28 Nisan 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

28 Nisan 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

— 2 1-1-939 KESKİN KAŞELERİ; Kırıklık, Nezle, Grip, Romatizma, Baş ve Diş Ağrılarına Birebirdir. TAN İstanbul Bahçekapı SALİH NECATİ e İl MERA İİ İk e RA İn Pi, Lüleburgaz Gençlerinin Verdikleri Temsil Yaşayan Ölü piyesini oynıyan gençler Lüleburgazdan yazılıyor: Temsil kolu azası bu yıl çok muvaf Halkevi temsil kolu, mevsim hase- | fakıyet göstermişlerdir. En son oyna. bile faaliyetine nihayet vermiştir. | dıkları “Yaşayan Ölü” piyesinde çok Kışa kadar köycülük ve spor gezile | muvaffak olmuşlardır. rile meşgül olacaktır. sene 0 KEFEYE YAAA LAN Ge Aydın Halkevinin Dikiş Kursu Aydın (TAN) — Halkevinin ho-| Halkevinin dikiş, nakış ve parlör tesisatı faaliyete geçmiştir. | kursu devam ediyor. Yeni müracaat- Bu sayede halk, radyo neşriyatını |lar karşısında, bu kursun bir ikincisi muntazaman din ke zaruret hissolunmaktadır Orduda Yeni Bir Hükümet Konağı Yapılıyor “Karaman İyi Suya Kavuşuyor yere süprüntü atılmaması için mü- durmuştur. İyi içme suyu temini kararlaştırıl. | mış, Ankaradan celbedilen mühendis altı saat uzaktaki Lâleköyü yakmla- | rında bulunan iyi suyun Karamana fenni surette getirilmesi için dört ay- lık çalışma kâfi geleceğini söylemiş- tir. Radyo neşriyatınm muntazaman dinlenebilmesi ve evlere gündüzün de esreyan verilmesi için elektrik te- sisatında lâzım gelen tadilât ve ısla- kalın yapılması kararlaştırılmıştır. Belediye, tarihi eserlerin zarara uğramamasına da itina eylemekte, kimsesizlere yardıma çalışmaktadır. Fakir hastalara muntazaman doktor göndermekte, bunların ilâçlarını te- mine de uğraşmaktadır. —— Besninin Suyu ve İhtiyaçları Besni (TAN) — Kurulmakta olan yeni kasabanın içme suyu ihtiyacını temin için bir fen heyeti tarafından hazırlanmış olan proje henüz taşdik olumup Ankaradan iade edilmemiş. tir. Hem bu İşi, hem de kasabamıza ait diğer işleri takip etmek üzere kaymakamımız Tevlik Kullar ve be lediye relsi M. Mutlu Ankaraya git- mişlerdir. Beyşehir Yolunda Bir Kamyon Kazası deki kamyonun yolda frenleri tutma- İz kontrolsüz bir süratle ödeta yuvarlanmağa başlamıştır. Bu sıra- da, yolculardan terhis edildiği cihet- yere düşmüş, ölmüştü Konyada İlâçlık Tütün Konya, (TAN) —C,H. Partisi şubesi, meyve ağaçlarını tütünleye » rek haşarat ve hastalıktan vikaye & çin, bu gibi ağaç sahiplerine bedava tütün dağıtmağa karar vermiştir. Denizyolları Müdürlüğü Ziraat Bankası idara meclisi rels- liğine tayin edilen Denizbank umum müdürü Yusuf Ziya Erzin bugünler- deAnkaraya giderek yeni vazifesine başlıyacaktır. Denizyolları umum müdürlüğüne tayin edilen Ibrahim Kemai Baybo- ranın teşkilât kanunu çıkıncıya ka- dar Denizbank umum müdürlüğüne vekâlet etmesi muhtemeldir. Deniz- Wierasimde Vali ve Hükümet erkânı Ordu (TAN) — Kalabalık bir hslk) © Ordu (TAN) — Çanakkaleden ve memur kütleşinin huzurile, hü- Memleket hastanemizin başhekimli- kümet konağının temel atma merasi-| ğine ve operatörlüğüne tayin edilen mi yapılmıştır. Kâzım Günay gelmiş, eski operatör Vali Baran, bir nutuk (söylemiş | Sıtkı da Çanakkaleye gitmiştir. ve temele ilk harcı koymuştur. Bun» —— ——— dan sonra şube reisi, müddelumumi Bolvadinde Ameli ve idare heyeti üzaları temele har Dersler koymuşlardır. Bolvadin (TAN) — Havaların ısın- Kızılay ması üzerine muayyen günlerde mek- top talebesi kırlara ve yakın köyle re götürülmiye başlanılmıştır. Tale- benin bu suretle nobatlar, ziraat iş leri ve hayvanlar üzerinde yaptıkları Ordu (TAN) — Kızılsy bura kon- gresi başkanlığa yeniğen Doktor Yekta Karamustafayı, ikinci bs$- kanlığa ortamektep dikiş muallimi tetkik ve tecrübeler, faydalı neticeler Bayan Mükerremi, O veznedarlığa| mektedir. Şükrü Denizi, Muhasipliğe Şükrü : Kaymazı, kâtipliğe Hüseyin İşkimi Yer yo seçmiştir. edi mec Kızılay menfaatine | İstanbuldan| Kandıra, ( Ed sl, ük mektep yanında bir çocuk bahçesi tesisine karar vermiştir. Karamanda Bir Maç Karaman (TAN) — İdmanyurdu takımı ile askeri krta sporcuları ara- sında bir futbol maçı yapılmış, iki taraf ikinci haftaymda birer gol ata- rak berabere kalmışlardır. ! güzel bir film getirilmiçtir, yakmda sinemada gösterilmesine başlanıla- caktır. © Ordu (TAN) — Büyük Şair Ab- dülhak Hâmidin ölümü yıldönümü münasebetile Halkevinde hatırası 8 nılmış, hayatından ve eserlerinden parçalar okunmustur. bank müdür muavinlerinden Hamdi Emin Çap ta Ankaraya gitmiştir. Erzincan Belediye Bütçesi Erzincan (TAN) — Belediye mec- lisi nisan içtimmlarına başlamıştır. Yeni bütçeyi hazırlamaktadır. Geçen sene bütçesinde varidat yüz bin lira olduğu halde bu yıl altmış bin Ilraya kadar düşeceği tahmin olunuyor. Bunun sebebi, geçen seneki bütçe- ye istimlâkler hasebile konulan tarik bedeli fazlasının bu yıl konmasına mahal kalmamış olmasıdır. Kızılcahamamda Hapisane Kızılcahamam (Tan) — Geçen se- ne İnşasma başlandığı halde kış do- lyisile yarıda kalan hapishanenin ikmal inşasına başlanılmıştır. Hazi- rana kadar bitirilmesi ve mahpusla- rın şimdiki gayri sihhi yerden oruya taşınmaları bekleniyor. Sivas Vali Vekilliği Sıvas, (TAN) — Nazmi Tokerin Kayseri mebusluğuna intihabile in- bilâl eden valiliğimiz vekâletine mül kiye müfettişlerinden Osman Nuri Egeli tayin edilmiş ve vazifesine baş- lamıştır. Burdurda İçme S Burdur, (TAN) '— Beline reisi, Nuri Artok, her şeyden evvel İyi içme suyu teminine çalışılacağını, bundan sonra da çocuk bahçesi yas pılacağını söylemiştir. Karaman (TAN) — Belediye, her | nasip mahallere küçük sandıklar koy | Konya, (TAN) — Beyşehirden gel- mekte olan şoför Yusufun idaresin- le memleketine dönmekte olan Halil | YAZ GİRİŞİ... ALMAN SALDA Fotoğraf Makineleri 434-120 - 45X6 - 6X9 » 6X6 $ AY VERESİYE Komple Bisikletler 86 AY VERESİYE İsviçre Cep ve Kol Kadın, Erkek Saatleri ve Hediyelikler 8 AY VERESİYE Ev elektrik âletleri ve avizeler VERESİYE OSMAN ŞAKAR ? Bankı G yad Voyvoda Tan, Beyazıt : Üniversite Cad: Ni Kadıköy : İskele Cad. 33/3 Galata İ Polatlı sulh hukük mahitemesin- den: Inhisarlar idaresine izafetle Po- | latlı memuru Ahmet Oztüzünün eski memur Ahmet Palazoğlu lenhine| açtığı 247 lira 50 kuruş tazminat da- vasının kaybolan müdütaaleyh gıya- | bında yapılan duruşması sonucunda; Mahkeme divanhanesine talik edil. miş olan ilâmda tafsilen yazılı oldu. ğu üzere 1701 sayili kanunun me- vaddı mahsusasile 1918 sayılı kanu- nun 25/1 nel fıkrası mucibince he- yeti mahsusaca tayin olunan 8 şahıs- taki (113) lira (50) kuruş para cezas | sının memuriyet vazifesini ifada ih- mal ve teseyyübü neticesi müruru| zamana uğramasına ve bu suretle| haksız bir hareketle idarenin muta- zarrır olmasına sebebiyet verdiği &a- bit görülen dava olunandan bu pürs- nın borçlar kanununun 41 inci mad- desi mucibince tazminen bittahsil Po- latlı inhisarlar idaresi veznesine ya- | tarılmasına ve 5 liradan ötürü mua-| razanın menine ve İeragata binaen İ#szlaya taallük eden davanın sukutu- | na ve (1164) kuruş dava masrafının yarısının ve (227) kuruş harcın dava olunana aidiyetine 12.4939 da 939/ 102 sayı ile dava olunan gıyabında karar verildiğinden yeri ve yurdu İ belli olmıyan mumaileyhin usulün 144 ncü maddesi mucibince tarihi - lândan itibaren bir ay içinde bü ka- rar aleyhinde temyiz yoluna müra- caat edebileceği mozkür karar ikti Zasından bulunduğu tebliğ makam BAKER Ayakkabları Rahat ve sağlamdır. Bu ayakkabları almakla iktı- zırda yerli ve ecnebi malı zen- gin çeşitlerimiz vardır, Geliniz, görünüz ve intihap ediniz. ——————şğşZşğZ— —— — —ğ—ğş—ğ. Edirne icra memurluğundan: İpotekli olup bir borcun temini is- tifası için paraya çevrilmesine karar verilen, Edirnede iki köprü arasmda kâin ve halen Trakya un fabrikası mamile maruf (92548) lira muham- men kıymetli, zemin katile beraber dört kat kâgir ebniyeli, yanlarında depo halinde kullanılır ayrıca ilâve- leri, büyük bir avlu, alir ve zahire ambarlarile çiçek ve meyva ağaçları bulunan bahçe, içerisinde elektrik ve su tertibatını hâ&vi un fabrikası, da- hilinde bulunan bütün alât ve ede-| vatile halen işler bir vaziyette açık | şartnamesi herkesin görebilmesi için arttırma ile satışa çıkarılmış olup! 3.5.939 tarihinde Adliye divanhanesi- ne asılacaktır. Birinci arttırma 7.6939 tarihine raslıyan çarşamba günü saat 10 dan 12 ye kadar dairede yapılacaktır. Bu arttırmada verilen bedşl muhammen kıymetin yüzde 75 şi ile birinci de- vecede ipotekli * alacağın tamamını bulduğu takdirde arttıranın üzerin- de birakılacaktır. Aksi takdirde art- tırma daha on beş gün uzatılarak i- kinci arttırma 21 lıyan çarşamba günü saat 10 dan 13 ye kadar yine dairede yapılacaktır, Bu arttırmada dahi verilen bedel mu- hammen kiymetin yüzde 75 şini bul- madığı ve rüçhanlı alacaklı olan birin | ci derecede ipotek sâhibi alacağının | tamamını bulmadığı takdirde satış 2280 numaralı kanun hükümlerine tevfikan beş sene mirüdetle tecil edi- lir, Satış, peşin para iledir. Arttırma- ya girmek istiyenlerin, kıymeti mu- hsmmenenin yüzde 75 ğu nisbetin- Marmara Üssübabri K, Satm Alma Komisyonundan: Cinsi Kilosu Tahmini fiatı İlk teminatı Pazarlık günü ve saati Kuruş Lira Krş. Pirinç 10.000 2 187 50 3/Mayıs/939 18 Sadeyaı 2.500 100 187 50 ri 1 — Komutanlık deniz erlerinin ihtiyaçlarından olup yukarda cins ve mikdarı yazılı iki kalem yiyecek maddeleri ayrı ayrı şartnamede ve pazarlıkla satın alınacaktır. 2 — Pazarlıklar İzmitte Tersahe kurşısındaki komisyon binasında caktır. Bu işe ald şartname bedelsiz olarak verilir, 3 — İsteklilerin yukarda yazılı ilk teminatlarile birlikte ve kanunun istediği yesikalarmı ibraz etmek üzere müayyen gün ve saatte komis- yona müracaatları, “2886” GÜZE la ün GA dal Şa se AM rma ARM Kr MR İY, TÜRK HAVA KURUMU 27.ci TERTİP BÜYÜK PİYANGOSU Birinci keşide: 11/Mayıs/939 dadır. Büyük ikramiye: 40.000 Liradır.. Bundan başka: 15.000, 12.000, 10.000 liralık ikramiyelerle (20.000 ve 10.000) liralık iki adet mükâfat vardır... Yeni tertipten bir bilet alarak iştirak etmeyi ihmal etmeyi- niz. Siz de piyangonun mesut ve bahtiyarları arasına girmiş olursunuz... Muhabere ve Münakale Vekâleti İstanbul Elektrik lİşleri Umum Müdürlüğünden: 1 —C. İF. İstanbul testim şartile alınacak olan ve muhammen be- deli “g 2" dokuz bin beş yüz yirmi yedi lira doksan iki kuruş tutan 3000 adet i numaralı türbin kondansör borusu kapalı zarf usulü ile ek. siltmeye konmuştur. 2 — Eksiltme 25/5/939 perşembe günü saat 15 de idarenin Tünel üs- tünde Metro han binasının 5 inci katında toplanan eksiltme komisyo- nundâ yapılacaktır. 3 — Bu işe ald şartnameler ve mukavele projesi müdürlüğünden ücretsiz olarak almabilir. 4 — Muvakkat teminat “714,59” yedi yüz on dört lira elli dokuz ku- ruştur. 5 — Teklif mektuplarmın 2490 sayılı kanunun ahkâmma uygun ola- rak ve eksiltmeden en az bir saat evvel makbuz mukabilinde komisyon “agg idarenin Levazım reisliğine verilmiş bulunması lâzımdır. İsianbul İlânları Aİ Keşif bedeli 722 Tira 53 kuruş olan Kumkapıda Mabeyinci yokuşunun kaldırım. tâmiri açık eksiltmeye konulmuştur. Keşif evrakile şartna- mesi Levazım Müdürlüğünde görülebilir. İstekliler 2490 sayılı kanunda yazılı vesikadan başka bu işi yapabileceğine dair Eminönü Beşmühen- disliğinden alınacak vesika fle 54 lira 19 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektubile beraber 9/5/939 Salı günü saat 14.30 da Daimi Ene mende bulunmalıdırlar. (B.) (2790) Toprak Mahsulleri Ofisi İstanbul Şubesinde! DEPO ARANIYOR Afyon koymağa elverişli ve eb'adı asgari 300 metre murabbaımda ol- mak kaydile ellerinde mevcut baş deposu bulunanların kiralamak ü- zere Liman hanindeki Şubemize müracaatları. “2907” Muhabere ve Münekale Vekâleti İstanbul Elektrik İşleri Umum Müdürlüğünden: 1 — İdaremiz ihtiyacı için muhammen bedeli “23450” yirmi üç bin dört yüz elli lira tütan 350 ton mazut kapalı zarf usulü ile satım alna- caktır. 2 — Eksiltme 26/5/939 cuma günü saat 15 te idarenin Tünel başında Metro hah binasının 8 İnci katında toplanacak arttırma eksiltme ko- misyonunda yapılacaktır. 3 — Bu işe sit şartnameler idarenin levazım dairesinden parasız ola- rak tedarik edilebilir. 4 — Muvakkat teminat miktarı “1758.75 bin yedi yüz elli sekiz Jira yetmiş beş kuruştur. $ — Teklif mektuplarının 2490 No.lu kanunun ahkâmina uygun ole- rak ve eksiltmeden en az bir saat evvel komisyon relsliğine makbuz mukabilinde verilmesi lâzımdır. “2818” İstanbul Ziraat Bankasından: 1 — Bankamızın Çal şubesine olan borçlardan dolayı Üsküdar ma- Hye şubesi tahsil şefliği elile haciz edilen Kuzguncukta Nakkaş mevki- indeki Üryani zade Cemil molla ve evlâtlarının köşkünde bulunan yer halısı, oda takımları, portmanto, avize, ayna vesaire muhtelif cins ev eşyaları 2/5/930 Salı günü sant onda mahallinde açık arttırma suretile satılacağından taliplerin yevmi mezkürda mahallinde hazır bulunacak me: müracaati. 2 — Mahcuz eşyanm satış fiatı muhammen bedelinin yüzde yetmiş beşini bulmadığı takdirde ikinci açık aritırmasının 9/5/8939 salı günü #aat onda yine mahallinde açık arttırma suretile satılacağı ilân olunur. ————————mmm———————-- vermeleri lâzımdır. Mezkür fabrika- | tarihinden İtibaren yirmi gün içinde nin üç senelik müterakim vergisi | evrakı müsbitelerile dairemize bil- ırçluya ait olmak üzere bedeli me- | dirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hak biden ödenecektir. Belediye resimle- rİ ve evkaf idaresi borçları müşteri- ye aittir. 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun 126 ıncı maddesine tev- fikan hakları tapu sicillerile sabit o)- mayan ipotekli alacaklılarla diğer a- lâkadaranın ve irtifak hakkı sahip. de pey akçesi veya milli bir banka» mn o miktarda teminat mektubunu lerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan Iddlalarını ilân ları tapu sicillerile sabıt olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Daha fazla malümat almak isti- yenlerin 1937/1081 numaralı dosya- da o mevcut evrak ve mahallen tu- tulan vaziyet ve takdiri kıymet rapo- rile fabrika krokisini görüp anlama” ları ilân olunur.