19 Mayıs 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

19 Mayıs 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

14 4 Sayfa ui oks rn çene: GN Tercüme eden: EL. Alaş Şlayher ASM atladıktan sonra bıçağını çekti ve üzerime saldırdı Ertesi sabah da kahvaltı eder etmez, Loyd Corc'un peşinden otomobille Vol- ton - Hets'e yollandım. İlk iş olarak, 9 gün için Lold Corcun neler yapmak istediğini, o günkü vakit geçirme plâ - nının ne olduğunu kimseye sezdirme - den öğrenmeğe çalıştım. Bana verilen malümata nazaran Loid Corcun e sa - bah, çalışma odasında oturarak kitab okumak suretile vâkit geçirmesi müm- ün olduğu gibi, gelib bir ihtimalle iş- ı uyandırmak için sabah kahvel- tısından evvel seri bir oyürüyüş yap - ması ihtimali de vardı. Ioyd Core'u muhafaza elmiye me- mur olan ve kıyafetleri itibarile hiç çok çevik insanlardı. Ben bunlardan en gök hoşuma giden Marşal isminde bi - rini seçerek yanıma aldım; vaziyeti kı- #8ca kendisine anlatarak benimle bir - Ukte gezintiye yemi emrettim. Marşal'da, sivil giyinerek kendisine o havalide oturan ve sabah gezintisine çıkmış olan bir tüccar süsü vererek, takriben yüz yarda mesafe (le arkam - dan yelece! İşi bu tarada tertib et - mekle ben her şeyden önce kendi ha- yatımı emniyet altına almış oluyor - dum. Vâlıâ ben herhangi bir yardıma meden Şlayher gibi ufak ım hakkından gelebilese- biliyordum. Fakat Şlay - -— — Kraliçe Afari Fransada Wimereuz istasyonunda Ingiliz neferlerile konuşuyor te geçikmedim; ve onu, Loyd .Core'un . | meşhur tebessümlerinden birile taltif 1 silâhlı idi; bende ise hiç bir r yoktu. Son raddeye gelmedikçe ta- bancaya sarılmamasını, Marşal'a siki tembih ettim. Çünkü biz, hiç yorduk. Yarkına varmış yam etmeli idi. bu olan biter işlerden kat'iyen haberi olmaması lâzımdı. Bilhassa Loyd Core'un Şehrin dışına kapalı bir otomobille gittim. Çünkü başka türlü hareket et- meme imkân yoktu... Loyd Core'& hiç görmemiş Şlayher gibi bir ecnebiyi ak datmak kolaydı. Fakat Bâşvekili yüz - Terce defa görmüş olan bu havali insan- larını aldatmak, kendimi Loyd Core diye yutturmama imkân yoktu. Şehrin dışında, hiç kimsenin bulun - madığı bir noktaya gelince otomobil - den indim ve rolüme başladım. Leyd Corc'un sık sık giydiği pelerinlerden birine sarınarak ve başıma da, Başve - kilin kullandığı şekilsiz ve yumuşak pkalardan birini geçirerek, Loyd & re'a hâs enerjik bir yürüyüşle tepe- lere doğru tırmanmıya başladım. Usta- ça yaptığım makyaj sayesinde yüzce ğe tamamen Loyd Corc'a benzemiştim. Boyumu kısaltmak için sırtımı biraz Kamburlaştırmak mecbüriyetinde kal. mıştım. Fakat Şlayber'in bu gibi te - ferrüatı farkedecek kadar dikkatli dav- Tanacağını hiç ummuyordum. Sadık muhafızım Marşal ise, bütün dünyaya İkayid bir eda ile, yüz yarda gerim - den geliyordu. Gezintiye başladıktan, takriben, beş dakika sonra, şehre gitmekte olan bir alama, galib bir ihtimalle bu havalide Bağcıvanlık yapan birisine rastladım. "Adam, en ufak bir tereddüd bile gös - fermeksizin şapkasını başından çıkara- Jak beni selâmladı ve büyük bir sami. miyet ve hürmeti — Sâbah şerifleriniz hayrolsun Baş- vekil cenabldrı, dedi. Yolcunun selâmına mukabele etmek- ettim. Bu karşılaşma, nefsime olan iti- madımı büsbütün arttırdı. 'Bu karşılaşmadan sonra, takriben bir mil yol yürümeme rağmen tek bir cah- lı İnsana rastlamadım. Yol yürüdükce, Başvekilin zevkine clan hayranlığım büsbütün artıyordu. Çünkü Volton - Hets civarmdaki bu alçak tepecikler, Londraya elli mil meswfede bulunan manzaraların en güzeli ve en cazibi idi Fakat manzaranın bütün güzelliğine, bütün cazibesine rağmen, düşüncele - Timin önümde duran mühim vazifeden manada, başka şeylerle meşgul olmala- rına bir dakika bile müsaade etmiyor- dum. Gezinti esnasında, zaman zaman adımlarımı ağırlaştırıyor, bu suretle o- ralarda, yakınlarda bir yerde gizli ise, Şleyher'in beni görmesine imkân ver - mek istiyordum. Fakat ağaçların ve ta- bil manlaların yanından geçerken aza- mi bir uyanıklık gösteriyordum. Cünkü bu gibi vaziyetlerde, her dakika için, &- İinde tabanca olduğu halde Şleyher'in öhüme çıkmak ihtimali vardı. Vâkıâ ben Loyd Core'un hayatını kurtarmak için Buraya gelmiştim; fakat onun ha- yatını kurtaracağım diye budataca ken- dimi öldürtmekte de hiç bir mâna yok- tu. Tam, takib etmekte olduğum usulün yanlış olduğuna, Marşalin yüz yarda arkamdan gelecek yerde önümden git- mesinin dah uygun olacağına karar vermek üzere /ken birdenbire Şlayhetin hücumuna uğradım. Dalları, yürümekte olduğum patlka- yı tamamen örtmüş olan kocaman bir ağacın yanından henüz geçmiştim. Da ha bu ağacın yanına gelmeden önce, a- ğacın arkasında birinin saklanıp sak - lahmadığıma emin olmak için adımla- rımı ağırlaştırmıştım. Düşmanın kuv- vetin! takdir etmiyerek, bu suretle de büyük bir hata işliyerek, sadece arkasına şöyle bir nazar atfetmekle ik- tifa ettim ve geçip gittim. Fakwt ağacın yanından ayrılalı bir saniye bile geç- meden, arkamda, ağır bir cismin yere düşmesinden doğma boğuk bir ses işit- tim. Arkama dönüp bakmıya ancak va- kit bulabilmiştim ki, katilimle burun buruna geldim. Artık mesele gün gibi âşikârdı. Şlayher, ağacın arkasına de- iğil, İakat ağacın dalları arasına giz - Ülenimişti. | (Arkan var) Günün Bulmacası 128 45 6 78910 Soldan sağa ve yukarıdan aşağı: 1 — Kendisi basıp satma mesleği 2 — Bir şeyin yerine bir diğerini koymak $ — Tükati kalmamış 4 — Bir şeyden bahsedilirken o gey hak - kında söylenilen sözü mübalâgalan - dırmak için kullanılan bir nida - Ka- şide 6 — Balmumunun maddel iptidaiyesi - İstimdad nidan T — Yapmak «cürümlerde kullanılır. bir şişeye su boşaltırken şişenin ağzına 9 — Rakının yarısı 10— Mehallebinin kazanım ait tarafında kalan kısmı ENE İÜ. ingiltere İ Maç çok sert ve süratli talya maç) cereyan etmiştir. Oy” 60,000 seyirci bulunmuş ve İngilizler beraberlik sayısını ancak son dakikalarda yapmışl! İngiltere ile İtalya milli takımları ara - sındaki beynelmilel futbol maçı Milânoda San Firo stadında oynanmıştır. İngilizlerle yapacakları maça, büyük bir ehemmiyet veren İtalyanlar Floran - sada bir buçuk ay devam eden bir kamp- ta hazırlanmışlar ve gizli antrenman yap-| mışlardır. İngilizlerin hücumile başlıyan oyunun ilk dakikalarında İtalyanlar mühim bir tehlike atlatmışlardır. Oyunda süratli bir şekilde hâkimiyet el» de eden İngiliz lig şampiyonu Everton takımının meşhur muhacimi Lawtonun kornerden gelen topa kafa vurmasile ilk sayıyı 19 uncu dakikada yapmışlardır. İn- gilizlerin hâkimiyeti ile geçen ilk devre 1-0 İtalyanların mağlübiyetile bitmiştir. İkinci devrede İtalyanlar harikulâde Pazar günü Ankarada yapılan müsabakalar Ankara (Hususi) — Bölge atletizm teşvik müsabakalarma bu hafta da devam edidi, neticeler şunlardır: 110 metre manlalı: 1 - Semih 184,3 - Kâ- Ökküş 2.54, 2 - Adnan... Şevki 24,1, 2 - Nuri... 3000 met 100X200X300X400 bayrak yarışı: 1 - Erkek Hsesi 146,1, 2 - Polis koleji Tek adım; Ömer 6,43, 1 - Galib... Sırıkla 1 - Muhittin 845,3 - Celâl... Mili küme haricindeki maçlar Mili köme haricinde kalan takımlar ara- sında yapılan müsabakalardan Harbiye, Gü- neş karşılaşman bu hafla Cumartesi günü yapıldı. Hakem Ömer, takımlar: Harbiye, Salâhaddin - Cemal, Şükrü - Necdet, Muh - İterem, Zeki - Mücahid, Cahit, Fazu, Habib, geri. Güneş; Hayati - Rauf, Mevldd - Salâhad- din - Midhat, Cermi - Bedii, Kemal, Cahit, Kenan, İlhami... İlk devre 4-1 Güneşin mağlübiyetile bitti Harbiyelller üstün bir oyun tutturarak ma- çı 12-3 kazandılar. Yüksek mektebler voleybol müsabakaları Yüksek mektebler aram voleybol maçları- ns bu hafta da devam edildi; ilk müsabaka Ziraat Enatitâsti - Konservatuvar kız tale - beleri arasında Jd1. İki takım da sahaya gel- diler. Bundan sonra Gazi Terbiye ve DU Ta- rih erkek talebeleri arasında voleybol maçi yapıldı ve Gesi Terbiyeliler oyunu kazan - âilar. İlkbahar at yarışları İlkbahar at yarışlarının #kinelsi bu Pssar Hipodromda yapıldı. o Relsletimhurumuz Ga yarış yerini şereflendirmişlerdi. Birinci ko - guda, Şimavder birinci, Dandi ikinei, Sipka üçünet, ikinci koşuda; Gazal birinci, Taş - kın ikinci, Dinş üçüncü, üçüncü Koşuda; Yüksel birinci, Yıldır ikinci, Çelenk üçüncü, dördüncü koşuda; Radyo birinci, Tunça i - kinci, Yılmaz üçüncü, beşinci koşuda; Pipe ini Binlepe ikinci, Mestut Üçüncü oldu- ami bahis ganyan 860, plâse 340 ve 155 kuruş verdi, İkinel bahis 050, çifte bahis (890) kuruş kasandılar, Yüksek mektebler futbol maçları Yüksek mektebler karşdaşmalarında Mül- kiye ve Hukuk Pektitesi maçı iki takım da sahaya gelmediğinden yapılamadı, Dt Tarih futbol takımı da gelmediğinden Gazi Terbi- ye Enstitüsü takımı maçı hükmen kazan - miştir. Selim Tescan Fransa kupası final maçı Fransa kupası final maçı olan Racing - Lille karşılaşması Pazar günü 60 bin se- yirci önünde Colombe stadında yapılmış- tır. Bu maçta 800 bin frank hasılat elde edilerek yeni bir hasılat rekoru yapıl” mıştır, Maçta Reisicümhur Lebrön da ha- zır bulunmuştur. İki tarafın büyük bir gayret serlettik- leri maçın ilk devresinde ilk golü Racing yapmış, Lille buna mukabele etmiştir. Fakat mükemmel oynıyan Racingiiler öst Üste iki gol daha atmışlardır. İkinci devre- de başka sayı yapılamadığından Racing maçı 3-1 kazanmış ve kupayı almşıtır. Süleymaniye kupası maçları Şehreminindeki Süleymaniye stadında ya- pılan kupa maçlarına bu hafta da devam e- dilecektir. Pazar günü yapılacak maçların programını yazıyoruz: Akınapor - Şişi saat 11,30, Eyüb - Alem- dar saat 13,15, Süleymaniye - Alok saat 19, Topkapı - Davudpaga saat 1645, güzel oynamağa başlamışlar VE muhacimleri vasıtasile ilk golü lardır. Bu sayıdan sonra daha ai” kilde hücum üstüne hücum Y8) yanlar sağ açıkları vasıtasile yapmışlardır. Hatalı bir şekilde yapılan bu #8 gililer iliraz etmişlerdir. igili Sİ Bının güzel bir top sürüşü, İtalya tehlikeye sokmuş, sağ açıktan 99 içten sağ içe giden topu 36 vel sıkı bir sütle İtalya kalesine gi İki takım da berabere vaziyeif ten sonra yaptıkları bütün gaj men neticeyi değiştirememi Maçta 60,000 kişi bulunmuş, 1f giliz kirası hasılat olmuştur. Maçı Alman hakem doktor idare etmiştir. Pazar günü yapılaf futbol maçlar! Beden Terbiyesi İstanbul Bö bol Ajanlığından: 21/5/1939 tari pılacak maçlar: Taksim Stadı: g Topkapı, Arnavudköy - Beyko# tuluş, saat 14,30, hesem Feride yi yan hakemleri Sıtkı Eryer ve | kanlı, İstanbulspor, Beyoğluspor “ şa, Galatuspor, saat 16,30, hakem Âdem Göğdün, yan hakemleri l say ve Ziya Kuyumlu. al Fenerbahçe Stadı! / Anadoluhisar - Galata Gençlefği 1420, hakem Necded Gezen, yan.” leri Bahaeddin Uluöz, ve Halid © Galatasaray - Fener, saat İÖ» Tarık Özerenin, yan hakemleri can ve Adnan Akın. 23/5/1939 Salı günü yapılacak Fenerbahçe Stadı: Süleymaniye - Fenebahçe şad #aat 17, hakem İzzet Muhiddin Ez hakemleri Necdet Gezen ve Nuri İstanbul muhteliti - li muhteliti maçı Gençilk bayrerm intinasebotile spor hareketlerinin biri de, bi mmuhtalitile, liseler muhteliki lacak futbol karşılaşmasıdır. Liseler muhteliti için Haydarpef” den oyuncu davet edilmemiştir. Galalasıray - Fenerbahçe mafi betile bu iki Kiübden de oyunei V rl İstanbul İkinci İflâs Mem dan: vers İstanbulda Burgaz adasında j fırıncılıkla iştigal etmekle olan minanın Hlâsı 2-5-099 tarihinde 4 yenin ad! şekilde yapılmasına sasi miş olduğundan: 1 — Müfllste alacağı olanların Yediği tak #dlasında bulunanların Wtihkaklarını ilândan bir ay 1SİSÖİ İkinci İflâs dairesine gelerek k5” Teri ve delillerini (defter hül vesaire) asıl veya musaddak di eyiemeleri. $ — Rilâfna hareket müsteizim olmak üzere an nın ayni müddet içinde kendileri! ” Yarını bildirmeleri, 3 — Müfliin mallarını her 84 olsun ellerinde rai üzerindeki hakları mahfuz bunları ayni müddet içinde z tevdi etmeleri ve etmezlerse G3 retleri bulunmadı! ç rışasakları ve ie haklarınd”” kalacakları, 4 — 25-5-930 tarihine mani günü saat 14 te alacaklıların 4 meleri ve müflis ile müşterek ve kefilerinin ve borcunu taksffii kimselerin - toplünmada bulunsa olduğu ilân olunur. Akba kitaba vi Her dilden il az0t9 POSTA'nın dir vud makinelerinin. de