27 Ağustos 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

27 Ağustos 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

ŞEHiİR Maçkadaki İ binası sa 150,000 liraya satın alınan bina daimi sergi binası olarak kullanılacak, sergi gelecek sene burada açılacak Maçkada Maçkapalas karşısında bü- Yük bir bahçe ortasında kapı ve pence- zeleri yaz, kış daima kapalı duran natamam bir bina vardır. Büyük harbden evvel İtalya hükümeti tarafından sefaret binası olarak yaptırı- lan bu bina, umumi harbin patlaması ile bazı dahili aksamı natamam kalmış ve o zamandanberi de metruk - bırakılmıştır. İstiklâl harbinin hitamını müteakip te Ankarada yeniden bir sefaret binası ya- pıldığından bu binaya hiç lüzum kalma- mıştır. 25,000 metre murabbal vüs'atinde geniş bir bahçesi olan binanın, daimt ser- gi binası olarak kullanılmağa pek elve- rişli olacağı anlaşılmış ve hükümet İtal- ya sefareti nezdinde teşebbüsatta bulu- mnarak burasını satın almağa talib oldu- ğunu bildirmiştir. Neticede 150,000 liraya bina satın alınmış ve dünden itibaren de 2ıaşında bir çocuk arkadaşını yaraladı Dü borlitaşta iki çocuk arasında bir yaralama vak'ası olmuştur. Ayni mahallede oturan İl yaşında Ser- vet ile, 12 yaşında Mes'ud, bundan iki ay »kadar önce birbirlerile kavga etmişler, hâdise iki çocuğun aileleri arasında da münazaâ ve geçimsizliğe sebeb olmuştu! Bu sebebden çocuklar arasındaki iğbi- rar da, gittikçe artmıştır. Nihayet dün 11 yaşındaki Servet bakkala gitmek üzere evden çıkmış, yolda giderleen Mes'udla karşılaşmıştır. Aralarındaki kavga taze- lenmiş, Mes'ud elinde bulunan bir tenc- ke ile Serveti başından yaralamıştır. Yaralı çocuk derhal eezaneye götürü- lerek ilk tedavisi yapılmış, bilâhare ad- liye doktoru Salih Haşim tarafından mu- âyene edilmiştir. Hâdise etrafında, tahkikat yapılmak- tadır. istanbul muallimleri HABE talya sefaret tın alındı ferag we intikal muamelesine başlam- mıştır. On birinci yerli mallar sergisi gelecek sene ağustosunda merasimle burada açı- lacak ve sergi kapanmıyarak daimi ola- rak kalacaktır. Şehircilik mütehassısı Prost sergi bina- sını plânında Taksim stadının bülundu- ğu yerde göstermişti. İktısad Vekâletince sergi binasının Maçkada vücude getiril- mesi daha mülâyim görüldüğünden Tak- simden vazgeçilmiştir. Taksim stadı ge- ne eskisi gibi stad olarak kalacaktır. Yal- nız stadın bugünkü şekli değiştirilecek, genişletilecek ve güzelleştirilecektir. Sta- dı çeviren kışlanın stada bakan duvar- ları yıkılacak, buraya demirden tribün Yapılacak, kışlanın dış duvarları stadın duyarları olacaktır. Başve yapılan inşaat masrafına elli mek suretile iştirak edecektir. (Bir adamın midesinden $ paket eroin çıkarıldı Kadıköy Acıbademde oturan İsma -| il, Fethi ve Halil isminde — üç şahsın| (erocin istimal ettiğini haber alan em -| niyet ikinci şube memurları, evvelki Vakşam Acıbademe giderek — bu beyaz İzehir müptelâlarını yakalamak için ter tibat almışlardır. Akşama doğru me -| murlar tarafından çevrilen eroinman- lar yakayı ele vereceklerini anlayınca bunlardan İsmail, — cebindeki 5 paket eroini bir balon lâstiğine sararak bir - den yutmuştur, Memurlar diğer arka - daşlarile beraber İsmaili de yakalamış- lar ve doğruca hükümet doktoruna gö- türmüşler ve yutulan eroinlerin çıka - rTılmasını istemişlerdir. Bunun üÜzerine doktor İsmalle kusturucu bir ilâç 'ver- miştir. Bu sayede birkaç dakika sonra eroinler gene lâstik içinde' sarili ola - rak İsmallih ağzından — çıkarılmıştır. Suçlular Asliye Beşinci ceza mahke - mesine teslim edilmişlerdir. dün Bursaya gittiler a - “|başlamış ve işte bu su Dün muhtelif mektab öğretmenlerind en yüz elli kişilik bir kafile Suş vâpurile Mudanyaya gitmiştir. Kaffle azaları oradan Bursaya giderek şehri gezecekler- dir. Resim muallimlerden bir kısmını gö stermektedir. <A )_,_,_,._/ğf. 4 D iktısad vekili dün tedkiklerine devam etti Şakir Kesebir bu akşam Ankaraya gidecek İktısad Vekili Şakir Kesebir dün de şehrimizdeki tedkiklerine devam et - miş, öğleden sonra uyuşturucu madde- ler inhisarında bir müddet meşgul ol- muştur. Vekil uyuşturucu maddeler inhisa - rında üç saat kadar kalarak, — toprak mahsulleri ofisi umum müdürü Ham - za Osmandan ofisin İstanbul - şubesi teşkilâtı hazırlıkları etrafında — izahat almıştır. Şakir Kesebir toprak mah - ofisinden sonra bir müdde! de Deniz Ticareti Müdürlüğünde meşgul olmuştur, Şakir Kesebir bugün Anka - raya gidecektir, iş yüzünden bir sıvacı arkadaşını yaraladı Evvelki akşam Beşiktaşta iki sıvacı a- rasında iş yüzünden çıkan bir kavga bun- lardan birisinin sol omuzundan ağır ve tehlikeli bir surette yaralanması ile ne- tieelenmiştir. Vak'anın tafsilâtı şudur: Beşiktaşta tramvay caddesinde 10 nu- maralı kahvenin üstündeki odada yatıp kalkân sıvacı İbrahim oğlu Ahmed Te- kin ile, Maçkada Hüsambaşı sokağında 19 numaralı evde oturan gene sıvacı Os- man Alpaslan arasında ötedenberi bir geçimsizlik vardır. Bu — geçimsizlik te, Ahmed, Osmanın, Osmanda, Ahmedin a- lacağı ve yapacağı işlere müdahale ve birbirile rekabet etmelerinden ileri gel- mektedir, Dün tramvay yolundaki esnaf kahve- sinde otururlarken gene aralarında bir ağız kavgası çıkmış ise de, arkadaşları a- raya girerek bir hâdise çıkmasına mâni olmuşlardır. Bifaz sonra Ahmed kahve- den çıkarak tramvay yolunda dolaşmağa Osman da ya- nına gelerek ona tekrar çatmış ve sövüp saymağa başlamıştır. Yavaş yavaş girt-| gırtlağa gelen bu iki meslekdaş, bir ayli Boğuştuktan sonra bir gralık Os- man 30 santim uzunluğunda geniş ağızlı bıçağını çekerek bütün küvveti ile Ah- medin sol omuzuna saplamıştır. Ahmed kanlar içinde yere yuvarlanmış, Osman da tabanları kaldırıp kaçmak istemiş ise de yetişen zabıta memurları tarafından yakalanmıştır. Yaralı sihhf imdad oto- mobili ile Beyoğlu hastanosine kaldırıl- miştir, ae Gaz ve benzin fiatları yeniden 25/8/938 tarihinden muteber olmak üzere be indirildi in peri de ve petrolün top- tan azamt satış fiatları beş gehir için aşağıda gösterildiği gibi tenzilen tesbit edil- miştir. GAZ BENZİN Çift Tek Büyük teneke — Küçük teneke Döküm Döküm Kg. Çift Büyük tencke Kuruş 610 500 525 520 510 Kuruş Ankara İstanbul Samsun Mersin İzmir Kuruş &50 570 580 57T0 5T0 Kuruş 17/10 15,20 15,2 0 ——— Diğer yerlerde azami satış Hlatları İstanbul ve İzmir depo fiatlarına nakliye ve mahalli resimler ve listesi İktısad Ve etine' mevdu yerlerde satış Kkomis- yonları ilâve edilerek tayin ve tesbit olunacaktır, İstanbul ve İzmir depo fiatları şunlardır: T4 468,42 Petrol : Büyük teneke çifti » Yugoslavyaya hayvan idhali |Tarım kredi kooperatifinin evrak memnuiyeti kaldırıldı İktısad Vekâleti alâkadarlara bir ta- mim göndererek, Türkiye — mevridli hayvanların Yugoslavyaya idhaline da ir memnuiyetin kaldırıldığını bildir - miştir. Yalnız idhal edilecek her parti için, Yugoslavya ziraat vekâletinden bir idhal müsaadesi almak icab etmek- tedir. Letonya ihracat mallarımıza asgari gümrük tarifesi tatbik edecek Letonya hükümeti tarafından neş - redilen yeni gümrük tarilesine göre, Letonya ile aramızda ticaret anlaşma- sı akdedilmiş olduğundan ihracat mal- larımıza Letonyada asgari tarife tat - bik edilecektir. Letonyanın memleketimizden iste - diği başlıca maddeler zeytin, fasulye, | bakla, mercimek, portakal, kuru incir, taze üzüm, kuru üzüm, fındık, kavun, buğday, çavdar, arpa, af, kaysı, şef- ali, afyon, muhtelif yağlar, muhtelif içkiler, tütün, sigara, muhtelif deriler ve tiftiktir, Türkiye İrlanda anlaşması Türkiye - Irlanda serbest ticaret ve tediye anlaşmasının mer” eti hakkın - da piyasada tereddüd edildiği duyul - muş ve bu hususta İktısad Vekâleti a- Jâkadarlara bir tamim göndererek İr - Dün Beyoğlu adliyesine İntikal eden bu hâdisenin nöbetci sulh ceza mahke- mesinde derhal duruşması yapılmış, Os- man 23 gün hapse mahküm edilmiştir. Regaib gecesi Diyanet işleri reisliğinden: Ağustesun 27 sine müsadif cumartesi günü Recebin biri oalduğundan önümüzdeki — perşembe günü akşamı (cuma gecesi) Leylej Tegas ib olduğu ilân olunur. Müteferrik : İaneler kutu ve rozetle toplanılmıyacak Bayramlarda bundan s#onra iane'er, kutu ve rozet usulü ile toplanmıyacak- tır. Vesaiti nak! bilet fiatlarına yir- mi veya kırk para ilâve edilecek, mek- tub ve telgraflara pul yapıştırılacak « tır. Kurumların ianeleri bu suretle te- min olunacaktır. Çırpıcıdaki arteziyen suyu tahlil edilecek Bakırkâyüne su temin etmek için Çıtpıcı .çayırında açılan arteziyen ku- yusundan çıkan su belediye sular ida - Lil neticesinde su içilmeğe ve kullanıl- mağa elverişli görülürse Bakırköyüne sevkedilecektir, Yeni Asır İzmirde çıkan «Yeni Asır» refikimiz 44 üncü yaşını idrak etmiştir. Arkadaşı- mizi tebrik ve kendisine uzun müvaffa- resi tarafından tahlil ettirilecektir. Tah (Ş Janda anlaşmasının mer'iyeti hakkın - da izahat vermiştir. Türkiye - Irlanda serbest ticaret ve tediye anlaşması 1 - 10 - 936 tarihinde mer'iyet mev - kiüne konmuştur. Mevcud mer'iyet şe- raitine nazaran 15 - 4 - 939 tarihine ka| dar mer'iyet mevkinde kalacaktır. lere bildirilmiştir. Şehzadebaşı «Ferah» Sinemada Bu hafta 3 film birden 1 — ŞBXH AHMED (Türkce sözlü ve şarkılı) 2 — GÜNEŞ PERİSİ 3 KIRMIZI VAGON Ertuğrul Sadi Tek Tiyatrosu Bu gece (Yeşilköy) |damga resminden muaf tutulacak 'Tarım kredi kooperatifleri kanumu, nun damga resmi muafiyetine müte « allik hükmünün, başka suretlerde tat-, bik edildiği görülmüştür. Bu hususlta alâkadarlara yeni bir tamim gönderil- miş ve tarım kredi kooperatifleri bi liklerinin ödünç alma ve verme işler le para yatırma ve diğer bütün işle rinde yapılacak sened, rapor, muka volenamelerle, resmi dairelere vere cekleri dilekçeler damga resminden mu » af olduğuna göre, bu birliklerin kendi teşekküllerinin yapacakları bütün mu- amelelerde tanzimi lâzım gelen evra « kın damga resminden muaf tutulması bildirilmiştir. Ankara borsası Açılış- kapanış fiatları 26 -8- 938 ÇEKLER Kapanış 614 125 855 3,4425 6,6225 2884 (8 b 10.4026 21.25 1,1225 1810 4.3425 6,14 43.7075 3506 09176 2860 358465 31,660 4$ 795 Yokohama BStokholm Moskova Anadolu ga. © 60 peşin A, Şim. © 60 vadeli Bomonti - Nektar Aslan çimente Merkez Bankası İş Bankaşı 'Telefon İttihat ve Değir. Şark Değirmeni Terkos İSTİKRAZL Açılış 19 30 Kontak Yaptı Pazar (Büyükdere) de Salı (Altıntepe) de W 276 Müstesna Fırsat! Mağazamızda yapılacak değişiklik hasebiyle Bugünden itibaren: Bütün Mallarımız Gayet Ucuz Fiatlarla Satılmaktadır. Bu fırsattan istifade ediniz. kiyet yılları temenni ederiz, E. Kalivrussi ve Ş.si