18 Ekim 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

18 Ekim 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

SA 18.10.935 ara lÖzel aytarımız bildiriyor) Ankara, 17 klükümet tarafından yakında imutaya verilecek olan yeni Orman kanunu lâyihasma göre, Yurttaki bütün ormanlar devlet olarak kabul edilmektedir. miştir, Ormanlar ancak devlet tara « fından işletilecektir. merkezde hükmi şahsiyeti olan bir orman genel direktörlüğü ve bir de ba- kım sandığı olmak üzere iki ida- re kurulacak ve bugünkü mer - Nüfus Sayımının Sonucu Ayın 25 inde Öğrenilecek Ankara, 17 (Özel aytarrmız bildiriyor) — Genel nüfus sayımı heticesi ayın yirmi beşinde ilân olunabilecektir. Yurdun her tara fından buraya gelen haberlere göre hazırlıklar tamamlanmıştır. azar sabahı Toros ekspresine yetişecek Avrupa yolcularının Sirkeciden Haydarpaşaya serbestçe geçebilmeleri için emir veril- indirilen Vergi Projeleri Haftaya Görüşülüyor Ankara, 17 (Özel aytarımız bildiriyor) — Finans Bakanlığı ina tahrir kıymetlerinde yüzde 25 tenzilin kabul edilmesini, a - Tâzi ve bina vergilerinin hususi idarelere devrine, ve hayvanlar Vergisi üzerindeki nisbetlerin indirilmesine dair olan kanun Projeleri üzerindeki son tetkik » €rini bitirmiştir. Projeler yarın Bakanlar Ku* Tuluna verilecektir. Her üç ka - hun projesi--Önümüzdeki hafta İçinde Kamutaya verilecek ve utayda müstacelen müzake içbakanı Ş. Kaya geliyor Ankara, 17 gözel aytarmız idiriyor) — İş Falan ya birkaç gün kalmak üzere i akşam İstanbula hareket et « Miştir, Gümrük ve İnhisarlarda espektör muavinleri , Ankara, 17 (Özel aytarımız bildiriyor) — Gümrük ve İnhi - #arlar Bakanlığı yeni teşkilât ka Nunu ile ihdas edilen espektör Müavinliklerine Naci, Medeni ve Saban tayin olunmuşlardır. Gümrük ve İnhisarlar , Müsteşarı dönüyor “Ankara, 17 (Özel aytarımız ildiriyor) — Doğu illerinde tet ikatta bulunan Gümrük ve İn - isarlar Bakanlığı müsteşarı A- il ay sonuna doğru buraya dö - Mecektir, Üçüncü müfettiş Ankarada , Ankara, 17 (Özel aytarımız bildiriyor) — Üçüncü genel mü İettiş Tahsin Uzer bugün şehri- Mize gelmiştir. Zonguldak Tarim Direktörü , Ankara, 17 (Özel aytarımız bildiriyor) — Zonguldak Tarım rektörü Lütfi görülen lüzum zerine bakanlık emrine alınmış , Gezinti trenleri , Ankara, 17 (Özel aytarımız İ — bildiriyor) — Ankara - Kayaş- Gazi ve Ankara - Çankırı arasıh Pazar günleri işlemekte olan Bezinti trenleri ayın yirmisinden İtibaren kaldırılacaktır. Ankara - İstanbul arasında yeni yolcu katarları , Ankara, 17 (Özel aytarımız bildiriyor) — Ayım yirmi ikisin den itibaren Haydarpaşadan An raya salı günleri ve Ankara - an Haydarpaşaya Çarşamba günleri Toros sürat katarları ta- Tifesini takip etmek üzere birer e katarı hareket ettirilecek İr, Haydarpaşadan 8,40 da, An- karadan 703de kalkacak olan bu katarlarda her smıf yolcu ara - larile bir yemekli vagon bulu- acaktır. Şülerii re edilecektir. Finans Bakanlığı teşkilât ka- nun projesi ise, bu projeler ka - nuniyet kesbettikten sonra Ka - mutayda görüşülecektir. Kamutay, bütçe komisyonu, hususi idarelere devredilecek n- razi ve bina vergilerine âit teş - kilât kanun projesindeki kadro » ları projeden çıkaracaktır. Bina ve arazi vergisi işile meşgul olmakta olan Finans Ba- kanlığı memurları hususi idare- ler emrine verileceklerdir. Sovyet misafirler Bugün Ankarada Ankara, 17 (Özel, aytarımız bildiriyor) — Sovyet misafirle- rimizin yarın buraya gelmeleri münasebetile şelirin başlıca so - İ kakları dost devlet bayraklarile süşlürmiştir. Sovyet misafirler şerelile yarmon yedide Halke « vinde danslı bir çay tertip olun- muştur. Li İstanbul, 17 A.A. — Sovyet sporcuları bugün 14,50 trenine ilâve edilen beş yataklı vagonla Ankaraya hareket etmişlerdir. Konuklar, Haydarpaşa istasyo- nunda kalabalık bir sporcu küt- lesi tarafından uğurlanmışlar - dır. Ankarada konuklarımızla kar şılaşacak futbolcü ve güreşçileri miz, bu akşamki ekspresle An - karaya gideceklerdir. Sovyetlerle Ankarada yapılacak maç İzmir, 17 (Özel aytarımız bil- diriyor) — Sovyetlerle Ankara karışık takımında oynamak için buradan Vahap Ankaraya çağı - rıldı. Sovyet sporcular Arifiyeden geçerken Adapazarı, 17 (Özel aytarı - mız bildiriyor) — Ankaraya gi- den dost Sovyet sporcularmı Adapazarı adına bir hey'et Sa - pancada karşıladı. Arifiye istas yonunda bekliyen ilçe ve şarbay Halk Partisi ve evi ve spor klüp leri Arifiye istasyonunda treni büyük törenle karşıladılar. Ban- do, Sovyet ve İstiklâl marşını çaldı. Hey'et başkanı gösterilen | tezahürattan kıvanç duyduğu » nu, Türk ve Sovyet dostluğunun kuvvetli bağlarla bağlı olduğu - nu söyledi. Tren “yaşa,, sesleri arasmda yoluna devam etti. Yeni alınacak vapurlar Ankara, 17 (Özel aytarımız bildiriyor) — Deniz yolları işlet me idaresi için yaptırılacak va » purların projelerini incelemek ü- zere Ekonomi Bakanlığı deniz müsteşarı Sadullah'm başkanlı- ğında toplanan mütebassıslar ko | Ormanlarımız Korunacak Yurtdaki Bütün Ormanlar Devlete Geçiyor, Genel Bir Direktörlük Kurulacak! kez ve taşra teşkilâtı birleştiri » lecektir. Bundan başka ormanlar için genel muhafız komutanlığı ku - rulacak ve bu genel komutanlık ormanlarımızın korunmasını te- min edecektir. Orman yangınlarına ve dinamitle balık avına karşı tedbirler Takrirlerin sahibi Berç Türker Ankara,.17 (Özel aytarımız bildiriyor) — Afyon Karahisar saylavı Berç Türkerin orman şimdiye kadar ne gibi mâni ted- birler alındığına dair Finans kanlığından, dinamit bombala - rile tahrip edilen balıklar için şimdile kadar ne ibi mâni ted - birler alındığına dgair Finans Bakanlığından sorduğu süalle - re alâkalı Bakanlar Kamutayın yarınki toplantısında cevap ve - receklerdir. s.. Geri alınan lâyihalar Ankara, 17 (Özel aytarımız bildiriyor) — Deniz yolları ve Akay işletmelerile fabrika ve havuzlar ve klavuzluk müdür - lükleri ve devlete ait deniz va - sıtaları memurin, zabitan, mü - rettebat ve müstahdimleri İomdaki kanun lâyihasile deniz, Devlet demiryolları memurları tekaüt sandığı kanununa ek ka- nün lâyihast ve inhisarlar ko» ruma sandığına dair olan kanu- na eklâyiha hükümet tarafından Kamutaydan geri alınmıştır. Yüksek müdafaa meclisinde Ankara, 17 (Özel aytarımız bildiriyor) — Nisan ve Birinci teşrin aylarında toplanmakta ©- lan yüksek müdafaa meclisi, ge- nel kurmay başkanı Mareşal Fevzi Çakmak'ın da iştirakile Birinciteşrin toplantılarına baş- lamıştır. Posta ve telgrafta inzibat cezaları , Ankara, 17 (Özel aytarımız bildiriyor) — Posta, telgraf ve telefon. memurları hakkındaki inzibati cezalar: talimatnamesi bugünkü resmi gazetede neşro - lunmuş ve tatbike geçilmiştir. Şoförler seçimi Şoförler seçiminin sonu belli olmuştur. Asli azalığa getirilen ler şunlardır: Ahmet, Adil, Meh met, Ömer, Nureddin, Sadık, Ah met Nişantaş, Salih Zati, Şevki Koi, Hayri, Fuat, Bahad EA, ——— m ——— 20 ilkteşrin Pazar Genel Nüfus SAYIMI Sayım günü bulunduğunuz yere sayım memuru gelmiyecek olursa veya sehven yazılmayacak olursa» nız hemen bükümete haber yollayı- Biz. | Başvekâlet İstatistik Umum Müdürlüğü ! misyonu bugünlerde işini bitire- cektir. TAN Trakyada herşeysiyle yeniden Kâzım Dirik Izahat veriyor Trakya Genel ispekteri General Kizim Dirik dün Edirneden şehrimi z€ gelmiş ve akşamki trenle Ank ya gitmiştir. Duyduğumuza göre bi- rinci ve üçüncü genel ispekterler de bugün Ankarada bulunarak Başbakan İsmet İnönüne İspekterlik bölgele - rindeki işler hakkında toplu bir hal- de izahat vermeleri muhtemeldir. Ge nel ispekter dün telefonla Köstence ile görüşmüş ve Romanyadan muha- cir yüklemekte olan vapurlarımız İ hakkında malümat almıştır. General | Kâzum Dirik dün öğleden sonra Tür- kofis direktörü ile Trakyadaki eko- nomsal durum ile Trakyanın bu se- neki mahsulleri üzerinde de konuş » muştur, Kâzim Dirik söylüyor General Kâzım Dirik'dün Parkotel de kendisile görüşen bir #uharriri- mize Trakyadaki faaliyet hakkinda $u beyanatta bulunmuştur: — Trakyadaki işlerimiz çok iyi bir durumdadır. İskân mıntakalarındaki göçmen evlerinin yapılmasına sür'at- İe ve büyük bir faaliyetle devam edil. mektedir. Bu işler hakkında hazırla- ım raporları devlet merkezimize zileme döneceğim. Trakyanın tarım- sal ve ekonomik kalkı: için ince Kırılan kasa, hasa sahipleri, mağa krıdığı şüphe edilerek nezaret Aldığımız malümata göre İstanbul zabıtaar, Üstüste birkaç kasa hırsızir- ğ: yapan cüretkâr bir şebekeyi ele ge çirmek Üzere tahkikata başlamıştır. Bu şebeke, muhtelif fasılalar'a Gala- yn dükkânı soymuş, kasaları pârt aşırmıştır. Ep son ola - sak Galatada Tünel caddesinde 52 nu maral Bârdizbanyan biraderler mağa me soyulmuştur, Hırsızlar, mağaza- ya tepe camlarını açarak girmişler, dükkândaki âletlerden istifade ede - rek kasayı delmişlerdir. Kasada mev- İ| cut 180 Tira ile birkaç parça eşyayı almışlardır. Hâdise ertesi sabah ma- Haza açıldığı zaman meydana çıkmış meseleden haberdar edilen zabıta der hal tahkikata başlanmıştır. İlk araştır malar hırsızların daha önce Geserciva Trakyada Iskân Genel ispekterler Ankara- da Toplanıyorlar General Kâzım Dirik dün Edir- neden geldi ve Ankaraya gitti yapılan bir göçmen köyü lemeler yapılmış ve yapılmaktadır. Bunların sonunda Trakyanın kalkın- şa işine bütün kuvvetimizle ve hü- kümetin programı dahilinde sarılaca» ğız. “ Köstencede göçmenler Oğrendiğimize göre Köstencede muhacir yüklemekte olan vapurları - mız pek yakında binlerce muhâcirle memleketimize (döneceklerdir. Bu göçmenler tamamen Trakyada yerleş tirileceklerdir. Trakyadaki iskân mın takalarında yapılmakta olan inşaat de vam etmektedir. Vizenin Sakızköy, Ahmetbey köy, Babaeski, Sarılar, Lü burgaz ve Muratlı civarmdaki inşa- at bilhassa çoktur. Buralarda yeniden birçok muhacir köyleri vücude geti - rilmiştir. Köylerde yapılan göçmen evleri kâgir ve üçer odalıdır. Bu ev- lerin sıhhi olmasına çok önem ve mektedir. Bundan başka yeni muha - <irlere münbit arazi de tevzi edilmek» te ve bu toprakları az bir zamanda iş- leyebilmelerini temin için yeni sirali #lâtla çift hayvanları dağıtılmaktadır. Alâkadarlarca söylendiğine göre bir iki sene sonra bu faaliyetle Trakya baştan başa değişecek ve kazılmamış, eşilmemiş bir karış toprak bile kalmı yacaktır. Bu faaliyet bilhassa gelecek seneden itibaren azami bir raddeye muza göre İç Bakanlığı le Sağlık Bakanlığı Trakyada gelecek seneden itibaren çok önem bulacak o'an bu faaliyet için geniş program hazırla - maktadırlar, Kasa Hırsızlığı Galatada Bir Mağazanın Kasası So yuldu . zanın içinden bir görünüş ve kasayı altına alınan Fantoma Mehmet nm bitişik dükkânına girdiklerini ve buradan tedarik ettikleri merdiven asile Bardizbanyan biraderlerin mağazasma geçtiklerini göstermiştir. Parmak izleri Zabıta, tahkikata başladığı zaman yalnız, yazıhane üzerindeki büyük cam levhada parmak izleri bulmuş - tur. Tahkikatın genişletilmesine im- kân veren bu ipucu üzerinden araş- tırmalara başlanmıştır. Bu mağazada, ayrıca kâattan yapılmış bir maske de ele geçmiştir. Soyulan yerler Bundn bir ay önce, ayni cadde üze tinde Nesim Mutalin ve camcı Niya- gonun mağazalarına giren hırsızın da ayni adamlar olduğu tahmin edil - FLEK Niçin Yenildik?! Ne zaman bir spor kazancı olsa kimse niçin kazandığımızı yazmaz, Ama yenildiğimiz zamanlar her- ateş püskürür ve neden yenil- zi döküp sayarlar. Çünkü meşhur meseldir: “Araba kırıldık- sonra yol gösteren çok olur.” taya koyup müspet tedi yapılabilecek tedbirler ortaya atmaktır. Benim en çok anlıyamadığım me- sele şudur: Memlekette spor fikri vardır. Fas kat maalesef kesin bir şekilde de- ğil. Herkes sporu başka türlü an- liyor ve bu başka başka anlayışla» rin başka umutları oluyor. Biz istiyoruz ki; önceden hiçbir kül. fete girmeden, hiçbir kollektif gay- ret sarfetmeden, gençlerimiz, önü- ne geleni geçsinler ve yensinler. Böyle bir şeyi istemek sporun ne demek olduğunu, sporun ne Zi“ bi amillere dayandığını inkâ Bugün Türkiyede et olarak elle tus tulacak yezâne amil hükümetin yaptığı para yardımıdır. Lâkin ba paranın miktarı ne olursa olsun diğer birtakım şartlar birleşmedik- çe bizim birtakım spor galebeleri kaydetmemiz “tesadüfün veya nor- malin üstünde uğraşmaların neti- cesi olur. Bizde spor fikri o kadar dejenere olmuştur ki, bütün muvaf- akıyetler, federasyon ismi verilen kendisinde mucizevi kuvvetler hhüm olunan kurumdan bek- İki gün evvel bir gazete Sovs güreşçilerile güreşen bir gencin “federasyonca (yardım gördüğü | takdirde” iyi neticeler alacağını kaydediyordu. Benim bildiğim spor | telâkkilerine göre bu lâf çok garip bir şeydir. Spor nihayet şahsım ken” ir zevkidir. Bunu kendisi için yapar. Ulusal bir tem- il için ayrılanların hususi br hima» yeye mazhar olmaları son senelerin doğurduğu bir zarurettir ve sporcu sayısı küçük ve fıkara olan yerler» de alman bir tedbirdir. Biz nihayet amatör bir spor teşkilâtile idare ediliyoruz. Buna rı en bir “fe. İ derasyon yardımından” bahsetmek İ ne mana ifade eder? Gerçi böyle bir fikrin doğmasına yardım eden tektük birtakım hâdiseler olmuştur. âki matbuatta böyle göğsümüzü gere gere “fede- rasyon yardımından” bahsetmemi ze kifayet "edecek kuvvette değil- dir, Ortada spor işlerini tenkit #der- ken, tıpkı spor işleri idare ederken olduğu gibi (rationnel) muntazam bir plân dahilinde yürümek lâzım. dır. Yoksa yapılan tenkitlerden hiç bir fayda elde edilmez. Nitekim şimdiye kadar edilmediği gibi. Bence, spor işlerimizi pek seyrek yaptığımız yabancı temaslarındaki kazanç ve kaybımızla ölçmek ka- dar yanlış şey bulunamaz. Meselâ simdi konuklarımız olan Sovyet futbol takımını veya tenisçilerini yenmiş olsak Türk sporunun Rus #porundan üstün olduğu manasını mı çıkaracağız? Nitekim, benim sahsi kanaatim, bizim futbol takı- mı biraz daha derlitoplu ve zeki bir oyun oynarsa Sovyet futbol ta- kımını yener. Tenisçilerimizin de sinirlenmeseler ve nefesleri olsa Rus tenisçilerini yenebilecekleri gibi. Halbuki Rusyada şüphesiz bizdeki futbol oyuncusu sayısından çok da- | ha fazla futbol takımı olduğu gibi, bizdeki tenisçi adedinden daha çok İ sayıda tenis kortu vardır. Ruzyadas ki spor kurumunun, spor vasıtaları ve spor hayatının, en kuvvetli dün- ya teşkilâtlarından biri olduğu mu» hakkaktır. Ve yurt noktasından | sporda varılması istenen hedef te budur. Ama bugünkü spor organi- | zasyonlarımızın en ilerde tuttuğu nokta mutlaka ve her şeye rağmen kazanmaktır. Arkasında her türlü imkânları ve spor zevk- cihazlanmış bir kütle olma- İ dıkça bu “kazanç için çalışma" ha- ve anormal tedbirlere ket i, yet #por tenkitlerini doğrusu yetik bul- muyorum. Hüner bütün Türk sporu işini toptan mütalea etmektedir. B. FELEK — a aaa mektedir. Fantoma yakalandı Son hâdise dolayısile kasa üzerin « de yapılan muayeneler, kasanın yan taraftan ve gayet ustalıklı bir şekilde açıldığını göstermiştir. Zabıta, Fantoma Mehmet isminde bir sabıkalıdan şüphelenmiş ve kısa | bir zaman önce hapishaneden çıkan Mehmedi aramağa başlmıştır. Bütün bu vakaların birkaç kişi ta rafından işlendiği zannedilmekterir. Tahkikat, bugünlerde aydınlanacak tır,