26 Şubat 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

26 Şubat 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

me sansasusasnmaana ye ve enses rare HOLİVUDUN, MOD İleamersammmezausaza ananem sana sanmak uanena e ELLERİNDEN Bir Rob ve bir Nanto Rob modeli: Bu modeli önümüzdeki| bahar, Holivudun en iyi giymen artist - lerinde göreceğiz. Yalnız baharla da kal-! mıyacak. Ayni model hattâ yazın da en genç ve güzel kadın'ar tarafından seve! #eve geyilecektir. Bu haberi, bin bir tec! rübesine dayanarak (Holivud) veriyor. Biz de kendi hesabımıza, oşu noktayı memnuniyetle görüyoruz: o Âr muhakkak surette beğeneceğine hükme- dilen bu güzel modal yalnız onlar için, az çok onlara yaklaşan (fevkelâde vü - cudler için değildir. Şöyle böyle müte - nasib her vücude gider. Hattâ sentürsüz önünün verev kesiği bir çak da kusurla- rı gizler, Boyu dahi uzun beli daha in - ce, kalçaları daha zayıf gösterir Holivudun hakkı var, böyle model na » Yemek bahsi? İrmik helvası #! beğenilmez? Şekli gib: renklerinde de ne güzel bir ahenk düşünülmüş: Menek- şe rengi ipekliye tatlı pembe süs konul - muş. Bu 'süs, rirape bir yaka gibi başlı - yor, Sol yanda altın yaldızlı bir klip ile tutturuluyor. Oradın kat kat bele kadar iniyor ve kayboluyor Sonra sağ yanda, kalça hizasında yeniden görünüyor. Ve gittikçe genişliyerek gene kat kat eteğe kadar uzanıyor. Arkanın yukarısı döklüntülüdür. Aşa- ısı düz. Arka yakanın orta yerinde ve sağ omuzda üç iri pevs var. * Manto modeli: o Ho'iynd, bu modelde ii gd maksad gözetilğim söylüyor; Ay- ni tnodel hem şık bir kışlık manto, hem de kıvrak ve gü £ veya mevsimi» ik manto oli Kı mantoda kumaş, tabif, olacak, ö- Men Bir kilo irmik, bir kilo şeker, bir ki- lo süt, bir kilo yağ. Yağı yakmalı, 250 gram bademi ayıklayıp yağın içine at- malı, Bademler suyunu çekince irmiği katmalı. Hafif ateşte bademler pembe- leşinciye kadar kavurmalı, Ateşten in- dirmeli, Üstüne şekersiz sütü kaynar olarâk dökmeli, Arkasından şekerli suyu döküp karıştırmalı ve ağzını ka” pamalı, Tencereyi soğuyuncaya kadar açmamak: Tavuk kebabı Semiz ve yağlı bir tavuğu güzelce temizleyip içine ve dışma tuzlu soğan suyu sürüp bir saat o halde bırakma- lı, Sonra kanadlarile budlarını sağlam bir iple gövdesine bağlayıp bir şişe ge- çirmeli, Mutedil ateşte çevirerek pişir. meğe başlamalı. Yağı damlamağa baş layınca leblebi unu veyahud adi un serperek kızartmak. Sonra istenilen baharları ekip; ince ve yağlı bir kâğıda sararak gene ateşte çevire çevire pi - girmeli, Kâğıdı çıkarıp sicak sıcak ye- meli, paya rimaman bukueli, <düşük, en “Arka saçlar nün fki yanından aşağı kadar uzanan şe ridlerle, arkanın ortasındaki parça as - tragandan yapılacaktır. | Yazlik manto Kalın ipekliden diklie - cek, kışlıkâa kürk olan yerler bunda dan telden yapılacaktır, Enteresan bir huluş değil mi? Modelin her taratı yen,, değişik, kıv » rek ve şıktır. Yaka yok. Dantel veya İkürk öyle getirilmiş ki mantonun kendi İ parçası yuvarlak, ufaz bir yeka şeklini pelyar. Bu süs, iki yandan, gittikçe ince- lerek bele iniyor. Orsdan d. giltikçe en. İ iteşerek etekleri buluyor. Şerif İ yerinde incelmesi, belin Ince gi ne yarıyor. Sıkı bir bilezikle biten kolların bo'lu- ğu, dar bir sentürle büzülen (arka eteği andırıyor. Şapkavum şer — ve büzgüleri de ayni tarzda, ısaca saçlar için üç Yanda uzun bir yiv, öndeki irt Yüz bir çok sebeblerden sarkar ve bo-| zulur. Arzın cazıbesi yer yözündeki bü » tün cisimleri nasıl aşağıya doğru çeki - yorsa İnsan vücudünün muhtelif uzuv - Jarıni da öyle aşağıya çeker. Diğer taraftan insanlar o düşünce ve duygularım; gülmek, ağlamak, Kaşları - yı çatmak, surat asmak gibi yüz adale -! lerinin hareketlerile ifade ederler. Bin - lerce defa tekrarlanarak yapılan bu ha- reketler, zamanla yüzde bir takım çizgi - ler, izler yapar. Onu az çok hırpalarlar. Yüzde kemiğe veyı deriye yapışık bir takım adaleler pek az çalışirlar. Bunler ancak yemek yediğimiz ve konuştuğu » muz zaman çok kuvvet sarfetmeden ha- fifce takallüs ederler. Halbuki bir ada - lenin kuvvetli olması (için çok işlemesi, çok çalışması icab eder, Meselâ: Biz hiç şüphesiz ilk insanlar gibi çiğ et, kök nevinden kuvvet sarfını icab ettiren sert gıdı yemiyoruz. Et, ek- mek, meyva gib: yediklermizin “epsi dişlerimizin ucile koparıp oçiğnediğimiz yumuşak ve zahme:s'z yenilen yemek - lerdir. Bu yüzden yüz adalelerim'z gev - geyip sarkıyor. Buni mani olmak için yüz adalelerimizi lüzumu kader işletme- wiz lâzımdır. Bu da her gün on dakika - ık bir zamana sığar. Bu kadarcık bir za- manınızı, yüzünüzün buruşup sarkma - masına, tazeliğini korumaya hasrede- mez misiniz? İste yüzünüzün sarkmaması ve beyzt Yüzdeki adelelerin sarkmamasına çare «Ge Barfni öne doğru uzatıp büzerde tekrarlayınız. Daha sonra: Yanak etlerine yuvarlak hareketlerle masaj yapmak yönakiari sarkımaktan korur, : yukarı hafif hafif sığımak ağız kenarı - nın gevşemesini önler Çek şık bir örgü bluz seklinin bozulmaması, çenenizin albn - dan çene çıkmaması için yapacağınız şey ler: Evvelâ: Çene altından çene çıkmaması için: Sağ elinizle başınızı öne doğru ftinir. Bir yandan da başınız'a elinizin tezyiki- ne mukavemete çalışınız. Bu itme ve mu kavemet etme sırasında boyun adalenizi di, saç tutamı iki küçük bukle ha- Mine konulmuş, Sol yanı hemen hemen seyi yarı yarıya kulaklar meydan- da, Yan ve ön saç'sr oldukça sık, ufak ulak bukleler halinde geri taranmış. düz, ense ve sağ yan ulak ulak bukleli, kuvvetle hissetmelisiniz. Sonra: Çene etlerinin gevşey'p sark - maması için: Dudaklarınızı mümkün olduğu kadar model | 7 e : 3 # : Bir yiv saçları enine doğru ayı rıyor. Ayrıca bukleler 50: yana yığı!- mış. Önün sağında ikinci bir yiv. Solda birkaç bukle, Güzel şey dalma, beğenilir, örgü d0 güzeldir ve bunun için çok beğeniliyom Örgü, her zaman örgü; son yılın büs tün örgüye tesadüf ediyo” ruz. En basit ev elbiselerinden en zarif tuvaletlere kadar bütün elbiseler arasın. da örgüyü bulmak mümkün. Modelini iyi seçiniz, örgüye doyamaz- sınız. İcabında şık bir elbise yerine hem de sevtrek giyersiniz > Meselâ: Şu bluz... Dır b: eteğin üse tünde ne kadar güzel durur. Jurlu bir örgüden dümdüz bir arka, Düğme yerleri çorap örgüsü. Çorap örgüsünden dik, küçük bir yakı Bu yakaya bi de met te çiçek sen 4 şi gördüğünüz modeli tamamı tan'amını yapmıi olur - sunuz. Nasıl şık değii mi?