16 Mayıs 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

16 Mayıs 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Mahkermelerde Bir Celebin Kumarla 2600 Lirasını Almışlar Polis, Çemberlitaşta Tavukpazar'n- | — Bay reis, ben celebim. Anadolu- da Romanyalı Mehmedin evinde ku- | dan koyun getirir, burada” satarım. mar oynandığından şüphelendiği i- | Beni bir gün bir arkadaşım, Roman- çin evi nezaret altma almış ve müd- | delumumilikten de bir srama emri çıkarttıktan sonra evvelki o gece ansızın bir baskın vermiş ve içemle barbut oynayan beş kişiyi cürüm va» sıtası olan oyun âletlerile ve masa > üstündeki 35 lira ile beraber yakala- mıştır. Bunlar Muharrem, Roman- yalı Mehmedin karısı Yaraşova, Mo- ses oğlu Sergis, diğer Sergis, kolsuz Nuri, Hasan oğlu Mehmettir, Meşhut suçlara bakan Sultanah- met üçüncü ceza mahkemesi, bunların duruşmalarını yaptı. maryalı Mehmetle karısı ve Hasan oğlu Mehmet hâdisöyi taeşemen in- kâr ediyorlarâr. Muhârrem ise ken- » disini müdafaa ederken- er erer Harmanyerinde © me fırıncı Ahmedin Bulunan Fare Davası Bitti Sultanahmet sulh Ikinci cöza mah- kemesi dün Çarşıkapıda Ahmedin fi. © rninın harman yerinde bulunan si çan davasını neticelendirdi. Ehlivu- kuf ve dinlenen şahitler harman ye- rine fmdık faresinin çıkabileceğini süylüyorlardı. Esasen zabıtai beledi- ye memurları da burada fareyi gör- düklerinde ısrar ediyorlardı. Mahke- itirazını varit bulmadı, belediyenin verdiği üç gün kapanma cezasını yerinde büldü ve tasdik etti. Ahmedin fırını üç gün Kalp Beşibiryerde Sürmüş Dün ağır ceza müâhkemesinde Ka- sımpaşada oturun Hikmete Kalp beşi bir yerde sürdüğü iddiasile tevkif &- — dllen Hulüsi ile gayri mevkuf arka- daşı İbrahimin duruşmalarına devam, edildi. Şahitler dinlendi. Şahitlerden birisi: — Ben Hikmete kalp beşi bir yer- de verirlerken görmedim. Fakat ken- disi bana anlattı, O gece kümar oy- .namışlar, Hulüsi yutulmuş, Hikmete .para yerine kalp bir beşi bir yerde ermiştir. Bunu poliste de itiraf et- tiği için kumar oynanan ev kapalı. © mıştır. Gelmiyen şahitler vardı. Muhake- me onların çağırılması için tehir e- dildi. N Sabun Kazanı Cinayeti Muhakemesi Dün ağır ceza mahkemesinde ge- çen sene sabun fabrikasında bekçi Şevketi boğarak kazana stan Mus- tafa oğlu Mansurun muhakemesine devam edildi. Mahkemede Şevketin oğlu Mustafa da müdahil sıfatile bu- Junuyordü. Mahkems geçen celsede hâdise yerinde yeni bir totkikat ya- pılarak incelemiyo karar vermiş- ti. Dün de bu kararın: sonraya bira- karak şahitlerin dinlenmesine lüzum gösterdi. ; Hakemi ğin Yeni Sabah Beraet Etti Dün Asliye ikinci ceza mahkeme- sinde İmpeks şirketi müessislerinden Kemal ve Şakir Sedenin kardeşleri eski Denizbank teknoloji imüdürü Süleyinan Seden tarafından Yeni Sa- bah ve Cumhuriye: gazeteleri aley- hin açılan davalara devam edildi. Mahkeme Yeni Sabah gazetesi hak- kinda beraet kararı verdi. Cumhuri- yet gazetesi aleyhi oki davayı da karar için başka bir güne bıraktı. m Seyyar Satıcının Marifeti Mehmet isminde bir seyyar satıcı dün gündüz kafayı çekmiş, Galataya Kemeraltına gitmiş, oradaki umumi dınlara sarkıntılık yapiyormuş. Ka | suçlar müddejumumi dün | To | yalı Mehmedin evine götürdü. Ora- da kumar oynuyorlardı. Ben de oy-| nadım. Sekiz günün © içinde benim| Bir Yağcı ve Bir Şekerci Hapse Mahküm Oldular Seyyar yağ satıcı Konyalı Meh - met pamukyağı ile karışık yağ sa- tarken belediye zabıtası tarafnıdan yakalanmış ve yağından alınan nü- müne belediye kimyahanesinde tan» Mil ettirilerek karışık olduğu anlaşıl- tam 2600 liram: aldılar. Ben bu pa-|dığı için müddelumumi!liğe verilmiş. ramı geri alabilmek için evlerine de-| vam ve oyunlarına iştirak ediyor- dum. Canım yandığı ve ticaret işle- rim altüst olduğu için beni mazur görmenizi temenni ederim, diyordu. 'Moses oğlu Sergis ile kolsuz Nuri de kumar oynadıklarını itiraf ettiler, Hâkim şahitleri dinledikten sonra hepsinin suçlarını sağit gördü. Mu- harremle Romanyalı Mehmet ve ka- rısı Yaraşovaya beşe: gün hapis akt- mışar lira para cezası, iki Sergisle Nuri ve Mehmede de onar lira para cezası verdi. Bir Doktor Olümden Suçlu Görüldü Ağır ceza mahkemesi dün bir ölür me sebebiyet dayasma başladı. Da- vact posta müdürlerinden Nadir A- tasay, suçlusu da eskiden Erenköyün. de Altıntarlada serbest doktorluk ya- pan ve şimdi Kütahya hastanesinde nisaiye şefi bulunan doktor Ratiptir. Davacının iddiasına göre, hâdise şu- dur: Nadir Atasayın refikası Bayan Kâ- mile kâmile imiş, bir yolculuk meti-| cesinde rahatsızlanmış ve 3 eylül 936 tarihinde Erenköyüm loktor Rati- | be müracast etmiştir. Doktor kendi- in N | Bir gün sonrada Kâ minde bir ameliyat yapar. Cocuğü a- lırken bir âlet rahmi yırttıktan son- râ 25 santimetre içeriye girer (ve barsakları parçalar. Doktor Ratip,| hastasının vaziyetini tehlikede gö-| rünce Üsküdar Nümune hastanesine | gönderir, hastana başkası tarafından | müdahale edilen ve çocuğu alinan bu hastayı kabul etmek istemez. Fa- kat zavallı kadının sıhbi vaziyetini tehlikede görünce doktor Bayan I£- fet ile Operatör Zeki Tektaş müda- hale ederek bir ameliyat yaparlar. Kadının rahmini çıkarırlar, barsakla- rmı dikerler, Fakat kazuratın harice, defedilmesi için bir mahreç birakıl- mamıştır. Bunun için de kadın öl müştür. Ceset morga kaldırılmış, Adli Tıp işleri müdürlüğü hâdisede doktorla. rah İrın üçünü de suçlu bulmuş ve müd- delumumilik te tahkikatın bitirerek (doktorların üçünü de sorga hâkimli- ğlne vermiştir. Bursda doktor Bayan İfetle Zeki Tektaş itiraz etmişler: — lik ameliyatı yapan, kadının rahmini ve barsaklarını delen doktor Ratiptir. Biz fennsa mecbur olduğu- muz bir müdahale yaptık. Ameliya- tamız da yolundadır. Fakat kadın da- ha evvel aldığı yaraların tesiri altın- da ölmüştür, demişler. İstintek hâkimi, bu itirazla bera- ber morgun raporunu Ankaradaki Yüksek sıhhat şürasına göndermiş ve vaziyetin aydınlatılmasını istemiştir. Süra hüdisede Hfstle Zeki Tektaşın tir. Sultanahmet sulh ikinci ceza mahkemesi, dün Mehmedin duruşma- sını yaptı. Mehmet: — Ben yağı hazır aldım. Aldığım gibi de satıyordum. Karışık duğunu bilmiyordum, diyordu. Hâ- kim kimyahanenin rapozunu okudu Zaptı imzalayan memurları dinledi Mehmedin suçunu sabit gördü. Ken disine bir ay hapis ve bir ayda sa- natten memnuiyat cezası verdi. Mübaşir bundan sonra salona Şek zadebaşmda şekercilik yapan Ahmo- di aldı. Bu da akida şekerlerini bo yadığı halde kavanoza bunların bo- yalı olduğunu gösteren etiket koy- mamaktan suçlu idi. Suçln kendisini müdafaa ederken kısaca kanunun bu maddesini bilmediğini söylüyordu. Hâkim şahitleri dinledi. Bunun da suçunu sabit gördü. Kendisine bir ay hapis ve bir ay sanatlen #en ce- zası verdi. Hâkim suçlunun temayü- lü ahlâkisini nazarı itibara alarak ce- zasını tecil etmiştir. TEŞEKKÜR Dün Emine Santuru hilkatin şaş- maz hükmüne serfiru ederek topra tevdi ettik, Şimdi fennin ölümle yet- miş dört gün süren bu mücadelesini bütün hazakat ve ditayetlerile idare eden Üniversite Tip fakültesi ila G hane seririyatı muhterem profesör- lerine ve'Şişli Sıhhat Yurdu ailesini teşkil eden umumdoktorlar ile me- murine ve Heybeli sanatoryol mü- İdürü ile hususi üstat doktorlara şük- — Eğer bana otuz...) ii eyienerirre kürtaj yapar, çocuğunu A a yay Tıp fakültesi dekanlığı ile Askeri Tıbbiye müdürlüğünün ce- naze merasimine gösterdikleri yük- sek alikaya ve Bminenin gerek Tıb- biyedeki ve gerekse Şişli Terakki 'i- sesindeki arkadaşların o cenazesini ellerinin üzerinde taşımak suretile İ gösterdikleri civanmerdane | hassasi- yete ve cenazeye iştirak lütfunda bu- Yunan ve telgraflar ile, mektuplar ile taziyemize şitap eden ve gönderdik- leri çelenkler İle merasim güzergâ- hını seyyar bir bahçe haline getiren umum zevafa en derin ve en kalbi te- şekkürlerimizi arzetmeği vecibe sd- deyleriz. Eminenin annesi Senive Santur, Şişli Sıhhat Yurdu ailesi Dr. M. Ikiz, F. Santur, C. Derviş Teşvikiye Sağlık evi ailesi: Dr. 1 O. Güçer. . * TEŞEKKÜR Çok sevgili ve kiymetli “annemiz Bayan Esnanın acı kaybı dolayısile aldığımız taziyetnamelerle ve cena- esliyet lüt funda bulunan muhterem zevata bu suretle arzı şükran ve minnettari ey- lemeği teessürümüze hağışlamalarını hürmetlerimizle rica eyleriz. Müldür ailesi Toplantılar, davetler : Kadın Hekimleri Aylık Toplantısı ze merasimine iştirak! suçlarını görmediği için sorgu hâki- mi yalnız doktor Ratip aleyhine dava açmıştır. Dün mahkemede suçlu ile avukatı bulundular. Davacıyı da bir avukat temsil ediyordu. Suçlunun a» vukatı Sıhhat şürasının kararma i- tiraz etti, Raporun tekrar Tıbbi ade liye gönderilerek tetkikat yapılma- sını istedi. Davacının avukatı son sözü Sıbbat şürası söylediği için bu talebin ter- vicine imkân bulunamıyacağını ileri sürdü. Müddelumumi de bu isteği tet 'kika lüzum gördü. Davayı 26 hazira- na talik etti. gn am a m am etmiştir. Polis Mehmedi, dün meşhut verdi. As- şikâyeti üzerine bekçi Nuri, | iye dördüncü ceza mahkemesi du- di menelmek istemiş, o da kı- | ruşmasını yaptı. Kararını bugün biİ- | tesrinde toplanmak Üzere kış mesiriminin | ca bekçiye vazife halinde hakaret direcektir. Türk Ginekeloji Kururyu, bu mertslmin #oh toplantısını Dr. Orhan Tahsinin kanlığında yaptı. Bu celsede Dr. Ahmet Asım Onur: Bir hastadan a- | meliyatla; çıkardığı rahim ve yumurtalık! urları (Myome ve Adenomyosis) göstere” tek, bunlar hakkında izahat verdi. Keza çok kanayan gebe bir kadında yaptığı Kayser #meliyesine dalr tafsilât verdi, Ve rahenin alt kısmına yapışmış olan meşi- meyi (Piacenta Praevin Totalis) yüstere Bu vakalar için yapılan görüşmelere Orhan Tahsin, Ahmet Asım Onur, Hadi İhsan Gediz, Nuri Süleyman Canbakan, Şükrü Fazl İlkel, İhsan Asif, Robert Ba- Yaz, Leontiyadir, Sinay ve Ftesko iştirük Kurum, yeni çemiyeller *kanununa gü- ye, nizamnamesine İvesi deleri tesbit ve kabul elerek, gelecek ire-! iştimalarına son verdi. eden made | TAN 16-5-939 Hava Şehitlerimiz İçin |EZ8:222 Dün Fatihte Hazin Bir Yapıldı çinden kopan bir sevgi've saygı ile anıyor. İhtifal Hava şehitleri ihtifal! dün saat 14 te Fatih parkı içindeki âbide önünde binlerce halkin da iştirakile yapıl- âr Abidenin etrafı C. H. Partisi, İs- tanbul komutanlığı, Belediye, Haya Kurumu, hava zabitanı ve şehrimiz- deki bilimum bankalar tarafından gönderilen çelenklerle süslenmiştir. Merasimde vali müavini Karataban, İstanbul komutanı Ge- neral Halis Bıyıktay, Merkez komu- tanı Cemal Akan, hava müsteşarı Zeki Dolan, Fatih kaymakamı İhsan Sakızlı, yüzlerce hava, kara zabita- ni ile mekteplilef ve halk hazir bu- lundular, Merasimi merkez komutanı Cemal İ Akan açti ve hazirunu hava şehitle- rini selâmlamağa ve bif dakika ih- tiram vakfesine davet etti. Bu sıra da Fatih, Beyazıt, Selimiye, Taksim ve Maçkadan toplar atılıyor, Ilman- daki vapurlar düdük çalıyorlardı. Bundan sonra ilk olarak, ordu na- mına hava yüzbaşısı Kemal Çolakoğ- lu kürsüye geldi ve ezcümle şunları söyledi: — Yurdun aziz şehitleri; milli duy- guların manen beslendiği böyle bir günde, büyük Türk milleti sizleri i- ÖLÜM HABERLERİ Ra RK NR HAZİN BİR ÖLÜM Tarih Muallimi İHSAN ŞERİF SARU dü Ma, ailesi etli Memlekete binler-| Se genç yetiştiren de (Baba) alan İhsan Şerif Saru'yu ebediyen kay- betmekle muztariptir. Cenazesi Bu- gün seat 15.30 da Gülhane Hastane- sinden kaldırılarak namazı ikindiyi müteakıp Sultanahmet Camiinde kı- lındıktan sonra Edimmekapı oŞehitli- dindeki Ebedi Metfenine tevdi edile- cektir. Kederli allesine, teselliye mubtaç yavrularına, kalpleri onun sevgi ve saygısiyle dolu olarak arkasından ağlayan talebe ve öğretmen evlâtla- vaslını * VEFAT Hikim ve müderris lacı ' Osman Nuri oğlu, Gümrük ve Inhisarlar Ve- kâleti müfettişlerinden Medeni Ince- oğlunun ağabeyisi, öğretmen Hikmet Şölenin kâyın biraderi, mülekaii kay- makam Neşetin damadı, hâkim.Ad- nan ve doktor Asımın enişteleri, Şü- rayı Devlet müddelumumilerinden Zihni İnceoğlu 15.5.939 günü sabahı vefat etmiş ve İçerenköyündeki aile kabristanına defnedilmiştir. ” 3 Bir Muallim Vefat Etti İstanbul Öğretmenleri Yardım Gemiys- dinden: Beykoz Sarıpınar okulu öğretmeni Ha- ee İper'i maalesef azümızdan ebediyet kaybettik, Kederli silesine ve sayın 30 Kadaşlara taziyetlerimizi sunariz. Hüda | İkisyıldanberi ve-| rimli çalışmasiyle | rına samimi taziyetlerimizi sunarız. an sonra Havs Kurumu na- ehir Merlisi özasindân Meliha Avni de söz alarak ezcümle dedi ki: - Bütün bir milletin sevgisi ile mezar önündeyiz. Butayi biriken, buradan geçen sayısız Insanlar, bü- İ yük bir huşu içinde bu mezarın kâh- raman. çocuklarmı; çok içten, tâ gö- nülden hir unutmadan anıyorler, | (15 mayıs, Tütk havalarınm cesur İbekçilerine htirmet günüdür. 15 mayis, Türk kahramanlık tari- hinin sanlı birkaç yaprağıdır. Bin sayat, bin sevgi, bin alikuş bü desta- nı yazanlara ve yaratanlara... Meclisi namına söz aldı ve hislerini söyledi. ; Son olarak Üniversite ve yüksek okullar Tamına Tıp, Fakültesi son sınıf talebesinden Cengiz Hener de bir nutuk söyledikten söntü bir man ga asker tarafından hsvaya üç el teş adildi, Bunu müteakip askeri se talebeleri, bir piyade taburu, bi topçu bataryası tarafından bir res- mi geçit yapılarak merasime niha- yet verildi. İMahkâm ve Mevkuflar Namına Gönderilen Posta Havaleleri Ankara, 15 (TAN) — Mahküm ve mevküflar namlarına gönderilen ha- vale ve mersülelerin alınmasında ve kendilerine verilmesinde muhtelif tarzlarda muamele yapılmakta oldu- j4u anlaşılmıştır. Muamelâtta ii dı ve ceza evleri inzibatmın halelden ahcur © “imiz rma gönderilen havale ve mersülele-, rin buhların altı avda” “bir yenilen- mek üzere müşterek bir İstida ile| mutemet tayin edecekleri ceza evi müdür veya memurlarından biri va- srtasile ve mahcur mahküntlar nam- larına gönderilen havnle ve mersüle- lerin de kanuni mümessi'leri turafın- dan alınarak kezalik ceza evleri müdür veya memurları marifelile kendilerine verilmesi Adliye © Ve- kâleti tarafindan »lâkadarlara bir ta- mimle bildirilmişti Bir Alayımıza Sancak Verildi Mersin, 15 (TANİ — Bugün şeh- rimizdeki alaya sancak verileceğin:| den yirmi binden fazla bir halk küt- lesi erkenden merasim mahallini dol. durdu. Mersin ha'kı âdeta bir bay- ram heyecanı içinde idiler, Muayyen saatte meydanda mevki alan alaya, Orgeneral İzzettin Ça- kışlar tarafından sancak verildi, bu münasebetle yapilan askeri merasi- mi halk candan alkışladı. Maden Ocaklarında Kurs Ankara, 15 (TANI — Sınaf mües seselerde ve maden ocak'arında'mes- İleki kurslar açılması hakkımdaki ni- İ zamname ile tapu ve kadastro umum İ müdürlüğü teftiş heyeti nizamname” si Vekiller heyetince tasdik edilmiş- ön : — Bütün Amerika donanması ının iştiraklariyle hazırlanan... — Panama kabarelerinin Rumbalariyle süslenen... — İspanyol kadınlarının işvelerinden ateş alan... Neş'e,. Zevk... ve Kahramanlık dolu Film : | TARLKÇ E SO Zeki DENİZALTI -D-İ Memleketimizde şimdiye kadar yapılan Türkçe Filiml. lerin en güzeli BU PERŞEMBEDEN İTİBAREN LÂLE siNEMASINDA bağlanmış çiçeklerin bırakıldığı bir) Bunu müteakip Fatih Halkevi baş-| kanı Avukat Sırrı Enver Batur Şöhir) ANKARA RADYOSU 1439 m. 18) Kes, 120 Kw. 1974 m. 15195 Kes, 29 Kw. 3 m. Bâöâ Kas, 20 Kw. Dalga Uzunluğu Türkiye Radyosu Ankara Radyosu Türkiye oRadvodifüzyon (Postaları Salı, 16. 5. 1939 1240 Program. 12,35 Türk müziği (PL) 135 Memleket saat ayari, toloji haberleri. 13,13 program — Pİ) 1345 Odin santi) 1830 Program, 18.35 Afüzik (oda müri- # — PL) 19 Konuşma, 1915 Türk mü 2iği (Faml heyeti). 20 Memleket sani yo- ri, ajans ve meteoroloji haberleri, 20,15 Türk müziği: 1 — Suzidil pestevi, 2 — Tonburi Ali Etendinin suzidil ağır sema- isi: (Kanı yadı Tebinle) 3 — Haşim yin suzldül şarla: (Mesken oldu bize dağ- lar) 4 — Nuri Halil Poyrazın şarkı (Sev- da elinin bülbülü.) 5 — Cevdet Kozsn VA irsi, & — Leon Haneiyanın surt- dil şarkı: (Cama gamı aşkınla) 7 — Şerif İlinin suzid) şarkı: (Hasretim çok eski- diri 8 — İsak Varonun hüzzam şarkı (Kaç yil beni seni 8 — İsak Varonu viç sarkı: (Son ayrılığın matemi) 10 — Sadettin Kaynağın hicaz şerler (Benim Gönlüm bütün) İl — Sadettin Kaynağın büselik şarkı: (Saçlarıma ak düstü) 21 Konuşma, 21,15 Esham, tahvilât, kamdı- yo - nukut ve zirast borsam (fiyat) 225 Neseli plâklar — R. 2130 Müzik (Radyo Orkantrası — Şef: Praetortus) 1 — Franz Schubert: Uvertür Re majör (İlalienizch) Yelix — Mendelesohn — Barthölde: 8 üncü Senfoni la minör, op; 56 Entro- düksyon ve Allegro açltato — Seherzo üsssi Vivace — Adaylo cartabile — Al- legro güerrieto ve Finile maestaso. 3 — ur A.Ç AP anı ve meleo- Müzik (Karı — 4 Konuma İ dermiştir. Lâyiha Charles Göynod. — Faust operasının ba- Jet mritiriği. 2230 Müzik (Opera aryaları— PL) 28 Son ajana haherleri va yarınki — İnrogram. 23.15 — 24 Müzik (Cexband — Pi) Yalovada Parasız Toprak Verilecek Yalova kaplıcalsrı işletmesi ve kap Ucaların inkişafı işinin Sıhhat, Vekâ- letine devri hakkındaki kanun Jâyi İ hasını hükümet Millet Meclisine gön- esaslarına göre, Yalovada bulunan sıcak ve soğuk su kaynakları ile kaplıcalar ve bunlara ait binalar Sıhhat Vekâletine devro- lunacak ve “Yalova Kaplıcaları İş- letme İdaresi” namile bir idare ku- rulacaktır. Bu mntakada hususi mesken, ofel, pansiyon, kapalı eğlen- ce yerleri, gazino ve lokanta tesis etmek İsteyen vatandaşlara parasız olarak hazineye ait araziden lüzumu kadar arsa ferağ ve temlik oluna caktır. Bu binalar, kanunun neşrin- den itibaren tamamen kâğir veya be İton olarak inşa edilecektir. Her bi- na İçin parasız verilecek arsa mik- tarı iki bin metre murabbamı geç miyecektir. Yalova kaplıcaları İşi me idaresi, Sıhhat Vekâletinden ala cağı emir üzerine müracaat sirasi gö- zetilmek suretile kime, ne miktar 4 razi tefviz edileceğini krokisi ile bir- likte Yalova kaymakamlığına bildi- recek ve hemen tapuds tescil mua melesi yapılacaktır. Lâyihada, Yalova kaplıcaları iş letme İdaresinin teşkilât, vazife ve mesuliyeti hakkında hükümler var* dır ————— Gülhane Müsamereleri Gülhane hastanesinin o dokuzuncu mü” sameresi 18 « 5 - 680 T, de Profesör Ke” mal Hüseyin Boskanlığsda toplanmıştır. Protestir Abdülieğdiğ Noyan tarafınd! Poligloboli valid, bro, Bürkan Urus (a- rafından çok nmlir bir hipetkerâtar ihti” İ yozitorm “eberalize iafde vakası, Doktof Palk tarafından dalga ile sinüzit tedo- Derkum yomatizmalak We Ağdavi ile alınan netice. Söze iştirak ederler: Prot, Ahdülkedii, Nüzüm Şakir, Murat, Nüzhet Sekir, Vw” di, Burhan Uruğ, We Dr. Vasfi Yener Grük etgilşlerdir. Yarn Matinelerden itibaren Sinemada. Tek: 21ş4N e FERAH Şafağa Dönüş | Danielle Darricux >