21 Nisan 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

21 Nisan 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

10 Müşterek 5 Cephe Için Temaslar Bitiriliyor İomasi mümessillerinin iştirakile bir toplantı yapacağını haber vermekte- dirler. Komite, Sovyetleri mütecavi- xe karşı vücude geirilecek bir itilâf- lar ve garantiler sistemine Jthal et- moğe matuf olan Ingiliz - Fransız teklifleri karşısında Sovyet Rusya- nım ittihaz edeceği hattı hareketi ta- karrur ettirecektir. Konferansı, siyasi büronun fev- kalâde bir içtimaı takip edecektir. Bonnet'nin beyanatı “Bu sabah Daladier, Paristen geç- mekte bulunan İngiliz hükümetinin diplomatik müşaviri Van Sittardı kö- bul etmiştir. Amerikan Klüb'de bir nutuk söy- liyen Bonnet, ezeümle demiştir ki; “Roosevelt, çok imiğlak olan bey- melmilel ihtilâfları bir darbe ile hal- letmek iddiasında bulunmadan ve a- ni bir şiddet hareketine lüzum kal- madan bütün iyi niyetli insanların noktai nazarlarını değiştirmiye çalı- şayor. Roosevelt, bütün hükümetlerden muayyen bir müddet zarfında tanr- ruzda bulunmamak vaadini istemiş. tir. Bütün hükümetler otorite ve pres tijlerinden hiç bir şey kaybetmeden bu teklifi kabul edebilirler. Roosevelt'in sesi derhal duyuldu- ğu takdirde, insanları boğan sıkıntı ortadan kalkacaktır. Pariste çıkan Populaire de diyor kiz “İngiltere, Fransa ve Rusya, bun. larm üçü başkalarını düşünme den, hiç kimseyi müşkül bir vazi- yete sokmadan kendi aralarında bir müdafaa sistemi kuracak de- recede kuvvetlidir. İcebinda hazır lanan muavenet mekanizması bu üç devlet sistemine dayanabilir.,, * İngilterenin Berlin sefiri Hen- derson'un Berline avdeti tarihi, he- nüz tesbit edilmiş değildir. Sefirin dün Lord Halifax tarafından telmih edilmiş olan mezuniyeti müddeti, bu aym nihayetine kadar devam ede- cektir, Amerika diplomasi mahafili, A- merika hükümetinin, şimdiki ahval ve şerait dahilinde sefirini Berline göndermiş olan İngilterenin hattı hareketine imtisal etmiyeceği müte- Masmda bulunmaktadırlar. Hitlerin, Amerika Relsicümhu Ro- ösevelt'in mesajına ne vakit cevap vereceği hakkmda Berlinde resmi bir malümat yoktur. Ofis Afyon Alacak Afyon mübayaa plânına ve usulle- rine uygun hareket etmediklerinden dolayı inhisar idaresince malleri şimdiye kadar satın alınamamış bu- | lunan müstahsil ve tüccar ellerinde “ Okâlmış afyonların muayyen bir plâ- na yöre satın alınmasına karar veril- miştir. Bu satın alma işinin tâbi ola- cağı şartlar ve usuller toprak mah- gulleri ofisince ayrıca ilân edilecek- tir, - Samsunun Yeni Polis Müdürü Samsun (TAN) — Manisadan nek- len tayin edilen yeni emniyet müdü- rü Tevfik Arıçan gelmiştir. — KISA HABERLER İsesarema 4042 de açılacak olan beynelmilel Ro- ma sergisine Türkiye de iştirak etmek- tedir, 4 MINI Suriye biniunun bir çok nüfuz- Ju özen mezkür bloktan çekilmiştir. Bu- nun sebebi belli değildir. #4 Paris - Lille hattında işliyen bir tren Bicis İstasyonunda ateş almıştır. 5 kişinin öldüğü ve 20 kişinin yaralandığı bildiri- liyor. X İran hükümeti, İspanyol hükümetini hukukün tanımıştır. # Resmi istatistiklere göre İtalyan nüs fusu 44 milyona baliğ cimektadır. #* İspanyol hikümeti, Madrid müresi tabloları ite Haritadan Eylüle kullar Ce- hevrsde sergi açılması İçin Cenevre be- lediyesi tarafından yapılan mütücaati ka- Bul etmiştir. # Ademi müdahale komitesi Lard Piy- mouthun başkanlığında son defa olarak toplanmış ve İspanyanın karadan ve de- nizden kontrolünün kali olarak Sigastna İçin Temi (Başı İ inelde) Macaristanm ve Bulgeristanm mih- ver devletlerine olan dostluklarını ve siyaseti hiçbir tereddüde mahal vermiyen Yugoslavyanın hattı hare- ketini de unutmamak lüzimdir.” Diyor, Almanya ve Romanya mü nasebetlerinin sıklaşması yüzünden iki memleketin de Avrupa sulhüne hizmet ettiğini anlatıyor. Bu ge zeteye göre Gafenkonun Berlind: Teleki'nin Romada ve Markoviçi İtalya yolunda bulunması şunu is- pat eder: “Bir asırlık hatalardan sonra Mer kezi Avrupa devletleri arasında yeni bir teşriki mesai devresi açılmaktı dır. Dünya bu hakikatleri anlamalı dır, bazı büyük devletlerin heze- monya hulyalarından vazgeçmeleri icap etse bile.,, Alman gazetesi daha sonra Mister Rooseveltin teşebbüsünden bahsed-- rek teşebbüsün boş olduğunu söylü- yor ve “sulh düşmanı olarak müt madiyen ortâya çıkmanın hiç bir £a dası olmıyacağını,, ilâve ediyor. Berlin neler istemiş? Ziyaretin neticeleri hakkında ve- rilen haberler biribirini tutmamak'a beraber Pariste çıkan “Petit Jour- nal, a göre vaziyet şu merkezde- dir: “Alman ricali, Romanya Hariciye Nazırı Gafenkodan Kral Karola hı kiki bir İngiliz — Romanya ittife- km kabul etmemesi ve Londra tara- fından verilen bir tarafi: garanti ile iktifa eylemesi tavsiyesinde bulun- masmı istemişlerdir. Gafenko çok azimkâr davranmış ve Romanyanm Almanya ile büyük ekonomi menfa- İ atleri olmakla beraber siyasi istik- tamamiyle muhafaza edeceğini bildirmiştir. Yeni Belediye Kadrosu ye ve muhakemat müdürlüğünün maaş! ücrete; tahvil edilmiş ve bu müdürlüğüe getirilecek avukata 400 lira ücret verilmesi kararlaştırılmış- İtr. Şimdiye kadar 10 kişiden ibaret olan avukat kadrosu ile 7 kişiye indirilmiştir. Vali Ankarada Ankara, 20 (TAN Muhabirin- den) — İstanbul Vali ve Belediye Reisi Dr. Lütfi Kirdar, bugün Anka- raya gelmiş ve alâkadar vekâletlerle temaslarına başlamıştır. İngilterede Mühimmat Nezareti Kuruluyor Londra, 20 (A.A) — İn binesi Harbiye nezaretine icap eden harp levazımı' ve mühimmat temin edecek bir nezaret ihdesına karar ver miştir. Chamberlain, bugün Avam kama- rasında hükümetin bu kararımı an- lalmış ve buna üit kanun Jâyihasının yakında takdim olunacağım söyle- miştir. İngilterenin kruvazör kuvveti Londra, 20 (Hususi) Bug'in neşrolunan deniz yıllığına göre İn- giltere kruvazör kuvveti bakımın- dan Japonya, İtalya, Almanya ve Fransanın heyeti mecmuasından da- ha kuvvetlidir. İngilterenin tayyare zırhlıları da eşsizdir. Muhrip kuv- veti bakımından Amerika başta ge- liyor. Almanya ile İtalya ise tahtel- bahir bakımından daha kuvvetlidir. m yiz Fransa ve İspanyanın Fasta Ticari Münasebetleri Rabat, 20 (A.A.) — Fransız maân- da arazisile Ispanyol mıntakası ara- sindaki tcari münasebetler hakkında yapılan muvakkat. anlaşmnın şartla- rını görüşmek” üzere buraya gelen Ispanyol beyeti ile Fransız memur, karşılıklı iyi niyet ruhu dairesinde yapılan müteaddit içtimalarda mese- leyi tetkik emişlerdir. Komisyonun kararı bir araltan Fransız umumi valisinin ve diğer taraftan da Ispan- yol âli komliserinin tasvibine arzedi- Başı 1 ineide) d T Gafenko Berline Bitaraflık nat Verdi yi Lehistan - Almanya münasebetleri Varşovadan verilen haberlere gö- re Lehistan gazeteleri Ingiliz - Leh misakının, 1934 te yapılan Alman — Leh ademi tecavüz misakile taaruz etmediğini anlatmaktadır. Kurjer Poranny, tedafüi Ingi Leh itilâfı ahkân n ancak Alman- ya tarafından bir taarrux vukuu tak- İdirinde binhetice gerek Lehistanın ve gerek Almanyanın İmza etmiş ol- dukları Kellog misakı mucibince tat- bik edileceği noktasında israr eyle- mektedir. Almanya, Büyük Britan- ya taarruz etmekle Kellog misakt- mn diğer âkidlere' ,karşı te- min etmekte olduğu mena- İlden mahrum bulunacak ve Alman - Leh misakı otomatik surette her iki âkit için vacibülicra olmak kuvvetini kaybedecektir. Şu halde Polonya, as- la iki itilâftan birini tercih etmek zarureti karşısında kalmıyacakır. Kurjer Poranny, netico olarak göy- le diyor: “Sade ve açık işleri iğlâk etmeme lidir.” Paris gazetelerinden Oeuvre vazi- yeti şu şekilde görüyor! gergin olmakta devam ediyor, Müza- kereler perde arkasından cereyan et- mekte ise de Varşovadan gelen ha- İberlere göre Polonya Almanyanın İ mütalebatına boyun eğmek fikrinde değildir. Pomeranya koridorundan bir Alman yolunun inşasına Polonya ya erkânı harbiyesi Tesehen mıntaka smda, Almanya ile Slovakya arasın daki büyük demiryolu hattına hâkira olan Bohumin merkezinin Almanya- ya iadesine katiyen itiraz etmekte- | Fabrikası Ankara, 20 (Tan Muhabirinden)— erbank porselen fabrikasi yeti” ne bir şamot, fabrikasi kurmağa Kas rar vermiştir. Fabrika İstanbulda İ veya Kütahyada kurulacaktır. Fabri- kanın inşa projeleri hazırlanmakta” dır. ———— Çinliler Bir Şehir Daha İstirdat Ettiler Hongkong, 20 (A.A.) — Çin ajan- # bildiriyor: Çin kuvvetleri Kalfeng şehrini is- tirdat etmişlerdir. Kingjan civarı devam etmektedir, | Amlu şehrinin dörtte üçü halen Çinlilerin elindedir Dün Tsaoyangın 35 kilometre do- | gusunda ve Tong - pe'nin cenubum- da cereyan eden muharebeler #i şeh- rin Çinlilerin eline geçmesile netice- | lenmiştir. Şansi vilâyeti içerisindeki Ling- feng ve Kiu - Hu Dakiko Japon or- dusunun ismamen mağlüp olduğu bildirilmektedir. Ingiltere büyük elçisi Kerr, tay- yare ile Çine gitmiştir. Mareşal Çan- kayşek'le mühim müzakerelerde bu- lunacağı tahmin edilmektedir. İngilterenin Çin ile Japonya ara- İsinda tavassut teşebbüsleri yaptığı şaylaları Londrada resmen tekzip o- lunmaktadır. Hull Çinde işgal edilen mintaka- larda Japon tacirleri zorluksuz do- laşabildikleri helde Amerikalı tacir- ler serbest dolaşmalarma mâni olun- masını Japon elçisi nezdinde protes- to etmiştir. İm emr Sovyetler Tiftik Alıyor Son günlerde Sovyetler birliği 'na- mına yüz bin kilo tiftik satılmıştır. Bu mallar muhtelif fiyatlardan ve- rilmiştir. Bu hafta nen vapura yükletilecektin. Yine Sov yetler birliği hesabıma elli bin kilo Anadolu yapağı 52 — 53 kuruştan satılmıştır. Ayrıca yerli fabrikalerı- mız için dahi kırk beş bin kiloluk bir parti yapak ayni fiyatlarla veril- miştir, Piyasamiza yeni kırkım mahsulü tiftik dahi gelmiştir. Bugünlerde ih- racat için büyük partilerde satış ©- lacağı tahmin ediliyor. , da muharebeler Vi | “Alman — Polonya münasebetleri | mahafili şiddetle muhalıftir. Polon-| ,elmesi bekle-| AN Zonguldakta Frengi Kalmadı Zonguldak (TAN )— Beş seneder- beri burada bulunan frengi mücs- dele teşkilâtı, mmtakası © içindeki yerlerde vazifesini o muvaffakıyetle bitirmiş ve aldığı emirle Karadeniz Ereğlisi kazasına taşınmıştır. Yirmi İsihbat memuriyle iki doktor ve bir baş doktordan > ibaret olan teşkilât, İorada tarama ameliyesine başlamış- İtar. Baş doktor Selim Özal arrusile | İ Balikesir cilt mütehassıslığına gön- İderilmiş, yerine Devrek #rengi mii- cadele doktoru Ali Rıza Şen gelmiş- tir. Bugün kezleri olarak, iki frengi mücadele teşkilâtı bulu- Buyor. Civar vilâyet — kazalarından bir kaçı da bu teşkilâta bağlanmış- tir. Vilâyetimizde sıtma da epeyce tahribat yaptığı icin sıtma mücade- le teşkilât kurulması da şayanı ar- zudur. Kâhtada Çocuklara Yardım Kâhta (TAN) — Çocuk esirgeme kurumu yeni idare heyeti seçilmiş ve fasilyete başlamıştır. Bu sene fakir talebeye yirmi beş liralık kitap, det- ter ve kalem verilmiş yetimiz içinde, (omer- # Kühta (TAN) — Kazamızda 8-| ğaç dikme faaliyeti başlamıştır. Bu- raya şimdilik 1200 fidan dikilecektir Mussolini Müdafaa Ediyor (Bası 1 incide) bet delillerle ispat etmişlerdir.., Vaşingtondan bildirildiğine göre Hull, Mussol'ninin nutku hakkında tefsiratta bulunmamıştır. Romadaki İ Amerika elçisine bu hususta hiç bir yat mevcut olmadığ dl itecek yegâne cevap olup olmarlığı Hariciye nezaretince meçhul bulun- maktadır. Macar Nazırları döndüler Roma, 20 (Hususil — Kont Teleki ile Hariciye Nazırı Csaky, büyün ma ziyaretini tamamlıyarak Pap: ziyaret ettiken sonra geri dönmüş- lerdir. Dün Mussolini meydanmde Lie teur, Itâlyan gençliğinin muhteli? te şekküllerine mensup 4400 erkek ve 600 kız çocuğu Mussolini, Kont Cia- no ve diğer nazırlarla rical tarafın- dan kabul edilmiş olan Macar Başve- İkili ile Hariciye nazırı şerefine par- İlak bir askerlik jimnastik ve süsiki | Dümayişi yapmışlardır. Cumartesi sabahı Venediğe gele vek olan Yugoslavya Hariciye nazırı Markoviteh'e Yugoslavyamın Rema elçisi ile kalemi mahsus müdürü ve | Tlalyanın Belgrad elçisi refakat ede- cektir. Nazır, Venedik'e ihtimal tay- yare ile gelecek olan Kunt Clano ta- İ rafından istasyonda karşılanacaktır. Iki gün devam edecek olan görüş- meler, prefektörlük dairesi olan Cör- ner sarayında yapılacaktır. İtalyanın hattı hareketi Times güzetesi yaziyor: Verilen malümata göre son gün- lerde İtalyur. hükümeti Fransız bü - kümetini Hırvatlarla olan ihtilâfının haline teşvik etmiş ve kendisine Ro- ma için kuvvetli bir Yugoslavyanin Adriyatikte bir mesnet o olduğunu bildirmiştir. Gazete ilâve ediyor: Bu malümat İtalyanın kendisine has bir politika güttüğünü göstermektedir. Aksaray Halkevi Konya Aksarayi (TAN) — İnşası yarım kalan asri halkevi binasının İbu ilk baharda bitirileceği hakkım- daki ümitler zayıflamıştır. İnşaata de vam olunacağına dalr hiç bir emare görülmemektedir. Halkevi fanilyetinin . canlandırıl- ması için, yeni binanın bir an evvel 23 Nisan Çocuk Bayramı Bayramda çocuk rozetlerini seve, seve göğsünüze takınız" Bunun varlığı ile kimsesiz yok- sul yavruların sağlığına koşula- caktır. İne Türkofisten neşriy 21-4.939 Bulgaristanın Arazi Talepleri (Başı 1 incide) maddeden istifade edilmciyeceği hak- kımdaki beyanattır. Filbakika Köse-| ivanof, hükümetin, hazı mühim ka-| rarlar vermiye mecbur kaldığı tak | dirde, meclisin tavsiyelerini gözönü-| ne tutmaktan hali kalmıyacağmı bil- dirmiştir. Bulgaristanın Londradaki elçisi Sofyaya dönüyor Bulğaristanın Londra elçisi Morm- cilov, yarın akşam Sofyaya gelecek- tr. Elçi, Bulgaristanın dış siyasetine müteallik meseleler üzerinde hükü - met erkânı ile temaslarda ve istişa- relerde bulunacaktır Sefirin bu seya- hatine, siyasi mahtillerde büyük bir ehemmiyet verilmektedir. Kral Boris. evvelki gön, Başvekil ile Harbiye Nazırı general Doskalo- fu kabul etmiştir. Yeni Vekâletlere Ait Teşkilât Kanunları Son Şeklini Aldı (Başı 1 incide) işleri Türkofisten almarak turizm bürosiyle birlikte turizm ve sergiler müdürlüğü haline gelmektedir. Ge- işleri alın- makla ve konjonktör servisiyle bi likte konjonktür ve neşriyat m İdürlüğü haline gelmektedir. Zat iş- leri ve levazım da bir roüdürlük hi linde tespit edilmiştir. İcra Vekili ri Heyeti kararnameleriyle idare e dilen kadroların hepsi yeni taşkilâta dahil olmuştur. Yeni teşkilât projs- sinde üeretli memuriyetlerin bir kısmı da bareme alınmıştır. Yeni proje Ticaret Vekâlettnin taşra teş kilâtıni mıntaka ticaret müdürlüğü unvanı altında bir müdürün emrin- de tevhit etmekte ve 12 yerde mın- taka Genret müdürlükleri ihdas et- mektedir. Gene proje ile kullanıla cak ticaret ataşeleri sayısı 14 de karılmaktadır. Iktısat Vekâleti teşkilâtı İktisnt Vekâletinin teşkilât kanun projesiyle İktisat Vekâletinde Sana- yi umum müdürlüğü, maadin umum müdürlüğü, iş dafresi reisliği, me- den tetkik ve arama © k trik işleri etüt İdarssi, teftiş heyeti relsliği, hukuk o müşavirliği, hususi kalem, zat işleri, levazım ve evrak müdürlükleri bulunmaktadır. Eti- bank ile Sümerbank ta İktisat Ve- kâletine bağlı olarak kalmaktadır. Muhabere ve Münakalât Muhabere ve Münakale Vekâleti” nin teşkilât kanun projesiyle posta, telgra! ve telefon, radyo, devlet de- miryolları, karayollarında nakliyat işleri, deniz nakliyatı, seyrüsefer iş- leri, bunlara 4it vazife ve hesaplar, liman ve teçhizat işleri, deniz mah- sulleri ve avcılık işleri, havayolları Muhabere ve Münaksle Vekâletine vazifeleri cümlesinden bulunmakta. dir. Bu işlerle meşgul olan ve evvel ce İktisat Vekâleti ile Nata Vekâle. tine bağlı bulunan bütün daireler Muhabere ve Münakale Vekâletin- bağlanmakta ve ayrica, hususi ka lem, zat işleri levazım, evrak mü- dürlükleri ile teftiş heyeti relsliği, hukuk müşavirliği ihdas olunmakta- dır. Denizyolları ve limanları ile sa- ir dairelerin tekaüt ve mümasili san dıkları da gene bu vekületin kadro- su İçine girmiş bulunmaktadır. Nafta Vekâleti teşkilâtı Muhabere ve Münakale Vekâleti- nin teşkilâtı dışında kalan Naftanın muhabere ve mürasele müşavirliği ile tarife müşavirliği müstesna Ol- mak üzere diğer Nafıa Vekâleti dai- releri Nafıa vekâletinin yeni teşkilât kânununu teşkil etmektedir. Yeni Vekâletlerin bütçesi Iktısat ve Ticaret Vekâletleri 999 bütçelerinin hazırlığını da bitirerek bütçelerini Başvekâlete vermişlerdir. Bütçeler Maliye Vekâletine havale e- dilmiş ve mezkür vekâlet tetkiklerine başlamıştır. Ticaret vekâletinin 1929 bütçesi 1.667.800 lira, Iktısat vekâle- tinin bütçesi ise 1.554.304 Jiradır. Ankara, 20 (TAN Muhabirin den) — Bütçe encümeni, 939 bütçe müzakerelerine davam etmektedir. Encümen, bugün de toplanarak ma- arif bütçesinin tetkikini bitirmiştir. Geriye yeni kurulan vekâletlerin bütçeleri kalmıştır. r Kral Karol ve Prens Paul mülâkatı yapılıyor Sofya, 20 (Telefonla) — Bükreş- ten alnan malümata göre, Romanya ktalı Karol ile Yugoslav kral naibi Prens Pol, pazar veya pazartesi günü Tuna üzerinde Romen şehri olan Turnu Sever sahilinde, Romen kral yalında görüşeceklerdir. Bu mülâkat- ta, Yugoslavya ile Romanyanın Ma- earistana ve Almanyaya karşı ala- | cakları vaziyet ile Balkan memleket- lerini alâkelandıran diğer meselele - rin görüşüleceği anlaşılmaktadır. Bir İngiliz heyeti Bükreşte Verilen malümata nazaran, Bükre- şe bir Ingiliz mali heyeti gelmiştir. Heyet azası arasında bir çok ma - ruf Ingiliz sanayi adamları vardır. İngiliz heyeti, Romen sanayli için 4 — 5 seneye kadar kredi vermek üzere bazı teklifler yapmıştır. Araçta Yol ve j Mektep İhtiyacı | Kuvvetli Araç (TAN) — Mevcut üç nahiye- mizle yüz elli köyümüzden bir kıs- mı mektepsizlik ve (yolsuzluktan müşteki bulunmaktadır. Nahiyeleri- mizden hiç biri tam teşkilâtı değil- dir. Bunların müdürlerinden ikisine altı sydanberi işten elçektirilmiş bu- lunmaktadır, Vazifeleri hâlâ vekâle- ten idare olunuyor. Kazamızın uzak ve yakın köyleri- nin ekserisinde telefon tesisati var- sa da bozukluklar vaktinde tamir e- İ dilmediği için bunlardan daima hak- kiyle istiiade edilememektedir. | Kazamızın en sarp, köyleri dağı- nik ve az kalabalık nahiyesi Boyalı- dır. Bu nahiyenin toprakları münbit ise de, kıt olduğundan halkını ge- çindiremediği için sakinlerinden ço- gu eylülden o mayısa kadar başka yerlere gidip çalışmak o mecburiye- tinde kalmaktadırlar. Yine bu nahi- yenin en mühim derdi mektepsizlik ve Yolsüzluktur. Yirmi yedi köyile beraber” on bin nüfusun oturduğu Boyah nahiyesinde ancak üç snf bir mektep yardır. Evvelce iki mek- tep daha varken bunlar tasarruf cn- dişesiyle ve binâsızlık - yüzünden İlâğvedilmiştir. Nahiye halkı, bun- dan müştekidir. Köylerinin dağınık ve nüfusları pın sz olduğu gözönüne getirilerek, Boyalı nahiyesinin ortasına düşen bir yerde 300 kişilik bir yatılı mek- tep inşa ve tesis edildiği takâirde- dir ki, bu nahiyenin mektep ihtiya- ci temin edilmiş olacaktır. Boyalı nahiyesinin köyleri arasın- da hayvanla gidilecek yollar bile ns- dirdir. Buralarda biran evvel iyi yollara ihtiyaç vardır. Bilhassa Bo- yalıyı ve Aracı büyük şehirlere kes- tlrmeden bağlıyan Boyalı * Kurşun- lu yolu da ıslah edilmelidir. Bu tak- dirde, civardaki bâkir ormanları iş- leterek büyük şehirlere ucuz keres- te temini kabil olacağı gibi çalışmak için başka yerlere giden Boyalı hal- kına da kendi yurtlarında Iş sahala- rı açılmış ve bunların yaşama sevi- yeleri yükseltilmiş olacaktır. İzmirde Bir Yaralama İzmir — Mesudiye ( caddesinde müskirat fabrikası sahibi Macidin ustabaşı Cemal, bir gün evvel işin- den çıkarılan amele Kâzım tarafın- dan bıçakla ağır surette yaralanmış- tr. Hüdisenin sebebi, Kâzımın yapı- lan rakılardan daima iş başında iç- mesi, Cemalin ustabaşı sıfatiyle bu- nun önüne geçemiyeceğini anlayın- ca, şikâyet edip Kâzumın çıkarılma- sına sebep olmasıdır.