8 Nisan 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

8 Nisan 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Dünkü toplantıda hazır bulunan sporcular General Cemil Dün Sporcularla Konuştu Beden Terbiyesi Genel direktörü General (oOCemil Taner dün, Halk Partisi merkezinde klüp başkanlarını ve spor muherrirlerini © toplıyarak bir görüşme yapmıştır. Genel direktör evvelâ, Beden ter- biyesi kanuniyle klüplerin vazifele- rinden ve bu vazifelerin ehemmiye- tinden * bahsetmiş ve bu vârifeleri klüplerin hakkile başaracaklarından emin olduğunu da ilâve etmiştir. “© Spor muhsrrirlerine de, yazacak- ları yazıları, yapacakları tenkitleri yalnız Türk sporunu düşünerek yaz- maları tavsiyesinde bulunmuş, spor şubelerinin birbirinden aşağı tutul- » muıyarak bunlara ayni ehemmiyetin | verilmesi, meselâ futbole verilen &- hemmiyetin ayni zamanda diğer spor şubelerine, güreşe, atletizme, boksâ”da verilmeği “TAYİN geldiğini anlatmıştır. . Genel direktör, işlerinin © fazlal Hındam İstanbuldaivazbir müddet kalabileceği için klüpleri ayrı ayrı ziyaret imkânı olmadığını, bundan sonra ziyaret imkânları arıyacağım, | klüplerin ne gibi ihtiyaçları olduğu- nu öğrenmek istediğini, imkân nis- betinde bütün klüplere maddi yar- dımlar yapılacağını ve bunun için çalışmakta olduğunu O söylemiş, ve sporcu arkadağlara selâmlar melerini klüp başkanlarından t menni etmiştir. Toplantıdan sonra genel direktör bütün klüp başkanlarının ve #por muharrirlerinin ayrı ayrı ellerini sıkmış ve kendilerile tanışmıştır. Genel Direktörün Fenerbahçelilere vaadi Dünkü toplantıyı müteakıp Genel direktör Fenerbahçe ikinci başkanı ile gelecek İngiliz takımı hakkında görüşmüştür. İlk defa Türkiyeye gölecek bu İngiliz takımı için Fenerbühçe saha“ sında yapılması lâzım gelen tertibat | hakkında İzahat almış, saha du- varlarının yapılması, ve tribünler üvesi için lüzumu olan yardımı teş- kilâtın yapacağı vaadinde © bulun- muştur. General, bu takımın gelebilmesini teminen yapılması İcap eden diğer işler hakkında da malümat almıştır. | Sarı Licivertliler haziranda gele-| cek bu İngiliz takımı için şimdiden | tertibat almağa başlamışlardır. Ge- rek duvarların yapılması, gerek tri- bünlerin ilâvesi için keşit yaptırıla- | cak ve Genel Direktörlüğe derhal! bildirilecektir. Istanbul İstişare Heyeti Fethi Başaran Beden terbiyesi kanununun 15 in- ci maddesi mucibince teşkili lâzım gelen vilâyet istişare heyeti azalığı- © na eski spor idarecilerimizden Ali Sa- mi, Taip Servet ve Fethi Başaran — seçilmişler ve bu zatlar ilk defa ola- © rak Dolmabahçede inşa edilecek ye- “ni stadın havi olması lâzim gelen şartları tesbit için vilâyetçe toplanan komisyonun müzakerelerine iştirak etmişlerdir. Hepsi spordaki uzun mesai ve hiz- metlerile tanınmış olan bu eski idı- Tecilerin-intihabı İstanbul sporcuları © © tarafından büyük memnuniyetle kar- gılanmıştır. . © Türk Spor kurumu zamanında İs- © tanbul mıntakası asbaşkanlığını yap- “ makta iken istifa etmiş olan eski spor idarecilerimizden Fethi Başa- ran İstifasını geri alarak tekrar Is- tanbul mintakası asbaşkanlığına av- Seçildi. nınmış olan Fethi Başarana muvaffa- kıyetler temenni ederiz. Fethi Başaran, dünden itibaren mintaka İşlerine filen başlamıştır. Istanbul mıntakası asbaşkan vekilli- dini yapmakta olan Muhtar Uygur- eski vazifesi olan mıntaka muhase- beciliğini ifada devam edecektir. Gerek Fethi Başaranın, gerekse Muhtarın vazifeleri tamamen Fahri- dir ve beden terbiyesi muvazzaf teş- kilâtı kuruluncıya kadar bu işleri tedvir edeceklerdir. Dolmabahçe stadı nasıl olacak? Bu sene Dolmabahçede inşa edil miye başlanması mukarrer stadın ne gibi teknik ve inşai vasıfları haiz olması lâzım geleceğini tayin için Is- tanbul'valisi ve mmtaka başkanı Lüt- fi Kırdarın reisliği altında eski id- man cemiyetleri ittifakı reisi Ali Sa- Bugün Nerelere Gidebilirsiniz ? Taksim Stadında Mektepli- ler TAN Şildi müsahakaları; Kabataş Li sesi Saat 14 te. Işık Lise Lisesi Saat 1 Yüce Ülkü — Darüşşafaka Saat 16,10 da. Kabataş Lisesi (Sahasında Voleybol Maçları: Boğaziçi — Vefa İstiklâl — Yüce Ülkü Darüşşafaka — Ti Pertevniyal — Galatasaray. TR a Bir Boksör Meydan Okuyor Boksör Nuri Boksör Nuri, geçen ay boksör Kâ- niyi mağlüp eden Kumkapı boksörle- rinden Ekremi müsabakaya davet et- tiğine dair matbasmıza bir mektup getirmiştir. i arzu ettiği şartlar dabilin çüğıren“Nuriin resmini koyuyoruz. Bu vesile ile boksör Ek- remin cevabını bekliyoruz. idman cemiyetleri ittifakı İstan» bul mınfakası eski reislerinden Taip Servet, mıntâka asbaşkan: Fethi Ba- şaran, beden terbiyesi merkez isti- zasından Burhan Felek, beden terbiyesi mimarı Şinasi, An- kara stadı müdürü Kerim ile İstan- bul nafıa müdürü Nurettin, belediye fen müdürü Bedrettin ve belediye İrekkep bir komisyon dün part rekke pbir komisyon dün parti mer- kezinde toplanmış ve bu te İstanbulda bulunmakta olan Beden Terbiyesi Genel direktörü General Cemil Taner de iştirak etmiştir. Bu heyet öğleden evvel Dolmahah- etmiş ve öğleden sonra da Ali Sami- nin riyaseti altında toplanarak sta- dın havi olması lâzem gelen şartları tesbit etmiştir. Mütebassı sıfatile malümatma mü- larının mimarı Viyeti Viyolinin de hazır bulunduğu bu müzakerede Dolmabahçe stadının 20—25 bin ki- gilik bir stad olmasıı pistin en sz ye- di koridor alacak genişlikte yapılması bütün mevkilerin oturacak şekilde olması gibi birtakım esaslar tesbit edilerek vilâyet makamma arzedil- miştir. Verilen bu vasıflara göre, hazırlanacak ilk proje yine bu he- yetçe tetkik edilecektir Terakki A) | kulağımın dibinde hâlâ İ rurken, kimse “Tiran,, İgönül karartıcı feryadına kulak ver- ü- l çedeki stad yerini mahallinde tetkik | racaat edilen Ankara ve Manisa stat | GAZETELERLE TALAN Arnavutluk İmdat Bekliyor ! Yazan: Naci SADULLAH “— Fakir surette silâhlı, donan- masız, bir tek tayyaresiz bir milyon masum Arnavut, Omutlak surcite haksız ve sebepsiz bir tecavüze ma- ruzdur: Bu feryadımız, medeni in- sanlığın vicdanına hitap etmekte- dir!,, * Dün, Tiran radyosündan, muhte- Ut Usanlarla haykıran ses, bütün dünyaya yukarıdaki sözleri söyledi. Bu sözleri sayfalarına geçiren ga- zetelerimiz, ikinci tabılar yaptılar. Ve çiğnenen bilmem kaçıncı mille» tin son feryadını satmak için sokak- lara saçılan çıplak ayaklı küçük mü- vezziler, boyun damarlarını patla tacak kadar şişire şişire, avaz avaz bağırdılar; “ — İkinci basış... Yüreğimi İkinci basışt,, çınlatan bu ince sesler, istanı, Avusturyayı, Çe- İspanyayı hatırlattı. Küçücük yaşlarına rağmen, bu mil- letlerin © inkırazlarım da bize ayni şekilde duyurmuş olan müvezziler, bağrışıyor- lar: “ — İkinei basış... İkinci ba Acı acı gülüyorum, ve kendi ken- e: — İnsaf! diyorum... İkinci “Ba- ma bu? * Evet... Bu “İkinci basış,, değildir. Demekrasiler bilmem kaçıncı faka basıyorlar, Totaliterler, bilmem ka- çıncı vatanı basıyorlar. Ve küçük milletler, bilmem kaçıncı defa geri basıyorlar, a karşı ağam hisler, dünya Işleri kadar Onu takdir ediyorum; Çünkü, ta ven çe ernmmemen tıpkı karda kafa tutan bir kuzu Ona aciyorum: Çünkü Londra, Paris, Roma, Ber- lin radyolarının nefis konserleri dur | radyosunun miyecek, ve Arnavutluk dağlarının sisli uçurumları, bilmem kaçıncı is- tiklâle mezar olacak! Fakat ona kızıyorum: Çünkü vaktiyle, tıpkı dünkü “Ti- ran,, radyosu gibi konuşan (o “Mad- rit,, radyosuna, Arnavudun verdiği cevap gu olmuştur .- Ben, Frankoyu tanıyorum!,, Vaktiyle, Balkan cephesinde #iper tutmıya çağnlan Debreli Hası lar, hu davefe de dirseklerini çevi- Yirlerken, 'alenen yaklaşan kara isti- | lâyı kendi başlarına durduracakları- | nı sanmışlardı, Fakat ne yapayım ki, bütün bun- lara rağmen, “170,, zırhlının bomba» ları altında, ocağı düşman ateşiyle ve yüreği istiklâl aleviyle urgan | bir millete: “ — Müstahaktır!,, demeyi, namus- İlu bir vicdana yakışlıramıyorum. İ. Tarih, “Neron,, u; “Roma, şehri- nin yanışını şarap içerek seyrettiği için unutmaz. Dünyanın en bahtiyar devri imiş e yıllar ki, bir tek “Ne- ron,, yetiştirmişler! İ Müvezziler hâlâ bağrışıyorlar: “.— İkinci basış... İkinci basışta, Daha köşebaşını dönmeden, koltu- ğundaki bütün gazetelerini satan kü çük müvezzi, dün gece yanan, yıkı- lan Arnavutluğun şerefine, güle oy- nıya şarap içmemiş midir? Demek ki, dün gece, çıplak ayaklı müvezzi bile, bir “Neron,, du! Halbuki, sesi kısılmıya © başlıyan biçare “Tiran,, radyosu, hâlâ bağrı yor: “.- Haksız yere tecavüze uğrıyan donanmasız, — teyyaresiz bir milyon masum İnsan, medeni insanlığın vic- danından imdat bekliyor!,, Medeni insanlığın vicdanma, mil yonlarca Habeş, milyonlarca Avus- turyalı, milyonlarca Çek, ve milyon- larca İspanyol bile sesini duyurama- mıştı; Bugün de ayni vicdana, Tiran radyosundan bir milyon Arnavut sesleniyor. Şimdi medeni insanlığın (Devamı 10 uncuda) Amerika ile aramızda imza edilen (— yeni ticaret anlaşmasının metni tüccarlar tarafından tedarik edilmiş ve meali: hakkına Türkofis ten de malümat istenlimiştir. Anlaş- henüz Türkotise tebliğ edilmedi- ğinden kendilerine resmi mahiyette malümat verilememişti. Alınan taf- silâta göre, Amerika hükümeti be- her libre yaprak tütünden otuz, kuru üzümden bir buçuk, kuru öincirden üç, iç fındıktan 3, kabuklu fıstıktan halıların beher ayak murabbamdan 30 sent, palamut hulâsası resmir yüzde beş, meyan kökü hülâsasındı yüzde on bir tenzilât yapılmasına ka- rar vermiştir. radyo cihazlarından beş, radyo içine yeri yüzde yetmiş leştirilen müte- bil ve aksamından yüzde lenmiş derilerin verniksiz dan yüzde kırk, vernikli olanlardan yüzde yirmi, hesap ve kayıt makine- lerinden ş trikli soğutucu cihazlardan yüzde 12 nisbetinde gümrük tenzilâtı yapıl mış, İş- masını kabul etmiştir. Tütüncülerin Toplantısı Şehrimizdeki | tütüncüler birliği dün öğleden sonra ticaret odasında umumi bir toplantı “yapmışlardır. Bütün tütün tüccar ve fabrikatörleri bu toplantıya gelmişlerdir. Yapılan IÇ PİYASA: Dün Buğday Az Geldi a Gi ki : İday gelmiştir. Piyasada fiyatlarda bir tebeddül olmamıştır. Gelen 93 ton ar- pa 4.05 kuruştan, kuş yemi çuvallı 39 — 6,05 kuruştan Trakya çavda- rı 3,31 den, susam 19,375 tan satıl mıştır. Dün 119 ton un, 88 ton mı- sır, 50 ton kuru bakla gelmiştir. Yapak Satışları Yerli fabrikalarımız Trakyanın ki- vırcık yapaklarımdan vadeli olarak kilosu yetmiş kuruştan on bin kilo İ yapak satın almışlardır. Ihracat için de Yozgat tiftiklerinden su 120 kuruştan 130 balya satılmışt ii RADYOLİN'in bellibaşlı iki husu Sabah, öğle ve akşai DİŞ MACUNİLE DİŞLERİNİZİ EKONOM Amerika Ile Imzalanar Yeni Ticaret Anlaşmasının Esasları 1,101 kabuksuz fıstıktan iki buçuk, | Türkiye hükümeti de bilmukabele | olanlar» | 3-4-939 ingilizce Londra Nevyork İİ Paris Milâno | Cenevre Amsterdam Berlin Brüksel 219025 249675 0.0050 2.8025 34.62 30.8678 239025 ferrik parçalardan yüzde 88, otome- | - Errurum HI 19375 s - Erzurum V 1040 NOT: Bugün Londra, Paris ve New - york borsuları kapalıdır. zde on iki, her nevi elek-| görüşmelerde tütün ihracatı için ba- zi tedbirler alınması ve Amerika ile | pılan ticaret anlaşması üzeri- 'ni anlaşmada- konuşulmuştur. Amerika ile takas müameleleri mayr- jsın beşinde nihayet bulacağından bu tarihten sonra yapılacak ihracatın e- arına dair müdavelef efkârda bu- Yunulmuştur. ,İHRACAT : Fransa ve İsviçreye Koza Gönderiliyor devam etmektedir. Bir kısım ipek kozalarından tekas yolu ile Fransa ve İsviçreye ihracat yapılmıştır. Ky- ru kozaların kilosu randımanlarına göre 230-250 kuruş arasında satıl - maktadır. Breslav Sergisi Breslavda mayısın onunda açıla-| cak ve on beşinde kapanacak (olan beynelmilel sergide bütün ticaret o dalarımız kendi mıntakalarına ali mahsulât ve mamulât nümuneler den teşhir edeceklerdir. Bu nümune ar. oo İlerin hazırlanmasına başlanmıştır. Bir tek tüp sizin de bu ledi almanıza kâfi gelecektir! Bugün ilk olarak bir RADYOLIN alınız ve bitinciye Kada her yemekten Sonra kul lanınız. Bu müddet sonun da dişlerinizin den çok daha parlak, çel daha beyaz ve çok dahd temiz olduğunu görecek evvelkin siniz, siyeti vardır? Evvelâ dişlerdeki kir t bakasını söker, yemek içki ve sigara dumanının husule getirdiği lekele çıkarır, sonra dişleri yıkarı parlatır ve mikrobları ©, 100 öldürür. m, pi yemekten sonra günde 3 defa UMLİLAMAN FIRÇALAYIN LR GK