18 Nisan 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

18 Nisan 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

“öden bir adam: 10 Sayfa SON POSTA Nisan 18 meyi ihmal etmemelisin! ( Güzel Fıkralar ) Bahane Ayyaşın ağrı kokuyordu: — Gene mi içtin? Dediler, Ayyaş, dili dolaşa dolaşa cevab : — Hava çok sıcak, biraz serinliyeyim, : ışın içmez misin? — Ha, kışın mı?.. Kışın da içerim am - ma. ısınmak için içerim. #** iz Uyandırmamak için İlk defa konferans vereceğe, nasıl söz söyliyeceğini öğrettikten sonra: — Konferans bitiikten sonra dediler, Balkı selâmlar ve ayaklarının uçlarına Basa basa gidersin. — Niçin ayaklarımın uçlarına basaca - fim? — Kimseyi uyandırmamak için, K** Kan nakli Husus! hastanelerden birine müracaat — Vücudüme kan naklettirmek istiyo- rum. Dedi, Hastarenin nöbetçi doktoru sor. du: w— Kanımız mı az? — Hayır, kanım az değil, fakat bir yat — Yemeklerin iyi pişmesini, misafirlere karşı mahcub kalmamamızı istiyorsan, aşçımız nişanlısını da davet et- #ldım. Bunun için vücudüme gemici kanı haklettirmeyi istiyorum. Ne bekliyorsun? Balık avı meraklı - larının balık tutmak fstedikleri yerde du - ran balığa, bır başka balık sordu: — Burada ne bek - Byorsun? — Ne bekliyece - Bim, balık tutma me. Taklılarının balik tu- famıyacaklarını an « Jadıkları zaman hid - detlenmelerini, ve ol- taya takmak Için top- Yadıkları böceklerin hepsini birden kaldı. rip denize atmalarını bekliyorum. Nasıl yüzebiliyorlar ? muallimi dekinin gazetesine Yüzme anlatıyordu: — insan. kollarını, bacaklarını hareket etli:meden yüzemez Yüzmek öğrenecek olan düşündü: ” — Ne düşündünüz? * — Bahıklar nasil yüzebiliyorlar, düşürdüm; ne kolları var, ne de bacakları. onu ÖK İĞ Nİ PAYİ on sayfalıktı; dikten sonra: yacak rir sordu: bunu mı? saat sürmelidir, — «Bir maşa alacağım, fakat tecrübe etmeden almam» dedi de... KAHKAHA — Bu piyesi oynu - aktörlerimiz | taze dedik.. Evvelki gün geldin sordun, yoktur, dedi. Muhar -| (876 dedik.. Bir hafta evvei de gene taze — Niçin, sizin tü - yatcodaki (o aktörler oynıyamazlar | Rovelverci dükkânına giren kadın müş. — Bizim tiyatroda bir piyes en aşağı üç bu piyesin üç saat sü - rebilmesi için de bü- tün aktörlerin keke - me taklidile konuş - maları lâzım. Bizim- kiler işte bunu bece - ae ka a — Brnee Bir muharrir, ti - : yatro rejisörüne bir Taze mi? piyes götürdü. Piyes! “Meraklı Balıkpazarındaki o balkıçıya reji -!pordu: sör piyese göz gezdir. — Bu balıklar taze mi? Balıkçı kızmıştı: — Artık çok oldun, dün geldin sordun demiştik.. Daha kaç kere soracaksın? XX Rovelvercide teri bir rovelver istedi. Dükkân sahibi sordu: — Bir cinayet mi işliyeceksiniz, yoksa müdafaainefs için mi alıyorsunuz? Kadın müşteri güldü: — Ne o, ne de öteki, yastığımın altına koyacağım da... kik Bana da bir yer Hasis adamın bir uşağı vardı. Uşak altı ay çalıştığı halde daha ilk aylığını bile slamamıştı, Günün birinde uşak, hasta- landı, yattı. Hasis adam çarnaçar doktor çağırmaya mecbur kaldı. Uşakia doktor yalnız kaldıkları zaman uşak, doktora: — Ben hasta değilim, dedi, yalandan yapıyorum, efendim altı aylık maaşımı vermedi. Bu parayı verinciye kadar da hastayım, diye buradan kımıldamıyaca- ğım. Doktor düşündü: — Bana da yanında bir yer ayırsan iyi edersin, dedi, ben de altı senelik muaye- ne ücretlerimi alamıyorum. Denize girmiyor — Mahzun mahzun ne düşünüyorsunuz? — Tik karımı düşü- nüyorum, denize gir- miş, yüzmek bilme « diğinden boğulup git mişti. — Öyle amma son- radan evlendiniz, i - kinsi karınızla bir - likte © yaşıyorsunuz. Bu geçen şeyi unut - manız lâzım, Mahzun içini çekti: — İkinci karım, ba. na bir türlü ilkini w nutturamıyor, — Demek o kadar gok seviyordunuz? — Böyle bir şey demedim. İkinci ka - rım hiç denize girmi. yor da... mahzun Beleşci gazete SN — (Kendi kendine) — yanım- bir göz ata- — Şu gazeteyi bana verseni - ie. — Bana beğendiğim şapkayı almıyazak mısın? — Ne demek.. senin en küçük arzunu bile bir emir telâk- ki ederim, Şu var ki, emredilmiye tahammül edemem! okuyor RIA PE 227 SİN 220) Balıkesirde bir kireç kuyusundaki feci kaza ç amele çöken kireç kuyusu içine düştü, içlerinden biri kireç ocağı altında kaldı ve yanarak öldü Balikesir (Hüsusi) — İvrindi nahi - yesinin Bozviran köyünde kaçak ola- rak kireç ocağı yakılırken feci bir ka- Nebi ve Osmen oğlu Ali yanmakta o - lan kireç kuyusunun içine düşmüşler. dir. Bu suretle Yusuf belden aşağı, Ne za olmuştur: Bozviran köyü muhtarı/bi ellerinden, belinden ve sol gözün - Mehmed, ruhsatname almadan köy ci-|den ağır surette yarımışlar, Ali de yr varında bir kireç ocağı yakmak üzere| kılan ocağın altında kalmış ve yanatak köyden beş, altı kişi toplamış ve gece ölmüştür. sant 20 sıralarında ocağı yakmışlar, 0- cağin kenarına oturarak konuşmağa başlamışlar. Böylece iki saat kadar geç miş. Bu sırada kireç kuyusu birdenbi- re çökmüş ve bunlardan Bozviran kö- yünden Hasan oğlu Yusuf, Arif oğlu Poliste : Çimönte çalıp leblebiciye satan dört çocuk yakalandı Erenköyünde Kokarpınarda 20 nu - marada oturan Kâzımın bodrumunda bulunan çimentolar çalınmıştır. Tahkikat sonunda, bu sirkati ayni mahalde oturan Kemal, kardeşi Talât, Emin ve kardeşi Saim adlı 4 çocuğun yaptığı anlaşılmış ve suçlu çocuklar yakalanmışlardır. Bu dört küçük hırsız, verdikleri ifa- dede çimentoları Teblebicilere sattıkla- rını söylemişlerdir. Çimentolarm bir kısmı elde edil - miştir, Bunları satın alan leblebiciler aranmaktadır. M aylık bir çocuk kaynar su tenceresini devirdi Şişlide Halâskârgazi caddesinde 118 numaralı evde oturan İsmailin Tl ay - lık Ayan adlı çocuğu mangaldaki kay- nar su tenceresini devirerek vücüdü - nün muhtelif yerleri yanmıştır. Ayan hastaneye kaldırılmıştır. Fa uzlarda çalışan iki amele düşüp yaralandılar Tersanede, havuzlarda çalışan Ali ve Ahmed adi; iki amele bulundukları is- keleden yere yuvarlanmışlardır. Alinin kalçası kırılmış, Ahmed de vü cudünün muhtelif yerlerinden ağır su- rette yaralanmıştır. Ahmed ile Ali Şişli Tedavi Yurdu - na kalldırılmışlardır. İki adam birbirlerini yaraladılar Silivrikapıda oturan Mustafa, bir hayli içmiş ve Şehremininde Uzunyu - suf mahallesinde Halilağa sokağında Sadriyenin evi önüne gelip oturmuş - tur. Bu sırada Yaşar adlı birisi Musta - fanın karşısına gelerek yoluna gitme- sini, başkalarının kapısına oturmama- sını söylemiştir. Bu yüzden Yaşar ile Mustafa ara - sında kavga çıkmış ve Yaşar eline ge- çirdiği bir odun ile Mustafanın başına vurmuştur. Mustafa da bıçağını çekerek Yaşarı vücudünün muhtelif yerlerinden ağır surette yaralamıştır. Suçlular tedavi altına alınmışlar - dır. Büyükadada fundalıklar tutuştu Büyükadada eski Yağköprüsü civa - rına tenezzühe gidenler tarafından ya- kılan ateşlen fundalıklar âteş almış - tır. Vak'a mahalline yetişen itfaiye ta- rafından, yangın büyümeden söndü - rülmüştür. 9 yaşında bir kıza otomobil çarptı Yaralılar Bal:kesir Memleket hasta- nesine getirilmişler ve tedavi altına a- ınmışlardır. Adliye vak'a hakkında tahkikat yapmaktadır. Muhtar yaka - lanmıştır. , Kültür işleri; Neşriyat kongresine teklif projem hazırlıyacak bir heyet seçildi Ankarada toplanacak olan neşriyat kongresin& Üniversite namına yapı - lacak tekliflerin projesini hazırlamak üzere bir heyet teşkil edilmiştir. He - yet, profesör Fahreddin Kerim, do - çent Yavuz Abadan, doçent Ömer Bar- kan, profesör Hâmid Nafiz Pamir, do « çent Sadi Irmaktan müteşekkildir. Doçent Dr. Yavuz Abadan, Hukuk Fakültesi namına «Pikri hakların ta - dili» mevzulu bir proje hazırlamak «- dır, Telif haklarına taallüök eden bu teklifin çok enteresan olduğu söy - lenmektedir. İlk tedrisat müfettişleri dün toplandılar İlk tedrisat müfettişleri, dün Kül - tür Direktörlüğünde aylık toHlanta - larım yapmışlardır. Toplantıda, ilk tedrisat vaziyeti üzerinde görüşülmüş ve bazı kararlar verilmiştir. Coğrafya şubesi talı tetkik gezi. Üniversite Edebiyat Fakültesi coğ - rafya şubesi talebeleri Üzmir - Ay - dın - Denizli - Pamukkaleye bir tetkik gezisine "çıkacaklardır. Talebe, 7 Ma - yısta hareket edecek, seyahat 9 gün sürecektir. Deniz işleri: Denizbank Umum Müdürü Ankaradan geldi Ankarada bulunmakta olan Deniz - bank Umum Müdürü Yusuf Ziya Erzin dün şehrimize dönmüştür. Muhabere ve Münakale Vekâletinin daveti üzerine Ankaraya giden ve LÂ - manlar Umum Müdürlüğüne tayin o - Yunan Raufi Manyas da, şehrimize gek miştir. Muhabere ve Münakala Vekâletinin #eşkilât projesi bir iki güne kadar Büyük Millet Meclisine verilecektir. “Yeni kanun çıkıncaya kadar Denizbank bugünkü halini muhafaza edecek ve Ziraat Bankası idare meclisi reisliğine tayin olunan Umum Müdür Yusuf Zi- ya Erzin de Denizbank lâğvedildikten sonra, yeni vazifesine başlıyacaklır. Gümrüklerde: 9959 ki'o sahibeiz şeker satılacak Gümrük antrepolarında o mevcud müddetleri bitmiş 9959 kilo sahibsiz şekerin satılmaşma karar verilmiştir. Bu şekerler bu günlerde satışa çıkarı - lacaktır. Gümrükler Vekâleti sahibsiz sıfatını iktisab edecek şekerlerin de memle - lerinin Cağaloğlunda oturan Afifin kızı 9) kete ithalini kararlaştırmış, keyfiyeti yaşında Neelâ, Koskaf caddesinden Gümrük teşkilâtına bildirmiştir. geçmekte iken 2007 sicil numaralı şo - för Nureddinin kullandığı otamobilin sademesine maruz kalmıştır. Neclâ, vücudünün muhtelif yerle - rinden yaralanmış, müdavatı yapıl - mıştır. Suçlu şoför yakalanmıştır. Askerlik işleri: Askere çağırılanlar Bakırköy Askerlik Şubesinden: 99 Nisan celbinde 318 . 333 (dahil) doğumlulardağ İstimi piyadeler de hemen savkedilecekle - rinden 31 Nisan 939 Cuma günü sabahı hö- viyet cüxlanlarile birlikte şubede bulunma” ları ilgımdır.Bunlardan bedel vereceklerin bedelleri 20 Nisan 939 Perşembe akşamın İcrada Islahat Düşünceleri — İstanbul bA-| kadar kabul edilecektir. rosundan avukat Ali Şevket Erkün, ba isim-| Alikadarların bunu göre hareket elmele* dekl eserini neşretmiştir. ri ilân olunur. İ j — yara