13 Ocak 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

13 Ocak 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

Roma Mülâkatı Bitti | (Başı 1 incide) “Mussolini, İspanyol mesel kında müzakerede bulunmak mektedir. Çünkü Frankonun yakında muzaffer olacağına kanidir. Duçenin gerek İtalya ile Fransa arasında mu- tavassıt rolünü ifa etmek, gerek u- mumi surette Avrupaya müteallik meseleleri ve bilhassa İtalyanın si- yasi emelleri meselesini decek bir dörtler konfe: timaımı temin eylemek için Cham - berlain'in nüfuzunu istimal etmesi- ni arzu etmekte olduğu aşikârdır. Maamafih Chamberlsin'in dünkü gö- rüşme esnasında Duçeye, İngiltere- nin siyaseti hakkında malümat ve |- zahat vermiş olması muhtemel görül memektedir. Chamberlain'in dün ol- duğu gibi bugün de sadece Mussolini yi dinlemekle iktifa etmesi çok muh- temeldir. Diğer taraftan şu ciheti teyit ede- biliriz ki, İngiliz Başvekili, Romaya herhangi bir fedakârlıkta bulunmak için gelmiş değildir. Sol cenahın naşiri efkfiri olan ga- zeteler, bir nebze endişe izhar etmek tedirler. Daily Herald diyor ki: “Müssolininin oynamak istediği 0- yun, meydandadır. Bu oyun, Büyük Britanyayı Fransaya müzaheret et- memiye imale etmekten ibarettir. Mussolini, Fransayı münferit bir va- | ziyete sokmak suretile ondan bir ta kım fedakârlıklar koparabileceğini tahmin ediyor, Mussolini, Avrupa sulhünün Ciba- #iden ve bir paket Süveyş kanalı ak- siyonlarından daha kıymetli olduğu- | nu ihsas etmek İstiyor. İspanya vaziyetine gelince | Parisin salâhiyettar mahafilinde Chamberlafn'in B. Mussoliniye ve Papaya İspanyada eski kral Alfonsun büyük oğlu Don Juan lehine saltanatın İade edilmesini ve bu mak satla İspanya ihtilâfına müdahalede bulunulmasını teklif etmiş olduğu söylenmektedir. Ayni mahafil, Fransız ve İngiliz devlet adamlarının salı günü Fransa Haridiye nezaretinde görüştükleri sı- rada General Frankoya muha hakkının tanınmamasında ittifak et- miş olduklarını ilâve etmektedirler. Fransızlarla İngilizler, İspanyada- Xi İtalyan muhariplerinin geri alın- ması ve İktısadi fevaid temin edil - mesi hususunu derpiş etmişlerdir. Maamafih bu mahafil, Mussolininin halihazırda mevcut olan askeri küv- etler muvazenesinin İspanyol Jüm- huriyetleri lehine değişmesine mün- cer olacak herhangi bir teklifi red - dedeceğini ilâve etmektedirler, Bu- nunla beraber Duçenin Chamberla- in'in Don Juan lehine saltanatın ia- desi bir tavassut yapılması tek- fini kabul etmesi muhtemeldir. İngiliz - İtalyan görüşmeleri hak- kımda le Joürnal ve Matin gazeteleri, Romadan almış oldukları haberleri heşretmektedirler. Bu haberlerde B. Cbamberlain'ın B. Mussolini'den, bir) buçuk aydanberi başlamış oldukları! Fransa sleyhindeki hücumlarına ni- hayet vermelerini İtalyan matbuatın dan rica etmesini istemiş olduğu söy Jenmektedir. Bunu müteakip İngiliz bsşvekilinin İngilterenin (Fransız İtalyan ihtilâfına mutavassıt sıfatile müdahalede bulunmayacağını tasrih etmiş olduğu rivayet edilmektedir. B, Chamberlsin'ın (İngilterenin Roma ile Paris arasında doğrudan doğruya müzakerelere girişilmesini #memnuniyetle karşılayacağını ve bi-| Mâhare iki tarafın istemesi halinde bu müzskerelerin neticelenmesi için yar dımda ve hizmette bulunmağa ama - de olduğunu ilâve etmiş bulunduğu da rivayet edilmektedir. İngiltere, an İtalyanın arazi meselesini ileri sürmesi halinde tavassutta bulunma- in kabul edeceği söylenmektedir. Diğer gazetelere göre Epogue gazetesi, bedbindir, Bu gazete, B, Bulltt ile B. Kennedy'nin beyanatlarını zikretmekte ve şunları #lâve eylemektedir: “Manş denizinin iki yakasında otu Ten insanlardan bir çokları, diktatör - lüklerin dostluklarını kazanmak im - kânları hakkında evhama kapılıyor - lar.,, Ordre diyor ki: “Gafil avlanmayalım, ya Mussoli- ni mutalahatından hiç olmazsa bir kıs mı üzerinde ve bu hususta Hitle- rin müzaheretine istinat edecek veya- but bu mütalebattan vaz geçecektir, çünkü kendisine, elde edeceği hak - kında teminat verilmiş olan diğer bir takım mutalebat vardır ve Düçe, bun İları gizlemektedir. Roma gazeteleri Roma, I2(A. A) — Stefan A - jansı bildiriyor: Gâzeteler, sayfaların B. Cham- berlain ile Lord Halifax'ın Romada- ki ilk günlerine ait haberlere tahsis ediyorlar. Messagero gazetesi, B. Chamber - lain'ın beynelmilel zorlukları müza- kere yolu ile halletmek usulünü me- dih ve sena etmekte ve hiç bir tavas sut istemediklerini bildirenlerin bü- yük bir hata işlediklerini, zira bey - nelmilel hayat İnsani tesanüdün biz- Zat esasını teşkil eden münasebetler. le sıkı sıkıya merbut olduğu için şu cut olsmıyacağını kaydeylemekte - dir. Almanya haberdar edildi Roma 12 (A. A.) — İtalya harici ye nazırı Kont Clano, bugün Alman- ya büyük elçisi von Mackenseni ka-| bul etmiş ve kendisine dünkü İngiliz. İtalyan görüşmeleri hakkında mali. mat vermiştir. Kont Ciano, bugün öğleden sonra general Francomun Roma büyük elçi- sini de kabul etmiştir. * Paris, 12 (A.A.) — Hariciye na- zırı B, Bonnet cumartesi akşamı Pa- risten Cenevreyo hareket edecek ve Romadan dönecek Lord Halifax ile pazar günü gerek öğleden son: rek gece yemekte görüşecel B. Bonnet salı günü öğleden sonra Pa- rise dönecektir. * Roma, 12 (A. A.) — Öğrenildiğine göre Lord Halifax, yarın, Fransanm Roma büyük elçisini kabul edectek- tir. Bulgaristanın İhracatı Artıyor Sofya, 12 (Hususi) — Son seneler de Bulgaristanm yaş meyva, yaş ü- züm ve yaş sebze ihracatı çok art. mıştır. Bu yıl 12,540 vâgonu bulan) üzüm ihracatı geçen senekinden 4 bin vagon fazladır. Bu suretle her yıl artan fhracat için Bulgarların vapur, vagon gibi nakil vasıtaları kâfi gel- memektedir. Bu sebeple Bulgaris - tan, her yıl birer, Ikişer yen! vapur almakla bilhassa ticaret filosunu git- tikçe kuvvetlendiriyor. Bulgaristanm şimdi yeni aldığı (Şipka) adlı vapuru Bulgar sularına getirilerek Burganda demirlemiştir. Üç bin tonluk olan bu vapur bir kaç sene evvel Türk sularında Yunan Hirisi vapurile bir çarpışma neticesin de batan Bulgar (Varna) vapuruna benzemektedir. Yeni vapur, hem yol- cu ve hem de yük taşıyacaktır. e. Ketenciliği İslâh İçin Tedbir Alınıyor İzmit, (TAN) — Vilâyetimiz için- de ve bilhassa Kandırada ketonci ğin ıslahı için tedbirler alınmıştır. Tohum cinsleri temizlenecek, ıslah is tasyonu açılacak ve bir keten fabri- kası kurulacaktır. Dokuma tezgühla- rının ıslahına çalışılmakta ve köylü ye, 70 santim eninde taraklar te olunmaktadır. - Otomatik tertibatlı yer. Şimdi daha ziyade minder, yatak, ve sofra örtüsü olarak kullanılan ke- se şeklinde istimale salih bir hale ge- tirilmesine çalışılmaktadır. iin Memnu Silâhlar Musadere Edilecek Ankara, 12 (Tan muhabirinden) — Şehir ve kasaba dışında ruhsat 12 taşınması memnu? olmıyan silâh ların da zabıtaca zaptolunarak Milli Müdafen Vekâleti emrine verilmesi kararlaştırılmıştır. Bu s'lâhları taşı- yanlar bakkında takibat yapılacak, fili suç teşkil etmiyeceği anlaşıldığı takdirde o kimse berset edecek, fa- kat silâhı iade edilm'yecektir. Sy Babasını yaraladı, Kaçtı İzmit (TAN) — Emirhan köyünde veya bu devlete hâs meseleler mev-| tezgâhlar teminine de gayret edili. ten mamulâtın herkesce yazlık elbi-| Suriye Şimdilik Müstakil Bir Devlet Olamaz Beyrut, 12 (A.A) — AN Komiser Gabriel Putun, radyo İle neşredil miş olan bir nutkunda Fransanın ken disine tevdi edilmiş olan manda ve- Zalfini sonuna kadar ifa etmiye, ya- ni Suriye ile Lübnanın müstakil bi- rer devlet olarak tedrici surette in- kişaflarını teshil eylemiye karar ver- miş olduğunu söylemiş ve demiştir ki; “Fransa, hiçbir zaman uhtesinde- ki mandayı kati bir formül telâkki etmemiştir. Fransa, sadece Suriyenin samimi dostluğuna taliptir ve Suri- yeye ona hâs olan milli hayatı te- mine çalışmaktadır. Fransanın Su- riyede mevcudiyeti Suriyenin mülki tamamiyetinin ve istiklâlinin yegâne müessir zâmanıdır.,, * Şam, 12 (A.A.) — Yeni Fransız | yüksek komiseri Puaux, bugün bu- İraya gelmiş ve 15 pare top ve aske- ri merasimle karşılanmıştır. Puaux | kametgühinda hükümet azasını ka- bul etmiş ve öğle üzeri Suriye Reisi- | cümhuru, Başvekil ve hükümet aza- $ şerefine bir ziyafet vermiştir. Fransız Meclisi Reisi Diyor ki: (Başı 1 neide) ri için, elzem buhranı kusursuz mad- di kuvvet teşkil eylemektedir. Dünya, ideal bir polotikadan ve iyi bir adalet tevziinden çok uzak bu Junuyor. Sulh zamanında bile, muka- velelerin kiymeti ve vaitlerin ehem- miyeti kalmamıştır. Politik, hürri - yetler ve vicdan hürriyeti muhasara edilmiş bulunuyor. İşkence ve sür - gün yeniden büküm sürüyor. Hak mahvoluyor ve hakla beraber atik hü manizmin kazançları ve felsefi idra- kin zaferleri tehdit altına girmiş bu- Yunuyor. Bu anarşi içinde, vaziyeti protes- to için ancak bir kaç ses yükselmek- tedir. Romada muhterem bir ihtiyar, Spiritüel cesareti ile, tahkir ( edilen Züyilimezi ddzmliğ Yuy um pat paların ananesini yeniliyor. Yeni dünyada, Amerika cümhuriyetleri reisi de hürriyet rejimine ve bu reji- min temellerini teşkil eden kanunla- ra bağlılığını kuvvetle ilân ediyor. Fransız Mebusan Meclisinin bu seslere aksi sada gibi mukabele ede ceğini zannediyorum. İnsanlık hay» siyetini teşkil eden bütün bunlara bağlılığımız, bizleri | biribirlerimize yaklaştırma ve © uzlaştırmalıdır. Cümhuriyet, bir kolaylıklar rejimi değildir. Hürriyeti hak etmek lâzım dır.,, Meclis, müttefik bir surette B. Herrlotun bu nutkunu şiddetle al kışlamış ve bunu müteakıp, B. Her riot, Başvekilin teklifi üzerine, me- busan meclisi grüp ve encümenleri komitesinin yarından itibaren önü- müzdeki Perşenbeye okadar bütün celselerin harici politika #stizahları- nm müzakeresine tahsisini kabul et- “İmiş olduğunu bildirmştir. ÇE. EE, Fransız Elçisine Ziyafet Ankara, 12 (Tan Muhabirinden)— Hariciye Vekili Şükrü Saraçoğlu, bü akşam Ankarapalasta yeni Fransız el çisi şerefine bir çay ziyafeti vermiş- tir. Ziyafette vekiller, Hariciye Ve- kâleti ve Fransız elçiliği erkân: da hazır bulunmuştur. Alman - Bulgar Ticaret Müzakeresi man iktisat nezaretinden Hans Arlt isminde bir zat bulunan bir Alman ; İtenret heyeti Sofyaya gelmiş, Bul - gar maliye nazırı ve Bulgar | milli bankası şefi ile müzakerelere başla" mıştır. Yapılacak bir anlaşma ile ber i- ki memleket arasında ticari müba - İdele ve münasebat kuvvetlendirile « i cektir. Evvelce Bulgaristan ile Fransa a- rasında bir ticari anlaşma aktolun - muştu Almanların, Bulgarların ikti- saden Fransanın nüfuzu altında kal mamaları için şimdi Sofyada akdet - mekte oldukları tieari müzakerelere leri söyleniyor. Sofya, 12 (Hususi) — Başmda Al-| TAN Cümhuriyet Hükümeti Katalonyada 10,000 Kişilik Ordu Hazırlıyor Londra, 12 (Hususi) — İspanya- ya gelen en son haberler vaziyeti şu şekilde anlatmaktadır: Cümhüriyet hükümeti 1915 ten 11921 e kadar bütün esnanı seferber etmiye karar vermiş ve seferberlik ilân etmiştir. Bundan başka Kate- lonyada 10,000 kişilik bir ihtiyat kuvvetinin vücude getirilmesi karar İlaştırılmıştır. Frankistler çok mühim askeri kıy meti haiz Monblank şehrini zapt ve .Cümhuriyetçilerin buradaki bütün tahkimatmı işgal ettiklerini bildiri yorlar, Ayrıca Halset mevkiini de aldıkla- rını ve bu suretle Taragonayı iki ta- raftan tehdide başladıklarını bildir mektedirler. Frankistlerin tebliğine göre, hat- ları, Taragonadan yirmi beş ve Bar- selonadan 70 mil mesafedeki Falest ten altı kilometre mesafede bulun- maktadır. Yirmi günlük taarruz neticesinde Frankistler, 125 kasaba işgal etmiş- lerdir. Bu kasabalarm nüfusu 250,000 kişidir. Frankistler, 30,000 esir almışlar ve mühim miktarda harp malzemesi iğtinam etmişler. dir. Estramadure cephesihde Cümhu- riyetçiler, her tarafta püskürtül. müşlerdir. Cümhuriyetçilerin taarrazu Buna mukabil Cümhuriyetçiler Estramadurada (o Frankist taarruzu. nu püskürterek taarruza geçtikleri Benoroya şehrini kâmilen muhasara altına aldıklarını ve Sevil — Sala- manka yolundan sekiz mil mesafede bulunduklarını, Monterubio mınta- kasında fki taraf arasında vuku bu- lan şiddetli bir muharebeden sonra mıntakanın o Şimalindeki OCastusra! geçidini zaptederek Cosoejal tepe- sine ME bildiriyorlar. Ve Se Tanyer dre, He göle tiklerini, Katalonya cephesinde Le- rida — Tarragone yolunu tutmak is nkistlerin E Havasın Son Haberi Yanlıştır (Başı 1 ncide) Gazeteciler dinlendi Beynelmilel kaçakçılık şebekesin- de rol alan Ekrem Küönig'in tayyare kaçakçılığı ve sahte evrak tanzimi hâkkındaki neşriyat üzerine Anka- ra, müddelumumiliği dün, İstanbul müddelumumiliğine bir talimatname göndererek gazete sahip ve mesul mü nin tesbitini bildirmiştir. Bunun ü- zerine Müddelumumi Hikmet Onat, gazetemizin Başmuharriri M. Zeke- riya Serteli, Haber gazetesi sahip ve neşriyat müdürü Hasan Rasimi, mü- harrir Nizamettin Nazifi ve Son Tel- graf gazetesi sahibi Ethem İzzeti da- vet ederek bilgilerine müracaat et- miştir. Talimatnamede gazetelerin şahıslara temas eden ve yahut vaka- yil tenvir edecek mahiyette görülen yazıları hakkında kendilerinden ma- Tümat alınması, ne gibi membalara istinat edildiğinin tesbit edilmesi is- | tenmiştir. Ankara müddelumumiliği gazetele rin bu hâdiseye tahsis edilen kısım- larından bazı parçaları üstlerini çiz- mek suretile tefrik etmiş ve bilhassa bunlar hakkındaki bilgilerinin ve 15- tinat ettikleri delillerin öğrenilmesi- ni istemiştir. Gazetemiz başmuhar -! yaptığı neşriyata ait vesaiki müd mumiliğe tevdi edeceğini söyle- miştir, Bugün de Yeni Sabah gazete- si neşriyat müdürü dinlenecektir. Bir Kadın Otobüs İçinde Doğurdu Orhangazi, CT, Bursaya git- büs yoleularında 2, b ilinde doğurmuştur. Otobüs hemen tiyen İtalyan okrtalarına karşı mu- annidane o mukavemet gösterdikle- rini ilâve ediyorlar, İngilterenin protestosu Londra, 12 (A.A) — Times gaze- tesinin deniz muharriri İspanyol Jo se - Luiz - Diez gemisi müretteba- tanın Cebelüttarık'tan oAlmerla'ya naklini izah ederken diyor ki: İngiliz hükümeti, Cümhuriyetçi vapurun bombardımanına İştirak et miş olan nasyonalist gemilerin İn- giliz kara sularmdaki hareketini ge neral Franko nezdinde şiddetle pro- testo etmiş ve zarar ve ziyan İste- mek hakkını muhafaza etmekte ol- duğunu bildirmiştir. Belçika, Ademi Müdahale Komitesinden çekiliyor Brüksel, 12 (A.A) — İyi malümat almakta olan bir menbadan öğrenil diğine göre B. Spaak, Belçikanm a- demi müdahale komitesinden çekil- mek ve İki senedenberi ittihaz edil- miş olan bütün kararları iptal et- mek İçin vermiş olduğu kararı İn. giltere ve Fransa hükümetlerine bil dirmiştir. Belçikanm bu hareketine sebep, mezkür komitenin işleri sü- rünetmede bırakan usuülleridir. * Paris 12 (AA) — B. Daladler Barselonada bir tetkik seyahati icra etmiş olan parlâmento âzalarmı kabul etmiştir. Bu zevat, Başvekile Cümhuriyetçi İspanyadaki seyahat- lerine «it intibalarmı bildirmisler ve memleketin siyasi vaziyeti hak- kında İzahat vermişlerdir. Bu görüşmeden sonra heyet, Ta- riciye Nezaretinde B. Bonnet'yi zi- yaret etmiştir. Aksarayda Bir Gelin tahliye edilmiş, lohosa ve çocuğu, şoför Hasan Hüseyinin evine nakil ve istirahatleri temin edilmiştir. il Yeni Umumi Meclis Seçimi İzmit, (Tan) — Vilâyet tumum! meclis seçimi yapılmış Bayan Münevver A- sal, Rifat Yüce, Salih Kalemci, Ferit Anal yeniden intihap olunmuşlar, di- dürlerinin muhbir srfatile (fadeleri-| 13.1.1939 Talebenin Klüp Yasağ! Karşısında Yazan: Eşret Şefik | mesi için gerek bütçe bakımın gerek ihtisas ve teşkilât bakin mühim cehtler sarfı icabeder- ği birbirlerine çarparak düşüyorlar ye talebesine koşmaca oyununu sak etmiş mektepler olduğunu ini Zaten bütün bunların te: den Terbiyesi teşkilâtının başlıc& dir, Bunlar temin edilmedikçe de arifin talebeyi kulüplerden çel hakkındaki kararın tatbiki, bu ilerin spordan mahrum kalmal dan başka bir netice vermez. Çü talebenin kulüplere devam et yasağı on senelik bir iş olduğu re Maarif bu yasağın akabinde tet tını bir tırlü yapamadığı için tal ye müsamaha etmiş ve onlar dâ ra kulüplerde devam etmişlerdi Beden terbiye teşkilâtının LA arifin bu yasağını olduğu gibi tai değil, spor hareketlerine birer ni” mi şekil vermektir. Ortada kulüplere kimlerin gifi? kimlerin giremiyeceği, | kulü; kimlere spor yaptıracağı h bir nizamname yokken ve yine MÖ İteplerde spora sit bir lâhza meş mevcut değilken maarifin bu eski “ rarını tatbika kalkmak (| talebeli spor yapmaları yasak olduğunu eylemekten başka bir şey değildif” Bizce Beden Terbiyesi Umum Atirlüğü bu yasağı tatbik için mekteplerde her nevi “nor yapi! lecek vasıtalar ve imkânların mp hazırlanmadığını kontrol ve ancak bunlarin mevcut oldul kani olduktan sonradır ki yalnız 0 Sıtaları hazırlamış mekteplerin besini kulüplerden çekilmiye dav” edecekti. Çünkü spor işlerinde velevki # lebe hakkında da olsa birinci deresi) de selâhiyettar makam maarif Beden Terhiyesi teşkilâtıdır, K Bn. Safiye Hastaiafü Konser Verdi Çok değerli artistimiz Bayan Saf ye hastalarımızın ricası üzerine ” çen pazartesi günü arkadaşlarıle bi” likte yeniden hastanemize gelerek zel sesile hastalarımıza neşe vermif | olduğundan kendisine karşı Li | İ ve şükranlarımızın muhterem gazel niz vasıtasile bildirilmesini rica ed” rim. ğer eski aza yerlerini mubafaza et- mişlerdir. he eee iğ ” Haydarpaşa Emrazı Sariyf Hastanesi Baştabibi G. Ati ——————————— ANAL 2 LR EL) lari işletm Muhammen bedeli 33000 lira olan aşağıda yazılı fki kalem döşe melik deri 6.2.1939 pazartesi günü saat 15,30 da kâpalı zarf usulü ile Ankarada idare binasında satın alınacaktır. Bu işe girmek İsteyenlerin 247: 5 liralık muvakkat teminat le kanunun tayin ettiği vesikaları ve tekliflerini aynı gün saat 1430 a k& dar komisyon reisliğine vermeleri lâzımdır. : Şartnameler 165 kuruşa Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde sa tılmaktadır, (240) 400000 Ds' döşemelik deri yeşil 200000 Ds' döşemelik deri kırmızı, ————————-——--— İstanbul İİ İTE Senelik muhammen kirası 15 lira olan Kasımpaşada Küçükpiyale mahallesinde Mektep sokağında Abdülkadir çavuş mektebi teslim tari hinden itibaren 939 yılı mayıs sonuna kadar kiraya verilmek üzere açık arttırmaya konulmuştur. Şartnamesi levazım müdürlüğünde görülebi- lir. İstekliler 1 lira 13 kuruşluk ilk raber 19.1939 perşembe günü saat malıdırlar. (9557) Ünivet Rektörlüğünd 'Tıp Fakültesi lâboratuvarlarındı teminat makbuz veya mektubfle be 14,30 da Daimi Encümende bulun- çalışmak üzere lâborant namzet lerine ihtiyaç vardır. Asgari orta mektep tahsili görmek ve Garp dil lerinden birini bilmek lâzimdir. İstiyenlerin Tıp Fakültesi dekanlığına müracaatları, Kamyonu Devrildi Konya Aksarayı, (TAN) — Nevşe- hirden buraya gelin getirmekte olan bir kamyon yolda devrilmiş, içinde ki kadınlardan bir çoğu müteaddit yerlerinden yaralanmışlardır. Şofö - 17 yaşında Mehmet Akkuş, babasını | geniş mıkyasta kolaylık gösterecek «| rün sarhoş olduğu söyleniyor. Tahki- ağır surette yaralamış ve kaçmıştır. kata başlanılmıştır. Gümrük Muhafaza Genel Satınalma Komisyonundan : (256) Komutanlığı İstanbul 1 — 1500 çift erat kunduralarının kapalı zarfla eksiltmesine istekli çıkmadığından 24.1.0930 sah günü saat 11 de pazarlığı yapılacaktır. 2 — Tahmini tutarı 6900 lira ve ilk teminatı 518 liradır. 3 — Şartname evsaf komisyondı 4 — İsteklilerin gün ve saatindi iadır görülebilir. e ilk teminat makbuzları ve kanuni vesikalarile birlikte Galata eski itbalât gümrüğündeki komisyona sek meleri “164.