20 Mart 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

20 Mart 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Bir İngiliz geçen esrarlı vapurunda ölüm vak'ası Vapurun süvarisi kaptanköprüsünden düşerek ölmüş, vak'a Çanakkalede ihbar edilmiş, fakat cesed İstanbula gelirken denize atılmış İstanbul zabıta ve adliyesi dün bir!» İngiliz vapurunda vukubulan şüpheli | bir ölüm hadisesinin tahkikatına baş” Yamıştır. Mahiyeti esrarengiz görülen bu hâ- disenin gemi efrakdının söylediklerine nazaran tafsilâtı şudur: İngiliz bandıralı Alresford vapuru Yunan'standa Matabanburnu açıkla - rmdan geçerken, karaya 4 mil mesa- fede vapurun birinci kaptanı Prais kaplan köprüsünden düşerek ölmüş - tür. Vapur, bu hadiseyi müteakıb ikin- ci kaptanın idaresinde yoluna devam ederek Çanakk#leye gelmiş, orada vak'a zabıtamıza ihbar edilmiştir. Hâ- disenin ilk tahkikat safhası orada ik - ma! edilerek, vapur cenazeyi hamil ©- larak İstanbul istikametinde ydluna devam etmiştir. Vaziyet, İstanbul poli- sine de bildirilmiştir. Hâdisenin yukarıda anlattığımız ce-| Eczacılar da dünden İtibaren Pozar Tatiline başladılar İstanbulda eczanelerin beş yıldan “| beri takib ettikleri Pazar tattli yapmak hususundaki arzuları üzerine, Sıhhat ve İçtimaf Muzvenet Vekâleti tarafın- dan verilen Pazar tatili kararının tat - bikına dünden itibaren başlanmıştır. Dün, her semtte yalnız evvelki gece nöbetçi bulunan eczaneler #tık bulun- muşlardır. Eczanelerin Pazar tatili yapmaları hakkındaki karara göre evvelce gece nöbeti için birbirlerine semt yakınlığı #ibarile gruplara aynlan eczaneler - den her hafta Pazar günü biri nöbetçi kalacaktır. Eyüb kazası gibi yahnız iki eczanesi bulunan yerlerde bir eczane bir hafta, diğer eczane de ertesi hafta kalmak suretile nöbet tutulekaktır. A- dalardâki münferid eczaneler ile tek ecranösi bulunan nahiye ve kaza mer“ 'kezlerinde *se eczaneler eskisi gibi her gün ve Pazar günleri açık kefncaklar - dır. Yeni şekil, Sıhhat Vekâleti mü - fettişleri tarafından da'mi bir şekilde tetkik edilecektir. Poliste : Bir amele yaralandı Eyühde civata fabr/kasında çahşan Ke- Fim oğlu Ramiz sol emi (o somun kesim makinesine kaptırarak, üç parmağı ya - ralanmıştır. Başından da, hafif bir yara alan Ra -| miz hastaneye kaldırılmıştır. Hâdisenin tahkikatına başlanmıştır. Bir motosiklet bir çocuğu yaraladı “Lüngada oturan 10 yaşında İzzet kırı Zerrin Lâlek caddesinden geçmekte iken Eşref isminde birinin idaresindeki 40 sa- yıh motosiklet, birdenbire çocuğa çarp - maş ve başından ağırca yaralamıştır. Suç hı yakalanarak, hâdisenin tahkikatına başlanmıştır. Sinema şeridleri yüzünden çıkan kaza Salmstamrukta Dervişa mahellesin - de Kasap sokağında 18 numarada Oturan Haçik kızı (10) yaşlarında Mari esk! si- rma şerid parçalarile oynarken, bun - Jarı mangala atmış, derhal tutuşan film kızın elbiselerini ve vücudünün ber ta. rafını yakmaya başlamıştır. Kızın ferya. dine yeğşen annesi Doruk kızını söndür mek isterken, o da tutuşmuş, yangın 0- 'dadaki eşyaya yayılmıştır. Her kisinin de faryadlarına komşular ve Salma'öm. ruk polisleri yetişerek hem yangını sön- dürmüşler hem de ana ve kızı kurtat - yan şekli, gemi müstahdemlerinin İ- fadelerine müsteniddir, Alresford vapuru dün İstanbula ge- lince, zabıta tarafından ölü vapurda 2- rTanılmış bulunamayınca gemi erkânı şu cevsbı vermişlerdir: — Ceneze yolda, etrafı rahatsız ede- cek derecede taaffün etti. Bunun üze - rine İstanbula varmadan ölüyü denize allık. Bu garib cevab üzerine keyfiyetten derhdl adliye haberdar edilmiştir. Müddeiumurmitik, dün geç vakit, ha- disenin tahkikalına el koymuştur. Hadise şu şeklile şüphe uyandırıcı mahiyettedir. Prais'in imünde kaza, yahud kasd eseri olup olmadığı araştırılacıktır. Vaziyet hakkında Ça- nakkale zabıtasile de muhabere edi - lerek, bu garib ölüm vak'ası aydınlatı- lacaktır. Karaya oturan Yunan vapuru Kurtarıldı Evvelki gün Bozcaada civarında sis yüzünden karaya oturun 2500 tonluk Yunan bandıralı Ganez vapuru dün; ku Imış ve vapur yoluna devam et- miştir. Kayalıklar üzerine otur ve; bazı yerlerinden hasara uğrıyan Yu »| Dan vapurunun aldığı yaralar muvak- k#ten kapatılmıştır. Vapurda esaslı bir tamire lüzum görülmektedir. Diğer taraftan iki gün evvelki fırt nada vukua gelen iki motör kazası et” rafındaki tahkikata devam olunmakta” dır. İmroz adası civarında batan Mü- refte motöründe boğulan kaptan Hü- sevinle. iki tayfanm cesedleri dön def- nedilmiştir. İki tayfanın üzerlerinde hiçbir vesika bulunamadığından hüvi- yvetleri #mlaşılamamıştır. Kaptan Hü- seyinin cesedi üzerinde 200 lira kadar bir para bulunmuştur. İneboludan elma yükliyerek İstan - bula gelmekte iken Kamışadas: denilen kavalıklara düşerek parçalanan Hızır motörünün üç tayfası Necat ve Yardım motörleri tarafından kurtarılmışlardır. Motörde bulunan diğer tayfanın akı - beti henüz meçhuldür. Bu tayfanm ya boğulmuş olması Ve yahud yüzerek selile çıkmış bulunması mujrtemlel “ dir. Peniz fsleri:? Bir tarak vapuru satın almıyor Deniz Ticaretâ Müdürlüğü Bartın bo - Baz ve deresile Amasra limanının tara - mp temizlenmesi için bir tarak vapuru ısmarlamıştır. Tarak vapurd saatte 500 metre mik'abı kum çıkarabilecek kabi - Byeke ve romorköre lüzum kalmadan is- ten'lâ'ği yere götürüleilecek bir kabi - Eyettedir. Vapur sekiz ay sonra teslim a- İmasaktır. Bir kömür amelesi yaralandı Dün saat 13 de Galata mıhtımı karşı - şinda şamandırada bağlı bulunan İtalyan bendıralı İltartibento vapuruna kömür yüklsmekte olen, Denizbank amelesin - den Ömer oğlu Ömer Parpar, başına dü - şen büyük bir kömür parçasından ağırca lanmıştır. Yarah derhal, tedavi edil mek üzere, Beyoğlu Belediye hastane - sine kaldırılmıştır. Bir kadının sütten kolu yandı Şişlide Çiftecevizlerde 106 numaralı ha- bede oturan Mehmed kızı Şerife, ateşte kaynattığı #iti kaldırırken, o devirerek, | maşlarsa da, #ksisinin de yaraları ağır ol - duğundan tedavi edilmek üzere Haseki kadın hastanesine kaldırılmışlardır. Şerife, tedavi oditmek üzere, Şişli ço -| cuk hastanesine kaldırılmıştır. Maslakta yene - bir kaza oldu Tanınmış bir aile kızı mo- tosikletten düşerek öldü Maslakta tanınmış bir aileye men - bir kaza olmuştur. Henüz 15 yaşında bulunan kazanın kurbanı Türkân, evvelki gün ikindi vakti birgderinin motosikletinin arka- sına binerek, birlikte Maslak cadde * sinde gezmeğe çıkmışlardır. Caddede motosiklet süreile flerder- ken, Türkân birdenbire müvazenesini re yuvarlanmıştır. Muhtelif yerlerinden ağır surette vardlanan genç kız. bir müddet sonra kurtulamıyarak ölmüştür. BHâdise etrafında zabıta ve adliyece tahkikat yapılmaktadır. Bir çocuk başı Ezilerek öldü Beylerbeyinde vukua gelen feci bir kaza neticesinde, 15 yaşında bir çocuk ölmüştür. Yıkıcı Numan tarafından yıktırıl - makta olan Beylerbeyi Bürhaniye ma“ hallesinde Gürgen sokağında 7 numa- ralı evin yıktırılışmı seyreden Numa- nın oğlu 15 yaşında Tuhir binadan dü- şen bir kiriş tahtasının altında kala « rak başı ezilmek suretile bir anda öl - müştür. Binanın yıkılmasında çalışan ame » lelerden Mehmed de, önünde cereyan eden facia karşısında fena halde kork- muş, hastalanarak hastaneye nak?edil- miştir. Hâdise, zabıtaca tahkik edilmekte - dir. Kriür isleri: Liselerde ikinci yoklammlar başladı Liselerde ikinci yazılı yoklamalara bu sabahtan itibaren başlanmıştır. Şimdiye | kadar ikinci yoklama sualleri Maarif Ve- kâletinden gönderildiği halde, (Vekâlet bü yıl susli göndermemiştir. Sualler her dersin musllimi tarafından hazırlna - caktır. İkinci yazılı yoklamalar bu ayın sonuna kadar devem edecektir, İlk okullarda talebelerin ikinei karne- Jeri de bu sy sonunda dağıtı'acaktır. Toplantılar : Türk Dili ve Duygusu Yayım Kurumunun toplantısı Türk Dili ve Duyyuzu Yayım Kurumu dün Şişli Halkevinde bir toplantı yapmıştır. Top Jantıya İstiklâl marsile başlarmış ve başkan 'T. Yılmazın kısa bir hitabesinden sonra Ali Haydar Erişkin ve Kemal Perkün tarafın - dan birer konferans verlimiştir. Komferanslarında Kurumun fanliyri ve ga yelerini tebarüz ettirdikten sonra bazi va- tandaşların türkçe yerine ecnebi Jisanlarla konuşmasınsı İşaret ederek bu vaziyetin sny- gısızlık olduğunu ve bundan böyle bütün vatandaşların çok güzel olan türkçe ile ko- nuşmalarını söylemişlerdir. Farmakoloğların çayı Türkiye Pratik Parmakoloğlar Birliği, dün anat 17 de Alsyköşkünde mâzlektaşları ta - nıştırma maksadile bir danslı çay tertib et- miştir. Çay, çok neş'eli bir hava İçinde 12 ye kadar devam etmiştir. sub genç bir kızın ölümü ile biten feci! kaybetmiş ve bulunduğu yerden ye-| Hafta içinde borsada ehemmiyetli işler olmadığı gibi fiatlarda da kayda değer bir değişiklik olmamıştır. Geçen hafta Witik işlerinde başlıyan hararetli mua - meleler takes primlerinin düşmesi üze - rine hararetini kısmen kaybetmiştir, BUĞDAY : Geçen hafta piyasada de- vam eden gevşeklik kısmen zail ve fat- larda hafif bir yükseliş olmuştur. Teref- fü, Anadoludan 22 mal gelmiş olması ve Toprak Mahsulleri Ofis'nin de piyasaya İmal arzetmemesinden ileri gelmiştir. Haf ta içinde 1610 ton buğday gelmiştir. Fiat. lar 12 çavdarlı ekstra eksira Polatlı malları 6,10-6,15, 4-5 çavdarlı Ankara &- yarı mallar 5,35.6, 1-2 çavdarlı Anadolu sertleri 5,15-5,20, 9-10 çavdarh Trakya malları 5,02.5,07 kuruştur, ARPA : Piymsa geçen haftaki vaziyeti. ni muhafaza etmekte ve ihracatçılar mü- bayaatta bulunmadıklarından gelen mak laf yalnız dahili istihlâkât için sarfedil - mektedir. Hafta içinde 300 ton arpa gel miş ve Anadolu malları dökme Haydar. paşa teslimi 4.134,14, Trakya malları çuvallı iskele teslimi 4,17.4.21 kuruştan satılmıştır. ÇAVDAR : İhracat yapılmamakta ve Batlar düşüklüğünü muhafaza etmekte « dir. Az miktarda gelen mallar yerli sar- fiyat için satılmaktadır. Fiatlar, Haydar. paşa teslimi dökme mallar 330-332 ku -| ruştur. PİRİNÇ : Piyasa geçen haftaki vaziye- Küteferrik; Vali tamamen iyileşti On gündenberi rehatsız bulunan Vak ve Belediye Reisi Doktor Lütli Kırdar tamamen İyileşmiştir. Doktorlar kendisi- nin bir iki gün daha istirahat etmesine lüzum gösterdiklerinden Vali ve Beledi- ye Reisi Çarşamba veya Perşembe günü vazifesi başına gelecektir. 3 yaşında hir çocuk haşlandı Tophanede Orman sokağı 9 numaralı evde sakin Nesimin 3 yaşındaki çocuğu Lili, oduda oynarken, mangalda kayna - maka olan suyu devirerek, vücudünün AŞK BORSASI Yeni operet ZE Tİ e)NTOMİL, Zahire Borsasında bir haftalık vaziyetin hülâsası Tifk üzerindeki muamele hafta öğitde hararetini kaybetti, fiatlarda kayda değer bir değişilik yok MN eN İtini muhafaza etmektedir, Fiatlarda bi yükseliş olmamakla beraber gelen mal İar satılmaktadır. Tosya malları 25.2 Orhangazi 29-30, Urfa malları 22,5.2) kuruştur, TİFTİK ; İngiliz takas primlerinin bi miktar düşmesi yüzünden tiftik p bir hafta evvelki hararetini kaybetmiş tir. Bununla bereber fiallarda gerilermm kaydedilmemiştir. Hafta içinde piyasayı 80 ton tiftik gelmiş ve ihracat için 24 balye satılmıştır. Fiatlar, oğlak mallar 138-140, Karahisar âyarı mallar 120-125 Ankara âyarı mallar 120-122, Çengell malları 108-110, muhtelif deri mallar 74-78 kuruştur. YAPAK : Almanya için siparişler ve yerli fabrikaların mübaysatı devam of | mektedir. Fiatlarda ehemmiyetli bir de gişiklik olmamıştır. Hafta içinde 140 ton yapak gelmiş ve 1700 balye yapak ve yüd satılmıştır. Piatlar: Trakya, Bandırma, Bursa âya rı majlar 65-66, Çanakkale, İzmir, İzmif âyari mallar 62, Karahisar âyarı mallaş 58-55, yıkanmış yün 73-80, tabak yünleri 54.56 kuruştur. AV DERİSİ ; Sansar üzerine dalebler devam etmekte ve gelen mallar satıl « maktadır. Tavşan derileri için de tâlebleş olmaktadır. Pistlar zerdeva çifti 54-56, sansar çifti 40-45 Tira, porsuk çifti 430. 450, tavşan adedi 16-18 kuruştur. Mahkemelerde: Kilid kıran bir hırsız Mercanda bir kahvenin kilidini kıran |ve sirkat maksadile içeri girdiği sırada suçüstü yukalanan Kemal İsminde biri, dün adliyeye teslim edilmiştir. Suçlu Asliye 3 üncü cezada yapılan muhakemeyi eüteakib tevkif | edilmiş, ava hadise mahallinde Keşif icrası için talik edilmiştir. ŞEHİR TİYATROSU İstiktdi önddesi Komedi Kısmı akeşmm anat 20,30 da YÜZ KARASI 8 perde © TURAN Tiyatrosu Bu akşam Halk gecesi Ertuğrul Sadi Tek ve arkadaşları #rxuyu wwumi Üzere ÖOTELLO 4P. (Se) Atila revüsü * Miçe Pençaf i Localar 100 * Her yer 90- Paradi 10 kuruş STAD İLAHLARI (1936 Berlin Ollimpiyadlarının tam, hakiki ve yegâne filmi.) 1i ay Berlinde... Say Londrada... 6 ay Pariste... (8 Sinemada birden ) geçen ve... Amerikada (Yalnız birleşik 23 Maritan itibaren SA 'vletler AAmerikasında 68 Sine- irden gösterilen şaheser. KARYA Sinemasında En Nefis Şark Musikisi ile En Mükemmel Türkçe Sözlerile... Kendi Dilimizde Konuşan ve esrarlı Hindistanı en cana yakın bir aşk mevzuu i, Muhteşem Saraylarında Filme CANIN RA içinde canlandıran Racaların Alınmış - Muazzam Mizansenli HAZİNELERİ Baş rollerde: Unutulmaz ŞEYH AHMED filmlerini va Şeyhin Aşkı yaratan RAMON NOVARRO Musiki kısımlarını tertib eden: M. C. ve üstad CEVDET KOZAN koluna dökmüş, bütün kolu haşlanarak yanmıştır. l Başlıca şarkı ve gazeller MUSTAFA ÇAĞLAR ve HK. SAFİYE Perşembe akşama SARAY ve iPEK “5