30 Haziran 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

30 Haziran 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

30 - 6 - 033 Futbolde Ancak Yabancılarla Oynaya Oynaya İilerleyebiliriz Fener - Güneş muhtelitinin Romanya seyahati münasebetile Her sporda olduğundan daha Yfazla futbolde, kuvvetli ecnebi takımlarile yapılacak temaslar 'Türk futbolünü ilerletecek ted- birlerin başında gelir. Bir vakit ler Slâvya gibi Avrupanın en ile ri gelen kuvvetlerini haklayan Türk futbolcülerinin bugünkü geri halini düşünecek olursak, bu sözlerimizdeki hakikati da- ha kolay anlamış oluruz. Avrupa ile yapacağımız maslarda birkaç şartın Bunlardan te- birin- etlerle temaslar, ne ticeleri itibarile iki bakımdan mahzurlu olurlar. Kendi kuvve timiz hakkında bize yanlış bir kanaat verirler, oyun rile bu temaslardan teknik hiçbir is- tifade temin edemeyiz. Eğer bu- raya çağırmışsak, para, spor propagandası bakımlarından da ayrıca mahzurlar doğabilir, İkin ci şart, temasların memleketi - mizde olduğu gibi dışarıda da, senede hiç olmazsa iki üç defa yapılmasıdır. Henüz amatör olan Türk fut- bölcüleri için Avrupa ve Bal - kanlara seyahat her halde bü - yük teşvik mahiyetindedir. Se - nelerce futbole emek ve ömür veren gençlerin hem gezinti, hem de sevdikleri bir sporda şöh ret kazanmak için duydukları heves sonsuzdur. Hepimiz, fut- bol oynadığımız zamanları he « nüz unutmadık. Bir Avrupa se- yahati bir futbolcü için heye - birleş- | canlı bir hâdisedir. | — Avrupa temaslarından, yalnız | futbolün teknik itibarile istifa - | de etmiş olmayız. Müsabaka ka biliyeti noktainazarından yeni yetişen futbolcülerimizi hariçte tecrübe etmek mecburiyeti var- | dır. Bunlar lik maçlarında ağızları ile kuş tutsalar boştur. Çünkü futbol - cü her şeyden evvel yırtılmak, oyunun, müsabakanın heyeca - nından kurtularak teknik oyun, kafalı futbol gösterebilmek için bu temaslara mühtaçtır. Müsabaka heyecanmı spor - dan anlayanlar son derece mü- him addederler. Oyuncular var dır ki, memlekette yaptıkları müsabakalarda son — derece iyi neticeler aldıkları halde ecnebi takımlarına karşı hiçbir vakit kendi oyunlarını çıkartamazlar. Yine bazt oyuncular vardır ki, bu temaslarla da, bir türlü he - yecandan kurtulamazlar. Onlar için yapılacak yegâne şey, ecne bi maçlarında oynamamaktır. Romen Atletlerile Bugünkü Müsabakalar Romenlerle karşılaşacak Galatasaray atletleri Bugün Romanya va- purile şehrimize gele- cek olan Romen atletleri bu akşam saat on yedide İstanbul- da bulunan en iyi atletlerimizle karşılaşacaklardır. 30 haziran pazar günü yapıla- cak müsabakalar şunlardır: Metro koşularla 5000, 800, 400 100. V (4 x 100) bayrak yarışı. Gülle atma, disk atma, yük- sek atlama, İstanbul atletizm bayramın - dan sonra pazar günkü müsaba- kalar atletlerimizin ikinci ecne- bi teması olacaktır. İstanbul atletizm bayramın- da Balkanların ve belki de Av- rupanın en küvvetli üç Yunan atleti İstanbuldan mağlüp olmı- yarak Atinaya dönmüştü. Bu sefer de Acaba böyle mi o- lacak? Roömenler, atletizmde, biz a- yarda bir millettir. Pazar günü bizimkiler ile kar şılaşacak olan Romenler ise Ro- manyanın en iyi atletleridir. 100 metre koşuda Romenlere karşı bizim en çok güvendiğimiz Semih ile Raiftir, Romenler sü-'. ratlerini bilmediğimiz için ki - min kazanacağını şimdiden tah min etmek güçtür. 400 metre ise bizim iyi koşu- cumuz Necmi Cevattır. ,Necmi Cevudın derecesi 54 sa niye civarındadır. niyeden aşağı kaşan koşucuları varsa kazanmaları lâzım gelir. 800 metrede yine meraklı ola- caktır. Bu koşuya Lizden Besim ve Ziya ve Manol gireceklerdir. 500 metre için şimdiden bir tahmin yaprlamaz. Bayrak koşu suna gelince: beyrak 1. kımı ilk ciddi koşusu. mu yapacaktır. Bizim kazanma- mız lâzımdır. Gülleat ada Veysiye -akip olacak Rome:.'erin son derecele rini bilmiyoruz. Disk atmada da aynidir. Yüksek atlamada bu- gün en iyi formda olan Bolyas olsa gerek. Geçen gün idmanlar- da 1.80 metreyi aşan Bolyoyu a- caba pazar günü daha iyi bir de- rece yapacak mı? Haydı:, Cih: <,Sedat lih te yüsek atlamada ce yapacak atletlerdir. Romen atletlerini getiren ko- Romanyaya giden futbolcüler bizim aramızdaki | | Eğer Romen atletleri 54 sa- Bu koşuda Türk | Çünkü müsabaka kabiliyetlerini ayrı ayrı tecrübelerle de elde e- | dememleri gösterir — ki, bu işte | israr etmeleri faydasızdır. İşte ecnebi temasları bize bu ayar oyuncuların hakikt mahi - | yetlerini göstermesi itibarile de mühimdir. Avrupa futbolünün son sene- lerde kalitesinden bir çok şeyler kaybettiğine şahit olduğumuz şu son günlerde, Türkiyeye ge- tirtilecek takımların iyi seçilme si de ehemmiyetle nazari dikka te almacak bir meseledir. Her halde bize kat kat faik takım getirmesek de bizden çok aşağı | takımlar da faydasızdır, Bize bu hususta Fenerbahçe- | Güneş muhtelitinin Romanya seyahati büyük faydalar temin edecektir ve iyi işaretler vere - | cektir. Oradaki çalışma — tarzı, futbol kalitesi ve spor teşkilâtı hakkında her şeyi yerinde göre - rek malümatla dönecek arka - daşların intibaları her halde çok kıymetli olacaktır, Beşiktaş - Vefa Maçı Bugün İstanbul mıntakası futbol heyetin- den : 1 — Beşiktaş - Vefa Şild dö- mifinal maçı 30 ha 935 pazar günü saat 17 de Beşiktaş alanında yapılacaktır. 2 — Alan gözcüsü Ke- mal Üçerdir. Maç hakemi Suphi, yan hakemlei Talat Özışık ve Feridun- dır. 3 — Bir buçuk saat sonunda | maç berabere kalır ise, yarım — saat | daha uzatılacaktır. Denizciler bayramında Denizciler bayramı münasebetile yarın Cümuriyet alanında yapılacak çelenk koyma töreni krokisi değiştiril miştir Yeni kroki dün alâkadarlara gönderilmiş, alanda tören günü yeni krokiye göre yer alacakları bildiril - miştir. ——— mite bu müsabakaların herkes tarafından kolaylıkla seyredile- bilmesi için stadyoma yalnız 25 kurüş gibi ucuz birer dühuliye almağı kararlaştırmışlardır ki bunda takdire değer bir isabet vardır. Bu guretle bugün müsabala- rın kalabalık olacağı ve halkımı- zın güzel bir spor günü yaşaya- cağını tahmin ediyoruz. Müsabaka programı Romanya'lı — Atletlerle yapılacak müsabakalar programı şudur: 30 Haziran Saat 17,380 — 100 Metre gülle Metre Metre Uzun atlama Metre Disk, Sırık Bayrak 17AS — 800 18 —— 5000 18,25 — 400 18,30 — 1845 — 2 Temmuz 400 Saat 17,30 — 17,40 — 17,5$ — 1500 1810 — 200 ,, 18,20 — Cirit 18,30 — 800X 400 5< 20050100 110 Metre mania Yüksek atlama Metre Balkan bayrak | | Pulatkan, aa aa Avrupada bu seneki konkurlarda çok p Önde ekip şefi miralay Cevdet Bilgi lak muv Cevat Gürkan, Eyüp AVRUPADA TÜRK BiNiCiLERi fakiyetler kazanan Türk ek arkada sıra ile yüzbaşı Cevad Kola, Mülârim Saim Öncü görülüyor .. yeni bir resmi : Suvarilerimiz Avrupada En Ön Safta Gelen Binicilerle Bir Ayarda Tutuluyor Viyana, 27 (Hususi muhabiri | miz bildiriyor) — Bu seneki Av i rupa tuürnesinde Türk binicileri | şimdiye kadar —güreşçilerimi - | zin Balkan müsabakalarından | maada— hiç bir milli takımımı za müyesser olmayan parlak nc ticeler almakta devam ediyor - lar.Nis,Ahen ve Peşteden sonra şimdi de Viyana müsabakaların da, hem de ilk günlerde Saim Pulatkanın bir ikinciliği, bir | dördüncülü bir on birinciliği ve Eyüp Öncünün en mühim könkurlardan biri olan Viyana şehri kupasında üçüncülüğü al- maya muvaffak olduklarını bü « yük bir sevinçle görüyoruz. Bu devamlı neticeler gösteriyor ki | Türk binicileri sabit ve gittik - çe artan milletler arası bir kıy- met ve ehemmiyeti haizdirler ve kazanılan zaferler tesadüf ve ta | N eseri değil, belki muayyen bir varlığın alâmetidir. Bir konkur hipik de muvaffakiyet üzerinde atın 94 70, süvarinin 96 25, ta - lih ve tesadüflerin ise 90 5 mü - essir olduğu umumiyetle kabul edilmektedir. Bizim — ekipteki hayvanların rakiplerine naza « ran hem adet ve hem kan itiba - rile azlık olduklarını gözönün- de tutacak olursak bu alınan | neticelerde binicilerimizin şahsi | ve ırki kabiliyet ve meziyetleri nin çok mühim rol oynadığı am laşılmaktadır. İlk uluslar arasr temasımızı teşkil eden dört sene evvelki Nis konkurunda zabitlerimizin ikin ci ve üçüncü oluşlarından sonra İstanbulda Bulgarlarla yapı - lan müsabakalarda birinciliği kaybedişleri o zaman herkeste pek fena tesirler bırakmıştı; bu gün binicilerimizin arsrulusal muayyen varlıkları tahakkuk ettikten sonra bu acı hatırayı artık tahlil edebiliriz: Dünyanın her yerinde kon - kurlar nerede tertip ediliyorsa o yerin komitesi tarafından yapı- lir ve beynelmilel kaidelere uy- guün olması gözönünde tutulur. Bu suretle İstanbuldaki Bulgar « Türk zabitleri konkurları da beynelmilel kaideler mucibince ve (1,60) kadar yükselen mâni alardan mürekkep olarak terti - bi düşünüldüğü zaman Bulgar - lar buna derhal itiraz ederek ev velâ (1,40) blâhare de ancak (1,30) luk müsabakalar yapı - lırsa gelebileceklerini bildirmiş lerdi. Türkler ezeli misafirper- verlik ve fedakârlık hislerile bu dünyanın hiç bir kaidesine uymayan şartları kabul nezake tinde bulundular; Böylece her konkur terbiyesi görmüş bir hayvanın atlayabileceği bir mü - sabakayı kabul süretile kazan - mayı bir kudret ve meharetten ziyade sürat ve tesadüfe terket mek kibarlığında bulundular... Nitekim öyle oldu ve basit za - man ve hata farklarile Bulgar- lar daha iyi neticeler aldılar; herkes te onların bize faik olduk larmı zannetmek hatasına düş - tü... Fakat bugünkü hâdiseler © hatalt düşünceleri sildi, süpür dü. Bir tali eseri olarak bu sene ki Ahen şehri müsabakalarına Bulgarların en meşhur konkur- cuları bulunan ve İstanbulda ka zanmış olan yüzbaşı Lekarski dört hayvanla iştirak etmiş bu - lunuyordu; orada bu Bulgar bi nicisi değil zabitlerimizden i derece almak, onların dereceleri ne bile yetişemedi. l gil mühim zaferler elde ederken bu meşhur Bulgar yüzbaşısı ekse - riya dereceye bile giremedi. Eğer biz İstanbuldaki müsa- | bakalarda da beynelmilel şart - lardan ayrılmasaydık Bulgarlar tesadüfün ve misafirperverliği - mizin kendilerine bahşettiği o kolay muvaffakiyetleri asla el- de edemezlerdi. Nis ve Peşte konkurlarma ait yazılarımız ve orada naklettiği miz ecnebi gazetelerin takdirle ri hatırlardadır; Türk süvarileri bugün Avrupada ön'safta ge - len Alman, Fransız, İtalyan bi- nicilerile bir ayarda tutulmaya başlandı ve en mühim müsaba - SPOR VE Ve bizimki- | kalarda bu dört milletin isimleri başa geçiyor.. Şu farkla ki, on- lar yüksek kıymetli 30 - 40 atla girerlerken bizimkiler az kıy « metli (8) atlarile harikalar ya « ratıyorlar... Bunlar Türk gençe iği için bir ihtar, bir işarettir. ve oLa en öz sporunun binicilik olduğunu göstermektedir. Avrupadaki arsrulusal müsa- bakalara Türklerden sivil hinici olarak yalnız Bayan Melâhat Akselin iştirak ettiğini hatırla- yoruz. Bu kadın binicimiz 1934 senesi Berlin konkurlarma işti- rak ederek orada takdir kaza - nan bir biniş gösterdiği gibi bu son Peste müsabakalarındaki binişleri deTürk kadın biniciliği ve kadımlığı hakkında Macaris- tanda pek mükemmel intibalar bırakmış oldu. örülüyor ki, spor âlemimiz. ler cumuriyet hüküme- tinin atçılığa haklı olarak verdi ği ehemmiyeti tamamile kavra mış bulunuyorlar ve bize müte- hassiri olduğumuz milletler ara | sı şerefleri kazandırıyorlar. Ön ları bütün gönlümüzle takdir e- derken 5 temmuza doğru dön- meleri beklenen süvarilerimize resmi ve gayri resmi bütün sporcularımızın parlak bir karşı lama hazırlamalarını bekleriz, AKINCI EĞLENCE