24 Haziran 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

24 Haziran 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Mahnkermelerde Derbent Cinay Yanolanın Olması Ih Geçtikçe kuvvetleniyor etinin Tahkikatı Oldürülmüş timali Gün Hacıosman bayırı - İpsala cinayetlerinin tahkikatı devam et- mektedir. Müddeiumumiliğin beklediği tahkikat dosyasının su. retleri ile katil Ali Rızanm kullandığı tabanca Uzunköprüden gelmiş ve tahkikatı idare eden emniyet ikinci şube müdürlüğüne gönderilmiştir. Dosya adliye ve zabıtânın şim- diye kadar yaptığı & ettiği malümata hiçbir şey ilâve et- miş değildir. Yalnız ölülerin cesetle- rinden çıkan kurşunların, Ali Rıza- nın tabancasına ait olduğu fennen tesbit edilmiştir. X Katilin suç ortakları olması ihti- mali üzerinde durulduğu Rızanın eski karısı Yanola aranmak- tadır. Şimdiye kadar bulunmuş de- ğildir. Yanolanın ve iki çocuğunun, diseden evvel, Ali. Rıza tarafından öldürülmüş olması ihtimali gitlikçe kuvvet bulmaktadır. İşte polis şimdi bu müade hâ- i çöz 12 Yaşındaki Çocuk Eroin Kullanıyormuş Müddeiumumilik dün, oğlunun 6- roin kullanmasından şikâyet eden dertli bir babanın iddiasını tahkikle meşgul oldu. Mehmet çoktanbe- Tİ 12 yaşındaki oğlu Abdullahın vazi yetinden şüphelenmiş, kendisini göz onun gizlice rakı, şa- sanmış fakat hiçbir gün oğlunun ağzında İspirto kokusu tes-| Ab bit edememiştir. Fakat çocuğunun sabuk söylenmesi, gün den güne sârarip solması zavallı ba- eclemiye m İ rakmış ve nihayet derdi keşfe mu- uştur. Abdullah hergün &- roin kullanıyormuş. o Oğlunu önüne almış, nasihat etmiş, beyaz zehirin ni arlaltmış, çocuk bunlardan mütenebbih olacağı yer- de büsbütün işi âzitmiş ve nihayet baba, dün polise müracaat ederek; — Oğlum eroin kullanıyor, beşa çıkamadım. Ne yapmak Jâzimsa ya- Pılsın, demiştir. Bundan #onra iş müddelumumiliğe aksetmiş ve tabi- bi adil Enver Karan da çocuğun fa- rik ve mümeyyiz olup olmadığını tet kik etmiştir. Çocuk kendisini ken: — Ben eroin kullanmıyorum. Ba- bam yanlış anlamış, demektedir. Ta- bibi adilin vereceği rapora göre tah- kikata devam edilecektir. Ölen Anasını Bahçeye Gömmüş Mehmet Halit isminde bir delikan hı bi y evvel Eyüpte ölen anne si Seyyidenin cesedin! evlerinin bah çesine görmüş, ve günlerce kimseye haber vermemiştir. Polis vaziyeti öğ Tendikten sonra Mehmet Halidin yap tığı mezarı bulmuş ve annesinin ce- sedini çıkartmıştı, Mehmet Halit, bahçeyi derince kazdıktan sonra, toprağın üstün, müdafaa eder- ne en yeni elbiseleri şının altına yastık ve gan örterek böylece gömmüştür. Müddelumumlik, Mehmet Hali vaziyetinden şüphelendiği için kendisini adli tıp İşleri müesse- din akli sesinde müşahede ; altına aldırmıştı Müessese dün raporunu vermiş! Mehmet Halitte, cezai ehliy bedecek kadar il k t bulunmustur. serbest bırakmıştır. Kasımpaşa Cinayeti Mahkemede Müddetumumilik dört gün evvel) hkikata ve elde bi-/d şilte sermiş, annesi- i giydirmiş, ba tüne de yor- Müddeiumumi- Uk bu rapor üzerine Mehmet Halidi mekle meşguldür. Yanola, Muhittinin üzerinde çıkan mektupların hiç birisinde Mubhittini eski kocası aleyhine tahrik ve teşvik etmemiştir. Kendisi Ali Rızadan bo- şandığı için de bir başkasiyle seviş mesinde ve mektuplaşmasında bir mahzur görülmemektedir. Katil Ali Rıza, rında Cerrahpaşa hastanesinde bir- kaç gün yatmıştı. Zabıta, burada A- li Rızaya bakan hastabakıcılardan İs maili davet ederek ifadesini almış- tır. Ali Rıza ile ayni odada yat geçen'ayın orlala- i n Sa- lim ismide biri de ifadesine müra- sre aranmaktadır. AĞIRCEZADA: caat edilmek İnhisarlar Deposundaki Sahtekârlık Dün Ağırceza Mahkemesinde, ge- çen sene inhisarlar idaresinin Kaba- taş rakı ve ispirto. ambarında sahte vesikâlarla $ bin. kilo ispirto * alan beş suçlunun muhakemesine devam edildi. Suçlular inhiserlar Kabataş ambar memuru Abdullahla, kolon- yacı Dimitri, Ahmet ve matbaacı Ro pen ve kılişeci Yako idi. Bunlardan a Dimitri ve Ahmet mev- erleri serbestti. İddia şu idi: Abdullahla kolonyacı Dimitri ve inhisar idaresin- ra da bunları doldurarak kilosu 40 kuruşa 8 bin kilo alarak 170 kuruşa satmışlardı tekârlik meydana çıktığı zaman Ah- medin evi yapılan. araştırmada da taklit mühürleri kırılmış olduğu halde bulunmuştur. Resmi müesseselerin başlıklı kâ- Bıtlarile mühürlerini de yine sahte birer vesika ile Ropenle Yakoya yap tırmış ye bastırmışlardır. Müddeiu- mumi Sadun geçen celsede mütaleâ- #ını söyliyerek hâdiseyi ihtilâs şek- linde taysil etmiş ve Abdullakla Di- mitri ve Ahmede ceza, Ropenle Ya- ko hakkında da beraet kararı veril mesini istemişti. Dün suçlular müda faalarını yaptılar, Abdullah: — Benim hiçbir şeyden haberim yoktur. Bana muntazam fişler geldi. Ben de ispirto verdim, diyordu. Di- mitri ile Ahmet te suçları biribirine atfetmek suretile kendilerini müda- faa çitler. Muhakeme karar için başka bir güne bırakıldı, e İumumiliğe göndermiştir. Bu rapora göre, Alâettinin solak olmamak şar- tiyle kendi kendinisini tabanca ile öldürmesine imkân yoktur. Tahkikatı idare eden müddelumu mi Reşat Saka dün şahit Ahmedi Sul tanâhmet Sulh İkinci Ceza Mahke mesine göndererek ifadesini tesbit ettirmiş ve dosyayı tamamladıktan sonra suçlusu ile beraber Asliye düncü Ceza Mahkemesine vermişitr. Bacağı Kesilen Çocuk Müddeiumumilik, #âmat şefi Ri fat iki gündenber! bir kaza tahkika- tiyle meşgul oluyordu. Aksarayda o- turan öğretmen Osmanın 9 yaşında ki oğlu İngin evvelki gün Sirkeciden Yedikuleye giden 74 — 905 numara de mağına asılmış, biletçi Örer de üş. tüne gelince kendisini yere atmış ve ayağı tekerlek altında kalarak ezil- miştir. Çocuğun ayağı kaldırıldığı Haseki Hastanesinde ( kesilmiştir. Kasımpaşada arkadaşı Alâettini ta-| Müddelumumilik vatman Süleyma- banca ile öldüren hakkındaki tesviyeci Enver tahkikatı dün bitirmiş” tir, Morg ceset üzerindeki tetkikle- tini bitirmis ve raporunu da müdde- ni, bu arabanın biletçisi Ömeri ve ön deki arabanın biletçisi Fahriyi suçlu lı tramvayın arka arabasının basa TAN Geçen cumartesi günü Edirneye giden üniversite tarih enstitüsü tale- besinden 24 kişilik kafile dün şehri- mize dönmüştür. Tarih talebesi profesörleri Cafer oğlu Ahmet ve Ali Nihat refakatin- de geçen cumartesi günü Edirneye gitmişler, ve istasyonda umumi mü- fettişlik kültü wiri Celâl Fer- di ve yilâyet kültür direktörü Şahap tarafından karşılanmışlardır. Kız ta- lebe, kız öğretmen okuluna, profe- sörlerle erkek * talebe de sanatlar mektebine misafir edilmişlerdir. Pazar, pazartesi günleri Edirnede- eserleri tetkik eden ve profesörler salı günü umumi mü- fetiş General Kâzım Dirik tarafın- dan köğdilerine tahsis edilen otomo- billerle Havsa, Hasköy ve Kırklare- linin İnece nahiyesine kadar gitmiş ler ve burslardaki kalkınma faali- yetlerini yakından tetkik etmişler. dir. Misafirler öğle yemeğini İnece BİR ZİNA: Kocasını Başka Bir Evde Yakalattı Meşhut suçlar müddelumumiliği dün bir zina iddiasını tetkik etti. De vacı Ka inarük oturan Mel'ha isminde bir kadındı. Şikâyeti ve iddissı şu İdi: Meliha son zamanlarda kocası Nu- riden şüphelenmiye başlamıştır. Nu- ri, sık sık gece İşlerinde kalıyor, be- zan eve telgraf çekerek ansızın çi kan bir işten bahsediyormuş. Meli ba kocasını takibe başlamış, nihayet kocasının Hadiye isminde kendin- den daha genç bir kadınla münase- bette bulunduğunu tesbit etmiş ve dün sabah erkenden polise ve bekçi- ye müracaat ederek Hadiyenin evini göstermiş ve: — Kocam beni ve evini ihmal et- ti. Her gece burada kalıyor. Hakla- rında zina davası açacağım vaziyeti tesbit ediniz, demiştir. Polis ve bek- çi Hadiyenin. evini' göz hapsine al- mışlar ve iridia edildiği gibi de sabah leyn erkenilen Nurinin bü evden çık tığını görmüşler ve hemen yakala- mışlardır. Müddelumumi Orhan Kö- ni iddiasını hazırladıktan sonra suç- İuları Asliye Dördüncü Ceza Mah- kemesine verdi. * Muhakemeye gizli olarak devam edildi. Karar bugün verilecektir. Re ein Komiserler Beraet Etti Asliye İkinci Ceza Mahkemesi dün bir dövme : davasını ; neticelendirdi. Davacı Şeref isminde bir gencti, İdi asına göre emniyet direktörlüğü mü- teferrika mezarethanesinde komiser Halit ve Cevat tarafından dövülmüş- tür, Mâhkeme vaziyeti tetkik ettikten ve şahitleri dinledikten sonra suçun sabit olmadığı neticesine vardı. Her iki komiser hakkında da beraet kara ri verdi. — — — — Yeniden Kitap Alınacak Universite talebesine yardımcı €- tüt kitapları temin etmek üzere ter eümesi düşünülen kıymetli eserler Için Maarif Vekâleti hazırlıklara baş lamıştır, Eserler ilmi bir heyet ta- rafından dilimize çevrilecektir. Bundan başka üniversite rektör « lüğü talebenin üniversite kütüpha - nelerine istedikleri eserlerin temini- ni kararlaştırmıştır. Talebe, fakülte kütüphanelerinde bulamadığı bir e- seri kafülte dekanlığına bildirecek bularak dün ikinci sorgu hâkimliği- ne vermiştir. ve bu eser derhal tedarik edilerek kütüphaneye konacaktır. Tarih talebesi Edirne orman fidanlığında be | köy parkinda yedikten sonra, Edir - İ neye dönmüşlerdir, Karaağaçtaki e- ğitmenler kursunu da ziyaret etmiş | lerdir. Buradan yaya olârak fidanlığa ve Yeni Meriç gazinosuna gidilerek is- İtirahat edilmiştir. İ Gece lise tarafından misafir tele- İbe ve profesörler şerefine bir ziya- fet verilmiştir. Ziyafette umumi mü-| fettiş General Kâzım Dirik, bir çok muallimler ve umumi müfettişlik müşavirleri hazır bulunmuş ve ye- mekten sonra İise salonunda umumi müfettişlik afından Trakya kalkınmasına ait filmler gös- terilmiştir. Müteakiben erkek mu « allim mektebinde verilen müsame - reye gidilmiştir. Misafirlere, Edirnede müze memü ru Necmi İye, Edirne ve Kırklareli çevresindeki tetkik seyahatlerinde umumi müfettişlik mimarı Mazhar i Altan mihmandarlık etmiştir. sincması POLİSTE : Bir Genç Kadınla Erkek üç Gündür Kayıp Azapkapı sandalcılarından 4115 nu maralı sandalın sahibi Temel oğlu| Bekir dün zabıtaya müracaatla, pa- zar gunu Azapkapıdan. aldığı bır gönç kadıhi Hasköye | götürdüğünü, kendisi sahile çıkarak ekmek ve si- gura saldığını, fakat döndüğü vakit | sandalını ve müşterilerini bulamadı! ğıni söylemiştir. Zabıta bu genç ka- dınla erkeği aramaktadır. Zeytinyağı Çalmış Çarşıkapıda — Sinekli sinde oturan Bahtiyar İsmin - de bir kadın, Küçükpazarda Ha- cıkadın mahallesinde oturan Sıdıka- nın evine gitmiş bir teneke zeytin-| İyağı alıp savuşurken tutulmuştur. medrese- İncili, Hademeler Çalmış Bir kaç gün evvel Patrikhaneden çalınan yüz binlerce lira kıymetinde ki üç incilin patrikhane hademele - rinden beş kişi tarafından alındığı tesbit edilmiştir. Zabıta bu hademe! ler hakkında tahkikat yapmaktadır. Otomobil Kamyonla Çarpıştı Evvelki gece sast 10 sularında Me cidiyeköyden geçmekte olan doktor Şükrünün 1565 numaralı hususi o - tomobili ile şoför Talâtın idaresin- deki 4212 numaralı kamyonet çar - pişmiş, İkisi de hasara uğramıştır. # Beyoğlunda Sol sokağında dur makta olan şoför Rızanın 804 numa- rah otomobili kabloların kontak yap masile benzin deposu tutuşmuş, ateş İ büyümeden söndürülmüştür. Arapcamide Yelkenciler cadde- sinde 107 numaralı dükkânda çalı - şan kunduracı Andon sağ elinin par maklarını makineye kaptırmıştır. X Büyükdere kibrit fabrikasında çalışan Kâmil isminde bir amele sol İelinin parmaklarını makineye kap - tırmaştır. # Taksimde oturan Teodos ismin de bir genç, dün Mahmutpaşada ş0- för Mustafanın idaresindeki 2790 nu maralı otobobile çarpılarak sol ba- cağından yaralanmıştır. Şehzadebaşında Tıp talebe yur- du berberi Ibrahim, bir para mese - lesinden çıkan kavga neticesinde; ka pie Halili testi ile başından yarala- mıştır. Köşesi 9 Şık Bir Pardösü o Bu bej renginde yünlü par- önü ve kolları içine vuatin konup üzerine makine çekilmek suretile süslenmiştir. Yakaya konan koyu renk bir çiçek buketi" bardöküyü ta- mamlar, Pardösünün arkasın- dan kürek kemiklerinin bir ka- rış aşağısına kadar inen iki pli vardır. Kenarları kalkık kanote şap- kanın rengi çiçek ve eldiven- lerle birdir. dösünün Sultanhisarda Bir Kooperatif Kuruldu Aytlın, (TAN) — Sultanhisarda kurulan ye üzüm kurumuna bağla - nen satış kooperatifinin esas nizam namesi İktısat Vekâletince tasdik e- dilmiştir. Kooperatif umumi heyeti toplana- rak idare meclisini ve murakip seç- miştir. Toplantıda Nazilli Hçebayı san Kâhya oğlu da bulunmuştur. Rifat Posacı, Mustafa Aral, Meh- met Atıcı, Bahri Uysal idare mecli- sine; Cevat Durul da murakipliğe in tihap edilmişlerdir. Kooperatif için bir bina yapılması 20 bin liraya ihale olunmuştur. Bir depo arsası da alınmıştır. Denizliye Gezinti Yapıldı Aydın, (TAN) — Hava kurumu ile kızılay tertip ettikleri Denizlir gezintisi çok gürel nlmüstrr. ÇGezintivessekiz vüz kişi iştirak etmiştir. Kendilerini evvelâ Goncalı istasyo- nunda bir heyet karşılamış, Denizli istasyonunda binlerce Denizlili ve halkevi bandosu solâmlamıştır. De - nizli halkevinde bir Bayan Aydın - lılara “hoş geldiniz” demiş Aydın lılar namına da doktor Haşan Tah- sin Soylu cevap vererek teşekkür et- miştir, Aydınlılar fırka bahçesinde, çam- likta, Incirli, havuzda eğlenmişler, Liseyi, gâzi ve Iâmetpaşa okullarin, un fabrikalarını ve fenni tabakhane- yi ziyaret etmişlerdir. BOZÖYÜKTE : Bir Hırsız Tutuldu Bozöyük, (TAN) — Gemleyikli Ab dullâh Ulusoy “isminde biri, Kara - köyde Salâhattinin oteliden eşya ve para çalmıştır. Hırsız, eksperes tre- nine binip kaçmak üzere iken yaka- lanmıştır. aa İskân Müdürü Gitti Balkan memleketlerinden ana yur da getirilecek ırkdaşlarımız için alâ- kadar devletlerle yapılan konuşma- lar sona ermiş olduğundan, iskân W- mum müdürü Cevdet Ankaraya git- miştir. Cevdet, burada hazırlanan bazı projeleri de Ankaraya götür- müştür. Bu projeler hükümetimiz ve alâ- kadar devletler tarafından tasdik e- dildikten sonra kati bir şekil alacak| ve göçmen nakliyatına başlanacak- ter. Nakliyatın ancak (1939 — 1940 senelerinde başlıyabileceği anlaşil- maktadır. İnhisarlar umumi müdürlüğü için Ankarada kurulmakta olan. bina nın inşaatı ilerlemiştir. Umumi mü- dürlük bir seneye kadar Ankarada- ki vıerkeze nakledecektir. Ankaraya | gidecek umumi müdürlük memurla- rının maaşlarına zam yapılacağı an- laşılmaktadır. aaa Bi Davet İstanbul C. Müddelumumiliğinden: Hâkim namzetlerinden Mehmet Rüstem Kitapçının acele memuriye- timize müracaat etmesinin gazete - nizle ilânını dilerim. kurumunun müştereken | 24.6 938 —— Istanbul Radyosu ÖĞLE NEŞRİYATI : Sant: 1230 Plâkla türk musikisi, 12.50 Havadis. 18.05 Plâkla türk musikisi 1330 Muhtelif pltik neşriyatı. 14 AKŞAM NEŞRİYATI £ Saat: 1830 Plâkla dans m Konferans Handan ( 10555 Bars haberleri. 20 Saat renviç rasathanesinden naklen. 20.02 MÖ” zeyyen ve arkadaşları tar; an türk #ikisi ve halk aw İstanbul za&yosu okuyucularından. 2049 raporu. 20. rafından arapça söylev kar ve arkadasları tarafından “ürk yal re helk şarkıları, 2148 Orkesi Ajars habe 2230 Plğkis scl” r; Opera ve operet parcaları, 2 İ haberler ve ertesi günün programı #9 SON. Ankara Radvosu İdöLE nEşRİYATI 5 Saak: 1230 Karışık plik Deyi Pike ürk, grepikiri ve kali AKŞAM NESRİYATI: Saat: 18.30 Plâkla dans musikisi 10 Türk musürisi Tuza ve ark; rapça © neşriyat kisi ve halk şarkılam (Han daşları). 21 Çocuk Esirgeme Kurumu 9 mina konuşma, 21.15 Stüdyo Tası: 22 Ajens ha program ve İstiklâl SENFONİLER: 1130 Berlin. kösa dalan: Senfonik ser, 10.10 Varşova! Senfon'ik konsef, Prag; Çek filârmenisi, 2230 Berl da: ik konser, 23 V “ Se HAFİF KONSERLER: 7.10 Berlin kısa dalgası Karışık muf Ki (815 kere), 930 Bahriye banda 10.30 Haft musiki, 1148 Berlin kısa g gas: Şehir bandosu, 13 Hart mus 14.16 devamı 19.25 Bülereş: Plâk kon ri, 430 1745 Berlin kısa Gl gası: İş sonü konseri 1850 devâm, Brüno: Radyo orkestrası, 16.20. Prf Bando mızıka, 19.40 Bükreş Band konseri, 20 Berlin kisa dalgası: Eğlen? mmusikili program, 20 Varşova; Londri karışık program hakli, 2030 Prag Li orkesirası, 21 Lâyprlr Sopran, * bas, radyo orkestrası, 22 Ostrava: kili ve par ahneler, 10 Prag” konseri, 24.10 Peştee Çigan vrkesisii) OPERALAR, OPFRETLER: 31 Bükreş Biyet'hin “Cermen, ras, 22 Brüno: Thomas'ın “Miznole porası, ODA MUSİKİSİ 18.20) Prag: Yaylı sazlar kusrteti. Bükreş: Oda musiksi konseri. RESİTALLER: 1115 Berlin kısa dalgası: Piyar siksi (Brahmse). 18.40 Rrüne balk şarkıları, 10,10 Ostrava: Piysno fakatile şarkılar. 19.15 Bükreş Çift yana korseri. 10.10 Varsova: Piyano sitali. 1045 Peşte: Macar şarkıları Ü gan refakatile). DANS MUSİKİSİ: 22.10 Varşova. 23.10 Peşte. 23.30 İ# Paig, ma <3 | ed (771717 # ASKERLİK İŞLERİ A 333 Doğumlu Kısa Hizmetliler Fatih kaymakamlığından: 333 İğumlu ve bu doğumlularla mi leye tâbi kısa hizmetli ve (orta! Uyetnamelilerin 1 temmuz 938 nünde kıtada bulunmak üzere Subay okuluna sevkedilecekleri 26 ve 28 haziran 938 günlerindi bede bulunmaları ilân olunur.