30 Temmuz 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

30 Temmuz 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

e a 307935 aaa Çocuklarımız için güzel bir manio örneği verir- ken anne.erinide unutmamak lâzımdır. Çünkü yavaş yavaş sonbahar geliyor. Güzel Bayanlar sade bugünkü güzelliklerini değil, yarını da düşünmek mecburiyetindedirler. (30 Yaşın Güzelliğin dı Genç kadınlar, orta yaşlılar, biraz geç- kince olanlar kendilerine nasıl bakmalı İ Bir kadının en parlak, en güzel çağı yirmisinden otuzuna kadardır. Hele yirmi beşten otuzuna kadar olan zamanı, onun kazandığı tecrü- belerden en faydalı ve parlak bir şe- kildi fade edeceği yıllardır. G inin en . şaşaalı zamanları bu senelerdir. Genç kadın bu za » manlarmda o kadar güzel, 9 kadar taziptir ki, kendisini hakir olarak sonuna kadar böyle güzel ve #hml: kalacak zanneder, . Halbuki bu aldatıcıdır. Kadın tedbirlerine ih malkâr davranır yahut ta güzelliği” ne fazla mağrur olmağa - başlarsa derhal manen çirkinleşmeğe Yö? tutmuş demektir. Kendine fazla gü enmek, mağrur olmak bir kadına © Yakışmıyan bir şeydir, Fakat asıl tehlike kendine bakmamakta, lüzu- mü olan ihtimamı noksan yapmak- tadır, İlk dudak boyasını kullandı- İınız günlerin heyecanı geçtikten sonra kendinizi olsa da olur, olma- sa da olur gibi bir haleti ruhiyeye kaptırırsanız, hakiki tehlike başlar mış demektir. Güzel ve genç kalmak büğün eskisi kadar güç bir şey de- ğildir. Bunu iyice bilerek hareket eder ve tuvaletinize muntazam ve İtina ile devam (ederseniz, bütün tehlikeleri bertaraf edebilirsiniz. Artık kaşlara istediğiniz şekli vermek, istediğiniz gibi giyinmek, ve şük görünmek için her türlü ted- birlere etevessül etmek hususunda oldukça serbest olduğunuzu darze « diyoruz, Hem hürriyet artık sizin hakkınız olmuş gibi bir şeydir. Bu- hun için sıhhatinize, cildinize her zamankinden daha derin bir alâka ile bakabilirsiniz. Şayet meslek sahibi olmuşsanız, yahut ta hayatınızı karanmak için Şalışıyorsanız bu, kendinize lüzumu olan ihtimam: gösterebilmenize bir mini teşkil etmemelidir. İdman için, tuvalet için lüzumu olan vak» ti ayırmak her şeyden evvel bir ar- zu meselesidir. Cildinize, saçınıza, vücudunuza, ellerinize bakmak, bu- nun için haftanın muayyen günle - rinde vakit ayırmak hiç te mümkün olmıyan bir şey değildir. Otuzuna gelen bir kadın güzelli- ğini her şöyden evvel ihtimamsızlı- ğın tehdit ettiğini iyice anlamış ol- alıdır. Bir kadın otuzundan son- otuz yaşında olduğu kadar s6- vimli ve cazip olamıyacağını anlıya- rak hareket ederse, ihtimamın ne dçmek olduğunu daha iyi kavramış olur. Baharı yaşamış ve yazın en güzel gününü geçirmekte olduğunu hatırlarsa, sonbabarın çok uzak ok madığmı hissetmesi lâzımdır. Belki otuzunda evlisinizdir. Ço - luğunuz, çocuğunuz vardır. Bunlar sizin kendinize tahsis edecek vak» izin çoğunu alır, Fakat siz yine dinleyin! Hayatta kadın için i mümkün olduğu kadar ir gaye olmalıdır. tini güzell uzatmak b Bu yaşta bilhassa yüzünüze ve cildinize ehemmiyet veriniz. Eğer şimdiye kadar kullanmadınızza cil- Si besleyici bir krem muhakkak sü- rette lâzımdır Alnmızda ve gözle riniz altında, ağımız0 etrafında te» şekküi etmek üzere bulunan kırı - şıklıklara karşı son derece hassas Hlunuz, « Boynunuzu ye/ genenizi kremle masaj yapmayı unutmayınız. Gözlerini: velev hiçbir arıza olma- sa da iyi bir göz mütehasımma gös Mrinir Çünkü gözlerin altı bilhas- sa bakışlarınızın tesirile kı sr) etmek istidadındadır. Sai iza hiç olmazsa avda hir kere besleyici bir ilâç sürmek lâzımdır. Parlaklır ğını, canlılığını muhafaza etmek Üzere seytinyağlı gampuyan kat'i ön 40 Kadar Bu sene moda emprimelere fazla yer vermektedir. Düz kumaşlara gelince, açık mavi renk, saman ren- gi çoh rağebttedir. Yarım kaplarda, Troi » Kar'larda benekli eteklikle. rin üstülnde bu kumaşlar çok hoşa gitmektedir. ei / bir İhtiyaçtır. Bu, saçlarım beyaz * larimasına da mâni olur Kırkındaki kadınlar Kırkına doğru güzelliğin er bü" yük düşmanı hiç şüphe yok ki, Y& yılmak, porsumak ve fazla gelişme"- tir. Bu hal her kadını daha otuz be şinde iken tehdide başlar. Adale * nin gevşemesi, idmansızlık yüzün” den baş gösteren bu hal, şişmanlık” la neticelenir. Bu itibarla kırkı 665 tikten sonra bayanlara lâstik kemer ve sadece göğü yerinde tutmak için kullanılan bağı terkederek VÜ" cutlarma uygun bir korsa kullanma- larmı tavsiye ederiz, Esasen fazla gelişmek, şişmanlamak kadınlarda ekseriya olur olmaz zamanlarda &€ Wişigürel uzun oturmak, gerpilmek ve yatmaktan ileri gelir. Sıkı bir korsa her şeyden evvel ikide birde uzanıvermenin önüne geçecek, kır” kın aşmış kadınların en dikkat €t- meleri lâzimgelen düz ve dik dur * mağı, oturmağı temin-edecektir. Şişmanlatmıyan gıdaları seçmek te şarttır. Maamafih birdenbire a” yıflamak çok fenadır. Çünkü etler birdenbire porkur. Bu haj şişman - lıktan da fenadır. Cilde bu yaşta her zamankinden daha dikkat etmelidir. Muhakkak surette yüz buruşmasna karşı koyan bir krem kullanmalıdır. Deriyi bes- liyen kremlerden de bolca istimal edilmelidir. Ayni zamanda bu yaf- larda kirpikler de incelmek ve 28- yıflamak istidadmda olduğu İçin bunları da besliyen bir sürme çe * kilse fena olmaz. Bu sürmeden her gece sürmelidir, j Barometresi a Okurlarımızın Sorgularına Cevaplarımız Suadiyeden bir okuyucumuz 60 * sayor 3 Plâjda ilk güneş banyosu ne k dar sürmeli? Güneşin deri üze tesirini lütfen izah eder mi vap: İlk gün yüzü koyun 3 da- ve arka Üstü 3 ika; ceman 6 dakikadan fazlası zararlıdır. Güneşin Ultra « Violet şualarına vücudu ted ricen alıştırmak şarttır. Güneş derideki tabi tur. Derinizi de kul bundan hâsıl ol: eki 1 yağları kuru Yanıklık Maamafih hep » sinden iyisi zeytinyağı sürmektir. Bu hem temiz hem de faydalıdır. Ya» evvel vücude masaj süs içirerek ve sabahleyin de- nize girmeden yirmi dakika evvel tekrar sürmek maksadın husulüne kâ tidir Plâj perilerinden bir Bayan şunu soruyor: Ayak parmaklarını boyamak husu < #unda erkeklerin fikri acaba nedir; 4ok bilme isterdim. Cevap: Bu suale bütün erkekler nimına cevap vermek epey güş bir İş 9 ———— Yazın sıcahta ayakkabı kadar müs'iç birşey yoktur. Onan içindir. ki moda bu sene ayakkabının deri kısmında fazla mikdarda yapmış, ayakhapları delik deşik bir hale koymuştur. Şüphesiz havalar biraz daha iyileşince gene üstü kas palı ayakkabı moda olacaktır. tir. Evvelâ böyle bir vekâletten mah rumuz. Fakat bize kalırsa fikrimizi açıkça söylemek * şartile erkeklerin çoğu burdan hoşlanmaz. Sebebine ges Jince: ( Bunu İki cepheden anlatalım, ! Kadı senelerde zünden şekil itibarile çok bozulmuş tur. Topuklarda, taban boşluklarında ve parmaklarda hâsıl olan “na biçimsizlikler bugün bayanların çip» Jak ayaklarla arzı endam etmeler mâni olacak kadar ayakları maktadır, kları muhakkak ki, son run ökçeli iskarpınler yil» tirmiş bulu İkinel sebep, sebep değil, belki maki sur, nazarı dikkati ayaklara celbet- mesindedir. Kadın ayağı yukarıda söylediğim gibi soh zamanlarda pek âz müsteşnası ile teşhir edilecek bir halden çıktığı için bir de bunun üzeri ne zorla nazari dikkati celbermek en hafif mânasile bir tabiye noksanı » dir Nihayet, erkekler, arasında ne z8 » man konuşulsa ayak tırnaklarını bo- yayan kadınlar mevzuu bahsolunca hepsinin yüzünü buruşturdu, nutsuzluk gösterdikle için sorgu sahibi bayana bu âdetten vaz geçmesini tavsiye ederim