15 Temmuz 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

15 Temmuz 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

ep 19.7.9005 “Akıncılarımız Yunan kalesi önünde ATINA iLE YAPILAN REVANŞ MAÇI Takımımız Bütün Tehlikeleri Atlattı, Oyun 4-1 Galibiyetimizle Neticelendi Istanbul muhtelitinin bütün oyuncuları epiyce uğraştılar farkla ve haklı olarak yendiler ve Yunanlıları büyük (Baş tarafı 1 incide) cimler arasında Münevver'i çağırma- aştı, İki gün Üst üste yazdığımız ya- zılarda kücum hattının nasıl yapılma» «: lâzımgeleceğini işaret ederken, bil- bassa Münevverin oynatılmasında 1s- Tar etmiştik. Futbol heyetine teşek « klir ederiz. Bu ısrarımız karşısında hiasiyatma kapılmıyarak, çağırmadığı halde Münevveri takrma soktu ve hfi- ; Yunanblatın yegöne golü de olmandın j Revanş maçın: seyretmek için dün "Taksi mişti. Ne tribünlerde ve ne de karşı tarafta, iğne atılsa yere düşmeyecek kadar bir kalabalık vardı. İstanbul halkı biliyordu ki Yunan. lılar atletik kabiliyetleri itibarile bize üstün olmakla beraber teknik husu - .ra dyormuna on bin kişi gel « © Yunan kalesi tehlike geçiriyor larida oynasaydık. bu takım, karşımız- sunda biz onlara daima üstünüz. Şu | da büsbütün silinip giderdi. halde, iyi bir takım yapılırsa mutlaka yeneriz. İşte bunun içindir ki Taksim stadı dün bu kanaati besliyen on bin seyirci ile dolmuştu. Maç vakti yaklaştıkça, heyecan gittikçe artıyordu. Nihayet evvelâ Yu. nanlılar, sonra takımımız alkışlar ara- sında çıktı. İlk işimiz takıma bir göz Atmak oldu ve hücum hattının söyle diğimiz gibi yapıldığını, geri hatların da söylediğimizden yalnız bir farkla teşkil edildiğini gördüğümüz zaman yüreğimize su serpildi. İstanbul karı- Sık takımı şöyle i ,, Bedii (F.B.) - Lütfi (G.S.), Yaşar (F.B.) - Mehmet Reşat (F.B.) Esat (P.B.) Faruk (Bş.) - Fikret (FB), Şeref (Ba), Rasih (G.) Münevver (G.5.) Niyazi (F.B). Maçın şeklini kısaca anlatalım; > ve Pa bir oyun çıkaramadık ve a meziyeti durmadan koşan, bıkmadan sıçrayan, yorulmak bilme < yen, can sıkacak kadar favl yapan, bik eee Şiraz eden bir takıma ; oy ji #yi oyun olarmimni — biraz göçrü Eğer Atina muhtelitile Bükreşteki O- NEF stadı gibi tamamilg çimen bir &* Penaltıdan üçüncü golümüz yapılırken İlk golümüzü, dün çok iyi oynayan sağ taraf hücum hattımızın mükem mel bir akmile yaptık. Münevver Ni- yaziye bir pas verdi, Niyazi topu tek- rar Münevvere geçirdi. Rasih eşapelik i? vaziyette ilerledi, Münevverin ken disine tam zamanında verdiği bir pas- la kaleye kadar sokuldu ve kalenin boş tarafına bir göz attıktan sonra to pu Yunan ağlarına taktı, Münevver, Niyazi ve Rasihin se : vinçle biribirlerine sarılmaları arasın. da çılgınca alkışlanan bu gol, iyi bir hücum hattının verdiği ilk meyve idi. Bir müddet Atina takımı tazyik et- tik, Fakat yirmi beşinci dakikada sol- dan seri bir hücum yapan misafirler, sağ muavinimizin bir hatası yüzünden biricik gollerini güzel bir şekilde yap- tılar, Esasen Atina takımı, yapabildi- ği hücumları ekseriya soldan yapıyor ve iyi oyuncuları sağ açıkları olduğu | halde bu taraftan işleyemiyorlardı 1 «1 iken iki taraf ta galibiyet sayr- snr atmak için çalışıyorlardı. Ancak bizimkiler her Vi daha ağır basi» yorlardı. Bir müddet sonra gene sağ- dan bir hücum yaptık. Münevverin yerdiği topu avuta çıkmak üzere iken bütün hıziyle koşarak yakalayan Ni- yazi, Rasihin demarke olduğunu gör- | İ dü ve onun önüne attı, Rasih topu dü zelterek kalecinin / kımıldanmasına meydan vermeden ikinci dela Yunan kalesinin ağlarına taktı. Bu golümüz de, stadyumu çınlatan âlkışlarla karşılandı. 2 - 1 galibiyeti- mize rağmen Yunanlılar bir düzüye koşuyorlar, sıçrayorlar, oyunumuzu bozuyorlardı. Muavin hattı pek iyi OY namadığı, Şeref te hiç muvaffak ol- madığı ve Fikreti işletemediği için hü cumlarımız pek tesirli olmuyordu. Bununla beraber Rasihin ortadan bir hücumunda Yunan müdafileri bariz bir penaltı yaptılar, Hakem Sait Salâ- haddin bunu vermedi, vermemekte de çok doğru yaptı. Çünkü vakitlerini ©- yundan fazla itirazla geçiren misafir: lerin mer İktren edecekleri besbelli | idi, İlk devre 2 « 1 galibiyetimizle bit- | ü İkinci devreye takımımız, sağ mua» | vine, Kadriyi alarak, Faruğu da *9l muavine geçirerek çıkmıştı. Mağlübiyetin tesirile Yunanlılar oyuna sert ve favllü bir şekil verdiler: Böyle olduğu halde durmadan müda- faalarını tazyik ediyorduk.Niyazi,Mü Bevver, Rasih iyi anlaşıyorlar, yalnız pe Besim (800) metreyi Kazanirken istanbul Atletizm Birinciliği Musabakalarda Galatasaray Birinci, Beşiktaş İkinci, Fenerbahçe Üçüncü Oldular iki gün içinde dört tane Türkiye rekoru kırıldı Dün İstanbul - Atina futbol maçın dan evvel, Taksim stadında İstanbul atletizm birincilikleri müsabakaları- na devam edildi. Evvelki gün iki Türkiye rekoru kırılmıştı, dün de yeniden iki rekor kırıldı. Dünkü teknik sonuçlar: 100 metre: 1 — Raif B. J. K.112 2 — Naci B.J.K.117 3 — Müfahbam F, B. 119 200 metre: 1 — Raif B. J. K. 234 hi 400 metre: 1 — Münci GS 54,4 2 —TahaGs 55, 3 —Cemai FB 800 metre: 1 — Ömer Besim G 2 —Ziyal.S.K2 3 — Sait 3000 metre: 1 — Mahvid G. 16.286 2 — Teoharidis G. 8. 16.298 3 — Remzi B. J. K 16.308 Tek adım: 1 — Zeki B. J. K 6.455 2 — Cihad F.B645 3 — MithadG.$.641 Bu müsabakada müsabaka harici olarak Avni (3. J. K) atlaması ve 5.75 gibi yukarikilerden. Yüksek bir lerece elde etmiştir. Yüksek bir derece elde etmiştir. Yüksek atlama: 1 — Cihad F.B 175 2 — Sedad G.S1.70 3 — Melih B. J. K 1.65 Sırıkla atlama: 2.6.1 s £ Şeref fena oyunile hücum hattını! tarafını aksatıyor ve Fikretten de edilmesine mâni oluyordu. Esat bu devrede daha iyi oynadı İ! gibi, Faruk ta sol taralta biraz Mi İyi oynuyordu. Sağ tarafta ise Kad ri canla, başla uğraşıyor, Niyaziyi iyi besliyordu, Gittikçe sertleşen oyun karşısında Esat sakatlandı ve çıkmak mecburi- yetinde kaldı, Bikret merkez muavin yerine, Şa- ban da Fikretin yerine geçtiler. Bu sırada gene Rasihe Yunanlla- rın yaptıkları bir penaltıyı hakem çal madı. Anlaşılan hakem de Atina muh telitini su götürmez bir şekilde yen- memizi istiyordu. Fakat Yunanlılar İşi azrttılar, Rasih karşısmdaki oyun- cuyu atlattıktan kaleye doğru akarken bu sefer işi açığa vurdular ve Şocukcağızı bal gib ibir favulle tepe- taklak getirdiler, Artık bu © kadar a- $ık bir penaltı idi ki hakem bütün ko- nukseverliğine (misafirperverliğine) bütün müsamahasma rağmen artık bunu çalmamazlılr edemedi. ; $€ bakınız ki bu (kör kör gözüm parmağına) denecek kadar açık pen- altıya, Yunan futbolcuları gene itiraz etmeğe kalkıştılar. Penaltıyı Münev- ver fevkalâde plâse bir şütle atarak üçüncü golümüzü yaptı. , Bundan sonra Yunanlılar müthiş bir paniğe uğradılar, kaleleri abloka edilmiş bir duruma düşti kat kalecileri cidden güzel oynayarak gole meydan vermedi. Bir ara- İk Şeref Rasihten aldığı çok yerinde bir pasla Yunan kalecisinin karşısın. da yalnız kaldı, ne yazık ki eline, da- ha doğrusu ayağma geçen muhakkak gol fırsatını, topu havalandırarak ka- Şırdı. Biraz sonra, buna bir fırsatı da e topu plâse etmek hevesile kay: Bu gürel iki fırsatı kaybettiğimiz halde Yunan kalesinde dördüncü gol el ile tutulur gibi doalşıyordu. Nihayet topu yakalayan Rasih iki 1 — Fethi G, $ 3,50 Gülle atma 1 —Veysi İ. 5 1287 2— Naili G.S 1203 3 — İzzet FB9,40 Disk atma. 1 — Veysi İ, 5. 42. 40 2 — Nailt G, S. 40.13 3 — İzzet P. B. 31.25 Veysi bu müsabakada yeni bir Tür İ kiye rekoru yaptı, İ Cirit atma: 1 — Karakaş G. S. 5589 2 — Fikret G. 40.99 İstanbul birinciliğini 52 puvanla Birinci Kriks isimli o teknede De- mit Turgut İ, $, K. 1.27.5, ikinci be- kâr isimli tekne ile Salâhaddin Ana dolu kulübü 1.31.30, üçüncü, Mami i- simli tekne ile Şadan 1.34.25 İ, S.K, dördüncü Meral isimli tekne ile İbra» him İdman yurdu 1.38.10, beşinci Ay bigo isimli tekne ile Raif İdman yur- | 7 Kotra Yarışları Tubini (400) metrenin çıkışında Galatasaray, ikinciliğini 45 puvanla Beşiktaş aldı teki klüplerin aldığı şöyledir: Fenerbahçe İstanbulspor Güneş “ Su klübü 3 iMarcel Thil gene şampiyon Marsilya, 14 A.A. — Orta ağır dün va boks şampiyonu Marsel Til, or ağır dünya şampiyonluğu için yapı» | Jan bir maçta Kid Tunero'yu yenmiş tir püvanlar 4 3 yel Dünkü yarışlarda bir kotra du 140.38 olmuşlardır. Dün Modada öğleden evvel Istan « bul mıntakası denizcilik heyetinin bi- rinci yelken yarışı yapıldı. Rotası Mo da koyunda takriben 6 mildi, Yarışlar 12 metre kare şarpi srufında yapıldı. İştirak eden kulüpler Anadolu Hisarı Idman yurdu, 1. 8. K. Kulübü ve Anadolu kulübü idi. Yunanlıyı geşti fakat bir üçüncüsünü geçemiyeceğini anlayınca Münevvere pas verdi, Münevver güç bir vaziyet te çok sıkı ve mükemmel bir şütle dördüncü sayımızı da yaptı. Oyunun sonlarına doğru takımımızın müdafa. asında yorgunluk görünmeğe başladı Hele iki müdaflimiz de topallıyarak oynuyorlardı. Misafirler bizi #rkıştır mağa başladılar, fakat müdafaa ve | merkez muavin Fikret canla başla çe- | hşarak bütün tehlikeleri atlattılar. Ni hayet oyun 4 - | galibiyetimizle bitti, Takımda Şerefle Faruktan başka ak- sayan olmadı. Bununla beraber takı mın bütün oyuncuları epeyce uğraş- tılar, haklı bir galibiyet kazandılar, İ Hepsini tebrik ederiz.