25 Ağustos 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

25 Ağustos 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

25 Ağustos BURUŞUKLUKLARIMDAN NASIL KURTULDUM? SON POSTA ANNELER Biliniz ki çoçuk yalnız meme Paris'te ikamet eden Bayan Lilian Grebert, Bu şayanı hayret ve 10 yaş daha genç nasıl göründüm ? tebeddülü nazıl temine muvaffak olduğunu anlatıyor : Bir gün kendime aynada ba- karken kendi kendime söylen- dim : « Azizem, sen artık ihti- yarlamağa başladın !..» — göz- İerim ve ağızım etrafinda kü- ük çizgiler ve alnımda derin mruşukluklar gördüm. Daha sonra tesadüfen cild unsuru olan Biacel Tokalon kremine ald bir ilân okudum ve çok düşünmeksizin sır? merak gal- kasile tecrübeye karar verdim. Tasavvur ediniz ki on gün ka- dar sonra arkadaşlarım, taze ve beyaz tenimden dolayı beni tobrike başladılar. Ben de hay- ettim. Altı hafta nihayelinde bütün çizgi ve buruşukluklarım tamamen kayboldu. MÜHİM : Her akşam yatmaz- dan evvel cild unsuru olan penbe rengindeki Tokalon kre- mini — kullanımız. Tetkibinde gençliğin —tabit unsuru olan Biocel vardır, gündüz için de beyaz renktoki (Yağsız) Toka- lon kremini de kullanınız ve bu suretle cildi siyah benler- den ve gayri saf maddelerden kurtariır ve açık mesameleri sıklaştırır. - Muvaffakıyeltli se- için ağlamaz. Çok iyi bilirsiniz ki: Çocuğu hırçınlatan sebebler- den birisi de apış aralarının ter ve saireden pişerek, kızararak gocuğu Trahaltsız — etmesidir. Bu ftibarla günde iki defa çocuğu PERTEV ÇOCUK PUDRASI fle pudralayınız. Ne di tuvalet pudraları ve ne de çok - itina ile hazırlanmış pahalı pudralar. PERTEV ÇOCUK PUDRASI yerini tutamaz. Bu pudra bilhase Sa yavruların cildleri ve ifra« Zatı nazarı itibara alınarak ya - pılmıştır, EDiSSON rette kaldım ve bundan cesa- | mereler garantidir. Aksi tak- retlenerek tecrübelerime devam | dirde paramız iade edilir. Ş — L eeeti Ni eai $ ÜSKÜDAR İCRA MEMURLUĞUNDAN: Derlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum müdüzlüğüne borçlu sabık Eskişehir Şimendiler mektebi mualimlerinden — Kadıköyde Aziztye sukak 127 numarali hanedo M. Hayri Kadıköyünde Rasim paşa mahallesinde eski Karakolhane yeni Aziziye goka - ğanda eaki 7 mükerrer yeni 127 numaralı bir tarafı Sami banesi bir tarafi Poli — Bister bahçesi bir tarafı Yasef hanesi tarafı rabli tarik ile mahdud 14754 metre murabbat ve ftamamı 2500 iki bin altı yüz lira kıyaseti muhamminesi evin borçluya ald nısıf hia- sesinin açık arttırma ile satılmasına karar verilmiştir. Gayri menkulün medhalinden girilince mermer bir sahanlığı müteakip beş adet mermer bazamaktan binanın birinet katıma çıkılmaktadır. Burada biri cephede diğeri geride olmak Üzere iki oda ile bir helâ vardır. Bu katta hissedarlardan Ahmed All otur- maktadır. Mutfak binanın bodrum katındadır.. Bu katta kömürlük ve odunluk olarak kullanılan iki oda vardır. Bahçeye müutlaktan çıkılmaktadır. Müutfak kapısı önünde çakılı döşeli bir avludan kare-lajlı bir merdivenle sedli bir bahçeye geçilmek- te olup bahçenin sağ taraf duvarları binaya alitir. Bahçede tel le tosls edilmiş bir kü- mes ile meyvali meyvasız 15 kadar ağaç ve fidan vardır. Binanın ikinci katı da bir sofa füzerinde biri cephede olmak üzere iki oda ve bir helâ vardır. Cebhedeki oda şahnişil. dir. Binanın son katında yalnız bir sofa ile bir oda vardır. Sofada Iki dolap bulunmak - tadır. İkinci kat ile birlikte bu kat da borçlutarafından —işgal — edilmekledir. Binanin dahili aksamı ahşab olup doğrama kârile tavanlar yağlı boyalıdır. Elektrik ve su tesisatı vardır. Mutfakta hava gazı tesisalı mevcuttur. 1 — İşbu gayri menkulün arltırma şarinamesi 16/9/988 tarihinde cuma gününden itibaren 937/1819 dosya ile Üsküdar Jera dalresinin müayyen mumarasında herkesin görebilmesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardan fazla malâmat almak isteyenler işbu şartaameyi $37/1819 ile memuriyetimize müracaat etmelidir. 9 — Oayri menkul 26/9/988 tarihinde pazartesi günü saat 16 da Üsküdarda İhsaniyede Şerif boy çeşmesi sokağında 16 numaralı adliye binasında Üsküdar iora memurluğu odasında üç defa bağırıldıktan sonru en çok arltırana ihale edilir. Ancak arttırma bedeli muhammen kıymetin © T5 ini bulmaz veya salış İstiyenin alacağına rüçhanı olan diğer alacaklılar — bulünüzsa bedeli bunların gayr! mankul ile temin edil- miş alacaklarının mecemuundan fazlaya çıkmazsa en çok artıranın taahhüdü baki kal- mak ürere artırma 15 gün daha temdid edilerek 11/10/939 tarihinde salı günü saat 16 da Üsküdarda İhsaniye Şerif bey çeşmesi sokağında 16 numaralı adliye binasında tera me- Murluğu odasında yapılacak arttırmada bedeli satış istiyenin alacağına rüçhanı olan Giğer alacaklıların bu gayri menkul ile temin edilmiş alacakları mecmuundan faslaya Çıkmak şartile en çok arttırana ihale Jera ilmacaktır. $ — Arttırma bedeli peşindir. Arttırmaya iştirak için yukarıda yazılı kıymetin © 7,5 Buçuk nişbetinde pey akçası veya bir milli bankanın teminat mektubu tevdi edilecektir. 4 — Gayri menkul kendisine ihale otunan kimaseye derhal veya verilen mühlet içinde parayı vermezse ihale karırı fesh olunarak kendisinden evvel en yüksek teklifte bulu « nan kimseye araetmiş olduğu bedelle almağa razı olursa ona razı olmazsa veya bulun- mazsa hemen 18 gün müddetle artırmaya çıkarılıp en çok artırana ihale edilir. İki iha- le arasındaki fark ve geçen günler için © 5 den hetab olunacak faiz ve diğer masraflar ayrıca, hükme bacot memuriyetimizce alıcıdan tahsil olunur. $ — İpotek sahihi alacaklılarla diğer alacaklıların ve irtifak hakkı sahiplerinin gay- ri menkul üzerindeki haklarının hususu ile falz ve masraf dahil olan İddialarına gayr! Menkul üzerindeki haklarınm. ilân tarihinden itibaren gün içinde evrakı Müsbi- telerile birlikte memurtyetimize hildirmeleri icap eder, Akal halde hakları tapu sicilleri- le sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından bariç kalırlar, 6 — Alıcı arttırma bedeli haricinde olarak ihale karar pullarını tapu ferağ hareımı ve 90 senelik vakıf taviz bedeliği vermeğe mecburdur. Gayri menkulün nefsinden doğan Mmülerakim vergiler tazzifak ve tenviriye ve dellâltye rüsumu vakıf icarezi borçluya klttir. 7 — Gösterilen günde — artırmaya İştirak edenler arllirma şartaamesini Hbumlu malümatı almış ve bunları tamaman kabül etmiş ad ve itihar dnııx.= da gösterilen gayri menkulün işbu ilân ve gösterilen şartname dalresinde — satılacağ Hân olunur. (1185) #İNTENÜ A üi D A DÖN ĞN İstanbul, Bursa, İzmir, Adana Ziraat Mekteblerine talebe alınacak 11 Eylölde açılacak olan bu mekteblerden birine girmek istiyen orta mekteb mezunlarının Vilâyet veya Mektep Müdürlüklerine acele müracaatları Tüzam- dir. — «Sl5l> — <5516> Beyoğlu İstiklâl caddesi No. 34 Emsali arasında en güzel ve şık Mobilyalar satan . (ESKİ HAYDEN ) Yenl BAKER Mağazaları Ziyaret ediniz. SALON, YEMEK ve YATAK ODASI takımlarının zen- gin çeşidleri ber yerden iyi şartlar ve ucuz fiatlarla bulursunaz. Bayanlar için bir sergi Kadıköy 6 yolağzı Bayanlar Biçki Yurdunun senelik sergisi açılmıştır. 26/8/938 akşamına kadar herkas için gezmek sörbesttir. Talebe kaydı başlamıştır. 1130 Dr. HAFIZ CEMAL Dabiliye hergün (2 - 6) Divanyolu numara 10d, ev te- defonu 202308 - Si0kk Temi GyaK DKSN ye Mt çamtan Yerebatan, Çalalçeşme sokak, 25 İSTANBUL Gazetemizde çıkan yazı ve resimlerin — bütün — hakları mahfuz ve gazetemize aiddir. ABONE FİATLARI | mahallesi! Ariziye sokak 37 numarada Ahmed Alinin 'Abone bedeli peşindir. değiştirmek 25 kuruştur, Gelen evrak geri verilmez. İlânlardan mes'uliyet alınmaz. Cevab için mektublara 10 kuruşluk Pul ilftvesi Mzımdır. elbllmie lti n eli ni eei eei üaüi öi li aei aei Sayfa 15 T. C. ZİRAAT BANKASI Sermayesi: 100.000.000 Türk Lirası Şube ve ajans adedi: 262 PARA BiRİKTRİENLERE 28.800 Lira iKRAMiIYE VERECEK Ziraat Bankasında kumbaralı ve ihbarsız tasarruf hesablarında en az 50 lirası bulunanlara senede 4 defa çekilecek kur'a ile aşağıdaki — plâna göre ikramiye dağıtılacaktır: 4 Adet 1,000 Liralık 4,000 Lira 4 500 2,000 , 4 250 1,000 40 100 4,000 ,, 100 50 5,000 , 120 40 4,800 ,, 160 » 20 3,200 ,, DİKKAT: Hesaplarındaki paralar bir sene içinde 50 liradan aşağı düşmiyenlere ikramiye çıktığı takdirde 9 20 fazlasile verilecektir.. Kur'alar senede 4 defa, 1 Eylül, 1 Birinci kânun, 1 Mart ve 1 Haziran tarihlerinde çekilecektir. ÜSKÜDAR İCRA MEMURLUĞUNDAN: : Devlet Demiryolları Haydarmpaşa işletme müdürlüğüne borçlu Kadıköyde Rasim paşa Kadıkâyde Rasim paşa mahallee sinde eski Karakolhane yeni Aziziye sokafında eskl T mükerrer yeni 127 sayılı bir la- rafı Sami hanesi bir tarafı yalı lüster bahçesi bir tarafı Yasef haneşi tarafı rabil yok ile mahdud 54, 147 M. 2 ve tamamı 2600 llra kıymeti muhammineli evin borçluya ald yâ- m hissesinin açık arttırma ile satılmasına karar verilmiştir. Vaziyeti hazırası: 127 saf numarasını taşıyan medhalden girildikte mermer bir pa- buçluk (burada merdiven alti bodruma giren bir kapı vardır) müteakip yödi mermer basamakla eamli kapı sahazlığına çıkılır. Camekândan ahşap döşemel! sofaya geçilir, Bü sofada biri cepho diğeri bahçeye hazır birer oda Ile bir helâ ve bodruma inen ah- şap Mmerdiven ve yukarıya çıkılan merdiven mevcuttur. BODRUM KATI: Birinci kat sofasından merdivenle inilerek sokak tarafına — odun- luk ve kümürlük ve bahçe tarafında bir mutfak vardır. Mutfaktan bahçeye gakıl döşeli avludan geçllerek merdivenle bahçeye çıkılır. Bahçede sağda duvarla tahâld edilmiş olup bir kümes ile Meyvalı meyyasız on beş ağaç vardır, İKİNCİ KAT: Ahşap merdivenle çıkılarak bir sofa üzerine biri cebhede şahnişle di üeri bahçeye nazır İki oda ile bir helâ vardır. ÇATI KAT: Gene ahşap merzdiyenle çıkılarak bir sofa ile bir vardır. sofada dolap bulunmaktadır. oA yizgir. v EVSAFI UMUMİYESİ: Mezkür gayri menkulün bodrum Kati ve harlel beden duvar- ları kârgir olup dahill bölmeleri ahşab ve tahta döşeme ve tavanlıdır. Doğrama akşa mile tavanlar yağlı boyalıdır. Klektrik ve su teslsatı mevcuttur. Yalnız mutfakta ha- vagâazi tesisatı vardır. Çatı yanındaki evle beraber tesis edilmiştir. Üzeri Marsilya kl- remiti döşelidir. 1 — İşbu gayri menkulün arttırma şartnamesi 16/9/938 tarihinde cuma gününden itibaren 997/3641 dosya e Üsküdar dera dalresinin muayyen numarasında — herkesin görebilmesi için açıktır. İlinda yazılı olanlardan fazla malümat almak isteyenler İşbu Şartnameyi 987/384t İle —memuriyetimite müracaat etmelidir. & — Gayri menkol 26/9/938 tarihinde pazartesi günü sazt 16 da Üsküdarda İhsaniyede Şarif bey çeşmesi sokağında 16 numaralı adliye binaaımda Üsküdar icra memurluğu odasında üç defa bağırıldıktan sonra en çok arttırana ihale edilir. Ancak arttırma bedeli mubammen kıymetin *& 75 ini bulmaz veya satış istiyenin alacağına Tüçhamı olan diğer alacaklılar bulunursa bedeli bunların Bayri menkul ile temin edil- miş alacaklarmın mecmuundan fazlaya çıkmazsa en Çok artıranın taahhüdü baki Kal- mak üÜzere artırma 15 gün daha temdid edilerek 11/10/938 tatihinde salı günü saat 16 da Üsküdarda İhsaniye Şerif bey çeşmesi sokağında 16 Nolı adliye binasında lera me- murluğu odasında yapılacak artırmada bedeli salış isteyenin alacağına rüçhanı olan diğer alacaklıların bu geyri menkul iİle temin edilmiş alacakları meemuundan fazlaya çıkmak şartile ve yeminli 8 ehli vukuf tarafından takdir edilen muhammin kıiymetin $4 75 ini geçmek şartile Jhale edilecektir. Böyle bir bedel elde edilmezse 2280 Nolı ka« nuna tevfikan satış gori bırakılacaklır. 3 — Arttırma bedeli peşindir. Arttırmaya İştirak İçin yukarıda yazılı kıymetin © 7,5 buçuk nisbetinde pey akçası veya milli bir bankanın teminat mektubu tevdi edilecektir. 4 — Gayri menkul kendisine ihale olunau kimseye derhal veya verilen mühlet içinde parayı vermezse ihale kararı feaholunarak kendisinden evvel en yüksek teklifte bulu - nan kimseye arzetmiş olduğu bedelle almağa razı olursa ona razı olmazsa veya bulun- mazsa hemen gün müddetle arlırmaya çıkarılıp en çok artırana ihale edilir. İki ihals arasındaki fark ve geğen günler için 96 6 den hesab olunucak faiz ve diğer masraflar ay- rıca hükme haecet kalmaksızın memuriyetimizce alıcıdan tahsil olunur. 4 $ — İpotek sahibt alacaklılarla diğer #lacaklıların ve irtifak hakkı sahiplerinin gay- * ri menkul üzerindeki haklarının hususu ile faiz ve masraf dahil olan idöülalarına gayri menkul üzerindeki haklarının ilân tarihinden itibaren gün içinde evrakı müsbi telerile birlikte memurtyetimize bildirmeleri cap eder. Aksi halde hakları tapü sicilleri le sabit almadıkça satış bedelinin paylaşmasımdan barle kalırlar. 6 — Ahxı arttırma bedeli harletinde olarak !hale karar pullarını tapu ferağ barcını ve 20 sencolik vakıf taviz bedelini vermeğe mecburdur. Gayri menkulün nefsinden — doğan müterakim vergiler tanzilat ve tenviriye ve öcilâliye rüsumu vakıf icaresi borçlay| nittir. T — Gösterilen günde artırmaya — Işlirak edenler arttırma şartnamesin! okumu) Küzumlu malümati almış ve bunları tamamen kabul etmiş âd ve itibar olunur, Yukar- da gösterilen gayri menkulün işbu ilân ve gösterilen şartname dalresinde — satılacağı nân olunur. (1134) Maliye Vekâletinden: 2257 numaralı kanun mücibince ihraç edilmiş olan nikel bir Kuruşluklar ahi- ren kenarları dantelli olarak tadilen darbedilmiştir. Mevzuubahs paraların 1/9/988 tarihinden itibaren tedavüle çıkarılacağından Şüphe ve tereddüde mahal kalmazmak üzeve ilân olunur. — i4ü> 5616