30 Temmuz 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

30 Temmuz 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

istanbul Tüccarından Şikâyet izmir Şarbayı dün ak- şam şehrimize geldi İzmir şarbayı Dr. Behçet Uz dün akşam şehrimize gelmiştir. İzmir ar- srulusal panayırına İstanbul tacirleri- min. de iştiraklerini temin etmek ve sergi hakkında da bazı temaslarda bü- lunmak üzere şehrimize gelen Behçet Uz, kendisini vapurda karşılayan bir muharririmize şunları söylemiştir: — Şehrinize, İzmirdeki arsıulusaj panayıra ait bazı temaslarda bulun- mak için geldim. Burada kalacağım #ç dört çün zarfında Istanbul tacir- 1 de panayıra geniş mikyasta iş- tiraklerini temin edeceğim. ir ar. sıulusal panayırı bilhassa diğer sene- lere nisbetie bu yıl çok daha güzel ve geniştir.Türkiyeden iştirak edenlerin her senekinden fazla olması ve Âvru- padan da birçok iştirak edenler bu - Junması dolayısile bu seneki panayır tam arsrulusal vaziyete girmiştir. Yelniz bütün bunlara rağmen pana- yırın tek noksanı İstanbul tacirlerinin bu seneki panayıra lâzımgelen alâka- yı göstermemeleridir. Hemen hemen panayırın her tarafı tutulduğu halde #ehriniz tacirlerinden şimdiye keaar müracaat eden bulunmamıştır. İşte ben burada kalacağım üç dört günlük müddet zarfında. yurdumuzun bu sâ- vaşta açtığı mücadeleye iştirak et » mekten çekinmiyeceklerini umduğum İstanbul tacirlerinin de sergiye iştirak lerini temin edeceğim. Son olarak DE nu da söyliyeyim ki panayırda hiçbir yer KE ğin nt tüc carlarmın iştiraki halinde yenidön pa- yiyonlar da yaptıracağım.,, İki delikanlı boğuldu! Son zamanlarda deniz kazaları ço- Zalmıştır. Pazar günü yüzme bilme - dikleri için iki kişi boğulmuştur. Bo- Zalanlardan biri Büyükdere kıyılarm- da olmuştur. Raif isminde bir genç, Pazar günü Büyükdere karşısında de- mirli bulunan Şirketi Hayriyenin 60 numaralı vapurunda çalışan arkadaşı kamarot Kadri ile görüşmeye gitmiş &ir. Iki arkadaş gemide bir hayli eğ - Jendikten sonra denize de girmek İs- temişlerdir. if, atlamış ve bir daha görünmemiştir. Arkadaşı Kadri. bek- demiş, beklemiş, Raifi bir türlü göre - memiştir, Nihayet, polise baş vuran Kadri, arkadaşının bir kazaya kurban gitiğini söylemiş ve aye eee ibi ani tr. Boğulma mal anna kakmesikilızı “Üe0l koymüş ve tahkikata başlanmıştır. Raifin cesedi dün geç vakte kadar bu Tunamamıştır. İkinci boğulma vak'ası da Heybelia» da açıklarında olmuştur. Ahmet ve Bahri isminde iki genç, Pazar günü Heybeliadaya bir gezinti şapmışlar ve Adada beraberce denize girmişler- dir. Gençlerin intihap ettikleri yer, Papas mektebinin altındaki oldukça derin kıyıdır. Ahmet, biraz açılmış ve Bahriden oldukça uzaklaşmıştır. Ah- medin gittiği yerden dönmediğini gö- Ten Bahri hemen orada bulunanları vakadan haberdar etmiştir. Polis, Ah medi aramaya başlamış ve nihayet ce- zedini açık'arda bulmuş ve muayene- sini yaptırdıktan sonra gömülmesine izin vermiştir. > — Kadastro meslek mektebi , Kadastro meslek mektebinde ikinci tınıfa geçen talebe, mektep açılınca - ya kadar, ameli ve nazari bügilerini çoğaltmak maksadile, tapu idareleri - ne dağılmışlardır. Mektepten çıkan talebe, atandıkla- rı yerlere gitmişler ve vaziielerins baş lamışlardır. —e— Kadıköy Tapu idaresi Kadıköy Tapu idaresi için Kadıkö- yünde bulunan haldeki daire muva - fık görülmüş ve tadilâta LE. Bu tadilât bitince nakil yapılacak ve Kadıköy tapu İdaresi buraya yerleş- tirileçektir. Beyoğlu tapu dairesi için elverişli yangından korunakk bir yer aranmaktadır. Erik Çiçekleri Mahmud YESARI — Neden ? Omuzlarını oynattı: z * — Yorgunum, bezginim? Bir müddet susmuştuk. Bir cigara uzatım: Başmı geriye ittiş — Mers.. İstemem. — Huyun da değişrlgm — Evet... Cigaramı yakıyordum, sordum? — Dördüncü defteri okumamıştım. Yerinden sıçradı; — Ay, onu da unutmağın im? — Niçin unutayım? Kadriye, uzun uzun içini çekti: — O defteri yırttım. .Bu seler, ben, yerimden sıçramış » Gümrük ve inhisar- / lariçin yeni teşkilât Gümrük ve İnhisarlar Bakanlığı için hazırlanan yeni teşkilât kanunu i, Kamutayın ikinciteşrin top- lantısında görüşülecektir. Proje ka - bul edildiği takdirde, derhal tatbiki me başlanacaktır. İnhisarlar bütçesi- me bu iş için 24 bin lira konmuştur. | kanununan bazı kı- için bu yıl harcana- Bu parâ, teşi sumlarını tazbüi caktır, Öğrendiğimize göre, yeni" teşkilâtta Bakanlık Teftiş heyeti kadrosu da genişletilecek, müfettişlerin sayısı 13 ven 41 e çıkarılacaktır. Her yıl bütün gümrük teşkilâtinin tamamile || İçin bu nok- taya önem verilmektedir. İlgili bir zat, dün kendisile görü- şen bir muharririmize İstanbu! güm- rüğünde ihdas edilen yeni servisler İ hekkrnda şunları söylemiştir: “- Aradan kısa bir zaman geçme- sine rağmen yeni servislerin iyi iş- lediğini görüyoruz. Bilhassa, mua - melâtm kolay çıkması ve işlerin sü- rüncemede kalmaması bakınından | çok faydalı olmuştur. Yeni servisler, birçok gümrük meseleleri İçin me - murlara ihtisas yapmak imkânım da vermektedir. İstanbul gümrüklerin - de servislerin arttırrIması dolayısile, işleri nisbeten az olan gümrüklerden gildi. Zat işleri, İstanbul kadrosunu bu yıl için değiştirmemiştir.,, * Gümrük ve İnhisarlar bakam müstaşazı Adil Okuldaş dün Ankara- dan şekrimize gelmiştir. Müst sabahleyin İnhisarlar genel direkt lüğünde meşgul olmuştur. Birkaç gün şehrimizde tetkikler yaptıktan memur getirilmesi düşünülmüş de - || sonra perşembeye Ankaraya dönecek tir, — em Ekmek : 11 kuruş Belediye narh komisyonu dün top- lanmıştır, Komisyon buğday iiyatları." nı incelemiş ve fiyatlarda düşüklük görmiyerek ekmek ve francala fiyat- larmı olduğu gibi bırakmıştır. Öte yandan birçok fırıncılar belediyenin 11 kuruşluk marhına rağmen ekmeği kendiliklerinden indirerek daha ucuza satmakta devam ediyorlar. Belediye | ise kendisinin kabul ettiği çeşniyi ha vi olan ekmeklerin 1l kuruştan aşa- İt satılamıyacağını iddiş etmektedir. va o —— ss Damğa kanunu değişecek. Finans Bakanlığı uzmanları (müte- hassısları) şubelerde tetkiklerine de - vam etmektedirler. Bu hafta içinde tet kik bürosu şefi Cezmi de şebrimize ge İecektir. Hükümet vergi kanunların- da vergi tahakkuku ve vergi alımı işi- ni çök esaslı surette düzeltmeğe ka - rar vermiştir. Bundan ötürü de yeni Finans teşkilât kanunu geriye bıra - kılmıştır. Bu ıslahat yapıldıktan son- ra halk ne kadar vergi vereceğini iyi bir şekilde bilecek ve memurların iş- leri de kolaylaşacaktır. Duyduğumuza göre Damga kanu - nunda da yeni değişiklik yapılacaktır. Bunun için tetkikler yapılmaktadır. —>— Fransız mütehassısları Gümrüklerde çalışmıya başladılar Şehrimizde finansal tetkiklerde larından Pisarl ve Masse dünden i- Gbaren İstanbul O gümrüklerinde ça- lışmağa başlamışlardır. Mütehassıs » lar, gümrüklerce tahsil edilen mua » mele vergisinin tahakkuk şekli üze - rinde ve gümrük gelirinin hazineyi alâkadar eden kısımlarında etütlere başlamışlardır. Dün, Galata gümrüğünde çalışan Fransız mütehassıslarına, finans mü- fettişlerinden Halil refakat etmiş, lâzım gelen izahatı vermiştir. Müte- hassıslar, şehrimizde bulunan güm - Mahmut rük genel direktör. vekili | bulunan Fransız maliye mütehassıs- Nedimle de görlşmişlerdir. Kadriyenin yüzü elemle kırışmıştı: — Şairimi İeirli herşeyi yak- tım, yırttım, yok ettim. Ki Bu. benim için, hiç beğenmedik bir darbe idi, sersemlemiştim. Onun haya tnın son faslını öğrenemediğime acı- yordum: Kadriye, hüzünle gülüyordu: — Çok mu merak ediyordun? — Evet... Yırtmayaydın, bana ve » reydin, bende duraydı, Kadriye, ayağa kalktı, elini uzattı! — Bana bir cigara ver... Cigarayı aldı, yaktı, odada ağır ağıt dolaşıyordu: «— Benim zavallı şairimi unutmak istiyordum. Onun hatıraları da beni muazzep ediyordu. Şairimin ölümün- den sonra, birden yıkılıyordum, Azçok sözmiş olmaklığıma rağmen gene sordum: tum; — Neden? — Öldü, zavallı... Kara, yağış bir e ön İ Istanbul bir deniz şehridir. De- niz banyosu da artık insanların za İ rüri hacetlerinden olmuştur. Bu | tarafı münakaşa etmek gerekmez. İ “fetanbulda eskiden yalı olan her semtte petavra tahtalarile ya- pılmaş sık sık deniz hamamları var dı. Şimdi bunlar ortadan kalktı. Iyi mi oldu?. Bugün açıkta denize girmek yasak. Yasak amma halk denize girmek istiyor ve kaçak gi- riyor. İçlerinde yüzme bilmeyen. i ler boğuluyor. Eskiden her semtte | hamam yapıldı da şimdi neden İ yapılmaz? Böyle teşebbüslerin ek- ; silmesinin sebeplerini hep ekono- mi alanında aramalı, İ Şimdi bir deniz hamamı yap- İ mak için bir kere elli lira ruhsati- ye ahrcı var, Sonra da altıma izga- ra yapmak, betonlu temeller at. mak gibi belediyenin istediği kül. fetler var, Bir mevsimde yirmi © tuz lira ancak kazanacak bir a- dam bunları yapamıyor. Onun için | dir hi; Boğaziçinde, bilhassa yu: ! karı Boğazda bir tek deniz hama- mı yoktur, Sabahleyin evinden çi- İ kıp bir'deniz banyosu yaptıktan | sonra holayca evine dönmek zevki artık Boğaz halkından alınmıştır. Istanbulda deniz: girmek için: —Florya Zarar 200 bin lirayı Geçiyor! Evvelki gece Paşabahçe ispirto fabrikasında bir yangın çıktığını ve fabrikanın kısmen yandığmı yazmış- tık. Öğrendiğimize göre yangın gece 23,30 ta çıkmış ve sabaha kadar de- vam ettikten sonra iki depo tamamen ve mlidiriyet kaleminin bulunduğu da ire de kısmen yanmıştır. Yangını sön- dürmek için yetişen Usküdar itlâlye- si kâfi görülmemiş, İstinye itfaiyesi de denizden yetişmiştir. Ateşin nasıl çıktığı hakkında Beykoz zabitası ve YAA se due ne emmez tır. Sötgüya gekilen bekçi Mustafa ve Hasari yangının nakil çıktiğin: bilre- diklerini söylemişler, vaziyetleri şüp- heli görülerek nezaret altına alınimış- lardır. Tahkikat dün geç vakte kadar sürmüştür. Yangnnn hakiki sebebian cak bugün anisğilacikde da tahminler, yanmakta olan bir sigaranm depoya atılmış olması etrafında toplanmakta- dır. Zararın 200 bin lira kadar oldu- ğu umulmaktadır. Listelerden fazla para alınıyor 2 Belediye esnafın Fiyat Hstelerini tas dik ederken bunları epeyce uzuclat - muştı. Buna rağmen birçok eğlence yerlerinde halktan rastgele para alın- dığından şikâyet edilmiş ve bunun üzerine belediye her pazar günü mi İçttişlerini şehrin muhtelif yerlerine göndererek sıkı bir kontrole karar vermiştir. Şimdiye kadar yapılan kon- trollerde de birçok müesseseler hak- kında zabrt tutulmuştur, ——— İlk önce Tophane rıhtımı yapılacak İstanbul» rıhtımlarının inşası için hazırlanan proje üzerindeki tetkikler bitirilmek üzeredir. Öğrendiğimize gö re, ihtiyacın tam kar, 'anabilmesi için bu projenin genişletilmesine lüzism gö rü tür. Bayındırlık Bakanlığı, de- mir üzerine yapılması tasarlanan rıh- tımların beton olarak inşasını muvafık görmüştür. İlk olarak Tophane - Fın- dikle rıhtımının yapılması muhtemel- dir. Çünkü, Sarayburnu mıntakasında sağlam bir zemin ancak 60 metre de- rinliğinde bulunabilmiş, rıhtımın çok- pahalıya çıkacağı anlaşılmıştır. kış akşamıydı... Daha hayatı kana ka- NA görmeyen, hayata doymayan göz- lerini, bir kış akşamı, pencereden do- 7. sinsi karanlıklara bakarken kapa- Onün birden yıkılacağını, yıkılabi- İeceğini pek aklım kesmiyordu; fakat bu, bir hakikati! O, karşımda, çök- müş, kırılmış bir heykel gibi duruyor- du. Buna, kendi de Kendini inandırışı, bunu kabul ede- bilişi, hazindi! O anda, gözümün önüne beyaz çi- geklerini döken erik ağaçları gelmiş- ti; onun, bahar şarkısını hatırladıra: — Haberin var mı? Kadriye, birden anlamamıştı, göz- lerini kırptı: — Neden ? Gözlerinin içine bakıyordum? — Erik çiçekleri açtı! Elini alnından geçirdi, yaslı yaslı başını salladı: — Evet, erik çiçekleri açti... AN ŞEHİRDE OLUP BİTENLER —— Ne Dersiniz ? — DENİZ HAMAMLARI ... i — Altınkum — Suadiye — Salacak — Büyükadada Yorgolo — Heybelide Plöj — Moda dan birine gitmek iezımdır. Bu- nun da ne büyük külfet olduğunu İ | söylemeye hacet yok. Fakir, hat. | tâ orta halli aileler için buralara İ haftada bir kere bile gitmek dört beş liralı"; bir masraf” o Bunuda herkes yapamaz, Yorgunluğu, va- pur ve İrendeki sıkıntı da caba. O- | nun için eskiden her semtte ko- | laylıkla ve pek ucuz alınan deniz | banyoları şimdi sor bir lüks hali- | ne geldi. Ve banyo yerlerinin az- | lığı da oralerda halkın soyulması: | na ve çok para sarfetmesine vesi- | le oldu. Den'z banyosu bir sıhhi ihtiyaç | ise bunları güçleştirmek değil, ko- | laylaştırmak ve bunlardan beledi- İ yeye gelir teminindan ziyade bun. | lara yardım etmek bir şehrin ilk | ödevlerindendir. Bu yapılmayınca halk açıkta denize girer ve boğu- lar, Daha sıkıştırılırsa denize gir- mez, Bu da yaz mevsiminde bir | şehrin sağlığna fena tesir yapar. Biz böyle düşünüyoruz. Siz ne dersiniz? Türk kuşu alanı Türk kuşu okulu mütehassısların - dan Romanof evvelki akşam Ankara- ya gitmiştir. Onohim ile tercüman İş- kender de diln akşam hareket etmiş- lerdir. Mütehassıslar İstanbulda ve Bursada uçuşlara müsait birçok alan- lar bulmuşlardır.Bu alanlar üzerinde etütler yapacak olan mütehassıslar, tetkikleri / neticesini rapor halinde Hava kurumu genel direktörlüğüne vereceklerdir. Fuat Bulca, evvelki akşam Anka- raya gitmiştir. ğday fiyalları düşmeğö başladı Buğday ve un piyasası yükselmeğe başlâyalıdanberi dün ikinci defa ola- rak şehrimize mühim miktarda buğ- day gelmiştir. Bu durum, piyasaya tesir etmekte gecikmemiş, buğday fi- yatları 20 para kadar düşmüştür. 540 tonu Anadoludan, 180 tonu Trakya - dan olmak üzere gelen buğday mik- tarı 720 tonu bulmuştur. Haydarpaşa- ya getirilen ve vaktin darlığı yüzün- den boğaltılamıyan bir kısım buğday- lar da bugün çıkarılacaktır. Dün Tecim ve Zahire borsasında yumuşak buğdaylar 5,2 1/2 - 6,16 ku- ruştan muamele görmüştür. Sert buğ day.Üzetine bir muamele olmuş, 13 ton.maâl 4,20 kuruştan satılmıştır. Bi- rinci yumuşak unların satış fiyatı ise #50 » 455 kuruş arasındadır. Veri- len malümata göre, yağmurların a - » Yeni mahsulün toplanmasına ve sevkine İmkân bıraktığı için fi - yatların daha ziyade düşmesi beklen- mektedir. Bu düşüklük birkaç gün sürdüğü takdirde narha tesir edece- ği ve ekmek fiyatlarınm gelecek haf- ta başmdan itibaren bir kuruş indiri- leceği anlaşılmaktadır. —— Evkal işleri tetkik ediliyor Birkaç gündenberi şehrimizde Ev - kaf işleri Üzerinde tetkikler yapan Ev kaf Genel direktörü Fahri, buradaki mesaisini bitirmiştir, Bugünlerde Bur saya gidecektir. Genel direktörle bir likte şehrimizde bulunan Evkaf em » | lâk direktörü Reşit, evvelki gün An- karaya dönmüştür, Yüzüme uzun uzun baktıktan #on- ra içini çekti, kuyruklu piyanoya yak- Jaştı, kapağını açtı, ve tabureye otura : — hem çalmağa, hem söylemeğe baş Gül hazin, sümbül perişan, e ni şevki yok Derdinâk olmuş hezarı nağmekirm şevki yok Başka bir hâletle çağlar cuyibarın şevki yök Ah eder, inler, nesimi bikararın şevki yok Geldi amma neyleyim, sensiz baharın şevki yok Piyanonun kapağını, tokat vurur gibi kapadı ve son mısrar titrek bir sesle tekrar etti; Geldi amma neyleyim sensiz baharın şevki yok O, içten yaralıydı, teselliyi gülünç buluyordum: — Hangi sevgilinin hastetini çeki- NEZ KUÇUK HABERLER * Kızılayfh Kıztaşı kolu, 8 eylülde Yalovaya bir gezinti yapmıya karar vermiştir. âsyon işinde sıh- pılmakta olâr tetkikat yakında bitirilecek ve tetkik raporu Sıhhat direktörlüğüne verilecektir. #“Kızılayın Alemdar nahiyesi ko- lu, 17 ağustosta Ahırkapı gazinosun- da bir sünnet düğünü hazırlamıştır. Burada nahiye mıntakası dahilinde bulunan 50 fakir çocuk sünnet etti- rilecektir, * Yerli Mallar sergisine halkın gösterdiği rağbet günden gine art- maktadır. Sergiği dün akşama kadar 241 bin kişi ziyaret etmiştir. Sergi gelecek pazartesi akşamı kapanacak- tır. * Romanyanım Ankara sefiri Fi- lotti dün Ankaradan şehrimize gel- miştir, * Belediyece fiyat listelerinin tas- diki ve esasfın tescili müddeti ya- rım bitiyor. Hergün belediyede bu işlere ait muamelenin çabukça görül- mesine rağmen henliz tamamen önü alınamamıştır. Bu sebeple müddetin yeniden temdidi İcap etmektedir.Bu. nunla beraber belediye bu hususta he nüz bir karar vermiş değildir . # Belediye ile Evkaf arasındaki pürüzlü işleri halledecek olan hakem heyeti önümüzdeki pörşembe günü vilâyette toplanacaktır. Bu sebeple belediye avukatları dün bir toplantı yaparak iki yönetge (arasındaki pü- rüzlü işlere ait dosyaların bir İiste- sini hazırlamışlardır. Bu liste ha- kemlere verilecektir. * Kadıköy su sosyetesi İle tramvay sosyetesinin son üç aylık tarifesini tesbit etmek Üzere toplanan komiş- | yon heriki sosyetenin eski tarifesini | aynen kabul etmiştir. * Zehirli gazlardan korunmak için şehrimizdeki sarnıç ve mahzenlerde yapılmakta olan incelemeler devam ediyor. Sığınak haline konulması dü- şünülen Yerebatan, Binbirdirek gibi yerlerden başka şimdiye kadar sekiz mahzen we sarnıç gözden geçirilmiş- tir. # Tecim've zahire borsası idare heyeti seçimi bugün yapılacaktır. Se çime birinci ve ikinci sınıf tecimen- ler iştirak edeceklerdir, Rey verme hakkı olanlar 80 kadardir, gir TER An rinde temaslarda bunmak üzere, karaya gitmiştir. * Kızılayın Hastahakıcılar mekte - binden bu sene çıkan hemşirelerin hepsi hastanelere yerleştirilmi dir, Açıkta bekliyen hemşirelerden Vedia E Semahat Muammer ya » kında açılacak olan Haydarpaşa Nü- mune hastanesine, Melâhat Tevfik te Heybeliada sanatoryomuna atanmış- lardır, * Süt talimatnamesi, henüz Sıhhat Bakanlığından direktörlüğe | tebliğ edilmemiştir. Talimatnamenin bu - günlerde tebliği beklenmektedir. * Kızılayın Eminönü kaza kolu 7 eylülde Taksim bahçesinde yapacağı bahçe eğlenceleri için hazırlıklara başlamıştır, Program, yirmi beş ki - şilik bir heyet tarafından düzenlen - mektedir. mame , Kilyosa otobüs Kilyosa otobüs işletilmesi kararlaş- mış, fakat yol dar olduğu için bu, ka- bil olamamıştı. Verilen haberlere göre yalnız bu yola işlemek üzere küçük otobüsler yapılmaktadır. Bunlardan iki tanesi bir hafta sonra hazır olacak- tır. Ay'ık top'anlı yarın 'Tecim ve Endüstri odası meclisi yarın aylık toplantısını yapacaktır. Esnaf cemiyetleri federasyonu ve oda memur ve müstahdemleri yardım sandığı nizamname projeleri ruzma- meye alınmıştır. Tecim odası, genel mağaza açmak için Bakanlıktan emir beklemekte - dir. Yakmda hazırlığa başlanacaktır. ! ! İ yorsun? Sasi, kırık, yüzünün çizgileri kırık» tı: — Hepsinin... z — Bu bahar, neye erikler çiçek aç- dr, arkadaş. —Kırağı çaldı, arkadaş... — Peki, ie bahar? Omuzları kaldırdı, bir kol tuğa yaslandı m — Ummayorum... — Ne yazık! Sesi, perde perde söntiyordu! — Evet, çok yazık.. Fakat baharı, bu dünya cennetini yıkan, gene ben, İ kendim oldum Kalplerie oynadım, gençlikle oynadım, ateşle oynadım. ! Kalplerle oynarken, bir gün bir sa - | karlık edip kendi kalbimi kıracağımı; ! kendi ebedi gençliğimi soldurup karar tacağımı ve bu ateşte yanacağımı dü- şünmedim... Her macera, yalnız bir hâtıra olarak kalmıyor kalpte, si- nirlerde ve kafanın gizli ve karanlık v 8D HAYAT VE MATF Bilgi tarihi bize, ci teknik ile matem yeleri arasındaki lıklı münasebetin neğini verir, İşi, en& nik ile matematik aff rudan doğruya mevcW ların sahasından A z | matiğin, dolayısiyi&” tabiat ve fizik bilgi İa yaptığı tesirleri cak olursak bu örneSi sayılamıyacak kadar 5 Batı ülkelerinde P ile matematik arasın€ sebet ve bağları 2 ren bilginler yok deği çok matematisyenler & matik, pratik hayat kası olmıyan abstre “© ların yığınıdı. Oysa ki, bütün öt€ gibi, matematik t€ nunda, teknik, ekono” sal kuvvetlerinin inki siyle alâkadardır, ve W ye uygundur. Ekom matematiğin önüne leler koyarak, onun mellerini yaratarak, 9 ler ve araştırıcılar matematiğin üstüne doğruya tesir eder. deliklerinde izler b bu tesirini iktidarda nıfın felsefesi yoluyl& İğ nu söylerken, teknik” ve istihsal kuvvetle” rin arasında otomat” bulunduğunu iddia © Nazariyenin pratik tayin edilişi çok defâ le ve matematikte © enkonsiyan olur, Si sonunda, ekonom. bağlır bulunan ilimle! yaratıldıktan sonra, 94 larda bilginleri doğr ruya pratik neticeleri araştırmaları hesaplar parmakla'yök.” 10, 15, 20 sistemi” elf yakların parmakla göre ortaya çıkmıştı” Eski Yunan bilgisi ce VII ve VI mci ASİ e muştur ve yine bü " Yunanda birçok tekno yapıldığı devirlerdir lerde ilim bir tarafta” endüstrinin inkişaf bir vasıta, diğer tara ni telâkkilere kaf$! gi mücadele silâhıydi. bin yıl sonra nazar arasındaki bağın © ması için bütün “ lan kavga bana burs” Ori Alay köşkünde var ? Dün bir akşam künün tehlikeli yaziyeti* kalabalık toplantılara madığını yazıyordu. P. leceği ihtimaline dair “ nü kaymakamlığına memiştir. Mamafih lâkal: makamlar tari lâcak müracaatlar heyetini buraya gö” kik ettirecektir. Topkapı sarayındaki nasinın da çökebileöi ve mutbağın tetkiki macı Kemal Altana (3) af ri silmek kolay değil” den, gençler, toy yn tiler... Kendimden 9 kuvvetlerimi o kada * | günün birinde toplan. ye mak istediğim zamâ” in ki yıklar gibi kendi ke” yordu. e a? kadar çökmüğ” — Cezandır, çek? Diyemedim! j —BITTİR Mal