10 Eylül 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

10 Eylül 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

6 Sayı Hâdiseler | Karşısında MERAKSIZ nüm sıra yürüyen adamı yürü.İdiye birbirlerine sauller soruyor, herkes yüşünden tanımşıım. Bizim meraklı idi, Herkesin meraklı olduğu bir zamanda onun gelip beni aramama. sınm meraklı meraklı sual sormamaçının sebebi acaba ne olabilirdi?.. Seslendim: — Meraki? meraklı! Bakmadı, dönmedi, yoluna devam et. ti. Acaba benzetmiş miydim?. Fakat muhakkak o... Hızlı birkaç adım attım. Eelimi omuzuna dokundurdum.. ancak o zaman yüzüme baktı: — Sensin demek.. — Benim ya; hiç göründüğün yok. — Görünüp te ne yapacağım! — Canım insan merak eder. den seni merak ettim. — Ben seni hiş merak etmedim. Merakh. sanki büsbütün başka bir a- dam olmuştu: — Beni merak etmedin amma dünya ahvalini de merak etmiyor musun? — Neye merak edeyım, merak edile. cek ne var kil — Demek merak edilecek hiçbir şey Meselâ — Evet yok. Olan ne ise görüyoruz! — Fakat olacağı merak etmiyor mu. sun? — Neye merak edeyim, olduğu zaman görürüm. — Yahu herkes, ne olacak, ne bitecek, dünya vaziyetini meraktan çatlıyor. Bu. gün sabahtanberi konuştuğum yüzlerce insan bana birçok sualler sordular. — Sorarlar ya, ben sormuyorum — Ben sormuyorsun ha.. — Meselâ ben söyliyeyim. — Böylei — Bazı gazeteler Vârşovanın zaptım yazmışlardı. Bazıları bunu tekzib ettiler, — Olabilir.. belki zeptedilmiştir, belki de edilmemiştir, yarın öbürgün ne oldu- Bumu öğreniriz. — Çatlıyacağım yahu, merak etmiyor musun? — Yok. hiç merak etmiyorum. — Yahu sen meraklı değil misin? — Öyleydim amma son günlerde vaz. geçtim. O kadar çok merak edilecek şey vardı ki ve bunları o kadar merak etmek lâzımdı ki düşündüm. Biraz da meraksız yaşamaya karar verdim. — İnsan merak etmeden nasıl yaş. yabikir?.. — Çok rahat yaşıyormuş, ben de yeni öğrendim. Meraklının yanından ayrıldım. Düşü- büyorum. Herhalde tam zamanında hu- yunu değiştirmiş. Keşki hepimiz bugün oyun gibi olsak ta rahat yaşamak imkâ. İnma kavuşsak! Gel h alüsi | Bunları biliyor mu idiniz? | Amerikadaki Lehlilerin muavenetleri Amerikada bu. lunan Lehliler va. larında çar. pışmakta olan kar deşleri lehine ia - 9 123 ne defterleri aç « mışlardır. Pek a3 »: bir müddet içinde bir buçuk milyon Türk parasından fazla jane cemedilebilmiştir. * Bir türlü ölmiyen İngiliz amiralı 18 inci asırda yaşamış olan İngiliz a. mirali, Sir Nesbit Wiloughley, 71 defa kurşunla yaralandığı, 200 defa kılıç dar. Tayyareden atladıktan sonra değişen şantöz Soprano sesine malik bulunan ve güzelliği ile meş. bur olan Edith Lawton adında bir kız tayyarenin bi rinden pâraşütle atlamıştır. Atla. dıktan sonra da soprano olan sesi b.., « ton olmuştur. Kız bu Bâryton sesi elân muhafaza etmektedir. # İnsan gibi yürüyeb'len köpek Mis Larkin a dındakı bir Avus . tralyalı kadın kö. peğini iki ayak üs tünde yürümeğle alıştırmağa mu. vaffak © olmuştur. Köpek iki ayağı üzerinde 1300 metre yürüyebilmektedir, besi yediği, 3 defa obüslerle yaralandığı, $ defa gemi İle battığı, bir gözünü, bir kolunu kaybettiği ve çeneside parampar- ça olduğu için. kendisine (Ölmez ağlu) ismi verilmiş idi, Amiral, sonunda tabii ölümile ölmüştür. GONÜLİŞLER Bir ihtiyatsızlığın Sonu Bayan «H.G.» nın bana anlattığı hikâyeyi burada bütün tafsilâtı ile tekrar etmeye lüzum yoktur. Yal - nız esaslı hatlarını söyliyeyim: — İki erkek var, birincisi gençtir, üniversiteyi bitirmek üzeredir, par- Tak bir istikbale namzed görünmek- tedir. Genç kız bu erkeğe mütema. yil, fakat ailesi muarız. Esasen bir müddet sonra bu gencin bazı zâfla - Tı da çikiyor ve genç kızın soğuma. sn, mucib oluyor. İkinci erkek şimdiden bir mevki sahibi ve evlidir. fakat karısile mu. hakemelik olmuştur, ayrılmak üze. redir. Genç kızı seviyor: — Biraz bekleyiniz, muhakemem bitecek, evleniriz. Genç kiz çekin - gen, ailesi ise bilâkis bu izdivacın olmasına müteşebbis, fakat muba - keme sürdükçe sürüyor ve neticede de genç kız bu adamın zevcesi de - gil, metresi oluyor. Artık muhakeme bitmiştir, adam serbesttir. Evlenebilir. Fakat baha. ne mi yok, İstinkâf ediyor. Genç kız. da rica: — Hiç olmazsa muvakkat bir ni. kâh yap, şerefim kurtulsun! Rica, minnet, ale tavassutu, a » dam muvakkat nikâha muvafakat e diyor. Evlenecekler, fakat genç ka. dın şimdiden istikbali tarsin etmenin imkânı olup olmadığın; düşlinmek. te: — Acaba bu adamı benden hiç ay. tılmamaya sevketmek mümkün de. Kil midir?» Genç kadına şimdilik bu suali ka” fasından çıkarmasını tavsiye ede - rim. Bu dakikada ilk hedefi, biricik hedefi şu muvakkat denilen, amma gene belediyede, resmen yapılması icab eden nikâhı yaptırtmaktır. Ya. pılan şey sağlamlaştıktan sonra dü. şünülür. Hâdisenin müteakib saf « basını bana bildirirse kendisine yar dım etmeğe çalışırım, Amerikan model (rika Bu triko bir Amerikan modelidir. Ve Amerika genç kızları tarafından son de - rece beğenilmiştir. Sebebi var: Bu öyle bir modeldir ki bir örnek iki kazak ör - dünüz mü üç kazak sahibi olursunuz. Nasıl mi? Anlatayım: Kazak arkadan ve önden —baştan (o aşağı— ipeklidir. Yani düğmeleri tamamile çözülünce iki par ». çaya ayrılır. Bu parçalardan iki kırmızı, İki lâciverd (yani biri lâciverd, biri kır- mızı İki kazak) örersinz. Bazan iki lâci. verd parçayı, bazan iki kırmızıyı bera . ber giyersiniz. * Kırmızı ve âciverd iki kazağınız olur. Bazan da bir lâciverd, bir kırmızı parçayı birlikte kullanırsınız. O vaklt lâciverdii kırmızılı tiçincü bir ka- zak icad etmiş olursunuz. İşte bu oriji - nal şıklığı modeli tekmil Amerikan genç kızlarına, genç kadınlarına sevdirmişt Tam mevsimindeyiz: Örünüz mutlaka ho şunuza gidecek. Örgü son derece bas İri arkalar ve kollar (iki ters.iki yüz) mk kazağın renkleri dördüncü bir şekilde birleştirilmiştir. Bu da hoş. tur. Önler düz ceketi a - Her şeyden önce dudakları iyi te. mizlemelidir. Weki boyarın izlerini ta mamile silmelidir. Ince ince (çizgilerin arasında, köşelerde ufak bir kırmızılık kalırsa yeni süreceğiniz boyadan bır gü. zellik beklemeyiniz. Ruju temizismenin en iyi ve emin şekli şudur: Bir pamuk (parçasını suda #latıp sıkanız. Üstüne «makyaj temizle. yici» Ereminizden bır parçacık dokundu- runuz. Bununla dudaklarınızı dikkatle siliniz, Eğer cidiniz çok nazik ise salatalıktan yapılmış bir poradı tercih ediniz, b . Bu temızlıği bitirdikten sonradır ki yeniden ruj me zamanı gelir. Bu. nun için elinizdeki boyayı acele dudak. Jarınıza götürmeden evvel yüzünüzü iti- na ile ve bol bol pudralamalısınız. Bu a- rada dudaklarınız da pudrâlanır, Bira - kaniz bu pudra kalsın. Rujunuzu yerin - de tutacik odur. Kizil fötr şapka Açık renk üstüne koyu benekler iş lenmiş. koyu düğmeler dikilmiştir. Ör - gü; eteklerde, kol ağızlarında yaka ke - . Öte taraflar düz örgü. dür. Fakat aralarına Oman şeklinde (ters yüz örgüden) çizgiler geçirilmiş. Ve bu mainlerin köşelerine koyu benek. ler işlenmiştir. Beneklerin renginde bir pantalon ve. ya etekle son derece şık durur. Bu ceket hem kız hem de erkek çocuklar içindir. Çarşı mahallebisi Sütle çarşı mahallebisini evde yap « inak ister misiniz? İki kilo sütü kayna - tıhız. Soğumaya bırakınız. Ilmınca için» den bir bardak alınız. İçinde 400 gram pirinç unu ile 20 gram nişastayı eziniz. Top top kalmımarına dikkat ediniz. Sütü tekrar eteşe koyunuz. Bu ezilmişiların çok işine gelir. Çünkü: pirinç umile nişastayı da kaşıkla karıştı. |5por şapkalar yibi boyu kısa, enseyi kı - ra karıştıra içine dökünüz. Pişinceye ka.|sık göstermez. Büâkis ikisini de incel dar karıştırmakta devam ediniz. tir, uzmlır. Ayni tesiri tepede de bula - Tabaklara alıp soğutunuz. Yerken üs. | caksınız. Bu sivri kalopu ufak tefeklere tüne gülsuyu ile pudra şekeri serpiniz. İbihamsa tiveiya, ederiz, Bacaksızın m karalıkları: Son Paris modelierinden: Kızıl fötr, gök mavis grogren korde - .. İşte mevsimin en güzel spor şapka. isrından biri, Arka kenarın kalkıklığı kısa boylu! Kenarlı! emin jerse grogren kordelâ 2 Yukarıda: Yeşi fötr'e aynı ton yeşil ie rubi renginde jersey birbirine sarıla « Jrak kordela yerine konulmuştur. Sağdan İ sarkan üç rübi jersedir. Aşağıda: beyaz kanotie; lâciverd greğ ron. ve lâciverd vualetle Yüslenmiştir.. Şık bir çocuk | Dudaklarınızı boyarken şunları unutmayınız c . Şimdi gelelim ruj sürerken dikkat edeceğniiz mühim noktiya.... Boyanın muayyen bir hududu olmalı, bu hudu » du asla aşmamalıdır. Tabii hudud dua. ğın kendi çerçevesidir. Fakat bazan al İveya üst dudağı yahud da ikisini birden biraz kalın göstermek, inceltmek (icab eder. Buna göre ruj ya biraz dışarı kaydı rılır. Yahud biraz içeriden sürülür. Bü İciheti evvelden tayin etmek şarttır. Çün kü rujla önce bir hudud çizilir, sonra bü hududun içi boyanır. Hudud çizmeden: doğrudan doğruya boyanmaya kalkışır. sanız ruj dudağınızın kimi yerinden ts « şar, kimi yerinde içeri doğru girer. Pü « rüzsüz bir ağız şeklini veremez. BU'ECe. miliğe birçok kâdınlarımızda rastlıyo » ruz. Ebemmiyetsiz bir şey amma... Ne. tcesi fena oluyor. Yazık değil mi o ka. dar itinanızın sonu aleyhinize saksın? Kız çocuğu elbisesi Kollara, etekle. re enli, ensiz, fis. tolu, düz, dilimli itürlü türlü kenar çekmek bu sene i modasının en gö. ze çarpan hususi- yetlerindendir. Bu nu çocuk moda sında da aynen gö. rüyoruz. Bilhassa güzel görünüyer. Basmadan ipekli. ye kadar her tür. W çiçekli. desen. W kumaşta bu böyledir. Bu güzel elbiseyi hemen kızınız için dikiniz. Mevsim sonunda severek giye n. Bisküvi