27 Şubat 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

27 Şubat 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

——— 10 Millet Meclisinde Anayasa Müzakeresinin Tafsilâtı Millici olmak bizim zaruri şıarımızdır Millet Meclisi geçende tarihi tılarmdan birini daha yapmış, anayasanın tadilini ve bu suretle Parti umdelerinin anayasaya it- halini istiyen teklifini müzakere etmişti. Bu tarihi celsenin za- bıtlarını aynen neşre devam ediyoruz. satırlar, Dahiliye Vekili ve Parti Genel Sekreteri B. Şükrü Ka- yanın nutkunun devamıdır: Atatürkün Yazettiği | prensipler Türktür, Yani asliyeti ve menşei iti- barile tamamile milletin kendi seci - yesinden alınmış ve onun bütün ih - tiyaç ve zaruretlerine uygun olarak seçilmiştir. Bu prensipler avni za - manda türkçüdür de.. Bu İtibarladır Xi, millicilik vasfı kendiliğinden çı - kan bir zaruret olur, (Bravo sesle - Ti) Bu mületin son asırlarda, gerek ekonomik hayatta, gerek sosyal ha- yatta çektiği elemleri Burada tekrar etmek istemem, O son safhaların ha “zin sahnelerini Atatürkün nutukla rında açık olarak görmek mümkün. dür. Eğer tekrar bu acı hatıralara dönmemek, bu elim hayatı yaşama- mak ve beşeriyete de böyle bir felâ- ket hazırlamak istemiyorsa, Türk Milleti, behemehal Türkçü ve milli Olmak lâzımdır. (Bravo, çok yaşa sesleri), (Alkışlar), Türk Milletini beşeriyet içerisinde medeniyete yarar, sulhe hâdim, müm taz bir camla yapmak İçin evvel e mirde Türk milletini istikbal tarihin de de ikyik olduğu medeniyet seviye sine çikarmak lâzımdır. Milliciliğimiz Bu itibarla millici olmak bizim za- ruri şlarımızdır, Fakat bizim millici giarımız dar ve inhisarcı de ğildir. Bizim millidiliğimiz me deni (o beşeriyet içinde onun e. Sazlı bir unsuru olarak insanlığın ilâ ve tealisine ve bütün dünyayı mes'ud > ve müreffeh yaşatmıya,, matuf bir milliciliktir. Diğer bir vaafımız da Halkçı ol - Mmaktır. Halkçı olmak âlicenaplığımı zın nazari bir eseri değildir. Zaten biz prensiplerimizi koyarken geçmiş zamanlara sid ve yahut İnsanların yüksek hislerinden mütevellit mücer Tet mefhumlara kapılarak koymadık, Biz doğrudan doğruya sulh ve me - deniyet âmili olarak bir Türk istiklâ- | ini ebediyen korumak için ne gibi şartlar dairesinde yapılacağını arıya rak ve icabeden şartları tesbit ede - Tek aldığımız haliçılık bir merha - met eseride değildir. Halkçılığımız! doğrudan doğruya bu memleketin kurtarılması, müstakil olarak insan - câ yaşaması için bir şartı evveldir. © Bizim halkçılığımız; halka doğru, © halk için değil, halk tarafından ve halkla beraber sistemlidir. (alkışlar) Bu sistem memleketin doğrudan doğ ruya halk tarafından idaresini istih- daf eder. Bizde ferd ve sınıf imtiyazı yoktur. Bütün vatandaşlar Uzerinde kanunlarımız tamamile müsavi ola- rak mer'i ve caridir. İttilkımiza vâsıl olacak ta cozasmı görmüyecek hiçbir kanuni kabahat yoktur. Halkçılığımız Halkçılığımızı tatbikatta ve teşri © hayatta yeni yeni elemanlar olarak © cihana niimune olacak kadar ileriye varmış hukuki eserleri vardır. Parti- mizin her sene toplanan ocak kon - — geeleri, iki senede bir töplanan vilâ - — yet kongreleri, dört senede bir topla- nan büyük kurultayı; Avrupa hukü- kunda inisiyatif, lejislatif ve referan- dum denilen esasların ameli tatbikir “den başka bir şey değildir. Biz yaptı ğımız işleri her sene bu köngrelerde gözden geçiriyoruz ve oradan alınan © neticeleri huzuru âlinize arzetmekte- © yiz. Büyük Meclisin kanunlarındaki © isabetin en büyük âmili de halkın fi- Kirlerini almak ve mütaleslarına iâ- yik olduğu ehemmiyeti vererek ka- nunlarm hazırlanmasında müessir kılmaktadır. Binaenaleyh bu kadar © Jüzumlu ve önemli bir prensibin Teş kilâtı Esasiyeye girerek Ammenin vicdanında bir hukuk esası olarak te # vii edilmesi elbette çok iyi ve zaru- ame Bizde Lal'ik © Arkadaşlar; bu memleket kâhinle- “Hin ve gayri mes'ullerin vicdanlara â- mil olmasından ve Devlet ve Millet iş erini görmeden çok zarar görmüş » “tür, Eğer Türkün yolu başka yerler © den geçseydi ve orta asmrlardaki za - ehemmiyeti haiz hararetli toplan- Başvekilimizle 153 arkadaşının Bugün de okuyacağınız £ı, kanunlarla idare etseydi Devlet ve Millet idaresini mistik ve doğma « tik esaslara bağlamasaydı ilk zaman larda ve Osmanlıların ilk devirlerin- de olduğu gibi kendini kendi kanun farı ile ve usulleri ile idare etseydi bu günkü bulunduğundan daha çok İle ri ve geniş olur ve medeniyete daha çok hizmet ederdi. Türk milletinin #on asırlarda gördüğü felâketlerin. çektiği sıkmtıların sebepleri, aslı bir İtakim gayri mes'ullerin ve gayri meri | menba ve vasıtaların yaptıkları ka -| nunlarım altında zebun olarak iş gör mek mecburiyetinde kalmasıdır. Ma İdemki, tarihte deterministiz, madem İ ki-icraatta pragmatik maddiyetçiyiz. o halde kendi kanunlarımızı kendi - miz yapmalıyız. Kendi cemaatimizi maverayı dünyaya taa'lük eden ” türlü endişelerden ber türlü lahuti hayallerden müberra olarak kanunla rımızı bugünün icablarını, maddi 23- İruretlerini gözönünde tutarak yapma Uyız, Memleketin maddi hayatı an - cak bu suretle kurtulur. Maneviyat için Türkün temiz ahlâkını inkişaf et tirmek kâfidir. Onun içindir ki, biz her şeyden evvel lâikliğimizi ilân et- tik. Kanunlarımızı ona göre yaptık, şimdi de Teşkilâtı Esasiye Kanunu -| İmüza koymak istiyoruz. Eşhasın vicdan hürriyetlerine ve dinlere intiaabma zerre kadar müda halemiz yoktur. Herkesin vicdan: kür dür. Bizim istediğimiz hürriyet, Wik- likten maksadımız dinin memleket iş lerinde müessir ve âmil olmamasını temin etmektir. Bizde ihikliğin çerçe vesi ve hududu budur. Arkadaşlağ;! biz şerayli salifenin geçmiş hilkim - /lerinden çok zarar gören bir mille - tiz, (Arkası var) —— ——— Kadıköy Sulh İcra Dairesinden: Şüküfe, Ahmet Sadık, Yusuf Be- haettin, Ayşe Hümeyra, Ömer İsken- der, Nurettin, Burhanettin, Nilüfer, İ İhsan, Mehmet Resai, Firdevs ve u - fak kızı Mefharetin şayian ve müşte. reken mutasarrıf oldukları ve 2100 İâki bin yedi yüz lira kıymeti muham- Mmenesi bulunan Erenköyünde Sahra- yı cedit mahallesinde eski Kayışdağı merdiven tariki yeni Mama sokağı es ki ve yeni 63 no. lu Mihrimah Sultan vakfından 9 dönüm miktarında bağı olan tarlanm izaleyi şuyu suretile sa. tılması hakkmda Kadıköy oBirinei İ Sulh Mahkemesinin Hâmı İlyerine da. İremizce satışa çıkarılmış ve terihi #lândan itibaren 20 gün müddetle es- habı müracaata açık bulundurulan sa İt şartnamesinde yazılı şerait daire- i sinde ve.peşin para İle 20 Mart 1937) İtarihine tesadüf eden Pazartesi mint İsnat 10 dan İ2 ye kadar Kadıköy Sulh Mahkemesi ieraamda satılacak. tır Mezkür günde satıs bedeli krvma-| İt muhammenenin yüzde 73 ini bulun-| İmadığı takdirde en son arttranm ta) İ ahhüdü baki kalmak tizere mizevede İnin 15 gin daha temdidi ile 13 Nisen 937 tarihine tesadilf eden Salr günü saat 10 dan 12 ve kadar en cok srttr. rana ihalei kat'ivyesi icra kılmacak- tır. Satma iştirak etmek istiverler yüzde T 14 mey akçesi vermeleri lâ - zmdır, Merkfir arazinin satıs tarihi. ? ne kadar bina, evkaf ve evkafın 20) »enelik taviz bedeli belediye mütera. kim borçları ile resmi dellâkvesi his- sedârlarmâ ve ihale pulu müşterisine ait olmak üzere satılacaktır. Mezkür arazi Üzerinde icra ve iflâs kanununun 126 me maddesi müribit ce ipotek sahibi alacaklılarla diğer 2. lAkadarların gayri menkul üzerindeki | haklarmı hüsusile faiz ve masrafa Asir olan iddialarmı evrak: müspite. | Yarin AN min yarma Tava Anavnama bahçede bir kat kâgir ahır istedikleri | ” TAN İstanbul Üçüncü İcra Memurle- Eundan: Yeminli üç ehli vukuf tara. fından tamamına 1477.50 lira kıymet takdir edilen ve Davutpaşada Davut- paşa mahallesinin Hekimoğlu Alipaşa caddesinde kâin 20, 22, 22-1, 20-1.20-2 20-3, numaralarla murakkam maa arsa iki dilkkân 3 baraka dükkân U- müm mesahası 416 metre murabbar ölüp bundan 1750 metre murabba: ve 100 metre murabbar bir kat ahşap dük. kân ve odalar ve etrafı duvar ve bi- nalar ve teneke ile muhat bahçe, bahi- çede erik, vişne, ayva, armut ve İn. cir ağaçları ve bir kuyu vardır. Bina- lar bir tarafı duvar diğer aksamı sa- laş ahşaptır. Oda, bir aralık bir helâ. dan ibaret olup ayda dört lira ve di-| ğer oda İse üç lira bedeli icara O mi- tehammildir. Dükkânlar ahşap ve 7e- min çimento, ön tarafı camekân ber- ber dükkânı ve tahta kepenkli kö- mürcü dükdânile ufak bir dükkân. dan ibarettir. Berber dükkânı üç lira kiraya mütehammi! olup diğerleri boş tur, | İşbu gayri menkul açık arttırmaya konulmuş olduğundan 214.37 tarihi-| ne müsadif Çarşamba günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci ayrı| ayrı açık artırmaları icra edilecektir. | Artırma bedeli kıymeti muhammene. nin yüzde yetmiş beşini bulduğu tak. | dirde müsteri üzerinde bırakılacak-| tır. Aksi takdirde en so nartırma 15 gün müddetle uzatılacaktır. 6.5.37 ta- rihine müsadif Perşembe günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dalremizde| yapılacak ikinci artırmasında artırma bedeli kıymeti muhammenenin yüzde yetmiş beşini bulmadığı takdirde sa- tiş 2280 numaralı kanun ahkâmina tavfikan geri bırakılır. Satış peşindir. Artırmaya istirak etmek istiyenlerin arttırmak letiyenlerin gayrimenkulün kıymeti muhammelerinin yüzde yet- beşi nispetinde pey akçesi veya milli bir bankanm teminat mektubu: nu bâmil bulunmaları lâzımdır. Hak. Iarı'tapu sidili ile sebit olmıyan İpo- tekli alacaklıla ve irtifak Hakka sahiplerinin bu bak larmı ve huensile faizler ve masarife dair olan tddinlarımı eyrakı müsbite- irlikte ilin tarihinden itibaren nihayet 20 gün zarfında birlikte dai- remize bildirmeleri lâzımdır Aksi tak dirde hakları tapu sicili *e sabit olm- yanlar satıs bedelinin pavlasmasm - dan hariç kalmlar. Müterakim veri tenviriye, tanzifiyeden mütevellit be- ledive rüsumu ve vakıf icaresi hede- li müzayededen tenzil olunur, 20 se. nelik taviz bedeli müsterive aittir, Da ha fazla malfimst simak istivenler 20.3.37 tarihinden itibaren herkesin örehilmesi için dairede açık bulun. durulscak arttırma © şârtnamesile 084 —X00 numaralı dosyaya müraea. atla mezkfir dosvada mevcut vesaiki görebilecekleri ilân olunur. (30487) İstanbul Asliye Mahkemesi İkinci Ticaret Dairesinden: Çelebon Baro- kasın Beyoğlu Tarlabası Yağhane 80-| kak 5 no da Koço Zovidisin aleyhine ame eylediği 36—345 nolu alacak) davasmm 18—2—97 tarihli tahkikat celsesinde müddeaaleyh, gelmediğin. den hakkında H. U. M.K, nun 401 in- cl maddesi mucibince gıyap kararı verilmiş ve müddei vekili istiktap ta- lep eylemiş olduğundan istiktap iera- sina karar verilmiş v6 tahkikat ve tetkikat icrası Için celse 8 —4—-37 ta. rihine müsadif Perembe saat 14 de bırakılmış olduğundan mezkür gün ve saatte Müddelaleyh mahkemede bizzat ispatı vücut eylemediği o tak- dirde gıyaben tahkikat lerasma (ve istiktaptan kaçınmış addolunacağına | karar verileceği ikametgâhmm meç- huliyeti hasebile H. U. M. K. nün 141 inci maddesine tevfikan ilân olunur. (30485) a İstanbul Üçüncü İcra Memurtuğun. dan: Mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer Zincirlikuyu OBüyükdere caddesinde kâin gazino arkasmda Ni- ee Yüzumu ilân o vi ilymaleri aksi halde haklar sicilleri ile sâbit olmadıkça satış be- delinin paylaşmasmdan hariç caklarını ve daha fazla malümat al mak istiyerlerin dairemizin 987—212 no 'u dosyasma müracaat eylemeleri 30402) tap kala, kogos Değirmenciyana &it tuğla har. manında mevcut birinci ve ikinci nevi 40 bin tuğlanın birinci açık arttırma- 412 — 3 — 37 tarihine müsadif Salı günü saat 14 de yapılacaktır. Muham men kıymetin yüzde 75 ini bulmadığı | takdirde 10—3—37 tarihine müsadif i BAKIMI Güzelliğin en birinci şartıdır. Petrol Nizam İttihat Değirmencilik Türk Anonim Şirketinden: Ticaret Kanununun 381 ve 370 in. ci maddeleri ahkâmina tevfikan İT TIHAT DEĞİRMENCİLİK TURK ANONİM ŞİRKETİ hissedarlar umu» mi heyeti 1937 senesi Martınm 30 un. cu Salı günü, saat onda Galatada Ö. mer Abit Hanmda 12, 13,15 numa: ralı yazıhanede atiyen içtimaa davet olunurlar. Müzakerat Ruznamesi: 1) — Meclisi İdare raporunun ki Taat ve kabulü. 2) — Murakıp raporu kıraat ve kabulü. 3) — 31 Birincikânun 1936 bilân- çosunun tasdikile temettüün sureti tevzii ve işbu devrei muamelât için Meclisi İdare azalarmın zimmetleri. nin ibrası. 4) — Meclisi İdare azasından müd- deti hitam bulan âzanm intihabı, MUHTIRA: Şirketimizin iç nizam- namesinin 34 üncü maddesi hük. müne uyarak asaleten veya vekile. ten en aşağı on hisse senedine malik olan hissedarlar wezkür meclis içti- mamda hazır bulunabilmek üzere İç- vima gününden evvelki on gün zer. fında Bömü olduklari hiska senetleri. ni Şirketin veznesine tevdi eylemeleri lâzımdır, Malf müesseselere yatırılan hisse senatlerine mukabil 3lınan ve sikâlar kabul olunur. Meclisi İdare İstanbul Adliyesi Mahkemei Asliye Yenileme Bürosundan: Davacı evkaf ile Şevki arasında yangmdan evvel mütehaddis mülça Beyoğlu Bidayet İkinci Hukuk Mahkemesinin o 338 : 144 N, mukayyet davanm yenileme muamelesi sırasında (o müddeinleyh Şevkiye çıkarılan davetiyenin bilâ tebliğ inde olunduğu mübaşirin meş. ruhatımdan anlaşılmakla 16:2:037 ta- rihli tetkik celsesinde ilânen tebligat ifasma karar verilmiş olduğundan ve tetkik eslsesi do 20:4:987 saat 10 nm talik edilmiş olduğundan yevmi mez 'kürda ve saatte büroda hazır bulur” manız ve aksi takdirde gıyaben tetki- kata devam edileceği tebliğ makamı. na kaim olmak Üzere ilân olunur. (30465) Istanbul Asliye çincü Hukuk Mah- kemesinden: Pangaltıda Hamam cad- desinde 49 No. Ju evde mukim Kami- lo Delkonte tarafmdan Kurtuluştta Uslucuoğlu aparımanında mukim ka- rısı Jorj Akdina kızı Mili Mari aley- bine 986—S55 No. ile açtığı ihtar da- sasmdan dolayı gıyaben icra kılman muhakeme neticesinde Müddeaaleyhanm kanunen kendisi- ne tahmil ettiği vazifeleri ifa etme- mek maksadiyle bilâ sebehi o muhik hanel zevciyeti terkeylediğinden ka- nunu medeninin 132 inci maddesi mu. cihince bir ay zarfında mezbure Ma- verilen hükmü havi 937—150 sayılı lâm müddealeyhe Marinin ikametgi.. hının meçhul olmasına mebni hukuk usulü mahkemeleri kanununun 14i inci maddesine tevfikan iânen tebliği tensip kılınmış ve bir sureti de mah- keme divanhanesine talik duğundan tarihi ilândan (15) gün zarfmda Marinin temyizi dava edebileceği tebliğ makama kaim olmak üzere ilân olunur. ması yapılacağından İstiyenlerin ta - yin edilen gün ve saatte mahallinde hazır bulunacak memuruna müracaat | Salı günü #aat 14 de ikinci açık arttır Yarı ilân olunur. — (30486) e ” di rinin kocası evine dönmesi Hizumunun | ihtarma dair 28-17 088 tarihinde | # Deniz Yolları İŞLETMESİ Acenteleri: Karaköy . Köprübaşı Tel. 42362 — Sirkeci Mihtirdar sana, nde Han. Tel. 22740 gey irabzon postaları || Pazar, salı 12 de, perşembe 16 da | ' | izmir sür'at Salı, Perşembe 10 da kalkarlar. Diğer postalar BARTIN Oo — Cumartesi, Çar şanba 18 de — Pazar, Salı, Perşembe 9,30 da MUDANYA — Pazar, Sah, Perşembe, Cu » ma 8,30 da BANDIRMA — Pazartesi, Salı Çarşanba, Per. şenbe, Cumarte- si 20de XARABIĞA — Salı, Cuma 19 da — Salı, Cuma 19 da. (MROZ — Pazar 9 da Trabzon ve Mersin “postalarıns <alkış günleri yük almmaz. (07) © mam m Are Dr A.K KUTIEL Karaköy, Topçular 33 ZMİT AYVALIK "$ ARK" Sigorta Anonim Şirketi İSTANBUL “ŞARK,, Sigorta Anonim .Şirketi- nin alelâde Umumi! Heyeti, 29 Mart 1937 tarihine müsadif Pazartesi gü. mÜ saat on altıda'Şirketin Galatada Şark Hanında tçiincü kattaki Mer. kezinde toplanacağından sayın his sedarlarımızın toplantıya gelmeleri » ni dileriz: Müzakerat Ruznamesi: 1 — İdare Meclisi ve murakıp ra. porlârmm okunması. 2 — 1936 hesap senesine sit bilin. ço ve kür ve zarar hesabmın tasdiki, 3 — Geçen hesap devresi içinde ie- rayı vazife eden İdâre Medlisi üyele- rinin İbraar, 4 — 1836 senesi kazancına ait tek- liflerin tetkik ve tasdiki. 5 — 1036 hesap devresi için İdare Meclisi üyelerinin huzur haklarile mu rakıba verilecek Ücretin tespiti, 8 — 1937 hesap devresi için İdare Meclisi üyelerile Murak'bm seçilme. si. 7 — Şirketle muamele lerası bu- susunda İdare Meclisi üyelerile ( Di- rektörlere salâhiyet verilmesi. | İhtar, — Şirketin esas mukavele. namesinin 20 uncu ve 31 inet madde. | leri gereğince Umumi Heyet toplantı 8ına İştirak edebilmek için en az “30, hisse senedine malik hissedarların bil- esale veya bilvekâle hamil oldukları senetleri toplantı tarihinden en az on gün evvel Şirket vermesine veya İstanbuldaki Bankalardan birine ver. meleri müktazidir. İDARE MECLİSİ İstanbul, 26 Şubat 1937 Gazetecilik ve Matbaacı Türk Anonim Şirketi İdare Heyetinden: Şirketimiz heyeti umumiyesinin a. telâde toplantısı 20 Mart 937 Pazar tesi günü saat 16 da Şirketin merke. si olan Yeni Camide İş Hanmdâ 2 No. Tu dalrede yapılacağından şirket his- sedarları işbu içtimaa davet olunur- Jar, Ruznamei Müzakerat: Bilânço, Heyeti İdare ve Murakıp (rapor. ları, - Heyeti İdare ve Murakıp intihabı. i k Foto (Suat Tenik), İstanbu-. Tun en güzel manzarelarından mürekkep bir albüm vücude ge“ tirmiştir. (YEDİGÜN) tarafın: dan neşredilen bu albüm güzel fotoğraf meraklılarını cidden â- lâkadar edecektir. Bu albümün fiyatı yalnız (15) .kuruştur. BÜ- tün bayilerden ve İstanbulda Ankara caddesinde Yedigünün satış mağazasından İsteyiniz. (15) kuruşluk posta pulu gönderenlere bu albümden bir adet derhal gönderilir. Adres; İstanbul, Ankara cad- desi (Yedigün) Mecmuası Ida. rehanesi, Adapazarı Türk Ticaret BANKASI İdare Meclisinden Fevkalâde ve alelâde Toplantı Davetnamesi Adapazarı Türk Ticaret Bankasi Hissedarlırınm biri fevkalâde ve dis ğeri de alelâde olmak üzere biribirini takiben iki toplantısı 31 Mart 7887 Çarşamba günü saat 15 de Ankarsdf Işıklar caddesinde Banka Merkezi de yapılacaktır. Esas mukavelenamenin munddel 24 üncü maddesi mucibince iştirak0 salâhiyettar olan Hissedarların 26 m- cı maddeye tevfikan toplantı güzün. den Idaka) iki hafta övvel duhnliye varakası almaları lâzımdır Vekinerin de Hissedarlardan olması meşruttuf. Hissedarlirm duhüliye varakam'#l mak Üzere Banka Merkezine veya g4“ belerine müracaatlarını dileriz. : Müzâkerat Ruznamesi: A — Fevkalâde toplantı ruznamö- si: Bankalar kanunu dolayısile esa$ mukavelenamenin bazı maddelerini tadili ve bazılarına yeni hükümler Jâvesi (metinler ayrıca ilân edilecek ) i B — Alelâde toplantı ruzmamesi? 1 — 1986 senesi munmelâtma (if Idare Meclisi ve Murakabe Heyeti 78“ porlarının okunması. 2 — 1986 senesi Bilânçomu ve kâf ve zarar hesaplarınm tetkik ve tasdi“ ki ve Idare Meclisinin ibrast. 8 — Müddetleri biten İdare Mecif- 8i azası yerine aza intihabr. 4 — 1938 senesi Murakıp Ücretleri nin tayini ve yeniden iki murakıp in“ tibabı, 5 — İdare Meclisi azasınm huzur haklarının tesbiti. İDARE MECLİSİ İstanbul İkinci İflâs Memurluğun- dan: Müflis Zeliç Biraderler Şirketi masasma müracaat eden hazineni5 İstediği 2133 lira 84 kuruş şirketin borcu olmadığı beyan kılmdığından reddine iflâs idaresince karar veril- miş olduğu ilân olunur. £ (30483) 4