19 Şubat 1941 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

19 Şubat 1941 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

6 — SON TELGRAF — 19 ŞUBAT 1641 ——— Zonguldak, Kastamonu. Kazanı lshender F. SERTELLİ Enver paşa, Alman im,; mat telkin etmişti? Bir mülâkatın iç yü- zünü Fon Leyman Sanders anlatıyor.. — | Leyman Fon Sanders, bu emir- den sonra, yanına yüzbaşı (Peri- he) yi alarak, Hindenburg'un mü- fkat mahalli olarak tayin ettiği (Ples e haraket ediyor. (1) Alman karargâhı, o güne kadar yabancı addetmiş, o kadar istik - İâlini muhafazaya çabısmıştı ki.. artık - son günlerde . her hare- iketini Almanyava bildiriyor ve en ufak bir mesele hakkında bile Al man umumi karargühının reyini almağa lüzum görüyordu. Bu, neden böyle olmuştu? Ma - demki Leyman paşa — ordumuza maledilmiş bir kolordu kumanda- nından başka bir nüfuz ve salâhi- yet sahibi değikdi. Harbiye nazırı ve başkumandan — vekili olan ve | şahsiyetinde bu kadar büyük nü- fuz ve tağıyan Envet niçin bir kolordu söz geçiremi, gelen tezkerede: «Envere karşı pek ziyade müsait ve itilâfkâr davra- nılması» Küzumu neden bildiril - mişti? Bu esvar perdesi de bir tür- Kü yırtılamızvordu. Leyman Fon Sanders Almanya- | ya varır varmaz, Enverin bir ga. Tip telgrafı e karşılaşıyor. Bu telgrat Enver tarafından Ma-| reşal Hindenburga hitaben yazıl- mıştı. Bu telgrafta Boğdat — meselesi hakkında herhangi bir Alman za. bitinin vereceği malümata ehcm- miyet verilmemesi tavsiye edili- yordu. (2) O sırada. Türkiye vaziyetini ya- kından ve bilhassa bağdat civarın- daki harekâtı içinden bilen Ley- man paşadan başka (Pilee) de kim bulunabilirdi? Leyman paşa: k aMareşal Fon Hindenburg, En- | verin telgrafına mukabele olmak üzere - Türk karargâhı umumi - gine - bunun lâyık olan cevabını vermişti.> Diyor ve cevabın neden iba - ret olduğunu zikretmiyor. Ancak bu mülâkattan — birkaç (ön ecura, Alman karargühı umu- SATIŞ MINTAKASI İstanbl, Edire, Kırkdareli, Tekikda, Kocaeli, Bilecik, JETANBUL TOP- Eskişehir, Kütahya, Bursa, Balıkesir, Çanakkale, Bolu, YERLİ Ankara, Çankırı Çorum. bemir, Maniza, Afyon, Antalya Aydın, Denizli, Muğla, İspart a, Burdur. Mersin, Seyhan, Gazlantep, Maraş, Hatay. No. 32 paratoruna nasıl iti- misinden Envere: Bağdat civarın. | daki kıt'aların, — ikinci ordudan gönderilecek üçüncü ve dördüncü fırkalarla takviye edilmesi ehem- Mmiyetle tavsiye ediliyor. Bunun üzerine Enver paşa ce- vap olarak, (Bağdat) civarındaki waziyetin oraca müsait telâkki e. dildiğini ve bundan maâda Halil paçanın da mevsim hulülünde I - Takta bir taarruz yapmak tasav - vurunda olduğunu bildiriyor. Leyman paşa, (Bağdat) etvarın- daki kıtaatın bu süretle geniş mik- yarta takviyesi bakkındaki tekli- fin hiçbir netice venmediğini söy ledikten sonra, yine esrar perde - &inin iç yüzünü açıyor: e— Mareşal Hindenburg ve Ge- neral Ludondorf ile görüşmelerim esnasında bizzat İmparator haz- retlerine de maruzatta bulunmak üzere (Potesdam) da yeni saraya azimet emrini almıştım, Bu ma - ruzatım esmasında ben çok şey söylemedim. Zira, İmparator haz- retleri, benden önce söze başlı « yarak, (Gelibolu seferi) nden ve 'Tür kkıtaatının (Galiçya) da gös- | terdikleri yararlık ve mükemme - | liyetten bahis buyurdular. İmpa- Tatora (Gelibolu) ya dair her halde odğru malümat verilmemiş ola - cak ki, kendileri tahtelbahirlerin, vaktile ahvalin mümkün kılmış ol düğu dereceden çok fazla olmak üzere Şebiheezire muharebhatma iştirak ettiklerini zannediyorlardı. İmparatorun uzun süren ifadele- rini müteakıp, Gelibolu — önünde tahtelbahirlerin pek mahdut kal- mış olan faaliyetlerini esaslı vak'a larla arzettiğimde, şimdiye kadar kendisine verilen malümatın bu suretle tarafımdan tashih olun - ması müşarünileyhin pok hoşuna gitmediğini hissettim. SÜMER BANK MALLAR PAZARLARI MÜESSESESİ SATIŞ MAĞAZASI ANKARA İZMİR NAZİLLİ MERSİN Küçük Mahfel Hey'eti Umumiye içtimar Küçük Mahfel'in senelik umu- şaraba günü saat 18.30 da Beyoğ- lunda, İstiklâl caddesinde 187 nu- marada, Hazzopulo apartımanı - 'an 4 numaralı datresinde topla - nacağından âzanın hazır bulun - ması rica olunur. MÜZAKERAT RUZNAME: 1 — Meclisi idare raporunun a. kunması. 2 — 1840 devrei hesabiyesine ait bilânço ve kâr ve zarar hesapla - rının tasdiki ve meclisi indarenin ve murakiplerin tbrası. 3 — Meclisi idareden çıkan âza- nn yerine yenilerinin intihabı. Göz Hekimi Dr. Murat Rami Aydın Beyoğlu - Parmakkapı, sokak No. 2 —— Tel 41553 Muayene ve her fürlü göz ameliyntı fıkaraya parasızdır. «Alüminyum halitalarını plâk - laştırma usulü» hakkındaki ihtira için İktısat Vekâletinden alınmış olan 7 şubat 1939 tarih ve 2666 No lu ihtira beratının ihtiva ettiği hu. kuk bu kerre başkasına devir ve- koymak için salâhiyet verileceği fazla malümat edinmek istiven - lerin Galatada, Aslan Han 5 imct kat 1 -3 numaralara müracaat ey- lemeleri ilân olunur , muz ANAPİYOJEN Dr. İhsan Sami İsterplotok, İstafilakak, pnomokok, koli, piyosiyaniklerin yaplığı çı- ban, yara akıntı ve cild.hastalık- larına kargı cok tesirli taze | aşıdır. tertibatır hakkındaki ihtira için İktsat Vekâletinden alınmış olan ? şul 1939 tarih ve 2664 No. Ta ihtira beratının — ihtiva ettiği hukuk bu kerre başkasına devir veyahut icadı Türkiyede mevkii fille koymak için salâhiyet verile- ceği teklif edilmekte olmakla bu (1) 18 kânunusani 1940... (2) Hindenburgu çekilen telgraf Girnen şudür: «Şayet orada bir Ak ma nzabiti tarafından (Bağdat) civarındaki vaziyet hakkında mü- talea dermeyan — edilecek olursa bu mütaleaya ehemmiyet verilme. eti rica olunur.. hususa fazla malümat edinmek is- tiyenlerin Galatada, — Aslan han 5 inci kat | - 3 numaralara müra- caat eylemeleri ilân olunur. DOKTOR TAN DEPOSU mi heyeti 26 şubat 1541 tarıhli çar. İDEVREDİLECEK İHTİRA BERATI |Keyfiyet tashihen ilân ol yahut icadı Türkiyede mevkii flile teklif edilmekte olmakla bu husuza DEVREDİLECEK İHTİRA BERATİ | «Madeni bilok dökümü usulü ve bütçe okunması - İdare heyetinin yarısı için seçim yapılması. MÜDÜRİYETİ Kayseri, Sivas, Kırşebir, Yozgat. Konya, Niğde. Mağzası Diyarbakır, Urfa, Malatya, Elâzığ, Mardin, Tunceli, Bin göl, Muş, Ağrı, Sürt, Bitlis, Van, Hakkâri, - Erzurum, Kars, Erzincan. ” Samsun, Ordu, Sinop, Tokat, Amasya. Trabzon, Rize, Giresun, Çoruh, Gümüşhane, NDEN: Bankamız Pamuklu ve Yünlü Fabrikaları mamulâtının perakende ve toptan satışları için, mağazalarımızın bulundukları mahallere göre mıntaka taksimatını gösterir cetvel aşağıya dercolunmuştur. Alâkadarların mıntakalarındaki mağazalarımıza müracaatları rica olunur . SATIŞ MINTAKASI : SATIŞ MAĞAZASI KAYSERİ Mağazası EREĞLLİŞ DİYARBAKIR,, ERZURUM ,, TRABZON,, SAMSUN , let Demiryolları ve Limanları İşletme V. İdaresi İlânları Mühammen bedeli (1000) lira olan 20000 #det çift yapraklı Karbon kâğıdı (24.2 1941) Pezartesi günüt saat (11) n birde Raydarpaşıda Gar binası dahilinde Ki komiryon tarai ik eksiltme alınmcaktır. Bu kşe girmek isteyenlerin (78) lirsl ve kanumun tayin et tiği vesaikle birlürte eksillme günü saatine kadar komizyona müracaatları lâzam- Bu işe ait şartnameler komisyondan parasız olarak dağıtılmaktadır. * 'Muhammen nakliye ücreti 17730 ) — olan takriben 5000 ton - kömürün Ereğli İhavzasından iskencecun imanına naklettirilmesi ı 22/2/1541 Cumartesi günü İssat 11 de Ankarada idare binasında pazarlıkla ihâle edilecektir. Pazarlığa girmek Şirtiyanlerin ayni gün ve saatta Kantınun tayın etliği vesikatnrı hömtler keami ina müracaat etmeleri lâzındı 4me Ankarada malteme dairesinde ve İdarpçada tesellüm şefliğinde görülebilir. Bu işin kapalı zarfla 3/3/1541 - tarihinde ttinle edileceğine dair- evvelce - yapılan ilânler hükümsüzdür. — «1226> * Muhammen bedeli (4830) lira olan 7 adet 8 — 10 kilogram karpillik seyyar yüksek tazyik asetilen cihazı (21.3.1941) Cuma günü saat (15) on beşte Haydarpa- 'şada Gar binası dahilindek! komisyan tarfından kapalı zarf usuliyle satın alına- saktır Bu içe girmek istiyenlerin (369) lira (25) kuruşluk muvakkat teminat, kanu- 'mun tayin ettiği vesikalarla birlücte tekliflerini muhlevi zerftarını ayni gün anat (14) on dörde kadar Komisyon Relsliğine vermeleri Mizımdar. Bu işe ait şartnameler Komtsyondan parasız olarak dağıtılmaktadır. İlân tashihi Gazetemizin 18 Şubat 941 tarihli nüsbasında intişir eden Emlâk ve Eytam Bankasının gayri menkul “alşt hakkındaki ilânının 807 esas numarasına Kayıtlı arsanın kıymeti <2373—> olacak Iken 3473— ve 1340 esas numarosna kayıtlı ar- sanın kıymeti «596.—> olacak iken 96.— alarak yanlış neşredildiği - görülmüştür. ur., (806) (1228) Antalya Orman Müdürlüğünden: 1 — Alanya kazaşının Tesbihli — Hacıbelen — Karabtelen - ormanının 1899 — 1040 yıllari tahammulleri yekünu olan AY74 metreküp çam eşcarı ile bu ormanın eski mukavelesinden terkedilmiş kebili İmâl bulunan 66,539 metreküp emval yir- İzm gün müddetle ve kapalı Zar£ USU Ve satıtığa çıkarılmıştır. — Yalnız herhangi bir İMtilâ? zuhuruna meydan verilmemek için müzkür 60530 metreküp emvalin igörülerek pey sürülmesi Jazımdır. 2 — Satış 53.M41 tarihine müsadif Çarşamba günü aat 15 de Antalya Or- İman Müdürlüğünde yapılacaktır. 3 — Çamın beber gayri mümul metreküip muhammen bedeli 490 kuruştur. 4 — Muvakkat temmat 752 üra 40 kuruştur. $ — 'Teklif mektupları 5.3.941 günü St 14 € kadar bebermehal Antalya Or- İman Müdürlüğünde müteşekkil Komisyon Relsliğine verilmetidir. 6 — Şartname ve mukavlename projesini görmek istiyenlerin Ankara Orman ŞUmum Müdürlüğüne ve Anlalya Orman Çevirge Müdürlüğüne müractatları. 1188 İstanbul Sıvacı ve Boyacılar cemiyetinden: 22/1/941 tarihinde ehkseriyet olmadığından “yapılamıyan Cemiyet heyeti umumuye toplantısı 20/2/841 perşembe günü saat 14 de Eminönü | Halkevi eski binasında yapılacaktır. Ruzmame aşağıda yazılıdır. Cemi- yete kayıtlı meslekdaşlarımızm teşrifleri rica olunur. RUZNAME: Kongre reis ve kâtiplerinin seçilmesi . İdare heyeti 840 senesi çalışma raporu - M0 senesi hesabatının tetkiki - 1941 senesi Emekli, dul ve yetimlerin ve askeri malülle- rin nazarı dikkatine |Emlâk ve Eytam Bankasından Maaşlarını bankamıza temlik etlirmek Suretiyle alan emekli dul ve yetimlerin İHaziran — Ağustos #41 üç aylıklarının tediyesine ! Mart 041 tarihinden Hibanen İçaşlanacaktır, 1 — Mazş sahipleri temlik muzmelesi için ellerinde bulunan bir devre evvel İbanramızca verilmiş hetap purulalarının ait kısmında yazılı gün ve saatlerde föm toğraflı nüfus cüzdanları ve resmi senetlerile birlikte bankamıza müraceatları, 2 — Mezkür pusulalarda tediye gün ve saali yazılmamış olanlar varsa bunlara 'ait maeş sahiplerinin 1 Mart 941 tarihinden evvel bizzat veya bilvasıla bankamıza müracaat edarek gün ve ssatlerini öğrenmeleri. 3 — Askeri malâllerin müracsatı 1 Mari 41 Cumarlesi " günü ezat sekiz- den on ikiye kadar kabul edilecektir. Herhangi bir. karşıklığa mahâl kalmamak | ve 925 ada ve 10 parsel No. lu 68 | de bildirmeleri lâzımdır. Aksi hal- üzere mal müdürlüklerine nazaran müracaat sıramı aşağıda gösterilmiştir. 1 Mart Odi tarihinde saat B 114 9 arasında Eminönü ve Beçiktaş, saat 9 Tâ 10 arasında Fatih, aaat 10 ilâ 11 arasında Üsküdar ve Kâdıköy, saat 11 ilâ 12 arasında KSineraada karanlıktı geçen bir macera (3 üncü sahifeden devaml trikler yandıktan sonraki faslım şahidi idiler. Mahkeme, delikan © Tmin üç gün hâpsine ve bu ceza: teciline karar verdi. Sultanahmet Üçüncü Sulh Hukuk Mahke- mesinden : Saide Sadiye ve Cemile Piraye ve Mehmet Ali ve Zeliha Faizenin şaylan ve müştereken mutlasa nf oldukları Kemalpaşa mahallesinin | eski Rüştüpaşa ve kırık tulumba ve Selimpaşa yokuşunda ve yeni Ahmet Salâhattin sokağında eski 1,1, 3 ve yeni 25 ve halen 13 kapı miler arasındaki yaşlıca bir kadıtle yanımdaki diğer bir kadına şunlafi ırdı Mahkeme salaonunu boşaltan ,ı metre murabbat 'bap hanenin Üyüm zeymmAa füruhtu takarrür ederek müzaye- deye vazolunmuştur. Heyeti umumiyesinin — kıymeli muhammenesi 2500 iki bin beş yüz Uradır. Birmei açık arttırması 14/ /941 tarihine müsadif çuma günü Baat on dörtten on altıya kadar e- Ta olunacaktır. Kıymeti muham- menesinin yüzde yetmiş 'beşini bul- duğu takdirde o gün ihalei kat'i- yesi yapılacaktır. Bulmadığı tak - dirde en son arttıranın taahl/idü baki kalmak üzere on gün müd. detle temdit edilerek ikinci açık arttırma 24/3/M41 tarihine müsa- dif pazarlesi günü saat on dörtten on altıya kadar iera kılınacak ve © gün en çok arttırana ihale edile - cektir. e İpote ksahibi alacaklılarla diğer alâkadarların işbu gayrimenkul ü- zerindeki haklarını hususile falz ve masrafa dair olan iddialarını ev- Takı müsbitelerile on böş gün için. kadını şikâr bir şey zannetti, Yar nına gidip oturdu. O da memnull olup sesini çıkarmadı.. Ortalık a$” dınlanıp kadının yüzünü görünce oturup oturacağına pişman oldus kalktı. O kalkınca öbürü kızdıs | yakalattı.. Eğer başka türlü ol * duysa, kafamı keserim... j KULAK MİSAFİRİ Öksürük Şurubu | Öksürük ve nefes garlığı,boğ- | maca ve kızamız öksürükleri için pek tesirli ilâçtır. Herkes kullanabilir. DEVREDİLECEK İHTİRA BERA' «Levha halinde alüminyum hef litalarının salâbet ve evsafının tefi yidine mütcallik usul> hakkındı! icat için İktisat Vekâletinden a Immuaş olan 10 sonkânun 1939 ta « rih ve 2860 No, lu ihtira beratınıfi Ihtiva ettiği hukuk bu kerre bağ” kasına devir veyehut icadı Tür © kiyede mevkli fiile koymak içi salâhiyet dahi verlebileceği t edilmekte olmakla bu husuna fa malümat edinmek istiyenlerin Gi latada, Aslan ban 5 inci kat 1 - No. lara müracaat eylemeleri ilât olunur. de hakları tapu sicillerile sabit ol- madıkça satış bedelinin paylaş - masından hariç kalacaklardır. Mü- terakim vergiler hissedarlara ve tellâliye ve yirmi senelik evkaf taviz bedeli ve ihale pulu ve tapu masrafları müşteriye aittir. Arttırma şartnamesi işbu ilin tarihinden itibaren mahkeme di- vanhanesine talik kılmmıştır. Ta. lip olanların kıymeti muhamme - nesinin yüzde yedibuçuğu nisbe - tinde pey akçesini hâmilen o gün ve saatte İstanbul Sultanahmette TAEVİM tapu binasının alt katında dairet «ü sulh hukuk mahkemesi başki- tabetine S41/1 No. ile müracaat- Tarı ilâ nolunur. SI/L Kartal tapu gicil muhafızlığın - dan; tapuda kaydı bulunamadığından Benetsiz tasarrufata kıyasen ha » zine namına tescili yapılacağından D