29 Ağustos 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

29 Ağustos 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

8ON POSTA urupa şehirleri ne halle? gam ies ez Greta Greta Garboyu dört sene delice seven ve hayatını ona feda eden adamın ismi Bendir. 17 inci asırda yaşamış olsa idi mu haikike/k ki Ben adı edebiyatın en hisal 'mevzularınden birini teşkil ederdi. Bundan beş, altı sene evvel, henüz kollejini emel eylemiş olan Ben, Holiy- wood hakkında yaratılan binbir efsaneye ve Greta Garbönün cazibesine kapılarak günün birinde hem sineme san'atına İn. tiseb eylemek, hem de Greta Garbo Ne tanışmak gayesile Hollywooda gider. Ben çok zarif ve hoşsohbet bir deli. kanhdır. Adeta dumanı üstünde bir de. Yarı... Onunla tanışmak, onunla dost disk muhekkek ki her kadının istediği şeydir. Fakat onun gözünde yalnız Greta Garbo tütüyor, Biribirinden güzel, biri. cazib kadınların hiç birine ©- hertmiyet bile vermemektedir. Görünmez sevgili Dile kolay... Ben dört sene meşhur sevgilisinin huzuruna kabul edilmesi için uğraşlı. İşler günden güne kötüleşti, &. midler hep boş çıktı, fakat o uğraşmak. tan, ümid etmekten yılmadı. Tavsiyeler aldı. Garbonun geçeceği 30. 'kaktarda adeta nöbet bekledi. ondan başka kımse görül - müyorda. Buna rağmen «onu, görmeğe murraffak olamadı. kumlar üzerine uzanarak yeni yeni plân- lar hazırlamakla uğraştı. Takib... Bir güm, oturduğu evin kapısı önünde pineklerken bir araba geçti, Araba sade tadi. bonun gezintilerini takib oldu. Tessdüf bu ya... Garbo onun evinin civarında fkamet ediyordu. Sekiz güne kalmadı. Onun bötün me- #al programını elde eyledi. Artık kapısından ayrılmıyordu. Fakat Tyordu, bir şeydi, fakat içinde ilâhesi bulunu. yordu. Ben arabayı koşarak takibe baş. Meselâ tenis dersi almak çin her sa. bah Dolores del Rloya gittiğini öğrendi. bu sefer çok çık elbiseler ile nöbet bek-İBen tehlikede olduğunu ari Sayfa 9 SİNEMA Greta Garboyu 4 yıl delicesine seven adam “aş birkaç tebessüm gördü. Nihayet solup sarardı ve bir gün can verdi. «Ben» günlerce, aylarca Gretanın peşinden koştu, ondan sadece küçük! «Ben» eğer 17 inci asırda yaşamış olsaydı, muhakkak ki adı edebiyata : bulunacaktı nie. Garbo ra Greta Garbo ona hafiften hafife te. bessüm eylemeğe başladı. Greta Garbonun tebessümü cihan değer! «Greta Garbo> nun tebessüm bir şey ifade eylemezdi. Faka yaldız tabessümmlerini dirhemle satıyordu. Ben bu tebessümün pabasını iyi bili, yordu. Onum'için bu tebessüm cihan de. ğerinde idi. Fakat Greta gene ona YÜZ vermiyordu. Adeta onunla eği ni, Ben bunun farkına varm değildi. Fakat aşk bul. O, sevgilisini körükörüne takib eylemeği kendisine hir vazife &« dinmişti, Benin başına gelen felâket ik defa meşhur Benin başma nihayet felâket geldi, çattı. Ben biraz kendini avutmak içi bir sunre tertib eylemişti. İçki, müzük, kahkahalar onu kırbaçlamıştı. Sabah Şa fak vakti hoş bir mahmurluk içinde idi, O sabah erkenden Greta Garbo. mutad tenis demsine gidiyordu... Ora yetişmek için Ben uçar gibi koş. mağa başladı. Dolores del Rionur teniş kordiarı üç metre boyunda duvarlar ile çevriliydi. Dört senedenberi sevgilisini takib eden bir adam için üç metreyi aş, Stüdyo | mak işden bile değildi. Duvarm üzerine tırmandı, içeriye baktı, «Greta: kordun üzerinde idi. Ben muzaffer bir halde gözlerini dört açmış. Nihayet Banta Monlka plâna giti, tı. Temaşa eylemekte olduğu manzarayı İlelebed hafızasına nükşeylemek istiyor» du. O gün Greta bir spor gömlek ile beyaz ipikten yapılmış bir şort giymiş, gözle, rine geniş bir siper geçirmişti. Bu siper fe manidar gözleri görünmüyordu. Ben bir saat böylece kaldı. Greta mü, kemmel bir surette tenis oynuyordu. Birden Benin kafasında şimşekler çalt, &. Kararını verdi, gidip onunla görüşe- O gündeni itibaren Ben yalnızlığına! cekti. veda eyledi. Vahşiliğini bıraktı, mayola. rını, dolabına attı. Stüdyolarda bulduğu | üzerinde idi, Greta onu göremeze", Fa, işleri terketti, artık işi gücü Greta Gar.|kat Ben sevgilisini mükemmelen seyre, Bulunduğu yer Greta Garbonun tam diyordu. Senelerdenberi, ezberiemekte olduğu ili aklından geçirdi. Nihayet: Matmazel! Ne de güzel oynuyorsu. müzi... Greta Garbo birden irkildi. Elinden raket düştü. Kısa bir çığlık kopardı, We aylardanberi * cümlelerini şıklar koştular, polis çağırıldı, Fakaf yınca he men evine döndü. Sekiz gün bir yere Nihayet Garbo bu delikanlıyı farkede. | çıkmadı. Öfkesinden ne yapacağını bil, bildi, Fakat bumu asla kendisine belli et.| miyordu. medi, Aradan birkaç hafta geçtikten son- (Devamı 10 uncu sayfada) Sn sy» e SAL RELLARİS 217 Sen usee o el PE