5 Temmuz 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 28

5 Temmuz 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 28

i Yazan: Sapper Uzun boylu, muhteşem kadın Sesini hafifleterek ilâve etti: — Bu dakikaya kadar C. B. görünme- di. Drummaond: * — Daha erken, cevabını verdi, hoş gelse de kendisinden hiç bir gey çıka- 'Tamam. Şimdiki halde muhitin havası benim için kâfidir. Alyiş — Âlis belki size yardım edebilir, de- 'di. Müessesenin ilk açıldığı gündenbe- yi buradadır. Hop, işte benim kafile, şimdilik Allahaısmarladık, eğer - bir gşeye ihtiyacınız olursa yakınlarda bu- lunduğumuzu unutmayınız. Drummondun dudaklarında bir te - bessüm dolaştı, şimdiye kadar kaç defa arkadaşlarının yardımına müracaat et- mişti, kaç defa yardım görmüştü? Birden tebessümü dudaklarından si- lindi, şimdi garip bir hissin tesiri al - tında bulunduğunu duyuyordu. Gözle- ri bulutlandı. Hayalinde Kabare tama- men silindi; orkestra, kadınlar, mu- “ havere sesleri sustular. Silinen hakikt dekorun altından hayali bir sahne yük- seldi. Bu, bir harb meydanıydı, mey- — gdanın orta yerinde hâki üniformalı bir zabit yatıyordu. Yüzü bir çarşaf gibi bembeyazdı. Sessiz nazarları 'ııedcfı ayağa kalkamadığını soruyor gibiydi, uzaktan mitralyöz sesi geliyordu. — Ne düşünüyorsunuz Hugh? Drummond silkindi, Suali soran A - O disdi. Sükünetle: ” — Geçmiş zamanları düşünüyorum, Va dedi, bir harb sahnesi gözlerimin ö- nünde canlanmıştı. Ne garip, hafıza bazan insana tuhaf oyunlar oynuyor. Genç kız boş sandalyeye oturarak: — Halbuki ben maziyi değil, hali düşünmekte olduğunuzu tahmin etmiş- tim, dedi. Sonra şen bir sesle devam et- ti: — Buraya ilk defa olarak m: geliyor- sunuz? v | — Evet, esasen İskoçyadaydım, he- nüz dönmüştüm. Doğrusu iyi bir ka- bare. Burasını paraca idare eden Çarls Burton isminde biriymiş öyle mi? — Tanır mısınız kendisini? Genç kız lâkayd bir eda ile sormuş- tu. Fakat Drummond hemen gözlerini kaldırdı: — Ben mi? Pek az, fakat siz tabil ta- nirsiniz? — Evet, Londrada bulunduğu zaman buraya sık sık gelir. — Hoşunuza gidiyor mu? Genç kız ona gene küçük adı ile hi- tap etti: K — Azizim Hugh, bizim vaziyetimiz - de olan genç kızlar bu büyük adam hakkında mütalea beyan etmek hakkı- na malik değildirler, Hayatımız onun arzusuna tabidir. Drummond misafirini inceledi. Son- ra: — Bu cümle ile demek nedir? — Hiç. Söylediğim sadece, ölüm ve hayat hakkı Sezarındır, hükmü istinaf ve temyiz edilemez. «Çıkınız» derse Bi- derim ve mevkiimi kaybetmiş olurum. — Buradaki meşgaleniz nedir? — Bu, büyük adamın kâtiplerinden biriyim. Drummond bir daha sordu: — İşinizi seviyor musunuz? Genç kızın dudaklarından kısa bir te- bessüm geçti: — Nefret ediyorum, dedi, ama işim- den değil, adamdan. Drummond elini genç kızın kolu ü- zerine koydu: — Yavaş söyleyiniz. Bahsettiğiniz istediğiniz — adam içeri giriyor. Hi 7; Kabareye birden süküt çöktü. Gar- sonlar ile metroödoteller kapının önün- de, hiç şüphesiz Burtonun refakatinde bulunan kadından dolayı hemen hemen rüküa varmışlardı. Kadın uzun boyluy- du. Mükemmel bir vücude malikti ve kabareyi yüksekten inen öyle mutaaz- zım bir nazarla gözden geçiriyordu ki güururuna hayret etmemek mümkün de ğildi. Arkasında siyah bir kürk vardı ve yegâne mücevherini boynundan sar - kan fevkalâde büyük bir tek sıra inci teşkil ediyordu, fazla olarak bir par - mağında da yüzük vardı. Kadın görünmesinin uyandırdığı te- siri farketmiş görünerek arkasında dajre müdürü olduğu halde salonu bir baştan bir başa geçti. Bu müddet zar - fında Burton bazı masaların önünde birer ikişer dakika durarak dostlarile konuşuyordu. En son olarak Drum - mond'un masasının önünden geçerken iki erkeğin nazarları karşılaştı. Bur:on durdu, hafızasını birden toplıyamamış gibi: — Bana öyle geliyor ki yekdiğerimi- zin yabancısı değiliz, dedi. Drummond gülümsiyerek: — Mırtır Burton bir kokteyl partisinde yekdiğerimize takdim edilmiştik, ceva- bıinı verdi. Hattâ yanılmıyorsam o gün ayağınıza bile basmıştım, adım Drum- mond'dur. — Evet, evet, şimdi pek iyi hatırlı - yorum. Bonsuvar Mis Blakston . Genç kıza küçük, himayekâr bir se- lâmla iltifat etti. Sonra tekrar deli - kanlıya dönerek: — Fakat buüraya ilk defa gelmiyor musunuz? — Evet, çünkü şimalde, seyahattey- dim, — Avlanmak için mi? — Evet, Sutherland'da. — Pekâlâ, fakat madem ki şimdi Bot-Dore ile tanışmış bulunuyorsunuz. ümid ederim ki artık sık sık gelirsiniz, zira burası benim eserimdir. Selâm verdi ve ağır ağır yürüyerek birlikte geldiği kadının yanına gitti. e Drummond dikkatle onlara bakıyor- du. Alis: — Kadın tabiatin muhteşem bir ese- ridir, değil mi? diye sordu. Adam onu acaba «Nis» şehrinde mi bulmuştur, diye düşünüyordum. Drummond gözlerini genç kıza çe - virdi: — Nis şehrinde mi dediniz? — Evet, zira Burton cenubi Fransa- dan henüz gelmiştir. — Öyle mi? Enteresan şey doğrusu! Bu defa gözlerini kaldırmak sırası genç kıza gelmişti: — Bu seyahatin sizde merak uyan- dırmasına memnun oldum. Zira şah - sen ben gidip gelişlerine tamamen lâ- kayd kalırım. — Alis, bana söyleyiniz, niçin bu adamdan nefret ediyorsunuz? Genç kız: — Nefret etmek, belki yerinde bir kelime değildir, fazla gelir, bununla beraber sanırım ki adamdan nefret edi- yorsam bu, kendisine bir zerre itima- dım olmadığı içindir. Ne pahasına olur- sa olsun kendisine hiç bir şeyi tevdi etmem, Tamamen vicdansız bir adam- dır. — Bu, sadece bir his midir, yoksa hakkında bilinen bazı malümata mi is- tinad ediyor? — Vallahi, bir bankayı soyduğunu işittiğimi söylemek istemiyorum tabii, fakat emri altında çalışanlara nasıl muamele ettiğini bir defa görmek kıy- meoti hakkında fikir edinmeye kâfidir. Drummond'a garip bir şekilde baktı, ağır bir sesle; — Bu adam sizi çok alâkadar ediyor galiba? diye sordu. Delikanlı açık kalblilikle: — Evet, dedi. Maamafih dünyada en istemediğim şey. kendisinin bu alâka- yı sezmesidir. — Ketumluğumdan emin olabilirsi - niz. Fakat niçin sizi bu kadar alâkadar ediyor, burası bir sır mıdır? — Evet bir sırdır. Size şimdilik söy- liyebileceğim şey, adam hakkında âza- Harici Askeri Kıtaatı İlânları Beher kilosuna tahmin edilen fiatı, 152 kuruş 45 santim olan 32000 kilo pamuk gorab ipliği kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. İhalesi 6/7/938 Çarşamba günü saat 11 dedir, İlk teminatı 3658 lira 80 kuruştur. Şartnamesi 245 kuruş mu> kabilinde Milli Müdafaa Vekâleti Satınalma Komisyonundan hergün öğleden sonra alınabilir. Eksiltmeye gireceklerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü mad- delerinde gösterilen vesaikle teminat ve teklif mektublarını birlikte ihâle saa- tinden en az bir saât evvel komsiyona müracaatları. — (31) (3505) Türkceye çeviren: Hasmın Uşaklığil . aei ee Cinsi — Mikdarı M. Bedeli İ. Teminatı Ek. şekli — Eksiltme tarihi — Saati Ton Lira — Lira Ku. mi malümatı edinmek istediğimdir. | K Bununhn içindir ki yakın zamanlarda ce- um,“ ;3 % :Z; çe K.pd.l ü B/Tu:xmuıllâtvo ;: nubi Fransada bulunmuş olması benim b 180 3600 210 » » ıt gözümde pek mühimdir. Orada acaba » 402 9840 — 738 » 5/Temmuz/988 —1 ne kadar kaldı? .» 360 9000 615 » », 15 — İngiltereden hareketinin tarihini| — , — 240 4800 — 380 , » 17 biliyorum, Tamam 15 gün oldu. Zira 2. SV. Tümen Birliklerinin ihtiyacr olan yukarıda yazılı altı kalem kuru ot tayyare ile hareketinden bir gün evve- lisinin gecesi buraya gelmişti. (Arkası var) Günün Bulmacası ayrı ayrı ihale edilecektir. Şartnameyi okumak itisyenler hergün münakasaya gireceklerin 938 senesine aıd Ticaret Odası vesikalarile birlikte ihaleden bir saat evvel Lüleburgazda Tüm Satınalmaı Komisyonuta müracaatları. <22 — <3726. kerererecannn. wvase Tümenin Adanadaki kıtaat ve müessesat ihtiyacı için 81000 kilo sığır eti kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. Muhammen bedeli 20250 lira ilk teminalı 1518 lira 75 kuruştur. İhalesi 11/Temmuz/938 Pazartesi günü saat 15 dedir” Şartna- mesi komisyonda görülebilir. İsteklilerin belli gün ve saatte Adanada Askeri Satınalma Komisyonuna müracaatları. — <43> — <3857> e Çanakkale Müstahkem Mevki Birlikleri için 66400 kilo sadeyağı kapalı zarfla satın alınacaktır. Sade yağının beher kilosu 100 kuruştan 66400 lira biçilmiştir. İhalesi 15/Temmuz/938 Cuma günü saat 16 da Çanakkalede Müstahkem Mevki Satınalma Komisyonunda yapılacaktır. İsteklilerin şartnameyi 332 kuruş mu - kabilinde Ankara, İstanbul, İzmir, D, Bakır Levazım âmirlikleri Bursa, Adana, Isparta, Urfa Tümen Satınalma ve Çanakkale Müstahkem Mevki Satınalma Komisyonlarından alabilirler. Mezkür şartnameyi görmek istiyenler de adı ge- çen Ko. larda parasız görebilirler. Taliblerin ihaleden bir saatt evvel teminat akçeleri olan 4980 lirayı ve ihale kanununun 2, 3 üncü maddesindeki vesaik ile bir saat evvel komisyona müracaat etmeleri, — <47> <3955> AAA AA SOLDAN SAĞA: 1 — Camilerde ezan okunan yer - Bir tano, 2 — Adada oturan - Terzilerin yaka içine koydukları aert bez. 3 — Kötek - Boyaz. 4 — San'at - Benebi. 5 — Cemi edatı « «Brvs kelimesi mefulü « Hleyh şeklinde. 6 — Birkaçı bir arada, KA Pınarhisar civarında bulunan kıtaat için 470000 kilo kuru ot kapalı zarfla ek- siltmeye konulmuştur. Eksiltmesi Vizede Askeri Satınalma Komisyonunda ya- pılacaktır. Şartnamesini görmek istiyenler hergün kömisyona müracaat edebi- lirler. Eksiltmesi 20/7/938 Çarşamba günü saat 16 da yapılacaktır. İlk teminatı 1146 liradır. Münakasaya iştirak edeceklerin eksiltme saatinden bir saat evvel teminat ve teklif mektublarile icab eden sair vesaikin komisyona tevdü. Mu- oe ama ee ASaŞAÜDDR aa AMAĞ A aDaRA nn DeLaana Maasen aaaasealenAtI 7 — Atmak masdarından sıfatı şartiye -| hammen fiatı 15275 liradır. — «400l» Hatırlamak. 8 — Dair - Bir erkek izmi. BAAAI 9 — İnsan. ona baktığı zuman içinde ken- dini görür - Eklemek masdarından müzarli müfred üçüncü şahıs. 10 — Borçlu - Ced. YUKARIDAN AŞAĞI: 1 — Nişan - İsim, 8 — Tedvir etme - Dadıi. 3 — Mevlevilerin çaldıkları ağır çalgı - Bü- üK tepsi, 4 — Eğlence - Füruht eden. 5 — Arab yazısında bir nevi yazı şekli. — Birlikte, Safranbolu piyade alayı ihtiyacı için beher kilosuna tahmin edilen 25 kuruş olan 69000 kilo et ile, beher kilosuna tahmin edilen flatı 12 kuruş olan 25409 kilo un kapalı zarfla ayrı ayrı almacaktır. Et şartnamesini parasız ve um şart- namesini 152 kuruşa almak ıstiyenlerin her gün alay satınalma komisyonuna müracaatları. Etin ilk teminatı 1181 lira 25 kuruş ve unun ilk teminatı 2286 lira- dır. Unun ihalesi 16/7/938 Cumartesi günü saat 'I de ve etin ihalesi ayni günün saat 12 dedir. Eksiltmelere gireceklerin 2490 sayılı kanunun 2 ve $ üncü madde- Jerinde yazılı vesikalarile beraber teklif mektublarını ihale saatinden en az bir saat evvel Safranbolu alay satınalma komisyonuna vermeleri, — «4002> T — Yardım. * — İçinde hamur yuğurulan kap - Bir si-| — Kırklareli Tümen birlikleri için 90000 kilo pilâvlik pirinç kapalı zarf usulu ile eksiitmeye konulmuşlur. Beher kilosunun muhammen fiatı 24 kuruş olup tutarı 21600 liradır, İlk teminatı 1620 Jiradır. İhalesi 21/Temmuz/938 Perşem- be günü saat 17 dedir. İstekliler şartnamesini hergün Tümen Satınalma Komis- yonunda görebilirler. Taliblerin kanunun 2, 3 üncü maddelerindeki vesaik ile teminat mektublarını havi zarflarını belli gün ve saatten en az bir saat evveline kadar Kırklarelinde Tümen Satınalma Komisyonuna vermeleri. Kırklareli Tümen birlikleri için 160000 kilo bulgur kapalı zarf usulu ile eksilt- meye konulmuştur. Beher kilosunun muhammen flatı 14 kuruş olup ilk temi- natı 1680 liradır. İhalesi 20/Temmuz/938 Çarşamba günü saat 17 dedir. İstekliler şartnamesini hergün Tümen Satınalma Komisyonunda görebilirler. Taliblerin kanunun 2, 3 üncü maddelerindeki vesaik ile teminat mektublarını havi zarfla- rını belli gün ve saatten en az bir saat evveline kadar Kırklarelinde Tümen Sa- tınalma Komisyonuna vermeleri. Tutarı 22400 liradır. — <4029> İstanbul Askeri Levazım Âmirliği İlânları Nakliye ve motörlü birlikler okulu için 46 kalem akkümülâtör tamir malzeme- si 6/Temmüz/938 Çarşamba günü saat 15 de Tophanede İstanbul Levazım Â- mirliği Satınalma Komisyonunda pazarlıkla eksiltmesi yapılacaktır. Hepsinin tahmin bedeli 500 lira olup ilk teminatı 37 buçuk liradır. İsteklilerin kanun! ve- sikalarile beraber belli saatte komisyona gelmeleri, — <3997> —- 50 gramlıktan bin gramlığa kadar yüz bin aded ilüç şişesinin kapalı zarfla ek- giltmesine talib çıkmadığından 6/Temm uz/938 Çarşamba günü saat 15,30 da Top- hanede Levazım Âmirliği Satınalma Ko misyonunda pazarlıkla eksiltmesi yapt- lacaktır. Hepsinin tahmin bedeli 5650 lira ilk teminatı 423 lira 75 kuruştur. Şartnamesi komisyonda görülebilir. İste klilerin kanun! jvesikalarile beraber belli saatte komisyona gelmeleri. — <4031> 9 — Yer - Ressamların üzerine boya koy- dukları dalremsi sini. 10 — Çorba içmek için kullanıları şey - İcar. Evvelki bulmacanın halledilmiş şekli « Nöbetci eczaneler Bu gece nöbetçi olan ecraneler şunlar » dir: İstanbul cihetindekiler: Aksarayda: (Eşref), Alemdarda; (Ab - dülkadir), Beyazıdda: (Belkis), Samat- yada: (Teofllos), Eminönünde: (Hüse - yin Hüanü), Eyübde: (Hikmet Atlamaz), Fenerde: (Vtali), Şehremininde: (Ham- di), Şehzadebaşında: (İ. Halil), Kara - gümrükle; (Arif), Küçükpazarda: (Hu- lüst), Bakırköyünde: (Merkez), Beyoğlu cihetindekiler: Tünelbaşında; (Matkoviç), Yüksekkal - dırımda: (Vingopulo), Galatada; (Mer - kez), Taksimde: (Kemal - Rebul), Şişli- de: (Pertev), Beşiktaşta: (Süleyman Ro- ceb). aa Beher kilosuna 4 kuruş tahmin edilen 180 ton meşe kömürü 15/Temmuz/938 Cuma günü saat 15,80 da Tophanede İstanbul Levazım Âmirliği Satınalma Ko- misyonunda kapalı zarfla eksiltmesi yapılacaktır. İlk teminatı 540 liradır. Şart- namesi komisyonda görülebilir. İsteklilerin kanuni vesikalarile beraber teklif mektublarımı ihale saatinden bir saat ev vel komisyona vermeleri. — «4083. Boğuziçi, Kadıköy ve Adalardakiler: Üsküdarda: (İmrahor), Sarıyerde; (Or- man, Kadıköyünde: (Büyük, Üçler), Bü- yükadada: ÇŞinasi Rıza), Heybelide; (Tanaş), 14/7/9388 Perşembe günü saat 11 de kapalı zarf ile ihale edileceği Resmi Ga- zete, Ankarada Ulus ve İstanbulda Son Posta gazetelerile ilân edilen Vida — ve “Perçin çivisi şartmnamesinde değişiklik olduğundan mezkür ilân hükümsüzdür.