20 Eylül 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

20 Eylül 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

70.0. 035 Koh dde. eğ SiLAHLANMA YARIŞI ingiltere Deniz Kuvvetlerini! İCMAL INGİLTERE VE AVRUPA | İSTATUKOSU Uluslar Kurumu asamblesinde In- giliz Dış Bakanı Sir Samuel Hoare, İngilterenin misakta sayılan müeyyi- öslere karşı durumunu izah etti: İn- riltere mütecaviz devlet hakkında mi- sakın on altıncı weidesinde yazılı o lan müeyyideleri tak etmeğe hazır- dır. Ingiliz Dış Bakanından sonra söz | alan Fransız Başbakanı Laval'de mi- sakm bütün icabatını yerime getirmek, ötedenberi Fransız dış siyatasının te- meltaşı olduğunu söyledi. Binaena- leyh Fransanm da müeyyideler hak- kındaki noktai nazarı sarih surette | izah edilmiş oluyor. Aricak Italya bir savaş çıkardığı | tskdirde müeyyidelerin tatbik edilip | edilmiyeceği, Fransa tarafından İn - giltereye sorulan bir sünle verilecek | olan cevaba bağlıdır. Fransız Başba» | kanı Laval, İngiliz hükümetine şu ö- nemli suali sormuştur: Orta Avrupa- nın istatükosu bozulacak olursa, İngil tere istatükoyu bozmaya teşebbüs e- den devlete karşı da misakın müeyyi- delerini tatbik edecek midir? Gerçi Ingiliz Dış Bakanın asamble önün- de söylediği nutuktan sonra böyle bir sual varit olmamalıydı. Çânkü Sir Samuel Hoare, mutlak olarak Ingilte- renin müeyyideleri tatbik edeceğini | söylerken, yer tahsis etmemişti. Bu günkü buhran içinde İtalyayı ima et- tiği sarih ise de yer tahsis etmediğin. den Afrika istatükosunu bozmaya ça- lişan bir devlet hakkında tatbik edi- lirse, Avrupa istatükosunu bozmaya teşebbüs eden devlete karşı tatbik e- dilmesi tabii addedilmelidir. Mantı « kan vaziyet böyle olmakla beraber, İngilterenin on yıldanberi güttüğü siyasa karşısında Şir Samuel Honre « wn sözlerini makzedecek (hallerin | mevcut olduğu da inkâr edilemez. İn- ere ötedenberi, Avrupada ancak Lokarno muahedesinin kendisine tah mil ettiği yük kadar mesuliyeti yükle- nebileceğini söyleyip durmuştur, Lo- karno muahedeleri imzalanırken, İn- giltere, Almanyanm şark sınırları hak kında taahhüde girişmesinde sor et- berhangi bir taahhüde girişmekten | kaşıma. Data Ayrıpa yepieleşine Jini korun tasımda ancak isti. şereye girişmeği kabul etmiştir. Av- rupa istatükosunun korunması mese- lesi mevzuu bahsolduğu zaman, İngil. tere daima Lokarno muahedelerile gi- riğti i tanhhüdü ileri sürerek ondan ileri gitmiyeceğini bildirmiştir. Bumun icindir ki Laval'in suali çok yerinde bir sualdir. Fransız Dış Ba kanr demek istiyor ki, müeyyideleri tatbik etmek şimdi sizin işinize elve- riyor, Sizin işinize elverdiği için bizi de tazyik ediyorsunuz. Haydi bu taz. nız karşısında sizin yolunuza şe- İelim. Fakat müeyyideleri daha yakın devletler hakkında tatbik etmek sıra. sı geldiği zaman, siz de tatbik edecek Suali daha açık ifade ede- fim: Siz bizi ltalyaya karşı müeyyide tatbik etmeğe teşvik ediyorsunuz. Siz de ayni müeyyideleri icabında Alman yaya karşı tatbik etmeğe hazır mısı- mız?, logiliz kabinesinin bu suale verile- «ek cevabı tetkik için iki gün önce toplandığı bildirilmektedir. Fakat he- müz cevap verilmemiştir, o Filhakika çok şümullü bir cevap olacak. Ve eğer İngiltere Lokarnoda olduğu ta ve Doğu Avrupa hakkında ahhütlere girişecek olursa, en ileri «i. yasal amacı Avrupada istatükonun muhafazası noktasında toplanan Fran ss için bu, büyük bir siyasal muv fakıyet olacaktır. — A.Ş. E. Yunanistanda Rejim meselesi Atina 19 (Özel) — Atina Şarbayı yazdığı bir makalede rejim meselesinin ayni zaman - da siyasal bir mesele olması do- | si biribirinden ayrılamı - ğını iddia ediyordu. Ayrı- şık parti liderleri buna karşı ver dikleri cevapta bu iki mesele - nin biribirinden ayrı oldukları - nı ve yapılacak genoyun sonu « çu her ne olursa olsun kabineye tesir yapam:yacağını söylemek tedirler. Başbakan Çaldaris genoyun teferrüatı hakkında şimdiye ka dar ayrışrk partiler ile konuş - mamıştır. Söylendiğine göre ya kında böyle bir konuşma yapıla caktır, Atina, 19 (Özel) — Eski Soy sal Yardımlar Bakanı Kirkos Başbakan Çaldaristen cumu - riyetçilik taraftarı olanların a - hali partisi üyeliğinde kalmala- | amman ii Yeniden Londra, 19, A.A. — Deyli Telgraf gazetesinin deniz aytarı, masında ileri sürülmüş olduğ evleti konferansının toplanma, Londra deniz anla içinde beş deniz ibtimal vermemektedir. Aytar diyor tır, Büy ir ki, daha şimdiden İn: rilmesine aid müddetli bir pr İran San'at Kongresi Moskova, 19 A.A, — Iran san'atları arsrulusal kongresi, dün çalışmasını bitirmiştir. Önümüzdeki kongre, 1937 yılında Paris- te toplanacaktır. Kongre, arsıulusal bir komite seçmiştir. 22 memleketin oruntaklarını bir araya toplıyan bu komitenin baş - karı Alman profesörlerinden Friedrich Sarre, genel de Amerikalı profesör Pope'dur. Arnavutlukta Otuz İdam Belgrad, 19 A.A. — Tirana'dan bildirildiğine göre, Fieri hak- yeri son isyan suçluları hakkında 213 mahkümiyet kararı ver - miştir ki, bunun 30 u idam ve 29 u müebbet kürek cezasıdır. Amerikada Bir Nevyork, 19 A.A. Oksford (Misisipi) den bil Burada bir linç hâdisesi daha olmuştur. Katil ile suçlu bir zenci muhakeme ediliyordu. Jüri heyeti kararını vermek üzere çekileceği zaman birtakım kim üç gardiyanı kıpırdamıyacak zenciyi yakalayıp bir otomobile atmışlar ve şehirden takriben bir buçuk mil mesafede bir yere Bükreş Elçimizin Bir Ziyareti Bükreş, 19 A.A, — Bükreş gazeteleri, Bükreş elçimiz Ham - ullah Suphi'nin bugün Dış İşleri Bakanlığında Başbakan Ta- edilerek bazı mühim meseleler hakkm- tarafından kabu ————— FRANSIZ FINANSI ekime Yeni Bütçede Masraf 49 Milyar Frank Olacak Paris, 19 A.A. — 25 Eylülde Saylavlar Kurulu Finans komis yonuna verilecek olan 1936 yılı bütçe projesi, şimdiki tahminle re göre, evvelce bildirilmiş olan 42 milyardan daha az olacaktır. Bu sonuç bütçenin tanzimin- de hâkim olan ekonomik zihni- yet sayesinde ve kararnamele - rin âmir olduğu azaltmaların yapılması suretiyle elde edil - miştir. Finans Bakanlığı, bütçe dışın da olan masrafları bütçe dışın - da ve bir seri halinde toplar'ayı muvafık bulmuştur. Esasen bu Jules Cambon öldü Cenevre, 19 A.A, — Jules Cambon, bu sabah ölmüştür. Paris, 19 A.A, — Jules Cam | bon, 1845 yılında Pariste doğ - muştur. 1870 harbine iştirak et- miş ve 1891 de Cezâir genel il- baylığına atanmıştır. Vaşing - ton büyük elçisi iken çıkan İs - panyol - Amerikan harbi sıra - sında İspanya kraliçesi, Ame - rika Cumurbaşkanı Mac-Kinley nezdinde kendi mümessilliğine tayin etmişti, ington'dan yük elçiliğine getirilmiş ve 1907 de Berlin bü yük elçiliğine atanmıştı. Büyük harb çıkıncıya kadar bu memu riyette kalmıştı. Agadir vaka - sından sonra Fransa'yı Fas'ta özgür bırakması şartile Alman- yaya kongusunun bir parçasmı bırakmağı teklif etmişti. Harp- ten'sonra büyük elçiler konfe - ransına başkanlık etmişti. Fran sız akademisi üyelerinden ve Lejiyon donör nişanınm büyük haç rütbesinin hâmili idi. rı caiz olup olmadığını bir mek- tupla sormuştur. Başbakan he - müz cevap vermemiştir. € Filoların tahdidi tehlikeleri diğer memleket - lerin geniş deniz yapı proğramları karşısında ortadan kalkmış - k Britanya, yakında deniz kuvv yeti karşısında kalacaktır. Son dakikada deniz devletlerinin ndrada toplanmalarını temin için çalışılacak ve ikinci bir ma yapılması teşebbüsüne girişilecektir. EM Artırıyor çağrılacağına tlerini artırmak mec- akat umud o ka- z donanmasının kuvvetlendi - am için hazırirklar yapılmakta- sekreteri Zenci Linçedildi liyor: ler hapisaneyi işgal ettikten ve hale getirdikten sonra suçlu götürerek asmışlardır. gibi masraflar, usnomal gelir kaynakları vasitasiyle sağlan - maktadır. Bu masraflar, ulusal cihazlanma, ulusal savganın us- nomal ihtiyaçları, buğday ve şa râaP Piyasalarının yeğrimi .çin- dir. Paris, 19 A.A. — Eko dö Pa- ri, Fransız Finans Bakanı Keg- nier'nin bir diyevini yazıyor. Finans Baklnr bu diyevinde| meclis inans komitesinin ta -| mamiyle tevzin edilmiş olan bütçe projesini yakında meclise vereceğini bildirmektedir. Pro- Jeye göre masraf, 49 milyarı Orduda Alatürk günü Ordi A.A. — İlimiz için Atatürk günü olmak üzere onay lanmış olan 19 kylül günt bin - lerce halkın içten gelen heye * can ve duygulariyle ve büyük törenle cumuriyet alanmda kut landı. Söylevler verildi. e Şehir baştanbaşa donandı. Lehistanda yahudi düşmanlığı İ Varşova, IS A.A. — Ozento- | ehau'da Yahudiler | tarafından öldürülen bir lehli gömüldük - ten sonra Şelirin başlıca cadde - lerinde gösteriler yapılmış, Ya hudi evlerinin kapıları kırılmış, mağazalar tahrip edilmiş ve kırk kadar Yahudiye dayak atıl mıştır. Marinkoviç öldü Belgrad, 19 A.A. Eski Başbakan ve Dış Bakanı Marin- koviç ölmüştür. Bir Romen uçağı düştü Bükreş, 19 A.A. — Köstence uçak kıtasına ait bir süel deniz tayyaresi denize düşmüştür. Bir mülâzım, iki pilot ve bir makinist ağır yaralanmışlar ve telsizci boğulmuştur, Uçak kay | bolmuştur, Mussolini Ateş Püskürüyor (B. ş tarafı ederek Beşler homitesi tekliflerinin | yeni müzakerelere esas tutulduğu takdirde, barışın şimdilik kurtarıl- muş olacağını beyan ediyorlar. Dün aldığımız telgraflar aşağıdadır.) Londra 19 A.A. — Beşler komite si önergelerinin Mussolinide uyandır- dığı ilk etk kaydeden Ward Price, bunları Daily Mail gazetesin- de yaymaktadır Mussolini demiştir ki kabul lecek bir dıktan başka, gülüne- ğ daha sonra alacağım: Fakat komitenin # klifleri hakkında gazetelerin yazdıkları doğru ise, bun- ar İtalya ile alay etmekten başka Bana ili çöl teklif ediliyor: Biri kum, öteki tuz çölü. Görülüyor ki, komite beni bir çöl koleksiyoncusu sanmaktadır.,, Mussolini, Dankali ve Ogaden ül- kelerinden teşekkül eden bu iki çö- tün barmılamıyacak bir durumda ol- duklarını ve İtalyanın buralarda ba- yırlı eserler yapabilmesinin imkânsız olduğunu söylemiştir. Mussolini, şunları ilâve etmiştir: “İtalyanın iştirale etmiyeceği | ta- bil olan arsınlusal yönetim ve jandar- ma projesi Doğu Afrikasında! kerlerin İtalyaya dönüşünü sağlamak için tasarlanıyorsa, İtalya bunu ka - bul etmiyecektir.,, Mussolininin (o Cenevrenin nasihatlerine ihtiyacı yok- muş! Cenevre, 19 A.A. — Reuter: Alo isi, Romaya gitmiyecektir, Sanıldığı- na göre, Mussolini, Aloisiye “C: nevrenin nasihatlerine ihtiyacı ol « madığını.. bildirmiştir. Bu hıllır, acı bir tesir uyandır. , Mussolininin bükülmez dur muhafaza etmek hususundaki niyeti bu sözlerden anlaşılmak tadır. Yapılan tekliflerin esasları Cenevre, 19 A.A. İtalyaya ve Hâ- beşistana yapılmış olan teklifler a- da Habeşistanın bütün genel işlerinin Avrupalr danısmanlar yar - dımile yeni baştan kurulması var- Bu işler arasmda jandarma, po- « ve adliye işleri vardır. Uluslar Sosyetesinin himayesi al tnda bulunacak olan yabancı kurul bir danışma organizmi şeklinde ola- | caktır. Jandarma ve polis işlerinde esir - ik ve silâh teclininin kaldırılması ve yabancıların güvenliği vardır. Eko- nomik bakımdan maden ve tarım iş- lerinde açık kapı prensibi kabul edi- lecektir. Beysndulk işleri, pokta ve nakliy£ gibi işler yabancı uzmanlar yardı - mile yapacaktır. ngiltere ve Fransa ki İtalya ile hudut düzeltilebilmesi ve denizde bir mahreci olması için İn - giz ve Fransız Somalilerinden Ha- beşistana birer parça toprak vermeye hazırdırlar, Finans işleri sıkı bir kontrol al nacak, vergiler yeniden gözden cek ve yabancı istikrazlar sis- ile ilgili olmak üzere Habeşis ler kurulması imkân: İtalya ve Habeşistan» yapılmış ©- lan tekliflerde, bir be 4 -4<, bir pro- tokol ve bir de yardım projesi var- dır ; Başlanyıç. Habesistanm 1922 ve lında esirlik ve silâh tecimi m p'e- lerinde girişmiş olduğu | taxhhürleri anlatmakta ve incelemektedir. dan sonra Habeşistanın finan- şal ve ekonomik şartlarının yüksel - mesini temin maksadje Habeşistana i için Habeş mı yapılmış olan müra- caat incelenmektedir Savaş bir gün meselesi! Londra, 19 A.A. — News Chro- niçle eazetesinin Adianhaha avtarı tım bildirildiğine göre, Habeş impara toru ile müşavirleri harbin muhakkak ve artık bir gün meselesi olduğu fik rini beslemektedirler, İmparatorun bütün umutları. mu hasamanın başlangıcından evvel am- bargonun © kaldırılmasında o temer- küz etmiştir. İmparator, bundan do- lâyr Avrupada krediler açmış ve bir Londra bankasına 50 bin sterling li- s1 yollamıştır. Daily Mail gazetesinin aytanı, Ha- çıkmış olan iki İtalya - nın mallarının müsadere edilerek fab tikaların Habeş askerleri tarafından gayri kanuni bir şekilde işgal edil - mis olduğunu yazmaktadır. Amerika, filosunu Atlas Okyanusuna geçirecek Vasington, 19: A.A, — Deniz Ba- kanı Svanson demistir ki: “Bir İtal- yan Habeş harbi takdirinde, Deniz Bakanlığı, Amerikân tecim gemileri: nin korunması için büyük Okyanus» taki filosunu Atlas Okyanusuna ge- çirmeğe hazır olacaktır... 4000 asker daha gönder- diler : Cenevre, 19 A.A Bombardia gemisi, 4000 askerle Doğu Afrikası- na hareket etmiştir Maltada hava manevraları Londra, 19 A.A. — Bu gtce Mal ta üzerinde hava manevraları yap mıştır. General Mak Kulloç. Malta h- 1 incide | Son Dakika Karar Salıya Bildirilecek Paris, 19 (A.A,) — Temps gazete- sinin Çenevreden öğrendiğine göre, İtalyanlar Beşler komitesi önergeleri- ni reddederlerse, konsey raporunu sosyete nizamiremesinin 1$ inci mad- desine göre hazırlayacak ve karar ib timal Salı günü iki tarafa da bildirile- cektir. Durumun ilerideki gelişimi hü- | susunda da iki ihtimal gözetiliy harbin başlamasına intizaren ya kon- sey devamlı olarak toplantı halinde bulunacak, yahut ta Çin - Japon an- laşmazlığında yapılmış olduğu gibi, devamlı bir komite kurulacaktır. Mısırdaki Hazırlık Londra, 19 (A.A.) Mısırdaki İngiliz kuvvetlerinin takviyesi hisso- lunmıyacak bir surette devam etmek» tedir. Bir süvari alayı bugün İsken- ösriyeye hareket etmiştir. İskoçya mu hafızlarından bir alay da ilkteşrin ba- şında hareket edecektir. İ İngiliz Filosunun Durumu | Londra, 19 (A.A.) — İngiliz file- sunun Akdenizde ve Şap denizinde bugünkü “durumu şudur: Muhtelif sniftan Cebelüttarık'ta 19, Iskenderi- yede 55, Aden'de 10, Hayfada 5, Port sait'de 3 gemi vı lin Singapu» ra İki torpido muhribiyle bir uçak ge- misi gelmiştir. On bes gün içinde. Londra, 19 (A.A) — Loyd Core Brodford'da verdiği bir diyevde gele- cek on beş gün içinde mutlak bir har- bi beklemek lâzimgel liğini söylemiş. | tir, Cebelüttarıkta uçak savaşı- na karşı hazırlık Londra, 19 (A.A.) — Cebelüttarık- ta İngiliz makamları çıkardıkları bir | beyannamede büz ahvalde elektrik ın şebri karanlıkta bırakaca- i mektedir. Şehir karanlıkta bırakıldığı takdirde halk bu mumları katiyen dışarıya ziya sızmıyacak bir tarzda kullanacaklardır. Bu emre kar- $r gelenler hapse atılacaklardır. Habeşistan İngiltereden si- | lâh alıyor Adisababadan gelen haberlere gö- re, Cenevre konuşmaları biter bit» mez İngiliz hükümetinin silâh am- bargosunu hemen kaldıracağına Ha- beş hükümeti kanidir. Silâh ve cep hane satın almak için İngiliz banka, sına 50 binterling yatırılmıştır. Am bargo kalkar kalkmaz. hemen silâh ve icephaneler. Habeşistanı gönder lecek ve bunların oraya birinciteşri- İ nin başından evvel varması temin o- lumacaktır. İtalyan bankasının ihtiyat mevcudu Roma, 19 A.A. — İtalyan bankası» nın bilânçosuna göre, ihtiyat altın mevcudu 4 milyar 563 milyon liret- tir. LL LL m l kıtalarının başkumandanlığını üzeri- ne almak için dün , igiltereden hare- ket etmiştir. Cebelüttarıktaki İngiliz filoları Londra, 19 A.A, — Röyter ajansı- na Çebelüttarıktan bildirilyor; Dün Cebelüttarıktan gelen filo şim dilik burada kalacaktır. Filo dünya- nin en büyük savaş gemisi olan Hud diretnotile Renovn diretnotundan, dört kiuvazörden ve 10 destroyerden mürekkeptir. Bütün bu gemiler Ak deniz filosuna değil, ana deniz filo suna aittir. Habeşistandan çıkacak İtal- | yan konsolosları İ ; Adisaba, 10 A.A, — Habeş hükü- | meti, uzak bölgelerde bulunan 4 İ-| talyan konsolosunun o Adisahabadan geçen muayyen bir yol takip ederek | ülkeden çıkabilmeleri için gereken e- | mirleri vermiştir, Gazeteler Mussoliniye itidal | tavsiye ediyorlar Paris, 19 A.A. — Birçok Franst4 gazeteleri, tesiri olacağına pek mamakla beraber, Mussoliniye itidi nasihatleri vermekte ve Beşler komi" tesi önergelerini yeni görüşmelere 6- sas tutmâsını kendisinden istemek - tedirler, Bununla beraber, Romanın | müsait bir cevap vermesini hiç kim. se beklememekte ve İngilterenin sü. el tedbirler alması ihtimali genel bir endişe” uyandırmaktadır. İtsiyan hüsnü niyetine eden Peho de Paris diyor ki “Mussolini, maddelerine sonradan İtalya lehine daha fazla elâstikiyet vermek hakkını muhafaza etmekle beraber, plân prensibini kabul et mekle akıllıca bir hareket yapmış o- lacaktır. Duçe, süel hareketlerde bu- lunmak niyetini muhefaza ettiği tak- dirde, İngiliz harp uçak ve gemileri- nin şimdiden gösterdikleri faaliyet ö- nemli hâdiselerin piştarı olarak te - lâkki edilebilir... Pigaro diyor ki: “Harbi ve barışı elinde tutan Mus- |! müracaat | “Versay, ı Gezerken (Baş tarafı 1 incide) Şimdi şu mütalealara göre hükmümüzü verelim ve diye - lim ki; Eskimiş ve köhne fikir- leri bir tarafa bırakalım, hattâ rafa bile koymıyalım. İlim, £ nde yaşıyan mil - letler ölmez.. Bütün dünyanın hücum edip mahvedemediği Almanya meydandadır. Her gün birer medeni eser yaratan bu milletlerin hamleleri önünde duracak hiçbir kuvvet yoktur. Benim kanaatime göre ne yeni büyük bir harp ve ne de bir zel- zele, ne bir yanığın, ve ne de bir tufan... Bu milletler bağdaş kur- Müş oturuyor. Yurtlarının bü « tün çevresini sımsıkı demir ağ- larla ve çelikle örmüş, varlığın- dan çok emin ve mağrur ve bü- tün bizile. yürüyor, Kendisini korumak için başkasının felâ « ketine intizar edenler çok al - danırlar... Binlerce eserler arasında yal- nız (Versay) kâfidir. Bu eserin önünde söyliyecek kelime bula- mıyordum, Yalnız bu kadar mı? Bunlar sayısız ve sonsuzdur... Milletler için hüküm verirken acele etmemelidir. Onun derin- liklerini görebilecek gözlerle, anlayışlı kafa ile iyice ve önem li inceledikten sonra kat'i veya sathi bir büküm vermelidi; Buna binaendir ki, benim şu ka naatlerim belki aykırı olabil fakat hiçbir vaki! i değ hakiki bir çelik gibi kuvvetli bir kanaatin ve görüşün mahsu lüdür. (Monmarter) bataklığından 'üniversite,, kürsüsüne kadar yükselip dalgalanan içtimai se- viyeyi ölçerken eldeki ölçünün şiridi üniversite önünde ko - puyor.. İlim şelâlesi pek yük » seklerden akıp bütün Fransaya hattâ bütün dünyaya yayılıyor. Fransa için değil, bütün dün! için hürriyeti bağıran Fransa, ilim içinde kürsülerini acunun bütün milletlerine açmıştır. Bi- ze de burada bir.yer. ve bir kö- şe verilmiştir. Fakat maalesef oraya bir kürsü kuramamı- şiz. Neden ve niçin? Benliğimi - zi ve sesimizi bütün dünyaya işit tirecek, Türkün destanmı, göz- ler kamaştırıcı tarihini, rejimin büyük hamlelerini, inkılâbımı- zın harikalarını, elhâsıl büyük Atatürk'ün eserelerini göstere- cek, bildirecek bu kürsüyü ne - den kurmuyoruz? Bu kürsü yalnız bundan iba « ret değildir. Bu kürsü Fransa - nin göbeğinde dalgalanacak bir Türk bayrağı ve onun etrafına toplanacak Türk çocuk larının milli mihrabı ve bağlan- dığı bir yer “olacaktır. İlim, fen, san'at için bu bilgi ocağına koşup gelen ve gönderilen Türk çocuklarının birlesme veri, se - vişme yeri, anlaşma yeri olacak tır. Parise bu maksatla gelen bu çocuklar nerede?. Bassız. bağ - sız, serpilmiş biribirinden haber iz!.. Allah herkes icin, her kendi için Öyle mi?1. Hamdi AKSOY mma —— sağlanması için bir tek kelime ki gelecektir. Fakat bu kodar ileri gi - den Mussolini için, kendisinden bek- lenen bü kelimeyi söylemeri çok tor- si kesi bütün harpleri kavhet se bile, son mücadelede muhakkak #urette muzaffer çıkar Populaire, şu fikri “Yanılmaksızın sövl talya harp ettiği takdirde derhal ted- bir almacaktır. İngiltere, bünm karar vermizt Fransa İngiltere *İ- birlikte hare! etmek zorunda kalacaktır. Türkiyedeki İtalyanlar Şehrimizden Habeşistan gönüllü gitmek istiyen 500 İtalyan yeneinin shhi muayeneleri tamamlanmış ve hepsi de sağlam görülmüştür. Bundan baska İtalyan şsfareti şeh rimizdeki İtalyanlardan sekerlik ca- ğında olanları seçmektedir. İts dan emir gelir gelmez bunlar hüsust vapurla İtalyaya o gönderileceklerdir. Şehrimizde bulunan seki? hin- vakın İtalyandan evli olanlar askere alm- müthiş bir mesuliyet taşımak. hut b sol tadır. Harbin kopması, y | mryacak. yalnız bekâr ve sağlam o- lanlar gönderileceklerdir.