14 Haziran 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

14 Haziran 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

146-6 di. Meşrutiyetten sonra işinden Sacidi, Hidayet de hususi kâ- den çıkarmıştı. Sacit şimdi Ad İR hususi kâtip olmağa gelmişti yman, vekilharçlık İsini kurtaran hususi kâtipüği- tehlikede olduğunu görünce fe- 1; stırabımı belli etmedi; “Ad- beyefendiye arzedeyim,, dedi; odasına koştu; derin bir yerden mektup çıkardı: Adnan maliye ma damat olacağı zaman onun binde Burhanm dikte edip Saci- “ hazıra yazdığı kâğrt!.. Süleyman Kâğıdın suretini çıkarıp maliye konağma brakmış, Sacidin Sacide uzattı: >— Beyefendiye arzunu söyledim der. Bana yazihanesinden bu tubu çıkardı, verdi: “Bunu Sacit Ye göster! Bu kâğıdı yazan zat be- m evimde benimle beraber nasil iişır... dedi, diye yollamış. Bunlardan Adnanm - haberi yok - Vekilharç Silleyman, Sacidin bu e hususi kâtip olmasına mâ- an bu kâğıdı sürgünlerde, hapiz- kaldığı hahle tesadüfen kaybet- iğine baktı: “Talihi kendinden idi” İs ö Sevişen karı koca Uzaktan bakanlar “sevişiyorlar, aryordu. Fakat Belkis kocası Ad- ım eve gelen arkadaşlarından iztaripti, Bir kadına “hakipayiniz” Yorlar, ayak ayak üstüne almaktan anıyorlardı. Bunların köylü neza - Rtlerinden,taşra kokan terbiyelerin- n Belkis rahatsızdır. Bu misafir. * konuşmasmı da bilmiyorlar: Bir #vzua yapışıp kalıyorlar; kısa mev- lar üstünde, kimseden, hiçbir şey- İn bahsetmiyerek, lâkayt konuşma- » bitaraf lâkırdı etmeyi öğrenme- ler, Cümlenin birinden ötekine at- May, bir kelimeye dudaklarının u- (ia dokunup bırakmayı, bir yarım irin kırık dalında biraz şakıyıp mayı (o bilmiyorlar; mevzularına kı gibi yapışıyorlar; beyit okuyor- *; fıkra anlatıyorlar. Ellerini koya» k yerler arıyorlar, bir mtiddet ha- (da tutup dizlerine indirerek, sonra lsklerinde sıkılgan büklümlerle cep- fine yerlestiriyorlar. Belkis bir akşam yemeğinde, istih- dm riyası olan lâtifeye bürünerek: — Kuzum Adnan, dedi, onlar elle- ti başkalarından çalmış gibi niçin ânarak ceplerine sokuyorlar? Karısının yanında Adnan dâ ken- tini beğenmiyordu. Belkis'in du- klarmdan kelimesiz bir fransızca & halinde uçar, serpilirken Adna- R ağzından Vizental'in lügat kitabı Pkıp açılnordu. Belkis dudaklari- . Adnan avurtlarile konuşuyordu. ktakta tek bir insan oldukları, bi- birlerinde kayboldukları anda bile Alarmdan Boğaziçi haritasmın ma- çizgisi geçiyordu: Biri Asyada, ti Avrupada iki kıyıidi. Yemek trken ikisi de dimdik oturuyordu, kat biri heykel gibi, biri duvar gi- dimdik!.. Çorba içerken ikisinin * dudakları sessizdi; fakat birinin (dakları gümüşün ucunu öpüyor, ekininkiler madeni yalıyordu. Ge- ziyafetleri veriyorlardı. Bu sü- relerde Adnan #mokinini giydiği man aynada Rum güveylerine ben rordu. Belkis gece elbisesile salo- : girerken ipeklerinde ve elmasla - ıda bir Avrupa sarayının tavanla- Ve avizelerile giriyordu. Belkis, kocasınm kıyafetine man sinirleniyor: — Şık giyindiğin için şık olmu - Tsun Adnan! Diyordu. Sonra düşünüyordu, İnanm kendi de esvapları kadar eni) di: “Ceket, içinde kimse yok bi duruyordu!,, Bazan istihzasınm acılığını azalt- #k için sesini dalgın yaparak: — Adnan, diyordu, bizde uşaklar Ylerden daha iyi giyiniyorlar, de- mi? Hiç olmazsa elbiselerini be- Mmsemeği biliyorlar, | her vatansızlığı, zilletinden | Yazısiyle olan asinr saklamştı.| Anlaşılan maliye nazırı vaktiyle! in yazdığın bu kâğıdı Adnan beye İ Diyordu. Koessi modatlan bah- settiği zamen büsbütün hırçm olü- yordu: “Bizde yanlış anlaşılan bir şey de modaydı; tüccarın icadından, zenginin azametinden, taklitten çi- kan moda, ancak orta servetlerin, örta zekâlarım modasıydı. Halbukül insan konuşurken, dururken, dinler- ken, sorarken, bakarken o ayın, O haftanın nesli olmalıydı! İstanbulda yalnız eldivenin modasını biliyorlar- dı; halbuki eldiven kadar elin de modası vardı!” Bu İzdivacm iki hüera köşesi var- dı: Biri yatak odasıydı. En heyecan- İı dakikada Belkis hemen başlayıp biten et itaatile Adnanm oluyordu: sonra yataktaki erkeği tanımıyan bir kadın aynada giyiniyordu. İkinci korkunç köşe de akşam ye- mekleriydi. Yemek maasasmda her akşam Adnana bir ıstırap mükad- derdi. Bir akşam sofrada beyaz ör- tüye Adnanm çatalından yemek damladı, Belkis: — Adnan, dedi, biraz Sultan Sil leymanı, birsz Sultan Selimi anlat- san. | Bu lâkırdıda Adnan tarih hoca- | fıkaralığı vardı. Adnan, karısı. | Kilo Süt 10000 Yoğurt 10000 ) 1000 00 Süt 20000) siltme suretiyle alınacaktır. belli gün ve $a caatları. (3284) Yazan; MITHAT CEMAL u gözlerde Belkisin babasının hırsızlığı, bayraksızlığı vardır na kirmizi gözlerle baktı. Bu gözler- de de Belkisin babasınm hırsızlığı, vatansizlığı, o bayraktızlığı Haftada birkaç kere gözlerile kav- ga ediyorlardı. Kadmın uçan tebes- sümü, erkeğin çatılan kaşları, birinin siay dolu gözleri, ötekinin somur - tup sarkan yanakları en müthis kav» ga kahramanlarının pazularile çar- pışıyorlardı. Bir akşam yemeğinde ikisi de: — O halde ayrılalım! Dediler, Fakat sabah kahvaltısm- da, yeni takdim olunmuş iki ahba- bin soğuk nezaketlerile yine bera- ber yaşamağa başladılar. Eskimek ihtiyaci Adnanın konağında yepyeni bir (40 Temmuz) var; bir türlü eski- miyor. Halbuki Adnan bu (yeni) yi yıpratmak için konağın içine neler sokmuyor! 1908 de yapılan konsolu 17 inci asrm eşyası yapmak için kaplaması- nı, cilâsını söken mazisiz Amerikalı İgibi Adnan da bu (10 Temmuz) un burnünü, boyasını köparmak istiyor. (Arkası var) Deniz Levazım Geni komisyonu ilanları Tahmin edilen bedeli 862 lira olan 12500 kilo muhte- lif yaş sebze 30 Haziran 936 tarihine rastlayan Salı gü- nü saat 15 de açık eksiltme suretiyle alınacaktır. Şartnamesi her gün Komisyondan parasız verilir. İsteklilerin 64 lira 65 kuruşdan ibaret olan muvakkat teminatlarını İstanbul Vilâyeti muhasebeciliğine yatı- Tarak mukabilinde alacakları makbuz veya Banka temi- nat mektubu ile ve belli gün ve bulunan komisyonumuza müracaatları. (3285) saatte Kasımpaşada Cinsi Mıktarı Tahmin Bd.Muvakkat Eksiltme gün ve teminat saati Lira Kr. Lira Kr. 7500 30 Haziran 936 11 ) 3700 00 27750 30 Haziran 936 14 Deniz Talebe Ve eratı için yukarda yazılı Üç kalem gı- da maddesi hizalarında yazılı gün ve saatlerde açık ek- Şartnameleri, her gün komisyondan parasız verilir. İsteklilerin, yazılı muvakkat teminatları İstanbul Vilâyeti muhasebeciliğine yatırarak mukabilinde ala- cakları makbuz veya banka teminat mektupları atlerde bulunan komisyonumuza müra- ile ve Heybeliadada bulunan Deniz Harp mektebi için tah- min edilen bedeli 5175 lira olan 46000 kilo Ekmek 30 Haziran 936 tarihine rastlayan Salı günü saat 16 da ka- palı zarf suretiyle alınacaktır. Şartnamesi her gün Komisyonda parasız verilir. Muvakkat teminat 388 lira 13 kuruştur. İsteklilerin, 2490 sayılı kanunda yazılı belgelerle, teklifi muhtevi mazrufları belli gün ve saatten bir saat evvel Kasımpaşada bulunan vermeleri. (3287) Komisyon başkanlığına TAN | FAYDA | yardı. | ri BİLGİLER Bugünkü Program İstanbul 12,30 Muhtelif eserler ve Halk musikisi | Çplâk), 18,— Dans mmsilkisi Çolâk), 1840 | SAmbasadör.. gazinosundan nakil, Dı Varyete musikisi, 19,45 Haberler. 20; Muhtelif sololar (plâk), 20.39 Stüdyo or- kestraları, 21, — Eminönü Halkevi gösterit kolu ve son haberler. Saat 22 den sonra Anadolu ajansının #aretelere mahsus havadis servisi verile cektir. Ankara 1730 | kestrası, imurbaşkanlığı o Filarmenik or- 20y- Su ile tedavi hakkmda ke- | meşma, 20,30 Ajans haberleri, 20,40 Halk şarkıları, 21,— Dans musikisi Bükreş 18: Orkestra: 19,20: Askeri bando; 2020 Konferans; 20,40: Radulesko sesli küarte- ti; 2115: Konferans; 21.30: Zierer'in “LANDSTREİCHER" adlı opereti, Prag 18,35: J. Stramss'un “Das Spitzenburh der Königin” opereti; 21.05; Bohemya şar kıları (koro, orkestra): 71,30: Skeç (lirik) 23: Çek filârmenisi; 23,45: Orkestra Viyana 20,15: Gitar musikisi; 20,30: Hafif mu- siki; 215“ Radyo piyesi; 23: Haberler; 23.25: Reportaj (plâk üzerinden nakil); 24,05: Dans | Sinemalar, Tiyatrolar * YILDIZ ; Mabude). * SIK » (Pafamount Resmi Geçidi) ve (Çıplak Kadm). (Dans Rüyası) ve (Kırık rf ME Amcam anlattı: — Yirmi beş sene evvel, Bükreşte| konsolosken, Karpat dağlarında bir| köyde, oturan bir dostumu ziyarete gitmiştim Kramehev isminde olan dostum beni eve davet etmişti. ! Evi, büyük bir orman kenarında! idi. Bu ormanda birçok av hayvanı | olduğunu söylüyordu. Bazı kış gecele! ri, evin etrafma, ayılar, kurtlar da İ- per ve karınlarının aç olduğunu ulu» ya uluya bağırırlarmış. Dostumun | evi ayni zamanda bir nevi büyük çift İlik gibiydi ve çiftlikte tavuk, kaz, ör- dek gibi birçök kilmes hayvanı vardı. Ayılar ve kurtlar için bu hayvanlar mükemmel bir ziyafet teşkil edebi - lirdi. Fakat bekçi olarak bulunan iki müthiş çoban köpeği, yalnız kurtları TÜRK: (Vender Bar) ve (Son Uçuş) Saray: (Bozambo ve (Bir aşk gecesi) Sümer: (Düşmanlar peşinde) ve (Ke manlar çalarken) Melek: (Altm Zincir) ve (Gönül oyun Tarı). * Ipek; (Hava Kahramanları) ve (Sevgi Bin sesi) * ALEMDAR : (Hücem Filosu) ve (Genclik Arzuların). USKUDAR HALE : Hastane telefonları (Kontinamtal). Cerrahpaşa hastanesi Gureba hastanesi Yenibahçe © 23017 Haseki kadmlar hastanesi 24553 Zeynep Kâmil hastanesi Üsküdar 60179 21693 Kuduz hastanesi Çapa 22142 Beyoğlu Zükür hastanesi 43341 Gülhane hastanesi Gülhane (|| 20519 Heydarpaşa Nürene hastanesi 60107 Etfal hastanesi Şişli 42425 Bakırköy Akil hastanesi 16.69 Sark Demiryolları Sirkeci 23079 Devlet Demiryolları Haydarpaşa 42145 İtfaiye Telefonları 2423 60020 İstanbul İtfaiyesi Kadıköy İtfaiyesi Bakırköy, Büyükdere, 50625 iyesi 44041 , Heybeli, Burgaz, Kmatı mm takaları için telefon santralındaki memura yangın demek kâfidir. Müracaat yerleri Deniz yolları acentesi Telefon 42362 Akay (Kadıköy iskelesi) 43732 Çabık sıhhi yardım teşkilâtı Bu numaradan imdat otomo bili istenir 44998 OTEL, GAZİNO ve Büyük Bahçe SAHİPLERİNE : Zmerson Radyoları Gür ve tabii setlerile büyük rağbet kazanmıştır. Meydan oparlörleri, mikrofon ve her türlü radyo tesisatı MİKA RADYO Voyvoda caddesi, Nazlı Han Galata, Telefon: 49021 DOKTOR Kemal N. imre CILT VE ZÜHREVİ HASTALIKLAR MÜTEHASSISI Adres: Beyoğlu İstiklâl caddes Rümeli Han No. 16 Hergün öğleden sonra hastala” rmı kabul eder. Telefon: 40153 Dr. Hafız Cemal DAHİLİYE MUTEHASSISI Pazardan başka günlerde (2.30 dan 6) ya İstanbul Divanyolu (104) yeni numaralı hususi kabinesinde has talara bakar, Salı, Cumartesi sabah (9,30 — 12) saatleri bakikf frkaraya mahsustur. Herkesin haline göre mu. amele olunur. Muayenehane ve ev te- İ lefonu 22398. Kışlık telefon 21044, , ayıları bile önlerine takıp sü - rürlerdi. Hele bir tanesi hakikaten müthiş ve görülecek bir şeydi. O gü- ne kadar sekiz kurt paralamıştı. Bu- na rağmen, bu köpek. arasıra kümes ten bir tavuk, bir kaz asırırdı, ve kimse sesini çıkarmamakla beraber, buna herkes hayret ederdi. Güzel bir sönbehar gecesi, dostu- mun bâna tahsis ettiği odama çekil- miş, mektup yazıyordum. Mehtap var dı. Ay, ortalığı adeta gündüz gibi ay- dmlatıyordu. Uzaktan orman görünü- yordu. Pencereden, öylece etrafa dalmışt- tım. Bir ara ormandan bir karaltı çı kımea kendime geldim. Baktım, bir kurttu. Ağzmda bir et parçası vardı, bir an ilerledikten sonra onu yere bıraktı ve ulumağa başladı. Fa- kat bu, hafif, sanki tedbirli bir uluma idi, Bir dakika sonra çiftlikten © azılı çöban köpeği fırladı. Peşinden öteki takip ediyordu. Bir an, azılı köpek durdu, havsyı kokladı, sonra ilerledi. Içimden kurdu nasıl parçalıyacağı- nı düşünlüyor, böyle bir manzara gö- receğimden o seviniyordum. Çünkü kurt da İriyarı idi ve köpeğin kendi- İsine yaklaşmasını lâkayt bir eda ile seyrediyordu. Her halde kendinden çok emindi ve boğuşma çok heyecan- lı olacaktı. Fakat aldanıyormuşum, Kurt ile köpek #imdi biribrlerini kokluyorlar- dı, oynaşıyorlardı. Şark Demir yolları Türk Anonim Şirketi ikinci davetname - ikinci ilân - 30 Mayıs 1936 tarihinde fevkalâde olarak toplanmaya davet edilen He- yeti Umumiye için Ticaret Kanunu- nun 386 ncı maddesinde gösterilen ekseriyet hâsıl olmadığından Meclisi Idare, Şark Demiryolları Türk Ano- nim Şirketi hissedarlarını 3 temmuz İbir gürültü duydum, ve aradan bu! EE eN Dü) IKi KOPEK, BIR KURT | kurt, ağzıyle getirdiği et parçasını koyduğu yerden alıp, köpeğin önüne bıraktı, köpek,iri pençeleriyle sikış rarak, oturdu, onu yedi, sonra na yalana kalkıp eve doğru döndü. Öteki köpek, bü sahneye sadece seyir ci kalmıştı. ve hafif, hafif, sanki bu işi ayıplar gibi, hırlıyordu. Bu hadiseyi düşüne düşüne birkaç geceyi pencerenin önünde uykumuz, Acaba sonu ne olacaktı. Şimdi, mehtapta kaybolmağa başla - mıştı, İki güne kadar tektar kurtla köpek büulusmazlarsa, artık hiç bir sey de göremiyecektim. Nihayet beşin ci gece, pencerenin önünde uyuklar- ken, ormandan bir hafif uluma duy- m. İdum. Hafif mehtapta, büyük bir dik- kütle-bakarak, kurdun Ormandan çr- kıp geldiğini gördüm.Çok geçmeden, bizim çoban köpekleri de evden çıkıp yanına gittiler. Fakat bu sefer, kur- dun ağzında yiyecek bir şey yoktu. Azılı çoban köpeği, onu koklayıp bu- nu gördükten sonra, hemen çiftiğe döndü, arkadaşı da arkasmı#ırakmı- yordu. Bir milddet sonra, kümeste iki dakika gemeden, köpek, ağzında bir kazla tekrar göründü. Öteki köpek hırlıyor, onun yolunu kesmek istiyor, sanki kurdun başına gitmesine mâni olmak istiyordu. Fakat azılı köpek, aldırmıyor, arkadaşı sokulu m 5 rine atılıyor, onu kaçırıyordu. Biyle- ce, kazı, getirip kurda verdi. Kurd ile bir müddet koklaştılar, sonra kurd, kazı aldı, ormana daldı, gitti.. Sabah olunca aşağıya İndim. İki köpek avlıda yatıyorlardı. Fakat kurda kazı götüren öteki arkadaşma bakıp bakıp bir şeyler kurlıyor, ara- sıra kalkıp etrafında sıçrıyor, şak- labanlıklar yapıyordu. Öteki, aldırış etmiyor, somurtuyor, ordan mümkün olduğu kadar uzaklara gidiyordu. “Düşündüm, Demek dargın köpek, arkadaşmm kendilerine tevdi edilmiş hayvanları, aç da olsa, bir dostuna teslim edişini affetmek iste- Amcam ilâve etti: — Gel de şimdi, hayvanların insan- lardan farkı vardır, hisleri ve dil - şünceleri yoktur de! ASiPiNKENAN 1996 tarihinde Istanbul'da Sirkeci'de- ki Müdüriyet binasında öğleden evvel saat 11 de aşağıda tafsilâtı gösteri- len aynı rüznamenin müzakeresine tekrar davet eder, Ruznamel miüzakerat: Imtiyaz mukavelenamesinin müd- detinden evvel feshine mütedair hü- kümet tarafından vaki olan tebliğ hakkında Meclisi Idare raporu. Ticaret Kanununun 385 nel madde- si mücibince bilümüm (hissedarlar, hattâ bir hisseye malik olanlar bile işbu içtimas iştirak edebilecekler ve adede bakılmaksızın malik olduğu hisse senedi adedince rey istiğal ede- bileceklerdir. Isbu fevkalâde umumi içtimaa iş- tirak edecek hissedarlârm nihayet 25 haziran 1936 tarihine kadar hissele- rini tevdi etmeleri lâzımdır: 'TÜRKİYE'de: — Istanbulda Sir- kecide Şirketin merkezine; AVUSTURYA'da: Viyana'da Oesterreichisehe Credi - Anstalt « Wi- ner Bankvercin; BELCİKA'da: — Bruxelles'de Na-* Halis ve hakiki tabletleri sihhati- nizi soğuktan ve bütün ağrılardap korur. ISMİNE DİKKAT mur sokağında 45 numarada Sosyete Jeneral dö Beljik şubesine (eski Outremer Bankası) ; FRANSA'da :— Paris'te Bulvar de- zitslyen 16 numarada Bank Nasyonal pur lö Komers e Lendüstri; HOLLANDA'da: — Amsterdam'da “TELXEİRA dö Mattos” biraderler nezdinde; ISVİÇRE'de:.— BAL'de Bank Ko- mersiyal dö Bal, Genev, Bal, St - Gal ve Zurih'te: Kredi Suis, 30 Mayıs 1936 tarihinde içtimas davet edilen fevkalâde Heyeti Umu- miye için yatırılmış olan hisse senet leri depoları ve verilen salâhiyetna- meler işbu içtima için de muteberdir. ŞARK DEMİRYOLLARI TÜRK ANONİM ŞİRKETİ Meclisi Idaresi