29 Ekim 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

29 Ekim 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

İAi Istanbul büyük bayramı ' Denizde genç bir coşkun tezahürat ve sevinç içinde kutlulayor Halk erkenden bayrak, çiçek ve taklardan görülmiyen sokaklara döküldü, geçid resminin yapılacağı Taksim meydanı ve havalisi Köprü üstünn manzarası Cumhuriyetin on beşinci yıldönümü bütün memlekette olduğu gibi İstanbul - da da coşkun tezahüratla kutlulanmakta- dır. Bütün şehir, resmi ve husust müesse. sat, kara ve deniz nakil vasıtaları dün öğleden itibaren bayraklarla, defne dal- larile donatılmış, gece her taraf elektrikle tenvir edilmiştir. İstanbul halkı bugün sabahleyin er - kenden sokaklara dökülmüş ve — geçid Tesminin yapılacağı Taksim meydanına döğrü akın etmeğe başlamıştır. Bfitü yurddaşlarda bu büyük bayramın se vinci pek aşikâr bir şekilde görülmekte- dir. Bayram münasebetile bu sabah saat 10 da vilâyet dairesinde vali tarafından teb- rikler kabul ol nan meb'uslar, İstanbul komutanı, gene- raller, kara, deniz, hava sübayları, jan - (darma mıntaka müfettişi, şehir meclisi â- zaları, üniversite vektörü, dekanlar, ve - kâletler müfettişleri, parti, vilâyet, be - lediyeş adliye, maarif bankalar, mat -| teşekküller | buat erkânı ve diğer resmi mümessileri valiyi kutlulamışlardır. Vilâyetteki kabul resminden sonra saat 11 de Taksim meydanında merasime baş- lanmıştır. Vali ve komutan Taksim mey- danında toplanmış olan kıt'a ve okulla » rın ve diğer teşekküllerin bayramını kut- lulamıştır. Bündan sonra Cumhuriyet âbidesi ö- nünde bütün bandoların, askeri kıt'a ve Okulların iştirakile İstiklâl marşı çalı * Almanlar mühim mikdarda tütün alacaklar Bu yıl memleketimizden Almanyaya satılacak tütünler hakkında alâkadar fir- malarla müzakerelerde bulunmak üzere bir müddet evvel şehrimize gelen Alman tütün heyeti evvelki gün Atinaya hare - İfındaki merasim bittikten sonra vali, ko- |İstanbul tarafında fener alayına iştirak e- |yazıd meydanında toplanacaklardır. muş, şehrimizde bulu -| bilhassa hıncahınçtı SON POSTA kadının cesedi bulundu Da. saat 14 de Sarayburnunda yapılan nizde bir cesedin yüzdüğünü görmüşler- dir, Cesed ilk defa sahile 8-10 metre bir me- safede iken sular yavaş yavaş açıklara gö türmeğe başlamıştır. Bu esnada tesadü- fen burada bulunan Maraş emniyet mü- dürü İzzet Batuk, civardan bir sandal ça- ğırmış ve cesedi sahile getirmesini söğle- miş, bu suretle cesed sahile çıkarılmıştır. genç ve güzel bir kadına aiddir. Arka - nacak ve sancak çekme merasimi yapıla- eaktır. Cumhuriyet âbidesine vilâyet, ko- mutanlık, belediye, parti ve diğer ku - rumlar tarafından çelenkler konacak, def- teri mahsüs imzalanacaktır. Âbide etra- mutan ve diğer zevat stadyom önündeki tribüne gelecekler, bundan sonra geçid resmi başlıyacaktır. Bu gece şehrin büyük caddelerinden geçmek üzere fener alayları yapılacaktır. Taşkışladan fener ve meşalelerle hare - ket eden kıt'alar, ulusal marşlar söyli - erek Taksim meydanma geleceklerdir. decek mektebler, cemiyetler ve halk Be- Denizbank tarafından Kızkulesinde vü- cüde getirilen şenlik tesisatında bu gece saat: 20 den itibaren fişek atılmıya baş - lanacaktır. Gök gürlemesile mütefarik üç | şimşek kumbarası fişek atışına başlandı- | ğını ilân edecektir. Bunu şiddetli bir şim- şek serisi takib edecektir. Resmi dairelerde tatil dünden itibaren başladı Cumhuriyetin on beşinci — yıldö: bayramı münasebetile bütün resmi dai - roler dün öğleden sonra tatil edilmişler- dir. Husus! müessese ve ticarethaneler bayram münasebetile yalnız bugün tatil edilecekler, yarın da pazar olmak dola- yısile kapalı bulunacaklardır. Resm! dai- reler pazartesi sabahından itibaren mu - tad mesailerine devam edeceklerdir. Cimento mütehassısı gençler yetiştirilecek Birinci beş yıllık endüstrileşme progra- mına göre, Sivasta yapılacak oclan büyük çimento fabrikasının hazırlıkları ikmal e- dilmek üzeredir, Sümerbank, bu hususta tedkiklerde bulunmak üzere Sivasa bir mütehassıa heyeti göndermiştir. Diğer taraftan Sümerbank, Sivas çi - ket etmiştir. Almanlar tütün piyasası a - l mento fabrikasının, htiyacı için, fabrika gıldıktan sonra, memleketimizden ehem- | İkmal edilinciye kadar yabancı memle - |ketlerde mütehasmıs Türk gençleri yetiş- miyetli mikdarda tütün almak üzere bazı | ,, rmeğe karar vermiş ve bu hususta te - milli firmalarla anlaşmalar yapmışlardır. | şebbüslere girişmiştir. Föeamm sında kahve rengi bir eteklik ve ayni ku- maştan bir ceket, bunun altında da mavi bir kazak vardır. Ayağında sıyah çorap | ve yüksek topuklu styah iskarpinler bu - lunmaktadır. Hüviyeti henüz anlaşılamıyan cesed za- bıta doktoru tarafından muayene edilmiş ve ancak bir kaç saat evvel denize düş. | tüğü veya atıldığı tesbit edilerek morga kaldırılmasına lürum görülmüştür. Ce - sedin üzerinde hiç bir yara bere ve hattâ ufak bir sıyrık bile mevcud değildir. Zabıta ve müddelumumilik ehemmiyetle tahkikata devam etmektedirler. Bir kunduracı müşterisini bıçakla yaraladı Dün saat 15 de Zindankapıda iki genç arasında çıkan bir kavga, bunlardan biri- sinin sol böğründen ağır bir şekilde ya - ralanması ile icelenmiştir. Küçükpazarda Sarıbeyazıd camil so - kağında 12 numaralı evde oturan Hüsnü, dün kunduralarını tamir ettirmek üzere Zindankapıda İpçiler denen mahalde 12 kkânda kunduracılık eden Eşrefin yanına gitmiştir. Fakat her na - sılsa pazarlıkta uyuşulamamış ve bu yüz- den aralarında bir ağız kavgası başla - mıştır. Biraz sonra Hüsnünün savurduğu galiz küfürlere tahammül edemiyen Eş- ref, elindeki sivri ve keskin kunduracı bi- çağı ile onun Üstüne hücüm etmiş ve bü- tün kuvvetile bıçağı hasmının sol böğ - rüne daldırmıştır. Darbeyi yer yemez Hüsnü <ah yandım» diye bağırarak yere yuvarlanmış, Eşref te tabanları kaldırıp kaçmak istemişse de o sırada hâdise ma- halline yetişen polisler tarafından yaka- lanmıştır. Yaralı çağırılan sıhhi imdad o- tomobili ile Cerrahpaşa hastanesine kal - dırılmış ve tahkikata başlanmıştır. Yeni ziynet altınları piyasaya çıkarıldı Bir müddettenberi darbıhanede basıl - |makta olan 1, 2,5, 5 liralıklarla yarım ve İçeyrek liralık ziynet altınları bugünden itibaren piyasaya çıkarılmıştır. Bu altınların büyüklük ve kalınlığı eski Jaltınlar gibi olup bir tarafında güzel bir kenar nakşı, ortasında Reisicumhur Ata- türkün büstü, diğer tarafında da zarif bir şekilde istif edilmiş bir yazı ile (Türkiye cumhuriyeti) ibaresi yazılıdır. Piyasaya çıkarılan altınlar günün altın fiatına darb masrafının ilâvesile satıla - SARAY sinemasında TRI0 GEBEL'in Yegâne konseri Kolonya — eperası — Sopransu — Bayan HİLDE GAMMERSBACH iştirakile Clavesin, Flüt, Viola'da GAMBA musiki âletlerile 18 inci asrın Atik musikisi havuzu görmek üzere oraya gidenler de- Cesed 25-30 yaşlarında tahmin olunan | Birincileşrin 29 JSARAY Sineması Bu Haftat CUMHURİYET BAYRAMI ŞEREFİNE Türkçe Sözlü 2 nci Süper Filmi KARA KORSAN Korsanlık, Aşk, Zenginlik ve Macera Filmini takdim ediyor. Baş Rollerde: Fredric March ve Franziska Gaal İlâveten FOKS JURNAL SON Dünya Haberleri Bugün saat 11 ve 1 de tenzilâtlı HALK matineleri Her yarde ve her evde Konuşuluyor. DEANNA DURBI Fransizca Sözlü Şarkılı ve musikili NE ŞEKER ŞEY! Filmini görmek ve dinlemek için SUMER Sinemasına gidiniz. Hoş ve “Uzutulmaz iki saat geçirscekti- niz. Bülhassa — Muzi Goşyedecektir. Küveten: EKLER JURNAL SON Dünya Haberleri Bo gün saat J1 ve 1 Matinelerinde tenzilâtı Fiatlar, sizi DEANNA DURBIN | BUGÜN 2 büyük film Şeyh Ahmed (RAMON NOVARRO) nun Türkçe sözlü filmi Kaptan Blood ERROL FLYNN En hissi filmi NOVOTNİ LOKANTA ve BİRAHANESİ Mayestro MEHMED ZORLU İdaresinde ve Macar KADIN san'atkârlarından mürekkeb HALASZ İ Orkestra Nes'e - Eğlence ea mada Adapazarı İcra memurluğundan: Adapazarının Dağdibi namı çiftliğinde mukim Abdülâzizin tasarrufu altında olup Adapazarı Emniyet Bankasından ödünç aldı H bin küsur liraya mukabil birinci derece ve sırada ipotek tesisi suretile ür Dağdibi köyü: nün Velioğludağı mevkiinde K. Sani 923 tarih ve n kayıdlı ve ber bir 919 M. murabbar 10 lira kıymetli tarla ve bu tarla üzerinde tapuda gayri müsoccel ve 1000 lira kıymetli bina ve gene Meşelikyani mev - klinde ayni tarih ve 196/12 No: l1 ve 800 dönümlü ve her biri 919 M. murabbat 10 Hira kıymetli 170 dönüm koruyu havi farla ve gene bu gayri menkul üzerinde tapuda müseccel olmıyan 1000 lira kıymetli bina ve Alçaktarla mevkiinde ayni tarih ve 197/13 No. h 41 dönüm ve her biri 919 M. murabbaı 15 lira kıymetli tarla ve Çiftlikyanı mevkiinde o tarih ve 198/14 sayılı ve 250 dönüm kayıtlı ve her biri 919 M. murabbai 10 lira kıymetli ve Alçak mevkilnde o tâarih ve 199/15 sayılı ve T dönüm kayıtlı ve Yarmada mevkiinde ayni tarih ve » 200/16 sayılı ve 34 dönüm ve Domuzalanı mevkiinde o tarih ve 201/17 sayılı ve 5 dönüm ve gene burada ayni tarih ve 202/18 sayılı ve 18 dönümlü ve Bürçökb: mevkiinde ayni tarih ve 203/19 sayılı ve her biri 919 M. murabbat 15 ger lira kıymetli beş parça tarla ve Karabuket deresi mevkiinde ayni tarih ve 204/20 sayılh ve bin dönüm kayıdlı tarla ve bu tarlı erinde 500 lira kıymetli Hayvan sayvantı ve küçük Domuzaları mevkiinde o tarih ve 205/21 sayılı ve 5 dönümlü ve Domuzalanı mevkiinde ayni tarih ve 206/22 sayılı ve 6 dönümlü ve her biri 919 M. mürabbaı 15 şer lira kıymetli tarlalar ve ayni tarih ve 207/23 li ve 18 dönüm ve orada o tarih ve 208/24 sayılı ve 6 dönümlü ve gene orada 209/25 sayılı ve 9 dönüm iki evlek kayıdlı ve her biri 919 M. murabbaı 15 şer lira kıymetli mısıf hisseli 3 parça tarla ve gene burada 210,928 sayılı ve 6 dönümlü ve her biri 919 M. mürabbaı 15 şer lira kıymetli beşte bir hisseli tarla ve Çiftlikderunu mevkiinde 211/10 sayıh ve 8 dönümlü ve her biri 919 M, murabbaı 62 lira 50 kuruş kıymetli tarla ile bu tarla üzerinde 2500 lira kıymetli tapuda tabtani beş oda, bir sola, bir dam ve samanlık ve sayvan ve avluyu müştemil bina ile tapuda gayri müseccel diğer binalar rehnin paraya çevrilmesi yolile yapılan ta- kitb üzerine bu 17 kıt'a gayri menkul üzerindeki müscecel ve gayri müszeccel binalarla ayrı ayrı taliblerine ihale edilmek şartile bugünden itibaren açık art- tırma ile satışa çıkarılmış ve arttırma şartnamesi herkes tarafından görülebil. mek üzere 25/10/988 (unündrn itibaren icra divankanesine talik edilmiş ola » caktır. İşbu gayri menkullerin birinci arttırma ile satışları 30/11/938 tarihine müsadif çarşamba günü saat 10 dan 15 e kadar lcra dairesinde yapılacaktır. Bu arttırmada arttırma bedelinin gayri menkullere tahmin olunan kıymetin $6 75 ini bulduğu takdirde en çok artlıranın üstünde ihale olunacağı, böyle bir bedel elde edilmediği takdirde son arttıranın taahhüdü baki kalmak şartile art: tırma o günden itibaren on beş gün daha uzatılarak 15/12/938 tarihine müsadif perşembe günü ayni yer ve saatlerde yapılacak ikinci arttırmada gayri menkul- ler en çok arttıran üstünde ihalesi yapılacaktır. İhaleyi takib eden yedi gün içinde müşteri aldığı malın bedelini defaten icra dairesine tediye etmesi ve alacaklı üstünde kaldığı takdirde alacaklı da bu inüd- det içinde ihale bedelinden matlübunun mahsub ve rüsumu lâzimeleri bu müd- det içinde tediyesi icab edip aksi takdirde 2004 sayılı dera ve iflâs kanununun 133 üncü maddesi dairesinde muamele yapılacaktır. Alacakları tapuda kayıdlı olmıyan alacaklılarla diğer irtifak hakkı sahibleri. nin bu haklarını ve hususile faliz ve masrafa dair iddlalarını ilân tarihinden iti- baren 20 gün içinde lcra dairesine müracaatla kaydettirmeleri, aksi takdirde alacakları tapuda kayıdlı olmiyan alacaklıların satış tutarının paylaşmasından mahrum kalacaklardır. Arttırmaya iştirak için gayri menkullerin kıymeti muhamminesinin © ? buçuk nisbetinde pey akçesi depo etmesi suretile ihaleye iştirakleri lâzımdır. Gayri menkullerin satış gününe kadar vergileri satış tutarından ödenecektir. ©6 2 buçuk tellâliye ve ferağ ve mesaha ve teslim gibi mesarifatın müsterisine &id olacağı ve fazla malümat almak arzu edenlerin 938/811 dosya sayısile me - muriyetimize müracaatları lüzumu ilân olunur. — (11893)