23 Temmuz 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

23 Temmuz 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

No, 49 "Aziz Hüdayi AKDEMİR Kuvayı İnzibatiye Kurulmuş, Anzavur Haini Ulusal Kuvvetler Üzerine Saldırmıya Başlamıştı Hatırımda kaldığına göre 1337 yi & ortalarında idi. Fehime bir arka- daşımıza demişti ki: “Vahdettin bizi saraya çağırdı: Durumun fena gitti- ğinden, Anadolunun ber gün kuvvet- lendiğinden bahsettikten sonra: — Bu millet artık bizi bu toprak» larda yaşatmıyacak ve bize yaşamak hakkı da vermiyecektir. Şindiden €- limizdeki parayı ve para edecek şey- leri böbüşelim. Demişti, İşte Vahdettinin doğduğu günden öldüğü güne kadar gösterebildiği bi- ricik zekâ! Yüzbaşı Benetin, İstanbulda yapı» lan casusluk, ötülük ceza ve işken- ce İşlerinin hemen hepsinde eli var- dır, diyebiliriz. Onun ayrılmaz adamları Çerkes Ragıp, Feyzi Robenson, terzi Meh- met ve Değirmendereli Kâzımdı der» sem başka söze hacet kalmaz. Benet daha İstanbulda iken, Vah- dettinin en büyük kaygusunu teşkil eden (emldki hümayun) işini üzeri- ne almış, bunları kuftarmak için bir (Anglo » Amerikan) sendikası kur. durmuştur. Bu sendikada Kanigham ve Ahmet İzzet (paşanın murahhas olduklarını bir yerde okumuüştum. Fakat bu iş yürümüyor. Benet Vah. dettin'den ve şehzadelerden binlerce lira komisyon aldığı halde bir sonuç edu. Nihayet Selâniğe geliyor. Orada bir (Anglo.Örek) sendikası kuru- yor. Emlâk işleriyle ilgili Yunan memurlarını elde ediyor. Sahte senet- ler yaptırıyor. Yunan hükümeti bu işin farkına vararak Beneti ve düzme sendikacıları yakalıyor. Bu kadar ünlü ve becerikli bir o Entellicens memurunun Yunan bhapishanesine ACIKLI ÖLÜM Şürayi Devlet âzalarından mütekait Zarif Mustafa Paşa hafidi Esadın to- zunu eski Adliye Nazırı Neçmcddinin damadı ve merhum avukat Kadrinin oğlu Sadık, uzun zamandanberi tu. tulduğu hastalıktan o kurtulamıyarak dün sabah Tanrının rahmetine kavuş- muştur. Cenazesi dün saat beşte ka yınbabasının Büyükderedeki evinden hususi bir vapura nakledilerek Paşa» bahçesine gidilmiş ve oradaki aile me- zarlığına gömülmüştür, Merhum Ga- latasaray lisesini birincilikle bitirdik. ten sonra yüksek tahsilini yapmak ü- zere Parise gitmişti ve Paris kimya enstitüslinde kimyayi smaj tahsil edi. yordu. Yurduna bizmet edeceği bir çağda ölümü memleket ve ailesi için hakiki bir kayıp olmuştur. Merhumun cenazesinde dün birçok aile dostları, tahsil arkadaşları ve şehrimizin yük sek simaları hazır bulunmuşlardır. Ke derli ailesine ve geçen yıl oğlunuu, bu yıl da damadının kaybı ile müteeilim olan Necmeddine derin taziyetlerimizi sunarız. ——— İstanbul Beşinci icra memurluğun. dan : Evvelce Sultan hamamında Haco. pulo hanının 41 No, lu kapısı içinde sol tarafda müsteeciren sakin elyevm ikametgâhı meçhul Davit (© Altarasa, Beyoğlu beşinci | Noterliğince mu- saddak 26-9-934 günlü ve 5786 sa” yılı kira mukavelesi mucibince müs- teeçiri bulunduğunuz L, Zarifi varis. lerinin İstanbulda Sultan Işmamın- | da Hacopulo hanının 41-1 No. lu ka pısının iç sol tarafının tatiliyesi tale bini hayi tanzim olunan 935-1834 | dosya No. lu tahliye emri tebliğ © dilmek üzere tarafınıza gönderilmiş | isede mübaşir tarafından tahliye em- ti arkasına verilen meşruhattan mez- | kür mahalden çıkdığınız ve Bali hazır ikametgâhınızın meçhul o bulunduğu anlaşıldığından merkür gayrimenkul bu ilân tarihinden itibaren 4S gün içimde tahliye ve teslim etmeniz veya kitanın yenilendiğine veya uzatıldı. İğına dair bir itirazınız. var ise yine bu ilânın tarihinden itibaren 45 gün | içinde sözle veya yazı ile dairemize | bildirmeniz lâzımdır. Müddeti içinde | itirazda bulunmaz veya © ğayrimen- | kulu tahliye etmezseniz veya itirazı: | muz ref olunursa sözü geçen ğayri | menkulun yukarıda yazılan müdde- | *in bitmesile zorla tahliye olunarak | edileceği tahliye in tebliği o makamına kaim ol- ak are ân olur (3259) ŞABAN tıkılması bütün acunu velveleye ve riyor. El altından uğraşdıyorsa.da ele geçen belgeler o kadar kuvvetli" dir ki Yunanlılar Benetin çıkarılma sına mikân görmüyorlar, Bu türlü kurtaramayınca sendika bir milyon drahmi kefalet vererek Beneti çıkar» tıyor. Benet de soluğu başka diyar- larda aliyor. Abdülhamidin Suriye ve Irakta 15 milyon dönüm toprağı ve emlâki ol duğu söyleniyor ve Benetde bu milyonlar tutan emlâkin parasından milyonlarca komisyon almak sevdası ile hâlâ uğraşıyor. Kuvayı inzibatiye Vahdettinin istiklâl savaşma karşı atmak İstediği çiftelerden biri de “kuvayi inzebatiye,, adı verdikleri “devşirme, çapulcu güruhu ile sal dırması olmuştur. Daha yeni toplan- makta, kendilerine henüz çeki düzen vermekte olan Mustafa Kemal kuv- vetlerini dağıtmak için, yukarda adı geçen Ali Galip, Ali Kemal gibi fe- satçılara bir de silâhlı kuvvet eklen. miş, ayak takımından biri iken ken- disine, Abdülhamitvari, birden paşa- Ek verilmiş olan (Anzavur) ilkönce 21 eylül 335 te Balıkesirde bir isyan çıkarmış, bir şey elde edemeyince 16 şubat 335 da gene Balıkesirde ayaklanmış, Adapazarı ve Geyvedeki küçük ulusal kuvvetlere saldırmiş, © bölgelerdeki halkı da kendi etrafı- na toplamak istemişse de 20 mayıs 336 da Geyve boğazındaki çarpışma» da yenilmiş, yanındakiler kaçmışlar ve kendisi de gebermiştir. Bu küçük denemelerden bir şey çıkmadığını gören Entellicens Servis para ve si- Jâh kendilerinden olmak üzere düz- gün ve kuvvetli bir ordu kurmasını, zayıf Anadolu kuvvetlerini birer bi- rer eserek gittikçe kuvvetlenecek olan bu ordu ÇI) ile Anadolunun dik kafalı kumandan ve kuvvetlerini yola getirmesini Vahdettine teklif ettiler, , Hemen bir kararname çıkararak “Kuvayı inzrbatiye,, yi toplamağa ve ordu (1) haline koymağa başladı. Bunların İumandasını da Büyükde- tede oturan ve her gün itilâf ve hür- riyet kabadayrları ile düşüp kalkan Süleyman Şefik (paşa) ya verdi. Kuvayı inrbatiyenin niçin ve na- #il kurulacağı hakkında ilkönce Mih ranm Sabah gazetesinde çıkan 23 | nisan 336 tarihli beyanryme örneği şudur” (Arkası var) Hava tehlikesine - karşı yeni üyeler Ankara, 22, A.A. — Hava tehlike- sini bilen üyeler : Yahya 200, gelecek yıllar 20, Aziz 20, Kemal 20, Mahmut Kibrit 20, Muhittin 20, yardımı 10, Fehmi 20, yardımı 10, Homurlu Tahir 20, yar» dımı 10, Hakkı Dörtlemer bir defa» | bk 50, Vahap Gürani 100, gelecek yıllar 20, Mustafa Müni 20, yardımı 10, Mehmet Rasim gabrikası 1090, gelecek yıllar 20, İbrahim 100, gele- cek yıllar 20, Aykut 20, Ahmet Ra sim 20, Kemal Akay bir defalık 50, Raşit 20, yardımı 10, Aziz 20, yardı- mı 10, Mehmet Gözüsulu 230, gele- €ek yıllar 20, Fahri Homurlu 20, yardım: 50, Ahmet Zahit bir defalık 20, Yusuf Hadat 20, Hayri 20, yar» dımı $, İbrahim Hakkı 20, Ömer E- roğlu 20, yardımı 50, Adırmasunlu Ahmet bir defalık 20, Zekeriya Ka rayaylalı 20, yardımı 20, Mahmut Dabis 20, Köşker Şaban 20, yardımı 50, Mustafa Mersinli 60 bir defalık, Recep 20 bir defalık, Kâmil Süley- man Dirik 20, yardımı 50, Zamir 20, Akkaş 20, Süleyman 20, Alımet Ha- Wi 75 bir defalık, Talip Özdemir 20, yardımı 10, Ahmet Kürani 40 bir de- falık, Tahir 20 bir defalık Necip 20 bir defalık, Hacı Hasan 50 bir defa- lık, Hacı Osman 20,. yardımı 80, Yasin 20, İbrahim 20, Salih Köşker 20, Selim Köşker 20, Haci Arif 20, sa — Daktilo | Abdurrahman 20, Sabit Mualla 20, Celâl 20, Ahmet Yoluk 30 bir defa- lık, Yusuf 25, Girli Hasan 20, yardı. mı 10, Haci Ahmet 20, Mustafa Ka- sap bayt oğlu 30, Baki 20, yardım: 30, Niyazi 20, Ziya Tor 25 bir defa- Irk, Zahit Aydın 20, Batman Ali 25, Salih 20, yardımı 20, Kâmil 20, yar. dımı 20, Küçük Abtutllah 20, yardımı 30 Oksüz Ali 20, yardımı 20, Fahri Sungur 30, Ahmet oGibare 20, Ah- met 20, Kâmil 100 bir defalık, Ha- san Gemalar 20, Haci Gafur 25, yardımı 50, Veli Abdüsselâm Gibare 20, Edvar Badros 20, Mahmut Bu- haralı 20, Ali 25, bir defalık, Yahya Şahin 20 hir defalık, Ahmet Zeki 20, Kemal Zeki 20, Ziya Uygur 50 bir defalık, Kolukırık Niyazi 20, Yusuf Cepli 20, Mehmet 20, İsmail Bohça» 1:20, Yusuf 30 bir defalık, Saraç İb- rahim 20, Kemal Aydın 30 bir defalık, Rizfa Özdemir 20, Şadi 1000, gele- 25, Mehmet Antakyalı 20, Ali Alban 20, Ahmet Kayıkçı 20, Tevfik Fevzi 20, yardımı 20, Ahmet Aşan 20, İz- zet Köksal 20, Nurettin o Semizoğlu 20, Hasan Abaza oğlu 20, Murn Verir oğlu 20, Celâl Balkar 20, Meh- met Yunus oğlu 20, Mehmet Sefer oğlu 20, Rasim H. Mehmet oğlu 20, Kara Ali Hasan ağa oğlu 20, Cema- |! lettin 20, Ziya Köksan 20, Aranıyor — Türkçeyi çok iyi bilmekle beraber Fransızca veya İ Almanca lisanlarından birinide çok iyi bilen bir .İ daktilo Bayana ihtiyaç vardır, Bu bayanın makineyi İ çabuk ve yanlışsız yazmasını bilmesi şarttır. Bu şartları haiz olanların hergün saat onbeşten on yediye kadar Sirkecide Sanasaryan hanında Rad- 5 yolin Diş Macunu fabrikasına müracaat etmeleri «sw Güzel San'atlar Akademisi Direk- törlüğünden: 15-7-935 tarihinde 30-7-935 tarihine izere mühtelif şubelerin bir yıl zarfındaki faaliyetini gösteren bir talebe sergisi etmek kadar devam açılmıştır. Sergi her gün saat Dokuzdan On Yediye kadar umuma açıktır, (4205) TAN cek yıllar için 100, Mustafa Masaracı |! SAGLIK ÖGÜTLERİ Sığır Eti Et yemeklerinin kimlere iyi gele- ceğini, kimlerin et yersemeleri gerek olduğunu geçenlerde yazmıştım. Et yemeğe İhtiyacı olanlar için en iyi et süphesiz sığır etidir. Bizim daha alı- şık olduğumuz koyun eti de iyidir, hoştur ama sığır etinin yerini tuta. maz. Koyun eti sığırdan daha yağlı olduğu için ondan daha geç hazmedi- lir. Bir de, koyun fazla yağir olursa hoşa gitmiy'cek bir koku alır. Son- ta sığır etinin koyun etinden daha ucuz olması da, ete ihtiyacı olanlar için, bir üstünlüktür. Bana öyle geli- yor ki, bizim memlekette sığır etinin koyun etinden daha ucuz olması da, ete ihtiyacı olanlar için, bir üstün lüktür, Bana öyle geliyor ki, bizim memlekette sığır etinin kıyma yapı - ıp da köfte şeklinden başka türlü yenilebileceği iyice anlaşılır ve sığır etine alışılırsa, hem daha iyi, hem de daha ucuz et yiyebiliriz. Sığır eti, hayvanm başka başka tâ İ raflarına göre cinslere ayrılır. BL rinci, en iyi cinsten sığır eti hayva- nın sirt ve but taraflarından kesilen etlerdir. Fleto, biftek, rozbif, rms tek kızartmak için etler bep bu bitine &i cinstendir. Bu adlar bile sığır eti- nin koyun etinden üstün olduğunu gösterirler. İkinci cins sığır etleri hayvanm boynuna yakın ve yarı taraftaki yer lerinden çıkar, Sığır külbastıs; gibi, En son üçüncücins sığır eti de, hayvanın boynundan, yanaklarından, bacaklarının yukarı taraflarından çi” karılırlar, Bu ayrı ayrı cinslerin fiatça farkı olduğu pi yenirken Ode çok farkı vardır. İyi cinsten sığır etinin işe yaramıyacak kısımları daha ar olur. Bunlar daha yumşaktır ve daha ko- lay hezmedilirler, Sığırın yağlısı, olarak makbul koyunun al sayılmaz, Çünki besliyecek olan albüminli maddeleri o kadar az olur. Yağir sığırlarda yüz“ de yirmi yedi yağ bulunduğu &alde yüzde ancak on yedi albümin var- dir. Halbuki yağsız koyunlarda, yüz» de nihayet beş yağa karşılık yüzde yirmi bir albümin bulunur « Sığır etinin en lezzetli, en faydalı şekli şüphesir Şatobrian denilen kı- zartma şeklidir. Bunu bizim lokanta- lardan pek azı bildikleri gisi, bilen- lerin de pek art iyi yaparlar. Halbuki bunu evde bile kızartmak güç değil dir: Sığırın fileto tarafından bir buçuk kilo et kestirirsiniz. Bunu üç — va ayıntırsınız. fakat ortadaki parça bir kile, kenardakiler İki yr ahizer bir araya bağlatıramız.Böylece kızgın bir ateş üzerinde ıskaraya koyar ve a rada sırada çevirirsiniz. Ortadaki ça ateş görmez. Kenardaki parçalar siyahlanmağa başlayınca eti ıskara- dan alıramız. O vakit ortadaki büyük parça tam kararında pişmiş ve ke narda kalanların da özünü kendisine çekmiş olur. Kenarda kalan, yanmış parçaları bırakarak, ortadakini, aile- nizin arasmda, afiyetle yersiniz. En iyi et yemeği şüphesiz budur, ancak kenarında güzelce kızartılmış, kabarmış bir patates böreği bulun- mak şartiyle, Lokman Hekim “Dr İHSAN SAMİ | Bakteriyoloji Laboratuarı | Umumi kan tahlilât, frengi i noktal nazarından (Wasserman | ve Kahn teamülleri) kan kürey- İ | vat sayılması. Tifo ve ısıtma hastalıkları teşhisi, idrar, bal am, cerahat, karurat ve su tah» tt, Ültra miktoskopi, hususi aşılar İstihzarı. Kanda üre, şeker, Klorür, Kollesterin: miktarlarının | tayini, Diva, yolu No.189. Tel.20981 | ın: DOKTOR NİMET i Ankara caddesi Zorlu apart- i man No, 21. Pazardan maa- ! da hergün saat 2-6 hastalarını Kabul eder. 4932... e 7 Göz Doktoru... i ŞUKRU ERTAN Bırinci Sınıf Mütehassıs İ (Babiali) Ankara caddesi No.60 L Telefon : 772566 Bir borçtan dolayi mahcuz olup sa- tılmasına karar verilen bir adet Al: | pamminenin yüzde 75ni bulduğu man piyanosu 729-7935 pazartesi gü- nü saat 14 den 15 şe kadar Kadıköy Pazar mahallinde açık arttırma İle | daha temdit edilerek 13-9-935 tarihi. satılacağından alıcıların mezkür gün ve santta mahalinde hazır bulunacak memura müracaat etmeleri ilân plu- pur, (13237) ğır nekadar yağlı olursa, İnsanı asl || gram ölmele-üzere Kanra diç parçayı || 23.7.9535 KENDİ KENDİMİZE ÇATIYOR Lağım Kokusu Ve Sivri Sint Birkaç Imza ile aldiğim mektupta | fo aşılıyabilirlerdi. Doğrü deniliyor ki; dik. -Orada biraz daha &&” talığa yakalanmaktan korkti muzu veremeden çektik.” Mektup bitti, Şimdi b — Maliye tahsil şubesi gün yüzlerce iş adamının & Bi bir bina içinde, lâğam rak sivrisinek hücumuna & — Bugün vergi borcumuzu ver » mek için Yenicami Maliye Şubesine gitmiştik. Daha kapıda iken öyle f6- Ba bir koku İle karşılaştık ki, adim- larımız geri geri gitmeğe başladı. Sivrisinekler, havayı bulut gibi kap- lamışlardı.. Kulaklarımızın dibinde müthiş vızıltılar kopararak, üzerimi- : 3e saldıran bu koriunç hayvanlar, bu | daha acıklı şey me olabil N iğrenç kokulu yerde, bize kolayca ti- Salâhaddin G İ iTTiHADI MİLL Türk Sigorta Şirketi İl İl İ süt ölü sile önle ik zlüi | Sigortaları halk için müsait şeraiti ha' | Merkezi idaresi : Galatada Ünyon Hanındâ Acentası bulunmayan şehirlerde acenta aranma 4.4887. Telefon £ Sümer Bank Umu Müdürlüğünden: 1 — Nazilli Basma Fabrikası iltisak Demif | lu toprak tesviyesi Sinai imalâtı balast, teda! | döşenmesi ve pozişi vahidi fiyat esasile İ Ve çıkarılmıştır. Tahmin edilen bedeli 28.5 liradır. İ 2 — Bu işe ald evrak şunlardır, İ a) Eksiltme şartnamesi, b) Mukavele projesi, c) Fenni şartnameler, * d) Hususi şartnameler, €) Metrajvahidi fiyat ve Keşif hülâsasış f) Projeler, İstekliler bu evrakı o 1,45 lira bedel muka Sümer Bank Ankara şubesinden * ve İzmir | Mallaş, Pazarından tedarik edebilirler. Fazlâ silât Ankara'da Sümer Bank İnşaat serv aİmabilin. İ 3 — Eksiltme 7-8-935 çarşamba 17de Ankara'da Ziraat Bankası binasındâ Parlİ iner Bank Umumi Müdürlüğündeki komisy” yapılacaktır. 4 — Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktı. 5 -— Eksiltmeye girebilmek için isteklinin © lira muvakkat teminat vermesi ovefenni ehli isbat etmesi lâzımdır. 6 — Teklif mektupları yukarda yazıldığı saatten bir saat evveline okadar Sümer mumi Müdürlüğüne makpuz mukabilinde cektir. Posta ile gönderilecek mektupların saatinden nihayet bir saat evveline kadar 8” ve 'zarfın kanuni şekilde kapatılmış olt İİ zımdır. İstanbul 7 nci icra memurluğun. | S0NGAOUAMAGMAANANAMMMANAA0P e dan : . | İpotek borcundan dolayı paraya Den IZ yo çevrilmesine karar verilen ve üç eh- M E livukuf tarafmdan temamına 3672 li IŞLET ) kıymet taktir edilen Balata Acenteleri: Karaköy Sö öy Muslahattin mahallesinde Diri man sokağında atik 26.28.30 Müker- Tel, 42362 — Sirkeci M” rer cedit 26, 28, 3 No.lu o Purunun y tamamı İle yine temamına 897 lira | giti sade Han, Tel kiymet taktir edilen aynı mahallede Ayvalık Toprak sokağında atik ve cedit 2 Ne. lu kâgir hanenin temam: ve 957 |$ BANDIRMA vapuru “ lira İeeymet taktir edilen aynı mahal- İŞ ÇARŞAMBA günü le ve sokakta atik 2 mükerrer cedit Ayvalığa kadar, 2/1 No: lu kâgir hanenin irem : açık arttırmaya vazedilmiştir. Arttır. gl! ma peşindir. Arttırmaya, iştirak ede- Trabzon cek müşterilerin kıymeti em mi N menin yüzde 7,5 nisbetinde pey akçe: İğ gyAJAN vi İl si veya milli bir Bankanın teminat günü mektubunu bamil olmaları icab eder, (3 kadar. (4159) Müterakim vergi tanzifat tenviri; ANADAN AMARE AYA ye ve vakıf borçları borçluya aittir. Art» m ıncı maddesine tevfika yoğ sicillerile sabit olmaya gi caklarla diğer o alâkadif | fak hakkı sahiplerinin yi ve hususile faiz ve m” Yan iddealarını ilân ti | ren 20 gün zarfında * lerile e Hairemis€ siçillerile sabit olmıyan delinin payla dar, Dara Yazla emalüm#t yenler 935.644 mumeiO.İ mevcut evrak ve met eği taktiri kıymet raporun” yg yacakları ilân olunut, (” sui rinci arttırması İni e mü sadif perşembe & izde saat 4 dan 16 ya kadar icra edilecek bi“ rinci arttırmada (bedel kıymeti mu- takdirde üstte bırakılır, Aksi taktir” de son arttırın taahhüdü baki kalmak Üzere arttırma onbeş gün ne müsadif cuma günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede yapılacak ikinci arttırma neticesinde en çok arttıra” nın üstünde | birakılşcaktır. 2004 No. lu icra ve iflâs kanununun 126