19 Ağustos 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

19 Ağustos 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Mi V HAHAM MANEN AN | Hâdiseler | Karşısını | BE'RiVi Şimdi vapura benzedi N asraddin Hoca, kuşun nesil birşey olduğunu bilirdi. Gör- düğü her kuşun gagası kısa, bacakları kısa idi. Günün birinde Hoca bir ley. lek görmüştü. Gagası uzundu, bacak » ları uzundu.. Hoca sormuştu: — Bu nedir? — Leyleki Hoca, leyleğe bakınmıştı.. werçi Ka. nadlı idi, gerçi uçuyordu amma gene 'bir şeye benzemiyordu. Bir kere daha sormuştu: — Leylek dediniz amma, leylek ne- mene bir nesnedir? — Leylek kuştur. 'Nasraddin Hoca gülmüştü: — Böyle kuş mu olur? Leyleği yakalamıştı gagasını ba « gaklarını kesmişti: — İşte, demişti, şimdi kuşa benze - di. Hariçte yaptırdığımız gemilerimizin hikâyeleri de bu hikâyeye çok ben - zer: Sık sık ismi değişen Deniz İdaremi- zin ileri gelenleri; İimanlarımız, ya - kın sahil iskelelerimiz arasnda işli « yen vapurları görmüşlerdi. Güvertele. ri nasıldır, salonları nasıldır, makine daireleri nesildır, kazanları nasi bilirlerdi. Günün birinde yeni vapur- Jar ısmarlıyacak oldular. Vapurları va- pacak tezpâhlar, model hazırladılar | Bunları biliyo Düelloda on kişi öldüren kadın On yedinci asırda Fransada büyük bir şöhret kazanmış olan aktris Mat - mazel De Mayin, kılıç kullanmakla çok mahirdi. Hayatında seksen defa düello yapmıştı. Ve hasımlarından on- dan fazlasmap ölümüne sebeb olp»"< « tu * Vazoya çiçek yerleştirmek san'atı Vazoya çiçek koymakta en mahir millet Japonlardır. Bir Japon elile va- zoya yerleştirilmiş çiçekler derhal bel. M olur. Japonyada bazı üniversite - lerde vazoya çiçek yerleştirmek, üni. versite talebesine bir ders olarak gös- terilir. * Timsah yumurtasını yerler Malezya ahahisinden baz tavuk yumurtası yediğimi sah yumurtası yerler. Tim: arı bizim i, tim» ah yumur. Okuyucularıma Cevablarım Kemal Cokun'a: Kızkardeşini buna çalış.. Kızkardeşimin ikna etmeğe esasen böyle bir teklifi reddetmesini çok garib buldum. Hiçbir mânası yok. Böyle şeylerde kızkardeşlerin, anne bulun. madığı zaman onun yerini tutması icab eder. Onu ikna edemezsen, evlenmek istediğin genç kıza yakın arkadaş . Jarmın zevceleri vasrtasile ailesin « den istenilmesi cihetini mecburen kabul etmesi icab ettiğini anlat! Mu hakkak iki taraftan birini artık ik. na edebilirsin sanıyorum. Daha ol. mazsa, annen bu işi bir mektubla da belki yapabilir. Herşey kara tırılmışken böyle basit ve ehemmi. yetsiz formalite meseledleri yüzün. den bir izdivacın geciktirilmesi hiç doğru olmaz. * Amasyadan F. A. rümuzile mek. ub yazan okuyucuma: İkinizin de battı hareketinizi be, gösterdiler. Deniz İdaremizin ileri ge. lenleri sordular: — Bu nedir? — Model! Modele baktılar, gerçi bacası vardı, uskuru vardı amıma gene bir şeye ben. zetemediler. Bir kere daha sordular: — Model, dediniz amma, model ne- mene bir nesnedir? — Vapur modeli. Güldüler: — Böyle vapur mu olur! Modeli aldılar. Bir yerine bir gü - verte, bir yerine bir salon, bir yerine bir kazan ilâve ettiler. — İşte, dediler, şimdi vapura ben - zedi. * Ulus gazetesi başmuharriri Rıfkı Atay, evvelki gi bu meseleden şöyle bahsediy «Denizyolları için Alma marladığımız bazı gemilerin müvaze - neleri pek yerinde olmadığını gazete. lerde oküyoruz. Gene bu havadislere göre bu müvazene bozukluğunun se - bebi, fen veya idere adamlarımızın ba. zı tadil ve ilâve zorlamalarında bu - Tunmuş olmalarıdır. Fakat bu senelerdenberi işled bir hâdisenin tekerrür etmiş olm. dan ibarettir.» ği Silüsi r mu idiniz? Doluya karşı kullanılan tayyare Dolunun mez « ruata ne kadar bü yük hâsar yaptığı İ malümdur.. Bu İ hasarı önlemek için Fransada tayyare al- baylarından B mıştır. Bron tayyare karargâhına mensub bir tayyareye kâfi miktarda bomba almiş ve havalanmış. Bombaların her birinde şe - did namında kuvvetli pa bulunmakta imiş. Tayyareci dolu bulutunun üzerine çı - kınca ayarlı olan bombayı &: Bomba bulutların içinde patlamış. Bu sayede bulutlar dağılmış, dolu tehlikesi atmış. tamamile zail olmuş, falar tecrübe edilmiş ve çok iyi netice - ler vermiştir. tası lezzet ilibarile tavuk yumurtası- pa benzer. Bir tek timsah yumurtası bir insan için tam bir yemek olur. da.. Sevgi bahsinde bu kadar taşkınlık gö kat birbirinize bu derece bağ ayrılmanız doğru tum, pek genç yaş. 1 1 oynamanın zarar. lar, genç ya rı çabuk parlar, fazla ateşli olur, fakat ça . buk söner, böyle yaşlarda mümkün mertebe insan hislerine hâkim ol maya, kendimi fazla kap Tİ bakmalı. Şimdi #nh yapacağın şey. Bu işin üzerine fazla düşme . mektir. Belki o seni arıyacak, eski sevgi yeniden canlanacak ve evlenip mes'ud olacaksınızdır. * E. M.R. ye Bilhassa bunun için memnun ol. malısın. Herkes seni sevmediğine i. şaret addetme, onun iyi ve temiz bir insan olduğunu kabul et! Böy - le bir insanla evlendiğin için bil - hassa seni tebrik ederim. Mademki yakında da evleriyorsunuz. Size saadet temenni ediyorum. by bir tecrübeye giriş -| yıcı madda | Bu usul son zamanlarda müteaddid de-| Kadın Köşesi Elde örülmüş şık bir şapka raflı bir zevktir. Birincisi: İstediğini ken- İdi elile hazırlamanın zevki, ikinelsi: Az para mak zevki. Model kroşe ile sık iğne örü- İlecektir. Rengi mavidir. 0 gram yün buklet, re kırmızı grogren Alacağınız şeyler 13 numara tığ, bir 7 kordelâ (12 numara genişlikte) kordelâ garnitür içindir. . | Limon reçeli Bir kilo şeker. 5-10 limon (Pek ir: olursa 5, ufak ©- Şekeri su Yani bir kilo şekeri bir buçuk kilo su- ya döker kaynatırsınız. Bir taşım kayna yınca birl damia limon suyu, yoksa suda eritilmiş limon tozu katarsı- nız. Üstüne biriken köpükleri Kıvama gelip gelmediğini anlamak ya şuruptan bır kaşık dolusu alır yavaş gene İçina dökersiniz. Su gibi lay boşalmaz da şerse kıvam ruptan ö 1, S0; Duz. İki parmağınızın arasına bir damla alir parmaklarmızı kapayıp âş Şurup lüzucu bir halde uzanırsa kıvama gelmiştir. sınız. Bundan sonra Sarı kabukların s0 Z Teçel â tur. rsınız. Soymazsa- Fakat kokusu ka diye, ymaz, arada bir par- çacık bırakırsınız. İç beyaz k dokunmazsınız. Yoksa dilimler İken dağılırlar. ynar- Hmonları ince ince ve arlak dilimlersiniz. Best Soyduğunu: yuvarlak diğiniz şeke sım kaynar, başma kayr dan biraz $ şınca dilimleri tekrar İç cık kaynatır, indirirsiniz. rbeti yalnız : İimonlar. den koyula- ar bir defy- Her kadın bilmelidir Süt, tereyağ, yumurta sarıdı, zeytin « yağı, portakal suyu, limon suyu, üzüm suyu, kiraz, çilek, nar, elma, armud, © k, enginar, lâ - an. Sebzeleri mümkün olduğu kadar çiy . Pişirildiği vakit te nefis tat- larının kaçmaması için üstlerini kapama- ıdır. Etin vitamini daha 2: e suyun. dadır. Fakat esasen sebze kadar vitamini olmadığı için et yemeğini sebze ile, sa - lata ile süslemelidir. Bacaksızın mas ihtiyacı hoş bir şekilde karşıla -| . İnamıyacağmı» bey Okuma yazma bilmiyen adliye mutemedi Dünkü muhakemesi esnası, sında yeni harflerle okuma Sahtekârlik ve ihtilâs suretile zim. metlerine para geçirmekten suçlu ve mevkuf eski adliye mutemedlerineden Emin ve suç ortakları Asım, Fenni Tevfik ve Yümnünün muhâkemeleri. ne dün de asliye 2 nci ceza mahkeme. sinde devam edilmiştir. Suçlulardan dgayrimevkuf Hhsanın mazereti dolayısile duruşmada bulu - namıyacağını bildiren telgrafı okun - İduktan sonra sorgusu ikmal edilmiyen maznunlar sorguya çekildiler. Bunlardan mutemed Asım cevabını yazılı olarak mahkemeye verdi. Suç - İlu istidasında: İlmda sona eren hesabatının doğru ol. İduğunu ve yapılan tetkikatın da bu - nu gösterdiğini 935 senesine aid ve tarafından alınan 2400 liranın da dos yada mevcud evrakı sarfiye senedi ne göre mutemed Emine verilmiş ol - duğ saikin de muhasebe ; bulunduğunu İdevlete atd ihtiyaçlara sarfolunan pa « ralardan şahsma ük eder bir zim. meti olmadığını, ancak kendisine isnad fatma suçun, bazı kimselere sureti hususiyede ve evrak; müsbitesiz ver. s eden zim » met neticesi olduğu ve yeni harflerle okuma yazma bilmediğinden, tarafın. dan tanzim edildiği iddia olunan iki sahte avans senedini de bu yüzden yazmış olmasma imkân tassvvur olu- n ediyordu Suçlulardan kapisane ve levkifane İler mutemedi Fenni de cevabını yaz olarak vermiştir. Okunan bu cevabda mazmun? İlk tahkikatın ve hesab tetkikatınm gıyabında yapılmış olduğunu ve bu ba- kımdan yeniden tetkikat yapılmasını, 933 yılında muvazzaf mutemed olmadı # halde işlerin ve ihtiyacın fazlalığın. dan bizzarure mutemedlik yaptığını ve ve .İbu münasebetle de avans ilmühaber « ederek muhasebden pa» ra çektiğini, kaybolan evrakı müsbite vüzünden o hesabatının esaslı suretle kaparimamış» olduğunu yazmıştı. Fenmi'nin bu ifadesi hazırlık tahki- katındaki beyanatına aykırı görülmüş ve keyfiyet reisi Kemal tarafından ken disine sorulmuştur. Suclu, mahkemedeki ifadesinin doğ ru olduğunu söylemiş «kaybolan pa - ra değil, evrakı müsbetedir» demiş » tir. Bilâhare muhasebe memuru Necmi sorguya çekilmiş © da, suçunu inkâr Ki r. Mahkemede mazereti dolayısile bu- 'unamıyan suçlu (Hasana celpname vazılmak Üzere, duruşma başka Obir güne talik edilmiştir. Bir suçlu Uç sene sonra tahliya edildi Sahte noter senedi tanzimi iddi. le muhakeme altına alınarak ağırce - za mahkemesinde halfarında mahkü. miyet kararı verilen vapurcu Mah - mud Lütfi ve tüccar Haydar Akmoran aleyhlerindeki bu hüküm, suçlular ta. karalıkları nda suçlu adliye müdafaa- yazma bilmediğini söyledi rafından temyiz edilmiş ve hâdise temyiz heyeti umumiyesine intikal e derek, oraca yapılan mürafaal, duruş. mada her iki maznunun da sahtekâr - bk filile alâka dereceleri görülme » diğinden, haklarındaki hükmün nak - z0lunduğunu yazmıştık. Dün bu davaya asliye 2 nci cezada nakzan bakılmıştır. Mahkeme, heyeti umumiye kararı. na ittifakla uyduklan sonra hâdise |hakkında Müddelumumi Sadrinin mü İtaleasını sormuştur. Müddeliumumi; temyiz kararma na zaran her iki suçlunun beraetini ve Şık bir şapkayı elde örüvermek iki te-| 93) malt yılından başlayıp 933 yı -İdiğer hususat hakkında mülaleasım tamamlamak için (Ode dava evrakının memuriyetine tevdiini istemiş Suçiulardan Haydar Akmoranın a vukatı müvekkilinin 3 senedir mevkuf bulunduğunu ve binaenaleyh biran ev. vel tahliyesi lâzım geleceğini söylemiş tir. Mahkeme, Haydar Akmoran hak - İkindaki tevkif kararının kaldırılma « sma ve berayı mütalen evrakın Müd. deiumumiliğe tevdiine karar vermiş » tir. Çırçır cinayetinin muhakmesina devam edildi Bir müddet evvel Fatihie Çırçırda Makbule adında bir kadınla gece ev »« lerine dönen Hüseyin adında bir genci bıçakla 9 yerinden vurarak öldüren Rifatin muhakemesine dün asliye 2 nci cezada devam olunmuştur. Zongul - dakta bulunan âmme şahidlerinden birinin istinabe suretile alınan ifade. si okunmuştur. Şahid, bu ifadesinde «vak'a gecesi İmaktül Hasanm beraberinde Makbu. İle olduğu halde Şehzadebaşında bir si. nemadan döndükleri esnada kendile « rine tesadüf ettiğini ve birlikte konu. İsa, konuşa Çırçıra doğru flerledikleri bir sırada, suçlunun üç arkadaşile ön. lerine çıktığını ve Hasana: — Buraya gel, diye bağırdığını ve «nun da kabul etmemesi üzerine bir « denbire atılıp yakasına sarıldığını ve rasgele bıçakladığını, söylüyordu. Müddeiumumi esas hakkındaki müta leasını yapmak üzere evrakı istemiş ve bu sebeble muhakeme başka bir güne bırakılmıştır. Askerlik işleri: Şubeye davet Beşiktaş Askerlik Şubesinden: Beşiktaş askerlik şubesinde mukayyld 8 inci sınıf he sab memuru Ersarumlu Tufan Necati oğlu Mehmed Şevki yüksek makamdan aranıyor, Acele şubeye müracasti ilân olunur. 11 yaşımda bir kıza otomobil çarptı Feriköyünde oturan Mestan kızı 11 yaşlarında Aytın Abdülhakhâmid cad desinden geçmekte iken Janın idare « sindeki 596 sayılı otomobilin çarpma. sile başından yaralanmış ve hastane » ye kaldırılmıştır. Suçlu şoför yakalan, mıştır. çki düşmaniarı kongresinde İİ TE 2.