26 Temmuz 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

26 Temmuz 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Mahkermelerde Satie Tahkikatı 37 Bin Liralık Suiistimal İhbarı Hakkındaki Yeni Tahkikata Dün de Devam Edildi Müddelumumilik hazirlik bürosu, Denizbankta yapıldığı iddia edilen 37 bin liralık yolsuzluk tahkikatile dün de meşgul oldu. Muhbir, Deniz Bank Tahmil ve tahliye işçilerinden toplanan 37 bin liranın hamallar kâh. yası Yahyanın zimmetinde kaldığı ve müdüriyete yapılan bir çok mü- racag*ların hiç birinin nazarı itibara slınmadığını Söylüyordu.£vvelki gün Bankanın, Sâtie binast işinden dola. yı mevkuf olan ikinci müdürü Tahir Kevkep dinlenmişti. Dün de hamallar dan yedi kişi dinlenmiştir. Bunlar, bütün hamallardan para kesildiğini, Haydar Cinayeti Davasına Bakıldı Geçen kış, Haydarda Sanayi mek. | tebi talebesinden 17 yaşında Hasanı kama ile öldüren Rifatın muhakeme- sine dün ağir ceza mahkemesinde de. vem edilmiştir. Jandarma, suçluyu yerine geçirdikten sonra ihtiyar bir kadan reise doğru ilerliyerek: — Ben öldürülen Hasanın anas ve bunun yekünu 37 bin liray: bul duğunu ve bu paranın kendilerine ksim edilmediğini söylemişlerdir. Müddeiumumilik yeniden yedi hema- la daha celbname çıkarınıştır. Bun. Jar da dinleneçektir. Satie tahkikatı, Rftin de yazdığımız gibi son safhaya gelmiştir. Bir taraf- tan dördüncü sorgu hâkimliği, tahki. ketmi tamamlamakta, diğer taraftan da, müddelumumilik iidianamesini hazırlamaktadır. Bankalardan ve di- ğer mali müesseselerden sorulan şu. #Nerin bir kısmına cevap gelmiştir. ; Çocuk Islahhanesi Tamamlandı Kızılcahamamda iki senedenberi inşasına devam olunan asri hapisha- ne bitmiş, cephesine bayrak çe. Kilmiştir. Bir çok yatak, karyola, ve mutfak takımları. getirilerek hapis- haneye yerleştirilmiştir. Bu hapi<ha. ne, mülerim çocuklar için bir aslub- hane olarak kullanılacaktır. Edirne. yım. İstidam da var, lütfen kabul €- der misiniz, dedi ve arzubalini vers di. © Reis arzuhal sahibini müdahil kemlesine aldıktan sonra arzuhalin okudu. Ismi Ayşe idi. Derdini şöyle döküyordu: — Hasan benim oğlum. Hayatımın yegâne ümidi idi. Ben istikbelimi, her şeyimi ona bağlamıştım. Şimdi onu öldürdüler. Rifata ve arkadaşla- rına ceza veriniz ve kendilerinden on bin lira tazminat alınız. Suçlu da, Ayşenin ölen Hasanın anasi olduğunu kabul etti Bundan sonra Trabzonlu Makbule şahit ola. rak dinlendi. Diyordu ki: — Hüâdise günü ben kardeşim Mü- nevverle beraber Galata rıhtımına gitmiştim. Buradan Sirkeciye geldik, Müevver Hasanla tanışii ve bana; — Ustamın kâtibi, diye takdim et. ti. Beraber sinemaya gittik. Çıktık. Beni sıtma tutmuştu. Ben ayrıldım. Kız kardeşim, Hasanla beraber bi- raz daha gezeceklerdi. Münevver ge- ce yarısından sonra eve döndü, Ha- sanın öldürüldüğünü bana haller ver. di.Benim birşeyden haberirfi yoktur. Suçlu — Münevveri bulunuz. O her şeyi söyler, dedi. Makbule, Münevverin kocasile be- raber Anadoluda bulunduğunu söy- ledi, . Muhakeme, Münevverin İstinabe suretile ve şahit sıfatile iladesinin tesbiti için tehir edildi. POLIS : Yakalanan Kaçakçılar Arap Cemal isminde biri Tarlaba- şında gezerken vaziyeti şüpheli gö- rülmüş, üzerinde yapılan arama ne. ticesinde bir buçuk kilo esrar yake- lanmıştır. 4 Kasaplar şirketinin et nakleden (Kurdeş) motörü de Anadoluhiserm- dan Rumelihisarına geçerken balık ağlarını parçalamıştır. Buna sebep gece olmasına rağmen ağ fenerleri- nin söndürülmüş olmasıdır. * Anna isminde bir kadın Varna- ya gitmek üzere vapura girerken mu. hafaza memurları tarafımdan eşyala. rı arânmiş, yün yumaklar İçerisine mahirane suretle gizlenmiş 18 Türk altını ile bir miktar antika para ya- kalanmıştır. Paralar müsadere edil- miş, Anna mahkemeye verilmiştir. Lüleburgazda Bir Cinayet Lüleburgaz — Özerler mahallesin- de çoban Salih, kavga ettiği ayni ma- den gelen 150 mâhküm çocuk ta bu- raya yerleştirilecektir. Islahhanenin dahili tefrisatı ikmal edilmiştir. ———— Eniştesinin Ağzını Yırtmış Eniştesi Kerimin ağzını kulağına kadar kesen Rüstemin muhakemesi. ne dün asliye birinci ceza mahkeme. sinde devam edildi. Dinlenen şahidin ifadesine göre, hâdise şöyle olmuş. tur: Kerim, Rüstemin kız kardeşini bi- rakmış ve başka birisile evlenmiştir. Rüstem, bundan müteessir olmuş ve bir gün eski eniştesini kahvede gör. müş ve çıkarken çakısile üstüne hü- cum etmiş ve ağzını keuiağina kadar yırttıktan sonra kaçmıştır. Rüstem kendisini! müdafaa eder. ken: — Kerim, kama ile üstüme hücum etti. Ben kendimi kurtarmak için mü dafaa vaziyetinde kaldım. Çakımla yüzünü yaralıyarak hayatımı zor kur tardım, diyordu. Muhakeme, gelmiyen şahitlerin çağırılması için tehir edildi. Eski Hapishane Yeni Adliye sarayının kurulacağı yerdeki eski hapishane binasının yı- kılma işi, dün Istanbul Nafıa mü. dürlüğü tarafından 9600 Hraya bir müteahhide ihale edilmiştir. Müddei- umumilik ihslenin tasdik edilmesi i- çin dün şartnameyi Nafıa Vekâletine göndermiştir. Ihale tasdik edildikten sonra yıkma işine başlanacaktır. Bir gazetenin perşembe günü yıkılmıya başlanacağı hakkındaki haberi doğ- ru değildir. On beş günden evvel yıkma işine başlanınıyacaktır. İstanbul Adliye Encümeni Reisliği İstanbul Adliye encümeni reisliği ne ağır ceza reisi Bay Refik tayin e. dilmiş ve dünden itibaren vazifesine başlamıştır. Şimdiye kadar encümen reisliğini #sliye ikinci ceza relsi Ke- mal yapıyordu. “> Bir Mahkümiyet Lüleburgaz — Buradan Küleliye ködar olan asfalt yolun mütsahhidi bulunan şirketin bir buçuk seneden. beri kasabamızdaki muhasipliğini ya- pan Karabet, Türk bayrağma küdret. esk suçile cürmü meşhut mahkeme sine verilmiş ve bir yıl hapse meh. küm edilmiştir. ni halleden Mehmedi sopa ile öldür. müştür, —— şehirde bir bardak su vermiyorlar, Dediğim gibi: Sıcaklar, cüreti, tamaklırlığı art. tırıyor, terbiyeyi, nezaketi, İnsaf kuruttuğu gibi. Ama diyeceksiniz ki- — Ben onun kışını da bilirim. © Orası da ayrı bir hikâyedir. Biz Simdi yazdan bahsediyoruz. Kışın da ayrı görüşürüz insallah!, Kütüphanecilik Mütehassısı Edebiyat Fakültesinden mezun ol 'duktan sonra, Almanyaya kütüpha. necilik tahsiline gönderilen Adnan Ötüken, tahsilini muvaffakıyetle bi. tirerek dönmüştür. Adnan Ötüken, Üniversite teşkilâtına ait bütün kü- tüphanelerin tasnifi ve ıslam için mütehassıs olarak istihdam edile cektir, - Şimdiden kütüphaneleri: tetki, kata başlamıştır. Hazırlıyacağı rspo- ru rektörlüğe verecektir. Basın Birliğine Âza Kaydi Başlıyor Basın Birliği İstanbul muntakası idaro heyeti reisliğinden: Basın Birliği İstanbul motekası idare heyetinin © teşekkül cdip 5 Temmuzdan itibaren faaliyete baş- ladığı, merkez idsre heyetinen 11 Temmuz 1939 tarihli gâzetelerle lân edilmişti. Mıntaka idare heyeti, İstanbul Ba- sın Kurumu binasında çalışmakta ve İstanbul odası vazifesini de kendisi görmektedir. Mıntaka idare heyeti tarsfından, kanununun (B) fıkrası mucibince, Birliği teşkil eden âzadan Istanbul vilayeti dahilinde bulunanlar 1 A. Zustos 1939 dan itibaren nihayet bir ay içinde merkezimize müracaata davet olunurlar. Birliğe âza yazılması mecburi 6. lanlar şunlardır: 1 — Bir gazete veya mecmvanın sahibi olan, y 2 — Bir gazete veya mecmuanın veya ajansın yazı, haber, resim, fo. toğraf, tashih işini ücretle (veya te- lif hakkı alarak) devamlı ve munta- zam surette yapan. Bunlar kendileri gelerek veya bi. risini göndererek hazırlanan * kayıt varakalarından birini dolduracaklar ve üçer tane 4 Xx 6 ebadında fotoğ retla birlikte idare heyeti kâtibire imza mukabilinde teslim edecekler. dir, Gazete ve mecmua sahipleri öyni zamanda, çıkarmakta oldukları ga zete ve mecmualara ait hükimetten alınmış beyanname ilmübaberinin, ssli iade olunmak üzere, aslı ile bir) kopyasını yahut musaddak bir sure- tini ve çıkardıkları gazete ve mec. müaların müracaatları gül TAN 26.7.939 Adapazarı Su Tesisatı EZE) - — Nasıl İşliyecek? | Adapazarı belediye riyaseti, o Sa- santrifüj panca gölünden içme suyu alınması tesisatı hakkındaki son neşriyas üze. rine bize gönderdiği bir mektupta di- yor kiz “Yeni'sü tesisatı 250 bin liraya değil ielektrik, hattı havai ve pom. pa tesislöri de dahil olmak üzerei belediyeler imar heyetince 267 bin liraya ihale edilmiştir. Su, Sapanca gölünden 30 metre derinlikten gelv- cek ve elektrik porpalarile depoya sevkedilecektir.Ancak pompaj İçin e. lektrik cereyanı masrafı muhabirini. zin yazdığı gibi yılda 30 bin lira de. ğildir. Sarfedilecek. su nisbetinde sc- nede altı binle yedi bin lira arasında- dır ve bugün elektrik cereyanı satın aldığımız Demir ve tahta fabrikası, mukavele mucibince istediğimiz mih- tarda cereyan vermiye mecburdur Yapılan bütün projeler, Nafıa Vekü- leti yüksek makamınca incelenerek tasdik edilmiş ve ona yöre de ihnlesi yapılmış olduğundan sudan pe sufet- le istifade edileceği hakkındı düşün- miye mahal yoktur. Yalnız son 24. manlarda ortaya atılan bazı fikirler, muharrik kuvvet olarak elektrik kul. lanılacağı yerde mazotla müteharrik Bira 17 Buçuk Kuruşa Satılacak Rira fiyatlarının ucuzlatılması İ- çin tetkikata devam edilmektedir. Her halde 20 kuruştan aşağı bir fi. ! l | tutlurmbalar © Kullanridiğ: takdirde tesis masrallârında sekiz bin liralık ve senelik dalmi masref- Yarda da 1500 - 2000 liralık kadar bir İssarruf temin edileceği merkezinde ise de bu fikirler, henüz maddi ve fenni delillerle isbat edilememistir ve etüt edilmektedir, Netice, belediyemiz için büyük bir istifade temin edecek şekilde olursa keyfiyetin Nafıa Vekâletine arzolu. narâk tofkiki rica olunacağı tabiidir Hendek kazasının Haraklı deresin- meselesine gelince; şeh- rimize otuz beş 'kilomsire uzaklıkta bulunan bu dereden faydalanmak mevzuubahis değildir. Çünkü kazamızda bundan daha ya: Kn ve daha kuvvetli dereler mevcut. tur. Ancak bir santral tesisi hakkın- da Adapazarının elektrik işlerini tet- kik eden elektrik etüt işleri umum müdürlüğü, bugünkü vaziyeti muva- fık görmüş ve fabrikanın belediyeye sattığı cereyan ücretini de sarfiyat nisbetinde formülleştirmiştir. Bunun la beraber daha ucuz ve daha İyi şart ların temini başlıca düşüncelerimiz. dendir.., “Doğu, nun Teslimi Neden Gecikmiş ? Bazı noksanlarının ikmali için te. sellümü bir müddet teuhhura uğr- yan, Blum Und Yos tezgüklarındaki yata satılması mukarrer olan biranın | Karadeniz tipi vapurların birincisi mümkün olduğu kadar acuzlatılabil. mesi için bayilere verilen kâr nisbe. ti de indirilecektir. (Doğu) sürat tecrübelerine muvafık bulunmuştur. Bu iibarla tesollüme mâni olan noksanlıkların vapurun inde çık. |. Ankara Bira fabrikası bayilere $i- | dahili kısımlarına ait olduğu anlağıl. mış olan şon nüshasından iki sayısı. | e başına 6 kıtruş kâr vermekledir. | mıştır. mı tevdi edeceklerdir. Âzalik için müracaatları mezburi olanlardan müherrir, muhbir, mu- habirlerle ressam ve fotoğrafçılar da matbust kanununun 2İ inci mad. desi mucibince taşımaları lâzım ge- len hüviyet varakalarını vey« bun. ların suretlerini tevdi edeceklerdir. Birliğe yazılmaları ihtiyarlarına Yaruklrmş olenYr davar — 1 — Meslekten çekilmiş gazeteci. ler (ve mecmuacılar), 2 — Bir gazete veya mecmua ve- ya uajanstaki yazı işi, ücrete veya telif hakkına bağlı olmiyen veya böyle bir işi, devamli oluruk üze- rine almıyan muharrirler, 3 — İstanbulda, yabancı bir gaze- te veya mecmuarın muhabiri olan Türk veya cenebiler, 4 — İstanbulda çıkan ecnebi ga. zete ve mecmunlurında, gerek ücret. ie veya telif hankı mukubilinde de- vamlı ve muntazam olarak, gerek ücret veya telif hakkına bağlı veya devamlı olmiyarak çalışanlar Bunlardan müracaat edenlerin de adları merkez idare heyetine bildi- rilecektir, Âza yazılması mecburi olanlar, i- lân edilen bu müddet içinde müru- caat etmemiş bulunurlarsa, bunlar tan menolunacak, memnuiyet hilâfına hareketle çalı. şen ve çalıştıranlar hakkında 25 li- raya kadar para cezasına hükmedi- lecek, tekerrüründe de ceza iki kat alınacaktır. Basın mensuplarına arzederiz Bursada Bir Sabıkalı Ö'dürüldü Bursa, (TAN) — Gece saat 11 de Tophane caddesinde bir cinayet işle” nilmiş, sabıkalılardan Karakaş Muy- | tafa, Sütçü Hasan tarafından brçak- | la öldürülmüştür. ii Cinayete umumi bir kadının sebap olduğu anlaşılmaktadır. Katil tutul. muştur 5— Sağım İktisatçılar Tanışması Yüksek Iktısat ve Ticaret mektebi mezunlar cemiyeti, her yıl olduğu gibi bu yıl da mektepten mezun olan gençleri eski mezun arkadaşlarile ta» nıştırmak üzere önümüzdeki gumar- tesi günü Anadoluhisarmda Küçük- su plij gazinosunda bir gece öğlen- tesi tertip etmiştir. Bu eğlenceye şeh timizdeki mali ve ticafi mahafile mensup bazı zevat*ile yüksek iktısat- tan eşki yıllarda mezun olmuş olan kimseler de davet edilmiş bulunmak. tadır. Satışı ağustoslan itibaren üzerine a- Iscak olan İnhisarlar idaresi, neu. luk. nisbetinde istihlâkin artacoğ'n nisbetini-bir miktar-İndirecektir. ne kazanç temin edeceklerinden bu İşin kolayca hülledileceği talimin o- Fakât Ankara Bira iabrikasının bayilerle bu hususta mukaveleleri vardır. Bira satışı Inhisarları geç- tikten sonra bu mukavele kendiliğin- den feshedilmiş olacaktır. Bira on yedi buçuk kuruşa satila- caktır, ğin Çatalca ve Sıvasta Yeni Tayinler Sıvas, (TAN) — Maiyet memuru Cemal Öhtem, Zara kaymakam ve. kületine tayin edilmiştir. Zara mak müdürü Ahmet Coşkun, Hatayda Kı rıkhan mafmüdürü olmuştür. Sıvas Nümune hastanesi başheki. mi operatör Cevdet, İzmir Memleket Bâstanesi başhekimliğine, rontgen mütehassisı Talât Civelek te İskende. run memleket hastanesi rontgen mü- tehassıslığına tayin olunmustur. * Çatalca (TAN) — Müddelumum- liğimize tayin edilen Necmettin Ar. nas ile yeni ihdas edilen jendarma tabur kumandanlığına tayin edilen binbaşı Şahap gelerek işlerine başla. muslardır. giemmmelğğiyüziizk 3iLİ) Avcılar Kongresi İstanbul. Avcşlar Kurumundan: İstanbul Avcılar ve Atlar Birugile kurumumuzun birleştirilmesi esasını Ka” sarâ bağlamak üzere evvelce ilân ediler umuma! heyet taplartısında ekseriyet temin edilemediğinden son taylartı 29 - 7 - 330 Doğu vapuru 227.400 liraya «ipa» riş edilmiştir. Vapurun sürati 16,5 mildir. Şimdiye kadar tesellüm edil, gözönünde tutarak 6 kuruşluk kâr| memesine sebep, daha önce ısmar- landığı Alman tezgâhlarının böyle Fazla sürüm dolayısile bayiler Yi-! büyük vapurlar inşasına muktedir ol- madıklarının anlaşılmasından sonra İnşaatın “Yavuz,u meydanâ getiren Rom Und Was müsrsesine heval edilmiş olmasıdır. Almanyaya ssmarlanan vapurların hepsinin tesellüm tarihleri gecikmiş ve değişmiştir. Şarinamelere göre, Akdeniz tipi vapurların birmeisi Et. rüsk 18 şubat 938 de, Marmara tipi vupurlardan birincisi Trak 18 mart 938 de, ayni tip vapurların ikincisi Sus 18 mayıs 939 de, Akdeniz tipi vapurların ikincisi Tırhan 18 bazi, Tan 936 de; Kerideniz tipi vapurla- rın birincisi Doğu 1 eylül 988 de, Ak. deniz tipi vapurların üçüncüsü Ka- deş 18 teşrinievvel 938 de, Marmara tipi vapurların üçüncüsü Marakaz 19 kânunuevvel 938 de, Karadeniz tipi vapurların ikincisi | mart 039 da, ay. nl tip vapurların öçüncüsü 1 hazi- run 939 da tesellüm eğilmesi icap € diyordu. Fakât Marmara tipi vapurlardan başka hiçbirinin şarinamede gösteri- len tarihlere yakın bir tarihte dahi inşaatları biürilememiştir. - —— Deniz Kazaları “Evvelki gece Mehmet Ali Kapta- nım idaresindeki Yilmaz romorkörü Boğazdan Köprüye gelirken sulara kapılarak Kandilli civarında rıhtıma bindirmiş. parçalanmıştır. Kaptan ve tayfalar kendi kendilerini kurtarmış. N | tardir. YENİ NEŞRİYAT : SİNA ÇÖLÜNDE TÜRK ORDUSU — Cumartesi günü esat 14 #e Alemdar esd-İ Büyük Herpte çölde geşen vakaları oldu- desindeki Alay köşkünde yapılacağından | ğu gibi anlatan bu eser, bütün üyelerin gelmeleri ehemmiyetle ri- «a glumur. mualilen Fuat Güciiyener tarafından yazılmış ve satışa çıkarılmıştır, Pisti 100 kuruştur. Tik Film 1 Ağustos Salı günü & Sabırsızlıkla beklenen BEŞİKTAŞ BAHÇESİ ve Sineması: 28 Temmuz Cuma günü umuma açılıyor. BÜYÜK VALS Orijinal İngilizde Kopyası Şehir Tiyatrosundar Hazım ve arkadaşları ŞB. Tau BİR MUHASİP ARANIYOR mmm? Düzce Belediyesinden: Düzce kasabasının “250,, hekiar tahmin olunan halihazır haritasının İs alınması bektarı “14,. lira “50,, kuruştan 18 temmuz 939 tarihinden iti. baren 20 gün müddetle açık eksiltmeye konulmuştur. Şeraili lâzımayı haiz istekli mütebassısların 7 ağustos 039 pazartesi günü saat 16da Düzce belediye encümenine teminatlarile birlikte müracaatları, (5463) ANKARA RADYOSU Türkiye Radyodifüzyon © Postaları Türkiye Radyosu Ankara Radyosu Dalga Uzunluğu 1639 m. 133 Kes, 120 Kw TAR 19,74 m, 1585 Kes, 20 Kw, TAP, 3170 m, 9456 Kes, 20 Kw. Çarşamba, 26. 7. 1939 1230 Program, 12,35 Türk müziği - Pİ, 13,00 Memleket saat ayarı, ajans ve meta oroloji haberleri, 18,18 - 14 Müzik (Riya- seticümhur bandotu — Şef: İhsan Küncer) 1 — Furgeit y- Marş, 2 — Püres — Fia- metin (Mazurku), 3 — Vole — Artemis (Marş), 4 — Schubert — Rossmunde sütü Na, 1-2-3, 19,06 Progtam, 19,95 Müzik (Oryin Ke- telbeyin İki parçası » PL), 1913 Türk mü- ziği (Fasl heyeti), 20,00 Memleket sasi ayarı, #jans Ve - smeteproleji | haberleri, 20,15 Konuşma, 20,80 Türk tüzlğt, 1 — Hicaz peşrevi, 2 — Şevki O bey — Hicaz şarkı — Bilmiyorum bana ne oldu, 3 —Le- mi bey — Hicaz şarkı — Sorulmasın bana yesim, 4 — Sadullah ağa — Hicaz yörük sema) — Nideyim sahnı çemen © seyrini, $ — Bicaz saz semaisi, 6 — Şevki bey — Uşşak şarkş — Yâd ile geçti © zemanım, 7 — Bimen Sen — Uşşak şarkı — Bahar di, & — Refki Fersan — Uşşak şarkı — Kız büründe #alına, 0 — Halk türküsü — Aydoğdu batmadı mı, 10 — Halk türküsü — Yıldız, 2110 Haftalık posts o kutusu, 21,25 Neşeli pilklar - R., 21,30 Müzik (Şan plâkları), 22,00 Mürik (kiiçük orkesirs — Şef: Necip Aşkin); 1<- Robert Leuschner — Mazurka (Fantezi), 2 — Keler Bole — Kelebek avı (Halet di), 3 — Franz Abt — Ormanlarda ve ninni, 4 — Pipi — Dans, 5 — İlluminate Culot- ta » Burleska (İntermezzo), 6 — Giovan- ni Carlya — Dülüineye şerenad, 7 — Giu- Mo de Miçheli — Memleket hasreti, 8 — Paul Lineke — Yeşil vadilerde bir rande» vü, 9 — 7. Strauss — Viyana kanı, 23,00 Son ağans haberleri, ziruni, esbam, tahvi- Mil, kambiyo - mükut borsası © (iyat), #320 Müzik (Cezbend ». Pİ), 22,38 - 24 Yürinki program. ——— Dünkü Zelzele Biri evvelki gece saat 24,6 da, di- ğeri saat 5,40 da olmak üzere şehri. mizde oldukça şiddetli hissedilen, fa- İkül pek kısa süren İki zelzele olmuş. tur. Muhabirlerimizin gönderdikleri tolgraflaça göre bu zelzele Rskişehir, ük, Bursa, Kütahya ve Inegöl An einen Rasathane zelzeleyi şu şekilde tes. bit etmiştir; * Istanbul, 25 (A.A) — Bu gece ya- rısını 6 dakika, 4 saniye gece hafif ve sant beşi 40 dakika 40 saniye ge. çe şiddetlice iki zelzele kaydedilmiş- tiz. Her ikisinin merkez üstü Kandili Fasathaneşinden 135 kilometre mesa. fede tahniin edilmektedir. Bursada sıcaktan bir adam öldü” Bursa, (TAN) — Şiddetli sıcaklar devam etmektedir, Kanal amelesin- Gen Bursalı Veli oğlu Mehmet, gü- neş çarpmasından ölmüştür, Ga —emiirmiir Şimendifer Konferansı Ankara, 25 (TAN) — Istanbulda Yıldızda toplanacak olan şimendifer konferansı, 26 eylülden 7 birincileş. rine kadar devam edecektir. Ankara, 25 (TAN) — Tedavülden kaldırılması mukarrer olan mülga Donanma Cemiyeti piyangosu tah- villeri itibari kıymetleri olan yüz kuruştan İş Bankası gişelerinde satın alınacaktır. Tediye muamelesi hazi- ran 1940 ta tamamlanmış olacaktır. des iyki. Büyük Deniz Gezintisi Şehremini Çocuk Esirgeme Kurumu Başkanlığından: Çevremizin yaksul ve yetim yavrularına bir yardım olmak Üzere kurumutnuz Lürs- fından büyük fedakârlıklarla 26 - 8 - 89 Cumurtesi günü mant 14:30 dan gece 1,30 a kadar büyük bir deniz gezinti tertip 0- Tunmuşlur, Biletlerimiz ehven fintlarla E- minönünde Nimet, Beyazı yare Piyango gişelerinde ve sergisinde satılmaktadır. Tofsflât cl ilân- Tarındadır. IR UFLEX LZ # kişidiyorki: Re Rİ en eyisidir