13 Ekim 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

13 Ekim 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

——— ız? övyet Spo rcular ÜN ikinci Bası 12-10-9359 xs ı Bugün Geldiler 50 kişilik bir kafile halinde gelen misafirler Federasyon ve sporcular tarafından Büyükderede, güreşçiler ve denizciler tarafından Bebek önlerinde tezahüratla karsılandılar | Erkek ve kez izciler Bazün öğle üstü gelen dost İstanbul, 12. A. A. — İstan-| bül, Ankara ve İzmirde muhte- lif spor temasları yapacak olan Sovyet sporcu kafilesi, Çiçerin vapuru ile bugün şehrimize gel- miştir. 50 kişilik bir kafile halinde gelen misafirleri Büyükderede Cevdet Kerim ve İdman Cemi- yetleri İttifakı Umumi Merkez Üyelerinden Mahmut Saim kar- şılamışlardır. . Karşılayıcıların | ikinci partisini teşkil eden gü- reşçiler, Sovyet sporculatını Be- bek önlerinde karşılamışiar, on- | lardan sonra muhteli kulüple. | re mensup denizciler Beşiktaş. | tan vapurun etrafını almışlar -| dir. l Çiçerin vapuru saat 11,35 te! Galata rıhtımma yanaşmıştır. Rıhtım muhtelif teşekküllere | ve kulüplere mensup sporcular- Ja dolmuş bulunuyordu. Galata- saray, İstanbul Kız ve Erkek Liselerine mensup izciler de yer almışlardı. Her tarâf Sovyet ve Türk bayraklarile süslenmişti. Vapur yanaşırken Sovyet ve Türk ulusal marşları çalınmış, iki taraf (Yaşa) ve (Horra) ses- lerile biribirlerini selâmlamış- lardır. Misafirler, rıhtıma çıktıktan sonra İstanbul mıntakasının ve 24 İstanbul kulübünün mümes- silleri çelenklerini vermişler ve izci bir genç kız kafile başkanı- na rusça hoş geldiniz demiştir. Sovyet sporcuları otomobille ikametlerine tahsis edilen Pera- pâlas Oteline giderken halk ta- rafından şiddetle alkışlanmış- lardır. z Sovyet Rusya ber şeye oldu- ğu gibi spora da çok büyük bir önem vermektedir. Modern te- sisata malik geniş bir spor teş- kilâtları vardır Bu teşkilâta mensup herkes, spor yapmak mecburiyetindedir. Sovyetler, (sağlam bir dima- gın, sağlam bir vücutta bulun- duğuna) inanmışlardır. İşte bu indir ki, en küçük çocuk- | tan, en yaşlı insana kadar, ken- | di bünyelerinin dayanabildikle- ri sporu yaparlar. Onların, her yaştaki, insanla- ra göre muayyen spor sistemle” ri vardır. En küçük yaşta olan çocuk, hususi hocaların nezareti altın- da kültür fizik yapar, ve vücü- , dunu daha ağır sporlâra hazır. | sporcunun her şeyden evvel bir lar. Atletizm; Rusyada spor | atlet olması şarttır. Ondan son- olmadan evvel hazırlıktır. Her | radır ki, vücudunun uğraşabile- Sovyet sporcularını getiren Çiçerin vapuru Galata rıhtımına yanaşıyor karşılama merasiminde ceği sınıfa ayrılır. Elhasıl Rusyada, spor, tam manasile kafa ile, bilgi ile tatbik Sovyet sporcularının bayrakları Türk izci bölüklerinin bayrakları Mir, Sovyetlerde, eksik olan hiç- bir spor branşı yoktur. Onlar bünyeyi, vücudu terbiye edecek | her nevi hareketle meşgul olur- lar. Bundan dolayıdır ki, bugün kü Sovyet Rusyası, bedeni ve j akli kabiliyet itibarile o tarihe mal olmuş bulunan Çar Rusya. | sından çok daha yüksektir. Sovyet Rusyanm, hemen her İ şehrinde mükemmel bir spor meydanı olduğu gibi, branşlarm icap ettirdiği vesait te, mebzul fert yapmâz, kütle yapar. İ Bugün için Sovyetlerde tefer- rüt etmiş, dünya şampiyonu ol muş, sporcu belki yoktur, an- cak; ayni ayarda olmak üzere her kategoride, yüzlerce sporcu» ya rastgelinebilir. Nihayet bir gün gelir ki, bu yüzlerce sporcu aralarından en iyilerini ileriye İ atar. Onlar muhakkakur ki, Rusyanın, belki de bütün Avru panın en iyileridir. Sovyet Rusyada herkes spor İ yapar demiştik. Sporun orada | iki manası vardır. Biri, vücudu, İ bünyeyi küvvetlendirmesi, diğe- ri de, bütün bir kütleyi, bütün bir ulusu, her an, seferber ola- bilecek bir durumda bulundur. mağa yaramasıdır. Bununla demek istiyoruz ki, Sovyet Rusya bütün ulüsu ha” zır bulundurabilmek için spor- dan istifade eder. Sovyetlerde, her bakımdan kadın, erkeğin farkı olmadığı için; bu iki cins spor da yanyana omuz ömüza yürüyebilir. Sovyetlerin milli günlerinde alınmış ve bize kadar ulaşabilen resimlerinde gördüğümüz gibi, tunç vücutlu Sovyet delikanlıla- rınm yanında ayni diklikte, ayni çalâkide kızlar da bulunuyor. İşte bunlar gösterir ki, bu kü Sovyet ulusu Yetiştirdi gençlik, daha doğrusu genç küt- le ile, daima ve her şeye hazır- dir. Ruslarm, en büyük stadları (Dinamo) stadıdır. Ancak bu rası hakikaten okelimenin tam manasile bir dinamodur, çünkü bütün bir gençlik küdretini, kuv vetini, daha doğrusu her şeyi oradan öliyor. Bu stadyom, bütün sporların, | toplandıkları makardır. Oraya kuşbakışile (O bakarsa- nız, bir tarafta futbol oynandı- gi, diğer tarafta yüzüldüğünü, bir başka tarafta da, kürek çe bir şekilde, vardır. Orada, sporu ! kildiğini görürsünüz. Orada her spor yapılır.. Sovyet Rusya- da milletin her ferdi, sabahle. yin işine gitmeden evvel böyle kulüplere gelip cimnastiğini yapmak mecburiyetindedir. Ora da bunu, ne ihmal eden, ne de re etmeği aklına getiren var- NE, ile yan yana (altta) İşte Sovyet Rusya, genç elemanları böyle hazırlıyor. Bugün şehrimize gelecek e Jan Sovyet sporcuları da, demin yazımın içinde bahsettiğim, ay pi ayarda olan yüzlerce, hatta, binlerce sporcunun içinden fış kırmış olan (en iyi) lerdir. izci kızlarımız Sovyet sporcularını selâ mlıyorlar. Sovyet Sporcularla Spor Temaslarına Yarın Başlanıyor Bugün şehrimize gelen Sov- yet sporcuları yarm saat ll de Taksim Abidesine çelenk koya: | caklardır. İlk spor karşılaşması, yarm öğleden sonra Kadıköy'ün deki Fenerbahçe tenis kortların- da yapılacaktır, Tenis maçları 12 de başlıyacaktır. Sovyet ve Türk futbolcuları saat on dörtte Fenerbahçe sta" dında karşılaşacaklardır. İlk es- krim müsabakası, arm gece! y & i 20.30 ta Maksimde tır. | Belgrad da şiddeti Yer deprenmesi Belgrat, 12 (A.A.) — Dün ges Bonnanm kuzey bölgesinde Benaluk da oldukça zorlu bir yerdepremi dü yapılacak yulmuştur. 5, 8, 10 ilkteşrin tarihle rinde de daha hafif depremler kaydi İ dilmiştir. Görülen zarar salt maddidir. önemsiz V