26 Temmuz 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

26 Temmuz 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

' 0 Böyle Sulh Daima Mümkündür (Başı 1 incide) pon mallarına kapamak, Japonyayı Şola getirmek için kâfi idi. Uzak Şarkta İngiltere ile Japonya arasında başgösteren bu ihtilâf, der. hal büyük bir alâka uyandırdı. Çün. kü İngiliz siyasetinde hakikaten e. saslı bir değişiklik vuku bulup bul. madığı ilk defa burada teerübe edi. Jiyordu. Chamberlain yatıştırma si- yasetini terketmişse, Japonyanm bu. rada kuvvete dayanarak İngiliz nü. fuz mıntakalarını tehdit etmesine) 4... müsaade etmiyecek, icap ederse kuv. vete müracaat etmekten çekinmiye. cekti. Bu sebeple Tlen - Sin hâdise. sinden doğan ihtilâf mahalli olmak- tan çıkıyor, yeni İngiliz siyaseti için bir imtihan sahası olmak chemmiye. tini kazanıyordu. İngiltere hükümeti, Uzak Şarkta Japonyanın küstahane sayılabilecek hareketine karşı itidal ve soğukkan- lığını kaybetmedi. Japonyanın bu hareketini Avrupada totaliter dev. detlerin harp hazırlığı ile alâkadar görüyordu. Onun için Uzak Şarkta bir harbe tutuşmayı da, bugün için, doğru bulmuyordu. v . u düşünce ile İngutere, texrar B Başvekilin meşhur yatıştırma| 1sİyasetine döndü. Japonyaya müza.| "kere teklif etti. Japonya müzakereye başlamak için dört şart İleri sürdü: 1 — Japonyanım Çindeki vazi. yetini ve bu vaziyetin icap ettir. diği tedbirlerin alınmasında Ja- ponyanm serbest olduğunu İngil. tere peşinen kabul edecektir. ” 2 — İngiltere, kendi menfaat. Terini himaye vesilesile, Cinlilere yardım etmiyecektir. İ 3 — Çindeki İngiliz tebaası, sa- pon harekâtını ihlâl eden hareket. Jerden içtinap edecektir. ” 4 — Çinin Japonya taranınaan işgaline ve burada asayişin temi. nine İngiltere yardım'edecektir. Bu teklifler kabule şayan değildi, İngiliz Başvekili Mecliste bunu açık. ça ilân etmekten de çekinmedi. Fa- kat Japonya dayandı, ve derhal bü- tün Çin sahilleri boyunca İngiliz nüfuz mıntakalarını işgal hazırlıkla. rına başladı. O vakit İngiltere, tıp- kı Münihten evvel ojduğu.gibi, bu şartlar dahilinde mi ereye yanaş. tı. Bir kaç gün devam eden müzake. . Maarif Şürasının Dünkü Toplantısı Münakaşalı Oldu (Başı 1 incide) Uk ilk tahsfl prensipire uygun değildir. b — Üç ilik köy okulu, urnumi ve mesburl ilk tahsil hedefterini tahak- kuk ettirmeye ve köy çocuğuna isteni- len milli terbiyeyi vermeğe kâfi değii- dâir. © — Köy okullarının üç sınıflı ölmacı beş yıllık mecburi tahsllin İstenilen ge- kilde tatbikine mâni olmaktadır. Köy okullarının beş sınıflı hale getirilmesinin faydaları raporda şu suretle tesbit edilmiş bulunmaktâ. e atanın « — 380 bin Türk çocuğuna İki cıoğlu, bir öğretmenin beş sınıfı bir arada idere etmesinin bir paradöks olmadığını, bunu içimizde tatbikat. Miş olanların ve şimdi de edebilecek. lerin mevcut olduğunu, muallim'e. nerjisinin bir dershanede ister ayni smiftan olsun, ister ayrı sınıflara mensup olsun 40 talebe karşısında | sabit bir kıymet ilade edeceğini, an- İcak enerjinin sarf şeklinin değişebi. | . İleceğini söyliyerek bu usulün tatbi. kında hem zaruret, hem fayda bu- lunduğunu ve hiçbir imkânsızlık daha okula devam etmek ikin ». | Mevzuubahs olmadığını izah etmiş zırlıyarak onları mühitine. yurduna daha faydalı bir unsur yapacaktır. b — Okul yolu ile verilebilecek mili terbiyenin tekâmülünü jemin edecek- tir. v rine imkân verecektir. rifte yeni bir tahakkuk amhası teşkil edecek Cümhuriyetin köy - şehir| Har anumadığıne köylüyü bir ka de; | lecek me gibi deneler verebilec inandıracaktır ha ir. € — Öğretmenin mesleki şahsiyetile u- mumi ve mesleki malâmatıni kuvvet» | lendirmek lüzumunu duymanna yol &- çacaktır. £ — Orduya daha uyanık, daha bil. gili kskerler gelmesini temin edocek- tir, Söz alan hatipler Umumi heyet üzerinde büyük bir tesir ve alâka uyandıran bu raporun okunmasından sonra birçok hatipler mütalenlarını söylemişlerdir. Bu a- rada ilk okul öğretmenleri mümessi- Ji Erzurum ilk okul öğretmenlerin. den Tevfik Yıldız fikirlerin esas iti. barile pek doğru olduğunu, bununla beraber köy yöğretmenlerinin maj- şet ve mesken kaygusundan kurları. lıp idealile başbaşa bırakılarak ve bu yeni vaziyete göre mesleki bakim. dan techiz edilerek muvaffakiyetin matlüp şekilde istihsali mümkün o. lacağını söylemiştir. Pertevniyal Ji. sesi edebiyat öretmeni ve Maarif “Şürüdenin orta #im komisyonu reisi Tevfik “Ararat ile Tetanbuf niversitesi terbiye profesörü Sadret- tin Celâl Antel meselenin bedihi ve zaruretin meydanda oluşuna binaen hemen reye müracaat edilmesini teklif etmişlerse de mevzuun ehem. miyeti müzakereyi devama sürükle- miş ve söz slan İsmail Hakkı Balta- İtir. İ Bunu müteakip söz alan Konya Maarif Müdürü Halit Ziya Kalkancı, | bazari olarak mümkün görülebilecek — Köy çocuklarının daha fleri tah» | sil ködemelerini m mele | etiler elde bulunmadıkça k d — Milkellik prensiplerimize msn- | hüküm olan bu usulün tatbikinden alınacak i bir verilemiyeceğini söyle Baltacıoğlunun hükme medar olahi. sormuş, Konyadaki müşahede ve tef. tişlerinde üç sınıflı köy okullarında bile tek öğretmenden kâfi randıman alınmadığını gördüğüne göre beş si. İnıfen bir öğretmene o verilmesinden müsbet neticeler istihsalini siünheli görmüştür. Bunun üzerme nararetlenen müza- kere Profesör Saim Ali Dilemrenin kürsüye gelmesile bir kat daha he- yecanlı bir"hal iktisap etmiştir. Saim Ali Dilemre, bir öğretmenli ve müteaddit sınıflı mektebin mu. vaffek olduğuna bizzat kendisinin ve Şüra âzasından kendi yaşımda bulu- nanların misal teşkil ettiğini söylü- yerek Nakilbeni mahalle mektebin. deki yetişiş tarzını ve o zamana alt hatıralarım alâkalandırıcı" bir ifade ile canlandırmıştır. Bunu müteakip söz ulan Adana lisesi direktörü Şs. hap Nazmi Coşkunlar, kendisinin de vaktile beş sınıfı bir arada okutmak suretile köy muallimliği etiğini ve aldığı neticenin çok müsbet olduğu. Du Söyliyerek raporu teyit etmiş ve müzakerenin kifayetini ileri sür- müştür, Bunun üzerine Şüra reisi Maarif Vekili Hasan Âli Yücel ha. iplerin sözlerini hulâsa ederek reye müracaat etmiş ve komisyonun tek. lifi alkışlar arasında İltifakla kabul edilmiştir. relerin neticesinde ge iki tarafın an. Yaştığı ilân edildi. Londranın neşrettiği metinden an- Yıyoruz ki bu anlaşmada İngiltere Japonyanın bütün dileklerini kabul etmiş, ileri sürdüğü bütün şartları aynen imza etmiştir. Yani bu defaki Tokyo müzakereleri ikinci bir Mü. nih konferansı olmuştur. a amm mm ISSADAN HİSSE; Ingiliz Baş. vekili, İngilterenin kendisine şart dikte edilmesine müsaade etmi. .yeceğine, ve şimdiden sonra kuvvete kuvvetle mukabele edeceğine dalr wâki kati beyanatına rağmen hâlâ yalışlırma siyasetini terketmemiştir. Bu siyaset Avrupada totaliter devlet. Jerin şımarmasına, Uzak Şarkta Ja- ponların İngiliz haysiyet ve nüfuzu. nu kırmasına sebep olmuştur. Tota. Biter devletleri dünyanın başma mu. © salat eden de İngilterenin bu siyase. tidir, Bu son tecrübeden Sohrâ Alman. ya, İngilterenin yine Münih zihniye- *i ile hareket ettiğine kani olacak, © ve belki de dünyanın yeniden büyük ve mühim hâdiselere sürüklenmesi. me saik olacaktır. “Bir Kadın Bir Erkeği Vurdu Çanakkale (TAN) — Beybaş kö yünde Ahmet Ayhan, buğday tarla» sında domuz beklerken, av tüfeği İ le bir başkası tarafusdan ağır suret. ie yaralanmıştır. Ayni köylü ve 50 yaşlarında Ayşe Özdemir, Ayhanı yaralamak suçiyle batulmuş ve adliyeye verilmiştir. Irak İngiltereden Kredi Alıyor Bağdal, 25 (A.A) — Hükümet, parlimentodan, harp malzemesi ve mühimmat satın almak için 3 milyon 251 bin Ingiliz lirası kredi istemiş- tir. Ayni kanun projesi ile, Toros eks pres hattının Bağdada kadar uzalıl. masını mümkün kılacak demir yolu İnşaatı için de yarım milyon Ingiliz lirası talep olunmuştur. Bu kredilerin heyeti umumiyesi, helen İngiliz hükümeti tarafından 1. rakın emrine verilecek ve bunlar, 20 senede ödenecek hazine bonoları ile İskenderunda Yapılan Yüzme Müsabakaları İskenderun: 25 (A.A) — Anadolu Ajansının hususi o muhabiri bildiri. yor: Hatay Bayramı münasebetiyle An kara, Soyhan, İçel ve Hatay yüzücü. leri arasında yapılması kararlaşan yüzme müsabakuları dün çok parlak bir surette yapilmiştir. Müsabâka yeri süslenmiş, davet- lilerin oturmasına mahsus yerler ay- rılmıştır. Müsabakalarda Hstaya ge. len heyet azaları, vali, vilâyet ve parti erküni ve kadın erkek binlerce? TAN Çinliler, 3 Japon Alayını İmha Ettiler (Başı 1 İneide) pek yakininde kâin Klarg - Shen'a varmış oldukları haber veriliyor, şiddetli muharebeler, devam etmek. tedir. Kisngsu'daki Japon kuvvetlerini çekilmiye mecbur eden Çinliler, Fonghisen'e kadar firarileri takip et.! mişler, orada kanlı ve kati bir muha rebe yaptıktan sonra şehrin etrafın, daki küçük, büyük kasabaları ele ge. çirmişlerdir. Uzak Şarkta İngiliz Nüfuzu Zedelendi Lonâra, 25 (Hususi) — Ingiliz — Japon anlaşmasının o imzalanması, bazı miahfillerde teessüf uyandırmış” tr. Bugünkü Amerika gazeteleri de bu itilâfın İngilterenin Uzak Şarkta prestijlerini kaybetmesi ve Japonya- nın muhariblik sıfatının. tarınması demek olduğu mütaleâsını serdedi. yorlar, Buna mukabil, Japonlar, Ingilte. renin Uzak Şark siyasetinde yapme- ğn taahbüt ettiği değişikliğin. tatbi- kutta fiilen tezahürlerini bekliyorlar. Kilekim, Tienisin'deki Japon kuman. danı, İmtiyazlı mıntakaların abloka. sında herhangi bir değişiklik yapıl mıyacağını, kali neticenin alınmasm- dan evvel Japon efkârı umumiyesi. nin gevşemesine müsande edilme. mek lâzım geldiğini söylemiştir. Japen tazyiki artıyor Şamen “Kanton imtiyaz bölgesi, n- den bildirildiğine göre, bölge üzerin- deki Japon taayiki son günler zar. ında mahsus bir surette artmıştır. Nehir perşembe günü Şamendeki va. bancı sakinlerin iaşesini temin «t- mekte olan İngiliz, Fransız ve Ame- rikan topçekenlerine dahi kapana. caktır. Mıntakaya giren, çıkan her. kesin aranması için tertibat alınmak- tadır. Ni o İki Kardeş Biribirleriyle Evleneceklermiş & İzmir — Yusuf adında! 50 yaşla rında biri, 16 yaşındaki kığı Fatma- Inm, yine 16 yaşındaki oğlu Kemal vi evlendirilmek için Torbahda Ars anlar köyünde oturan 29 yaşında Ayşe tarafından kaçırıldığım müd. delumumiliğe bildirmiştir. Ayşe, Kemal ve Fatma, Torbalıda tutulmuşlar ve buraya getirilmiş. lerdir. Küçük Fâtma, Ayşenin kendi öz ablası olduğunu ve annelerinin, ba- basının yaşattığı ızıtraplı hayatı yil- zünden öldüğünü, babasından çok fena musmele gördüğü için ablası. na kaçmak mecburiyetinde kaldığı. nı, Kemalin henüz 10 yaşında ve ablası Ayşenin çocuğu olduğunu, ev. lenmek ve sevişmek akıllarından bi- le geçmediğini söylemiştir. Müddeiumümilik, 'Torbalıdan mü- temmim yaalümat İstemiş, Yusufu çağırarak, kızına fena muamele et. memesini bildirmiştir. o Tahkikata devam edilecektir. İzmirde Bir Suçlu Mahkemede Bir körplştacaklız, balk hazır bulunuyordu. Kadına Saldırdı e Çok alâka ile seyredilen yarışların | İzmir, 25 Muhabiri bilari. Fransız Hava Nazırı mükâfatlarını heyet bişkanı Şemset. | yor) — Bugün Asliye ceza mahe. Londraya Gitti tin Günaltay vermiştir. mesinde bir vaka oldu. Rsrar tekkesi Paris, 25 (A.A) — Bleriot'nun| “Teknik neticeler şunlardır. açılacağı vandile Hasan kurısı Sadi. Manş denizini ilk defa olarak tayya- | 100 metre serbest; re İle geçişinin otuzuncu yıldönümü. nü tesit için Londrada yapılacak şen. Viklerde hazır bulunmak üzere, Ha- va naziri Guy la Chambre, yanında hava ordusu genel Kurmay reisi Ge- nersl Testaut olduğu halde, tayyare ile Londraya hareket etmiştir. Guy la Chambre, Londrada bu - Junduğu esnada, İngiliz Hingsley Wood ile de gür bulunacaktır. 5» verip Pınarbaşında Hayvan Sergisi Pınarbaşı, 25 (AA) — Her sone 1 — Ali Kapuk Ankara, 2 — Or. han İçel, 3 — Yaşar İçel. 100 metre sırt üstü: 1 — Kâmil Ankara, 2 — Abdullah İçel, 3 — Sırrı Hatay. 200 metre kurbağalama: | — Semih Ankara, 2 — Nejat Ankara, 3 — Edgar Hatay, 400 metre serbest: 1 — Turgut İçel, 2 — Ali Ankara, 3 — Edgar Hatay. 4X200 bayrak yarışı: 1 — İçel takımı, 2 — Ankara ta. kımı, Ema Seyhan takımı, Neticede: 74 puvanla Ankara bi. Pinarbaşında açılmakta olan Uzun-|rinciliği kazanarak Hatay kupasını yayla at sergisi, bu sene de dün Kay. | almıştır. 70 puvanla İçel ikinci, 20 seri valisi tarafndan bir çok zevatın huzuru ile açılmıştır. Sergi davetlilerin ve Yetiştiricile. rin büyük bir rağbetine mazhar ok muş ve köylü yetiştiriciye 8130 ilra mükâfat tevzi edilmiştir. puvanla Hatay üçüncü, 16 puvanla Seyhan dördüncü olmuştur. em | Thetis'in Çıkarılması Londra, 26 (A.A.) — Avam ka- marasında Thetis tahtelbahirinin çi. « Müteakiben kolordu kurmay baş. | karilması ümidi mevcut oldukça, bu kani tarafından da elli hayvanlık tay | tahtelbahirin kurtarılması ameliyesi.. denosunun küşat resmi yapılmıştır. İne devam edileceği bildirilmişitir. zeden bolis namına yüz lira rüşvet alan sabikalı silâhçı Mustafa, muha- kemesi görüldüğü sırada aşabileşti ve Hasan karısı Sadiyönin üzerine atılarak yumruklamıya başladı ve kadini bayıltir. Bu sırada müddeiv- mumi kürsüden atlıyarak müdahale etti Mustafa, tekrar Sadiyenin üzerine atıldı ve boğazını sıktı. Dışarda bu. lunan bir polis tabancasını çekerek Türkiye Akdenizde 919 Bir Harbe Girerse Iran Yardımda (Başı incide) dirde, İran Türkiyenin tarafını İl tizam edecektir... Ve pu keyfiyet İngiltereye bildirilmiştir. Ru yüz- den İngiltere İrana yardıma ha-| #ırlanmıştır ve iki taraf arasında; “tayyare mübayaası için müzakeçe. | ler başlamıştır. İranın İngilteredeki tayyareci mü- messili binbaşı tayyare fabrikasının misafiri bulu. nuyor. Petrol kaynağı olan Irak ta İngil| tereden tayyare istemektedir. Misıra | da küfi derecede tayyare gönderil- miştir. Bir Mısır heyeti geliyor Diğer taraftan, Kahireden gelen haberlere göre, yakında 15 Mısırlı zabitten müteşekkil askeri bir heyet, Türkiyeye gidecek ve Türkiyenin as. keri müesseselerini ve askeri tahki. matını ziyaret edecek. Deha sonra, bir Türk askeri heyeti ziyareti iade ederek Mısırın Garp hududuna ka. dar gidecek ve hurada alının müda- fâa tertibatını gözden geçirecektir. * İngiltere hükümeti, Mısra kâfi miktarda Hint kıtaları göndermeğe | tayyarelerinin Payondor Hovker, | Bulunacak müşlerdir. Tayyarelerin çoğu 750 ile 1600 mil uzunluğunda uçuşlar yap. tıktan sonrâ, karargâhlarına dönmüş bulunuyorlar. Bugün tayyareci Bleryo'nun 39 sene evvel Manş denizini geçmesi. nin yıldönümü olduğu için, harp yaptığı uçuş, tayyareciliğin bu seneler zarfında geçirmiş olduğu tekâmülü de hatır. latmiya vesile teşkil etmiştir. İngiliz tayareleri, Fransız topruk- larında, Fransız tayyareleri tarafın- dan karşılanmışlar ve bu, uçuşun kıymetini bir kat daha arttırmıştır. Uçuşa iştirak eden İngiliz tayarele- ri Wellington tarzındaki bombar man tayyareleriyle Hamp'den tay. yareleri cinsindendir. Sovyetlerin deniz inşaatı Bugün Sovyet deniz inşaatı Ko- miseri beyanatta bulunarak, Sowyet tahtelbahirlerinin o Japonya ile Al manyanın bütün tahtelbahirlerine faik olduğunu, halihazırda yüz zırh. lı ve tahtelbahirin Uzak Şark sula. rında tahşit ödilmiş bulunduğunu söylemiş, daha sönra Moğolistan hudutlarındaki hâdiselere işaret o- derek, Sovyet hududunu aşmağa İm- karar vermiştir. Bu kıtalar ancsk ibtiyati bir tedbir olarak gönderi). mektedir. Yoksa beynelmilel vazi, yette bu yeni tedbiri almağa saik ye- ni bir vahamet görülmediği oynca tasrih olunmaktadır. İngiliz askeri tayyareleri Fransa üzerinde uçtular İki hafta içinde İngiliz harp tey- yareleri üçüncü defa olarak Fransa üzerinde uçuş yapmışlardır. Üçüncü uçuşa iştirak eden İngiliz tayyarele- rinin sayısı 240 tır. Bunlar kırkar, ellişer, altmışar tayyarelerden mü- teşekkil kollar halinde uçmuşlar ve Paris, Liyon ve Bordo'dan görül İrlandalıların Tediiş Hareketlerine | Karşı Kanun Londra, 23 (A.A) — Avam Kams- rasında Sir Samuel Hoare, cümhuri. yetçi Irlanda ordusunun faaliyet ve plânları hakkında heyecan uyandı- ran bir takım ifşaatta bulunmuştur. Mumaileyh, evvelâ tetbişçilerin harekâtının Ulster'den İngiliz asker- lerinin çekilmesini talep eden göçen ikincikânun ültimatomundan sonra başlamış olduğunu söylemiştir. Zabıta, cümhuriyetçi Irlanda or. dusunun bir vesikası ele geçirmiş. tir. Bu vesika, bir kundakçılık plâ. nın muhtevi bulunmaktadır. Bu plân mucibince İkincikânundanberi 57 si Londrada ve eyaletlerde olmak üzere 70 suikast irtikâp edilmiştir. kân bulunmadığını, Sovyet kuvvet. lerinin her taaruzu karşilyacak va. ziyette olduğunu anlatmıştır. Alman filosunun manevraları Berlin, 25 (A.A) — Alman donar. Jmast, Amiral Bacder'in huzuril; İ Baltık denizinde mühim manevralar | yapmaktadır. Bu manevralar, hali- bazırda Warnemünde ila Swinemun- de arasında yapılmaktadır. Manev. taların gayesi, tahtelbahirlere an. trönman yaptırmaktır. Manevranın plânı, tahtelbahirlerin torpido muh. riplerinin himayesinde gitmekte o- lan bir kafileye taaruzları seklinde. dir. ... .. Gene Köyünde İki Cinayet Konya (TAN) — Yarma nahiyesi- nin Gene köyünde, iki kişinin ölü- mü ve birinih de yaralanmasile ne. ticelenen müessif bir hâdise olmuş. tur, Köylülerden Nazif, komşusu Ne- dimin karısı Raziye ile tarlada ça- lışırken; Ali, Hakkı, Hikmet ve Be. kir isminde dört kişi gelmiş, kadını zorla alıp götürmek istemiştir. Na. zi, bu çirkin harekete mâni olmak istemiş, arada kavga çıkmıştır. Na- zif, bir kurşunla mütecavizlerden Aliyi öldürmüş, ikinci kurşunla da Hakkıyı ağır surette o yaralamıştır. Fakat Bekirin attığı kursunla da ölmüştür. Sağ kalan mütecavizler tevkif e- Bir kişi ölmüş ve 55 kişi yaralan- mıştır, Zabıta, binlerce kişiyi öldür. miye ve milyonlarca liralık hasara dilmiştir. giz Yeni Parti Reislikleri sebebiyet vermiye kâfi gelecek mik. | Aydın (TAN) — Denizli, Aydın, tarda imfilâk edici maddeler meyda- | Muğla vilâyetleri C. H. Partisi böl. na çıkarmıştır. Hükümete cümhuriyetçi Tr! amda | 9 mülettişliğine tayin edilen Mar- ordusunun bundan böyle yalnız em- din mebusu döktor Rıza Levent, De. val ve emlüke değil, ecnebi teşekkül. | nizlidn buraya gelmiştir. Müfettişin lerden teşvik görmekte olması hasa- | reisliğinde toplanan Parli vilâyet bile eşhasa da taarruz etmek t4saV- | heyeti, belediye reisi Etem Mende- vurunda olduğuna dair malâmat gel- | es, Parti reislikleri valilerderi alı. salona girdi ve namluyu Mustafanın alnina dayadı ve kadın bu suretle kurtarılabildi. Suçlu tekrar yerine oturduktan sonra avukatı, müvekkilinin deli ve raporlu olduğunu iddia etti —— İzmirde Sıcak Kırk Derece İzmir, 23 (A.A.) — İki gündenbe. ri yine boğucu bir sıcak hüküm sür- mektedir. Saat 14 te çarşı içinde ve gölgede termemetre 40 dereceyi gös- teriyordu. Saat 18 de hafif bir rüz. gürin tesirile sühunet 35 e düşmüş. tür. Sokaklarda dolaşmak İmkânsız hal almıştır. | Wood'un müdahalesi ile Amele miştir. Tethişçiler, az kalsın nalıberi, vekâlet ettiği bu işe asale- mith köprüsü ile Southwark elektrik |ten seçilmiştir. kuvveti istasyonunu ve şimal yolun. daki su bendini berhava edecekler» di. Tethişçiler mühim demiryolları Parti müfettişi, Muğlava gitmis. tir. Kırklareli (VAN) — Malkevi sa- Inşaatı yapılmakta olen mahallerini İp reisi avukat Tahir Taner, C. H. mühimmat depolarının harp melze- mesi imal eden fabrikaların munta- zam plânlarını elde etmişler ve par. lâmentoyu berhava etmek içinde bir plân vücude getirmişlerdir. Irlandahların tethiş hareketlerine karşı hükümet tarafından tevdi sdil- miş olan kanun o lâyihası, Green fır kasının da iltihakını temin eden bir müzakereden sonra kabul edilmiştir. Ammanda Bir Tevkif Partisi bura reisliğine seçilmiştir. Vali İhsan Aksoyun hüzuriyle. halkevinde yapılan içtimada, Kızı. lay ve Çocuk esirgeme kurumları için yeni İdare heyetleri seçilmiştir. Kınlay birinci reisliğine belediye doktoru Atıf İsmet Peksoy, ikinci reisliğine zahireci Şevki, sekreterli. Iğine muallim Ahmet Zeki Akşit, İveznedâarlığına tüccardan He'vecwoğ- lu Hamdi, muhasipliğine sıhhat mü. dürlüğünden Hikmet intihap olun- Amman, 25 (A.A.) — Abdürrezs- İmuştur. kın sabık birinci muavini âsi şeflerin- Çocuk esirgeme kurumu idare he. den Yusuf Ebudura Mavernyüşserlâ- | yeti de, doktor Mehmet Canyeniley, da Güvur mevkiinde tevkif edilmiş. Bayan Halet Ragıp, mebus Fuat WU. tir. Yusufun üzerinde müteaddit si- İmay'ın kerdeşi Rıdvan Umsy, Sü lâh ve bin kadar da Ingiliz lirası bu- İleyman Gözlüklü ve kasap Recep lunmuştur. Özturandan terekküp etmiştir