23 Ocak 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

23 Ocak 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Bünkü Futbol Maçları Galatasaray Güzel Bir Oyunla Beykozu 3-1 Mağlüp Etti ünün en mühim karşılaşma- sini Taksim stadında Gala- saray - Beykoz yaptılar. Geçen haf ta Galatasarayın Hilâlle berabere kalması Beykozun Hilâle nazaran daha kuvvetli vaziyeti bu maça daha büyük bir ehemmiyet dirmişti. . Sarı kırmızılılar merkez muavi- ne Şişliden Nubarı alarak şu kad- ro ile çıktılar. Osman - Lütfi, Adnan - Musa, Nubar, Ekrem - Necdet, Bodari, Cemil Bedii, Mehmet. Buna mukabil Beykozlular da şu kadro ile çıktılar: Kandili - Bahadır, Halit - Meh- met, Mustafa, Salt - Turhan, Mik- rop, Şahap, Galip, Kâzım. Galatasaraylılar geçen haftaki be- raberliğin verdiği acı ic olacak maça çok canla başladı ve daha ilk dakikadan oyunda bir hâkimiyet tesis etti, Yalnız Galatasaray, sağ sol ta- rafında bozuk bir oyun oynuyor- du. Bu yüzden bir çok hücumlar boşuna gidiyordu. Muavin hattının hücum hattını arkadan takip edi- şi ve hücum hattının canlı oyunu, Beşiktaş müdafaasına tehlikeli da kikelar yaşatıyordu. Beykozlular sert bir oyun oynamıya başladılar, Bu sertlik oyunun bir parça zev » kini bozar gibi oldu. Tehlikeli inişler ver- (Götasaraylilar Cemil vası - İasile tehlikeli inişler ya- pıyorlardı. Beykoz müdahalesi de canlı bir oyunla gol kaydettirmi- yordu. Beykozluların müdafaası uzun vüruşlarla oyunu açmıya Ga- Istasarayın biribirini takip eden hü cumlarından sıyrılmıya çalışıyor- lardı. Galatasaray tazyiki dakikalar i- lerledikçe artmıya başlıyor. Galatasarayın soldan bir hücumu Beykoz kalesine. kadar dayandı. Ortaya gelen topa Boduri bir çı. kış yaptı ve on dokuzuncu dakika. da güzel bir kafa vuruşile topu Beykoz ağlarına takarak beraberli- ği bozdu. Galatasaray hücumları kesilmi- yor. Birinci golden üç dakika sonra idi ki, Boduri topu Cemile geçir. di. O da güzel bir giriş ile ikinci Matasaray golünü de kaydetti. Bu esnada Kandilli de sakatlana- yak oyunu tı mek mecburiye- $inde kaldı, Bu ikinci gol Beykoz müdafaa- şın: daha sert bir oyun oynamıya sevketti. Devrenin sonlarına doğru Bey- kozdan Kâzımı, Galatasaraydan da dnanı hakem oyundan çıkardı ve gyon Galatasarayın hâkimiyeti al- tında devam ederken devre 2-0 bit- ti. İkinci devrede kinci devre çok seri başla dı. Oyun karşılıklı hücüm- larla devam ederken yine G saray oyuna hâkim olmıya başladı. Galatasaray sağ tarafı iyi, sol töre daBözük oynuyor. Galatasa- vin sayı adedini vr ağı umu hakem Galatasar dafaida oyhuyan Cemlli de çıkab- dı. Her iki takım oyuna dokuzar ki- şile devam ediyorlar.Oyun çok he- yecanlı bir şekil almıya başladı. Golatasıray omüdafaasının pek fazla ilerlemesinden ii Beykoz muhacimleri kalesine kadar indiler medi ve top tekrar Beykoz mu! cimlerinin ayağına geçti ve Bi kozlular da bu suretle bir gol ka- zandılar, Arkasından Necdet &ol - dan gelen topa sol bir vuruş yapa rak üçüncü Galstasaray golünü de kaydetti. Her iki taraf da çok canlı bir 0- yun oynuyor. Güzel bir oyun sey- rediyorduk. Dokuzar kişi oynama- larına rağmen oyn zevkini kaybet medi. Devrenin sonlarını doğru Necdetin güzel bir şütü direğe çar parak kurtuldu. Oyun da 3-1 Ga- lalasarâyın galibiyetile neticelen- di. Nasıl oynadılar? bir oyun oynandı. Bu canlı oyundur ki maçı kazandırdı. Hücum het- tında Mehmet bozuktu. Cemil çok atak ve çok canlı bir oyun çıkar- aptığı gol bu lig maçlarının ki en güzel golü idi. Neç fena değildi. Muavin hattı vasattı. Müdafaa iyi idi, Os- man hatalı idi. Beykozlular çok asabi ve bilhas- sa müdafaası sert bir oyun oyna- dı. Galatasarayın biribirini takip & den hücumları Beykoz hücum hat- tına iş gördüremedi. Oyun umumiyet itibarile zevkli cereyan etti Yalnız ilk devrenin on beşinci dakikasından sonra bir Parça sert bir şekil aldı. Vefa Şişliyi yendi Taksim stadında Beykoz - Gala- tasaray maçından evvel Vefa - Şiş Mi ile husus! bir maç yaptı. Şişli bir kaç oyuncusundan mahrumdu. Vefalılar birinet devrede çıkar- dıkları bir golle maçı 1-0 kazandı. lar, Lig Maçları Puvan Cetveli Oyun Galip Beraber Mağlüp Attığı Yediği Puvan Beykoz İstanbulsopr Hilâl Süleymaniye Topkapı 3 39 10 38 4 37 23 31 28 29 41 22 46 22 7 21 Zeovuane Beşiktaş Hilâlin 10 Kişilik Kadrosunu 4-0 Mağlüp Etti B oşiktaş stadında da Beşik- taş HilâNle karşılaştı. Hilâl en iyi oyuncuları merkez muha- mleri Hakkıdan mabrur:du. Mu- bulunduğu mextebıa bir ma- #le kendi talumının oyu- nuna gelmemişti. Hilatiiler bü su- retle sahaya on kişi olarak çıktı- lar, Buna mukabil Beşiktaş ta mek tepli, asker oyunculardan maada bir ay müddetle cezalanan Şeref- ten mahrumdu. Beşiktaş: M. Ali — Taci, nü — Ziya, Bülent, Fey yati, Rıdvan Soldur, Bedii Hakem: Şazi Tezcandı Beşiktaş Hilâlin eksik kadrosu karşında hâkim oynamağa başla- dı. Hilâ) müdafaası birbirini takip eden Beşiktaş hücumlarmi kesmek için canla başla çalışıyordu. Siyah Boyazlılar br türlü gol kaydede » miyorlardı. Nihayet on dördüncü dakikada Beşiktaşlılar Rıdvan bir kafa vuruşu ile ilk gollerini yaptı- lar. Bu gol Hilâli daha ziyade boz- du. Beşiktaş tazyiki arttıkça arttı. İkinci golü de Soldur Hilâl ağları- na taktı, Hilâl müdafaası çalışıyor. Fa « kat artan Beş'ktaş tazyiki karşisın da onlar da bozuldular. Rıdvan ü - çüncü, Soldur da dördüncü golü kaydettiler, Ve devre 4-0 bitti. İkinci devrede jirei devre Beşiktaşm gol adedini arttıracağı zannedi- liyordu. Fakst bütün tahminler hi lâfma oyun Beşiktaşın hakimiyeti altında devam etmemesine rağmen gol yapamadılar. Bu devre golsüz geçti Ve ma; da #0 Beşiktaş lehi ne neticelendi Beşiktaşın bakin bir oy namasına rığmen müessir bir oyun çıkmışlardı Hilâl en mühim oyun cusundan mahrum olması on kişi oy - Süleymaniye ve Topkapı Dün Mağlüp Oldular G ünün İlk karşılaşması leymamiye İstanbulspot rasında oldu. Son kararla bü bir sarsıntı geçiren İstanbulspor- lular Beden Terbiyesi Gvmer“e rektörlüğünün mektepli sporcula- ra takımlarında yer verenleri hük- men mağlüp sayacağını tamim et- mesine rağmen bir gün evvel oy- myacaklarını bildirdiğimiz üç versiteli futbolcuyu Üni- takımlarına alarak şu kadro ile sahurda görün düler: Salim - ANI, Faruk - Yarık wr- han, İsmall - Bahri, Samih, Sa- lâhaddin, Hasan, Nejat, Süleymaniyetiler şu karşılarında yer aldılar Nedret - Ruhi, Martayan - İb- rahim, İbrahim, Raif - Faruk. Mu zafler, Yamık, Süreyve, Diran. Hakem: İzzet Muhittin iri Oyunun ilk dakikaları müteva- zin geçiyordu. Fakat bir parca sohra Süleymaniyeliler oyuna hâ- kim olmağa başladılar Süleyma- niyeliler so) taraftan tehlikeli hü. cumlar yapıyorlardı. Fakat diğer oyuncuların bozuk oyunu go! kay» dına mâni oluyordu. Ve nihayet İstanbulsror Süley- maniye tazyikından artularak hücuma geçti, Güzel bir inisle Sü- leymaniye kalesine odayandılar. Hasan fırsattan istifade ederek ta- kımının ilk golünü yaptı. Bu gok den sonra oyun tekrar mütevarin bir şekil aldı. Hücumlar karşılıklı oluyordu. Devre bu suretle 10 İstanbulspor lehine bitti kaââro ile ile oynaması geçen haftanın ocan İkinci devrede li takımım: tabiatiyle bozmuştu. Gayri elan Klüp Maçları D ün Taksim stadında gayrife- dereler lig maçlarında Ar - mavutköy - Kurtuluş maçı sıfır si - fir beraberlikle neticelendi. Galataspor - Pera maçı cok he- yecanlı oldu son dakikalarda Gala tasporlular xendi kendilerine bir gol vaptılar ve Pera bü suretle 1-0 maçı kazandı Dünkü İkinci Küme Maçları Kasımpaşa - Ortaköy maçında Ortaköy gelmediğinden Kasımpa - salılar hükmen galip sayıldılar. Anadoluhısur - Beylerbeyi kar - şılaşmasını 3-1 Anadoluhisar kazan dı. İkinci devreye Süleymaniyeliler takımlarında tadilât yaparak çık- tılar. Süleymaniye daha bozuldu İstanbulspor bundan istifade et mesini bildi Hücumlar birbirini takip ediyordu. Süleymanive mü- dafaası tehlike, tehlike üstüne at- latıyordu. Nitekim Bahri takımı na ikinci golü de kazandırdı Bu esnada hakem her İsi takım- dan birer oyuncuyu sahadan çi kardı İstanspor (O müdefii de sa - katlanarak oyundan çıkmak mec- buriyetinde kaldı. Süleymaniyeli- ler devrenin son dakikalarına dğoru bir penaltı kazandılar ve gole çevirdiler. Ve maç ts 2-1 İs- tanbulspor lehine bitti Bu maçta Üniversiteli ovuncu- lara yer verdiği için Beden Terbi- yesi Direktörlüğünün bakılırsa İstanbulsporün hükmen mağlübiyeti lâzım gelmektedir. Davutpaşa - Anadolu oyununda Fenerbahçe » Topkapı Dâvutpaşa hükmen galip geldi. Eyüp-Galata gençler mâçında 1-0 Galata gençleri “galip geldi. İkinci maç Fenerbahçe - Topka- mı arasında idi. Evvelce tahmin ©- dildiği gibi maç 8-0 gibi büyük bir farkla Fenerbahçe lehine netice lendi. Her iki takım şu kadrolarla se <ıktılar; Fenerbahçe nl, Lebip - Trisemeddin - Fa Ali Rıza, Aytan Esat - M. Reşat, Şaban, Yaşar, Fikret, Niyazi, Topkapı: Abdülkadir « Hıristo, Sabahaddin » Vecihi, Tahsin. Saa- det abri, Salâhaddin, Osman, Ali, Yunus ya AÇ AŞ Eemerbahçe taki ek iii “ Nivazi Oyuna ilk dakikadan hâkim o- lan Fenerbahçeliler Topkapı msi sahasma yerleştiler. Çok geçme- den Fikret birinci gölü yaptı. Bu- nu b 1 iki gol takip etti. Topkapı fazla gol ye memek için tedafül bir oyun oy sıkı bir şütile Fenerbahçe dördüncü golü de kazandı. Ve devre 4-0 Fener lehine neticelendi. İkinci devrede Fenerbahçeden Aytanla Topkapıdan bir oyuncu sahadan Çıktılar. Hakem de bir Topkapili oyüncuyu çıkardı. Top- kapı dokuz kişi, dokuzu da kale önünde oynuyordu. 23 üncü daki- kadan sonra sıra ile Fikret, Reşat, Şaban ve Yaşar dört gol kaydetti. ler ve oyun da 8-0 Fererbahçenin gelibiyetile kapanmış oldu. nuyorlardı. Ve Yaşarın -——— Ankarada Lig Maçları Ankara. — Lig maçları 15000 mütecaviz seyirci kalabalığı önün de yapıldr. Karşılaşmalar, Galatasaray ile Ankaragücü ve Harbiye ile Demir spor ekipleri arasındaydı. İlk maçı, Galatasaray - Ankara- gücü takımları oynadılar. Hakem Nazımın idaresinde başlayan oyun 2-1 Ankaragücü lehine neticelendi Harbiye e Demirspor arasın - daki ikinci maç ta 5-2 Demirspo rün lehine seticelendi. «19 İzmirde Lig Maçları lg maçlarına da Üçukla manler arasında yapı devam Ya 15 ve birlerile güzel anla vetleri birine! ci devrede de sekiz gol starak ma çı ikiye karşi on üç seyi ile ka zanmışlardır. Bundan sonra gansporla - Alsancak karş lar ve 2-2 berabere kaim devreğ