1 Ağustos 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

1 Ağustos 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

18-989 9/5 8.5 Faizli ve 8 sene taksitli emlâk satısı Muhammen Cinsi kıymeti Kumkapıda Muhsinehatun mahal. İki buçuk-katia beş ©- 1450 dalı ve elektrik tesisa- tını havi bahçeli kâgir bir evin tamamı. İki buçuk katta sekiz o. dası iki mutfağı, vee. lektrik ve terkos tesi- #atı olan maadükkân iki kâgir evin tamamı, Bir buçuk katta üç o- dalı kâgir bir evin ta- ” mamı, lesinde Molataşı sokağında eski ve yeni 19 No'li. w - Fatihte eski Hacıhasan yeni Hay- 3000 dar mahallesinde eski Haydar caddesinde yeni Haydaryokuşu ve caddesinde eski 45 en eski 55/1, 55/2 yeni 55, 2/1, 2/2 Noh, Yedikulede eski Hacıpiri yeni Ha- cevhat o mahallesinde & Hacıpir! caddesinde eski 31 mü. yeni 63 No.lı Üsküdarda Pazarbaşı mahallesin. de eski Karamanlı yeni Türbe 80- kağında eski 62 yeni 9 No.l. İki buçuk katta üç os © dalı iki katı kâtgir ya- * fim katı ahşap bir evin tamamı, pa İki katta dört odalı ku- Yuyu havi bahçeli kâr- ” Rir bir evin tamamı, İki buçuk kutta yedi 0- dalı elektrik ve terkos Hasköyde Turşucu (mahallesinde Keseci soktğında eski ve yeni 20 No.h. ; Kadıköyünde Zühtüpaşa mahalle- sinde Tahtaköprü caddesinde eski 4 mü, yeni 34. 36 Noli, tesisatını havi mâal dükkân ahşap bir evin tamamı 1 — Arttırma 28 ağustos 939 teh 16 ya kadar yapılacak ve gayrimenkuller en çok bedel üstünde kalacaktır. 2 — Artırmaya girmek İçin muhammen kıymetin “ pey akçesi yatırmak lâzımdır. 3 — Arttırma bedelinin dörtte biri peşin ve geri kalanı sekiz senöde sekiz müsavi taksitte ödenir. Taksitler “© 8.5 faize tâbidir 4 — Taksitler ödeninceye kadar gâyrimenkul Sandığa birinei derece- de ipotekli kalır. 5 — Fazla tafsilât almak ve binaların fotoğraflarını görmek Sandık Binalar Servisine müracaat edilmelidir. (8597) Yüksek Deniz Ticareti Mektebi Müdürlüğünden: hine düşen Pazartesi günü saat 14 verenlerin 10 u nisbetinde için Mektebimize 939 yılı zarfında talebe kayıt ve kabulü şeraiti. 1 — Mektebin tahsil müddeti lise ve yüksek sınıflı olmak üzere ait! se. nedir. Yatılı ve parasızdır. Gağesi ticaret gemilerimize kaptan ve ma- kinist ve deniz mesleği için fen adami yetiştirmektir. Mektehe. kabul olunan twlebenit giyimi; yiyim vesilr hUSUSALI mektep” tarafından temin edilir. 2 — Mektebin bü sene hem lise ve hem'de yüksek sınıfına tölebe'ahı. nacaktır. A — Lise sınıfına alınacak talebel orta mektebi bitirmiş ve yaş. ları on betşen küçük en dokuzdan büyük olmamaları şarttır. B — Yüksek sınıfa alınacak talebelerin de lise mezunu olmaları Jâ- zımdır. 3 — Yazılmak için Pazartesi, Çarşamba ve Cuma günleri mektebe mü. racaat edilmelidir. z 4 — İsteklilerin mektep müdürlüğüne karşı aşağıdaki vesikaları rapteylemeleri lâzımdır. A — Hüviyet cüzdam, B — Aşı kâğıdı, C — Mektep şahadetnamesi, veya tasdiknamesi veyahut bunların mu. saddak suretleri, D — Polisce tesdik edilmiş iyi hal kâğıdı, E — Velilerinin izahlı adresleri ve tatbik imzaları, F — 6 adet kartonsuz fotoğrafları “9x6 eb'adında,” 5 — Yazılma işi 26 Ağustos 939 Cumartesi gününe kadardır. Kayıt olanların 28 Ağustos 999 Pazartesi günü sıhhi muayeneleri için sabah saat 8 de mektepte bulunmaları lâzımdır. 6 — Fazla tafsilöt için Ortaköyde Mektep müdürlüğüne müracaat olun. malıdır. İstanbuldan gayri mahellerden yapılacak müracaatlara matbu mektebe duhul bilgisinden gönderilir. Müracaat için posta pulu gönde. rilmesi lâzımdır. “8272, yazacakları istidalarına ticaret biletlerinin mer'iyet müddeti “İzmir Fuarı gişesinden tebdilen alınacak bu biletlerin muayyen on beş günlük meriyet müddeti içinde bizzat hâmilleri tarafından İskenderun İstasyonuna da vize ettirilmesi şartile” on yedi güne iblâğ edilmiştir. Fazla malümat için istasyonlara müracaat edilmesi, & “3440, “5762, Muhammen bedeli 1352 lira olan 118 adet muhtelif kudretle daimi cereyan için sarfiyat saati (kontör) 25-8. 1939 Cuma günü saat (10.30) on buçukta Haydarpaşada Gar binası dahilindeki komisyon tarafından açık eksiltme usulile satın alınacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin 10! lira 40 kuruğluk muvakkat teminat ve kanunun tayin ettiği vesaikle birlikte eksiltme günü saatine kadar komisyona müracaatları lâzımdir. Bu işe ait şartnameler komisyondan parasiz "olarak dağıtılmakta- dır, (5769) * Sirkecide Vezir iskelesi caddesi üzerinde bu kerre İnşası tamamlanan dairevi kâgir dükkân müzayede ile ve bir sene müddetle kiraya verile- cektir. Senelik muhammen bedeli 600 liradır. Muvakkat teminat 45 lira. dır. Müzayede 14/8/939 Pazartesi günü saat 1l de Sirkecide 9. İşletme binasında yapılacaktır. İsteklilerin ayni gün ve saatte komisyona müracaatları lâzımdır. Şart. nameler parasız olarak komisyondan verilmektedir. & “5683, Elbistan Kaymakamlığından: Kazamiz sağlık korucuları için satın alınacak beher takımı 11 Tira mu. bammen kıymetli 11 Takım elbiseye muayyen ihâle gününde talip zuhur etmediğinden ihalenin 10/8/939 tarihine tâlik edildiği ilân olunur. 5767) stılacak Yüzde elli tenzili on beş günlük halk | MALİYE VEKALETİ ve TÜRKİYE İŞ BANKASINDAN: 5 Temmuz 1939 tarih ve 3672 No. lu kanun ile tedavülden kaldırılması kabul olunan mülga, DONANMA CEMİYETİ PİYANGOSU Tahvillerinin itibari kıymetleri olan yüz kuruştan Türkiye İş Bankası Şube ve Ajanları tarafından 1 Ağustos 1939 tarihin- den itibaren tediyesine başlanacaktır. Tediye muamelesi 31 Mayıs 1940 tarihinde hitam bulacağından hâmillerin bu ta- rihe kadar Banka Şubelerine müracaat etmeleri ilân olunur. İstanbul Levazım Âmirliğinden Verilen : Harici Askeri Kıtaatı İlânları Milâs Küllük, Bodrum garnizonları için 1,060,000 kilo odun kapalı zarfla 21 - B - 939 günü saat 15 de Milâs askeri garnizonünda İhalesi yapilacaktır. Muhammen bedeli 15,900 lira, muvakkat teminatı 1200 liradır. İstekliler ismi geçen garnizonda saat 14 de kadar”imal müdür» lüklerine yatırdıkları muvakkat teminat makbuzlarile ve Ticaret Odasi vesikalarile birlikte teklif mektuplarını Komisyona vermiş olacaklar- dir. Milâs Küllük ve Bodrum garnizonları odunları bir müteahhide ve- rileceği gibi Milâs, Küllük birlikte Bodrum odunları da ayrı müteahhi- de ihale edilebilir. Şartnameyi görmek isteyenler Milâs'da as. satın als ma komisyonuna müracaatİsri. '' Oo» “3i$ *” # Manisa tümen merkez birliklerinin ihtiyacı olan 775.300 kilo yulaf satın alınacaktır. Kapalı zarfla ihalesi 21 - 8 - 939 pazartesi günü saat 10 dadır. Hepsinin tutarı 38,765 lira ilk teminatı 2307 Jira 38 kuruşlur. Şartnamesi komisyonda görülebilir, İsteklilerin ilk teminat makbuz ve- ya mektuplarile 2490 sayılı kanunun 2, 3 cü maddelerinde yazılı vesi- kalarile beraber ihale günü ve ihale saatinden bir saat evveline kader teklif mektuplarını Manisada tüm satın alma komisyonuna vermele- 201 n ; * * ! 260.000 kilo kuru ot kapalı zarfla eksiltmeye konulmustur. Muham- | men bedeli 7800 lira, ilk teminatı 585 liradır. Eksiltme Mersin Askeri Satınalma komisyonunda 17 - 8 - 939 Persembe günü saat !1 de yapıla- caktır. Zarflar ayni günde açılış saatinden bir saat evveline kadar ka- tal “edilir. Fazla" bilgi edinmek İsteyen İstekliler Askeri Satınalma Ko. da mevcut olan şartnameleri her zaman görebilirler. (o (202) (5770) * » Gebze varnizonu icin emanet suretile inşa edilmekte olan nâlamam kamyon handarının keşifnamesine görelnsaatının ikmali acık eksiltme ile yapılacaktır. Acık eksiltmesi 14 -8- 930 Pazartesi sünü saat 16 da İzmitte Tümen Satınalma komisyon unda yapılacaktır. Fenni şartname- si İstanbul, Ankara, Lv. ömirlikleri ve İzmitte Tümen Satınalma ko- misyonunda her gün görülebilir. Tutarı 8508 lira 12 kurus. ilk temina- tı 640 liradır. İsteklilerin belli gün ve saatinde 2490 savılı kanunun istediği vesaikle İzmitte Tümen Satınalma (Komisyonuna (o zelmele- ri. (200) (5772) BAŞIMIZA GELENLER Yakın Bir Mazinin Hatıraları Mondrostan - Mudanyaya 1918 - 1922 ski Moskova sefiri ve muhtelit mütareke komisyonu reisi Galib Kemali Söylemezoğlunun mütareke zamanına aid hatıraları. Başlıca mevzuları: Mütareke - İzzet Paşa kabinesi - İstanbul- da ecnebi gemileri - İşgal vesilesi « Ordunun terhisi - Kont Sforza - Mareşal Allenbi - Damat Feridin Sadareti « İstihza- ratı sulhiye komisyonu - Şürayı saltanat - Mustafa Kemal Pa- şa ordu müfettişi - İzmir vekayii - Tevfik Paşa heyeti. Mütareke devrinin gizli entrikalarını izah eden bu eser merakla okumağa değer ve herkesi alâkadar eder. Fiatı 75 Giltlisi 100 kuruştur. KANAAT KİTABEVİ ADEN İn AL A EE AZMAN Mk Betonarma Köprü İnşaatı Nafıa Vekâletinden: 1 — İstekli çıkmamış olduğundan dolayı ihalesi yapılamamış olan Adana Vilâyeti dahilinde Adana - Karaisalı yolu üzerindeki “Çakıt, köprüsünün betonarme olarak inşaatı ayni şartlarla ve “90.000, lira keşif bedeli üzerinden kapalı zarf usulile tekrar eksiltmeye çıkarılmış. tar. 2 — Eksiltme 14 . 8 . 939 tarihinemüsadif pazartesi günü saat “16” da Nafla Vekâletinde şose ve köprüler reisliği odasında yapılacaktır. 3 — Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri evrak “450" kuruş mu- kabilinde adı geçen reislikten alınabilir. 4 — İsteklilerin eksiltme tarihinden en az sekiz gün evvel bir İstida ile Nafia Vekâletine müracaatla bu gibi inşaatı yapabileceklerine dair ehliyet vesikası almaları lâzımdır. 5 — Eksiltmeye gireceklerin. bu vesikadan başka 939 senesine aid Ticaret Odası vesikasını ve “5750,, iralik muvakkat teminatlarını ha. vi olarak 2490 sayılı kanunun tarifatı dairesinde hazırlıyacakları kapa- ri 517 lı zârflarını ikinci maddede yazılı vakitten bir saat evveline kadar makbuz mukabilinde komisyon reisliğine vermeleri lâzımdır. . “3324, 178, Levazım Âmirliği Satınalma Komisyonundan: 104,000 kilo meşe kömürü alınacaktır. Açık eksiltmesi 16 -8 - 939 çarşamba günü saat 14 de Tophanede İstanbul levazım âmirliği satına)- ma komisyonunda yapılacaktır. Tahmin bedeli 4680 lira, ilk teminatı 351 liradır. Şartnamesi komisyonda görülebilir. İsteklilerin kanuni vesi- Kalarile beraber belli saatte Komisyona gelmeleri, (104) (5773) » * 5000 liralık kadar bez su kovası alınacaktır. Pazarık ile eksiltmesi 3 «8 - 939 perşembe günü saat 14.45 de Tophanede âmirlik satınalma isyonunda yapılacaktır, Kati teminatı 750 liradır. Şartname ve nü- komisyonda görülür. İsteklilerin belli saatte k ona gelme- (105) (376) — *» * Beş bin liralık kadar hâki veya beyaz mahruti çadır bezi alınacaktır. Pazarlıkla eksiltmesi 3 « 8 « 939 Perşembe günü saat 15 de Tophanede âmirlik satınalma komisyonunda yapılacaktır. Elinde mevcut malı o- lanların rümunelerile ve kati teminatlarile belli saatte ko.na gelmele- ri (103) (5774) Gümrük Muhafaza Genel Komutanlığı İstanbul Levazım Âmirliği Satınalma Komisyonundan : İ — Satın alınacak 700 adet battaniyenin 8/8/939 çarşamba günü saat 15 de kapalı zarfla eksiltmesi yapılacaktır. 2 — Tahmini bedeli (5600) lira ve İlk teminatı 420 liradır. 3 Evsaf ve şartnamesile nümunesi kotnisyondadır. Görüle , 4 — İsteklilerin o gün eksiltme saatinden bir saat evveline kadar 2400 sayılı kanunun tarifi veçhile hazırlıyacakları teklif mektuplsrini Galata rıhtım caddesi Veli Alemdar hanı ikinci kattaki komisyona vere meleri. (5513) TARSUS AMERİCAN COLLEGE Amerikan Erkek Lisesi Dersler 26 Eylülde Başlar Tam devreli lise olduğu Kültür Bakanlığınca tasdik edilmiştir. Türk- çe, İngilizce, Fransızca okunur. Ticaret dersleri vardır. R Yatılı üc 250 lira, gündüzlü ücret 60 liradır. Kayıt muamelesi yapılmaktadır. P.T.T. Levazım Müdürlüğünden: 1 — İdare ihtiyacı için elli bin metre çift nakilli kurşunlu kablo ka. palı zarfla eksiltmeye çıkarılmıştır. > 2 — Mühammen,bedel 6000, muvakkat teminat 450 lira olup eksilt- mesi 29/Ağustos/930 Salı günü saat 16 da Ankarada P. T. 7. Umum. Müdürlük binasındaki Satınalma kmoisyonunda yapılacaktır. 3 — İstekliler, muvakkat teminat makbuz veya banka mektubiyle kanuni vesaiki muhtevi kapal: zarflarını o gün saat 15 e kadar mezkör komisyona vereceklerdir. 4 — Şartnameler, Ankarada P. T.'T. Levazım, İstanbulda Kinaciyan Hanında P. T. T. Ayniyat Subesi Müdürlüklerinden bedelsiz olarak vex rlelcektir. (2722) (4831) Elbistan Kaymakamlığından : Kazamız köylerinin sağlık işlerinde kullanılmak üzere satın alınacak Zündap veyahut İndiana markalı motosiklete talip zuhur etmediğinden ihalenin 10/8/939 tarihine tâlik odiliği ilân olunur. a, ( (8768) Eşsiz Şifa ve Sıhhat Kaynakları ARMUTLU KAPLICALARI | Romatizma, siyatik, böbrek, nikris, nefes darlığı, akelğer, ka- raciğer, ekzema, felç, nevrasteni ve sair sinir, hazım cihazı ve kadın Şi hastalıklarını İyi ettiği tetkik ve tecrübe ile sabittir. yi Otelde birinci sınıf odalarda ikamet (Banyo dahil) 180 Kr. Otelde i sınıf odalarda ikamet (banyo dahil) 135 Kr. Yeni paviyonlarda müstakil kiralık boş odalar daha ucuzdur; | Mudanya postaları her salı, perşembe, cumartesi, pazar - günleri mma gidi; ve dönüşte uğra: ! Kocaeli Vilâyetinden: ? Vilâyet Hususi muhasebe ve Maarif dairelerile hastane için yapurıa- cak ceman 68 kalem matbu evrak ağustosun on dördüncü pazartesi gü: nü saat on birde ihale edilmek üzere açık eksiltmeye konmuştur. Mecmuunun muhammen bedeli (2002) liradır. İsteklilerin o gün 2 redilen saate kadar 180 İlra on beş kuruşluk muvakkat teminatla vil yet makamına şariname ve nümünelerini görmek isteyenlerin de vilâ- yet encümen bürosuna mürâcaatları. (5748) DENİZ LEVAZIM İLANLARI M. M. V. Deniz Fabrikaları Umum Müdürlüğünden: Deniz Fabrikaları Sıhhiye . kadrosuna bir eczacı alınacagınaan istegi olacakların Gölcükte bulunan Deniz Fabrikaları Umum Müdürlüğüne müracaatları, “3719, 3 İst. P. T. T. Müdürlüğünden: Müteahhidin taahhüdünü yapamâması hasebile zararı nam ve hesab na olmak üzere 5000 kilo çubuk kurşun alımı açık eksiltmeye konul muştur. Eksiltme 16 - 8 - 939 Çarşamba saat 15 de B. Postahane binası bi katta P, 7, T. Müdürlüğü odasında teşekkül edecek alım satım kom yonunda yapılacaktır. z Beher kilosunun muhammen bedeli 32 kuruş, hepsinin 1600 muvakkat teminat 120 liradır. İsteklilerin olbaptaki şartnamelerini görmek ve muvakkat teminat larını yatırmak üzere mezkür Müdürlük İdari Kalem Levazım kısmını eksiltme gün ve saatinde de Ticaret Odası vesikası, teminat makbuzilg birlikte komisyona müracâatları, “5682, mi e ak » Sahibi ve Neşriyat Müdürü Halil Lütfü DÖRDÜNCÜ, Gazetecilik ve Neşriyat T. L. $. Basıldıpı ver TAN Mafbaası k