29 Nisan 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

29 Nisan 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

10 Mecliste Şark Hattı Münakaşasında Başvekilimiz de İzahat Verdi İsmet İnönü Müstakbel © Neslin Tenkit Edebileceği Noktalarda Durdu Ankara, 28 (A.A.) — Kamutayın pazartesi günkü toplantısı | üstünde gelen bir haktır. Onun esnasında Şark Demiryolları imtiyaz mukavelesinin tasdiki hak- kmdaki kanunun ikinci müzakeresi münasebet'yle Recep Peker (Kütahya) ile Bayındırlık Bakanı ı B. Ali Çetinkayanın yapmış ol- dukları beyanat dün neşretmiştik. Başbakan İsmet İnönünün ayni mesele hakkındaki beyanatlarını neşrediyoruz: rk şimendiferleri mukavelesi- nin Meclisten geçmesi münasebetile açılmış olan müzakereye bugün de devam ediyoruz. İlk müzakeresinde yoktum. Mesele ile vazifesi dolayısi- İc alâkadar olan, esk! ve yeni vekiller bibirilerine bir çok mevzularda temas etmiş bulunuyorlar, Bugün memnuni- yetle müşahade ediyoruz ki, arkadaş- Tarımızın biribirlerine karşı şahsi in- fisle varacak imalı ve tarizli sözleri yoktur, Bunu kaydetmek bizim için memramiyettir. Memleketin menfaatlerini müdafaa mevzuunda Ondan sonra eski ve yeni mukave- | lelerin bazı mevzuları Üzerinde arka- daşların tenkitlerini dinledik. Efkârı | umumiyenin ve büyük Meclisin bir noktada bilhassa meserret duyması lâzumdır. O da memleketi alâkadar e Gen bir mevzuda bir prensip takip 6- den, ekseriyetle bir partiye mensup arkadaşlar olduğumuz halde memle- ketin menfaatini müdafaa etmek İ- çin yekdiğerimizi tenkit etmekten, fi- kirlerimizi millet huzurunda açık söy İemekten sakmmıyoruz. (Bravo ses- leri, alkışlar). Zannediyorum ki, şir. ket mukaveleleri meselesinde tasav - Yur edilebilecek bütün teferrüat bu kadar açık yürekle teşrih etmek iş- lerin B. M. Meclisinde selâmetle ce- royan ettiğini göstermek için büyük teminattır. Eski mukaveleler karşısında Şimdi münakaşa nereden çıkıyor? 937 de Şark şimendiferlerini satın al. mak için mukavele yapmış bulunu - yoruz, Bu mukavele bugün kabili is- tihsal olan, bütün menfaatlerimizi temin eden iyi bir netice midir? Me- gul olan vekii bunu müdafaa ediyor Ye bunu müdafaa ederken tabit ola- fak mukavelenin istinat ettiği müte- kaddim mukavelelere ve bütün bir ta. rihe işaret ediyor. Tabii bizim zama- nımızda yapılmış olan ilk mukavele 29 velesidir. 929 mukavelesin. de eksik olan maddelere işaret etmek bugün alman neticeyi kıymetlendir - ek için bir vasıta addolunabilir. Bu nu eski Nafra vekili Recep Poker |; ha muhtaç addederek o da eski mu- kayelenin kabili istihsal olan en iyi bir netice olduğunu izah etmiye ça - Tıştı. Zannediyorum ki, her iki arka- daşımızm sas naktada hakkı vardır. Biri diğerinin işini hafif görmüşse ve ya bu mânada telâkki edilecek bir söz kaçırmışsa bir hata etmiştir. Oda, o! biri de her ikisi de hata etmiş olabi- İlr. Hakikat şudur: 929 mukavelesi o| gerait altımda istihsali kabil olan aza. | mi bir meticedir. İ 927 tarihi Bu mukavele 927 de Meclise verli- miştir. 927 daha bizim Anadolu hat- tını dahi satm almadığımız bir zaman dır. Hiçbir hattı satm almamışiz, bir şirketle temas etmemişiz, henüz şir- ketlerle Lozan müahedesinin mecbu- ri mütemmimi olan readaptasyon ah- İkâmını tatbik etmek İstiyoruz. 927, henüz düyunu umumiye meselesinin kümilen açık olduğu bir zamandır. Yani düyunu umumiyenin altm esa- 8: Üzerine tediye olunması ve bizim boktai nazarlarımızca kâğıt para füze rinden tediye olunması münakaşası 928 mukevelesile daha ilk neticesine varamamıştı. Bu şerait altında 927 de mukavele Meclise sevkolunmuştur. Meclis bunu tetkik etmemiştir. Yal- nır hükümet tetkik etmiştir denile » mez. Bu mükavele Meclisten 929 ör çıktı. Mecliste iki sene kald. Mukaveleler üzerinde çalışanlar Bugün mütslealarile bizi pek mlis- tefit eden arkadaşlarımm hepsi o za- man bu mukavele üzerinde çalışmış o İacaklardı ve fikir söyliyebilecek mü him makamlarda bulunuyorlardı. Ge- Biş mikyasta vazifedardılar, B, Al da ehemmiyetine binaen aynen Çetinkaya Parti grub şefi ve bütçe encümeninde idi. İki sene zarfında tet kik etmek için elbette vakit bulmuş- tur, Kayseri saylavı Hasan Ferit na- fıa enciimeninde azadır. Şu kadar se- ne Şark şimendiferlerinde hukuk m şavirliği yaptık Bu mesel ziyette idi, Mitat (Aydm) bütçe en- elimeninde mazbata muharriri idi, B. Salih Vahitle beraber bu meseleyi tet ki ketmek için ayrıca memur edilmiş lerdir, Raporları vardır. Bu arkadaş” lar ve biz çok şükür hayattayız. Se Delerce tetkik etmiş bulunuyoruz. O şerait altında Büyük Millet Meci eski mukavelenin kabili istihsal bir netice olduğunu söylemiştik. Nankör şey! Arkadaşlar, mukavele denilen $9Y çok nankör bir şeydir. Imzasından bir dakika evvel ya imza ediliyor ve- ya kayboluyor dendiği zaman (bin müşkülâtla elde edilen neticenin kay bolmasını İstemiyecek çokluk buluna- bilir. Imzasından bir saat sonra da yüzünd bakılmaz bir şeydir, çünkü bi çok kabili istihsal görülen geyler tihsal olunmamıştır. (Alkışlar). Bu günkü mevzular üzerinde o zaman da Satm alma hu- susunda sarahat yoktur. Niçin yok - tur? Elbette bu mukavelede atiyen satın alma ihtimalini düşünerek bir takım hükümler köymak iyi olacak- tr. Niçin konulmamış? Akla mı gelme miş? B. Recebin nolu bü İştelemek sarfedildiğini gösteremktedir, Biz İmukavelede, ilerde satm alma ihtima- line karşı devlete müsait olacak hü- kimler koymağa çalışmış. Sonra hukuk müşaviri ile konuşan Nafıa vekili gelmiş ve demiş ki, emek sar- fettik, Şimdi satın alma hususunda bir hüküm koymıya kalkışmak devlet aleyhine bir neticeye müncer olabi - ir, o halde satın alma noktasından bugün devlete müsait hükümler koy” mağa imkân görülmüyor, umumi &h- kâm dahilinde kalarak devletin esas hak'ndan istifade ederek satın alma meselesini başka bir zaman İleri sür- mek yoluru derpiş edelim Bu makul hareketi görmemek haksızlıktır. Satınalma hakkı 13 üncü madde İşin arkadaşlar &- rasmda, bi madde satı: alma hakkı ni veriyor veya vermiyor gibi müna- kaşalar geçti, Bizim kanaatimizce 13 üncü madde üzerine satm almadan bahsolunması bizim i meseleyi tekrar mevzuubahis etmeğe imkân verir, Bunu kabul etmemek zuhuldür. Satm almağı İlerde şu şerit altında yapacağız gibi bir hüküm konmaması B, Ali Çetinkayaya hak veriyor ki, sarahat yoktur. B. Recep Pekerin söy lediği, biz o zaman frank meselesini kâğıt para Üzerinden hesap ederiz, demişiz, onlar da altın üzerinden de- migler. Onlar demiş ki, siz bu hattı gu zamana kadar satm alamazsınız, biz demişiz ki, imtiyaz müddeti şu z& manda bitecektir, biz bünu satın ala- biliriz. Her iki taraf bunları kabul et- memiştir. Fakat nasıl ayrılacağız? Ayrılırken hiç bahsetmemek bizim teklifin reddi mi, onların teklifinin reddi mi, mahiyetinde telâkki oluna» cak? Hukukçularm tedbirleri çoktur, Nihayet hukukçular her iki tarafın bu sözlerini mevzuuhahis ettikten sonra bir neticeye varılmalan ayrıl manm her iki taraf aleyhine bir mâ- na çıkarmaması için iki tarafın nok- tal nazarını keydetmişlerdir. Bizim noktal nazarımız o demektir ki devlet ilerde satın sima hakkını muhafaza eder ve onu mevzuubahis ederken frank hususu ortaya çıkarsa ondan altın esası kabul edilmiyerek diğer bir mevzu Üzerinde cevap ver - mek hakkını muhafaza ediyor, Bun- ler hukuk müşavirleri tarafından ta- biatile alınan tedbirlerdir. . söylediklerimiz. r Devletin hükümranlık hakkı Recep Pöker mülâhazatını söyler - ken devletin hakkı htikimranisine Is tinaden raşa hakkı gibi zayıf o bir İnoktadan fazla bu nokta üzerinde 15- İrar etti. Söylemeğe mesburum ki dev fletin hakkı hükümranisine istinat &- İ den esas satım alma hakkı zayıf bir bak değildir, Belki bülün hakları hararetli münakaşalar esnasında, ts- | savvur ettiğimiz mânalardan daha iler! gelen sözlerin mübalâğa edilme- mesini, bu münasebetle mevzuubahis etmek isterim, Kezalik şirketler hak- kında burada bir çok sözler söylen - miştir. Şirketlere şöyle yaptık, böyle apacağız denildi. Arkadaşlar, hepi- size karşı mesul mevkideyiz. He- zin vaziyeti, hükümetin vaziyeti, şirketlerin vaziyeti kanunlarla, hü - küümlerle bağlıdır. Bizim bu mevzuda kanunların devlete verdiği hakkı hulüs ile takip edece - ğimizden ibarettir. Bu, vazifemizdir. lerden de mukavele ile bağlı ol- dukları vazifelerini yapmalarını takip edeceğiz. Yani biz ve onlar umumi ve hususi hükümlerle bağlıyız. Al! Çetinkaya arkadaşımızm şirketler hakkındaki siyasetimize ait olan söz- lerinden fazla bir mâna çıkarmama- nızı tica ederim. (Bravo setleri, alkış lar). Yeni mukaveleye gelince.. Hepimiz mukavelelerin ahkâmı da- iresindeyiz. Bütün bu münakaşalar 937 muks- velesinin Meclisin tasdikine arzolun- mast münasebetile geliyor. Nasıl 929 mükavelesinin münakaşası bir gün B. M, Meclisini ve efkâri umumiyeyi işgal etti ise 937 mukavelesinin de bir gün B, M. Meclisinde bir çok zevk li ve hararetli münakaşalara mevzu olması mümkündür. Gerek Recep Pe- kerin ve gerek Ali Çetinkayanm vü- cuda getirdikleri işlerin iyi tarafları arkadaşlarımın, amma mesul tarafla- İrma iştirak ederim ve onlardan daha İevvel gelirim, (Şiddetli ve sürekli ai- kışlar, bravo sesleri). Size 937 mukavelesinde, bizi ilerde nasıl tenkit edeceklerini görmüyor ol- madığımı ayrıca arzetmek isterim. İ987 mukmevlesini pahalı alıyoruz. Bu. nu İstikbal bize söyl kavelesini, gerek bunca senelik tecri- bemize, gerekse diğer hatlara nisbet le siki r surette mukayese edecek müstakbel hesapçı bu hattı.bizim pa- halı aldığımızı söyliyecektir. Arkadaşlar, sermayeye, faize, malt hususlara, meselâ yüzde yedi yerine Yüzde beş faiz gibi bir takım notlar| vardır, ki bir münekkit wu kadar pc rübelerden sonra, bunu İsmet İnönü hükümeti masıl yapmış diye söyliye- cektir. Bügün arkadaşımm verdiği İ- zahattan da gördünüz ki 837 muk: velesi uzun bir maziden gelmektedir. Istikbalin tenkit edeceği bir nokta da şudur; Iki vekil arasmdaki münaka- şada 937 mukavelesinin her iki vekil tarafından ayni şekilde ve iyi bir su- rette anlaşılmış olduğu efkârı umu» miye nazarında müphem, şüpheli kal. mıştır, Her ikisinin anlamadığı bir ta kım yerler var ve tamamile anlama: | dıkları halde mukaveleye istinaden yine müzakere idare olunmuştur. Bu İşartlar altında tam ve en iyi netlee-| lerin alındığı dalma münakaşa götü-| rür, Istikbalin bu suşllerine cevap veri- yorum: Biz 937 mukavelesini her şek linde satım alma hakkı vardır, yoktur, frank altındır veya kâğıttır tarafla” rmı bilerek takip ettik. Bütün müta- Ieaları kıymetleri dairesinde göz ö- nüne aldık, Netice olarak vardığımız | unmasında mali noktai nazardan da AN teklif ettiğimiz anlaşma neticesinde alınmasının faydası var dır. Devlet bunen sene tesh- hür etmiş olan ve bu memleket için lüzumlu ve faydalı olan bu hattı sa- tn almalıdır. Iki, üç sene daha bek- lemekten hattm üzerinde vücude ge lecek tahribatir daha fazla zararlı 0- lacağız, neticesine vardık, Çünki şir ket gideceğim diye buraya fazla pa» ra sarftememiştir ve etmiyecektir.Bu beşeri ve tabil bir hâdisedir. Bir gin eline geçecek olan bir malı devletin bir an evvel alması onun da-| ha ziyade tahrip olunmaması için faydalıdır. Demek ki, bunun satin a- faydamız vardır. Satınalma işinin mahiyeti Arkadaşlar, Avrupa o hududundan tâ Türkiyenin öteki hududuna kadar ghlen şimendiferlerin satın alma me- selesi tesadüfen B, Ali Çetinkayanm, B. İsmet Inönünün, B, Recep Pekerin kendi marifeti olarak yapılabilmiş bir eser olmaktan çok daha büyük bir şeydir, (Bravo sesleri). Anadolu hattı için devletler Türkiyenin eline geçmesin diye hayli siyasi tedbirler almışlar ve Adana mmtakasında bulunan bütün hattı satm aldığımız zaman bunu el- de etmek için pek çok zorluklar çık- mıştır, Parayı ödediğimiz halde bunu filen İşgal edebilmek için büyük güçlükler. le karşılaştık. Nihayet Şark hattı kal mıştı, Cümhuriyetin 13, İ4 üneli se nelerinde büyük münakaşalardan son ra bunu da tahakkuk ettirmiş bulu- nuyoruz. Demek kadar büylik bir ana damar tamamile devletin eline geçmesi* cümhuriyetin ilk yılından beri takip olunan siyase- tin, B. M. Meelisi ve onun icra kuv- vetlerinin şuurla ve isabetle takip et- tikleri ana prensibin hem iktisadi sa- hada, hem siyaset sahasinda tamami le tasdik ve edilmesi heticesin- de alınmıştı Şark hattının hususi ehemmiyeti Şimdi bu son hattm, uçsuz kalan Şark demirylolarının da bir an evvel devletin eline geçmesi teahhuru esiz olmıyan bir vazifedir, Bunu ele al - maktaki fayda, diğer bütün mülâha- zaların üstündedir. Bu hat askeri ve siyasi noktai nazardan hususi bir e hemmiyeti haizdir. Bu sözleri biz is- tikbalde —bizi dediğim zaman sırf| Ali Çeti yanın, daha evvelki celsede eski aynen koyduk. Bugün de B. Ali 'Meclisin dahili nizamnamesine istinadan bir hak olarak Recep Peker arkadaşımız kendilerinin isimlerinin bahsedilmesini «sas ittihaz “derek söz aldilar. Dikkatle mütalealarını d7 ledim. Anladım ki benim, huzuru- nuzda bütün samimiyetimle ve mlte- vazi bir tavir ve lisanla Şark Şimen- diferleri işletme imtiyazmı satm al. maklığımızı izah etmem, maalesef bir suitefehhtime sebebiyet vermiş - tir, Noktal nazarımda hiç bir suret - le Recep Pekerin şahamı ve zama - ni memuriyetini kastedederek düşü - nüllmüş, hatıra gelmiş hiç bir cihet yoktur, kenditerini tektaf'temin 8 - debilirim. (Bravo sesleri). Recep Peker (Kütahya) — Teşek- kür ederim. ESKİ BİR BELA Ali Çetinkaya devamls: — Memleketin esaslı bir meselesi ve bir derdi vaziyetinde olan 1872 s8- nesindenberi bir belâ vaziyetinde iş- kendimi kastediyorum — yapılan bu mukavelenin zayıf tarafları için ten-| kit lütfunda bulunacak nesillere ©e- vap olmak üzere söylüyorum. Kendi lerinin hatırına gelebilecek daha iyi ve daha etraflı neler varsa bunların hepsini görmiye çalıştık ve eski mu kavelelerde bana taallük eden nokta» lardan anlaşılıyor ki, vazife haricinde bulunduğumuz yerlerde de arkadeşla rımizın hizmetine daima hazır bulun | duk, Bütün bu şerait bir araya geti- rildikten sonra hulüs ile sitkile nasıl P29 mukavelesinin çıkmasmı Büyük Meclise teklif etmişsek 987 mukâve, lesinin tasdik olunmasmı Şark şimen difer hattınm devlet eline geçmesini bu memleketin menfaatine muvafık iyi bir iş addediyoruz. Muvaffakıyet B, M. Meclisinin olacaktır. Bunu tas- vip buyurmanızı rica ederim arkadaş lar. Umit ederim ki, bütün bu münaka. galar efkârı umumiyede, meselenin et | raflı tetkik olunarak B. M. Meclisin. | de hururla karar verildiği hakkında yeni bir teminat neğesi husule getir. sin ve Büyük Meclisin hafızasmda bü tün bu münakaşadan eğlenceli bir ha. bra kalsm. (Bravo sesleri, şiddeti karar Şark şimendifer hattmm size döiralruği AL TT LA lere gerze eyl İLGİYE DÜN fetal Mer tef LAM all ELİ Misi! lclela İmun üzerinde yürümüş değilim. Tnti- zaman İzmir - Kasaba hattının syf ve sürekli alkışlar). ERER TAİL er a ge Mer letilmekte bulunan bu Şark Demir- yolları imtiyazı meselesini kaldırmak benim için ve şüphesiz heyeti muh- tereme için bir zevki vicdanldir. Bu- Bu tekdir ederek bütün vuzuhiyle an- lattım. Her halde zannediyorum ki, arkadaşlar üzerinde böyle sultefeh - hilme meydan verecek derecede be - him sebebiyet verdiğim bir vaziyet yoktur. Bütün samimiyetimle raşa meselesini tetkik ederken, esas mu - kavelelerde raşa kaydına tesadüf e - demedim. Ve ondan sonraki vaziyet - lerde de rastgelemedim. Raşa keli - mesi yalnız kelime olarak hiç bir şar. & ihti etmemek Üzere 929 muka- velesinin 13 üncü maddesinde zik. redilmiştir. Onu da sarahatan oku- dum, mütalea dahi beyan etmedim. Ondan sonra yine dosyasmda Recep Pekerin el yazısı ile aşa hakkında bir mütaleasını dahi okudum. Bundan bir yanlış mâna çıkmasını anlamıyorum. Yine kendileriyle bu noktada beraber değilim. Orada raşa hakkı zikretmekle beraber, yine raşa hakkı iktisap edilmiş değildir. Raşa- nın nazarı dikkate alınması için şart olması lâzımdır. Böyle bir şey yok- tur, Böyle bir ibare zikredilmiş o ve kendi el yazılariyle kaydedilen işaret- le teyit ediyor ki raşa meselesi halle- dilmiş ve bir şekil almış vaziyette de- ğildir. Bunu, bu suretle izah ettikten son- ra bütün mütlasalarının her hangi bir müfredatı üzerinde fazla izahat vere- rek heyeti muhteremeyi rahatsiz et- mek istemiyorum. Geçen müzakere de lâzım olduğu kadar izahat verdi. ğimi zannederek fazla söz söylemek istemiyorum. Yalnız işaret ettiğim bazı noktaları izah etmekte (lüzum hissediyorum. INTIZAR HESABI Daha ziyade intizar hesab: mese lesinde durdular, Bu intizar hesabı meselesini ben yalnız şahsi (olarak görmüş, düşünmüş ve hilkmetmiş, o- zar hesabı meselesinin şirketle olan Büyük Millet Meclisi toplantı halinde. nkâyanın Recep Pekere Cevabı Nafıa Vekili Diyor ki: " Elimizde Daha Birkaç Şirket Var. Bunlar Milletin Bünyesini Tahrip Ediyorlar. Onları da Satın Almıya Çalışacağım,. Millet Meclisinin pazartesi celsesinde, Şark Demiryollarmın satmalma mukavzlesinin tasdiki etrafında müzakere yapılırke0 eski Nafıa Vekili B. Recep Peker, Bugünkü Vekil B, Ali Çetinka” mukavele için söylediği bazı sö” ler üzerine uzun bir cevap verdi ve bunun büyük bir kısmını dük Çetinkayanın B. Recep Peker? verdiği cevabı aynen aşağıda dercediyoruz: muhaberemizde sakat bir telâkki”? sebep verdiğini Başvekâlet makam” na bir takrirle arzetmiştim. Bu Baf vektiletten bir heyeti hukukiye teskÜ edilerek tetkik edilmesini teklif 9” miştim. Heyeti hukukiye tetkik &© miştir, verdiği rapor buradadır. A” derseniz okurum. Vardığımız ne * tice; intizar hesabı sakattır, BUh8#” sa intizar hesabından teraklm eğe * cek, tevellüt edecek parayı hat öde * miyor, devletin ödemesini de orâY$ ilâve ediyor. Hükümetin borcu ol& * rak ödenecektir. demektedir, Bu ço mühimdir. Bakmak meoburiyetinğe * “Hükümetin zimmetinde görüle * cek mebaliğe kumpanya lehine yüs * de beşten falz yürütülecek.” Hükümetin niçin borçu olsun. BU bir akittir. Bir tarafın beşte dör İdiğer tarafın beşte bir nisbetinde bi” İ sermayesine müstenit bir akit vasi * yetindedir. Hattın kazanması e50$ “ İt. Böyle olduğu halde küktimeti9 ödemesini anlıyamıyorum. Her 9” sılsa konmuş. Ben bunun nasıl Ko” duğunu bâlâ bilmiyorum. Hüküm tin niçin borcu oluyor. Bunu her h88“ Sİ bir hukukçu tetkik ettiği zama” nasıl kabul eder, aklım ermez. ESKI MUSTEŞARIN ŞAHSİYETİ Şimdi bir iki yere affınıza güve” rek dokunmak meoburiyetindeyi"” Burhanettin Beyin ş8'” İsından bahsettim, Be? bugün o mesulüm, Nafa Vekâisğ makamında bulunuyorum. Burhan#”* tin Bey asgari beş şirkette meclisi * İdare âzası idi ve Şark Demiryollâ9 meclisi idare reisi Vefat etmi” tir. Fazla söylemiyeyim, Istanbul BÜ kümetinde Abuk paşanın müşte! İ olduğu sırada şirketlerle aktettiği mukaveleler elimizdedir. Mukave/#” İlerde nazır namma imzasını da KOY” muştur. Buadam buraya ( geler” müsteşar olmuştur. Ve 928 de Di 929 da mı istifa etmiştir. Şirketleri” başına geçmiştir. Bilhassa Şark D” miryollarnın başma gelmiş, onu 1ö9” re etmiştir ve karşımıza daima o Gİ” mıştır. Ve son müzakere ve mü fi İkaşalara yetişemedi, Allah rahmi? İeylesin, diyelim, vefat etmitir. İ Burhanettin beyin üzerinde dı İmızn manevi sebebi budur, 27 #20” sinde hazırladığı komisyonun basi * da bulunan Burhanettin bey, beş Dİ yon altın frank hesap ediyor. Re? Peker zamanında tetkik ediyor, en” mende israrla istiyor, yeniden ©” kik ediliyor, altı buçuk milyon 9! franga çıkıyor. Işte Burhanettin P” yin şahsını böyleec uzaktan tanır” Başkaca eskiden geçmiş bir s9 İyoktur, Bir cihete daha işaret edeyim. ge 34 senesi Şubatmım 24 ünde vekil O dum. Yerime arkadaşım B, Fünt veki let ediyordu. Ondan testim aldım (Arkası Sa 10 Sü 1 de?