27 Mart 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

27 Mart 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

sl Şe 14 Bayt, 2 «Bi Pastax nın fefrikası: 15 BİR İNGİLİZ CASUS Tercüme oden: EH. Alaz Almanlara karşı hazırladığımız m e taarruz gizli tutuluyordu İşaret kulübesi civarında, tam bu iki ren Oyolunun birleştiği noktaya Odinamk O koymuştum, Son akşam yemeğini (yemek üzere Süzanın evine gelirken, yolda bir in - mbat çavuşu beni çevirdi. Bu inzibat çavuşu, bizim kendi ordumuzda rast - ladığım askeri inzibat Oomemurlarının tamamen zıddı olarak fevkalâde na - zikti. Ben ise bunun bir Alman oldu - ğunu nazarı itibara alarak (çünkü Al man ordusundaki disiplinin bizim or - du disiplinine nazaran on misli daha şiddetli olduğu söylenirdi) acı acı dü - şünmeğe başladım. Halbuki inzibat ça” vuşu evrakımı gözden geçirdikten son- ra, tamamen tatmin edilmiş bir insan hali takındı. Sadece, gece yarısına var madan alayıma yetişmek istiyorsam a- cele etmem lâzım geleceğini (söyledi. Çünkü inzibat çavuşuna ( gösterdiğim vesikada, izin müddetim gece yarısına kadardı. Yukarıda da söylediğim gibi, bende, muhtelif tarihi müteaddid izin vesikaları vardı. i İnzibat çavuşu o kadar nazik bir a- dağndı ki, Hüllüh'a giden en yakın yolu bana göstermek lütfunda bulundu; hattâ o ommntakadaki depolardan birine oObu akşam telörgüdolu bir kamyonla hareket edecek olan kam” yon şoförünü bile benimle tanıştırdı. Tabii Oben, çavuşun bu alâka ve nasihgtlerine bol bol teşekkür ede- rek bunlardan istifade edeceğimi vâ - dettim. Güya son bir fincan kahve içmek düşlincesile bir kahveye girdim; ora” dan çıkıncs bana tarif edilen yol isti - kametinde yürümeğe başladım. Yarım saat sonra ise gerisin geriye dönerek arka yollardan Süzanın evine yollan - dım. Lan'da bulunduğum esnalarda bir nokta fevkalâde canımı sıkıyordu: Al manlara karşi hazırlamakta olduğumuz taarruz, hiç şüphe yok ki, bizce fevka- lâde gizli tutuluyordu. Halbuki Lan'da bunu bilmiyen kimse kalmamıştı. Hat- tâ, mahalli ihtiyatların hepsine de, te- tikte bulunmeları için emirler veril - mişti. Maamafih, Lan'a civar yerlerde, ihtivat kuvvetlerinin vücudüne delâlet edecek en ufak bir alâmet bile görmi- yordum. Kimbilir, belki de henüz ta * mamen yeç kalmamıştık.. Fakat şu mu- hakkak ki, bizim fevkalâde hummalı ve demonstratif o hazırlıklarımız ( daha doğrusu askeri veyahud politik meha- filin kemiksiz dilleri) Almanlara, ya” kın bir taarruzun vukuunu ihsas etmiş olacaklardı. Askeri mehafil dediğim zaman, mut- leka İngiliz askeri mehafilini kastet - miyorum. Edindiğim tecrübelere na - zaran, bilmemeleri icab ettiği hâlde Almanların kulağına giden haberlerin 4480 i, Fransız karargâhından sızıyor” du; çünkü Fransız erkânıharbiyesine mensub sübayların bir çoğu pek geve- 2e idiler, Fransız diplomatları ise, hat tâ en kritik muharebe anlarında bile, salâh kabul etmez birer geveze olmak- tan bir törlü kurtulamıyorlardı. * Ya plânımı yerine getirmek veya öl- mek; yahud da ikisine birden kavuş - mak niyetile gece yarısı saat bire doğ” ru evden çıktım. Süzan da benimle be- rabe, gelmek istedi; tabif ben bunun lâfını bile ettirmek istemedim, Çünkü bu yapacağım iş bir kadın işi değildi; hattâ bir çok erkeklerin bile işi değil - di. En ufak bir mâni bile görmeksizin, hiç kimse tarafından durdurulmaksızın şimendiler hattına kadar geldim. Tren yoluna müvazi bir hendeğin içine giz- lenerek nöbetçiyi kollamağa başladım. Nöbetçi ileri, geri geziniyor ve gece se- rin olduğu için, ayaklarını yerlere vu- ruyordu. Filhakika hendeğin içinde © tura oturs ben de epeyce üşümüştüm. Çünkü otlar ıslaktı; hendeğin içinde de su vardı. Nihayet, gece tam saat ikide, bekledi im fırsat zuhur etti. İşaret kulübesine aid kapının açıldığını, şimendifer işa - retçilerinden bir kişinin kapıya yaklaş tığını gördüm. Bu adam nöbefçiye s€s- lendi: Alman nöbetçisi kulübeye girdi. Nöbetçinin kendi kahvesini nasıl içti- ğini bile görebiliyordum. Bu nöbetçi, hattâ resmi bir müsaadeyle bile bu kahveyi içmiş olsa, gene nöbetçilik va- zifesini ihmal etmiş oluyordu; çünkü bulunduğu vaziyette muhafazaya mec- bur olduğu yolun ancak yarısını göre- biliyordu. İşte bu an, benim beklediğim ahdı. Tabii benim bütün hazırlıklarım ta - mamdı, En yakın raylardan birinin al- tına sür'atle iki dinamit yerleştirdim; fitilleri hazırladım. bütün bunlatdan sonra sür'atle, bulunduğum hendeğe döndüm ve hâdiselerin inkişafını bek- lemeğe başladım. Fakat çok beklemiyeceğimi biliyor - dum. Çünkü tam saat İki buçukta bir mühimmat treninim geçmesi lâzım ge liyordu. Tren yarım saatlik bir rötar yaptı. Fakat bu rötar benim fevkalâde işime yaradı. Çünkü bu arada, diğer hattan da bir trenin gelmekte olduğu - nu büyük bir sevinçle gördüm. Şayed mdkinist vaktinde meseleyi haber ala- bilirse, belki treni durdurabilecekti. Aksi takdirde ikinci bir müsademe mu- hakkaktı. Mesöle tahmin ettiğim gibi cereyan etti. Dinamitin, ancak lokomotifin ge- çişinden sonra infilâkini temin edecek şekilde fitili Ayârladım. Çantamda ta- şımgk mecburiyeti olduğu için, maale- sef koyduğum dinamit azdı. Fakat ray- ları uçurmak, ve hiç olmazsa bir va - gonu devirmek için pekAlf kâfi gelebi- Yirdi. Hakikalte tahminimin fevkinde müthiş bir infilâk oldu. Beni en çok sevindiren şeylerden biri de, ön vagon lardan birinin iki hat boyunca, devril- mesi oldu. Bir başka tabirle, her iki yol da, devrilen vagonlar kaldırılıncaya kadar, tamamen kapanmış oluyordu. (Arkı ; Günin Bulmacası SOLDAN SAĞA ve YUKARDAN AŞAĞI: 1 — Kaba insan ne yapar? . Kamer. 3 — Alleler - Taharri et, 3 — Uzax - Rlhban sınıfına dahil olan. 4 — «Altın» kelimesi metulabın halinde. 5 — Ney çalan. 6 — Gürel kokular - İlâve. 7 — Arasında bir «As olsa kendi - Büyük cüsseli, A — Iztırab nidasi - Yed. 9 — Beri - Hangi yer. İYLAJŞİAJK' İİRİM DEE Mİ JAİK Kovelki bulmacanın halledilmiş şekli Verip Çocuk Esirgeme Kurumuna üye olursanız kimsesi: yavruların sağlığına 11 Mart tarihli bilmecemizde kazananlar VI Mart tarihli bilmecemizde kaza - nanları aşağıya yazıyoruz. İstanbulda bulunan talihli küçük okuyucularımı zın Pazartesi, Perşembe günleri öğle den sonra hediyelerini bizzat idareha- nemizden almaları lâzımdır. Taşra o - kuyucularımızın hediyeleri posta ile adreslerine gönderilir. Bir cep projek'örü İstanbul Tophane 12 nel mekteb 515 Ah- med, Bir Cengel kitabı Afyon lisesi sınıf 4-4 da 597 Kâzım Baş- beğ. MUHTIRA DEFTERİ (Son Posta hatıralı) İztanbul Kabataş erkek lisesi 288 Adnan, İstanbul Beylerbeyi Çamlıca caddesi 58 nu- marada Sadiye, Ürgüp sorgu hâkimi kızı Gü- gin, Malatya Devlet Demiryolları depo mü - dürü kırı Malike, Bursa ikinci ortaokulu sırf 2-D da 358 Mehmea Sanoğin, İstanbul Zey. rek oria okulu sınıf 1-A da 59 Kenan. YUVARLAK DÜNYA KALEMTRAŞ Üsküdar yirminci ük okuldan 150 Nedret, İstanbul 15 nel Sk okul 4-B de 380 Bülend Kıyıcı, İstanbul Vefa erkek lisesinden 264 Kemal, İstantul 44 finet okul sınıf ö-A da 258 Muraffer Öğmen, İstanbul Sirkeci 48 in- cl okuldan 227 Balm. KALEM M (Son Posta hatıralı) İstanbul Haydarpaşa Msesi 1715 Hüsnü, İs- tanbul fkinel Hk oknl snıf S-A da 640 KA - nil, Antalya lisesi son sınıf 962 Sakib, İs - kanbul (OCağtloğlu orts okulundan 117 Doğan, İstanbul Kurtulaş Baruthane cad. desi 100 numarada Orhan, DİŞ FIRÇASI (Son Posta hatıralı) İstanbul Oümhuriyet m Hsesinden 275 Hüsnüye Güncan, İstanbul kız Msesi sınıf 4-D de 210 Nimet, Diyarbakır Ziya Gökalp ilk okulundan 811 Yaşar, İstanbul 4 üncü okul sınıf 4-A da 357 Nermin, Kastamonu 1- sasi 1-0 de 508 İlhan. DİŞ MACUNU İzmir Karataş tramvay caddesi 316 numa- yada Laçin Bilgen, İstanbul erkek lisesi 591 Öier, İstanbul Fatih 13 üncü okul snıf 2de İS24 Ayten Nuha, Söğüd ik okulu sınıt 5 de İ176 Fixret Veysloğlu, İstanbul 61 inci okul Rona, İstanbul Beyoğlu 20 uncu okul 8 - A da 634 Fatma, Divriği Nuri Demirağ or - ta okulu sum? 2 de 161 Hikmet, Elâzığ mü - tekald varidat memuru Necib kımı Müşfikn, İstanbul Gl inel ik okul sınıf 3-C de 533 Be- dad. AYNA (Son Posta hatıralı) İstanbul Nuruosmaniye Şeref sokak 4 nu. marada Neriman, İstanbul Karagümrük 27 nel oku! 3-A da 270 Muraffer, İstanbul Kar- tal Maltepe Cami sokak 15 numarada Ha - san Tetik, İstanbul Cağaloğlu orta okulu I- B de 8 İbrahim. KİTAB İstanbul 4 üncü okul sınıf 4-A da 472 Sa- bahat, İstanbul Sarıyer 14 üncü okul sınıf 2-B de 428 Cemal, İstanbul Karagümrük or- ta okulu sınıf 2-B de 177 Sami, Uşak orta ©- Kulu sınıf 3-0 de 555 Fehmi, Çorlu »rta okul sınıf 3 de 8£ Avni, Adapazarı ortao.ulu sınıf 3-R de 153 Sabri, Konya san'at okulu sınıf 3 de Uşuklı Mustafa, İstanbul Bakırköy or. ta okulu zımıf 2 de 802 Mehpare, Malatya Gezi lik okulu smif 5 de 725 Rezan, Diyar - bakır Cümhurişet Uk okulu 185 Neriman. RESİMLİ ELİŞİ MODELİ Balikesir Ilsesi sınıf 1-B de 877 AlI, Çorlu orta okulu sınıf 1-B de 268 İsmali, Soma or- mancı Nevzad oğlu Şazi İnanç, Afyon Hsesi sınıf 4-A da 1237 Reşad Sipah!, İstanbul or- ta okulu 2-8 de 59 Muzaffer, İstanbul İsmet İnönü ceddesi 45 Suna Dalyan, Sivas Ülkü ik olrulu sınıf 5 de 438 Doğan Erdinç, Zile İstiklâl okulu 20 numarada Turgud Boydan, Çatalca orta okulu sınıf S-A da 43 Balâ, 'Tar- sat orta okul sınıf 2.A da 8 İlhan, Kirşehir orta okulu sinif 2-A da 514 Snbahaddin, Düz- 08 orta okul sınıf 1-0 de 607 Fettah, Üskü- dar Paşukapısı birinci orta okul 2-4 da 198 Rıfkı, İstanbul 24 üneü okul sınıf 2-Bde AM, Yozgad orta okulu sınıf de 20$ Hikmet, BART Zonguldak Gari okulu swmıf 4-A da Hamdi Öntürk, Kars ortaokulu ilk kısmında 1-4 da 637 Şükran, İstanbul Erenköy 4 üncü oku sınıf 5 de 221 Melek, İstanbul erkek (İsem 803 Nihsd, İstanbul kız Ilsesi 24 Nobaha, Zonguldak Namık Kemal ir okulu 28 Sıtkı, Zonguldak Namık Kemal Wk okulu 204 İs - mail, Bahkesir Tsesi sınıf $-D de 67 Tahsin, Kütahya birinel ilk okul 5-C de 509 Özcan, İm 3-2 de 531 Nejad. ALOMİNYOM BARDAK (Son Posta hatıralı) İstanbul Topkapı Farlıpaşa caddesi 5 nu- İ marada Haşim, İstanbul kaz Msasi saf 6 de İ904 Dürrünnisa, İstanbul 4 üncü okuldan 435 Ülker, İstanbul Kumkapı orta okulu sı- Bıf i-D de 34 Bahaeddin, İstanbul ikinci okul sınıf 2 de 383 Fethi. KOKULU SABUN İstanbul kız Hsesi Biz Aysel, İstanbul 48 üneü ik okul sınıf ö-A de 314 Türkân, İs - tanbul Selçuk Kız enstitüsü sınıf 1-B de 295 Meziyet, İstanbul Hayriye llsesi 281 Nejad, İstanbul Galatasaray sesi sınıf 6 de 705 Vednd. ALBÜM tanbul kiz HMsesi 1134 Neriman Aksu, bakır lise ingilizce muallimi Bayan kım Yurdanur, İstanbul Hayriye lisesinden | yeyi ük 710 Suphi Albayrak, İstanbul 10 uncu okul sinif 3 te 846 Nebil. BOYA Payas gümrük memurlarından Bed oğlu Devlet demiryolları ve limanları Bandırma ortaokulu sınıf 3-B de Servet, Ber gama orla okulu sınıf 2-B de 15i Ahmed, Göztepe 95 İnel sokak 21 numarada Vehbi, Konya lisesi sını! $-A da 784 Necati Bro, Geyve Ankaza Kanat lokantasında Kemsi Demircan, Bakır Maden ilkokulu sınıf 4 de 395 Kemal, İstanbul erkek lisesi sınıf 4-Fde 1673 Tevfik Yeldan, Salihli ilk okulu sınıf 3-A da Bürhan Isik, Samsun orta okulu $-8 de 43 Şükrü Er, İstanbul Çengelköy Kalan - tor sokak 23 numarada Tank Karadeniz, To. &nt orta okulu sınıf 2-B de 168 Nieameddin, Bursa Fevziçakmak caddesi 46 numarada Aslan, İstanbul 42 nel okul S-A da 8 Cemil, Adana erkek Maezi sınıf $-C de 1378 Hay - reddin, Kuzguncuk Beylerbeyi caddesi ET numarada Abidin. Hasankale askerlik şubesi binbaşı Asum oğlu Orhan. ananem s0010ns0nassasn esans asm 1338 senesi Yunanistanda İzmire gelen Şükrü ağa tarufından İzmirde trende biri - sine eviâdiik olarak verilen kardeşim Nat « işletmesi Umum idaresi ilânları Muhammen bedeli 6793 lira olan aşağıda isim ve miktarı yazılı bir liste muh. teviyatı üç kalem malzeme 11/4/1939 Salı günü saat 15 de taahhüdünü ifa ede - miyen müteahhidi narana açık eksiltme tın alınacaktır. usulü ile Ankarada idare binasında sa- Bu işe girmek istiyenlerin (434.48) liralık muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları ve tekliflerini ayni gün saat 14 de kadar komisyon rejsliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada Tesellüm ve Sevk Şefliğinden dağıtılacaktır. İsmi Beyüz sabun Arab sabunu “Toz sabunu Malzeme odâiresinden, Haydarpağada (2018) Mikdarı şa İstanbul Ziraat mektebi satınalma komisyonundan Mektebin fhtiyacı olan 63 lira muhammen bedelli 1700 kilo kuzu eti açık eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme Beyoğlunda Singer apartımanındaki Liseler Muhasebeciliğinde toplanan komisyonda 28/3/909 Salı günü sant li de yapıla caktır. İsteklilerin belli saatten evvel Liseler Muhasebeciliğine yatıracakları “ lira 72 kuruşluk ilk teminat makbuz ve diğer kanuni vesikalarla birlikte eksili- me saatinde komisyona müracaatları ve şartnameyi kergün adi geçen Muhasebs- (1620) cilikten görüp öğrenmeleri,