19 Haziran 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

19 Haziran 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

GALATASARAYIN GALİBİYETİ İLE NETİCELENEN DUNKU GALATASARAY - DOĞANSPOR MAÇINDAN İKİ MUHTELİF ENSTANTANE Ankaradaki Maç İngilizler Dün 2-0 Yenildiler Ari. 18 (A.A) Şehrimizde bulunan İngiliz Middelesx Wanderreers klübünün centilmen futbolcüleri 25.000 seyirci önün. de Ankara şampiyonu ile bugün yapmış oldukları * ikinci karşılaş. may: 2/0 kaybetmişlerdir. Dünkü maçı 4 — 1 kazanan ve yüksek bir sportmen olduklarını her vesile ile ispat etmiş olan İn- giliz oyuncularm yüksek teknik kabiliyetlerini bir defa daha gör- mek için sabırsızlanan halk “19 Mayıs,, stadının muazzam tribün. lerini maç saatinden çok eyvel dol- durmuş bulunuyorlardı. Havanın da müsalt olüşu oyunun tam bir mükemmeliyet . içerisinde cereyan etmesine yardım etmiştir. Balkondaki maruf simalar ara. © sında Başta, Başvekil Dr. Refik — Saydam olduğu halde bir kısım ve. © killer, mebuslar ile teşkilât ileri © gelenleri ve İngiliz ve Sovyet bü- — yük elçileri kendilerine tahsis o- anan yerleri işgal etmiş bulunu- yorlardı. Oyun saati geldiği vakit hakem İhsanın daveti üzerine evvelâ mi- safirler ve biraz sonra da Demir. sporluların sahaya çıkışları halkın — şiddetli alkışları ile karşılandı. yasa beraber sağdan yapı. 7 lan İngiliz hücumu, müda- fi Gazinin uzun bir vuruşu ile inde olundu. İki tarafın da biribirini de. memek şuretile hareket edişi oyu. “nu mütevazin bir şekle sokmuştu. Fakat, hücüm avantajının daha zi. > yade takımımız lehinde oldugu gö- rülüyordu. ©, Ankara şampiyonu 13 üncü da. kikada müthiş bir gol tehlikesi ge- © çirdi. Çok güzel işliyen muavin hattı. “sarkan İngiliz muhacimlerin çek. tiği kuvvetli bir şüt ile gelen top “Fakat, tam zamanında yetişen Şev ket tarafından kaleden uzaklaştı. rıldı. Gayet seri bir seyir alan ma. “çin her safhası ayrı bir zevk ve he. .yecan içerisinde takip olunuyordu. Oyuncularımız sahaya tamamen * hâkim vaziyetteler. Bir gün evvel “yüksek oyunlarına şahit olduğu- muz İngilizler bugün Demirsporun bu çok üstün oyunu karşısında â- deta beceriksiz ve âciz vaziyete düştüler, Demirsporun yine, İngiliz âkın. larina cevap teşkil eden çok sıkı bir hücumu M. W. kalesini allak bullak etti. Takımımızın çok hâkl: oynamasına rağınen gol çıkarama- mas sırf hücum hattını teşkil eden gençlerimizin vaktinde şüt atama. malarından ileri geliyordu. Bilhas- sa Orhan çok müssit vaziyetle. re girdiği halde ya yersiz bir pas veriyor veyahut lüzumsuz bir dribling yaparak topu ayağın. dan kaptırıyor ve bu suretle de el de ettiği bu gol vaziyetlerinden istifade edemiyor. yun bu tempo ile takımımı. zn hâkimiyeti altında ve İngiliz yarı sahasında devam etti. Zi bir sırada ani olarak harekete geçen İngilizlerin yaptığı akın az kalsın bir gole mal oluyordu. Fa- kat, Necdetin ok gibi yerinden fır. lıyarak İngiliz muhacimlerin aya. Hından kaparak uzaklaştırdığı top bu büyük tehlikeyi de geçiştir. Ankaralıların biribirini kovalı- yan akınları M. W. müdafilerini çok müşkül vaziyetlere sokuyordu. İngiliz müdafiler bu içinden çıkıl. maz müşkülleri ancak topu körne. re atmakla yenebiliyorlardı. 28 inci dakika olmuştu, yine ve- rilen bir kornerden gelen topu Or. han mükemmel bir vole şütle İngi. Jiz kalesine havale ederek takimin ilk sayısını yaptı. Devre bu netice- yi muhafaza ederek 1/0 Demirspor lehine hitti. İkinci haftaym başladığı vakit İngilizler yedikleri“ gölün telâfisi için, Ankaralılar da elde ettikleri bu çok kıymetli avanlajı kaybet. memek için canla başla çalışıyor. lardi, Fakat, bu devre de, yavaş yavaş takımımızın hâkimiyeti al. tna geçmiye başladı 36 mer dakikada yine bir korner vuruşundan gelen topu Arif bütüh rakip oyuncuların üstünde sıçrıya- rak nefis bir kafa vuruşu İle ikinci defa olarak İngiliz kâlesine sok. muş bulunuyordu. Yapılan bu golün verdiği sevinç tarifsiz bir hal aldı. Dakikalarca dinmek bilmiyen alkış arasında başlıyan oyun yine ayni hâkimiye. timiz altında sona erdi ve maç An- kara şampiyonunun 2/0 galibiye. tiyle neticelendi. Dünkü yüzme müsabakalarına iştirak eden yüzücülerimiz ” Takım A. Gücü G. Saray Demir S. Fenerbahçe Beşiktaş Doğan S Vefa Ateş & .vwuiasdeğ üzmeler Dünkü Yarışlarda Galatasaraylılar 4 Birincilik Ajdılar stanbul bölgesi tarafından tertip edilen deniz yüzme yarışlarının birincisi 'dün Beşikta. şın stat içindeki güzel yüzme havu zunda yapıldı.Çok muntazam geçen bu yarışlara Galatasaray, Beşiktaş, Beykoz yüzücüleri iştirak ettiler. Neticede sarı kırmızılılar en iyi da. receleri alarak günün birincisi ol. dular. Yarışlarda aşağıdaki dere. celer alındı. 100 METRE SERBSET: Birinci Galstasaraydan Sadullah derece 1,9) ikinci Galatasaraydan Kemal, üçüncü Beşiktaştan Nezih. 100 METRE SIRT ÜSTÜ: Birinci Galstasaraydan Şamil derece (1,9) ikinei Galatasaraydan Necati, üçüncü “Beşiktaşta Ad. nan. 200 METRE KURBAĞALAMA: Birinci Beykozdan, İsmail, dere. ce “3.25, ikinci Beşiktaştan Hik. met. 400 METRE SERBEST: Birinci Galatasaraydan o Sadul- lah derece “6,39, ikinci Beykoz. dan Nevzat. BÖLGE BAYRAK YARIŞI: Birinci Galatasaraydan “Şamil, İsmall, Sadullah,, ikinci Beşiktaş takımı “Halil, Hikmet, Adnan,, de. Tece “246... Yüzme havuzu bir Avrupa ha. vuzunu andırıyordu. Havuzu ida- re edenler her türlü tertibatı al, mışlardı. Bu tertibat sayesinde yarışlar zamanında başladı ve za. bitti. Beşiktaşlıları bu güzel eserlerinden dolayı tebrik etmek icap eder. manmda Umumi tasniftee Galatasaray dört birincilik, bir ikincilik, Be. şiktaş üç ikincilik bir üçüncülük Beykoz' bir birincilik bir ikincilik aldılar, Fener Şampiyon Doğanspor 7-0 Yenildi D ün İstanbulda günün en he- yecanlı karşılaşması, Do- ğansporla Galatasaray srasında ol- du. Takımlar sahaya şu şekilde çık- Osman « Faruk, Ade Doğanspor: Mahınut - Yethi, Reşat « İrfşn, Halit, Salt - Mehmet, Macit, Bum at, Yumut, Sabri m cum İzmirlilere Müdafa- Ada kırıldı. Galatasarayın mukabil hücumu ofsaytla neticelendi. Gala- tasarayın soldan açılan bir hücu- munda top Cem yakından sıkı bir şüt direği sıyırarak avuta itti ve İzmirliler ilk gol tehlike. sini atlatınış oldular, Galatasaray açıklar vasıtasile biribirini takip e- den inişler yapıyorlar. İzmir mü - dafaasında Reşat çok çalışıyor. Ce- milin bir sıkı şütü daha kalecinin ellerinde kaldı. İzmirin ani bir hi- cumu Faruğun müdahalesile neti- cesiz kaldı. 29 uncu dakikada Galatasaraylı” lar soldan indiler ve top ortaya geldi. Boduri güzel bir şütle köşe- den ilk Galatasarey golünü kay « detti. 33 üncü dakikada ortadan bir Galatasaray hücumu. Kaleci lüzum suz bir çıkış yaptı. Bofuri topu ka- leciden sıyırdı ve boş kaleye rahat rahat girerek ikinci gölünü de yaptı. Bunu takip eden bir İzmir hü- cumunda Osmana ilk defa iş düş- tü. Bir plonjonle bir gol tehlikesi- ni bettaraf etti, #4 üncü dakikada top, soldan Iz- mir kalesine indi, Sarafimden tp, Boduriye geçti. O da daha müsait vaziyette olan Cemile verdi. Iki metreden hafif bir vuruşla üçün- cü defa top, İzmir ağlara takıl. dı ve devre de 3 - 0 Galatasarayın lehine kapandı. Galatasaray kinci devrede oyuna İzmir- liler çök canlı başladılar. Galatasarayın hücumünda Boduri bir ara pas aldı. Topu sürerek I7- mir kalesi önüne kadar götürdü. Iz- mir müdafii müdahale etti ve düş- tü, hendbol oldu. Bu suretle bu gol tehlikesi geçiştirildi. Dokuzuncu dakika sağdan bir hücum. Cemil Bediiye, Bedii tek- rar Cemile verdi, Beş metreden si- kı bir şüt ve dördüncü defa olarak top İzmir ağlarına takıldı, Bir dakika sonra Galatasaraylı- lar tekrar Izmir kalesine indiler. Avut çizgisinden Bedil topu orta- ya gönderdi. Boduri kaleye şüt çek- ti. Topa yetişen Cemil beşinci Ga- latasaray golünü de kaydetti. Oyun, Galatasarayın hâkimiyeti altında devam ediyor. takip eden Galatssaray hücumları fazla dribling yüzünden neticesiz kalıyordu. 21 inci dakikada Musa topu Bediiye geçirdi. Güzel bir sü- rüşle kaleye inen Bedii sıkı bir şütle Galatasaraya altiner golü ka- zandırdı ve vaziyet 6 - 0 oldu. izmir müdafii, hakem oyunu ta- kip ederken mütemadiyen top ol-. madığı halde Boduriye tekme vu- ruyordu. Yan hakem, hakemi İkaz ve ihtar verildi. Boduri de bu karşısında sağ açığa geçi- 41 inci dakikada ortadan bir Ga- latasaray hücumu. Cemil güzel bir atakla topu İzmir müdafiinden kur tardi ve müsait vaziyette olan Sa- rafime verdi. O da Galatasaraya ye dinci gölü kazandırdı. Maç ta bu suretle 7 - 0 gibi bü- yük bir farkla Galatasariyın gali- biyeti (Me neticelendi. NASIL OYNADILAR: Galatasaray ilk yirmi beş daki- kada o kadar iyi oynamadı. Fakat her şeye rağmen şanssızdılar. Os- mana hiç iş düşmedi. Müdafaa va- zifesini yaptı. Muavin hattında en iyi oyuncu Musa idi. Rıza, Celâl Üzerlerine düşen vazifeyi yaptılar. Hücum hattı her fırsatta çüt attı. Böduri on iyi oyuncu, Bedi, Salâ- hattin vasat, Cemil'eski oyunlarma nazaran bugün nedense durgundu. Sarafim iyi gününde değil, fena idi. İzmirliler yedi gol yemelerine rağmen baştan nihayete kadar can- Uk oynadılar. Müdafsada Reşat ve Fethi iyi idiler. Musvin hattında burada ismini bile yazmak isteme- diğimiz bir oyuncunun Boduriye kadar yaptığı kasti hareketler çok girkin ve sporculuğa yakışmıyan hareketlerdi. Hücum hattı Galata- saray müdafaası ve muavin hattı ö nünde bir iş göremedi. Hakem Ad- (Sonu onuncu sayfada)