26 Mart 1941 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 5

26 Mart 1941 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 5

(Bu yazının metinleri Aansoalü Ajansı bültenlerinden almmaştır) Telhis eden: Maaiemer Alatur 'Türk - Sovyet beyanatının başkü memleketlerdeki akisieri ı::;ılm &diyor. Londra, a mMmemnuniyetle karşılamıştır. S'y-_-' mahfillerin fikrine göre, iki mem- leket arasında yekdiğerini anlayış zihniyeti tekrar tecesüs etmiş ve Tüzkiye harbe girerse Sovyetlerin Türkiyeyi arkadan vuracağı hak- | kmmdaki Alman propagandasına da | ağır bir darbe teşkil eylemiştir. Balkan buhranının hâd mahi- yeti sebebile bu tebliğin n seçilen zaman manidar tel diyor ki: | işgalini " gazetesi «Moskova, Bulgaristanın tasvip etmemiş, ancak bunu emri ( vakiden sonra bildirmişti, Şimdi, belki de Almanya Boğazların pek | yakininde bulunduğu için, Moskova 1 n ileri hareketine karşı lmazsa Al- larına en iyi tevafuk eden bir tarz- da hareket etmesi için Türkiyeye tam serbesti veren teminatını neş- | redilecek kadar çekingenliğini 8- tabilmişe benzemektedir. Alnan genişleyişinden gittikçe endişe duyan Sovyetler, — sözden filiyata geçmeden evvel, başka - larının mukavemet ettiğini görmek arzusundadır.» DEKLÂRASYONUN ANKARA - DAKİ AKİSLERİ Bu sabah Ankarada çıkan <Ulus» refikimizde Falih Rıfkı Atay, 25 Mart deklârasyonunundan bahse - derek bilhassa diyor ki: «Sovyetler Birliği ile Türkiyenin tuhariplere karşı vaziyeti birbirin- den farklıdır. Muhtelif propaganda- ar bu fark üzerine zaman zaman iki komşu devlet münasebetlerini bu- landırmak için bir hayli işlemişler- gir, Sovyetler Birliği - Türki: deklârasyonu şunu tebarüz ettiri “yor ki, iki devletin garpteki siy setleri ne olursa olsun, her ikisi de | Şarkta sulh istemektedir. Harbin ı * bu sahalara linde hiçbir “menfaat görmemektedirler. Bu ba- kumdan deklârasyon - bizimle zıd Riyet ve menfaatte olmıyan her - kesi memnun edecek bir sulh vesi- kası teşkil eder, Metne dikkat edildiği vakit her iki devletin kendilerine karşı her angi mevcut bir tehditten endişe €ttiklerine dair bir ifade sarahat ve hatta iması mevcut - olmadığı Bgörülmektedir. Bununla beraber Sovyetler Birliği ile Türkiye ara- sındaki muahede — hükümlerinin, kargılıklı — emniyet ve dostluğun eskiden olduğu gibi devam ettiğini 'tayit eden ve her iki devletin şark sulhuna vermekte oldukları ehem- miyeti tebarüz ettiren bu vesika büyük bir kıymeti haizdir.. HARP VAZİYETİ Harp içinde bulunan Yunanistan dün 1821 senesinde istiklilinin ilâ- ninin yıl dönümünü kutlamıştır. Bu münasebetle Cumhurreisimiz İsmet İnönü, Başvekil doktor Re. fik Saydam, Mareşal Fevzi Çakmak ve Hariciye Vekilimiz Yunan mil- letine hitaben ayrı ayrı mesajlar göndermişlerdir. Arnavutluk ve Libya cephele - rindeki harp vaziyetinde bir de 1 #işiklik olmamıştır. Yalnız her iki cephenin başkumandanları olan General Kavallero ile Mareşal Gra- ziyani değiştirilmiş, yerlerine baş” ka kumandanlar getirilmiştir. Ar- navutlukta muharebe başlafıktan. beri beş kumandan azledilmiştir. Yani her ay bir kumandan değiş- tirilmiştir. | Şimalt Afrika ftalyan kuvvet - leri başkumandanlığına General İtalo Garibaldi, Arnavutluk kuv- vetleri başkumandanlığına Gene- Tal Gelöşo tayin edilmiştir. Vaktile istifa ettiği söylenen Graziyaninin bu istifası şimdi resmen bildirili- yor demektir, Graziyaninin Liby bozgunundanberi nezaret altındı bulunduruldüğü bile söylenmek - | tedir. DOĞU AFRİKASINA GELİNCE İngilizler, İngiliz -Somalisinde Marda geçidini zaptettikten sonra, 30 saatte 300 kilametre derinli - Binde bir mesafe katederek, bura- larda harekât yapan diğer kollarla birleşmiş bulunuyor. Bu suretle denizle İngiliz kuvvetleri arasında kalan İtalyan kıt'alarma mahvol. muş nazarile bakılabilir. Diğer taraftan İngilizler Harar gebrine yaklaşmaktadırlar, İtal - | | lerini Adisababa müdalfaa hatlarına çekerek, bu son de hükümleri: hıklı emniyet ve dostlu- ğun eskiden olduğu gibi devam - ettiğini teyit - den ve her iki devletin kıymeti haizdir. ——— yanlar burasını açık şehir ilân et- mekle beraber, Hararın ilerisinde de bir müdafaa battı kurmuşlardır. Şimdi İtalyanlar bütün kuvvet. istikametindeki gdeceklerdir. ? | banın 160 kilometre mesafes: Avas irmağ y da vücude geti l müdafan hattı ise, Adisababanın son afan hattı olacaktır. Görünüşe bakılırsa, Ha- rar istikametinde ilerleyen İngiliz kuvvetleri, İtalyan — müdafaasını ta muvaffak - olurlarsa, ilk babaya girmek şerefini kazanacaklardır. Keren mıntakasında da tön de- rece şiddetli muharebeler olmak- tadır. İngilizler şehri cenuptan da tutmuşlar ve İ yarmak için mütemadiyen taarruz etmektedirler. MATSUOKA BERLİNDE Japon Hariciye Nazırı Matsuoka bugün Berlinde beklenmektedir. Nazır Berlinde dört gün kalmak fikrindedir. 30 martta Romaya ha. reket ederek 31 inde oraya vara - cak ve Romadada üç gün kala - caktır. Japonya Hariciye Nazırının Mos- kovadan geçerken Stalin ve Molo- tofla yaptığı görüşmelere çok e- bemmiyet verilmektedir. - Stalin siyasi mülâkatlarda ancak istisnal le ve hükümetler arasındaki kereler bir neticeye vardıktan sonra iştirak eder, Binaenaleyh bu | mülâkatı, Sovyetlerle Japonya a. rasındaki münasebetlerde büyük terakkiler elde edildi da iktısadi ve belki şmanın takip etmesi ülmektedir. zamc bir anlı kün gö .İîud;ıl;;yı fAçiü pakta iltihak etökten sonra (1 tmel Sahifeden Devam) fifbaren mer'iyele — girmiş bulun- maktadır. Üçlü Paktın - Mümesilleri Al- man Hariciye Nazıri Ribentrop, İtalya Harlelye Nazirı Kont Ciano, Şaponyanın Berlin Sefir; General Öşlnn dmza merasiminde —hazır bulunmuşlardır. Ba münasebetle Hitler de dün Viya- naya gelerek halkın alkışları arasında Tmperyal Oteline inmiş, Protokotun imzasından sanra Yugoslav Nazırlarını NOTASI AO O n Nn — Imcasi ”— münasbetiyle, Mühver devletleri Yugaslav hükümeti- »e metinleri ayni olan iki :»L :nder— işlerdir. Almanyanın, Ribentrop'un Ş * notada, Al- toprak hâki- miyeline ve tamamlığına her ân rizyet edeceği kararı teyit olunmaktadır. İ- kinci harp ernasında asker kıf'alarının veya imzasiyle verdiği bi asker kıt'aları nakliyatının Yugoslav- | 'ya topraklarından geçemsine müzande etinesini Yugoslavyadan — istemiyocek- leri beyan edilmektedir. Bununla beraber, Ankara Radyo Ga- zetesi, Viyanada malüm protokoldan başka gizli bir vesikanm da imza edil- miş olduğunu söylemiştir. SÖYLENEN NUTUKLAR İühak münasebetiyle Yugolsav Haş- vekili Zvetkoviç söylediği nutukla hu- Haaten demiştir ki <Yugoslav harici siyasetmnin yegâne gayesi Yugoşlavy milletine sulhu mu- hafaza etmek ve emniyetini larsin ey- demektir. Bu siyaset zinhniyetiyle gay- yetlerimiz hudutlarda — sulhu, devletin hürriyet ve istiklâlini ve birliğini te- min etmek Üzere komşularımızla dost- Tak münasebetlerinin taruir eylemiştir. Yugaslavya Ü Yhak etmekle kendisi: Gikbal temin etmek davya yeni Avrupa teşkilktna hesabına yardım edecektir.» İmza merasimini kapabırken, Alman Hariciye Nazırı Fon — Ribentop ta u- gn bir nutük - söyliyerek, şimdi Bal- kan devletlerinin nizam safında mevici aldıklarını söylemiş ve İngilterenin ar- Yagıslavyanın dahili işlerine ka- başması ihtimali kalmadığını ima ele- yek demiştir ki: «Almanya bu harbi ie- tememiştir. Fakat İngi inadı karşınında kabule mecbur olmuştur. İlerde bir devletin diğer bir devleti kat'a üzerinde başka bir devletin ypen- faalleri aleyhine tahrik etmemesi lâ- zımdır. Devamlı silh böyle olur. Bu Kalin, şimdiye kadar yabanet müfurlara taaliyet sahnesi olan Bal- kanlar için bühasa — mes'ut neticeler vereceğine — kanlirz. Alınanyanın muntakalarda araziye Gütsellik veya 'an müdafaasını notada, Mihver / devletlerinin | bu Bir İtalyan denizaltısı batırıldı Atina 26 (A.A.)— Bahriye Ne - zaretinin tebliği: İsfentoni torpitosu, I1 Mart ge cesinde bir İtalyan denizaltısının taarruzuna uğramıştır. Denizaltı tarafından atılan 3 torpil boşa git miştir. Bunun üzerine torpito der- hal harekete geçerek denizaltıya hücum etmiştir. Denizaltı gemi - sinin battığını gösteren büün ema- reler mevcuttur. * Berlin, 26 (A.A.) — Alman hü: kümeti, deniz harekâti mıntakasını İz- landaya da teşmil ettiğini bildirmiştir. « UYN ingyiliz ordusu (1 el Sahifeden Devam) redana mımtakasında İlalyanların 12 ilâ 15 bin kişilik mühim kuv - vetler bulundurdukları zannedil- mektedir. İNGİLİZ VE KTALYAN ZAYIATI Londra 26 (ALA.)— Dün, Avam Kamarasında Hurbiye Müsteşarı Kroft, İngilizlerin 24 şubata ka- dar Afrika muharebelerinde 644 ü ölü olmak üzere 2966 kişilik zayi- at verdiklerini söylemiştir. Buna mukabil İtalyan — zayintı 180,000 i esir olmak üzere 200000 6 baliğ olmaktadır. İmzadan sonra ( inel Sahifeden Devam) Az sonra saat 19 da Kont Ciano da Viyanayı terketmiştir. İKİ PARTİ MUHALEFETE GEÇTİ Belgrad 26 (ALA.)— Üçlü tının Yugoslav Nazırları tarafından imzasını müteakip Yugoslavyada, bilhassa Karadağda, şarki ve ce- nubi Sırbistanda, Belgradda bazı nümayişler olmuştur. Hükümet, kütle halinde nümayişlere mâni olmak için şiddetli tedbir almıştır. Polis ve jandarma, icap ederse -| derhal müdahaleye hazır bulun- maktadır. 'Dün akşam öğrenildiğine göre, Milli Terbiye Nazırı Papis Yugos- lav Nazırlarının Viyanaya hare - ketinden evvel istila etmiş, diğer taraftan istifa eden Adliye Nazırı kararını ge- riyeye bakmakla iktifa etmektedir. Çiltçi partisi şefi Gavrileviçin Yugoslavyanın Moskova sefirli - #inden istilfasından ve ayni parti- ye mensup altı âyan azasının isti- fasıdan sonra, Sırp çiftçi partisine artık muhalefete geçmiş nazarile bakılmaktadır. Müstakil Sırp demokrat parisi, Hırvatiştanda idart makamlarda bulunan bütün azasına İstifa et- melerini bildirmiştir. Bu partinin birçok şahsiyetleri siyasi hayattar geklmişlerdir. Binaenaleyh — bu parliye muhalefele geçmiş naza- rile bakılabilir. YUNAN ORDUSUNA GÖNÜLLÜ YAZILMAK İSTİYENLER | — Belgrad 26 (ALA.)— Yugoslav- yanın üçlü pakta iltihakı aley - hindeki nümayişler devam ct - mektedir. Belgrattaki İngiliz ve Yunan sefarethaneleri, Arnavut- luktaki muharip kuvvetlere gö - nüllü yazılmak istiyen büyük bir kalabalık tarafından muhasara e- dilmiştir. Yugoslav ovalarında köylüler, papaslar kiliselerde hoşnutsuzluk- Tarını izhar etmektedirler, 1941 Yugoslavyasının 1914-1918 Yugos- lavyasına lüyık olduğunu göstere- memesinden korkulmakladır. giyasl hiç bir menfaati yoktur.» YUGOSLAV HALKI MEMNUN DEGİL İltihak kararına rağmen, Yugoslav- yada giddetli aksülâmel devam el- mekte ve bir çok şekirlerde hükümet aleyhine nümayişler yapılmakta, be- | yannameter dağıtılmaktadır, Aleyhtar- lk o kadar gökletlidir ki, Yugoslav Nazırlarını Viyanaya götürecek trea için makinist bulunamamış, tren bu yüzden teahlidile — hareket — etmiştir. Hükümet efkârı umumiyeyi teskin $çin, İngilterenin bile hükümetin bu | miştir. Halbuki İngilterenin Yugoslav hükümetine verdiği nolada böyle bir imada bulunulmamıştır. Diğer taraftan — istifalar devam et- mektedir. Yugoslavyanın Moskova Se- firi de istifa etmiştir. Projokolun imzası üzerine, Amerika hükümeti Yugulav alacaklarını bloke etmiştir. Hattı hareketini tasvip ettiği İşan edil- | | ugoslavyanın iltihakı Tokyoda nasıl karşılandı Tokyo 26 (ALA.)— D.N.B. ajansı bildiriyor: Hükümetin istihbarat dalresi Yugeslavyanın üçlü pakta illihakı hakkında neşretliği bir tebliğde artık Balkanlar vaziye- tinin favazzuh etmiş olduğunu memnuniyetle kaydetmekte — ve yeni nizam içinde Avrupanın Bat- kanlar kısmının da şulha kavuş - masının enniyet altına — alınmış olduğunu beyan eylemektedir. İl- | tihak keyfiyeti politika ve diplo - masi bakmından büyük ehemmi- yeti haiz bir hâdisedir. Yugoslav- | yanın, Matsuokanın muvasala - | tından evvel üçlü pakta jiltihaka, hiç şüphesiz Berlin ve Romada memnuniyetle karşılanacaktır. Yu- goslavya ile japonya arasında bu- güne kadar mevcut destlük müna- sebetlerini bundan sonra daha zi- yade inkişaf ettirmek mümkün e- Tacaktır. Almanlar İngiltere- *i işgal edemez (1 Mmel Sahifoden Devam) nin bugünkü müthiş faclanın te - kerrürüne mani olmağı - istihdaf ettiğini söylemiştir. Lord Halifaks İngiliz - Amerikan teşriki mesaisinden ve önümüzdeki | aylarda İngiltereyi tehdit edecek tehlikelerden bahsetmiştir. İstilâdan bahseden sefir demiş - tir ki: — Bir istilâ teşebbüsünün mu- vaffakiyetle neticelenip neticelen. miyeceğini soruyorsunu: Harp kabinesi azası sıfatile ve İngiliz milletinin hisstyatını bildi- ğim için bu sualinize bütün kanas- | timle cevap verebilirim! «Hayır» DOKUMACILAR (1 inclt Sahifeden Devam) | dan zikmdilen günde kooperatif idane | hey'eli içtima edilemiyeceği hususunu elindeki vesaitle ortaklarına bildirmi- anaştır. - Hey'etimizce faklarımız içtime yeri olarak ilân edi- den mahal civarında toplanımış ve içle- rinden bir kaç zat Ticaret — Müdürü Herdine çıkarak 300 dokumacının içti- maa hazır olduğundan bahisle Ticaret tinden içtima —edilmek — üzere de istihsalini rica — eylemiş, Ti- Küdüriyetince de Yüksek Veki Tetten bu bapta İstizanda bulunulurak | Umuml Hey'etin toplanmazı temin ka- lınmıştır. Ancak içtima mabhalline ge- len Vekâlet Komiseri içtima yapılamı- yacağ hakkındak! tebliğe teb'an ve bi- Tâhare cereyan eden müameleden / bi- | haber olduğundan mahailinde bulun- mıyan Hey'eti İdarenin mevcut alma- ması ve bu itibarla Kooperatif Nizam- mamesine göre Umum! Hey'etçe tetkik ve İntacı gereken — hususatın içtima e- denler hazzuruna sevkine imkân bulun- aması hasebiyle içtima ve mukarre- 1 İttihazına imkân olmadığını bilbo | yen ayrılmıştır. Bunun üzerine hazır orlaklardan bir kaşmı kangrenla toplanamsını teralnen bir müteşebbis hey'et seçmiş ve bu hey'et namına Köcperatif Müdürü iken Astifişçr davet edilerek vazifesinden u- zaklışmış bulunan — (Yahya Yumaz- türk) Mintaka — Tiesret Müdürlüğüne | sifahen müracaatla müteşebbis hey'et | namina bir içlma —günü tayini rica- sında bulunmuş ve 1/4/041 günü tev- kalâde Umuml Hey'et toplantıs yapı- imcağı ve bu . bey'et rüznamesinde 14/3/941 tarihinde toplanıtıya mâni o- danların —yeni İdare Hey'etimiz âza- gının— ortaklıktan —ihracı gibi husu- satın da mevcut bulunduğuna dair ve imzasız İlânlar gazetelere verilmiş, İ- dare Hey'eti âzasının polis marifetiyle rinde erki müdür lehine cereyan uyan- darmak için yazılmıştır. - Mevzuatumu- za nazaran Kooperatifimiz Hey'eti U- mümiyesini içtimaa davet hak ve sa- lâbiyeti İdare Hey'etimize mevdu - bir vaziledir. ve İdane Hey'etimiz bu vas zifesini yapmış bulunmaktadır. | son TELGRAF — Du mektubun gahslyata temas eden iddinları gaze- temizce çıkarılmıştır. Kangrenin tarih ve mahallini kendi — kendine değişti- ren İdare Hey'etinin itirafına rağmen bunu; alâkadar resmi makamlara ni- çin bildirmediği de anlaşılamamıştır. Üsküdar İkinci Sulh Hukuk Mahke- mmesinden. Çengelköyünde Bekâi — deresinde 25 No, lu hanede sakin iken 28/2/041 tari- hinde vefat eden ve terekesine Mah- kememizce vaz'ıyed edilmiş bulunan | İlrahim Kemalden alacak ve borç iddi- | asında bulunanların bir ay ve veraset iddizsinda bulunanların da üç ay için- de vesalk ve senedatı kanumiyeleriyle birlikte Mahkememize müracaatları ve akıi halde Kanunu Medeninin 54 cü müddesine levfikan terekenin hazine- ye taslim edileceği ilân olunur. 941/146 | Sovyetler hayırhah ve hali kavra- Türkiye, Sov- yetler ve Deklârasyon | (BAŞMAKALEDEN DEVAM) | şilphe, mütalca ve hüküm yanlış- lıklarını kâmilen ortadan kaldır- ması ve iki devlet arasındaki son münasebeti tavzih etmesi teşkil etmektedir. Deklârasyon, kara günlerde başlıyan ve 1921 . 1925 istihalele- rini kaydeden, mütekabil tarihi dostluk münasebetini bir kere da- çıktan açığa terzahür ettirmiş bulunurken, 1925 ademi tecavüz paktını da kuvvetlendirmiş ola - rak bugünün siyasi ve askeri hâ- diveleri karşısında mütekabi lâhazalara, hakikt çehre ve ifade- sini hiçbir aykırı tahmin ve tefsire mahal birakmıyacak — kudar da vuzulhla vermiş bulunmaktadır. Bu vuzuh, bilhassa harbin müs- takbel inkişafı bakımından, her iki devletin mütekabilen ittihax edeceği hattı harekeli peşinen göz önüne koymaktadır, Trakya hu - | dutlarımızda, Türk nöbetçisinin | karşısında silâh çatan Alman kıt'a- Tarının Kahraman — Mehmetciğe saygı hissinden başka bir duygu ile mütehassis olmamasını um - mak muhtemel olduğu kadar hâ- diselerin istikbalde ortaya çıkara- cağı bahane ve vesilelerin doğu- racağı hir tecavüz ve tesadümü de bütün dikkat ve teyakkuzumuzla nazarda tutmak mecburiyetinde- yiz. İşte; böyle bir vaziyette, yanl tecavüze uğradığımız ve toprak- larımızı müdafaa etmek mecbu- riyetinde kaldığımız — takdirde, yışlı bir anlayışla, bize karşı bita- raflıklarını muhafaza edeceklerini alenen ve resmen beyan ediyor - lar, Biz de kendilerine karşı ayni ahval ve şeraitte mümasil vaz'ı hareketle mukabelede bulunmayı tanhhüt etmiş bulunuyoruz. Bina- enaleyh, deklârasyonun bu ba - kımdan hususi değeri aşikârdır. Hakikat ve vaziyet sadece, Sov- yet Rusyanın; Türkiyenin herhan- gi bir tecnvüze uğraması takdirin- de bitaraflığı . vaziyeti ve müda- fundaki hakkı kavrıyarak - muha- faza edeceğinden ve berhangi «geriden vurma> tabirile —ifade edilebilecek bir harekete kalkış mıyacağından ibarettir. Esasen, bizim de Sovyet Rusyadan gerek 1925 ademi tecavüz misakı ile, ge- rek harbin bugünkü şartları ve inkişaf ihtimalleri karşısında iste- diğimiz bu ve bu kadarı - olacağı Kibi, Sovyet Rusyanın da bizden ileri hâdiseler karşısında, kendi hesabına beklediği ve bekliyeceği a ve bu kadarı olabilir. ETEM İZZET BENİCE — KONFERANS (1 iacl Sahıifeden Devam) B. Şemsettin Günaltay bu kon- feransta ana prensipimizin yurdda sulh, cihanda sulh olduğunu teba- Tüz ettirmiş ve bilhassa demiştir ki: | — Aziz vatandaşlar! Görüyorsunuz ki bizim bukadar samimi sulhperverliğimize rağmen dün sesini uzaklardan duyduğu - muz harici tehlike bugün bududur muza kadar dayanmıştır. Görüyorsunuz ki bütün samimt sulhperverliğimize rağmen harict tehlike bugün emniyet sahamıza girmiş, aziz varlığımız için tahdit- iâr bir mahiyet almıştır. Mihver devletlerinin bugüne ka- dar tezahür eden hareketleri gös. teriyor ki, harp harici kalmak is- tiyerr bir milletin yurdu da günün birinde haklı ve meşru hiçbir se- bep olmaksızın tecavüze uğrıya « bilmektedir. Hatip bizim gibi bir milletin üçlü | pakt nazariyesine taraftar olamı - yacağını söylemiş ve demiştir ki: | «— Emniyetimiz-ihlâl edilmek istenildiği gün, Yakın Şark, bir harp sahası olacaktır. Türk mil - leti için gidilecek yol, muayyen - dir, Bu yol, son ferdimize kadar anayurdu ,atalarımıza lâyık - bir kahramanlıkla müdafaa yoludur.» B. Şemsettin Günaltay devleti- mizin her türlü harp hazırlığını vaktinde yaptığını, İnönünün ba- gımızda bulunmasının bizim - için en kutlu bir talih olduğunu söy - lemiş ve *Büyük Milli Şefimizin etrafında sarsılmaz bir kale, iman- h ve şuurlu bir ordu halindeki topluluğumuzu bir kat daha sık- laştıralım. Tarsin edelim» demiştir. B, Şemsettin Günaltay, ikinci konferansını yarınki - perşembe günü akşamı saat 17,30 da Emin- önü Halkevinde verecektir. C Harb Ve Casusluk Tefrikası Bilen ida Yazan: M. ATLI OR, bu müthiş, m olunur Tefrika No. 45 çok müthiş bir şey... Fakat nasıl olur Anna ? — Ne diyorsun?. Kayıp am ol 2 muş?. — Hayır... İki gün sonra... şehir i büyük şosanın kenarında. — Evet? Cesedini mi bulmuş- lar?. — Hayır!, Kol ve ayaklarından.. bazı parçalar bulmuşlar!. — Kol ve ayaklarından parçalar mu?, Oh!. — Rvot... Gerek bundan, gerek civardaki bir ağacın.. dalları karı- hp uçmuş almasından... — Bvet... — Uçmuş olmasından... Oh... Bömba ile... Bomba ile öldürül - düğüne hükmedilmiş!, Zaptedemediğim dir dehşetle Bordum: — Anna! Bomba ile mi, dedin? — Evet, Bomba ile!, — Fakat, oh!. Bu müthiş, bu müthiş birşeyi, Fakat nasıl olur, Arma?. Anna yine beni işitmiyor gibiydi. Ayni şekilde, sanki yine kendi kendine mırıldanıyor giöbiydi. Se- Gi üdeta büsbütün — işitilmiyecek kadar zayıf ve sönüktü: — Bulunan parçalar arasında başka bir adama ait diğer bir el parmakları da bulunduğu için... iki kişi oldukları ve birdenbire bomba ile ikisinin de berhava e- dildiği anlaşılmış... Titredim: — İki kişi birden mi berhava olmuş? — Evet... Sonra?. —Sonra? Oh, Anna!, Söyle, aon- Ta, sonra ne olmuş?. — *« Bunun suikast... Evet... bir suikast olduğuna hükmetmiş - leri. Onun için babamın büro ve evi askeri polis tarafından ka- Patılıp mühürlenmiş... Fakat... — Evet, Fakat?, — Fakat... Bu alçakça., oh!.. bu vahşice cinayetin nasıl ve niçin yapıldığı anlaşılamamış. — Anlaşılamamış mıt, ır... Ancak... — Evet, ancak?. Ancak... Zavallı. zavalh be- bamı daha evvel birkaç gün bir kolu. bir kolu olmuyan... hüvi - jyeti meçbul bir adamın takip et- — Bir kolu almıyan bir adam ASKERLIK IŞLERİ Falih Askerilk 1 — İhtiyat YOKLAMAYA Şubeninden: erat — yöklamalariyle (337) Goğumluların ik yoklamalarına açağıda gösterilen günlerde devam e- dümektedir. 2 — İzdihama —meydan vermemek (837) İlk Yoklama 26/3/941 Çarşamba Şebremini Nabi- yesi, 77/3/941 Pergembe Şehremini Nahi- 28/3/641 Cuma Şehremini Nahiyesi, 31/3/041 Pazartesi Kuragümrük Na- hiyesi VA/BK1 Salı Karagümrük Nahiyesi, 2/4/941 Çarşamba Karagümrük Ne- küyesi. 1/4/941 Perşembe Karagümrük Na- cut, — Evet... sol kolu.. Sol kolu ol- * mayan bir adam... Fakat bu adam bütün aramalara rağmen bulu « namamış... Onun için... onun için. hiçbir iz ele geçirilememiş... Ci- nayet tamamile meçhul kalmış.. Zavallı. zavallı babacığım.. Dehşetimden âdeta donmuş - tum, Birdenbire — gözlerimin Danzigdeki yıldırım — sui gelmiş ve tepemden t ! | önüne astları Gözlerimiz k: Annanın bal rengi - gözlerinde sanki dehşetler veya ürpermiş kor- kulardan bir cehi ka, makta idi. Annan rimle karşılaşt | de ayni hissin dehşetile Anna soluk dudaklar rek, dehşetle fısıldadı — Fuhi - fuhi... Filhakika, ikimiz de, getle ayni şeyi düşünmekteydik. Evet, zavallı Annanin — babası bu şekilde öldürülmüş ise buun bir suikast okluğuna ve kendisini cinayetten evvel birkaç gün ta- kip ettiği anlaşılan kolsuz adamın bir cüzamlı olduğuna şüphe yoktu. Demek oluyordu ki - Annarm babası da Danzigdeki — yıldırım Buikastlerinin ayni usuliyle öldü- rülmüştü. O halde, Danzigdeki esrarengiz ölümler, şimdi de, Var» govaya kadar gelmiş bulunuyı dü. Bunun karşısında, öldürülenin ayni zamanda Annanın babası ol- ması itibarile de, bir kat daha dehşete düşmemek kabil olumaz- di. nem Zavallı Anna bu darbe önünde ne kadar sızlansa ve dehşete düş- ge haklıydı. Ben, bütün damarlarımdaki ka- mı beynime çekilmiş gibi, donmuş bir halde zavallı Annanın taş kesilmiş yüzüne bakarken, ay- ni zamanca da, bu ölümün sebep- lerini keşfe çalışıyordum Annanım babası ayni yıldırsm #uikastile niçin öldürülmüçtü? (Arkası var) DAVET için ber mükellef doğumu — lübariyle (NOT) alarak mezkür günlerde yokla- maya müracaat ederek — yoklamı yaplıracak, aksi takdirde Askerlik Mü- kellefiyeti Kanununun (64) maddesine tevfikan ceza görecekleri ilân olunur. İhtiyal — Yoklaması Bötün Şubeye mensup (330) » » » » hiyesi, L/A/OAL Cuma Karagümrük Nahi- yesi. MA/A/OAL Pazartesi Fener Nahiyest, 18/4/841 Salı Fener Nahiyesi, 16/4/041 Çarşamba Fener Nahiyesi, YI/A/DAL Pergembe Fener Nabiyesi, 18/4/941 Cuma Fener Nahiyesi, 21/4/D414 Pazartesi Fener Nahiyesi, 22/4/941 Salı Fener Nahiyesi. ZA/A/DUL Çarşamba Fener Nahiyesi, 2/4/DAL Porgombe Fener Nahiyesi 25/4/941 Cuma Fener Nahiyesi, 28/4/941 Puzartesi Eyüp Nuhiyesl, 20/4/941 Salı Eyüp Nahiyesi. 30/4/941 Çurgamba Kyüp Nahiyesi. 1/5/B4t Pergembe Eyüp Nahiyesi. 2/6/041 Cuma Eyüp Nahiyesi, 5/5/041 Pazartesi Eyüp Nahiyesl. 6/5/041 Salı Eyüp Nahiyesi, 7/5/941 Çarşaraba Eyüp Nahiyesi. 8/3/941 Perşembe Eyüp Nahiyesi. 9/5/941 Cuma Eyün Nahiyesi, İstanbul Dolteı-uırııgıııdın : İstanbul Balıkpazarında kâin Nevşehir Hanında yaplırılacak kuruş keşifli tamir işi; 27/3/041 Perşembe günü saat 14 de Mi iüğünde taplanacak olan komiayonda açık ekı Kat teminat 112 liradır. İsteklilerin en az bi iş yaplıklarına dair eksiltme günündez ait Ticaret Odası vesikası 4 üncü kalaminde görülebilir. — «1831> 3 gün evvel alı braz etlmeleri lâzumdır. Münakaa