31 Temmuz 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

31 Temmuz 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

10 Sayfa > SON POSTA Temmuz 3i Atletizm birincilikleri | kd ti Kayıdlara az bağlanan bir genç) Enerjili bir tip en Hağyosi ço urgun geçti gireli il (Tek, Karakleri DALGA UZUNLUĞU mize ec sayfa) leg) Sİ EDE karekterini / ni soruyor. 143 m. 182 Kes 120 Kw. bahçe) 18.8, Ferid (Haydarpaşa), Şa-| (Beşiktaş). a em N zinde tür TAG 1) m. 18199 Kes 20 Ke. hin (Boğaziçi). 50 metre — Sezai, (Haydarpaşa) ga ipl yg Plaza Gerikil TAP. 3170 m. 65 Kez 20 Ke. 50 metre — Cezmi (Galatasaray) |6.4, Ferid (Haydarpaşa), Necdet (Be. cu işler peşinde Eğ hareketleri görü- isdüğmdk diy a Said (Galatasaray), Nejad (Hay- ie bulunmaz. Kayıd- « lür. Başkalarına 1230: Pahgram. 1238: Türk mulalgi — | GAZDAS)- metre — Sezai (Haydarpaşa) lâra bağlanmak- minnet © etmekte 15: Memleket saat Ayarı, ajans ve meteoro-| |090 metre — Cezmi (Galatasaray)|12, Kâömran (Haydamaşsı. Verid tan çabuk sıkılır, müstağni davrana- ji haberleri. 1315 - 14: Müzik (o (Karışık) 11-8. Ziya (Fenerbahçe), Said (Gala-| (Haydarpaşa). bilir. Münakaşa ve Program - PL) 19: Program. 1905: Müzik) tasaray) Birinci ka (Senfonik plâklar.) 1930: Türk müziği (Pa-| 200 metre — Said (Galatasaray) katli değidir. İyi müsmele ile hizmete sevkedilebilir. * Etrafına kolaylıkla uyan bir genç Kırklarelinden Salih, karakterini soruyor. Her hususta an- laşmak taraflar dır. Mücadeleye, münakaşaya, bir iş üzerinde uzun boylu ısrara yek tenmez, bu sayede sıkıntılarını kolay» Pkla giderebilir. * Bir taraflı h»reket eden bir tip Kırklarelinden Balim Şeker, ka - hah , i soruyor ünin altı baş- talarına fayda te- win eden halleri bulmak mümkün- dür. Birkaç taraf kı hareket etmek ye düşünmek gibi değişiklikleri beceremez. İnandıklarına bağlanır. « Açık vaziyetli bir tip İzmirden o At- durrahman, fotoğ yağının tahlili tiyor: Açık hareketle- rinde neş'e ve gir ginlik görülür, bir şeyin sonunu ön- çceden düşünerek Szüntülere (o kat- lanmak (istemez, arkadaşlığı zararsız olur. * Herkesle an'aşmağa mütemayil bir tip Ankaradan OİL. Kaşlı, zarökterini soruyor; — İşlerin oluruna bağlanmasını & eh eder. Mücade Ie yerine anlaş mak ister. Raha tınm kaçmasım is temez. Kendisini kolaylıkla etrafı- na sevdirebilir. * Az konuşur ağırbaşlı bir genç bayan Ankaradan Gü» zin karakterini 80- ruyor: Kendini göste- rici hareketlerde bulunmaz. Sakin ve ağır başlı hal Terile ve az konuş- masile daha ziya- de teveccüh topl yabitir. oEşyasını İyi kullanır. Temizlik kayıdlarma alâka gösterir. Çabuk ulanır ve kırılır. Medeni cesaretini az kullanır. Jores'in ölümünün 25 inci yıldönümü Paris 30 (A.A.) — Binlerce kişi, Jean Jaures'in ölümünün 25 inci yıldönümü münasebetile yapılan merasime iştirak timişlerdir. mücadele (yapar, menfaatlerini pek ihmal etmez. Kendi- sine ehemmiyet verdirmek ister. * Sakin bir genç bayan Istanbuldan Tür kün, İsarakterini soruyor” Tavır ve bare- ketleri zaman ve mekâna aykırı düşmez. Arkadaş ları hakkında sa- mimi ve iyi kalbli olur, Zorluklar karşısında çabuk şikâyetçi olur. - Ağırbaşlı bir tip Kütalıyadan Ga karakte. © zi Con, rine soruyor? Nadiren o neş'& lenir. Umumi sus rette ağır başlı ve çekingen (halleri görülür. Arkadaş larile © anlaşmak suretile iyi geçin- sak İster. Herke- se açılmaz, hislerini meydana vurmak istemez. * Zeki ve enerjili bir tip Yozgaddan Ad- nan Kemal Kr kçoğ'u, muvaffak olup olamıyacağı- me soruyor? Zekâ ile enerji “© birleşince muvaf- $ fakiyet kolaylıkla yaratılabilir. Yal- nız muvaffakiyet emellerini ihtirasa Yüründürmemek gerektir. * Muvaflakiyetinden şüpheye hakkı olmıyan bir çocuk Kasımpaşadan . Ali Yalçın. hayat- ta muvaifak. olup olamıyacağın s0- jruyor Böyle bir şüp- heyi taşımak için çok acele edilmiş tir. Okuma vâzi- yetinde o olanlara muvaffakiyet bir haktır, Elinden iş gelen bir er Sandüklıdan Hü- > ini Mi“ TME meali ş gi soruyor; Teşvik gördük- çe pek gözlü ve be- cerikli olur. His- İlerini daima beli etmez. Arkadaşla rına karşı atak ve şakacı olabilir. | * Son Posta Fotograf tahlili kuponu İsim DİKKAT Fotograf tahlık için bu kuponlardan t adedinin gönderilmesi şarttır. | | BÜTÜN ÖLKEYİ İ sü heyeti.) 20.15: MEM musikilere dair 4 ün- cü konuşma (Pin musikisi - Hali Bedi Yö - hetken.) 2030: Memleket saat Ayarı, ajans ve meteoroloji haberleri. 2050: Türk mizi- &i: 1 — Lemi - Hicaz şarkı: Neş'em emelim. ? — Fatzenin - Acemaşiran şarkı: Kime ha- Um diyeyim. 3 — Neyzen Burhanın - Suzi nâk şarkı: Hayli demdir. 4 —........ - Sul - taniyegh peşrevi, 5 — Dede - Sultaniye - gih ikinel besle: Cunü dilimiz. 6 — Dede - Bultaniyegâh ağır sema!: Nihan ettim seni. 1—..... . Keman taksimi 8 — Lemi - | Sultaniyegâh şarkı: Andıkça geçen günleri 9 — Lemi - Ferahfeza çarkı: Dinlendi ba- şen dün gece, 10 — Arif bey - Sultaniyegih &az semaisi, 2130: Konuşma (Doktorun sa” ati) 2145: Neş'eli plâklar - R. 2150: Müzik (Solistler - PL) 72: Müzik (şük Orkes - ira » Şef: Necih Aşkın.) 1 — Alols Pacher - neye - Viyanının o cazibesi 7 — Hermann Dostel - Marş, 3 — Saint - Enens - Kahra - manlar marşı, 4 — Beshaven - Bir dota. 5 — Hans Sehnelder - Tirol dağlarının balk şarkı ve danslarından potpurl, 6 — Mann - fred - Bir karnaval Ohülyam (o İrdermesm. 7 — Drigo - Bameralda baledirden ağır vejsi No, 3. 29: Son ajans haberleri, sirmat, esham, tahavilât, kambiyo - vukut borun (o (flat) 23.20: Müzik (Cazband - PL) 2355 - 4: Ya- ki program. (Rastarafı 8 inci sayfada) © M. Cemil (Samsan): «25 yaşında bir bekârim, kazancımdan şikâyetim yok. İki kişi de olsam geçindi- ririm. Evlenmek birinci gayem. Fakat bir türlü tahakkuk etöremiyorum. Zira kazarımnan İyi olmasına rağmen mevki- im yüksek değil! Ustabasıyım. Hangi kı- 2 istedi isem ailesi burun kıvırdı. Biz kızımızı yüksek bir insans vermek İste ,riz, diyorlar, bir usiabaşıya verhek için yetişirmedik yal, Bu cevsbiları aldıkça kı kyor, üzülü- yorum, Dengimi alamıyorum diye, gidip bedbaht olacağım bir insanla hayatımı birleştiremem. Dengimi de bana vermi- yorlar. Talihime küsüp ömrümün sonuna kadar oturacağım. Yalnız şunu da ilâve edeyim: Eğer her aile kızını yüksek mev- kili bir insan için yetiştiriyorsa vay mü- tevasat seviyeli bekârların halinel,» Açık muhabare : © S5. Z. (Ankara): — Gelen öevablar sirssile o meşrolun- maktadır. Merak obmeyiniz. Mektubunuz Sütunlarımanda yer bulacaktır. © Metin Pırıldar (Ankara): — Mektubunuzdan bir şey anlamadık. Ankete değil, bayanlara cevab veriyor- sunuz. O da pek müphem.. biraz daha vazıh yazmanızı rica ederim. © İslâm Ercan (Ankara): - Maalesef mektubuhuzu neşredemi- yeceğiz. Çünkü kanuni mahzurlar vardır. fer cevabınız pek O budanmış Vüzgeçtik. olacaktı, Kadınlar diyorlar ki (Bastarafı 8 inci sayfada) Müktesid bir erkek evlenmek istediği zamen idareli bir kadın aradığını açıkça / söylemelidir. Çünkü kadınların arasında müsrifelr olduğu gibi idareliler de pek Suad Derviş N A HER “| Küçük gülle Hidayet Bu tarafları çıkarmağı düşündük. Bu 5e-! 24,6, Ziya (Fenerbahçe). Merih (Fe- nerbahçe). 800 metre — Kâzım (Kasımpaşa) 2.12, Hüseyin (Beşiktaş), Yorgo (Be- şiktaş). Gülle — Nadi (Kuleli) 12.85 Küçük gülle — Orhan (Galatasa - ray), Agdb (Fenerbahçe). Cird — Kemal (İstanbul Lisesi) 44.57, İhsan (Beşiktaş), Mikaroliç (Boğaziçi). Yüksek atlama — 1.63, Necib (Beşiktaş). Uzun atlama Cemal Nadi (Kuleli) (Kuleli) 6.16, Yaşar (Deniz lisesi), Nejad (Hay darpaşa). 4X50 bayrak yarışı — Haydarpaşa takımı 25.2, Beşiktaş takımı. Dördüncü kategor' - Necdet (Beşiktaş) 12.28, (Haydarpaşa), Gülle Selçuk (Deniz Hsesi). Uzun atlâma — Hayri (Fenerbah - çe) 5.58, Kemal (Haydarpaşa), Ya - şar (Beşiktaş). Yüksek atlama — Necdet (Beşik - Bi 100 metre — Fikret (Galatasaray) ILİ, Melih (Fenerbahçe), Atina (Kurtuluş). 400 metre mânia — Melih (Fener bahçe) 60.8, Cemal (Galatasaray) Ali (Galatasaray). 1500 metre — Rıza Maksud (Fenet bahçe) 4.26.4, İbrahim (Galatasaray). Viâdmir (Boğaziçi). Cirid — Melih (Fenerbahçe) 54, Şe rif (Beşiktaş), Südi (Fenerbahçe). 10,000 metre — Rıza Maksud (Fe nerbahçe) 36.38 dakika, Remzi (Be - şiktaş). İzak (Galatasaray). 4X200 hayrak yarış — Cemal, Ga ib, Zare, Fikret (Galatasaray) takı © mı; 1.35, Üç tek Füruzan, Cihad, Melih (Fe İnerbahçe), | Klüblerin aldığı dereceler de şun İlardır: Fenerbahçe: 30 puvan. Galatasaray: 22 puvan. Müsabakalara gelecek hafta devam edilecektir. Ömer Besim İngiliz adaletinin büyük reisi: Lord Heward kanlarının tanıdığı Hewartı artık halk ta Politika ve hukuk onu yakasından tü'- | tanıyor. Jörilerin'gönlünü çelen. avukat (Baştarafı 6 ncı sayfada) İ ve şöhrete çekiyorinrdı. Bır çokları siya- yorlar. Temerküz kabinesinde müstesna bir yeri vardı. Kabinenin apaçık hatala- rmdan hiç birine katılmamış, partinin Loyd Corca olan kininden uzakta kal mıştı. Liderleri sulhe teşvikte, hüküme- is düşman kazandıran mütareke şartla- zının değiştirilmesinde büyük hizmetler görmüştü, - Bu hizmeti hâlâ tamamile İtâkdir edilmiş değildir. - Siyasi cephesi de İukuki cephesi gibi açıktı, serbestti. Temerküz kabinesi her umudsuz anında bukuk müşaviri sıfatile muhakkak onun fikrini alırdı. * Hewart hangi mevkie geçtiyse tesiri derhal belirmiştir. Başmüddelumumilik- te iken en salâhiyet sahibi bir şahsiyet: «Hiç kimsenin o mevkide Hewart kadar İdirayet gösteremediğiniz söylemişti. O İ zamanlar müddesumumilik yerine siys- sete girse, muhakkak ki milli kabine is : başına daha evvci vedahs başka türlü gelirdi. * İdeal hâkim hakkında birbirine zıd iki telâkiki vardır: Biri, hâkimin - kanaatine İtesir edebilecek - ber şeyi zihninden çır karıp, zekâsını münhasıran önüne gelen i davada bir adatet terazisi gibi kullanması İKizam gekliği kanaatindedir. Öbürü: Hâ- İ kimin, mevcud adalet mefhumunu kanun | serşovesine harfi harfine uydurmasını İ ister. Lord Hewart ikinci tiptendir. Yani İ sert bir hâkimdir. Sert hâkimin düşma- nı çok olur. Hewartın mesleğinde bu ka- dar hığla sivrilmesi zaten düşman kazân- masma yeter. * Lord Hewart o meelislerin . gölüdür. Memleketinde bütün davetlerin başında | tutulur ve hepsinde birkaç sözü bin rica ile beklenir. Bir hikâyenin, bir hlevin, bir istihzanın dinleyici üzerinde yapada- ği tesiri kimse onun gibi tartamaz, Fakat orun büşün bunların dışmda da- ba geniş bir muhiti vardır. Ayni zaman- da hem «Klâsikler Birliğis nin, hem de «İngilizler Birliği» nin relsidir ve bura- lardaki yazılarile kıymed bütün bütün yükselmiştir. Şimdiye kadar yâlnız ya- yor ve neticede de evlenmekten vazgeçi-İ muş iki arkadaş gibi mmülemadiyen Şan| ve sert hâkim feyiezof ve edebiyatçı da oldu. Siyasetçi ile hukukçunun bir şahıs- ta birleştiği olağandır. Vaktile edebiyat- çi bir hâkime de raslanmıştı. Fakat üçü- nün bif adamda toplandığı görülmüş şey değiklir. Antalya kazalarında camiler tamir ediliyor Antalya (Hususi) — Antalya evkaf dairesi diri mâbedleri tamir ettirmiye başlamıştır. İlk olarak Elmaldaki Ö- küz Mehmed pâşs camini tamir ettir. mekte ölüp kısmı âazamı ikmal edil * miştir. Resim tamir faaliyetini göster- mektedir. Samsunda belediye işleri Samsun 'Hususi) — Belediye meclisi fevkalâde ictimaa davet edilerek C. HW P. kurağının 19 Mayıs müzesi şekline konulması ve yeni Halkevi binasının İinşa edileceği arsadaki bazı binaların partiye ferağı hakkında müzakerelerde bulunulmuş ve kararlar verilmiştir. Şehirde bazı ana caddeleri birbirine bağlıyan sokakların da parke kaldırım! #e döşenmesine belediyece karar ve “