10 Eylül 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

10 Eylül 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

al) SPOR Dün gece yapılan maçlar çok enteresan ve güzel oldu Kuvvetli elektrik ışıkları altında oynanan oyunlarda “enerbahçe Perayı 4 - 2, yabancı tekaüd oyuncular da Matbuat takımını yendiler SON POSTA Lehistanda olub biten | askeri hareketlerin içyüzü nedir ? (Baştarafı 7 nci sayfada) sa 20 senedenberi fedakârlıklarla ha » zrlanmış 60 tümenlik bir ordunun tak riben 70.75 tümen karşısında perişan olmasını akıl kabul etmez O Herhalde başkumandankık Leh ordusunu şu bu- Tunduğu müşkül vaziyetten çekip çı - kararak onu vatanı müdafaa edebile - cek bir duruma sokmanın elbette ça - resini bulacaktır. Şimdi de, Almanların gerek Varşova yı sarmalarının ve gerek Sandomler a- kınlarının bir yıldırım harbi olup ol -| madığile de bir parça meşgul (olalım: Dün gördük ki herhangi bir askeri ha. reketin yıldırım darbesi olup olmadı - Zin: anlamak için elde bir mikyas yok- tür. Nasıl ve ne kadarlık bir süratle yapılan harbe yıldırım harbi diyebile- ceğiz? İşte bu tesbit olunmamıştır ve T. C. ZIRAAT BANKASI Kuruluş tarihi: 1888 Sermayesi: 100.000.000 Türk Liras Şube ve ajana adedi: 262 Ziral ve ticari har nevi banka muameleleri Dün gece yapılan Memleketimizde ilk defa organize edi. İen gece maçlarından birincisi dün Tak. tim stadında yapıldı. Saha projektörler- le gündüz gibi aydınlatılmşıtı. Çok en. teresan bir karşılaşma teşki! eden Fe. Berbahçe . Pera mraçını seyretmek için büyük Bir seyirci kütlesi sahada toplan- muştı. Büyük maçtan evvel Matbuatı ta. kımı sahada göründü. Yabancı tekaüdler 1 — Matbuat takımı O Bu vesile ile fik gece maçını yapan Matbuat takımı şehrimizdeki MR kaüdlerden müteşekkil bir muhtelitle Karşılaştı. Birinel devrede bir gol yiyen atbuat takımı bütün gayretlerine rağ. men oyunu 1-0 kaybetik Fenerbahçe 4 — Pera 2 İki takım alkışlar arasında sahaya çıktılar. Fenerbahçe yeni mevsime giren yeni kadro du. Şazi Tezea DIN İdaresinde takımlar şu şekilde sıra, landılar; hçe takımı ş t, k, Ali Rıza, Orhan . Küçük ik, Fikcet, Rebii, Basri, Pera: Çafatino , Civelek, Hristo - Çi. Şoviç, Etyen, Çaçi . Canbaz, Culafi, Me- #inezi, Bambino, Toto... İki takım sahayı ve gec dırga- madan oynuyorlar Fe içe seri akınlarla daha ağır basıyor. Fikret al. dığı pasla Fenerin ilk golünü attı. Arkasından, soldan -mükemmel bir Fener kombinezonunda Fikret mü - kemmel bir gütle fkirci golü de yap - Mağa muvaffak oldu. Peralılar bura esinezinin attığı golle mukabele etti. ler. Devrenin sonlarına doğru Fenerli. Ankara Dil ve Tarih Talebe itilar ve birinci devre 3.1 Fener lehine İ maçlardan bir görünüş ler Basri vasıtasile üçüncü golli de yap ineticelendi. İkinci devrede Fenerden Fikret, Pe. radan Bambino oynamıyorlar. Daha ilk dakikalarda kale önünde topu yaka. !liyan Basri Fenerin dördüncü golünü de yaptı. Bundan sonra Pera bir müd- det çok hâkim oynadı ise de netice a. Tamadı. Nihayet 35 inci dakikada E tiyen çok sıkı bir şütle Peraya fkinci golü kazandırdı. Bu şekilde devam e- den oyun nibayet 4-2 Fenerin galibi. yetile bitti. Wemlekette (ilk defa yapılmasına rağmen gede maçları iyi organize edil- miş ve mıratfekiyelle oynanmıştır. Bundan sonraki maçlarda sahada lâm. ba ededi artırılacaktır. Maçların çok enteresan olacağı muhakkaktır. M.T. Bugün Süleymaniye yıldönümünü kutlu'uyor Sileymaniyelilerin yıldönümü bu . gün Şehremini sahasında kutlulana « caktır. Saat 15 te matbuat takımı, Sü. leymaniye fkatdlerile, Süleymaniye akımı da Fener birinci takımı ile maç aklardır. Atatürk köprüsünün tahta parkeleri geldi Atatürk köprüsünün tahta parkeleri tamamen getirilmiştir. Tahta parkeler ay başına kadar yerlerine döşenecek - (lı. Boyssı beğenilmiyen dubalar tek. rar boyanacaktır. Coğrafya Fakültesine Alınacak 1 — 15 Eylülden 28 Birinciteşrin 1939 tarihine kadar aşağıdaki şartlar dahi- linde nehari talebe kayır ve kabul edilecektir. 2 — Kaydedilmek istiyenlerin fakülte idaresine verecekleri belgeler şunlar. dır: A — Fakülteye girmek istediğimi bildiren dilekçe, makine ile yazılı. B — Tahsil vesikasının »sli. C — Nüfus cüzdanının tasdikli sureti «ecnebiler için emniyetçe verilmiş i. kamet tezkeresinin tasdikli suretin. Ç — Sağlik ve ap raporu D — İyi halini ve oturduğu yeri bildirir vesika. E — Fotograf :16 tane, kartonsuz baş açık tam cepheden 4,8 X 8 büyüklü. F — Pullu beyanname «Fâkâlteden alınır, istekli kendi el yazısile doldurur». G — Taklb edeceği zümreyi gösterir fiş «Fakülteden alınır.» Ğ — Muhtasar bir tercümelhal, Öğretmen okullarından mezun olup Mscburi hizmeti olmadığına dair resmi dise olgunluk şıhavını geçirenler için bir vesika getirmeleri ilân olunur. «6658 Üniversite Rektörlüğünden: | hareketlerde bazı yıldırımlar Hukuk Fakültesinde: Medeni Hukuk. Ceza Hukuku, Devletler Umumi Hu- kuku ve Devletler Hususi Hukuku, İktisad Fakültesinde; İşletme İktısadı, U. mumi İktisad ve İktsad Teorisi, Tıb Fakültesinde: Radyoloju, Çocuk bakımı ve bastalıkları, İdrae yolları, Pataolujik Anatomi ve genel Patoloji: Edebiyat Fa. külteşinde: Umumi felsefe ve mantık, Romanoloji, umumi Türkiye tarihi ve Türk edebiystı tarihi döçentlikleri açıktır. İsteklilerin dil imtihanı 16 İkinci- teşrin Perşembe günü yapılacaktır. İstiyenlerin Rektörlüğe müracaatları. «1047 bu sebeble yıldırım harbi denilen şey tarifsiz kalmıştır. İnsana gelir ki Varşova darbesi yıl” dırımasa bir harekettir. Burası şark? Prusya hududundan 110 km. ve Silez. yadan da 250 km. dir. Bu mesafeler İ- 8e 8 günde katedilmiş bulunuyorlar ki gün başına düşen m'kdar şimalde 14 ve batıda 31 km. kadardır. Meseleyi bu şekilde tahlil edince işin içinde hiç bir yıldırım olmadığı görülür. Fakat haki. kat bu değildir ve Polonyada yapılan vardır. Meselâ Almarları Todz'da ve Tomas - 20'da uğraşıyor samrken (bir takım zırhlı ve molörlü kuvvetleri birdenbire 100 km. ötede yani Varşovanın cenub| batısında zuhur etmiş görüyoruz. Kezalik Moravya ve Slovakyadan Le histana girmiş olan Alman kuvvetleri Krakau şehrine girdi veya girmedi mü nakaşaları olurken bu ordu kümesin - den ayrılan zırhlı ve motörlü kolların 150 km. ötede Sandomler'e akın ettik. lerini işityoruz. Bunlar şüphesiz mo. dern harbin birer yıldırım hareket ve darbeleri sayılırlar. Eskiden süvari kütlelerinin yaptıkların, bugün. zırklı ve motörlü kuvvetler . yapıyorlar ve işte hepsi bundan iberettir. H. E. Erkilet İtizar ve tashih € Eyi0i Çarşamba günkü (Harbin bütün Avrupaya sirayetini önlemek kapili olacak mı başlıklı yazımız (8 Eylâi Son Posta sayfa 7, sütün 5 de «Almanya her şeyl âlemin göz- lüğü ile değli yalnız kendi gözle görmek. b) elimlesinde ilem kelimesi yanlışlıkla ilim olarak basılmıştır. Tashihini dileriz. Üniversiteye yeniden doçent alınacak Üniversite Rektörlüğü, bu yıl da yeri doçentler almağa karar vermiş ve do. çentlik imtihanına girecek (olanların kaydına başlanmıştır. Üniversiteye doçent olmak üzere dün pek çok kişi müracaat etmiştir. Bunların arasında Üniversiteyi ikmal ettikten sonra Avrupaya giderek * doktoralarını ikmal etmiş gençier de bulunmaktadır. Rektörlük tarafından teşebbüs edildi- ğine göre, Edebiyat Fakültesi için Roma. Doloji, Umumi felsefe ve mantık, Türki, ye tarihi ve Türk edebiyatı; Hukuk Fa- kültesi için Medeni hukuk, Ceza huku. ku, Devletler umum! hukuku, Devletler hususi hukuki, İktisad Fükültesi için de İşletme iktısadı, Umumi ;ktasad ve İkti. sad teorisi; Tıb Fakültesi için de, Rad- yoloji, Çocuk bakımı ve hastalıkları, İd. rar yolları, Patalojik anatomi, Genel pantaloji ders şubeleri için birer doçent ahnacaktır. Bu sene İktisad Fakültesinden mezun olan talebeler içerisinden de bu doçent. lere asistan alınmasına karar verilmiştir. Bir fırının misafiri kazaya uğradı Dün gece Asmalımescidde Şakirin çavdarcı fırınında misafir bulunan Meh. med oğlu Osman isminde Rizeli bir genç karanirkta üst kattan alt kata inmek is, temiş, merdivenden ani olarak düşmüş ve alt katta bulunan bir karyola demiri karnına saplanmıştır. Osman çok ağır yaralı olarak Beyoğlu hastanesine kel, darılmıştır. İ PARA BiRiKTİRENLERE 28.000 Lira IKRAMIYE VERECEK Ziraat Bankasında kumbaralı ve ihbarsız tasarru! hesablarında en a2 $0 lirası bulunanlara senede 4 defa çekilecek kur'a ile aşağıdaki plâna göre ikramiye dağıtılacaktır: 4 Aded 1,000 Liralıx 4,009 Lira 4 500 2009 , Dİ 250 100) ,, 0 , 100 4,009 ,, 10055 50 5,000 yağa 40 4,800 1600 , 20: 5 SAM DİKKAT: Hesablarındaki paralar bir sene içinde 50 Jradan aşağı düşmiyenlere ikramiye çıktığı takdirde X 20 fazlasile verilecektir. Kur'alar senede 4 defa, 1 Eylül, 1 Birincikânun, i Mart ve Ii Haziran tarihlerinde çekilecektir. ” ” İnhisarlar U. Müdürlüğünden e teminatı Lira Muhammen bedeli Lira Kr. eksiltmenin şekli saati İşin nev'i Paşabahçe müskirat fabrikası müdürlük binası inşaatı, Maltepe enstitüsü gazlamâ evi kalorifer tesisatı ve gaz kapılarının takılması işi, 1,346 99 100 27 açıkek. 15 I — Keşif, şartname ve plânları mucibince idaremizin Paşabahçe müşkirat fabrikasında mevcud yemekhanenin müdürlük binasına tadili işile Maltepe ens- titüründe yapılacak gazlamaevi kalorifer tesisatı ve gaz kapılarının takılması işi hizalarında gösterilen usullerle eksiltmeye konmuştur. II — Keşif bedelleri muvakkat teminatları eksiltme saatleri hizalarında ya. rıhdır. TI — Eksiltme 21/LX/929 Perşembe günü Kabalaşta Levazım ve mübayast şubesindeki âlım komisyonunda yapılacaktır. IV — Paşabahçe müdürlük binası inşaştına aid şartnameler hergün İeva'u şubesi veznesinden Ye İzmir, Ankara başmüdürlüklerinden 119 kuruş mukab de ve gazlameevi kaloriler tesisatına ald şartnameler levızım şubesi ve nesirden 8 kuruşa alabilir. V — Münakasıya girecekler mühürlü teklif mektublarımı kanuni ves $ 7,5 güvenme parası makbuzu veya banka teminat mektubunu ve şartnam (F) fıkrasında yazılı vesaiki ihtiva edecek kpalı zarfların ektiltme günü : sastinden bir saat evvel mezkür komisyon başkanlığına makbuz mukabili vermeleri, diğer eksiltmeye girecekler X 7.5 güvenme paralarile ve şarinsme- sinin (F) fıkrasında yazılı vesaikle yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilin olunur. £ (6881) 20,155 84 1781 69 kapaıZ. 14 —— Miktarı Muh. B. Eksiltme şekli Pazarlık Cinsi TB te- minatı lira kr. Ira kr. Kıyım Bıçağı 40 2500 adet sif 18200 — 1865 — 8/m lik Karton Bıçağı muhtelif obatta 1 — Şartname ve resimleri mucibince yukamda yazılı 2 kalem malzeme hiza. larında gösterilen usullerle eksiltmeye konmuştur. 1 — Muhammen bedelleri muvakkat teminatları eksiltme saatleri hizalarında yazılıdır. TI — Eksiltme 13/1X/939 Çarşamba günü Kabataşta levazım ve mübayaat gubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Kıyım bıçakları şartnamesi her gün sözü geçen şubeden parasız ah. nabileceği gibi karton bıçakları resimleri de görülebilir. V— İsteklilerin eksiltme için tayin olunsn gün ve saatlerde & 7,5 güvenme paralarile birlikte mezkör komisyona gelmeleri ilân olunur. o (7183) Devlet demiryolları ve limanları işletmasi Umum idarasi ilânları Muhammen bedeli 3960 Ilra olan 53000 kilo yazlık rezidü yağı 26.9.1939 Sah günü saat (1030) on buçukta 'Haydarpaşada gar binası dahilindeki komisyon tarafmdan açık eksiltme usulile gatın alınacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin 297 hiralık muvakkat teminat ve kanunun tayin et- tiği vesaikle birlikte eksiltme günü saatine kadar komisyona zeüracaatları lâ. zımdır. Bu işe aid şat.Tameler komisyondan parasız olarak dağıtılmaktadır. (7146) saati 10 3 >» >» 817 W 22 «iikç eksiltme İl ği ŞE ŞEY e e iri