23 Eylül 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

23 Eylül 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

Ada vapurunda bir panik oldu Birçok kimseler ba- yıldı ve yaralandı Sabahleyin Köprüden 11,15 tc kal- kan ve” Moda - Adalar seferini yapan Akayın İhsan kaptan idaresindeki Kınahada vapuru büyük bir tehlike geçirmiştir. Saat tam on ikide Kral. adaya yanaşan vapur, suların tesirile birdenbire iskeleye yüklenmiş ve bu sarsıntı yüzünden makine dairesinde madeni yardımcı vaflardan birisi kop- muştur. Kazanda biriken İstimin bü- tün şiddetile açık ve kopuk borudan dışarıya çıkışı vapuru gürültüye ver- miş ve bifdenbire ne olduğunu anla- yamıyan yolcular arasında panik haş- lamıştır. Halk üstüste kapılara bü - cum ederken ber taraftan açı acı ba- girmalar, baykırmalar yükselmiş, bu sırada vapur da İskeleden acılmış çok tehlikeli dakikalar geçirilmiştir. Bir sey olmadığını söyliyen polisler, yol. culara dert anlatamamış, dışarıya İır- lamak istiyenlerin heyecan ve telâş- larını dindirememişlerdir. Güverteden, kamaralardan alaya « bilen kesif bir yolcu kalabalığı iske- leyi doldurmuş, içerde kalan kadın - hır bayılmışlar, çocuklar korkudan ağlamıva başlamıslardır. Umumi pa- nx om dakikaya kadar bütün dehşe- tile devam etmiş, vapurun kurtarma #letlerini kapanlar da olmuştur. Ne- den sonra patlayan vaftan çıkan İs tim kesilmiş ve halkta büyük bir kor. ku uyandıran ses durunca heyecan kısmen bastırılmıştır. Bi karışıklık arasında iki kalın kendilerini şaskınlıkla denize atmak | i yarın kalp ağrı. istemişlerdir. Bir tutmuş, yolculardan üç, dört üs | ye- | şi kol ve bacaklarından muhtelif yalar almışlardır. Ancak yirmi dakika sonra Kınalı ada iskelesinden bir turafik makineyi çalmtırmak suretile ayrılan vapurun ici bir hastaneye dönmüş, herkesin sağlığı bozulmuştur. Vapur, tek makineyi işleterek ya. rım saat geç olarak Burgaza uğramış, Heybeliyi de geçtikten sonra Büyük. adava gelmiştir. Yolcu almadan Hz. | İice gönderilen Kınabada vapırunun makine dairesindeki bu sakatlığın tadan kaldırılması bir haftalik ta re bağlıdır. Panik sırasında iki can*a, kahve rengi boz bir kürk boğa, biç raket kaybolmuştur. Hâdisede kimsenin suçu yoktur. Vapurun başmakinisti Feyzi, tmumi panikte makine dairesinde -hemen ie car eden.tedbirleşi simak vur etilen İ- vik ve olabiledek' teMikelerin önüne geçmiştir. Kaza, Aksy idaresi nübet- şi şefliğine bildirilmiştir. Heybeliada polisi, kaybolan esyala- ri aramakta, kaza, etrafmda Akay İ- deresi ve zabıta tahkikatmı sürdür. mektedir. | © —— e Kaçak et satan'ar çoğalıyor Verilen maliimata göre, son gün- lerde şehrimizde kaçak et ticareti aıt muştır. Şehrin civar yerlerinde bazı kaçakçılar günrie 15 - 20 koyun kese- rek satmaktadırlar, Kaçakçılar setışi eski okka ile yapmakta ve etin okka- sını 25 « 30 kuruşa satmaktadnıler. TAN ŞEHİRDE OLUP İTENLER Yunan filoları Yarın dönüyorlar Şehrimizde buluran dost Yunan tayyarecileri dün sabah müzeleri ve camileri gezmişlerdir. Saat birde Yunan sefiri tarafından "Tarabyadaki sefaret binasında Yu- nan donanması ve tâyyarecileri Şe. refine bir öğle ziyafeti verilmiştir. Ziyaiette Yunan donanması amirali Sâkelaryu, şehrimizdeki Yunan ha- va filosu kumandanı Moşkovinos, İs- tanbul Hava Kurumu Başkanı İsma- deniz sübayları hazir bulunmuşlar» dır. Yunan Amirali Sakelaryu dün ak» şam saat 27 de amiral gemisinde Türk donanması şerefine bir ziyafet vermiştir. Ziyafette İstanbul Deniz Kumandanı Yarbay Talât, Deniz. Kumandanlığından Albay Kemal, Yunan sefiri ve konsolosu hazır bu- şehri gezecekler ve Patrikhaneyi zi- yâret edeceklerdir. Akşam üzeri Yunan Sefareti tara- fmdan Tarabyada Yunan deniz ve hava sübayları şerefine bir garden- parti verilecektir. Akşam saat 22 de de Türk Hava Kurumu taratmdan — Pörapalas ote- linde 500 kişilik bir ziyafet verile- cektir. Dost Yunan deniz ve hava fi loları yarım sabah memleketlerine dö- neceklerdir. ——e POLiS Adamı tavana Asıp dövmüşler! Paşabahçede sporcu İbrahimi tava- na asmak suretile ve kıskançlık sai- kssile ağır surette döven, Cemil, Kürt Ali, Mustafa, Katina Beykoz sulh hâkimliğince tevkif edilmişler ve Üsküdar müstantiği suçluların sör - İ gusuna başlamıştır. Ibrahim hastanc- ye yatırılarak tedavi edilecektir. Kanarya kuşlarına göz koymuş Unkapanında kunduracılık - yapan Rızanın kundura dükkânmdan,o civar da oturan Adviye İsminde bir kadın beş kanarya kuşu çalmıştır. Adviye yakalanmış, kuşlar sahibine iade edil- mi Komur yünü Orak Şişliye gitmekte olan şoför Echminin idaresindeki 3844 numaralı kamyon Nişantaşına geldiği zaman şoförün yanında bulunan seyyar balıkçı Re - şat kamyondan inmek İstemiş, fakat muvazenesini kaybederek yere yu- vücudünün muhtelif yerle- rinden yaralanmıştır. © Valde hanı iskelesinde hamallık yapan Tatar Cevdetle Fuadın arasın- da bir yük meselesinden kavga çik- mış, Tatar Cevdet cebinden çıkardığı sustalı çakı ile Fuadı sağ kaburga- sından ağır surette yaralamıştır. Suç- Iu yakalanmıştır. * Büyükadada Pazar yerinde ma- Kaçakçılar, halka satış yapmakla be- raber, kasaplar da bu kaçakçıların mühim müşterileri arasında bulun maktadır. Göçmen konuk yeri Sarayburnundaki eski Sirkeci Sev- kiyat yerinin “göçmen konuk yeri, hâline getirilmesi için bütün tertibat alınmıştır. Bu bina esaslı şekilde ta mirat ve tadilâta uğrayacak vs ivi bir şekle sokulacaktır. Göçmenlerin yanlarında getirdikleri eşyaları koy - maları için de binanm ambarlârın- dan da istifade olunacaktır. navlık yapan Yaşar arkadaşı Tevfik ile kavga etmiş ve arkadşını ağır su- rette yaralamıştır. © Paket postahanesi iskele kısmın» dan zift taşıyan ameleden Alinin ü- zerine bir teneke zift dökülerek yüzü- nü ve ellerini yakmıştır. Yaralı Cer- rahpaşa bastanesine kaldırılmıştır. * Sütlücede Şevki, Rifat, adlarında üç çoban koyun sürüleri otlatırken hâyvanlar biribirlerine ka- rışmış, çobanlar koyunlarını ayırır - ken kavga etmişler, ve biribirlerini döverek yaralamışlardır. Hakk: ile Türk Yunan hava ve | Tunmuşlardır. Konuklarımız bu sabah |; İ Mecburi duraklarda, o arabalar i mutlaka durmağa mecburdur. Di- ğerinde, binecek veya inecek yel- * cu bulunduğu zaman durur. Tramvayın durması mühim şey- dir. Istasyon deyip geçmeyiniz. Dikkat ediniz, ekseri tramvay ka- zaları, hep duraklarda ve binbir | sebeple vukua gelir. Bazı tramvay i vatmanları var. Ihtiyari denen du- | raklarda durmak istemezler. Bu gibiler, ihtiyari durağın mânasını iyi kavrayamıyorlar galiba. Bu ne © vi duraklarda inecek veya binecek bir yolcu varsa, durak sıfatını de- Biştirir ve ihtiydriden o mecbüriye İ geçer, Çok defa işitiyoruz, görüyoruz: Bir ihtiyari durak yerinde tram - vay bekliyen yolcu, yaptığı dur işaretlerine, çırpınmalarına rağ - İ men arabayı durdurmağa muvaf- fak olamıyor. Tramvay bütün hı - hi Anadolu yakasında Elektrik artacak mı Istanbul elektrik şirketi, Anadolu yakası ve Adalar elektrik ücretleri ü- zerinde de bazı etütler yaptırmakta » dır, Şirket iddia ettiğine göre, bura” larda tesisat kurmak için mühim mik- tarda masraf yapmıştır. Halbuki A- nâdolu şubesi ve Adalarda aboneler, IHTİYARI || Ustanbulda iki türlü tramvay du rağı vardır: Mecburi, ihtiyari. | bugünkü halile istenen derecede çok | h olmadığından, yapılan masraf çıkarı kısma şamil olmak üzere, kilovat ba- gına, ücretlerde bir zam yapılması mektedir. Şirket tekliflerini, komi - üzere hazırlanmaktadır. Yağ fiya'ları ucuzluyor Belediyenin yaptığı tetkiklere gö- re, Trabzon yağı fiyatları 1931 we sindenberi, İstanbulda mütcma di kimsin... m... 2 im Yalan hesaplara göre TdörE ne içinde yağ fiyatlarında kiloda 65 ku- ruşluk. bir. ucuzlama vardır. Şehrin mıntakalarına nazaran, en ucuz yağ satılan yer İstanbul tarafı, en patı yerler de Üsküdar ve Kadıköy cihet» leridir. —— Bir ayda ne kadar el yiyoruz ? Son bir ay içinde Karaağaç mezba- hasında 27040 Karaman, 5219 Dağ- liç, 4942 Kıvırcık, 1512 Keçi, $301 Küzu, 18 Oğlak keştimiştir. Metmuu 41982 baştır. Bundan başka büyük baş hayvanlardan da 1547 öküz, 365 inek, 235 manda, 147 dana, 597 ma- lak, 4 boğa kesilmiştir. Yeni ge'ecek ecnebi prolesörler Ankara Musiki muallim mektebi için, Kültür Bakanlığınm Almanya - İ dan çağırdığı mütehassıs prolesör ö- nümüzdeki ay başında memleketimi- ze geletöktir, Mütehassıs, mektebin ıslahı için de ayrıca etütler yapatak- ü için çağrılan üç tir. Ne Dersiniz ? — DURAK! siyle geçip gidiyor. Aksi de olu - | yor: Bir ihtiyari durakta inmek istiyorsünuz. Vatmanın yanındası- nız. Durağa yaklaşırken, vatma - nın freni kıslığım görüyorsunuz. Fakat araba bir türlü durmuyor. Vatman bekliyor ki, yavaşlaşan bu seyir esnâsında, siz atlayasınız. | Eği — ineceğim, arabayı iyice dar- | dur, derseniz, vatmanın âbus yözü ile karşılaşırsınız. Ve hattâ size: — Bir yolcu için durursak başa * İ me çıkar, yavaşlattık arabayı, atla | işte, Diye akıl hocalığına kalkışır. Vatmanlara, ihtiyari durakların mânasını iyice anlatmalı. Ekseri kazalar, böyle yerlerde oluyor. Bir teh yolcu dahi olsa, araba dur malıdır. Aksi halde ihtiyari durak ların lüzamu kalır mı?. Biz böyle düşünüyoruz. Siz ne dersiniz? Siz ne dersiniz ? | Hayvanların sayım Vergisi inecek Finans Bakanlığı tatalından vergi kanunları üzerinde bir müddettenbe- si yapdmakta olan incelemeler bit - miştir. Bu incelemeler sonunda yeni bazı kararlar alınmak üzeredir. Hayvan başına alınan sayım ver indirilmesi mukarrerdir. Bu bir lâyiha hazırlanacaktır. Jınca, hükümet bu Tyihayı gisi Meclis lamamaktadır. Onun için, yalnız bu | Kamutaya verecektir. Alman baber. icre göre koyundan âlınan vergi 26, keçiden alman vergi de 20 kuruşa in- için lâzım gelen formül tetkik edil | dirilecektir. Diğer hayvanlardan alınan vergi » serlik vasitasile Bakanlığa arzetmek ( et de bu nispette indirilecektir. ——— Içme suyu için projeler nasıl yapılmalı? İçme suyu projelerinin ne suretle ya pılacağına dair hazırlanan talimatna- me ilgili makamlara, gelmiştir. işbir proje yapılırken, her şeyden önce, o şehrin nüfüsu gözönünde tutulacak» tır. Şehirlerin nüfusuna göre, adam başına lâzun gelen su miktarı bu ta- lmatnamede tespit edilmiştir, Nüfusu 50 binden yukarı olan şehirlerde gün- de udam başına yüzde 80 - 120 su temin edilmesi fÖzumlu görülmekte dir. o —— Atatürk köprüsü 17 Birinci Teşrinde iha'e edilecek Unkapanı yerine yapılacak Atatürk İeöprüsü inşaatı 17 Teştinievvelde i- hale edilecektir. Bu işi üzerine ala cak mali müessese, belediye ile bir mukavele yaparak hemen inşaata baş- layacaktır. Bu köprümün inşası bit- | tklen sonra, İstanbulu Beyoğluna bağlayacak ikinci tramvay | hattının istikameti de tayin edilecektir. — e — Ekmek on para artacak mı? Ekmek narh komisyonu bugün top İanatak, son on beş günlük un ve buğday asm tetkik edecek ve ekmeğe yeni bir narh koyacaktır.Son günlerde buğday fiyatları biraz art- tığı için, bugün, narh komisyonunun No. 37 Cumbadan Rumbayal! acıkmıştı ki sabah sabah bir öğün yemek yiyebilirdi. Düşündükçe yut- kunuyordu. — iskana köfte yapın bana! dedi Şahindeye yalvardı. Ablası oda - dan çıktıktan sonra Cemile yataktan kalkacağını söylemişti. e Asiye Ha- Server BED| | ım onu yalnız bıraktı. — Pek iyi ediyor. Bak kocıyı da çabucak buluyor. Elbiseyi Tahsine yaptırttı, Selimin gönlünü çeldi. Ben ölsem beceremem bunları... İşte böy. le kukumav gibi evde otururum, kim- #e yüzüme Bakmaz. f AÂnnesi Şahindeye döndü: — Senin de kısmetin çıkar inşak lah! dedi, — Ummam. — Fakat o Tahsini istemem ben.. Gözüm tutmadı. diyorum o adamı... Zeklenir gibi bir bakışı var.. Hain hain bir duruşu var. Şahinde ona da razı olduğunu söylüyordu. OCemilenin aklı Hafize- ye gitti, Karıyı o gün ii zımd. Yataktan kalkabilir mi? Eli- ni başına (götürdü. Pek ateşi yok. Yünlülerini giyerek karşıki eve ka- Cemile kalktı. Belinde ve bazı yer- lerinde müthiş (sancılar vardı. He men bir koltuğa oturarak inlemeğe mecbur olmuştu. Belki harareti de Zânnettiği kadar düşmemiştir. Soka- ğa çıkıp büsbütün hasta olmaktan korkuyordu. Fakat büyük kor- .kular yanında artık bu' tehlikeyi gö- 7€ almak lâzımgeldiğini düşünerek çoraplarını ve terliklerini giydi, ba- şımdan yünlü entarisini geçirdi, sr- tma örme bir şal alarak trabzanları tutuna tutuna alt kata in: Çok iştahlı yedi, Nöbeti kar- nı bu acıkır mıydı? Peki ama bu ağrılar medir ? Bir elini vücudü nün ear yerlerinden ayıramı- rdu. “Çok üşütmüşüm!" diye dü. Küsme Şdhna iyice satıldı, yemeği- ni bitirdikten sonra mutfaktaki ab- lasına ve orta katı süpüren annesine dar gidebileceğini düşünüyordu, Ha- fize kendiliğinden oraya gelirdi ama Cemilenin onu yalnız görmesi şarttı. — Ben iyiyim maşallah, dedi, ya- taktan kalkacağım. Hem karnım çok Aç, bana kahvaltı getirin! Sahiden o kadar acıkmış, o kadar irlinmeden evden çıktı. Üniversite- > olduğunu bildiği halde Selimin penceresine uzun bakmaktan kendini alamıyarak ne gitti. N Kadın onu görütice hayret etmişti: — Ay kalktın fı sultanım sen? de- uzun Halizelerin evi- i di, maşallah, maşallah | Fakat neden öyle yüzün bir tubaf? Adeta benzin biraz solukça... Otur şöyle bakayım. Sende bir hal var yine... Hayrola. Cemile yüzünü buruşturarak otur- du ve avucunu beline dayıyarak: — Aman belim, beliln., dedi, şiş- ler saplanıyor. gö: iyiliğin dokunaçak. — A. Baş üstüne. Yaparım. Tahsin mesclesi değil mi? Söyle rim... Yine söylerim... Cemileme © adam biçilmiş kaftan derim. — Sakın haf. Tahsin Bey yok ar- — A kızım, hasta hasta yataktan | tik.. Yere batsın Tahsin Bey! Malkıkır mu? Hafize hemen tekrarladı: di il Gükiei d iğ il © Alman bandıralı Mil Vake va- il purile şehrimize gelen 250 seyyah N İl raporda teneke kutular yerine cam KUÇUK HABERLER * Brezilyanın yeni Ankara Elçi: ine tayin olunan M.Yoginyulayo- fi zevcesile birlikte şehrimize gel- miştir. Yeni elçi bir iki gün şehri. mizde kaldıktan sonra Ankaraya gi- derek itimatnamesini Cümhurbaşka- ni Atatürke takdim edecektir. 9 Fransız Pake Kumpanyası Va- purculuk Sosyetesine müracaat ede- rek iki gemi satmağı teklif etmiştir. Yapılan konuşmalarda bu vapur- lardan biri muvafık görülmüştür. Gö- rüşmelerin bu ây sonuna kadar bite- rek bu vapurun Satmalınacağı umul maktadır. iki gün şehrimizi gez kten sonra dün sabah ayni vapurla limanımız- dan ayrılarak Akdenize gitmişlerdir. * Kayseri Bez Fabrikası için Al manyadan davet edilen mütehassıs Dr. Saksenberg şehrimize gelmiştir. Mütehassıs bir iki güne kadar Kay- seriye giderek vazifesine başlıyacak. tır, * Ekonomi Bakanlığı deniz mah- sulât müşavirliği tarafından, balık ib- İ racatımızın kolay! hakkın. da Bakanlığa bir rapor verilmiştir. Bu ambalajlar tavsiye edilmektedir. * Yeni belediye bütçesinden sokak ların tamiri, açık lâğımların üzerleri- nin örtülmesi için ayrılan tahsisat miktarı şubelere bildirilmiştir. Bu iş- İer, yağmur mevsimi başlamadan he- men yapılacaktır. Bu yıl yeniden s0- kak ve cadde . * Vilâyet ve belediye dairelerinde muamelâtn çabuk görülmesi için ye- ni bazı formüller Kır- tasiyeciliğin önüne geçilmek üzere, ayni meseleler hakkında sual soran dairelerde âmirler mesul tutulacak, luzumsuz yere muhabere kapısı açtl- nuyacaktar, * Kızılayın Unkapanı şubesi 25 eylğl cumartesi günü Cibali mektep bahçesinde bir sünnet düğünü yapa- caktır, * Şehrimizde bulunan Fransız U- niversite talebesinden 39 kişilik bir kafile dün akşamki ekspresle mem» leketlerine hareket etmişlerdir. * İstanbul Musiki san'atkârları çe- miyeti bugün saat 14 te Beyoğlunda cemiyet merkezinde senelik kongrele- ni yapacaklar ve yeni idare heyeti seçeceklerdir. e iş tetkikler yapılmaktadır. Şebekenin genişletilmesi için lâzım gelen tesisat üzerinde bazı temaslar yapılmaktadır. Muvakkat idare, bütün mevcut tesi- satı gözden geçirmektedir. —— Bir Romen hava filosu geliyor Romen uçak filolarından yedi tay» yâre Negreako'nun kumandası altın- da 26 Eylülde şehrimize gelecektir. Bu ziyaret geçen sene Türk tayya- recilerinin Bükreşe yaptıkları ziya- Romen tayyarecileri ayni gün bu- radan Eskişehir ve Ankaraya gide- ceklerdir. Tayyareciler Ankarada iki gün kaldıktan sonra İstanbula dönecek- ler ve burada da bir iki gün kadar kalacaklardır. o — — Sovyet heyeti Şehrimizde bülunan dost Sovyet heyeti dün sabah Melek sinemasına giderek gösterilen filmi seyretmişler- dir. Konuklarımız öğleden sonra bir yere çıkmamışlar ve otelde istirahat ecnebi profesörün yakında gelecek. | ekmeğe on pata Zam yapacağı tah - | etmişlerdir. Heyetin bugün Rusyaya min ediliyor. 5 dönmesi muhtemeldir. — Yere batsın gudubet herifi, Biz Cemilemizi öyle münasebetsizle- ce verir miyiz hiç? Ne imiş? Parası varmış, apartman tutacakmış, ötomo- fili varmış, hepsi Onun olsun... De- gil mi? — Tamam. — Anladım, kızım, anladım. Tah- sin Bey yok ama kim var? — Selim. — Lebbeyk?. — Selim, Selim... Bizim kiracının oğl Ğ Hafize bırkasmın eteklerini topla” yıp dizleri üstünde kavuşturarak canlandı: — Ey... dedi, şimdi de o tu? Al lah versin. Ne oldu? Hımm... Öyle ya... Bir evin içindesiniz. Ateşle ba- rut.. Yoksa... — Dinle Hafize Teyzeciğim... Bi- raz da ben söyliyeyim.. Bir şey ol madı... Sade ben bu çocukla evlen. mek istiyorum, — Münasip.. Mademki sen beğen- din, oldu bitti, — İşte bu... Anladın ya.» Annem Cemile tekrar eve döndü ve yata- ğına girip yattı. O gün Hafize onlara birkaç kere uğramıştı. Akşam üstü bir ara Ce mileyi yalnız bularak: “Annen bana bir şey açmadı. Ben de açmadım” de- di, Dil Bayramına “Hazırlık Perşembe günü için bir program yapıldı Perşembe günü, yurdun ber tara: fında, ulusal dil bayramı fevkaldde tö- renle kutlulanacaktır. Bu büyük bay- ram için geniş bir program hazırlan- mıştır. Bu program C. H. Partisi ve Hajkevleri teşkilâtı tarafından tetbil edilecektir. Birinci dil kurultayı ilk defa 26 Eylülde toplanmıştı. Ru münasehet- le dil inkılâbımızda bu sayık gün, büyram olarak kabul edilmiştir. O gün İstanbul ve Ankara radyoları bir- leşik bir şekilde ve Is'anbuldan idare "edilerek neşriyat yapacaklar, di) dev- rimi hakkında ınslar verile- cek, şimdiye kadar yapılan işler an- Jatılacaktır. Bayram günü Halkevlerinde de toplantılar yapılacak, söylevler “eri lecek, öztürkçe yazılmış şiirler oku nacaktır, Istanbul Halkevi, bayram i- çin hazırlıklarına devam etmektedir, Liselerde de Muhtelit tedrisat Yapılıyor Bu yil, İstanbulda olduğu gibi#A- nadoluda Jise ve orta mekteplere çok fazla tahacüm vardır. Bir kısım vilâyetlerimizde yalnız erkek ora mektebi veya lisesi vardır. Kültür Bakanlığı, erkek, kız hiçbir talebenin mektepsiz kalmaması içti, yeni bazı kararlar vermiştir. Şimdiye kadar yalnız orta mekteplerde muhtelit ted- risat yapılmakta idi. Kültür Bakanlı- öd, bu yal, ihtiyaç olan şehirlere teb- ligat yaparak, liselerde de mubtelit tedrisat yapılmasını bildirmiştir. Muhtelif erkek hiseleri, kız talebe kaydine başlamışlardır. ——— Ecnebi ve ekalliyet mek- teplerinde askerlik dersi Geçen yıldanberi askeri tedrisat, lise ve ortamekteplerde mecburi ol- muş, askeri dersten muvaffak olamu- yanlar sınıfta ipka edilmiştir. Kültür Bakanlığı bu ders yılmdan itibarın €cnebi ve ckalliyet mekteplerinde de askeri ders okutulmasına karar ver- miştir. Şehrimizdeki ecnebi ve ekahi- yet mekteplerine birer askeri mual - lim tayin edilmistir. Ecnebi ve ekalli- yet mekteplerinde, derslere başlan - bur tutulmaktadır, ——— Şirketi Hayriye tarifesi Anadolu sahili halkının yaptığı şi- kâyetler üzerine Şirketi Hayriye ta- rifesinin üzerinde tetkiklerde bulun- mak üzere şehrimize gelen Ekono- mi Bakanlığı Tarifeler Komisyonu Mütehassısı Royter o incelemelerine baş ışlamıştır. Royter tetkiklerinin sonucunu ha- zırlıyacağı bir raporla bakanlığa bil- direcek ve buna göre tarilenin üze- rinde değişiklikler yapılacaktır. Anadolu sahili halkı bu işin sonu- cunu merakla beklemektedirler. Ba- zı kimseler burada haklarının geç te olsa meydana çıkacağını söylüyorlar. o —— Liman ölçü.üyor İstanbul limanında yapılmasına karar verilen yeni ıslahat için Liman Genel Direktörlüğü Hmanın şimdiki vaziyetini tesbit etmek için müte- bassıslar tarafından limanın ölçülme- sine karar vermiştir. Liman mütehassısları bu iş için dünden itibaren çalışmağa başlamış- lardır, Ameliyeye limanın en hâkim noktası olan Gümrükler Başdirek- törlüğü önünden başlanmıştır. Akşam yemeğinden sonra Cemileyi derin bir uyku | bastırmıştı. Selimle ertesi gün akşam üstü o mahallebi- cide buluşmak üzere sözleşmişlerdi. Cemile yassı ezanından evvel uyudu. Sabahleyin çok iyi uyanmıştı. Ha- fif sancılar vardı ama hararetinin ta- mamile düştüğünü (hissediyordu. Rengi çok iyidi. Akşama Selimle bu- Yuşacağı için gündüzden iyice hazır- iandı. Mahallebiciye beş on dakika evvel gittiği halde Selimi orada buldu ve onu görür görmez ilk önce yüreğini hoplatan bir sevinç, sonra da yüzünü sarartan bir can sıkıntısı hissetti. Çünkü, Selim pek kederlidi. Cemileyi görünce yüzü hiç gülmedi bile. — Fena haber! dedi 'emile Selimin karşısına oturarak i bir saldırışla onun bileğini ya- © — Ne var? diye sordü. © Selim başını iki elinin içine almış, titriye titriye cevap veriyordu: — Babamı ıdılar! dedi. — Yakaladılar ne demek? Kim? — Kim olur? Hükümet, 4 Niçin? - Selim göğsünü boşaltan bir nefes ler X — Felâket... dedi, eve gelmedi dün gece. Bu sabah öğrendim. Mertebe itmedim. Sahahtanb'ri (te kifhane avukat yaz hansleri arasında taşı” ruyorum. (Arkan. , a A Yİ A Yİ, PA