13 Ağustos 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

13 Ağustos 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

J ASLAN VE ESKiHiSAR MÜTTEHİT ÇiMENTO VE SU KiRECi FABRiKALARI ANONiM ŞiRKETİNDEN : İkinci davetname - Birinci ilân Aslan ve Eskihisar müttehit çimento ve su kireci fabrikaları anonim şirketi hissedarlarının aşağıdaki ruznameyi müzakere etmek Üzere fevkalâde içtiman davet olundukları 12 Ağustos 1938 tarihine müsadif Cuma günü Ticaret kanunu- nun muaddel 386 ncı maddesinin istilzam eylediği nisabı içtima hâsıl olmadığın- Han çirketi mezküre hissedaranı zirde münderiç ayni ruznameyi müzakere et- gnek üzere 20 Eylül 1938 tarihine müsadif Salı günü saat 14.30 da Galatada A- gopyan hanında şirket merkezinde ikinci bir fevkalâde içtimaa davet olunurlar. Ruznamei Müzakerat 1 — Çimento sanayiinin Etibank elinde temerküz ettirilmesi ve hususi çimen- to fabrikalarının bu bankaya devir ve ferağı hakkında hükümetçe ittihaz olu- nan karardan hissedaranca malümat hu suliyle heyeti umumiyece bu hususta bir karar ittihazı. 2 — Devir ve ferağ şeraitinin tasdiki gene hissedaran heyeti umumiyesinin fasvibine muallâk olmak üzere ışbu şera itin müzakere ve tesbiti için delege ta- yini. 3 — İşbu devir muamelesinin icab edeceği ve heyeti umumiyenin münasib göreceği diğer bilcümle kararların ittiha zı. Ticaret kanununun 385 nci maddesi mucibince hissedarlardan bir hissesi ola- nin dahi işbu müzakereye iştirak ve rey İta etmeğe hakkı vardır ve birden zi- yade hissesi olan zevatın reyleri hisseleri nisbetinde tezayüd eder. İşbu içtimada hazır bulunmak istiyen zevat Ticaret kanununun 371 nci mad- desi mucibince içtima tarihinden bir hafta evvel hisselerini şirket —merkezine tevdi etmelidirler. Bankalara tevdi edilecek hisse senedleri mukabilinde alınacak olan makbuzlar şirket merkezine tevdiat mahiyetinde olarak kabul edilecektir. Birinci içtima için tevdi olunan hisse senedatı. mükerrer defalar yapılan ilâ- nata rağmen matlubun pek dununda kal mış ve içtimar mezkürun akdi mümkün olamamıştır. Pek mühim olan bu fevkalâde içtimaın yapılamaması hissedara- nın hukukunu ihlâl edecek mahiyette ol duğundan ve ilân olunan işbu ikinci iç- timada nisabı müzakerenin hâsıl olabil mesi için bermucibi kanun 56 bin hisse- nin tevdi edilmesi lâzimeden bulunduğu ndan hissedaranı kiramın ellerinde bu- lunan hisseleri yevmi içtimadan en geç bir hafta evveline yani 138 Eylül 1938 Salı günü akşamına kadar şirket merke zine tevdi ve yahud bankalara vererek buralardan alacakları makbuz ve bu ma hiyetteki mektubları şirkete teslim ey- lemeleri ve içtima günü de behemehal heyeti umumiyede bizzat veya aharı tevkil suretiyle isbatı vücud eylemeleri İlâveten ve sureti mahsusada ilân olunur. İstanbul, 12 Ağustos 1938 Meclisi idare Muhtelif etlere konulan toptan ve perakende azami fiatlar arasında kuzu eti- ne de vazedilen ve 1 Ağustos 1938 tarihindenberi tatbik edilmekte bulunan azu- mi fiatın kaldırılarak kuzu eti alım ve satımının serbest bırakılmasına karar verilmiş olduğundan 13 Ağustos 1928 tarihinden itibaren toptan ve perakonde küuzu eti satışının serbest olduğu alikadarların malümu olmak üzere ilân olu- sur, (B) (5407) Vesaiti nakliye resminden olan borcun dan dolayı haciz altına alınan Buik mar- >kalı ve 2525 plâka sayılı taksi otomabilinin Kurtuluşta Tepeüstlünde büyük ge- Bajda 18/8/938 Perşembe günü saat 11 de satılacağı ilân olunur. (B.) — (5401) aaan Vesaiti nakliye resminden olan borcun dan dolayı haciz ılun; alınan Erskin markalı ve 2486 plika sayılı taksi otomo bilinin Samatyada Işğırıklı sokak 2 nu- maralı evin önünde arsada 19/8/938 Cuma günü saat 11 de satılacağı ilân olu- nur. — (B.) — (5405) MAARI Beyazıd yangın yerinde yeni Tavşantaşı mahallesinin Büyükhaydar sokağında 2 inci adada 679 kadastro ve 2/40 harita No. lu 14,70 metre yüzlü 135,38 metre murabbar sahah arsa ile bu arsada bulunan kârgir mutfak enkazı satılmak üze- | re açık artırmaya konulmuştur. Arsonın beher metre muürabbama 10 Hira ve mut- fağın enkazına da 250 lira bedel tahmin edilmiştir. Şartnamesi Levazım Müdtür- lüğünde görülebilir. İstekliler 120 lira 28 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektubile beraber 19/8/938 Cuma günü saat 11 de Daimi Encümende bulunma- hıdırlar, — (B.) — (5089) K kıflar Direktörlüğü Hânla Kartalda Çalık Ahmedağa camii imam ve hatipliği. Üzsküdarda Doğancılarda Çakırcı Hasanpaşa camli müezzin ve kayyumluğu. Beylerbeyinde Abdullahağa camii imam ve hatipliği. Kiziltoprakta Tuğları Mustafaağğa camil imam ve hatipliği. Üsküdarda Salacakta Fatih camii imam vekâleti. » — Arakiyeci Cafer Çelebi müczzin vekâleti. , Hocahesnahatun camli müezzin vekâleti. Yukarıda semt ve isimleri yazılı camllerin asalet ve vekâlet olmak Üzere açık bulunan imam ve müezzinlikleri için 29/3/933 Pazartesi günü sabahı saat Kadıköy Vakıflar Müdürlüğünde müsabaka imtihani yapılacaktır. - İsteklilerin «5393> köy Topkapı Maltepesinde Bay Remzinin NUMUNE BAĞI Saf hava, mükemmel manzaradan maadâ müşterile- rinin bediüi zevklerini tatmin edecek Büyk SAZ ve CAZ bulunmaktadır. Nafıa Vekâletinden: Yüksek mühendislere : 3077 sayılı kanunun neşrinden evvel 1035 sayılı kanuna göre mühendis veya mimar ünvanile verilmiş olan diplomalarla ruhsatnameler yüksek mühendis ve- *ya yüksek mimarlık ünvanile verilöcek ruhsatnameler hükmünde olup 3458 sa- yılı kanunun neşrinden itibaren en çok altı ay içinde bu mühendisş ve mimarlar diploma ve ruhsatnamelerini yeni Ünvanlarına göre değiştirmek mecburiyetinde bulunduklarından haiz oldukları diplama ve ruhsatnamelerle birlikte Vekâleti. mize müracaatları ilân olunuz. — «5l47> onda |T İrfan ordumuza iltihak eden genç muallimler Bu yıl memleketin muhtelif şehirle - rindeki müuallim mekteblerinden — mızun olan 800 den fazla gencimizin vilâyetler emrine verilmesi hakkındaki tayin lis - tesini evvelki günden itibaren neşret - meğe başladık. Bugün de vazife alan genç muallimlerimizden — diğer bir kısmının isimlerini sırasile yazıyoruz. Mehmed —Ersoöy Kürsa, Osman Öz- türk Diyarbakıra, Bahri Ayhan — An- tebe, Muammer Emek — Erzincana, Necati Arda ve Zihai Karasu Erruruma, Salih Şen- pınar Gümüşhaneye, Mehmed Koşoğlu Oü- müşhaneye, Mahmud Uzunoğlu, Mehmed FPer zoğlu ve Nureddin Buran Diyarbakıra. Bursa Kız Muallim Mektebinden mezun olanlar: Rabla Gülenç Zonguldağa, Melâhat Ala- gün Trabsona, İhsan İrtem — Zonguldağa, Muradiye Elmaz ve Semiha Hamamcıoğlu Bi leciğe, İsmet Aktüre Balıkesire, Sabiha Gün- esi ve Canan Talay Karsa, Samiye A: Muazzez Buğdaycı Trabzona, Nazende / gülâ! Balıkesire, Sabiha Erkaya Kütahyayı Züleyha Aytüs Diyarbakıra, Subabat Özültü ve Bedla Günay Sinoda, Sabahat Gürür Di- yarbakıra, Belma Çobanoğlu — Zonguldağa, Perihan BSerez Afyona, Feriha Özgürün Kü- tahyaya, Naciye Özdemir Zonguldağa, Ma - dar Samsuna, Rukiye Ağrıya, Pervin Yar - kus Balıkesire, Şariye Akalın Kayseriye, Ma- ide Kuylulu Çanakkaleye, Mubhterem Saran Balıkesire, Rühsar Aysu İzmire, Pakise U- zunkaş Balıkesire, Cemile Gönül Orduya, Müzeyyen Toker Elâzığa, Melek — Baracoğlu Koecaeliye, Köyber Işıtman Boluya, — Naciye Gökçorak Bursaya, Perbunde Seyrek Çankı- nya, Emine Seçillk Burdura, Bidıka Ahna- Kanoğlu Çankırıya, Cabide Demlray ve Pev-| ziye Demiray Zuıumxh. Aâviye Kayagüller Boluya, Manisaya, Bedin Suna İzmire, Mukaddes Ak- yürek Sinobea, Şerefaur Ongür Zonguldağa, | Kocaeliye, Melâhat Kargün Kütahyaya, Me- | Jâhat Kayaban Sinoba, Emine Saadet Din- dafa, Muarzzez Kocuk Giresuna, Bedla Aral Ankaraya, Zehra Pekmezci ve Meliha Gi: mnen Samsuna, Belkas Atamor Sinoba. Edirne Kız Muallim Mektebinden mezun elunlar Mahmure Arda ve Lütfüye Girgin Tekir- Nerihe Öztürk Tekirdağa, Şükriye Kingir, Mecide Onur ve Kümuran Ersöz Samsuna, Firdevs Üneztürk Zonguldağa, Ferdane Öz- güç İstanbula, Nafia Akalın Edirneye, Ba- biha Oran Tekirdağa, Semiha Bağlıkcı Sino- ba, Ayçe Fenerci Giresma, Zeyneb Şenkal Edirneye, Hanife Yurdakul — İzmire, * İbsan Moraş Samsuna, Zeyneb Aykul Manlsaya, Mübeccel Altıok Sinoba, Falma Özbay Balı- kesire, Mücahide Özgül Boluya, Hayriye Şon- vardar İemice, Meliha Çeliker Samsuna, Mü- mevver Öztülek Eskişehire, Hayriye Ezol Zon- guldağa, Mürgide Oksu Muğlaya, Zekiye Fe- zel Çanakkaleye, Meliha Afyona, Me- Hha Kiraz Tekirdağa, Hatice Ergüder İzmire, İNerahaş Önet Denizliye, Nazire Ülker Aydı- na, Melâhat Ertemiz Zanguldağa, Zahide Ö- zer Boluya, Müveddet Azça İstanbula, Semi- ha Yurdsaever Niğdeye, Nilüfer Çatak Kay- . Mediha Siner İs- n Kocaeliye, Müney- ver ııvıı Çankırıya, Emine Samsuna, Mü- şerref Köksal Afyona, Naime Far Bingöle, ) Trabrona, Lülüye Türneyürek diha Turan Kölahyaşa, Fatma Tükel Kırklareline, Turan Uyar İspartaya, İsmet Öcal Bdirneye, Necmiye Özer Ka Melâhat Nişber İzmire, Sabriye Saka Anka- raya, Hayriye Yücel Çankır |Tuna Seyhana, Güzin Amaay Ca lh âe Özcan *Tozgada, Sabatat Gürgül İyele, ffet Kaytan Urfaya, Ferhan Brer Ağtebe, Y.ıgıd Yozgada, Muzaffer Atlan Muğlaya, |Paklze Sayar Ankaraya, Semiha Bulat İs- tanbıla, Remziye Çoşkuner İszmire, Nigâr A- 2! Muğlaya, Devletpek Ünlü Antalyaya, Le- man Hıza) İzmire, Letafet Yapıcı Denizliye, Adana Erkek Duallim Mektebinden mezun olanlar Vasıf Teksoy ve Sıtkı Oskay Çoruma, Meh- med AlI Maraşa, Musa Alkanağln ve Necmi Kutlu Mardine, Tevfik Bahtlı ve İbraht: rsaygı Bileciğe, Cevdet Kazancıoğlu. Zongul- dağa, Fikir Işık İspartaya, Şerüfettin Oül -| yardlu Manisaya, Mehmed Güler Mardine, Fethi Tenaogin ve İsmail Hakkı Zonguldağa, | Hasan Özcaygi Mardine, Ali Göker Eszişehi- | re, Hüseyin Şeker Erzu BSeyhana, Fahri Amasyay hire, Ferhad Falcioğlu Kdirneye, —Mehmod Özgür Çoruma, Kadir Arkan Eskişebire, Ke- (Eön Uğurlu Urfaya, Nazif Günce Bileciğe, Osman Yılmaz Urfoya, Fehmi Erçeten To- kuda, Nurt Erdem ve Rıza Ergeren İrmire, Salâhaddin Araz ve Muharrem Atayer Af- yona, Muammet Ovalı Manisuya, Şükrü Ak- soy Mardine, Haili Çay Urfaya, FPasd Sağır Kemal Alçaylu Afyona, X yriye Yurda | Mukiddes Egemen Samsuna, Melek "İ“V“H Muğlaya, Ümmühata Balıkesire, Aliye Er | Çanaktıleye, Halice Boroğlu Zengul- | iye, Hüsnli Söylem Sam- vuna, Fethi Akat Hakküriye, Mahmad Tören Seyhana, Nati Ergen Hakkâriye, —Mustafa Uslan Bıvasa, Hüseyin Kalaba Seyhana, Ah- med Yılmaz Orduya, Metimed Öztürk Diyar- bakıra, Müharrem Demirürs Silrde, Recni Ünsel Hakkâriye, Nihad Öztekin Binoba, (Arkası var) #AZUDLUN Gayrimenkul satış iİlânı İstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden: Bayan Seherin 18568 hesap No, sile S andığımızdan aldığı (200) lira borcuna karşı birinci derecede ipotek edip vade sinde borcunu ödemediğinden dolayı hakkında yapılan takip Üzerine 3202 No, lu kanunun 46 cı maddesinin matufu olan 40 cı maddesine göre satılması icab eden Kocamustafapaşada Canbaziye mahallesinin Yeniçeşme sokağında eski 7 yeni 11 No, lu bahçeli ahşap bir evin tamamı bir buçuk ay müddetle açık arttırmaya konmuştur. Satış tapu sicil kay- dına göre yapılmaktadır. Arttırmaya girmek istiyen 60 lira pey akçesi verecektir. Milli bankalarımızdan birinin teminat m ektubu da kabul olunur. Birikmiş bittün vergilerle belediye restmleri ve vakıf icaresi ve taviz bedeli ve tellâliye rüsumu borçluya alddir. Arttırma şartnamesi 18 /8/938 tarihinden itibaren tedkik etmek istiyenlere Sandık hukuk işleri servisin de açık bulundurulacaktır. Tapu sicil kaydı ve sair Jüzumlu izahat ta şartname de ve takip dosyasında vardır. Arttırma- ya girmiş olanlar, bunları tedkik ederek satılığa çıkarılan gayrimenkul hakkın- da her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Birinci arttırma 11/10/938 tarihine müsadif Salı günü Cağaloğlunda kâin S andığımızda saat 14 den 16 ya kadar ya- pılacaktır. Muvakkat ihale yapılabilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan a- lınması icab eden gayrimenkul mükelle fiyeti ile Sandık tamamen geç- miş olması şarttır. Aksi takdirde a0n arttıranın taahhüdü baki kalmak şartile 1/11/938 tarihine müsadif Salı günü ayni mahalde ve ayni saatte son arttırma- sı yapılacaktır. Bu arttırmada gayrimen kul en çok arttıranın üstünde bırakıla- caktır. Hakları tapu sicillerile sabit olmı yan alâkadarlar ve irtifak hakkı sahib- lerinin bu haklarını ve hususile fafz ve masarife dair iddinlarını ilân tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile beraber dairemize bildirmeleri lâ- zımdır. Bu suretle haklarını bildirmemiş olanlarla hakları tapu sicillerile sabit olmiyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar, Daha fazla malümat almak istiyenlerin 937/75 dosya numarasile Sandığımız hukuk işleri servisine müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur. * DİKKAT Emniyet Sandığı: Sandıktan alınan gayrimenkulü ipotek göstermek istiyenle- Sermayesi: 100.000.000 Türk Lirası PARA BiRİKTİRENLERE 28800 Lira iKRAMiYE VERECEK Ziraat Bankasında kumbaralı ve ihbarsız tasarruf hesablarında en az 50 lirası bulunanlara senede 4 defa çekilecek kur'a ile aşağıdaki plâna göce ikramiye dağıtılacaktır: 4 Adet 1,000 Liralık 4,000 Lira 4 500 2,000 , 4 250 1,000 ,, 40 100 4,000 ,, 100 50 5,000 », 120 40 » 4,800 » 160 ,, 20 » 3,200 ,, DİKKAT: Hesaplarındaki paralar bir sene içinde 50 liradan aşağı düşmiyenlere ikramiye çıktığı takdirde $6 20 fazlasile verilecektir., Kur'alar senede 4 defa, 1 Eylül, 1 Birinci kânun, 1 Mart ve 1 Haziran Devlet Basımevi Direktörlüğünden : 'Tipo usulile basılacak 68 X 100 1/16 kıt'asında 4 formalık, iki renkli bir okul kitabinın 120000 baskı üzerinden klişe, basım ve cild işi pazarlıkla açık eksilt- meye konulmuştur. Kitabın kâğıd ve cild malzemesi Basımevince temin oluna- caktır. Eksiltme ve ihale 15.6.1938 Pazartesi günü saat 11 de Devlet Basımevi Direk- törlüğünde yapılacaktır. Muhâmmen bedeli 3200 Hra, muvakkat teminat mik- darı da bu bedelin 96 7.5 nisbetinde olup usulü dairesinde isteklilerin eksiltme zamanından bir saat evvel bu teminatı Devlet Basımevi veznesine yatırmış ol- maları Yâzıtadır. Eksiltmeye iştirak edeceklerin 2259 sayılı kanunun 2 ci maddesi gereğince Vâ- xzım gelen teknik ehliyetlerini haiz bulunduklarına dair mahalli ticaret odasın- dan alınmış bir mektub getirmeleri ve eksiltmeye konulan kitab nev'inden bir okul kitabmı muvaffakiyetle basmış olduklarını isbat eden belge ve işleri de göstermeleri lâzımdır. Genel şartname Devlet Basımevi Direktörlüğünden parasız olarak verilir, (5360) Lüleburgaz Belediyesinden : Lüleburgaz kasabası içinde veya yakınlarında açtırılacak Arteziyen kuyuları için mütehassıs olanların Lüleburgaz Belediyesine müracaatları ilân olunur, 4«6218