9 Mart 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

9 Mart 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

Ya açma , vukat Oral Dilek tarafından Beyoğ- —— BULMACA | BalıkServetimiz DUNKU BULMACANIZIN HALLI; ızssserss w| Ve Gırgırcılar (Başı 5 incide) ra vura düşürebiliriz amma bir incir ağacının mahsulünü ayni şartlarla di meyiz. Elimizi uzatıp ezmeden, örselemeden top- lamıya mecburuz, Her makineye kendi siklet ve kuyvetile mebsu- ten mütennsip yatak yapmıya mec bur olduğumuz gibi... Bu kanuna riayet edilmezse alet müfit olmaktan ziyade muzur ma- hiyet iktismmp eder. Vazifei va- taniyesini müdrik asker elindeki kurtarıcı silâhın, şaki elinde ikti- sap edebileceği mahiyet gibi.. BUGUNKU BULMACA 123 45 67189 19 ırgırcılık ta vazifesini teb- dil ederek boğaz ağzına ge- çince akın intizamında da şuriş başgöstermişti. Hattâ o zaman bo- gazin yukarı kısmında bulunan dal yanetlar, vollefler hayli telâşa düş- tüler, Gırgır aleyhine kıyam etti ler. Fakat ya meramlarını yolile an latamadılar, yahut başka kar gaşalıklar yüzünden muvaffak ola- * SOLDAN SAĞA: 1 — Tutmak, 3 — Bir nevi kuş. 3 — Vahşi hayvan — Nota. 4 — Tarla süren şer. 8 — Elişi — Yere serilir. © — Seyahat teknesi — Emniyet, "7 — İhtiyar kadın, 8 — Valideden yetim — Fi: 9 — Bir Hiristiyan adı'— Esiş olan, 10 — En küçük asker! rütbe “k YUKARDAN AŞAĞI; 1 — Çok hareketli. 2 — Bir çiçek — Bir yemiş. 3 — Aza kanaat eden. 4 — Bir millet — İsveçte bir şehir, madılar, zaman, kendi zararlarına ilerledikçe onlar da meslek değiş - tirdiler, kısmen gırgırcılığa veya gır gırları istismaren madrabazlığa baş İadılar. Sahayı büsbütün sahipsiz bulan gırgırcılık ta hızlandıkça biz landı. Balıkların da balıkçıların da başında bir afet kesildi Bugün İs- tanbul balıkçılığı kömilen gırgır cı Inhisarma göçmiş bir haldedir, Zaten halkımızın tuhaf bir has- talığı yok mudur? Bir tarafta kü- çük bir kâr kendini gösterinee her > ere kes o cepheye höcüm etmez mi? Na 6 — Fırlatan — Çalgı sıl ki, şilepçilik, otomobileilik, apar ei Sonsyz Mârt — Adaletin esam —| alir Vi ta ri iptilâyı ri K akat in nçosuna gelince $ Ran oy dağda #par yaban. | hücum neticesi hazin bir zararla kapanmıştır. Aralarında bir fark 1 lüt. ——maamn anmanın | vârsa diğer teşebbüsler ferdi ser. vetleri bir elden diğerine naklet - Beyoğlu 3 nci Sulh Hukuk Hâkim- miştir, Gırgır ise #hilli ve tabit ser- liğinden : Mahkemenin 938/832 sayılı dosya | veti mezara götürmektedir. Bediğnliğimin de ledünyatım öğ- sile Galatada Kürekçilerde 49 No. lu | mağazada boya ticaretile müştegil A- | renmek istarbeniz, gelecek makele yi bekleyiniz. Sizinle denizde tec- navi ve mahdumları şirketi vekili a- mel bir balıkçılık yapacağız. ——————— KAYIP: 19 ağustos 1323 tarihli ve 57 numarada mukayyet 7 sayılı Ga- lata rüştiyesinden aldığım şahadet - İnamemi kaybettim, Diğerini çıkarta cağımdan hükmü yoktur. Recep oğ- Yu Mehmet. unda Saksı sokağında Saksı spartı- anında 4 No. lu dairesinde mukim iken halen ikametgâhı meçhul bulun- duğu anlaşılan, J. Patarelli zimme- tinde gayri ez İstifa 188 liranın, tah- sili hakkındaki davanın duruşmasın- da meblâğı müddeabihin16-12-937den itibaren © 5 faiz ve 9e 10 ücreti ve- kâletle tahsiline 3 - 3 - 938 tarihinde kabili temyiz olmak üzere gıyaben ka rar verilmiş olduğundan işbu, hükme karşi tarih ilânından itibaren 15 gün zarfında temyizi deva etmediği tak dirde hükmün iktisabı katiyet ede - ceği hüküm hulâsasi tebliğ makamı na kaifn olmak üzere ilân olunur. (5724) Türk Hava Kurumu BÜYÜK PİYANGOSU 5. ci Keşide 11 Mart 938 dedir. Büyük İkramiye: 50.000 Liradır.. | Bundan başka: 15.000, 12.000, 10.000 “Liralık ikramiyelerle | (20.000 ve 10.000) liralık iki adet mükâfat vardır... Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin eden bu piyangoya iştirak ediniz... İstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden: Borçlu Mustafa kızı Bayan Emine Yadigâra ilân yolu ile tebliğ. Gös- terilen ikametgâh: Fatih Kumrulu Mescit mahallesi Tekke sokak No. 45. 20354 hesap No. sile Kumkapıda Tülbentçi Hüsamettin mahallesinde Cü ceçeşmesi sokağında eski 32 yeni 40-1 No. lı borç senedinde hududu yâ- zılı arsa üzerinde inşa edilmiş ve edilecek bileümle binaların tamamını birinci derecede ipotek göstererek 3. 12. 934 tarihinde sandığımızdan âl dığınız 300 lira borcu 17, 12. 937 tarihine kadar ödemediğinizden falz, kö misyon ve masarifi ile beraber borcunuz 437 lira 96 kuruşa varmıştır. Bu sebeple 3202.No. kanun mucibince hakkınızda Sandiıkça icra takibine başlanarak yukarda yazılı ikametgâhımza ihbarname gönderilmiş e de ikametgühinizi terketmeniz ve nerede okluğunuz da öğrenilememesi ha- sebile iğ edilemediğinden kanun hükmüne tevfikan (ân yolu ile teb- ligat icrası icap etmiştir. İşbu ilân terihinden itibaren bir buçuk ay için- de sandıkça borcunuzu ödemeniz ve kanunen kabüle şayan bir itirazınız var ise bildirmeniz lâzımdır. Hakkınızdaki takip usul dairesinde dür- durmadığınız takdirde ipotekli gayri menkul me?kür kanuna göre Sans dikça satılacaktır, Bu cihetler borçlu Bayan Emine Yadigârca bilinmek ve ihbarname tebliği makamına kalın olmak üzere ilân olunur. (127) rübeler, ve Boğuziçinde mükem - | HEYETI UMUMIYEYE DAVET ILANI Brezilya Kahvesi Türk Anonim Şirketinden : Brezilya Kahvesi Türk Anonim Şirketi hissedarlar umumi heyeti 31 Mart 1938 gününe düşen Perşembe günü saat 14 (on dört) te Istanbul da Bahçekapıda 4 cü Vakıf Hanın- da kâin şirketin idare merkezinde sdi surette toplanacağından, şirket esas mukavelesi mucibince heyeti u- mumiyeye iştirak edecek olan hisse- darların hâmül bulundukları hisse se petlerini veya bunu müsbit vesalki içtima gününden en az bir hafta ev- vel şirket merkezine veya Türkiye Iş Bankası, Istanbul şubesine tevdi İederek mukabilinde hisse senetleri - nin adet ve numaralarını mübeyyin birer duhulive kâğıdı almaları rica olunur. Müzakere Ruznamesi : 1 — Idare meclisi ve murakip ra- porlarinın okunması, 2 — 937 senesi bilânço ve kâr ve zarâr hesabile senei hesabiye mua - melâtı netayicinin tasdiki ve temet- tilatın sureti istimsline dair idare meclisi teklifi hakkında karar itti- baziile idare meclisinin ibrası, 3 — Idare meclisi azasından müd- detleri biten üç azanın şirket ©sas mukavelesinin 26 ıncı maddesi hük- müne tevfikan tekrar intihabı, 4 — Idare meclisi azasına verile- cek huzur hakkının tayini, 5 — 938 senesi için murakıp inti- hebi ve tabsisatının tayini, 6 — Diğer idare meclisi azalarına olduğu gibi, yeni idare meclisi &za- larına esas mukavelenin 38 inci mad desimde sayılan bütün izin ve salâ - hiyetlerin verilmesi, 7 — Şirket esas mukavelesinin 4 üncü maddesi mucibince ve depo bi- nası olarak kullanılmak üzere idare meclisi tarafından satın alınması tek lif olunan gayri menkulün şirket na- mına satın almması hususunda bir karar verilmesi. i Aslan ve Eskihisar Müttehit Çimento ve Su Kireci Fabrikaları * Anonim Şirketinden * Ikinci davetname - Ikinci İlân Aslan ve Eskihisar müttehit çimen to ve su kireci fabrikaları anonim şirketi hissadarlarının atideki ruz - nameyi müzakere etmek üzere fev - kalâde içtimaa davet olundukları 18 Şubat 1938 tarihinde Ticaret kanu- nunun muaddel 396 ncı maddesinin istilzam eylediği nisabı içtima hasıl İ olmadığından şirketi mezküre hisse- İ daranı zirde münderiç ayni ruzna meyi müzakere etmek üzere 28 Mart 1938 tarihine müsndif Pazartesi gü- Bü saat 16 da Galatada Agopyan ha- nında şirket merkezinde ikinel bir fevkalâde içtimaa davet olunurlar, Ruznamei Müzakerat : 1 — Şirket sermayesinin tezyidi ve tezyidi sermaye neticesinde ihraç 0- lunacak yeni hisse senedatının şir ket hissedaranına sureti tevzii hu - susunun müzakeresi, 2 — Şirket mukavelensmesinin 14 üncü maddesinin aşağıda yazıldı- ğı üzere tadili: (Mezkür maddenin şekli hazır - Şirketin umur ve masalihi heyeti u- mumiye tarafından mansup ve üç - ten dokuza kadar azadan mürekkep bir meclisi idareye ihale olunur. Mec fisi idare azalık müddeti üç sene 0- lup her sene kıdem İtibarile bunların | sülüsü tecdit olunur.) (Mezkür maddenin tadilden sonra alacağı şekil - Şirketin umur ve ma- salihi heyeti umumiye tarafından mansup ve Üçten yediye kadar aza- dan mürekkep bir meclisi idareye ihale olunur. Meelisi idare azalık müddeti üç sene olup her sene ki- olunur.) 3 — Meclisi idare azasının yeni- den intihabı, Ticaret kanununun 385 nci mad- desi mucibince hissedarlardan bir his sesi olanın dahi işbu müzakereye iş- tirak ve rey ita eylemeğe hakkı var dır ve birden ziyade hissesi olan ze - yatın reyleri bisseleri nisbetinde tezayüt eder. Işbu içtimada hazır, bulunmak is- tiyen zevat ticaret kanununun 371 inci maddesi mucibince içtima tari - hinden bir hafta evvel hisselerini şir ket merkezine tevdi etmelidirler. Bankalara tevdi edilecek hisse se - dem itibarile bunların sülüsü tecdit İ TAN 9-3-938 İstanbul Ga D. No. Semti ve mahallesi 244ğ “Hasköy Kiremitçi Alamet Çelehı 6221 Yeniköy 6434 Şehzadebaşı Camcı AH Et. Tarabya 7031 7314 Paşabahçe Incir Köy Kurtuluş Beyoğlu Yenişehir 8056 Beyoğlu Kamerhatun 8577 Bakırköy Cevizlik 8686 Beyoğlu Kamerhatun Fatih sulh 3 üncü hukuk hâkim- liğinden: Vefat tarihi Adı 9-8037 Viktor Tödor. 30-2-937 Mahmut Osman. 50.937 o Kadir Zeynel. 60037 Bayram Rasim. 8-9-937 Talip Mehmet, 230-937 Fatma Mustafa. 240-037 — Niyazi Fazıl, 30-9-937 Sadullah Mustafa, 6-10-037 Basri Yücel Mahmut. 710-937 — Mustafa Fazıl. 12-10-4937 ” Halil Ibrahim (Abdül Muttalip, 13-10-937 “Halil Tbrahim. 16937 Aliye Seyfettin. Berveçhi balâ Cerrahpaşa hastane sinde ölenlerin tarihi ilândan itiba - ren alacak ve borçlularının bir ay ve iddiayı veraset edenlerin üç ay içinde mahkemeye müracaatları, ak- si halde terekelerinin hazineye dev rolunacağı ilân olunur. (5743) nedati mukabilinde alınmcak mak - buzlar şirket merkezine tevdiat ma- hiyetinde olarak kabul edilecektir. Istanbul, 3 Mart 1938 Meclisi Idare yrimübadiller Komisyonundan: Yukarıda evsafı yazılı geyrimenkuller on gün müddetle satışa çıkarılmıştır. Thaleleri 18—$ 938 tarihinf| lüsen Cuma günü saat 14 tedir. Satış mlinhasiran gayrimübadil bonosi ledir, Sokağı Emlâk No. o Cinsi ve Hissesi Ayazma E.16Y.20 Arsa Ayan Suterazisi E.veY.10 Ahşap Hanenin 220 6/10 His. Nadir Bey E. 68 Y.67 Kâgir dükkân Zarf Dereiçi E.34-36 Arsa 260 Açık . EF. Hamidiye E 59 Iki kıta Çalılığın 200 Sultaniye Y. Katırcı 34/60 His. oğlu sokağı ve Reşa- diye Bağlar Yolunda. E. Yenimahalle E. ve Y. Ahşap Hane ve 210 5 Y. Taburağası 36—28 Bahçenin 2/6 His. “Turşucu E. ve Y. Iki bölük Ahşap 250. Mahallen 27 Hanenin 15/60 His, Mirmiran Mahallen n—7n Turunç E.12Y.10 Kâgir Hane 1050 Kapah No. taj: 12 Zart EE. Eczacı Andonak' E.3$ Mü. 1ki kıta arsa 190 Açık Y. Mektep Arkası Y. 33—33 Artırma sokağı ve Cevizlik caddesi. Maymun E.8Y.4 Kâgir Hane 1200 Ki Mütercim Aranıyor Haftalık bir gazetede çalışmak Üzere Ingilizce ve Fransız- cadan Türkçeye temiz tercümeye muktedir bir Bay veya Ba- yan aranıyor. Postahane erkasında Basiret hanımda 28 numaraya müracaat. İstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğündefi Emniyet sandığına borçlu ölü Sima varislerine ilân yolu ile tebliğ Mığırdıç ve Bayan Sima, Beyoğlu Feriköy birinci kısım mahallesi #3”) Etendi sokak eski 53 yeni 95 No. lı ahşap bahçeli bir evin tamamın! rincl derecede ipotek göstererek 15. 10. 933 tarihinde 17437 hesap No. sandığımızdan aldıkları 600 lira borcu 29, 11, 937 tarihine kadar ö diklerinden faiz, komisyon ve masraf ile beraber borç 559 lira 17. ruştur. Bu sebeple 3202 N. lı kahun mucibince lera takibi başlamak Ü re tanzim olunan ihbarnameler borçlulardan Miğırdıça tebliğ edilmiş de diğer borçlu Simarın Yedikule Ermeni hastanesinde öldüğü an) mış ve tebliğ yapılamamıştır. Mezkür kanunun 45 inci maddesi © halinde tebligatın ilân suretile Yapılmasını âmirdir. Borçlu ölü Sim” mirasçıları işbu ilân tarihinden İtibaren bir buçuk ay içinde sandığ” müracaatla murislerinin borcunu ödemeleri veya kanunen kabul€ yan bir itirazları ver ise bildirmeleri lizımdır. Mirasçılar ipoteği kaf” mazlar veyahut başlıyan takibi usul dairesinde durdurmazlarsa ipot#” gayri menkul mezkür kanuna göte sandıkçâ satılacaktır. Bu cihetler kadarlarcn bilinip ona göre hareket edilmek ve her birine ayrı ayrı 89'İ name tebliği makamına kaim olmak üzere keyfiyet ilin olunur. (2