14 Haziran 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

14 Haziran 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

Senelik atletizm karsılaşmaları Dünkü müsabakada Fenerbahçeliler, Galatasaraylı atletleri mağlüp ettiler e Galatasaray ve Fenerbahçe klüp- lerinin senelik atletizm karşılaşma» sı, dün Kadıköy stadmda kesif bir seyirci kütlesi önünde yapıldı. Ani olarak karar verilen bu karşılaşma» nm hazırlıklı bulunmamak yüzün - den intizam içinde geçmediğini söy- lemekle beraber 3 Türkiye rekoru - nun yenilenmesi dolayısile müteşeb bisleri tebrik etmek yerinde olur. Memleketin birinci sıf atletleri- nin iştirak ettiği bu karşılaşmalar heyecanla takip edilmiş ve atletizm sahasmda senelerdenberi üstünlüğü | ellerinde bulunduran Sarı kırmızılı lar, dün İlk defa Fenerbahçe kar - şısmda mağlübiyet acısını tatmışlar dır, Maamafih 3 adım, sırıkla yük - sek, 3000 metrenin yapılmamasını bu müsabakaların en yüksek atlet. lerini elinde bulunduran Galatasa - rTaym lehine kaybedilmiş bir avantaj olarak kaydederek müsabakalarda alman teknik dereceleri bildiriyo - TUZ: 100 metre: I Semih (G.S.) derece 11.7 TI Halâk (G.5.) MI Hilmi (F.B.) 200 metre: I Hilmi (F.B.) 25 NI Hilmi (F.B) DI Orhan (G.S.) 400 metre: 1 Fikret (F.B.) derece 55, 8/10 Ti Falk (G.S) YI Suat (G.S.) 800 metre: I Fikret (FB) derece 2,136 TI Yekta (G.S) YI Aptullah (F.B. 1500 metre: 1 Yorahim (G.S.) derece 4,37 EE e İN Ayrıca bu mesafe üzerinde rekor | tecrübesi yapılarak Güneş klübünden (Recep) Besim Koşulay tarafmdan 4,16 olarak tesbit edilen ve 9 senedir kırılamıyan rekoru 4,12 3/10 yapa | rak yenilemeğe muvaffak olmuştur. 110 metre manlalı: NOTLAR Fransız grevi ve üdebamız Fransada grev oldu, gazetelerin bir kısmı çıkamadı, hemen hepsi da- gıtılamadı. Bu grevin bir ucu da bizim üdeba- mıza dokunuyor. Çünkü, bilmem dik- kat ettiniz mi, üdebamız, mütemadi- yen senbolizma'nın ellinci, romantiz- ma'nın yüzüncü yıl dönümlerinden, Paul Valöry'nin, Stendhal'in bugünkü yabancı nesillere tesirlerinden bahse der durur ve hiçbirisi, Türk, şark âlimlerinden, fazıllarından, şairlerin- den bahsetmez, bahsetse bile, mese- nakaşaya girişir, koca Sinan'ın yıl dönümlerinde, edip payesi olmıyan oldukları yazıları bir sene evvelki ga- zete kolleksiyonlarmdan © arıyarak, bulur, ayni yazıyı önümüze sürer. İ Sanki üdebamız, ip yen Avrupada ve bilhassa İn yap- mıştır, ömürlerini orada geçirmiştir, mütemadiyen oradan bahseder, du- rur. Neden? Daha dün, yolda İ rullah Ataç dedi ki: İ — Maksim Gorki ağır hastaymış. cağız? Fransiz postası dört gün sonra geliyor. i . Fransadaki o matbust grevinin İ ncu, üdebamıza bu yüzden dokunu- yor. © Zavallı Türkçe Dünkü sabah gazetelerinden biri- sinde şöyle bir serlevha gördüm: Mahsul rekoltesi bu sene çok iy Ve niçin şöyle dememişler diye dü: Fikret ADİL amm a sayısına 54 sayı ile mukabele eden Fenerbahçeliler, bu hususi karşılaş . mayı galibiyetleriyle nihayetlendir - İl Namık Kemal için olduğu gibi onu bir tarafa bırakıp biribirleriyle mü- birkaç ehli hayrın, vaktiyle yazmış rasladığım, Nu-) Adamcağıza bir hal olursa ne yaza- buraya We Olimpiyat hakkında düş —3— cular hakkmdaki düşüncelerimizin İ muhacimlere alt son Kısmını da bu- RASIH Bu genç futbolcu, listenin ikinçi İ yaldızlı oyuncusudur. Çünkü kendisi İ Paristedir ve buraya gelip gelemiye- ceği federasyonca tetkik edilecektir. Dünkü yazımızda işaret ettiğimiz gibi milli takımın en güç doldurula- cak yerlerinden biri merkez muhacim mevkiidir. Bunun içindir ki federas- yon, burada bulunmamasına rağmen Rasihi düşünmüştür. Rasih, Parise gitmeden evvel mem- leketin en iyi merkez muhacimi ok mağa nâmzetti, Fakat bu futbolcu tahailine devam etmek Üzere Parise gideli epey zaman oldu. Orada fvtbol oynuyor mu, oynamıyor mu, Oynu- yorsa vaziyeti nasıldır. Bilmiyoruz. Fakat ne olursa olsun eğer Rasihin olim, tlara hareketten bir hayli müddet evvel çalıştırılmaya başlama» si temin edilirse takıma en lâyık mer- kez muhacim ölacağma şüphe yok- tur. FIKRET Fikret, son maşlarda da klâs oyun- cusu olduğunu göstermiştir. Fikretin sol açıkta olduğu kadar merkez mu: hacim mevkiinde de muvaffak ola- cağna hiç ştiphe etmeyiz. Arkası ve yanı iyi oyuncularla çevrili olmak İşartiyle Fikretin merkez muhacim ye rinde çok tesirli olacağını iddia et» mek yanlış olmaz. Rasih temin edi “İlemediği takdirde ve Rebil de kadro- ya alındığına göre,. Rebiiyi sol açık indim: ” Mim fevkalâde mahsul rekoltesi | ve tek merkez muhacim kalan Niya- İ bu sene çok iyi... ziyi merkez muhacim <oymatarak “iyi -Torta” formülüne varacak o- İyuncular oynatmuktansa Rebiiyi sol açık ve Fikreti merkez muhacim oy- natarak “iyi -- İyi” formülüne var- mak her halde takım için çok daha Olimpiyat kampına alman futbals| Dünkü Fenerbahçe - Galatasaray atletizm karşılaşmasında Ualatasaray- hı Besimin 9. senedir kırılamıyan 1500 metro rekorunu yeniliyerek yeni bir Türkiye rekoru' yapan Güneş klübünden Recep muvaffakıyetli koşu- - Sunu. üürirken mişlerdir. Melih-Yugoslav şampiyonu iyidir. YAŞAR I Faik (G.S.) derece 16 TH Tevfik (F.B.) YI AH Hayri (G.S.) 'Bu müsabakada da 18,4 olan eski rekor 4 salise farkla kırılmıştır. 5000 metre: Proğram harici olarak rekor tec- rübesi mahiyetinde yapılan bu müsa bakada Güneş klübünden (Rıza Mak sut) yalnız koşmasına rağmen Be- şiktaşlı Mehmaede ait olan 16 dakika 26 saniyelik eski rekoru $ saniye in- direrek 16,18 gihi çok güzel bir de- rece ile yeni bir rekor tesis etmiştir. Uzun atlama: 1 Tevfik (F.B.) 6,30 1 Şehap (F.B) 6 HI Haydar (G.S.) 5,82 Tevfik müsabaka harici 6,47 atla- Ruştır, Yüksek atlama: I Necdet (F.B.) 1,70 YI Haydar (G.S.) 1.65 YI Nurettin (G.S.) 155 Kapı 110 metro mânialıda yeni bir Türkiye rekoru yapan Faik yarışın sonlarında Disk: 1 Maili (G.S.) 37,36 1 Yavru (G.S.) YI İzzet (FB) Müsabaka harlei Veysi 44.2' st - mıştır. , Cirit: 1 Neğdet (F.B) 4715 M Orhan (G.S) DI Suat (6.S.) Müsabaka harici Güneşten Melih 4735 atmıştır. arkasında bir cinayet! — Girdiği yerden çıkmadığmı size kim söyledi? Bu sefer, M. Martet'ya, uşak Ce- lesten Cachinel, mırıldanır gibi cevap verdi: — Katil herhalde pencereden çık- Mmamıştır!, Komiser merhamet ve Istihfaf do- lu bir nazarla uşağı süzerek: — Ya ? !dedi , acaba neden ora- dan çıkmamıştır? Celestin tereddüt etmeksizin temi- nat verdi: — Çünkü ben Matmazel Blum'un ben! nöbete koyduğu yerden asla kr- mıldamadım ve siz gelinceye kadar Michel Herbert - Bagene Wyi pencerenin önünde kaldım. tabakıcı vaziyeti hülâsa etme» ğe kalktı: z — Bu takdirde, : katil, hâlâ ya Mösyö Vignon-de Marcellet'in çalış- ma odasında veya ona bitişik lâbora- tuvarda olmak lâzımgelir. Komiser, bu #efer kat'i bir sesle: ” — Matmazel, adaletin sizin söyle- diklerinize büyük ihtiyacı yoktur! diye mukabele etti, — Bununla beraber... — Rica ederim! Fenaya dönmek istidadı gösteren bir sahneye mâni olmak için, Dr. Mi raille şu teklifte bulundu; 4 X 100 bayrak yarışı: (Hilmi - Mufahham - Tevfik - Hü mi) den mürekkep Fenerbahçe takr- mı 462-5 ile birinci gelmiştir. (Semih, Mehmet Ali, Halük, Orhan) dan mü- rekkep Galatasaray takımı müsabık- lardan birisinin yere düşmesi üzerine yarışı tamamlıyamamıştır. Üç Türkiye rekorunun bir günde yenilenmesi gibi muvaffakıyetli dere- celer elde edilen müsabakalar neti - cesinde, Galatasaraylı. atletlerin 50 — Bay komiser, vazifem bittiğine göre, gitmek için bana izin vermeni- ai rica z — Hayır! Hayır doktor! Şehadeti niz faydalı olacaktır. Müddelumumi ve diğer memurlar gelinceye kadar buradâ kalmanızı rica ederim. — Fakat bay komiser, bu cinayet hakkında hiçbir şey bilmiyorum, bi- Uyorsunuz ki, ben geç geldim, o ka- dar ki, maktüle hiçbir yardımda bi- le bulunamadım-! —Doktor, bazı suallere cevap ve fir ve cinayete akaddilm eden bir- takım teferrünt hakkında sdliyeyi aydımlatabilirsiniz. — Bay kömiser, ısrar ettiğim için affinizi rica ederim, fakat emin olu- buz kii. Mösyö Martet cebinden bir si gara aldıktan sönra sigara kutusu- nun kapağını canı sıkılmış bir tavm- la kapadı ve Suzan Blume dönerek: — Madam Vignon de Marcellet'nin belki sizin yardımmıza ihtiyacı var. dır. Yeriniz onun yanıdır! dedi. ile bu akşam karşılaşıyor Olimpiyada iştirukine karar veril. mek için ehliyetini ispat etmesi şart koşulan kıymetli boksörümüz Melihin karşılaşma, yağmur yüzünden yapı - İlamamış ve bu mühim müsabakanın bu akşam Tepebaşı Asri sinemada sâ- at 20.30 da yapılması takarriir et - miştir. Yugoslav şampiyonu Ivan Komstey ile yapılacak bu karşılaşma dolayısi- le Asri sinema salonlarmda lâzımge- len tesisat yapılmış ve izdihama mâ- ni olmak için tertibat alınmıştır. Ayrıca müsabakayı herkesin göre- bilmesini temin için fiatlarda azami tenzilât cihetine gidilmiştir. Voleybol maçları Istanbul voleybol birinciliklerine dün Galatasaray klübünde devam © dilmiştir, Galatasaray * Topkapı ara- sında yapılan birinci maçı Galatasa - raylılar 9 - 15, 7 - 15 kazandılar, Ikin- ci olarak yapılan müsabakalarda İs - tanbulspor gelmediğinden Feneryıl - maz, Beykoz gelmediğinden, “Eyüp hükmen galip sayılarak birinci devre maçları nihayetlendirildi. Bu netice ye göre, voleybol maçlarının ilk dev- resinde Feneryılmaz 15 puvanla bi - rinci, Galatasaray 13 puvanla ikinci, Eyüp üçüncü vaziyette bulunmakta - dırlar. Haftaya üçüncü devre maçlarma Ve komiser arkasmı dönerek bah- çeye çıktı ve hiddetli hiddetli, küçük küçük dumanlar çıkararak cigarası- nı içmeğe başladı. Evin önlinde nöbet bekliyen polis Preterre komiser Martet'yi görünce jelini şapkasma götürerek selim ver- di. Mösyö Martet polisin selâmını ia- İde etti. Komiser biraz sükünet bulmuştu. Tekrar eve girdi. Çalışma odasının içine bir daha baktı ve kapıyı iki de- fa kilitledikten sonra anahtarı cebine attı, Şimdi, yüzü tekrar gülüyordu. Elini lâuballce doktorun omuzuna koydu ve deği ki: — Biraz daha sabır doktor, biraz daha sabir! Müddelumumi neredeyse şimdi gelir. Zaten müddelumuminin Işi güç de olmıyacaktır. Evet.. Hattâ kolay olacaktır. Tahkikata geleceklerin beklememe- leri için herkesin istlevap edilmeğe hazır olmalarmı emretti. Suzan Blumun Madam Vignon de dün skam Taksim stadında yapacağı | Ankara muhtelitinin merkez mu - hacim mevklinde gördüğümüz Yaşar, bazı zamanlar bir klâs oyuncusundan beklenecek paslar vermekle müsta' İbel bir istidadı meydana koydu. F kat bu istidadm kendisiyi gösterebil- inesi için bu oyuncu üstünde çok ça- Uşmak lâzımdır. Çünkü bu güzel pas- ları dışında hücum anlarında hiçbir tesirini ve bir merkez mühacime lâ- am olan hiçbir sıkı şütünlü görmedik. KEBI Son deneme maçlarında her neden- se oyaatılmıyan Rebil kadroya alın- ———————— başlanacaktır. B takımları Dün Fenerbahçe ve Taksim stad- larında B takımları müsabakalarma devam edilmiş ve Fenerbahçe - Hilâle 8 -3; Güneş - Beykoza, Vefa Galata- saraya hükmen galip gelmişlerdir. Sarıyerde güreş şubesi Sarıyer kazası gençler mahfeli bir güreş şubesi açmış ve bunun için lâ- #tmgelen bütün hazırlıkları ikmal et: miştir. Mahfelin güreş kolunda on beş genç güreşçi haftanın muayyen saatlerinde muntazaman çalışmak « tadır. Gençler mahfeli senenin kon * gresini bugün sast 14 te Büyükde- re C. H.P. salonünda yapacaktır. 5 arifesinde Kampa seçilen sporcular ündüklerimiz mazaydı. gerçekten yayık olacaktı. Uzun zaman âtıl ve bir aralık da id- mansız olduğu için göze çarpmıyan Rebii, kendi takımlarında yaptığı # maçlarda ve hele son Galatass: Güneş muhtelitinde #hücum hattına çok faydası olan usta bir futbolcü ol. duğunu göstermişti. Olimpiyata gide- cek hücum hattında kendilerine en fazla bel bağladığımız iki futbolcu hiç şüphesiz, Fikretle Rebiidir. HAŞIM Bu arada, gerek Fikretin ve gerek Rebiinin yanmda çok ümit verici o- yunlar çıkarmış olan Haşimin kampa almmamış olmasına canımız sikrldığı- nı söylemeliyiz. İhtimal ki federas- yon bu oyuncunun çok genç olduğu için ezilmesi ihtimalini düşü; Fakat unutmamalı ki Türki; Ş tiştirdiği en büyük futbolculardan Leblebi Mehmet, Paris olim tar na gittiği zaman Haşimden çok genç Haşim oynatılmasa bile, çok vaade- den istidadını arttırmak üzere yalnız görmek ve öğrenmek İçin de olss © ilmpiyatlara götürülmeliydi. ŞEREF Bazı kimseler Şerefin büyük oyun- cu olduğunu söylerler, bazlı sini iddin ederler. Büyük oyu duğunu söy lerden çok değildir. Biz ne o ve ne de bu düş yiz. Şeref, sadece yumurtası ha beklenen cins bir tavuk gibidir. kat bu yumurta hangi maçta çıkar, işte o belli değildir. Bütün bir doksan dakika içinde o yunu çok iyi açan dört beş nefis pa- sından ve üç dört maçta bir çakan sr- kı ve yerinde bir şütünden sarfma- zar edersek Şerefin hilcum hattmda pek de milessir olamadığını kabul et- mek mecburiyetindeyiz. HAKKI Büyük oyuncu değildir, fakat kü cum hattıma çok faydalıdır. Bir kere karşısmdakini rahat bırakmaz, sonra da eşapeleri mükemmel ve şutları st- kıdır. Bir hücum hattmda da böyle bir öyuncuya mutlaka Tizum'Wardır. 'Yöksa Istanbul - Viyana, İstanbul - izmir maçlarında olduğu gibi en güzel &şupelik paslar, en müsait "fırsatlar ya koşamıyanlar, yahut şut çekemi. yüzünden Heder olur gider, NECDET, NİYAZİ Necdetle Niyazi bugünün en iyi iki sağ açığıdır. Birisinin daha çelimsiz, birisinin daha çekingen olması $irini diğerine tereih imkânı vermiyor, Hal ve şartlara göre bazı zamanlar birisi, bazı zamanlar da öteki muvaffak olu- iyor. SATT VE FUAT |, İzmir muhtelitinin iki iç oyuncusu bize iyi ümitler vermişlerdir. Her iki- sinin de güzel pasları, ayaklarma ha- kimiyeti, yerinde şutları vardır. Bu- nunla beraber Fuatta daha fazla bir suples göze çarpmaktadır.İyi ve kuv- vetli bir takım içinde yerlerini yadır- gamiyacaklarını kuvvetle zannedi- yoruz. MUHACIM KADROSU Bizce olimpiyatlara gidecek müha- cim kadrosu şu şekilde olabilecektir; Rasih (gelirse), Fikret, Rebil, Hak- kı, Necdet, ya Niyâzi, Fuat, Haşim (götürülürse). Bu suretle olimpiyada on sekiz ki- şilik bir kadro götürülmüş olacaktır ki bu kadro içinden en kuvvetli ta- LEY yapmak imkân: da var. ' Sadun G. SAVCI 1Marcellet yanına gelmesi Üzerine a- İ şağı İnen Löa, komisere yaklaştı. Bu Ikız Mösyö Martet'nin demindenberi | dikkatine çarpmıştı. | — Bak komiser, dedi, hâdise hak- | kında fikrinizi öğrenmeği cüretkârlek | saymazsanız?.. | Komiser kızın önünde hafif iğile- rek; — Bilâkis! Bilâkis, sevimli ço- cuk! dedi. , Ve güzel bir kız karşısında bu işle- ri nekadar iyi bildiğini göstermek i- çin çıkan fırsâttan adeta memnun 0- larak: Louis, ahçı “Juliette, yavaş Mösyö Martet'nin güzel kızı aralığı na çektikleri salonun kapısma yak- laşmışlardı. Onlar da belki daha çok yaklaşmak ve Lea'nm yanında dur- |mak istiyorlardı. Fakat kömiserden |sekindikleri için ve kıyafetlerine ba- karak cesnret edemiyorlardı. Louls'nin arkasında hâlâ komiser. yavaş Jliğe gittiği zamanki gri pardösü var- | dı. Kusursuz metrdotelin bu yakalık j— hali kendini gülünç bir hale koyu- yordu. Celestin siyah ve yegil çizgili yeleğinin üzerine kolları iyice uzun, fakat kısalığı altından gecelik enta- risinin bütün beyazlığını meydana çıkartan kısa bir ceket giymişti. Elli beşlik şişman, yüksek, kırmızı biok teşkil eden ahçı Juliette ise, arka sma kir ve leke içinde bir penyuvar atmıştı. Kulaklarma kadar inen kö ten başlığı yanından sarımtrak saç- * ları sarkıyor ve bunlar gözlerine ve hattâ fırınların sıcaklığında kızarınış yanaklarına kadar iniyordu. Mösyö Mürtet, büyük bir salâhiyet tavrı takmarak, cinayeti izaha piriş- ti: — Evvelâ dedi, katilin ben buraya geldiğim zaman yaptığım gibi Mösyö Vignon de Marcellet* nin odasma, zit taki istinat demirine tutunarak açık kalmış pencereden girdiği nihayet meydanda değil midir? TArkası var)