19 Mayıs 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

19 Mayıs 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

un EEE YL menlinin didim 4 Imar İşleri Başarılacak (Başı 7 incide) şehrini, kendi evleri saymanın me- suliyetini kavramış arkadaşlardır. | Aramızda tam bir anlaşma var; Binaenaleyh vaatlerimizi yerine | getirebilmek imkânlarının hepsine | birden sahip bulunmanın emniye- tile işe başlıyoruz: Böyle olduğu içindir ki, bir sene sonra, yine si- zinle konuştuğumuz gün, yüzümün kızarmıyacağından eminim!” özlerini tamamlıyan azim- kâr muhatabıma, sigara pa- ketimi uzattım. Aydınlık simasının © daimi nezaketile gülümsiyerek: “.- Teşekkür ederim! dedi, kul- lanmıyorum?” Bu cevabı, İstanbul valisinin şah- si hususiyetleri hakkında da ma- lümat edinebilmek için bir fırsat saydım ve: — Galiba, dedim, lanmıyorsunuz? “— Hayır. Ne sigara, ne de kumar!” “— Ya boş vakitleriniz?” “— Boş vaktim yok dersem, gül- meyin. Meselâ bana en fazla zevk veren seyir, sinemadır: Halbuki Iş- tanbula geldiğimdenberi, ancak bir tek film görebildim: Hani şu, çok methedilen “Büyük Vals” filmini. Fakat inünin ki, onun da baş tara- fına yetişemedim, sonuna kadar da kalamadım. İki defada, hemen he- men vazifeten tiyatroya gidebildim. Bereket ki, sinema sevgisi bende bir iptilâ halinde değildir: Daha doğrusu, hiç bir visim yoktur, di- yebilirim. Zaman, zamon, ben bi- le: içki de kul- ne içki, “ — Acaba, benim hayatta zev- kim nedir?” diye düşünürüm ve cevabımı bir türlü bulamam. Fâ- kat, bu sözlerime bakıp ta, beni, hiçbir şeyden zevk duymiyan bir bedbin sanmayın: Messlâ, bir işi başardığım anda duyduğum key- fin adına: “— Saadet!” diyebilirim. Ve yine meselâ; Ate; İKİ Yav: rum, bana başka bir zevk aramak lüzumunu duyurmuyorlar. “Zev- kim yok!!” deyişim, bugün, kumar, sigaraya “zevk” denildi- ğini hatırladığım içindir! * — Yavrularınızdan biri Gala- tasarayda galiba?” '— Evet. Iki yavrum var: On üç yaşını bitirmek üzre olan büyük oğlum Galatasarayda.. Diğeri altı yaşında. Henüz mektebe başlat madım. Büyük oğlum bütün Gala- tasaraylılar gibi spora düşkün. Ben şimdi spor yapamıyorum. Fa- kat futbolün seyrinden hoşlanı- yordum: Lütfi Kırdar, acı bir gülümse yişle ilâve etti: “— Fakat son hâdiseler, bana maalesef bu zevki de haram etti!” “— Bir kaç kişiden duymus tum: Her gün belediye dairesine ilk giren âmir sizmişsiniz?” Lütfi Kırdar gülüyor ve: “— Evet, diyor, ben biraz erken kalkarım, Her sabah, buraya gel- meden önce, tam bir saat, inşaat yerlerinde dolaşırım. Görseniz © sıralarda ırgattan farkım yoktur. Zevk diyordunuz ya? Günümün en zevkli meşgalelerinden birisi, bu dolaşmalardır. Bir saat uykumdan, bir saat te mesai saatimden çala- rak, her gün, bu zevki tam iki saat tadarım. Buraya geldikten sona da, öğleye kadar, yemekten sonra da saat yirmiye kadar, vaktin na- sıl geçtiğini anlamıyorum bile... Hem işlerimin arasında, o kadar çok müracaatçi geliyor ki, sormâ- yın! Bunları kabul etmemek, halk- $ı ruhuma uymuyor. Fakat hepsi- ni kabul edince, günümün bir çok saatleri ziyan oluyor: “Ziyan olu- yor!" diyörum. Çünkü müracaat- çılardan bir çokları, benden, zifemle uzaktan, yakından hiç alâ- kadar olmıyan taleplerde bulunu- yor: Bari onlara faydalı olabilsem, kaybettiğim zamana acımıyacağım. Fakat maalesef, hem kendileri müs tefit olamıyorlar, hem beni vak- timden ediyorlar... eselâ geçenlerde bir kadın- cağız geldi: “— Efendim, dedi, sizden, Kus Susi bir ricam var.. Bir aile yuvası va | | yıkılacak. Bu faciayı siz önliyebilir- li siniz.” Ben yanımdaki ziyaretçilerden biraz dışarı çıkmalarını rica ede- rek, bu zavallı kadına sordum: “— Buyurun, söyleyin!” Kadın, önüne bakar: *.— Elendim.. dedi, benim &o- cam bir kadını seviyor!” Hayretten gözlerim büyüdü: Bu hususi aile davasile benim ne alâ- kam vardı? Bu işte benim yapabi - leceğim iş ne olabilirdi? Ben, soracağım suali bile kes- tirememiştim ki, kadın hıçkırarak: “.— Siz buna mâni olun!” dedi. Gayri ihtiyari sordum: “— Nasıl?” Zavallı kadın: “ — Kocam, dedi, küçük bir me- murdur. Siz valisiniz. Eğer koca- mı huzurunuza çağırıp: “.— Bir daha, karından başka ka- dınlarla düşüp kalkmıyacaksın: Yoksa işinden kovarım!” derseniz, o ekmeğinden körkar ve evine dö- ner!” Şimdi, siz, benim yerimde olsa- hiz, ne cevap verirsiniz. Den, ko casının adresini aldım ve: “— Kendisine nasihat ederim!” dedim. Muhatap olduğum müracaatlar arasında, buna benzeyenler pek çoktur. Hele aldığım mektuplar? Bilmem bir Holivut yıldızı, bir va- HM kadar mektup alır mı? Fakat, bize gelen mektuplar, hiç te zevk verici değildir. Zira, ya talep, ya- hut ta şikâyet doludur. Her gece. evde yaptığım işlerden birisi dı yüzden fazla mektuv okumaktır. Eskiden, ihtisasımı arttırmak İ- çin tibbi kitaplar okurdum. İçti- mai eserler okümak ta, büyük zevklerimden biriydi. Şimdi her gece, onların yerine, bir sürü ev- rak, dosya karıştırıyor, Avrupada neşredilen belediyeciliğe mütealiik <serleri, nizamnameleri, talimatna- meleri ve şikâyet mektuplarile... Gülümsiyerek ilâve etti: “— Gazete tenkitlerini ökuyo- rum!” Ben de güldüm: “— Bu sonuncular uykunuzu kaçırmaz mı?” Lütfi Kırdar ciddileşti ve aşikâr bir samimiyetle: “— Bilâkis, dedi, matbunla çak müteşekkirim: Beni, çok iyı karşi- ladılar. Onların tenkitleri beni çok müstefit ediyor. Teşvikleri de ce- saretimi arttırıyor! Tenkitler ekse- riya bana, aklıma geltnemiş, veya gözüme çarpmamış büyük, küçük kusurları hatırlatıyor. Meselâ, ge çenlerde, bir gazete: “.— Eminönü meydana bir sa- at lâzım!" diyordu. Oradan ge çerken baktım: Gi inin hakkı var.. Ertesi sabah, ilk işim, bir te- lefonla, bu haklı arzuyu yerine ge- tirtivermek oldu!. Bu aklıma geli- | veren bir misaldir: Her gece, bele- diye namına İstanbulu gözdön 2e- çirmiş birer müfettiş raporu gibi okuduğum. tenkitler, bana, küçük- lü, büyüklü bir çok noksanları gi- dermek imkânını kazandırıyotlar!” İ * aatin çalışı, getirdi: Ve saatin on beş olduğunu bik diren üç tane tok: “— Dan!” izansız başıma üç ka- Im topuz gibi indi. Kendisine mah- cubiyetten kızararak teşekkür et- tiğim Lütfi Kırdarın odasındân çıktığım zaman, büyük sofayı ye- niden dolmuş buldun: Yemek sa- ati geçmişti ve Lütfi Kırdarın ma- kamını tekrar muhasara eden bu kesif kalabalığı yarıp ta, karnımı doyurmıya gitmiyeceği muhakkak- tı. Merdivenlerden inerken, utana, utana dudağımı ısırıyor ve kendi kendime: beni kendime “— Allah vere de diyordum. Lüt- fi Kırdar, sabah kahvaltısını siki yapmış olsa!” NACI SADULLAH Km. Sahibi ve Neşriyat Müdürü Halil Lüllü DÖRDÜNCÜ Gazetetilik ve Nejriyat T. L. Ş. Basıldığı yer TAN Matbaası TAN Kadıköy iskelesi yanında İNCİ GAZİNOSU Yeniden mükemmel bir sürette tanzim ve tefriş edilerek Mayısın 20 inci yarınki Cumartesi günü muhterem müşterilerine açılacağını bildiririz. Filistin Radyosu Kraliçesi BAYAN ZEKİYE HAMDAN'ın iştirakiyle 12 kişilik mükemmel SAZ HEY'ETİ vardır. Mutedil fi ta ber türlü leki vardır. Kocaeli Vilâyetinden : Vilâyet Nafıasina ait olup istimal edilmiyecek bir halde bulunan Ada- pazarının Kargalı civarında fiat markalı bir adet silindirle sakarya ve İzmit garajlarında iki sdet praga marka silindir makinesi ve bir konka- sör hurda demir halinde kilo ile satılığa çıkarılmıştır. İhale Mayısın 29 uncu Pazartesi günü saat on beşte vilâyet makamında açık arttırma suretiyle yapılacaktır. Muvakkat teminat (150) Uradır. İsteklilerin o gün zikredilen saate kadar bu miktar muvakkat teminat mektubu veya banka makbuzu ve Ticaret Odasi kayıt vesikası ile vilâyet makamına şartnamesini görmek istiyenlerin de vilâyet nafıa müdürlüğüne müra- caatları. © (3323) SPORCULAR Düştünüz, yaralandınız Mikroplar üzerinde öldürücü tesiri haiz ğ PATI sürünüz VİIROZA ve tekrar oyuna başlayın. İnhisarlar Umum Müdürlüğü İlânları 1 — Şartnamesi mucibince 250.000 metre düz beyaz kanaviçe kapalı zarf usulile eksiltmeye konmuştur. Il — Muhammen bedeli 58750, Muvakkat teminatı 2906.25 liradır. III — Eksiltme 30/V,939 salı günü saat 15 de Kabataşta levazım şu- besi müdüriyetindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler her gün sözü geçen şube ile İzmir ve Ankara baş- müdürlüklerinden 194 kuruş bedel mukabilinde alınabileceği gibi nü- mune de görülebilir. V — Mühürlü teklif mektubunu kanuni vessikle “5 7,5 güvenme pa- rası makbuzu veya banka teminat mektubunu ihtiva edecek kapalı zarfların eksiltme için tayin edilen. günde eksiltme enaatinden bir saat evveline kadar mezkür komisyon başkanlığına makbuz mukabilinde verilmesi lâzımdır, (3240) * po I — Şartname ve nümunesi mucibince 120 ton siklop çemberi (Ka- palı zarf) usulile eksiltmeye konmuştur. II — Muhammen bedeli beher tonun sif İstanbul 123 lira hesebile 14760 lira, muvakkat teminatı 1107 liradır. TI — Eksiltme 29 - 5 - 939 pazartesi günü saat 15 te Kabataşta leva- zim şubesi müdüriyetindeki alım komisyonunda yapılacaktır. Iv Şartname ve nümune her gün sözü geçen şubeden parasız s- hınabil: V — İstekliler mühürlü teklif mektubunu kanuni vesaikle © 7,5 gü- venme parası makbuzu veya banka teminat mektubunu ihtiva edecek kapalı zarfları ihale saatinden bir saat evveline kadar komisyon baş- kanlığına makbuz mukabilinde vermeleri'lâzımdır. (3166) Yalova Kaplıcaları Mayıs Yirmisinde Açılıyor Yalova kaynaklarının “Hyperthermale,, “radio — setive,, ve müsek- kin devai suları, rumatizma ağrıları, siyatik, her türlü asabi elemler ve nevriteler ile nikriz, şişmanlık, ve şeker hastalığı gibi tegaddi ari- zaları ve hazim yolları bilhassa em'â ile safra kesesi hastalıklarının ağrılı şekilleri (Kolit, müzmin ve muannit ishal, Spasmodiaue inktbaz iltisâkât elemleri) müzmin sancılı rahim ve tenasül guddeleri emrazı &ibi mütenevvi hastalıkların tedavisinde çok müessir ve esırlardanbe ri mücerrebdir, 'Termâl kür ve rejim yemekleri mütehassıs doktorların daimi nezö- reti altmdadır, Kaplıcada su,altmda veyahut kuru masajlar, fizyoterapi ve elektrik le tedavi dahi tatbik edilir; her türlü tıbbi tahliller yapılır. Fiatlar : Termâl otelde (pansiyonla beraber) bir kişi için * o 650 kuruştan 770 kuruşa kadar. İki kişi için 950 kuruştan 1100 kuruşa kadar. Hususi banyolu odalar ve salonlu hususi daireler fiatları 1210 Kr.la 1750 kuruş arasındadır. Fiatlarda servis “, 10 ları dahildir. Haziranm 15 ne kadar otel ücretlerinde 9, 20 tenzilât vardır. Müracaat mahalli: Denizbankda Yalova Kaplıcaları Bürosu. Telefon: 44678 dahili 83 ADALARA GÖÇ VAPURU 20 Mayıs 1939 tarihinden itibaren ikinci bir ilâna kadar Cumarte- si, Pazartesi, Çarşamba günleri Köprüden saat 11.30 da, Modadan 12.00 de bir vapur kalkacak tekmil Adalara gidecektir. Göç seferle- naklolunan eşya 9 50 tenzilâte tâbidir. ÇATİ 'nin ŞİFAYI çabuk temin edilir i İstanbul Valiliğinden: | 1 — 19 Mayıs Gençlik ve Spor Baayramı, Fenerbahçe okullar ve spor klüpleri, Beşiktaş, Bakırköy; Beyoğlu, Şişli, Eminönü, Fatih, Şehremini, Kadıköy, Üsküdar, Eyüp, Şilede Halkevleri, Adalar, Beykoz, Sariyer, Silivri, Yalova ve Çatalcada kaymakamlar tarafın- dan hazırlanan programlara göre yapılacak müsamere ve spor hareket- lerile kutlulanacaktır. 2 — Fenerbahçe stadyomundaki merasim damgalı devetiyelilere mahsustur, Yer mahdut olduğundan elinde davetiyesi bulunmıyan hiç kimse alınmıyacaktır. Davetiyesiz olanların stadyoma kadar zahmet etmemeleri lâzımdır. o“ 3 — Diğer yerlerde yapilacak merasim davetiyesizdir. Herkes iştirak | edebilir. saray stadyomunda Eyüp Tapu Sicil Muhafızlığından : N Ümmihen vakfından olup Eyüpte Hacı Hüsrev maballesinie Savak- © lar caddesinde 31 ve 33 ve 35 numaralarla mürakkam Ümmihan camii © imam meşrutasının Tapuya tescili İstanbul Vakıflar Baş müdürlüğün- den istenilmiştir. Tapuda kaydma rastlanamıyan bu mahallin senetsiz tasarrufaf hü- | kümlerine tevfikan tescilinin yapılabilmesi için 939 senesi Mayıs ayi- nın 29 uncu P, ertesi günü Sa. 10'da mahallinde tahkikat yapılacağın- dan mezkür gayri menkul hakkındaki mülkiyet ve saire aynı bir hak iddiasmda bulunan varsa tahkik günü mahallinde bulünacak memu- rumuza ve tahkikat gününden evvel Sultanahmette Eyüp Tapu sicil muhafızlığına 589 — 301 numara İle müracaatları İlân olunur. “3496, |“ Lİ eİfeİa LER TT TAT Hepsine 1050 lira bedel tahmin edilen Fatih Kaymakamlığı dahilin Öl deki yollar için alınacak 300 metre mikâbı Boğaz taşı açık eksiltmesi 29—5—939 Pazartesi gününe uzatılmıştır. Şarinamesi Levazım Mü- dürlüğünde görülebilir. İstekliler 2490 sayılı kanunda'yazılı vetikğ ve 78 lira 75 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektubile birlikte yukar- ||| da yazılı günde saat 14,30 da Dalmi Eneümende bulunmalıdırlar. i (3524) (B) | A GRES a Muhabere Memuru Aranıyor Mühim bir Müessesenin şarki Anadoluda Şimendifer Güzergâbin- da bulunan işletme idaresi için Fransızcaya mükemmelen vakıf bir muhabere memuruna ihtiyaç vardır. Talip olanlar muhtasar tercümel hallerini ve istedikleri aylık c- ret miktarını gösterir bir mektupla (Ankara - Posta kutusu 498) adresine müracaat etmelidir. # Afyon Vilâyetinden : Afyon şehrinde yapılmaktâ olan Ali Çetinkaya okulunun (19031) Yira 10 kuruş keşif bedelli kalorifer tesisatına yapılan tenzilât lâyık hadde görülmediğinden mezkür tesisat ayni şeraltle 9/5/939 tarihinden itiba- ren bir ay müddetle pazarlığa konulmuştur. 1 — Pazarlık vilâyet daimi encümeni huzurunda ve gelecek 16 Mayis 939 salı günü saat 15 te icra olunacaktır. O gün ihale olunmadığı tak- dirde 23 Mayıs salı günü yine pazarlık yapılacaktır. 2 — Muvakkat teminat 1427 lira 33 kuruştur. o“ 3 — Bu işe ait evrak Nafia Müdürlüğünden 1 lira bedel mukabilin- de alınabilir. Veya görülebilir. 4 4 — İstekliler muayyen günden sekiz gün evvel vilâyet makama müracaatla almış oldukları ehliyet vesikası, ticaret odası kayıt varaka- | sı teminatlarını hamil olarak muayyen gün ve saatte encümene müra- caatları ilân olunur. ai Köylü Elbiseleri SÜMER BANK Yerli Mallar Pazarlarında Münhasıran perakende olarak Aşağıdaki fiatlarla satılmaktadır. ili KA Beden Çolakiden İnce Kalın Damalı numarası Kuruş (o şayaklan Oo şayaktan Ooo şayaktan Kuruş Kuruş Kuruş 42 360 520 545 550 44 400 585 620 625 46 400 585 620 625 48 435 640 675 685 50 135 640 675 6s 52 450 655 700 709 Bu elbiseler için Taşrada ZİRAAT BANKASI ŞUBELERİNE müracaat edilebilir. emmi Pi