28 Haziran 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

28 Haziran 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

M ç Bursada Temenyedeki heyelânı önlemek için tedbirler alınıyor Bu arada 40 bin metre murabbalık sahanın istimlâki icab ediyor, fakat belediyenin büdcesi buna müsaid değil EMLEKE'T HABERLERİ Kuraklıktan şikâyetler başladı Ürgüpte ve Emette yağmur bekleniyor Emet (Hususi) — Bir müddettenberi oldukça şiddetli sıcaklar hüküm sürmek- todir. Mezruatın ekimindenberi yağmur yağmamış olduğundan hububat taneleri c A —— İ Samsunda gece hayatı canlı ve hareketli geçiyor Halkevi gençleri tarafından şehrin muhtelif yerlerinde temsiller veriliyor. Samsunun hemen her gazinosunda müzik ve radyo var Bursa Bursa (Hususi) — Şehrimizin ehem - Miyetli mesirelerinden biri olan Temen- yede llardanberi bir heyelân doevam etmektedir. Asıl heyelâni mıntakası da - ha ziyade hali arazide vuku bulduğu için müstacel bir müdahaleye lüzum görül - Memişti. Son günlerde bu toprak kay - Masından bazı tehlikeler husule gelmesi ihtimali belirmiş ve önüne geçilmesi için belediyesi faaliyete hız verilmiş ve halkın endişele. Ti bertaraf edilmiştir. Son incelemeler neticesinde bu mıntaka altında kanali- Zasyon yapılması lüzumlu Bgörülmüş ve bunun için bazı evlerin istimlâki lüzu - mu hâsıl olmuştur. İstimlâki icab eden mıntaka 40,000 metre murabbatdır. Fa - kat belediye büdeesindeki imkânsızlıklar dolayısile başka bir hal çaresi aranılmak- bazı hususi tedbirler alınmasına lüzum | tadır. Börülmüştür. Belediye ve nafia mühendisleri elbir - Liğile tedkikata girişmişler ve kayan kıs- min başlangıç yerini tesbit - etmişlerdir. Buraya bir istinad düvarı yapılmış ve Mmelhuz tehlikenin kısmen önü alınmış- tır. Bu civarda bir sokaktaki birkaç evi; akta olduğu gö İMisi köyünde Evleri yananlara Yardım ediliyor Bursa (Hususi) — Misi köyünde vuku bulan yangın şehrimizde mühim bir te- essür uyandırmıştır. Yangın haberi üze - tine derhal vak'a mahalline giderek hâ- dise ile yakından alâkadar olan vali Şe- fik Soyer vaziyeti yerânde gördükten tonra geç vakit şehrimize dönmÜşlerdir. Geçen gün valinin başkanlığı altında Kızılay merkez heyetinin iş e bir toplantı yapılarak yangından mütcessir olan köylülere yapılacak yardım konu- Şulmuştur. Verilen karara göre, nüfuş başına alt- mışar kilo buğday verilecektir, Evleri yananlara, hane başına yüz lira nakdi yardım yapılacak, bu evlerin - inşasına köy heyeti de yardım edecektir. Ayni za- Matda kereste için orman başmühendis- liği ile temasa geçilmiştir. Kızılay heyeti nin hemen köye giderek kararlaştırılan yardıma başlaması da karar altına alın- Kaş komiserliği Kaş (Hususi) — Kaş sorgu hâkim veklli Muhsin Korkudeline ve komiser Said Kaya- tan Antalyaya nakledilmişlerdir. Kaş komi- zerliğine Antalyadan EBmin Demir tayin edil- Miştir. Pazar Ola Hasan Bey Diyor ki: — Hasan Bey müsiki ile te- davi usulü, günden güne ta- amımüm etmekte i. bilhassa kaybedenler çok istifade etmekte imişler, Uludağ hava hattı Uludağa yapılması kararlaştırılan ha- va hattı etrafındaki müamelât epeyce ilerlemiştir. Geçen gün bir firmanın mü- messill şehrimize gelerek, belediyece bu iş için alâkadar olan komisyonla temasa geçmiştir. Kendisine istediği — malümat ve tesbit edilen şartlar bildirilmiştir. Çocuk Esirgeme Kurumu pansiyonun un temel atma merastminde vali Ahmed Durmuş nutku nu söylerken.. Afyon (Husust) — Afyondaki imar foaliyeti hergün biraz daha hızlan - maktadir, Yeni ve muazzam istasyon Gar bina- sının, modern Posta - Telgraf - Tele - fon binasının, Büyük Hastanenin, Ak- şam Kız San'at mektebinin, Dumlupı- bDar ilk mektebinin, Lise pavyonunun, Halkevi sinema makinesi — dairesinin inşaatları sür'atle ilerlemektedir. hafızalarını bu | müştür. Atyonda Çocuk Esirgeme Kurumu pansiyonunun ve yağcılar halinin temelleri atıldı »« Bir gün gelecek bütün tedaviden — hastalıkların musiki ile teda- visi kabil olacakmış. dolgunlaşmadan kurumağa başlamıştır. İki senedenberi tütün ekimine başlıyan halkın bundan zarar göreceği tahmin e- dilmektedir. Maamafih sulama suretile kuraklığın önüne geçilmeğe çalışılmak - tadır. Ürgüpte de kuraklıktan şikâyot ediliyor Ürgüp (Hususi) — Havalar kurak git- mektedir, Bugünlerde yağmur yağmadığı taktirde mezruattan istifade edilmiye - cektir. Yağmursuzluk çiftçi arasında en- dişe uyandırmaktadır. Orhangazide bir adam kardeşini öldürdü Bursa — (Hususi) — Orhangazinin Öregil köyünde iki kardeşin kavga et- mesi neticesinde ölümle neticelenen bir ) sU vak'a olmuştur. ık bahçeler, ayın birinden ıu_baren &- Aslen Geyveli oldukları — halde bu | çılmıştır. Belediye parkının bir tara - köyde oturan iki kardeşden — Mehmed | fında bulunan buyu_k gazinoda İstan - oğlu Hasan, kardeşi Hakkıyı öldürmüş- | buldan gelen bir müzik heş"gıı bışışm— tür. Vak'ayı müteakib kaçan katil bi -| Mmaktadır. İki binden fazla müşteri is - lâhare yakalanmıştır. Tahkikata de « |tiab edebilecek olan bu bahçe, hat bo- vam edilmektedir. Katil tevkif edil -| yunda ve deniz kenarında olduğu için miştir. çok rağbet bulmaktadır. Küâzımpaşa sineması adı verilen ve KİŞİİ maden aramaları şehrin merkezi bir noktasında bulunan Kaş (Hususi) — Maden arama ensti - sinema binasının yanında da kendisine mahsus büyük bir bahçesi vardır. Ya - tüsü tarafından incelemeler yapılan Mus- |.| burada) film gösterçilmcsine devam kar dağlarındaki krom madenlerinin iş - edilmekte ve geniş sahnesinde muhte- letilmesinden — vazgeçilmiştir. Kazanın lif temsil hey'etleri gelip çalışmakta - Hacıoğlan köyü civarındaki Mersintepe- Ş de asfalt ve maden kömürü İzleri görül- Sanısun, (Hususi) — Samsunda yaz- dır, Şehirden yarım saat mesafede bu - lunan Derbend gazinosu da yaz mev- siminde çok rağbet bulmaktadır. Bura- da da müzik bulunmaktadır. Mahfel gazinosundaki cazband hey'eti her ak- şam gazinoda çalmakladır. Samsunda radyo çok taammüm et- miştir. Hemen her lokantada ve kah - vede bir radyo vardır. Bundan başka belediye parkı, Subaşı gibi mevkilerde Halkevi tarafından da'mi müzik neşri- yatı yapılmaktadır. Bu hafta Halkevi radyofonik temsiller de vermeğe baş - lıyacaktır. Son defa Halkevi - gösterit * | Ünye  | Elektrik tesisatı Ünye (Hususi) — Geçen sene 28,500 liraya bir müteahhide verilmiş olan e - lektrik tesisatının yapılma işi bitmiştir. Nafia Vekâletinden gönderilen mühen - disler, huzurunda yapılan provalar çok iyi neticeler vermiştir. Bu suretle kaza- nın en büyük ihtiyaçlarından birisi te » min edilmiştir. Kaş adliye teşkilâtı eski haline irca edildi Kaş (Hususi) — Haziran ayı iptidasın- danberi kazamızın bir kısım adli salâhi- yeti 23 saatlik bir mesafede olan Elmalı- ya verilmişti. Halkın temennilerini na - zarı dikkate alan Adliye Vekâleti mün- hal bulunan sorgu hükimliğine Fenike sorgu hâkimi Kemal Sürmeliyi tayin et- Bu faaliyet meyanında iki yeni bi- nanın daha temelleri merasimle atıl - mıştır. Bunlardan biri Çocuk Esirgeme Kurumu pansiyonu, diğerleri de Yağ - cılar halidir. Her iki yeni binanın temelleri atı - hrken Valimiz Ahmed Durmuş, bole - diye ve vilâyet erkânı hazır bulunmuş- lardır. haline irca etmiştir. Gemlikte köy sağlık korucuları Gemlik (Hususi) — Köylerin sağlıkla- hastalıkları haber vermek, yaralıların ilk tedavisini yapmak, sağlığa aykırı batak- lık ve birikintileri bertaraf etmek ve içi- lecek suları ve su yollarını kontrol etmek Bgibi köylerin ve köylünün çıhht durum- larile alâkadar olmak üzere sağlık koru- culuğu ihdas edilmiştir. Üç ay evvel Bur- sada Ahmed Vefik paşa hastanesine kurs görmek üzere gönderilen bir genç, kursu Hasan Bey — Şiirle, resim- le hastalık tedavisi de keşfe- dilse de musikişinaslar gibi gairlerin de, Tessamların da yüzleri zülse ne iyi olur! Samsun belediye parkının yandan görünü, mek suretile kazanin adli teşkilâtını eski | rile alâkadar olmak ve zuhur edecek sarf | bitirmiş ve gemlik sağlık koruculuğuna | karar verilmiştir, şubesi gençlerinin oynadığı (Bir göna: masaı) adlı eserde Halkevi büyük bir muvaffakiyet göstermiştir. Mükemmel bir teknik ile tanzim edilen sahne, sü- rekli alkışlarla karşılanmıştır. Rol der- ühde eden genç memurlar, serbest mes lek eshabı gençler, rollerini çok iyi ba- şarmışlardır. Dekorların muvaffakiye- tini de ayrıca işaret etmelidir. Sam - sun Halkevi memlekette san'at ihtiya- cını da tamamile karşılamak üzere bu- lunuyor. Gece hayatı uyanıktır. gazinolar geç vakte kadar müşteri kütlesi bulmaktadır. Samsun da İzmir fuarına iştirak ediyor Şehrimizde Ticaret Odası İzmir fu- arı hazırlıklarına başlamıştır. — Bu yıl fuarda teşkil edilecek pavyona — daha büyük bir ehemmiyet — verilmektedir. Yerli mahsulâtın meşheri olan bu fu - arda Samsuna aid bütün — mahsulâtın teşhiri ve bu maksadla da bir broşür neşri karar altına alınmıştır. Bu hu - susta ihtiyarı lâzım gelen bütün feda- kârlıklara katlanılacaktır. Diğer taraftan her sınıf halkın bu fuara iştiraki için her türlü teshilâtın ilmesi de ittihaz olunan kararlar dendir. Arıcılıkta faaliyet Gösteren bir köylü 200 lira mükâfat aldı Pastancicer, büyük bir — Kazamıza bağ- L Çimendere köyünden Mehmed fen- ni arıcılıkda büyük bir faaliyet göster- miş, ve bu yıl çok bereketli bal mahsu- |lü elde etmiştir. Trakya Um fettişliği bu ç iyetini göz önünde tutarak - 200 lira para mükâfatı ile taltif tir. Resimde çalışkan köylümüzü, fenni şekilde yaptığı arı kavanlarının başın - da görüyorsunuz. ——— ——— tayin edilmiştir. Bu korucuların sağlık ü- zerinde mühim bir rolü ve faydaları gö- rüldüğünden adedlerinin — artırılmasına M hai eei ler l