2 Ağustos 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

2 Ağustos 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

. - Hitler Çıkmaza Giriy Giriyor (Başı 1 inelde) Veyahut, ricati kabul ederek sulh yoluna girecek ve silâhların tahdidi. ne yanaşacaktır. O vakit demokra- silerin dikte edeceği şartları kabul ederek sulh yapmıya razı olacaktır. itleri birinci şıkkı tercihe sev- keden o sebeplerin (başında “Kavgam,, adlı eserinde Alman mil- letine yaptığı vaitler vardır. Hitler bu eserde ortaya attığı davaları ta- © hakkuk ettirmek için Alman mlile- tinin başına geçmiştir. Alman mille- #ni senelerdenberi bu uğurda bir çok mahrumiyetlere katlanmıya ik- na etmiştir. Bugün bütün bu vaatle- rini unutarak yolunu değiştirmesi Alman milleti nâzarındaki mevkiini sarsabilir. Fakat bundan daha mühim olan sebep iktisadi vaziyettir. Bitler iktidar mevkiine geldiği 1933 yılmdanberi bütün Alman sans- yilni harp ihtiyaçlarına göre orga- nize etmiştir. Bu yüzden Almanye- nın ihracatı azalmış, yainız bu sans- yiin muhtaç olduğu ham madde İle gıda maddelerini karşılıyacak kadat ihracat yapılmıya başlanmıştır. Harp sanayiinin geceli gündüzlü faaliyeti dahilde işsizliğe nihayet vermiştir. Almanyanın sanayii tekrar sulh ih- tiyaçlarına göre tânzime kalkışması, harp malzemesi imalâlına nihayet wermesi dahilde bir çok karışıklıkla. ra sebep olabilir. Evvelâ hariçten ye. nl ihtiyaçlara göre yeni çeşit ham made getirtmiye mecbur olacaktır. Harice göndereceği mamul eşyaya mukabil bu ham maddeleri temin etmesi hayli zaman istiyen bir de- ğişikliktir, hattâ zaten kapanmış ©- Jan dünya ( piyssalarında Alman mallarına pazar bulup bulamıyacağı da şüphelidir. Bundan maada sanayiin sulh ese- sına göre yeniden tanzimi büyük bir Manevralar İngiliz Manevrası PE. (Başı 1 incide) mento âzasının büyük bir kısmının tatil yabancı memleketlerde geçir- meleri mutad olduğu halde, bu sene on beş gün kadar Antibeste ikamet edecek olan Sıhhat Nazırı Biliot müstesna olmak üzere bütün nazır. ların ya İngilterede veyahut İskoç. yada kalacakları kayda değer bir hâdisedir. Kabine âzasından ekserisi iki aylık tatil devresini, icabında he. men Londraya gelebilmek içir, ken. di malikânelerinde geçireceklerdir. Alman Manevrası (Başı 1 incide) cağını göstermektedir, Silezyanın bazı kısımları ile Sudetenland, Bohemya ve Morav. ya da dahil olmak üzere motörlü kıtalar Almanyanın cenubu şar- kisinde Polonya hududuna kadar manevralar yapacaklardır. İhtiyatlar ağustos | bidavetinde kıtalarına iltihak etmeğe davet e. dilmişlerdir. Birçok mıntakalarda hususi otomobiller ordu emrine a- lanmıştır. Almanyada ilânı harp şenliği Berlin, 1 (A.A) — Havas muha- biri bildiriyor; Almanyanın ilânıharp edişinin 25 inci yıldönümü yarın Alman ordusu tarafından kutlanacaktır. Akşam bü- tün Alman şehirlerinde fener alay- Jarı olacaktır. Halk bu tezahürlere iştirake davet edilmektedir. İtalyan Manevrası (Başı 1 incide) reşal Badoglio ve Mareşa! Balbo bu. gün geleceklerdir. : Alman, Japon, İspanyol ve Macar gazetecilerinin manevraları takip et- melerine müsaade edilmiştir. Gazeteler, manevra bölgesindeki otellerin harekât müddetince ya bancı misafir kabul edemiyecekleri- ni yazıyorlar. o O Italyan Akdeniz manevralarını müteakıp yapılan konferans Roma, 1 (A.A.) — Resmen bildi- sermayeye ihtiyaç gösterir. Almanya | ine göre mütekabilen Amiral bugünkü halinde bu sermayeye sö- ei m m hip değildir. kumandaları altında bir Alman ve Fakat en mühim mahzur, 5 — 10|bir İspanyol deniz heyeti 24 tefi 30 milyon insanın yeniden işsiz kalması | temmuza kadar orta Akdenizde yapı. tehlikesidir. lan İtalyan deniz ve hava kuvvetle rinin manevralarmı müteakip Ami. insenaleyh Hitlerin sulh siya- | ral Cavaznarinin riyasetinde nktedi- B setine avdet edebilmesi için, | len deniz ve hava kuvvetleri erkânı- demokrasilerin ona sermaye, yeni pa. | harbiye konferansına iştirak etmiş- zar, ve yeni ham madde temin et.) lerdir. meleri lâzımdır. Bütün bunlar temin Konferans, “Pola,, kruvazöründe edilmeden Almanyanın sulh siyaseti- | cereyan etmiştir. ne dönmesi, dahilde sanay:i âtıl bir Bu manevralara 400 tayyarc ile « hale getirebilir, işçiler arasında W-| birinci ve ikinci deniz filoları iştirak mumi bir hoşnutsuzluk tevlit edebi- | etmişlerdir. Neşredilen bir tebliğde lir ve bu da Nazizmin yıkılmasına | bu manevralar “şimdiye kadar yapı- sebep olabilir. Jan manevraların en mühimmi” ola. Bütün bu sebeplere binaen Hitler | rak tavsif edilmektedir. bir harbe müncer olabilecek blöf si yasetinde devam ederse, demokrasi- lerin aldıkları kâti vaziyete nazaran, Almanyanın korkunç bir harbi göze alması lâzımdır. Bu harpte kazanmıyacağına kanidir. Kaybede. ceği bir harbe girmek te bir cinnet sayılır. şte Hitler böyle bir vam eden sükütun hakiki sebep ve Valle tarafından idare 150,000 kişilik manevra saat 24 de başlıyor Roma, 1 (A.A) — Itelyan ordusu Hitler | Manevralarına bu gece tam saat 24 de başlanacaktır. Manevraları Mare. Hitler için | Şal Badoglio ve Balbonun nezareti altında ve Alman ordusu Genel Kur- may başkanı General Halder ile Ma- çıkmazın |Sar ordusu Genel Kurmay Başkanı içindedir ve aylardanberi de- General Vertin iştirakiyle, General edilecektir. mânası budur. Alman devlet adamı | Bu manevralar 8 gün sürecektir. kendisine bir çıkar yol aramakla Manevraların esaslı temlerinden Bu çıkar yol da İngiliz Başvekili- nin ikide bir telkin ettiği beynelmi- lel bir sulh konferansıdır. Almanya birisi kıtaların Alplere doğru çıkışı, dağlıkları aşışı ve garbe doğru iler. leyişidir. Bu seneki manevralarda İtalyan böyle bir konferansta davalarını sulh genel kurmayı büyük mıkyasta mo « yoluyla tahakkuk ettirmek imkânına törlü kıtaların kullanılışını tetkik ey malik olacaktır. Yalnız konferansta | Uyecektir. kuvveti olmak lâzim geldiği için Tayyare kıtaları bü manevralar. Hiter silâhlanmıya son derece Kuv- |dan büyük ve ilk plânda bir rol oy. vetle devam etmektedir. Ingiliz — | nayacaktır. Filhakika İtalyan genel Sovyet anlaşmasından sonra Hitle- | kurmayının yeni doktrinlerinden bi. r'a böyle bir konferansa yanaşması | risi, cephenin yarılışı takdirinde bom ihtimali hiç te uzak değildir. bardıman filolarının orta ve ağır topçu kıtalarını muvaffakıyetle is - tihlâf edeceğidir. Rumen - Macar Harekâta takriben yüz elli bin a5. : ker iştirak edecektir. « Çarpışması Ee abime y - (Başı 1 incide | İngiliz Parlâmentosunun kerleri sabah saat 7 ye kadar Macar Tatili küprü muhafaza karakolunun bulün | Londra, 1I(AA) — Parlâmente- duğu Pecso mevkli istikametine silâh | nun tatil devresine girmesi hakkın- ve makineli tüfek ateşi açmışlardır. z z Macar Ajansı diğer taraftan Ru- | JAK! hükümet taleririnden kabine. menlerin bu mevkie doğru bir batar- | nin Parlâmentonun 3 teşrinievvel. ya da yerleştirmiş olduklarını ilâve |de tekrar açılmasına karar verdiği #ylemektedir. anlaşılmaktadır. TAN İngiliz Filosu Bugün Şehrimize Geliyor ğ ve (Başı 1 incide) dar gemiye giderek misafir amiralin ziyaretini iade edecektir. Sant 20.30 da vali tarafından Pe. rapalas otelinde İngiliz Amireli şe. refine bir ziyafet verilecek, bunu bir suvare takip edecektir. Donanma namına âbideye çelenk konulacak Yarın saat 10 da İngiliz donan - ması namina Taksim Cümhuriyet â. bidesine çelenk konacaktır. Bu me. rasimde İstanbul kumandanı, bir İn. giliz ve Türk askeri kıtası hazır bu. İunacaktır. Saat 13 te amiral Şükrü Okan ta. rafından misafir amiral şerefine Ya. vus zırhlımızda bir öğle ziyafeti ve. rilecektir, Saat 15 te Türk ve İngiliz zabitleri hususi bir vapurla Boğazda gezinti yapacaklardır. Saat 22 de İn. giltere sefarethanesinde amiral &olo. niyi kabul edecektir, Ankarada Misafir filonun limanımızı ziya - retinin üçüncü günü İngiliz amirali Yeşilköyden tayyare ile Ankaraya hareket edecek, merasimle uğurla - nacaktır. Bu merasimde İstanbul ve merkez kumandanları ile askeri kı . talar bulunacaktır. Misafirimiz Ankarada Mili Mü - dafaa Vekâleti müsteşarı, © Ankara garnizon ve merkez kumandanlariyle Mil Müdafaa deniz ve hava müste. şarları, bir bölük asker ve bandu mü. zika tarafından karşılanacaktır. İngiliz amirali o Ankarapalasta kendisine tahsis edilen dairede bir müddet istirahatten sonra Riyaseti » cümhur köşküne © giderek defteri mahsusu imza edecek, müteakiben Mareşal Fevzi Çakmak, Milli Müda. İaa Vekili Naci Tınaz, Hariciye Ve. kili Şükrü Saracoğlunu ziyaret ede. cektir, Bu ziyaretler bir müddet $on- Ta otelde iade edilecektir. Milli Şef, Amiralı kabul buyuracaklar Saat 13.30 da misafir amiral şerefi- ne bir öğle ziyafeti verilecektir. İn. giliz amirali yemekten sonra Reisi - cümhur İnönü tarafından kabul edi. lecektir, Ayni gün saat 17 de Tayya- re ile Yeşilköye hareket edecek olan misafir amiral ayni eşhas tarafindan ayni merasimle uğurlanacaktır. İn. giliz amirali İstanbulda da merasim. le karşılanacaktır. Amiralin Ankarada bulunduğu İgün misafir İngiliz bahriyelileri şeh İrimizde muhtelif gezintiler yapacak, müzeleri, camileri ziyaret: edecek - lerdir. Harp filosu kumandanı ami. ral Mehmet Ali tarafından misafir bahriyelilere bir ziyafet verilecek » tir, Misafir denizcilerle futbol maçı Ayni gün saat 17 de Fenerbahçe stadında iki dost bahriyeli sporcular tarafından bir maç yapılacaktır. Sa. at 22 de amiral, amiral gemisinde bir suvare verecektir. 5 ağustos cumar - tesi günü gemiler öğleden evvel halk tarafından ziyaret edilecektir. Ayni gün saat 13 te İngiliz amirali tarafın. dan gemide bir öğle ziyafeti verile. cek, yemekten sonra İngiliz (sefiri misafir bahriyelileri kabul edecektir. Saat 22.30 da Tarabyada Sümer - palasta amiral Şükrü Okan tarafın - dan bir veda ziyafeti (o verilecek ve müteakiben Boğazda bir gezinti ya. pılacaktır. Bira Fiyatı 16 Kuruşa İndiriliyor (Başı 1 incide) hisarlara devredilen bira fabrikası- nın İnhisarlar İdaresince Vaziyet e. dilerek işlerini tanzim etmek ve fla- tın tenziline müteallik muameleleri hazırlamak için muhtaç olduğu vakti elde etmesi zaruretinden ileri gelmiştir. Bira ayni günde bu .söyle- diğim fiata satılacaktır. O tsrihte bayiler elinde bulunan yüksek fiatlı biralar dahi 16 kuruşa satılacaktır, Bayilerin flat tenzilinden dolayı 7a- rar görmemeleri için o tarihte elle. rinde kalacak olan bira miktarı tes- bit edilerek farkı kendilerine ödene- cektir. — Önbeş ağustostan itibaren İs. tihlâk miktarı çoğalacağına nazaran Ankara bira fabrikası bu istihlöki karşılıyacak bir halde midir? — Fabrikanın kapasitesi muhte- mel istihlâki karşılıyacak haldedir İstihlik tahminlerimizin fevkinde artacak olursa bunu karşılamak çin icap eden tedbirleri dahi derhal alacağız. — Uzak yerlere sevkedilecek bira fiatlarında nisbi bir fiat farkı mev- cut olmıyacak mı? — Memleketin her tarafına sevke- dilecek şekilde tedbirler alınmıştır. Biz memleketin muhtelif yerlerinde muhtelif fiatlarla bira satmağı dü- şünmedik. Uzak yerlere gidecek bi- raların nakliye masrafını yakın yer- lere vuku bulacak sevkiyat için verdiğimiz az para ile karşılıyacağız Bu ssyededir ki memleketin her kö- şesi İçin ayni fiatı tesbit eylemiş bu- lunuyoruz. — Rakı derecelerinin tenzili hak. kındaki kararınızın son safhası ne- dir? — 40 derecelik rakı çıkardık. Sa- tış depolarımıza sevkettik, Bu rakı. nın fiatı 45 derecelik rakı fistından daha aşağıdır. Ucuz şarap çıkarılacak İnhisarlar İdaresi bira imaline dünden itibaren bilfiil başlamış bu- Junuyor. Lâğvedilen İstanbul bira bayiliği de dünden itibaren satışı bi- takmış ve buna mukabil İnsiharlar satış müdürlüğü bira tevziine başla- mıştır. Bira istihlâkinin çoğaltılması ve rakı sarfiyatının azalması için yeni. den kati tedbirler alınmaktadır. Su- cu dükkânlarında duble ile bira sa- tışına imkân verilecektir. Buralarda bir duble bira 7,5 kuruşa satılacaktır. Bu suretle icap ettikçe halk su ya. rine ucuz bira içebilecektir. Şarap fiatları da indirilecektir. Bugün elde edilen varidat azalma- dan ucuzluk imkânları aranmakta- dir, Bu cihetin ancak sürüm fle te- min edilebileceği o anlaşılmıştır. U. cuzluk sayesinde sürüm fazlalaşa- cak ve bugünkü varidat o zaman da elde edilebilecektir. Buna mukabil halka kolaylık gösterilmiş ve rakıya karşı açılan mücadeleden müsbet netice elde edilmiş olacaktır. Sürümü arttırmak için de şarap rap çıkarılacaktır. Bu şarapların her lokantada içilmesine müsaade edile. çektir. Bu suretle yemek arasında ucuz- ca bir kadeh raki içmeyi itiyat edi- nenler veya pahalı olduğu için ş&- rap İçemiyenler de en iyi üzümleri. mizden yapılmış olan bu içkiden ko- layca ve ucuzca istifade edebilecek- lerdir, 300 Suçlu Danzigden Almanyaya Gidiyor Varşova, 1 (A.A) — Danzigten bildirildiğine göre, Danzig polisi bir kaç gün evvel tevkif edilen 300 suç- Tudan bir kısmmı dün Berline naklet miştir. Bunlardan üçü ve ezcümle Danzig işçi lideri Ottoviller idama mahküm olmuştur. Telgraf, Danzig vatandaşlarının Berlin mahkemesi tarafından mah- küm edilmesinin serbest şehir statü. süne açıktan açığa muhalif olduğunu kaydeylemektedir. Gümrük meselesi Varşova, 1 (A.A) — Gasrta Pols- kaya Berlinden bildirildiğine göre, Alman matbuatı, Danzig hudut kon- trolünü temin eden gümrük memur- ları adedinin azaltılmasını ısrarla tekrarlamaktadır. Polorvaya kaçan Çekler Varşova, 1 (A.A.) — Polonya ga- zetelerinin yazdığına göre, dün 80 Çek Bohemyadan Polonyaya İltica et miş ve Bohemyada hayat şartları ta- hammülü imkânsız bir şekil aldığı için iade o edilmemelerini Polonya satışı kolaylaştırılacak, bir buçuk bardaklık su şişelerile piyasaya şa Moskova Müzakereleri (Başı 1 incide) etmek hususundaki azminden şüphe etmek için makul bir sebep buluna. maz. Diğer cihetten Uzak Sark hakkın- daki beyanat, Tokyo itilâfı formülü. nün bâzı müphem kısımlarının do. ğurduğu şüpheleri izale edecektir.” Daily Mail şöyle diyor: “Bir İngiliz askeri heyetinin Mos- kovaya gitmesi, yakında siyasi bir pakt imza edileceğine dair hssi) olan kanaati takviye etmektedir.” News Chronicle yazıyor: “Piiliyat, diktatörlerin üzerinde sözlerden ziyade tesir yapar. Mosko. vaya bir askeri heyetin gönderilme- si, işlerimizi başarmasını bildiğimizi onlara daha iyi anlatır.” Fransız gazeteleri de nikbin Paris, 1 (A. A.) — Gazeteler, A- vam Kamarasındaki müzakereler - den bahsederek Chamberlain'in an - laşmanın yakın olduğunu bildiren beyanatından dolayı (o memnuniyet göstermektedirler. , Harpsiz fetihler devri kapanmıştır Epogue gazetesinde de Keniglis yazıyor: "Almanyaya karşı koalisyon tecs. süs etmiştir. Müsalemetperverane il. haklar ve harpsiz fethedilen şehir- ere muzafferane bir surette girme- ler devri kapanmıştır. Şimdi Hitler hareketinin bütün © neticelerine ve tehlikelerine (o katlanmalıdır. Bizzat kendi mukadderatı şöyle dursun memleketinin hayatını ve © rejimini tehlikeye koymak mecburiyetinde » dir. İngiliz formülü" Londra, 1 (Hususi) — “Tas Ajansı buğün neşrettiği bülteninde İngiliz - Sovyet müzakerelerinin — gecikmesi sebeplerinden bahsederek — bilyasıta teçavüze ait olan İngiliz formülünün mütecavize yardım edecek bir takım açık noktalar bıraktığını anlatmak - tadır, İngilterede intihap Londra, 1 (Hususi) — Bugün İn. gilterede umumi intihabatı yenile- mekten bahsolunmakta ve bunun i. kinciteşrin ortalarında © yapılacağı söylenilmektedir. Hava Hücumuna Karşı Tedbir Hava hücumlarına karşı müdafan için yeni bir teşkilât kurulmasına ka. rar verilmiş ve hazırlıklara başlan. mıştır. Bu teşkilât şu şekilde olacak- tr; Bilümum resmi daire, fabrika ve diğer müessesat kendi memur ve müüstahdemleri içinden üç kişi inti- hap edecek, bunları pek yakında a- şılacak olan havadan korunma kurs- müstahdemleri içinden üç kişi inti. hap edilirken yaşlarının 46 dan aşa. ğı, 65 ten yukarı olmamasına dikkat edilecektir. Bunların başlıca vazife- leri cankurtarma, yangın söndürme, gazlanmış veya bomba tesiriyle yars- lanmış olan vatandaşlara, sıhhi teşki- lât yetişinciye kadar ilk müdavatla- rını yapmaktır. Bunlardan birisi grup âmiri vazifesini görecek, diğer iki kişi onun sevk ve idaresinde ça. Uışacaktır. Bu grupların muhtaç ol- duğu fenni vasıtalar ilâç, sargı vesa- ire daha evvelden tevzi edilecektir. Bundan başka her ev ve spartıman da da 1 — 6 kişilik itfaiye ve korun- ma teşkilâtı yapılacaktır. Bunların da yaşlarının 46 ile 65 arasında ol masına dikkat edilecek ve ayni kur. sa tâbi tutulacaklardır. Her evin ve- ya apartmanın çatı arasında bunlar için husus! yerler yapılacak, hava hücumu esnasında burada nöbet bek- liyerek gökleri tarassut edecekler, gazlı bombaların atılışından apastı- man halkını haberdar edeceklerdir. Bunları sevk vö idare etmek için de her mahallede bir grup âmiri bulu- nacaktır. Onümüzdeki Perşemibe günü vilâ. yette Vali Muavini Muzaffer Akalı- nın riyasetinde toplanacak olan bir komisyon bü teşkilâtı nasıl yapıla- cağı hakkında bir karar verecek ve bir kaç gün sonra da alâkadarlara lâ zım gelen tebligat yapilacak, derhal makamlarından rica eylemişlerdir. | işe başlanacaktır. ——. İtalyanlar Mallarını Geri Çekiyorlar i (Başı 1 incide) rer yerine getirilmekte, gümrükteki Italyan malları geldikleri yere sevke. dilmektedir. Henüz üzerinde resmi muamele yapılmamış olan mallar talep vuku. unda geri gönderilebileceği cihetle bu hususta gümrükler idaresince de hiç bir muameleye imkân kalma- maktadır. Piyasada duyulduğuna göre güm- rüklere gelmiş, Italyaya inde edilmiş ve edilmekte olan ticaret eşyasının kısmı küllisini manifatura eşyası teş kil etmektedir. Şimdiye kadar iade edilmiş olan 100 balya kadar manifa- r1 20,000 şkilo ve tutarı da 59,000 İira kadardır. Gümrüklere gelmiş ve he- nüz beyannamesi verilmemiş, üzerin. de resmi bir muamele cereyan etme. miş yüzlerce balya, or binlerce kilo Italyan malı olduğu piyasada kuv- vetle söyleniyor. Italya hükümeti bütün sınai mü- esseselerini ordu istihlâki için çalış- mıya seferber ettiği gibi Türkiyeye gönderilen ve ordu için çamaşir ola- rak kullanılabilecek bütün manifa- tura eşyasını istindada karar vermiş ve bu kararın tatbikine geçmiş bulu. nuyor. İtalyanın bu hareketinin iki mem. leket ticareti üzerinde ne gibi tesir- ler yapacağı önümüzdeki günlerde belli olacağı gene piyasada konuşu- len mevzular arasındadır. İtalya İle ticari münasebatımız bazı seneler vakit vakit inkişaf etmiştir. Sonon senenin hulâsası şudur: Bu memlekete 928 senesinde Ihra- catımız 31, ithalâtımız 26, 920 da ih- racatımız 33, İthalâtımız 32, 930 da ihracatımız 32, ifhalâtımız 20, 931 de ihracatımız 30, ithalâtımız 18, 932 de ihracatımız 16, İthalâtımız 11, 933 te ihracatımız 12, ithalâtımız 8, 934 te ihracatmız 10 ithalâtımız 7, 935 te ihracatımız 9, ithalâtımız 5, 936da ihracatımız 4, ilhalâtımız 2, 937 de ihracatımız 14, ithalâtımız 6, 938 de ihracatımız 14, ithalâtımız 7 milyon 'Türk İirası tutarındadır. Bu rakamlar iki memleket - ârasındaki ticaretin dünya fktısadi buhranmın başladığı 931 den sonra kismen azaldığını ve nihayet 936 da ithalâtımızın 2, ibra. catımizın 4 milyona düştüğünü gös. termiştir. Büyük buhrandan sonra kabut ettiğimiz kontenjan sistemini 937 de tatbikine başladığımız G.1.R. rejimi ile terketmiş bulunuyoruz ve bu tarihten itibaren bütün memleket lerin her türlü ticaret eşyalarına &- çılan gümrük kapılarımızdan Ttalyan eşyası da fazla "girmiş ve mukabilin- de ihracatımız da yükselmiştir. Fa- kat on senedenberi bu memlekete fh- racatımız ithalâtımızdan daima fazla olmuş ve hesaplar bir sonreki seneye devir suretiyle tesviye edilmiştir. 157 Bin Liralık Federasyon Tahsisatı (Başı 1 incide) edilen senelik programa göre atle- tizmde müteaddit kros ve grup mü- $ sabakaları, beynelmilel iki temas, Dekatlon ve Maraton yarışları, Tür. kiye birincilikleri ve Balkan oyun. ları tasdik edilmiştir. Güreşte, Balkan şampiyonası, ser- Dest güreş, Avrupa birinciliğine işti zak kabul edilmiş ve mınlaka ve Türkiye birinciliklerile Edirnede ya» pılan Kırkpınar güreşleri resmen programa konmuştur. İstişare heyeti yarın yine bütçeye mevzu 150 bin liralık omıntakalara muavenet maddesinin tevziatile meş- gul olacak ve müteakip içtimalarda da Beden Terbiyesi Genel Direktör- lüğü teşkilât kanun projesini müza, kere edecektir. Ayrıca Genel Direktörlükce yapıl. makta olan alti senelik ümumi hir İaaliyet raporunun da münakaşa edi. leceği tahmin edilmektedir. Son defa İstanbula davet edilmiş olan Rumen atlet kafilesi reisi, Ge- nel Direktörlüğe gönderdiği bir mektupta; Türk atletlerinin şayanı dikkat terakkileri ve 'Türk organi- zâsyonunun mükemmeliyeti üzerinde ısrarla durmuş ve Genel Direktörlü- Rü tebrik ve kendilerine gösterilen hüsnü kabulden dolayı teşekkür et: miştir. pe Sıhhat Müsteşarı Geliyor Ankara, 1 (Tan Muhabirinden) — Sıhhat ve İçtimai Munvenet Vekâle. ti Müsteşarı Asım Arar, bu akşam Istanbula hareket etti,