19 Mayıs 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

19 Mayıs 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

7 blm. > et sl yı mİ Tefrika No. 49 Sait Molla Fırıl Fırıl Dönüyordu Fevkalâde Bir Toplantı Yapılmış, Kapiten Benetle Papaz Firo da Toplantıya Gelmişlerdi Vaziyet, hiç şüphe yok ki, Lon- dradakileri de ( telâşlandırmıştı. Daha ciddi, daha kuvvetli tedbir- ler almağa mecbur birakmıştı. Bu s€beple İstanbuldaki müttefikle - rin vaziyetleri çok tuhaf bir şekil almıştı. Aralarında gizli ve çok çetin siyasi bir mücadele başla- muşta. pos muhipler cemiyetinin Cağaloğlundaki umumi mer- kezi yeisli bir telâş içinde çalka- nıyordu. Salonda, odalarda, ü- çer, beşer kişilik gruplar toplan - mıştı. Büyük salondada Hoca Vasfi, Sadrettin, Sami, Leon, Tah- Sin, Kemal gib; cemiyetin idareci ve elebaşıları baş başa vermişler. di. Sait Molla, cüppesini bir kan- burluk gibi sırtına toplamış, yen- lerinj dirseklerine doğru kıvırmış» İH. Eteği belinde, işgüzar ve ceb- bar bir ev kadını gurur ve titizli- liğiyle oda oda dolaşıyordu. O günkü toplantı için şübelerden gelen murahhasları ağırlıyor, hep- sine ayrı ayrı dil döküyor ve ilti- İat ediyordu, Kâtibi umumi Mu- Zaffer de, güler yüzle teşrifatçı - İik yapıyor, gelen misafirleri ağır- byordu. ! O günkü içtima, Salt Mollanın gördüğü bir lüzum üzerine ve fev- kslâde olarak yapılıyordu. Cemi- Yetin bütün şube reisleri davet o- Tunmuş ve davetnamelerde bilhas- $a davete icabwtin mecburi bulun- duğu da, nazik ve fakat kat'i bir lisanla, kayıt ve işaret edilmişti. Öğle vakti yaklaşmıştı. Bir ka- 1 müstesna olmak üzere.bütün. Şube murahhasları da salonda toplanmıştı. Yüzler tereddütlü, ba- kışlar istifhamlıydı. Belli ki, hep- $İ de merak ve endişe içinde kıv- Taniyorlardı. O esnada, Sait Mol- İs, sağında papas Fro ve solunda kapiten Benet olduğu halde, ken- dine has olan sahte azamet ve gu- Türiyle, salona girmiş ve reislik mevkiine kurulmuştu, Papas (Piro) Mollanın sağında, kapiten Benet 16 solunda bulunan koltuklara gö- mülmüşlerdi. İkisinin de yüzleri Sülüyor, gözleri hazır bulunan- lar üzerinde fırıl fırıl dönüyordu, Ss ait Molla, her vakitki gibi, etli gerdanı kırarak, yu- Muk gözlerini kırpıştırarak söze başlamış, celseyi açmıştı. Evvelâ, Papas Firo ile kapiten Beneti ha- Ziruna tanıtmış, teşrifleriyle içti. malarım (o şereflendirdiklerinden dolayı, umum namına kendilerine teşekkür etmişti. Sonra da İngiliz Muhipleri cemiyetininin teşekkü- lü sebebinden, o günkü vaziye - tinden ve atiyen millet ve mem- lekete edeceği hizmetlerden uzun Uzadıya bahsetmiş ve nihayet: — Muhterem efendilerim. Son #amanlarda mâlüm garazkârlar tarafından, cemiyetimizin vaziyet Ve âtisi hakkında tasni edilen ba- 21 âdi şayiaları tekzibe kalkışma- Yı, çok lüzumsuz bir külfet addet- tiğim için, bundan hiç bahsetmi- Yecektim. Fakat, muhterem mu « hiplerimiz. (Firo) | hazretleriyle “Benet) cenaplarının gösterdikleri arzuya ittiba ederek, cemiyetimi- Zin, hiç şüphesiz ki, hususi mak- Satlarla işaa edilen hilâfı hâkikat Tivayetlere rağmen, terakki ve te- kâmül yolunda dev adımlarla iler- lediğini, aziz muhiplerim namı - Ma, sizlere temin etmekle bahtiyar ulunuyorum. Bu vesile ile de, Tn- Zİliz dostlarımızın, gördükleri ba- 2 lüzum ve sebepler üzerine, bi- 26 Yaptıkları bir tekliften bahset- mek istiyorum. Dostlarımız, cemi Yet âza ve müntesiplerinde birer er varakası bulunmasını is- a : kardeşlerimizin “her yerde ve her hususta Osmanlı, Fransız, İtalyan ve bilhassa İngiliz polisi tarafın- dan azami derecede muavenet ve himaye göreceklerini ve bunun bütün alâkadarlara tamim şeklin- de emir ve ihbar olunduğunu da bize tebşir ediyorlar. Minnet ve teşekkürle karş Jad'iğımız ve dos- tane bir himaye şeklinde telâkki ettiğimiz bu teklifi, tabii jmeser- retle kabul ettik. Hüviyet vara - kâlarından ihtiyaç nisbetinde ta- bettirdik. Lütfen bunlardan ihti- yacınız kadar alir ve üzerlerine şubelerinizde âzaların fotoğrafilerini ilsak ve &- mukayyet bulunan simlerini tahrir buyurduktan «on- ra tarafı daiyanemden imza edil- mek üzere âcilen umumi merke- ze gönderirsiniz. Badelimza iade olunacak bu vesikaları kardeşleri mize tevzi ve bilhassa temin öde- cekleri menafii kesire dolayısiyle dalma üzerlerinde bulundurmala- rını dâ tenbih edersiniz. Ricam bu. Bu vesile ile ve müsaadelerini- ze istinat ederek başka bir maru- zatta daha bulunmak İsterim. U- mumi merkezimiz, bu aydan iti- baren şube relslerimize âtiyen tez- yit edilmek üzere şimdilik ufsk bir maaş ve ayrıcada cüz'i bir miktar masraf tahsis ve itasım ka- rarlaştırmıştır. Bu kararın, şube “b OŞUY TT reislerimizi tezyidi gayret ve fa- aliyete tahrik tasavvuriyle değil, kendilerine ufak bir muavenet kas- diyle ita edildiğini de bilhassa te- bariz ettirmek İsterim. Umumi merkezimiz ve hepimiz, bütün rels ve âzalarının cemiyetin teali ve te- rakkisi ve bilsassa âza adedinin teksiri hususlarındaki mesailerin- den çok memnun ve müftehirdir. Dedikten ve biraz da kabinenin tebeddülünde cemiyet âzalarına mev'ut olan bol maaşlı vazife ve memuriyetlerden O bahsettikten sonra, kırılarak, kırıtarak yerine oturmuştu. Hoca Vasfi, Sami ve Sadrettin de mevzu ile mütenasip bazı beyanatta bulunduklan son- ra, Molla tekrar ayağa kalkmış, efendilerinin hoşlarına gidecek ba- zı komplimanlar yapmıştı ve: — Lütfen, demişti. (Giderken muhasebe odasına uğrar ve bu a- ya ait masş ve masraflarla şube kapılarına taliki icap eden levha bedellerini de alırsınız. Sözü ile içtimas nihayet ver - mişti. Biraz sonra, şube reisleri beyler dağıtılan dünyalıkları cüz- danlarına yerleştirmişler, hüviyet varakası denilen ihanet vesikoları ile doldurulan paketleri koltukla- rına sıkıştırmışlar ve sevinçle şu- belerinin yolunu tutmuşlardı. (Devamı var) LERİ ENGİNARDAN ŞİFA Enginar her şeyden önce İezzet- Mi bir yemektir, Kimisi onun sağ- yağlı ve etlisinden hoşlanır, kimi- si dolmasından, Fakat bir Jokam- tanım camekânmda kehribar sar- sı renginde zeytinyağı içinde piş- miş enginarı görünce, herkesin iş- tahı açılır. Enginar yenildikten sonra, onun yalnız ymanzarasiyle gelen istah bir kat daha artar, En- ginar üzerine içilen suyun da" ne kadar lezzetli geldiğini — kocası- na içirmek üzere bir testi suyu saklamış olan kadının hi» duymamış olsanız bile — elbette bizzat tecrübe etmişsiniz. dir. Bunların hepsine sebep engina- rin karaciğere tesir etmesidir. Siz enginarı sadece lezzetli bir yemek diye yeseniz de, o yene sizin ka- raciğerinizi işletir, benzinizde $#a- rılık varsa, onu geçirir, idrarı ç0- ğaltır.. Terkihinde balunan ve en- ginar yemeğine lezzet veren inü- lin maddesinin taşlı, fakat kana karışabilecek bir şeker olınamasın- dan dolayı şekerli hastalara da uy» gun bir gıda olur. Enginarm yakın (ozamanlarda meydana çıkan bir hassası da Ko- lesterol birikintilerine karşı deva olmasıdır. Enginar yücudün üte- sinde berisinde toplanan Koleste- rol birikintilerini harekete gelirir. Bir müddet kanda bu maddenin nisbeti arlar, fakat sonradan o da düzelir ve neticede enginar insa: nı Kolesterolün fazlalığı hastalı gından korur, Onun için hekim- ler enginardan çıkarılan hulösayı ilâç olarak içirirler; iş acele olur- sa, onu kara kan damarının içine yahut adale arasına Şıringa eder ler. Bu ilâç © birikintileri yerle rinden süpürdükten başka on- ların tekrar toplanmalarına da mâ- ni olur. İlâcın yahut onu verecek heki- min bulunmadığı yerlerde, engi- narın kendisini de ilâç diye kul- lanabilirsiniz. Ancak enginarın ye- mekte en kibar tarafı olan içini değil, dışarıdaki yapraklarım, İlâç olacak maddesi tırtıllı ve iğneli yapraklarındadır. o Bunden otuz kaynatıp günde üç çay fincanı İç- mek yetişir. Enginarın 'çini de ayrıca yemek olarak yemeğe, ta- bii, hiç bir mâni yoktur. Yaprağı" nin suyu acı olmasına, şüphesiz acıdır. İçine şeker katmak hatıra gelirse de işe yarıyan hulâsası şe- kerle birlesince ne olacağı henüz bilinmediğinden şimdilik bu acılı ğa tahammül etmek daha doğru olur... Enginarın suyu kinin bu- lunmadığı yerlerde, hnltâ onunla birlikte, sıtmaya bile ilâç Olarak kullanılır... Güneş banyosu vücudümüzdeki fazla yağlara karşı daima iyi te- sir ettiği için Kolesterol fazl: nn da pek faydalı olur. Önümüz yaz olduğundan, şimdiden enginar suyu içerek güneş banyosu yap- mağa hazırlanmanın tam sırası de- mektir, Bir de, beden hareketleri, jim- mastik yağları ve onların arasın daki Kolesterolü eritmeğe fayda- hıdır, derler. Fakat terlemek şar- tiyle, Terlemeksizin yulnız hare- ketten, ancak şeker erir. Yağ vü- cutta hsraret yapmağa yaradığın- dan, onu eritmek için terlemek lâ- zımdır. Yalnız yürümekle şişman- lık ve Kolesterol fazlalığı geçmez. Hızlı yürümek — saatte yedi ki- lometre — ve terlemek ister. Bu da her babayiğidin harcı olmadı- ğından, yatuk odasında Jimnastik hareketleriyle durduğu yerde ter- lemek daha kolay ve bu iş için daha faydalı olur, Sıcak kaplıcalar da bu işi gös rürler. Onun için — her iki mâ- nasiyle vaktiniz varsa — Yalove- ya, Bursaya gidersiniz... Kolesterolün azlığına gelince, © vakit tabii enginar yemek'lâzm- dır. Onun yerine çokça beyin, te- reyağı, karaciğer ve — yiyebilir- seniz — koyun yüreği. Yağlı ye meklerin her türlüsü kanda Ko lesterolü arttırır. Onun için, be in yumurta sarısına bulanıp yağ- li tavada kızartılırsa, iyi bir ye- mek olur. Bundan hoşlanamazsa- nız, beyin haşlamasının üzerine zeytinyağı, kenarına da yumurta sarısı koydurup yemeğe elbette Pazar, 21. 5. 1939 1230 Program, 12.35 Müzik (Küçük ar- kesira — Şek Necip Aşkın) 1 — Lid- ner — Şarap İlâhi Baküs şerefine dans, 2 — Cari Rydahi — bele Le- har - Göttergatte operetinden potpurl, 13 Memleket saat uyarı, ajans ve mete- aroloji höberleri, Müzik (Küçük orkestra — Şef Necip Aşkın) devam, 1 — Hanns Löhr — Büyük Vals, 2 — Carlo Thomsen — Dus, 3 — Winkler — Dönna ita o (İspanyol üvertürü) 18350 — M430 Türk müziği: 1 — Hicaz peşrevi, 2 — Şerif “içlinin hicaz sarar (Derdimi ummana döktüm), 3 — Şekip Merduhun “hicaz şarkı tslih), 4 — Udi Fahrinin (Bahar ola çimenzer.), 5 — (Ta 6 — Halk türküsü: (İnce çayır mi), 7 — Karcığar türkü: (Benliyi aldım kaçaktan), B — Saz semsisi, 1540 MUH küme müsabakaları (19 Mayıs Stadından naklen) 1730 Program, 1735 Müzik (Pazar ça- yı) PL. 1818 Çecuk santi, 1845 Müzik (Sen oda müziği: İbrahim Özgür ve ateş böcekleri) 19.10 Türk müziği (Pas he- , 20 Memleket saat ayarı, ajana 20,6 Türk müzi- : 1 — Nihavent peşrevi Osman Beyin. 2 — Osman Nihadin nihavent şarkı: (YA. De bu yıl ada sensiz) 3 — Şemsettin 2i- yanın şetaraban şarkı: murun), 4 — Halidunun sürinâk şark (Söyle ey canan) 5 — Şemsettin Zi hicaz şarkı: (Amisın yar ile), Varanın besteniğir şark: o (Gönül sana göktan), Bimen Şenin besteniyâr sarkı: (Derdimi ummana.), 8 — Şükrü Osmanın buselik şarkı: (Gönül harare- 8), 9 — Arlakinin nihavent şarki: (Kok- lasamı saçlarını) 10 — Neveser sez se- ranisi, 21 Neşeli piâklar — R. 2110 Mü- sik o (Riyaseticümhur Bandosu — Şef İnsan Künçer). 1 — Sousn — Marş, 2 — 3. Strauss —Cenup gülleri vali, 3 — Cizer Frenek - Re minör senfenisinin Lenlosu, $ — Korsakof? — Hint şarkım, $ — Techsikoweky — İtalyan © kaprisi, 22 Anadolu Ajansı (Spor servisi), 2210 Müzik (Carband) Pİ, 7245 — 38 Son a- ns haberleri ve yarınki program. Pazartesi, 22. 5. 1939 1230 Program, 12.33 Türie müziği (PL) 13 Memleket saat ayarı, * 1215 — 4 peret seleksiyonları) 18;$0“Prolirâm; “16,88 “Müzik (Odu mü- ziği PI.) 19 Konuşma (Doktorun saati) 19,15 Türk müziği (Fastl heyeti) 20 Mem leket saat ayarı, ajana ve meteoroloji ha- berleri. 20 Türk müziği (Klâsik prog- ram), İdare eden: Mesut Cemil, Anka İyoru küme heyet, 21 Esham, tahvilât, kambiyo — sukut ve Zirant borsası (fiyat), 2125 Neşeli lar — R. 21.30 Folklor önelken taratınden) 21,45 Müzik cük Orkestra Grunow — Berlin v Âşık — Romans, 3 — Zieh- rer — Kamaval çocukları, 4 — Hip- mann — Fantezi, 5 — Kozmak — Viya- na öperetinden Botpüri, 2245 Müzik (Sen fanilk — PL) 28 Son ajans haberleri ve yarınki program. 23,19 — 24 Müzik (Caz- bend — PL) Salı, 23. 5. 1939 12,30 Program, 1235 Türk müziği CPL) 18 Memleket saat ayarı, lans ve meteo- roloji haberleri. 18,15 Müzik — (Hafif mü. zik — PL) 1345 — 14 Konuşma (Kadın seti: Ev hayatına datr). 18,80 Program. 1835 Müzik (Koro e- serleri — PL) 19 Konuşma (Hambarg, ba ukelik sergisi hakkında), 10.15 Türk mü- riği (Fasıl heyeti) 20 Memleket saat, a- şarkı biçilir arolöji haberleri ürik (O- Konuşm. İdim) 4 — Rahmi Beyin suzinâk jans ve meteoroloji hal ei. 2015 Türk müziği (Saz eserleri ve #aksimler) 2088 Türk müziği: 4 — Bimen Senin besleni- Kir Şarkı: (Her zaman serde hayali) 2 — Sulâhattir. Pınarın H. şarkı: (Aşkınla sö- rünsem) 3 — Salihattin Pınarın H. Şar ki: (Seviyordum onu ruhumda) 4 — Fa- iş Kapancının H. Şarkı: (Rilklüm bük“ im sırma.) 5 — Sadettin Kaynağın, tür kü: (Sir kurdele) 6 — Halk türküsü (Karanfil öylüm oylum) 31 Konuşma, 21,15 Esham ve tahvilât, kambiyo * mü- kut ve Zirant borsası (fiyat) 2129 Neşe- MW plâklar — R. 2130 Müzik (Radya Or- kestrası — Şef: Praetortun), | — Giuek — Motti — Balet — Söiti, a) Ratrodük- siyon; Air gal, lento, b) Lento (Reiger seliker Gelster), e) Musette, Andante, ç) Atr gal, Sicillienne, 2 — Michael Haydn — Senfoni Do majör, op, 1, Nr. $ a) Ak leğro spjritode, b) Rando, un poca ada- #io, e) Final, Pugato. Vibace Assai, 3 — Kurt Atlerberg — “Yaz gecesi dansları”, “D. 24 a) Aksam, b) Halk bahcesinde E, N. Ven Rernleek: “Donma Diana” opera sından uvertür. 2230 Müzik (Opera ar- yalar: — P1) 73 San jans haberleri ve yarmki program, 23.15 — 28 Müzik (Car band — PL) Çarşamba, 24. 5. 1939 1230 Program, 1245 Türk milziği 1 — Kürdili hitazkör peşrevi, 2 — Suphi 2: ya Beyin kürdili hienskâr şark: (Bah. cenizde bir gül olsam) $ — Salâhattin Pınarın hicezkâr şarkı: (Nereden sev- (Bir sihri tarap) $ — Faiz Kapancının pihavent şarkı; (Gel gürelim) 6 — Halk (Mishvolsun o | “İ islik türtcüsü: “İKineke arka: | Memleket saat ayarı, ajans ve meteoro- loji haberleri. 19,15 — 14 Müzik (Riya- seticümhur Bandosu — Şet İhsan Kün- çer), 1 — Mastenet — Marş, 2 — Zi rer —— Viyana 1—6. Pa r€s — Cornille'nin sırları, 4 — Massenet serenadi 1830 Program, JA3S Müzik (Solist- ler — PL) 19 Konusma 1015 Türk mü- gi (Fasıl heyeti), 20 Memleket saat a- yarı, #lans ve meteoroloji haberleri. 20,18 Türk müzlüi: | — Cemil Revin yer paşrevi, 2 — Tawbürf Alt muhayyer şarkı; (Peryada ne hnceti. 3 Hucı Arif Beyin muhayyer 5: (İltimas at meye yare varınız) 4 — Sevki Beyin İsevni $. (Micren oku sinem deleri 3 — CEsmer busün ağlamış) türküsü: (Yildir) Y — taksimi. o Mahmut (o Celtlet tn P; kâreiğer sark: o (Vah meyusu vizelindir) 9 — Rahmi Beyin be- yati araban sarkı: m me oldu) 10 Suphi Ziya Beyin muhayyer şarier (Ti rer yüreğim) 1 — Dedenin Gölizer şar. kı: (Bivefa bir cesmi bidat), 21 Ha posta kutusu, 21.15 Esham, tab biyo-nukut ve ziraat borsa (fiyat) 2126 Neşeli plöklör — P, 21,80 Müzik (Viyo- lonselist Edin Seren'in konseri) 21.50 Mü sik (Melodiler — PL) 22 Müzik (Küçük orkestra—Şef Necip Aşkmı. 1 — Sehnei- der — Meşhur Refrenlarden Potpuri, 2 — Olur. olur. olur, (Sen parca), 3 — Munkel — Venedik hahırası sere- İnadı) 4 — Rymink — Evtermezzo, 6 — Lahar — Çocuk p operetinden pot- url, 23 Son ujans haberleri ve yarınki program. 23,15 — 24 Müzik (Cözband — PL) erşembe, 25. 5. 1939 muhay- Efendinin 6 — Halk Kemence şanını 12.20 Program, 1235 Türk müziği — PL. 19 Memleket saat ayarı ajans ve me- tearoloji haberleri, 13,15 — 14 Müzik (Karışık program — PL) 1830 Program. 1835 Müzik (Halk şar. kıları — PL) 19 Konuşma (Ziraat saati) 19,15 Türk müziği (Yas? heyeti) 20 Mem leket saat ayar, ajans ve meteoroloji ha- berleri. 20,15 Türk müziği: 1 — Uşak pesrevi, 2 — Suphi Ziyanın uşak şarkır (Dökülmüş zambak gibi) 3 — Selâhattin Pınarın beyati $. (Delisin deli gönlüm) 4 — Tanburi Cemfi beyin muhey. (Pür Terze Olur) 5 — Rahmi Beyin muhay. şarkı: (Serapa hüsnü anan), 6 — Halk sarkısı: (Urfahıyım ezelden) 7 — Osman Nihadın Kürdili hicarkâr, şarkı: (Gözüm- den gitmiyor) 8 — Kâmm Usun Kürdi hirzkâr şarkı: (Kani değil) 9 — Ralf Be- yin kürdili hicarkâr şarkı: (Rengi ruh- sarına) 10 — Muhayyer türkü: (Bu gün lü), 21 Komuşma, 21,15 Esham, tahvilât, kembiyo - nukut ve Ziraat b sası (fiy 12 lıklar — R. 2130 Müzik (Küçük Orkestra — Şef Ne- p Aşkın). i — Sorge — Köy evinde Işıklar Vals, 2 — Carl Priek — Ren ki- yılarında ben evimdeyim — Melodi, 3 — Trapp — Fuji — Sanın etrafında müzile İ sesleri — Fantezi. 4 — Teopold — Yeni | dünyanın eski şarkıları, $ — Arnold Me- ister — Bohemya repsodisi, & — J. Strs- usa — Hayat size neşe versin. 2230 Mü- zik (Opera aryaları) PL 24 Son alans ha- berleri ve yarınki progrem. 23,15 — 24 Müzik (Cnsband — PL) Cuma, 26. 5. 1939 12,80 Program, 1235 Türk müriği (PL) yat) 2 — Navar fantezi, 5 — W.-Nehi — Japon | Haftalık Radyo Programı Ankara Radyosu Programını Burada Bulabilirsiniz 13 Memleket saat öroloji haberleri. 18, fonik müzik — PL) 1830 Program, ler — PL) 19 Konuşmı İservisi) 1915 Türk müziği 20 Memleket saat ayarı, ajans “jans ve mete — M Müzik (Sen- sullu Osman Beyin hüzzam Ş. (Neşepabı lotfun) 3 — Etem Kfendinin hüzzam Şar- &ı: (Eşki çeşmin) 4 — İsak Varar ram şarkı: (Bilmem bende nas Ahmet Rasim Beyin segâh şarkı sen nemi tü İ cicek açmış) 7 in Kaynağın mü- er 41) 8 Kaynağın muhayyer şarki o (Adına and b) 9 « Leminin uşak şark: o (Ru- Bunda buldum) 10 — Leminin uşsk sar- Kı: (Neler çekdim neler), 21 Konuşma, 31,15 Esham, tahvilât kambiyo - nukut (fiyat) 2125 Neşeli iyareticiüm- manno Wolf — Ferrari: Divertimente Re mağör, op. 20. a) Varlazinni su un tema capriecloso, b) Canzane Pastorule, e) Si- citinrn, ç) Final, Rondo. 7 — Adnan Say- gin: Divertimento, 3 — Claude Debussj La mer. a) De Vaube a midi sur la mer, b) Jeu de vaşmes, ©) Dizlomüe du vent et de İa mer. 2240 Müzik (Melodiler) 73 Son ajans haberleri ve Şarınki prog- ram. 28,15 — 24 Müzik (Cazband) PL Cumartesi, 27. 5. 1939 13,30 Program. 13,35 Müzik (Neşeli mü- zik) PL. 14 Memleket saat öyarı, ajans ve meteoroloji haberleri. 14,10 Türk mü- ri: z peşrevi Salim Bey, 2 — Udi Cemil şirki: (Ne küstün bi sex bep böyle) 3 — R. Fersan hicaz çarkı: (Ey benim konca gülüm) 4 — Yesari A- sım hicaz şarkı: (Bilmem neye bir puse- nİ) 5 — Kemençe taksim, 6 — 5. Kuynak şehnaz şarkı: (Dalda bir ishak öler) 7 — Saz semaisi, 8 — Şehnaz longa, 14,40 — 1530 Müzik (Karışık program — PL) 1730 Program, 1735 Müzik (Dans 2â- ati — Pİ) 18,15 Türk müziği (Faml ho- yeti), 19 Konuşma (Dış politika hödises leri) 10,18 “Türk müziği: 1 — Şehnaz pü- selik paşrevi, 2 — Dedenin şehnaz püse- Wk bestesi: (Bir devlet için) 3 — Cavide Hayrinin şeh. puselik bestesi, (Ateş gibi biç) 4 — Leminin şeh. puselik şarkı: (Na Tr firkat) 5 — Sedar Örteprak şehi pussm Tik şarkı: (Cuşedip göz yaşı) 6 — Keman takslmi 7 — Şehnaz püselik şarkı: (Yap- dım deminden) 8 — Denizoğlunun şeh» Baz puselik şarkı: (Yolun bulmam) 9 — Dedenin şehnaz puselik şarkı: (Bir dil- Dberdir) 10 — Sedat Öztoprağın şebnas puselik saz semalsi. 20 Memleket saat a- yarı, ajans ve meteoroloji haberleri, 20, Temsil (Mahmut dağları Süştü. Yaş Kemal Tözem) 21,15 Esham, tahvilât, kambiyo - nukut ve ziraat borsası (fiyat) 2125 Neşeli plâkler — R, 2140 Müzlie (Küçük Orkestra — Şef: Necip Aşkın) 1 — Naundrof — Arsu — Vals, 2 — Lin- cke — Yeşil vadilerde bir randevu, 3 — Micheli — Memleket hasreti — Serenad, 4 — Lavsehner — Mazurka — Fani $ — Künneke — Dans süitinden “Blues”, 72 Haftalık posta kutusu Gtenebi diller- 1e), 22,30 Müzik (Kabare müziği — PL) 23 Son ajans haberleri ve yarınki prog- İram. 2815 — 24 Böüztk (Cazbend) PL Bir Adam, de pek feci bir cinayet İşlenilmiş, bir babâ ve kızı öldürülmüştür. Taf- silât şudur: Sulucaova köyünde 23 yaşlarında Sadullah, henüz bir ay evvel Dikili- taş köyünden 17 yaşında Selime ile evlenmiştir. Fakat aralarında he- men kavga başlamış, Selime müte- addit dayaklar yemiştir. Âdet veç- hile düğünün on beşinci günü ken- di köyüne ve babasına gittikleri za- man Selime bunları anlatmış. koca- siyle gitmek istememiş, fakat baba- siyle üvey annesinin »srariyle fik- rinden vaz geçmiştir. Nihayet Selime, babasının köyüne ve evine kaçmağa mecbur kalınıştır. Kocası Sadullah gelip karısını iste- miş, kayın babası Süleyman, bu ta- lebinde haklı olduğunu, fakat kızina iyi muamele etmesi lâzım geldiğin söylemiş ve onu bir hafta yanında alakoyacağını da ilâve etmiştir. Sa- dullah, buna muvafakat eder gibi görünmüş, köyün dışındaki taşlık» larda gizlenerek geceyi beklemiştir. Geceleyin, usulca eve girmiş, mı- şil mışıl uyuyan altmışlık kayın ba- basını, 6 yerinden vurarak öldür. müştür. | Her darbede bıçağın, bir yandan |sirip öteden çıkmış olduğu ceset ü- Karısını ve Kaynatasını Oldürdü Niğde, (TAN) — Dikilitaş köyün- ve feryadı duyup kaçmak istiyen Se- limeyi de kapı arkasında kıstırmış, kendisine gelmeğe hazır olduğu hakkındaki sözlerine ve yalvarmala- rına aldırmadan kızcağızı tam 18 ye- rinden vurup öldürmüştür. Üvey kaynana, kaçıp canım kur. tarabilmiştir. Katil de kaçmıştır, a- ranmaktadır. Yeni Tayinler Ankara, 18 (Tan Muhabirinden) — Mahalli idareler umum müdürlü, muhakemat müdür muavinliğine Ek- rem Vardarlı, Yozgat Nafıa müdür- Jüğüne Muğla müdü Mehmet Nu- ri, Muğla nafıa müdürlüğüne Erzu- rum müdürü Asım Günç, Afyon pos- ta müdürlüğüne Antalya müdürü Hadi, Isparta posta müdürlüğüne Af- yon müdürü Muhittin Tan naklen ta- yin edilmişlerdir. Konya (TAN) — Cihanbeylınin Boyalı köyünde Hasibe ve iki yaşın daki kızı Esma uyurlarken, imba- ları devrilerek, yangın çıkarmış, #- kisi de tehlikeli surette yanmışlar. dır. Komşular, yangının büyümesini önlemişler, yaralılar Memleket has»