3 Eylül 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

3 Eylül 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Hayvan neslinin ıslahı için faaliyete başlandı Her kazada bir koşu yeri vücude getirilecek ve her köyün eniyi hayvanı Vilâyet hududları dahilinde hayvan meslinin ıslahına büyük ehemmiyet ve- rilmektedir. Baytar müdürlüğü, Ziraat Wekâletinden alınan direktif dahilinde — hareket etmekte ve damızlık yetiştirilen hayvanların sayısını artırmak suretile bunlardan azamt istifade temin etmek- tedir. Son senelerde vilâyet hududları dahilinde açılan hayvan sergileri, hay- wan neslinin ıslahı bakımından faydalı olmuştur. Köylüyü iyi hayvan yetiştlir- meğe teşvik için her sene yapılacak ser- gilerde beğenilen hayvanlar sahibinden “ gatın alımacak ve köylerde damızlık ola- Tak kullamılacaktır. Poliste : Bir çocuk pencereden sokağa bakarken düşüp yaralandı Arabeamlinde Odslariçi sokağında otu - Tan 12 yaşında Kadri, pencereden sokağa ba- Karken müvazenesini kaybederek — düşmüş, Yücüdünün muhtelif yerlerinden ağırca ya - Talanmıştır. Kadri Şişli çocuk hastanesinde — tedavi altına alınmıştır. Bir kadın çiçek saksısı ile kocasını yaralar'ı Şişilde Hanımoğlu sokağında oturan de- mirci İstavri ile karısı Adoviç arasında ge - gimsizlik yüzünden bir kavga çıkmıştır. Ado- Wiç eline geçirdiği bir çiçek saksısını koca - gnn başına fi rak sağ kaşı üzerinden Ağırca yaralamıştır. Suçlu — yakalanmış ve tahkikata başlanmıştır. Bir işci ayağını bıçkı makinesine kaptırdı Kantarcılarda Fakıhoğlu sokağında Meh- med Alinin kereste fabrikasında çalışun Sa- Hm, çalıştığı biçki makinesine ayağını kap- tırmış, sağ ayağı bileğinden kesilmiştir. Sa- Alm berayi tedavi Cerrahpaşa — hastanesine kaldırılmış, tahkikata başlanmıştır. Bir araba bir arabacının kolunu ve bacağını ezdi Bürücü Şehabın iİdaresindeki yük araba- 1 Kantarcılar caddesinden geçerken — ayni /€addeden el arabasile geçen Yaşuvaya çar - parak arabasını parçalamış, Yaşuvanın da Kkolunu ve bacağımi ezmiştir. Yaralı, cankur- taran otomobili ile Balat Musevi hastane - “gine kaldırılmış, saçlu yakalanmıştır. — Bir araba bir çocuğa çarpıp yaraladı Sürücü Nurinin idaresindeki 1802 numa- zalı araba, Üsküdarda Kayışdağı caddesin - den geçerken ayni caddede oturan 12 ya - genda Osmana çarparak vücüdünün muhte- — llf yerlerinden yaralanmasına sebebiyet ver — üştir. Yaralı Nümune hastanesine kaldırıl- — Mş, arabacı yakalanmıştır. Bir delikanlı bir kadını yaraladı — Galatada Karaağlan sokağında — oturan Ester izminde bir kadını dost tutmak iste - jyen Yakup isminde bir delikanlı, — kadının teklifine muvafakat etmemesinden hiâdetle- — merek Esteri bıçakla kalçasından -yaralamış- fir. Yaralı tedavi altına alınmiş, suçlu bi / gağile yakalanmıştır. Londra yetiştirmesine çalışıla At neslini ıslah ve iyi koşu hayvanla- rını İstanbula inhisar ettirmek için İs- tanbul vilâyeti iyi bir teşçebbüs yapmak- tadır. Vali ve Belediye reisi Buhiddin Üstündağ kaymakamlarla temaslar yap- makta, her kazada birer koşu yeri vücu- de getirilmesi için Müsaid saha aranma- sını istemektedir. Her kazada birer koşu yeri yapılacak, köylerden getirilecek hayvanlar bu koşulara iştirak ettirile- cektir. Bü suretle köylü arasında reka- bet başlıyacak, her köylü en iyi koşu beygiri yetiştirmek için çalışacaktır. Ka- za koşularında muvaffak olan hayvan- lar vilâyet koşusunda yer alacaktır. Müteferrik : Deniz ticareti müdürlüğü binası yıkılacak Galatada rıhtımdaki Deniz Ticareti Müdürlüğü binasının yeni şehir plânına göre yıkılması icab etmektedir. Deniz Ticareti Müdürlüğünün arka taraflarına yapılan geniş ilâve inşaatı bitmiş ve mü- dürlüğün bütün dajreleri oraya — taşın- mıştır, Ön tarafın yıkılma işine yakında başlanacaktır. Üçüncü hayvan sergisi Yalovada açılacak İstanbul vilâyeti dahilinde açılmakta yvan sergilerinden üçü 1 cuma günü Yalovada, Va Belediye reisi Muhiddin Üstündağ tara- fından açılacaktır. Maltepede bir çocuk kampı açılacak Maltepede daimi bir çocuk kampı vü- cude getirilecektir. Burada deniz kıyı sında bir sâhâ satın alınacak ve yaz ay:- Jarında çocuklar burada parasız olarak kamp yapacaklardır. Tanasa rövüsü Bükreşe dönecek İstanbul Belediyesi tarafından tertib edilen festival münasebetile — şehrimize getirilmiş olan Romanyanın Tanasa rö- vüsü bugün saat on üçte Ramanya vapu- ru ile Bükreşe dönecektir. Mahir bir yankesici yakalandı Beş aydanberi İstunbula yenl gelen taş- ralılara muzallat olup, paralarını — aşıran (Babacığım Murad) mamile maruf sabıkalı, dün emniyet ikinel şube üçüncü kısım me - murları tarafından yakalanmaştır. — Murad, soymak istediği adamları güya birisine ben - zetiyormuş gibi birdenbire boyunlarına sa - rılmakta ve hattâ öpmekte ve bu sırada çok mahirane bir hareketle kucakladığı adamın cebini karıştırarak, parasını almaktadır. Murad çok giki bir takib neticesinde ele geçirilebilmiştir. Yaylık bir çocuk pencereden düştü Küçükayasofyada Özbekler sokağında o - n seyyar şerbetçi Zihninin oğlu 9 aylık Kâmll, evin açık bulunan penceresi önünde dururken birdenbire sokağa düşmüş, hurda- *|haş bir halde Haseki hastanesino kaldıril - İmıştır. İstanbul asfalt yolu 1942 senesinde bitirilecek 3,300 kilometre uzunluğundaki bu asfalt yol teşrini- evvelde bir turizm hey'eti tarafından kontrol edilecek Londra ile İstanbul arasında yapılmak-| ya ve Edirneye uğrıyan yol, İstanbulda ta olan asfalt yol, önümüzdeki teşriniev- Wwel ayında beynlemilel turizm teşkilâtı- — nn bir heyeti tarafından kontrol edile- gektir. Heyete, yol boyunda bulunan bü- tün devletlerden birer mümessil iştirak — edecektir. — Londra - İstanbul asfalt yolu, Londra- — dan Belçikaya geçmekte, Östend ve Li- yejden Almanya hududuna varmaktadır. — Yol, Almanyada Körin, Frankford ve Nürnbergden sonra Regensburga — geç- mekte ve bir müddet Tunayı takib et- — mektedir. Bundan sonra Macaristan top- nihayet bulmaktadır. Macaristan hükümeti kendi toprakla- rından geçen yolün yüzde doksanını ta- mamlamış, Bulgaristan hükümeti — mali vaziyetinin bozukluğu yüzünden inşaata devam edememiştör. Türkiye Cumhuri- yeti hükümeti kendisine düşen vazifeyi en kısa zamanda bitirecek, İstanbul, E- | dirneye asfalt yol ile bağlanacaktır. İs- tanbul, Londra asfalt yolu 3300 kilamet- reden ibarettir. Bu yolun en mühim kıs- Tar, 1020 kilometresi Almanyadan geç- mektedir. Bütün yol 1942 senesinde bi- SON POSTA 'Pazarlıksız satışa başlanmak için emir bekleniyor Pazarlıksız satış usulünün başlaması için Belediye, İktısad Vekâletinden emir beklemktedir. Pazarlık kalkınca, ihtikâ- ra yol açılacağı ve halkın eşyaları pahalı fiatla alacağı hakkındaki iddialar varid görülmemektedir. Hükümet, pazarlıksız satış kanununu münhasıran pazarlığı or- tadan yok etmek için yapmıştır. Satışlar- da ihtikâra sapıldığı görülürse, zabıta bu gibiler hakkınad men'i ihtikâr kanununa dayanarak kanuni takibat yapacaktır, Pazarlıksız satış usulü yakında bütün | satışlara şamil olacaktır. ilâç parası vermemek için oğlunu yaralıyan üvey baba Eyübde bir cinayet olduğunu, Hüseyin isminde bir adamın üvey oğlu Hüsamed- dini gi ün sol tarafından ağır bir su- rette yaraladığını dünkü nüshamızda yazmıştık. Bugün de hâdise etrafında topladığımız mütemmim malümatı veri- yoruz: Hüsameddin Feshane fabrikasının do- kuma kısmında çalışmaktadır. Babası Hüseyin ise, hayli zamandanberi boş gez- mekte olduğundan çocuk hem anmesine, hem de üvey babasına bakmak mecburi- yetinde kalmıştır. Her hafta aldığı para- yı babasına getirip teslim eden Hüsa- “|meddin vak'a akşamı birdenbire hasta- lanmıştır. Fabrika doktoruna kendini muayene ettirmiş ve J50 kuruş tutan ilâç parasını babası Hüseyinden is- temiştir. Hüseyin de bu parayı vermek isteme- yince, Hüsameddin hiddetlenmiş ve bu sebebden aralarında bir ağız kavgası baş- lamıştır. Bu sırada Hüseyin birdenbire bıçağını çekerek üvey oğlunun üzerine yürümüş ve onu göğsünün sol tarafın- dan yaralamıştır. Hâdiseyi mütcakip ya- | — kalanan Hüseyin, polise verdiği ifadede: — Oğlum benden para istedi, ben de vermedim. Bunun üzerine bıçağını çeke- rek üzerime hücum etti. Bu sırada ayağı bir yere takılarak düşmesi netiçesinde bıçak kendisine saplandı, demekte ve su- çunu inkâr etmektedir. Telefon meselesi Telefon idaresi güçlükleri izale için tedbir alıyor İstanbul otomatik telefanunda son za- manlarda, mükâlemeyi güçleştirecek 8- rızalar vukubulduğunu dünkü sayımızda yazmıştık. Haber aldığımıza göre, telgraf ve tele- fon idaresi de, ayni mesele ile meşgul bu- |lunmaktadır. Zorluklar, abonelerin çoğalmasından ileri gelmektedir. Telefon abonesi ise, bilhassa Beyoğlu tarafında fazladır. Şişlide inşa edilmekte olan yeni tele- Zon santralı çalışmağa başlayınca, bütün Beyoğlu mıntakası oraya bağlanacak, bu suretle muhavelerdeki müşkülâtın da, &- abilecektir. Hakiki Zafer Viyana Konservatuvarından : Meşhur Muganniye MAROTY SZANTO Yunan Operası Tenoru BAKEA ve Bariton YUNKA'nın iştirakile NOVOTNY Bahçesinde Bakikt zafer kazanıyor. — TEPEBAŞI - DAİRE Nefis Yemekler, Taze Bira |Jecek, yarın Londraya müteveccihen ha- Türk z Rumen ticareti Rumen iktısadcıları ile ihracat tacirleri tüccarlarımızla temas için yakında şehrimize gelecekler Bir hafta evvel şehrimize gelerek ik- tısadi ve ticart mahfellerle temaslarda bulunmuş olan Romanyanın eski maliye nazırı ve Kreditu Eendüstriel bankası direktörü Victor Slonesku Romanyaya avdet eder etmez derhal Rumen tüccar ve sanayicilerile temaslara başlamıştır. Türkiyede yaptığı incelemeler ve görüş- melerden sonra iki komşu Balkan devleti arasındaki ticari münasebetlerin inkişaf- ları imkânlarını yakından tesbit etmiş olan B. Victor Slonesku bu mevzula ya- kından meşgul olmağa karar vermiştir. Şehrimizdeki temaslar bilhassa yün ve pamuk ticaret ve sanayli üzerinde tekâ- süf etmiştir. Yakında Rumen Ihracatçıla- rı şehrimize gelerek alâkadarlarla temaş- lara başlıyacakve, Türk tüccarlarile ge- niş mikyasta iş yapmak esaslarını tesbit edeceklerdir. Bugünlerde gelecek olan bu heyete Rumen iktısadtıları da iştirak e- deceklerdir. Bundan sonra B. Victor Slonesku ey- 1âl nihayetine doğru tekrar şehrimize gelerek Türk - Rumen ticaretinin inki- şafı etrafında yapılan hazırlıkları tedkik ve esasatı tesbit edecektir. Pamuklu mensucat sanayicileri istihlâk resminin kaldırılmasını istediler Pamuklu mensucat sanayicileri alâka- darlara şikâyette bulunmuşlardır. Bu şi- kâyette hariçten getirilen iptiğaf madde- lerin gümrükten geçirilirken çok fazla istihlâk resmine tâbi tutulduğu mamul olarak getirilenlerden ise az vergi alın- dığı, bu yüzden rekabete imkân olmadı- | ı iddia edilmektedir. Sanayiciler, istih- lâk resminin tamamen kaldırılmasını ve- ya tenzilât yapılmasını istemektedirler. Malzeme idhalindeki zorlukların kaldırılması istendi Fabrikaları tevsi için hariçten malze- me getiren sanayiciler, bu malzemeyi gümrükten çıkarırken bir takım formali- | teler yüzünden müşkülâta maruz kaldik- Deniz işleri : Bugün 500 İngiliz seyyahı gelecek İngiliz bandıralı Orian vapuru beş yüz İngiliz seyyahı ile bugün limanımıza ge- reket edecektir. Arkadaşını yaralıyan koltukcu | tevkif edildi Bir satış meselesinden çıkan kavga- da arkadaşı Halili bıçakla — yaralıyan Çukurcumada koltukçu Cemal, 2 inci sorgu hâkimliğinin kararile, teykif e - | dilmiştir. Bir palamuttan dört kişi zehirlendi Aksarayda Manastırlı Rifat sokağında ©- turan 32 yaşında Şükriye İle Türkün, Falka ve Rabla ismizdeki üç kız, Aksarayda hir ba- lıkçıdan aldıkları palamutlardan zehirlen - mişler, dördü do Haseki hastanesinde tedavi altına alınmışlardır. Ertuğrul Sadi Tek Tiyatrosu Bu gece (A. Hisar) ında Çamurda Zambak Vodvil. Yarın gece | (Büyükdere) de İ larından şikâyet etmişlerdir. Sanayi U« mum Müdürlüğü, sanayicilerin şikâyete lerini tedkik etmeğe başlamıştır. Sanam yicilerin şikâyeti haklı görülürse, Güm- Tük ve İnhisarlar Vekâletinden malzema getirme işlerinde kolaylık istiyecektir. Ankara borsası Açılış- kapanış fiatları 2 -9- 938 Açılış 614 126,42765 8,1425 6,6825 28,8) 68,815 10,62718 21,336 1,1226 X4.BI5 43425 64 23.7076 45,06 0,9176 2,805 35 8428 31668 23,7350 Kapanış 64 196,61 3,4425 6,685 28,6475 6883 10,64 Y1,3460 11245 3.B15 4.34285 6,14 33.7075 26.06 0,9175 28655 468425 31,655 B 7450 Anadolu gm. © 68 peşin A Şm. * €0 vadeli Bomonti - Nektar Aslan çimento Merkez Bankası İş Bankası Telefon fttihat ve Değir. AŞi 19 225 19 225 Kapasış 19 20 19 225 Gümrüklerde : Gümrük antreposunun inşaatı bitti Uzun zamandanberi yapılmakta olan Galata yolcu salonu inşaatı bir hayli iler- lemiştir. Renkli mermerlerle güzel bir şekil alacak olan yeni bina, üç dört ay sonra teslim edilecektir. Gümrük binası- nın yanında yeniden yapılan antreponun da inşaatı bitmiştir. Nöbetci eczaneler Bu gece nöbetci olan eczaneler şunlardır: Aksarayda: dülkadir). yada: Kemal), (Emllyadi). Şehzadebaşında: MD. — Karagüm- rükte: (Kemal). Küçükgazarda: (Yorgi), Bakırköyünde: (İstepan). Beyoğla eihetindekiler: İstiklâl caddesinde: (Dellasuda). Tepe- başında: (Kinyoli), Karaköyde: (Hüse- yin Hüsmü), caddesinde: (Limon- ciyan). Pangaltıda: (Nargileciyan). Be- şiktaşta: l Halid). Boğazli Kadıköy ve Adalardakili Üsküdarda: (Selimiye), Sarıyerde: (Nurt), Kadıköyünde: (Saadet - Osman Hulüsi), Büyükadada: (Halk). Heybelide: (Halk), Alemdarda:- (Ab- , Bamat- ide: - (Beşir ). Fenerde: (Nâzım). Müstesna fırsat! Mağazamızda yapılacak DAEĞİŞİKLIK HASEBİYLE Bütün Mallarımız Gayet Ucuz Fiyatlarla Satılmaktadır. Bu fırsattan istifade ediniz. F Kaliwrici wa ci