23 Eylül 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

23 Eylül 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

maz 23.9.935 Jrwbünlerde koşuları seyreden seyirciler (Baş tarafı 1 incide) İkinci seride birinciliği 22 sa niye 9/10 ile Baver (Yugoslav) ; ikinciliği 23 saniye 5/10 ile Jor- dioche (Romen); üçüncülüğü 23 saniye 9/10 ile Frangudis (Yunan) aldılar. Bu seride ko- Şan atletimiz Hilmi tasfiyeye uğradı. 400 mânislı (seçmeler) Bu seçmede iki seri üzerine yapıldı. Birinci seride Skiadas (Yunan) 59 saniye 6/10 ile bi- rinci; Maeskiu (Romen) 1 da- kika sıfır saniye 3/10 ile ikinci; Slevanoviç (Yugoslav) 1 daki- ka sıfır saniye 9/10 ile üçüncü oldular, Bu seride bizden kimse yoktu. İkinci seride Romanyalı atlet üstüste (yanlış çıkış) lar yap- tığından hareket âmiri tarafın- Tek adımda yeni Balkan rekorunu kıran Yunanlı Lambrakis dan diskalifiye edildikten sonra | Yunanlıların meşhur mâniacısı Mandikas birinciliği 59 saniye 3/10 ile aldı. 1 dakika 1 saniye 8/10 ile Ziya (Türk) ikinci; 1 dakika 2 saniye 4/10 ile Bans - kak (Yugoslav) üçüncü oldu- Jar. Uzun atlama Bu müsabaka, bize tek bir pu van bile kazandırmıyan bir mü- sabaka oldu. Buna giren iki at İetimiz altıncılıktan aşağı düşe- rek tasfiye edildiler. Yunan atleti Lambrakis ilk atlayışında 7,10 metreyi tuttu ve kimse bunu aşamadı. Bunun Ja beraber Romanyalı Jonesku pek yakından Yunanlınmn mesa İesini zorlıyarak iki santimetre noksanı yapmağa muvaffak ol du. Bundan sonra ulaşılabilen uzunluk birdenbire 20 santimet re eksiğine düşüyordu. Netice şudur: 1 — Lambrakis (Yunan) 7,10 metre (Yeni Balkan rekoru) 2 — Yonesku (Romen) 7,08 metre 3— Novakoviç (Yugoslav) 6,85 metre 4 — Kallay (Yugoslav) 6,71 metre 5 — Paterakis (Yunan) 6,67 metre 6 — Lupan (Romen) 6,63 metre Disk atma Bir taraftan uzun atlama mü- ! İ mükemmel stilile döndü, aleyh esen rüzgâr GALA — isk atmada Veysi Türkiye rekorunu kırarken “© sabakası yapılırken öte taraftan | da sahanın ortasında disk atma müsabakası yapılıyordu, Evvelâ en ileri giden Roman yalı atlet Havalet oldu.Bu atle- tin atışı Romanya bayrağını 45 metre çizgisine yakın bir yere diktirmişti, Biraz sonra hemen bunun ya- kinine Yugoslav bayrağı dikil - di. Çok güzel bir stil sahibi olan Yunan atleti Sillas'ın eşofman pantalonunu çıkarmadan attığı disk daha gerilere düşmüştü Bu müsabakada en güvendi miz Veysi ilk atışında muvaffa- kiyetli bir atış yaptı, Türk bay rağı 45 metrenin ilerisine en ö- ne dikildi.Veysinin bu güzel a- tışı şiddetli bir alkışla karşı - landı bundan sonra yaprlan atış larda bayrağımız daima önde bulunuyordu. Herkesin üçer a- tışından sonra altıncılıktan aşa- ğı düşen atletler ve bunlar ara- sında bizden Naili tasfiyeye uğ- radılar. İkinci üçer defa atışlar baş- ladığı zaman Sillas soyundu, disk keskinli- ine yararak havada süzüldü ve 50 metre çizgisine yakım bir ye- ve düştü, Bu çok güzel atışta Vunrü Roşulardan olr ensümune şiddetli bir alkışla karşılandı. Yunanlı Balkan rekorunu, Veysi de yine kendisine olan Türkiye rekorunu kırmışlardı. Sonuçlar: 1 — Sillas (Yunan) 48,41 met re (Yeni Balkan rekoru) 2 — Veysi (Türk) 45,58 met- re (Yeni Türkiye rekoru) 3 — Narançiç (Yugoslav) 43,56 metre 4 — Havalet (Romen) 42,55 metre |» 5 — Kleut (Yugoslav) 41,60 metre 6 —Fikiyotis (Yunan) 41,53 metre 200 metre (final) 200 metre finali hayli heye- canlı oldu ve Semihten çok faz- la müsabaka kabiliyeti olduğu anlaşılan atletimiz Raif iyi bir koşu yaparak iki maruf Yunan atleti arasında ikinciliği aldı. z 200 metre neticeleri şunlar - ır? 1 — Frangudis (Yunan) 22 saniye 2/10 2 — Raif (Türk) 22 saniye 5/10 3 — Sakalariu saniye 7/10 4 — Covacı (Romen) (Yunan) 22 A — TAN Balkan Oyunlarının | trmasından 5 — Baner (Yugoslav) 6 — Yordoche (Romen) 400 mânialı tinal 400 metre mânialı koşunun fi nali de Yugoslav atletinin meş- hur Mandikas'ı bir hayli sıkı; dolayı hey canlı oldu. Bu müsabakaya biz- den giren Ziya Me: faza etti,'fakat evvelâ Roman - yalı, varışa yakın da Yugoslav- yalı kendisini geçtiler ve biz al- tıncı olduk. Dereceler: 1 — Mandikas saniye 1/10 2 — Banskak (Yugoslav) 57 saniye 4/10 3 — Skiadas (Yunan) 58 sa- niye 7/10 4 — Maeskiu (Romen) 59 sa niye. 5 — Stevanoviç (Yugoslav) 6 — Ziya (Türk) Balkan bayrak yarışı (Yunan) 57 Günün son müsabakası olan 100-200-400-800 metrelik Bal kan bayrak yarışı, 400 metreyi koşan rakip takım atletinin fev- kalâde denilecek bir şekilde koşması ve Yunan takımını çok sıkıştırması yüzünden en güzel | en heyecanlı yarış oldu. Bu müsabakaya, Bulgarlar hariç, beş takım girdi. Birinci- liği Balkan rekorundan aşağı bir derece ile Yunan takımı, i - kinciliği pek az farkla ve yine eski Balkan rekorundan aşağı bir derece ile Romen takımı al- dı. 1 — Yunan takımı; 3 dakika 26 saniye 7/10 2 — Romen takımı; 3 dakika 27 saniye 3 — Yugoslav takımı; 3 daki 400 metre birincisi Mendikas ka 32 saniye 1/10 4 — Türk takımı 5 — Arnavut takımı Tören pazara Dünkü müsabakalardaki bi - rincilik törenleri (yapılmadı. Bunlara ait bayrak çekmeler ve ulusal marşlar merasimi, önü - müzdeki pazar günü yapılacak son gün müsabakalarına âit tö- renle birlikte yapılacaktır. Cevap telyazıları Müsabakalar arasında, Gü - neş klübünde toplanan Balkan arası spor komitesi kongresin - den devlet başkanlarma çekilen telgraflara gelen cevaplar hö- parlörlerle okundu. Cumurbaş- kanlığımızdan, Bulgar kralm - dan ve Yunan Cumurbaskanlı- Şından gelen bu cevaplar şid - detle alkışlandı. Kırılan rekorlar Dün kırılan iki Balkan reko- ru Balkan bayrak yarışına ve uzun atlamaya, bir Türkiye re- koru da diske aittir. Uzun atlamanın eski Balkan rekorunu birinci Balkan oyun - larında ve 1930 da yine Yunan atletlerinden Burlos 6 metre 88 olarak tesis etmişti. Lambrakis bu rekoru 12 santimetre farkla kırmış oldu. Balkan bayrak yarışı Balkan rekorunu yine Yunan takımı i- kinci Balkan ovunlarında ve ikinci pa 200 metre finalde Sakalaryu ve Raif 1931 de 3 dakika 28 saniye 2/10! Karl Diem organizasiyon- olarak tesis etmişti. Şu halde dün, bu zamanı 1 saniye 5/10 çksiltmiş bulunmaktadırlar. Veysinin dün iki metre 28 san timetre farkla fazlalaştırdığı es ki Türkiye rekoru yine kendisi- ne ait olmak üzcre 43,30 metre idi. Umumi tasnif Balkan oyunlarınm ilk gü - nünde Yuğoslavlar beş puvan farkla başta, Yunanlılar ikinci, Romenler üçüncü bulunuyorlar. | dı.Biz dördüncü idik.Dünkü mü sabakalar sonunda Yunanlılar başa geçtiler, Yugoslavlar ikin - ciliğe düştüler, Romanya ile bi- zim durumumuzda bir değişik- lik olmadı. Yalnız Romenler ü- çüncülüklerini kuvvetlendirecek | şekilde puvanlarmı biraz daha arttırdılar, Dünkü son tasnif şöyledir: Birinci: Yunanistan: 83 pu - van İkinci: Yugoslavya: 78 pu - van Üçüncü: Romanya: 58 puvan Dördüncü: Türkiye 39 puvan > Arnavutluk ile Bulgaristanın üçer puvanları vardır. Bulgarla rın üç puvanı evvelce yapılmış olan maratondan ileri gelmekte dir. Bulgarlar, federasyon reis- lerinin ölümü dolayısile, açılma töreninde bulundukları halde müsabakalara girmemişlerdir. Son gün Balkan oyunlarının son günü ! önümüzdeki pazardır. O gün mü sabakalara yine saat on beşte başlanacak ve sırasile: 110 mânialr seçme 400 metre seçme 1500 metre final Sırıkla yüksek atlara 10000 mu.tre Çekiç atma 110 mânialı final 400 metre final 4X100 bayrak yarısı yanrla - cak ve ulusların sıraları - şimdi- den az çok anlaşılmış olmakla beraber » tesbit edilecektir. S.G, SAVCI |! daki mükemmeliyeti tebrik etti Berlin olimpiyatlarını organize e» den meşhur Alman sporcularından Karl Diem, Balkan oyunlarını ha - zılayan heyetin daveti üzerine İs- tanbula gelmiş ve muhtelif yarış ve müsabakalarda hazır bulunmuştur. Diem Balkan oyunlarını fev- beğenmiş ve bu oyunların organizasiondaki mükemmeliyet do- layisile atletizm federasyonu reisi Burhan Peleki tebrik ederek de miştir ki: — Beynelmilel olimpiyatlarda da ancak bu kadar güzel bir teşkilât yapılır.Balkan oyunları filhakika sayı hesabile kaybesin işlerdir. Fakat ni- hayet bir telâfisi mümkün gayet gü- zel hazırlanmıştır. Oyuncularınız fil- kün ojan bir şeydi: Kampa davet Futbol Fsderasyonundan: 1 — Kamp 23 Eylül Pazartesi gü- nü Modada açılacak ve o geceden iti- baren futbolcular kampta kalacaklar dır. 2 — Aşağıda isimleri yazık oy: cularm Pazartesi ç inü sabah saat 10 da beraberlerinde getirmek mecburi» yetinde oldukleri giyeceklerile spor İevazımını hamilen (o Federasyonlar merkezinde kamp müdürü Nüshet Ab basa müracaat etmeleri. Beşiktaştan: Hüsnü, Feyzi, Faruk, Şeref, Galatasaray'dan : Avni, İbrahim, Mü Necdet. Güneşten: Reşat, Rasih, Faruk, Sa lâhattin, Fenerden: Fikret, Niyazi, Nâci, Esat, Yaşar, Cevat, M. Reşat, İstanbulspordan: Hasan. Vefadan: Muhtesem, (Toplun altıncı Ba'kan oyunları sayısı Türk esmizin “büyük spo? haftalı- ğı olan (Top) Altıncı Balkan oyun» lârı münasebetile özel bir sayı ha- #ırlamıştır. Açılış töreninin, evvelki günkü ve dünkü müsabakaların. en salğhi- yetli kalemler tarafından yazı ile-ve- rilen tafsilâtindan başka, 8 resim sayfası yarışmaları gözler önünde âdeta yeniden canlandırmaktadır. İşe tanbulun bütün tanmmış gazete f£o- toğrafçılarının oyunlar esnasında al- dıkları bütün güzel resimler 40 dan fazla ayrı poz ve enstantane halinde (Top) un bugünkü 44 üncü sayısını süslemektedir Müsabakaları yakından görmetniş olaslar, (Top)un sayfalarma bakın. ca; yapılan törenin bütün hareket- lerini, yarışmaların bütün heyecanlı anlarmı bir sinema (perdesinde sey- yakından göreceklerdir. bu güzel resimler ve yazılar oyunlara seyirci olanlar için de en güzel birer hatıra yerine geçecektir,