3 Ağustos 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

3 Ağustos 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

MI. M. V. Deniz Fabrikaları Umum Müdürlü Deniz Fabrikaları Sıhhiye Kadrosuna.bir eczacı alınacağından istekli olacakların Gölet Ur ünden: Beş bin adel yemek kaşığı ve bin adet çay kaşığı alınacaktır. Açık ek. giltihesi 18. —8—939 Cuma günü saat 14,30 da Tophanede âmirlik satı- nalma Ko. da yapılacaktır. Tahmin bedeli 1975 lira ilk teminatı 148 lira name ve nümuneleri Ko. da görülür. İsteklilerin kanu- “107, “584 Dağ alayı ihtiyacı için 600,000 kilo arpa satın &lınacaktır. Tahmiri deli 38.000 lira ilk teminatı 2700 lira dar. Şartnamesi Ellziğdeki askeri satın alma komisyonunda Pazartesi, Çarşamba ve Cuma günleri öğleden sonra görülebilecektir. Eksiltme 21—8—939 Pazartesi günü saat 10 da tüm binası içinde bulunan askeri satın alma komisyonunda Eksiltme kapalı zarf usuliyle'olacaktır. Teklif mektupları Pazartesi günü Saat 9 a kadar satın ölma komisyon v olacak ve bu saatten sonra mektuplar kabul miyecektir. İstekliler görülmesine lüzum olan vesalki resmiyesini et teminatlarının konulduğu zarf içerisinde konulmuş ol; “58411,, * » Beş adet torna tezgâhı kapalı zarfla eksiitmeye konulmuştur. Mu- hemmen bedeli 22,000 lira olup ilk teminat miktarı 1650 liradır. Kupa- lı zarila eksiltmesi 20—9—939 Çarşamba günü sast 15 te Vekâlet satın alma Ko, da yapılacaktır. Şartnamesi her gün Ko. da görülebilir. İstek: lilerin kanunun delerinde yazılı vesaikle birlikte Uk temi. teklif larını ihale saatinden en geç bi ka- dar Ankarada M. M. V. Satın alma Ko. na vermeleri 211,, 042. *'* Erzincan gamizonunun 39U,000 kilo urpa kapalı zarfla eksiltmeye ko- Bulmuşt Tahmin bedeli 21600 lira ilk teminatı 1620 liradır. Eksi si 18 Ağustos 939 Cuma günü sant 16 da Erzincanda satın alma Ko. da yapılacaktır. Şartnamesi ve evsafı kolordunun tekmil gar mevcuttur. idir, Her yerde her gün görülebi mektuplarını eksiltme saatinden bi. el Ko. başkanlığına vermiş veya posta ile de ayni Ko. da bulu aktır Erzincan garnizonu için 360.000 kilo kuru yonca kapal: zarfla eksilt. meye konulmuştur. Tahmin bedeli 171,000 lira ilk teminatı a 50 kuruştur. Eksiltmesi 18 Ağustos 939 Cuma günü 16,30 da Erzincan- da satın alma Ko. da yapılacaktır. Şartnam afı kolordunun tek- mil garnizonlarında mevcuttur. Ve aynidir. Her yerde her gün bilir, İstekliler teklif mektuplarını eksiltme saatinden bit saat evvel Ko, Başkanlığına verilmiş weya-posta ile yat sAĞİE Ko. da bulundurulmuş olacaktır. | “214, o “5839, reisliği saat e nuş ol si ve * * kez kıtaalı hayvanatının ihtiyacı için 825,000 kilo arpa s- tın alınacaktır. Tahmin bedeli 41,230 liradır. Şartnamesi Elâzığdeki as- a komisyonunda Pazartesi, Çarşamba ve Cuma günleri öğ. görülebilir. Eksiltme 2 9 Pazartesi günü saat 10,30 da Tüm binasın tır. Eksilime k: lı zarf usulile olacaktır 75 kuruştur. Teklif mektupları 21—8—939 günü saat 9,30 a kadar satın alma komisyonu reisliğine verilmiş bulunacaktır. Bu saa tuplar kabul edilmiyecektir. İstekliler görülmesine lüzum hasıl ol saiki resmiyesini muvakkat teminatlarının konulduğu zarf içerisine ko- nulmuş olacaktır. “213, o “5840, teminatı 3095 lira en sonra mek» OSMAN LI BAN KASI TURK ANONİM ŞİRKETİ TESİS TARİHİ 1863 Statüleri ve Türkiye Cümhuriyeti ile münakit #rukavelenames 2292 Numaralı 10/6/1933 tarihli kanunla tasdik edilmiştir (24/6/1933 tarihli 2435 Numaralı Resmi Gazete) Sermayesi : ihtiyat akçesi : < 10.000.000 ingiliz Lirası 1.250.000 ingiliz Lirası Türkiyenin başlıca Şehirlerinde PARİS, MARSİLYA ve NİS'de LONDRA ve MANÇESTER'de MISIR, KIBRIS, YUNANİSTAN, İRAN, İRAK, FİLİSTİN ve MAVERAVI ERDÜN'de Merkez ve Şubeleri YUGOSLAVYA, RUMANVA. VUNANİSİAN, SURİYE, LÜBNAN Filyatteri ve bütün Dünyada Acenta ve Muhabirleri vardır Her nevi Banka Muameleleri yapar Hesabı cari ve mevduat hesapları küşadı Ticari Krediler ve vesaıklı krediler küşade Tur 2 Ecnebi memleketler üzerine keşide seneda iskontosu Borsa emirleri, ham ve tahvilâr, alın ve emiaa üzerme avans. dat tahsilât ve saire En yüksek emniyet şartlarını haiz kiralık Vİ Kasalar Servisi vardır. Gi Piyasanın en müsait şartlarile (kumbaralı veya kumbarasız ) tasarruf hesaplar açılır | nur. TAN Maarif Vekilliğinden: 9 sayılı kanunun tatbikine dair olan talimatnameye göre ilk- okulların rk ve 8 isdi'shflari için iki ciltten müteşekkil bir Tarih kitabı yazil müsabâkaya konulmuştur. 2 — Müsabaka müddeti 1 Eylül 1939 dan başlamak ve 29 Şubat Perşembe gü bitmek üzere altı ay, 3 — Müs, iştirake karar veveriler 30 İkinciteşrin 1939 Perşem. be günü ak: kadar bir dilekçe ile Maarif Vekilliğine müracaat ede. rek bu müsabakaya girecekler defterine adlarım yazıırarak bir numarâ alacaklardır. 4 — Müsabakada birinciliği kazanan kitap serisi üç yıl süre ile okul- larda okutule İ için biner lira telif hakkı verile- 1940 cak ve müellitine her yıl cektir. İkinci çıkan kitan serisini yazana bir defaya mahsus olmak üzere birincinin müellifine verilenin bir yıllığı, üçüncü, dördüncü ve beşinci çıkanlara da bir defaya mahsus olmak üzere dörder yüz lira mükâfat ve- rileesktir. 5—Müsabakaya gireceklerin eserlerini üçer nüsha olmak üzere makine ile ve küğitların yalniz birer yizüne yazılmış olarak Maarif Vekilliği Neşriyat Müdürlüğüne makbuz mukabilinde v eri lâzımdır. Ki rının yalnız bu m rmeleri veya gönderme- a konulacak resim, şekil, grafikler vesairenin asılla- üshalardan birine ve yerlerine konulmuş bulunması kâfidir. Müsabakaya basılmış bir kitapla girenler de kitabın üç nüshası. ni verecök veya göndereceklerdir. 6 — Müsabakaya girenlerin eser müsveddelerile birlikte, eserleri ka- bul edildiği takdirde eserlerini ilân edilen telif hakkı mukabilinde ve her türlü tasarruf hakkından vazgeçerek Maarif Vekilliğine üç yıllık bir dev. re için terkettiklerini ve kitabın o devre içindeki her basılışının son tas- hihlerinin kendilen veya Kendi uliyetleri altında tayin edecekleri diğer bir zat tarafından yapılacağını gösterir noterlikten tasdikli bir ta- ahhüt senedi vermeleri de lâzımdı 7 — Kitaplarda bulunması lâzım gelen pedagojik ve teknik vasıfları gösteren şartname İle noterliğe tasdik ettirilecek taahhüt senedi formü- lü Maarif Vekilliği Neşriyat Müdürlüğünden alınabilir, Mektupla isti. yenlerin altı kuruşluk posta pulunu da birlikte göndermeleri Yizımdır. “3487. “5836, Üsküdar İcra Memurluğundan : 93042475 Emlâk ve Eytam Bankası T. A. Ş. Istanbul Şubesine birinci derece ve sırada ipotekli olup tamâmına yeminli ehli vukuf marifetile 3468 (üç bin dört yüz altmış sekiz lira) kıymet takdir edilen Anadoluhişarında Hi. sar caddesinde eski 38 yeni 2/21 (Numarataj 13) No. lu Kaptan Sinan ve ustafa Paşa vakıflarından sağ tarafı 2 harita numaralı sahilhane so) tarafı Mehmet Rifat hanesi arkası deniz ön tarafı Körfez caddesile mahdut bir bap sahilhanenin evsafı: Cephesi kâgir duvar üzerine ve çift kanatlı demir parıdüklıklı ve kuyuyu havi ulak bir bahçeden yedi basamak mo- zayik merdivenle ve tarafeyni demir parmaklıklı, zemini karosiman dö- şeli sahanlıktan birinci kata girilir. Birinci kat: Zâmini karosiman döşeli bir holden camekânl: bir sofa üzerinde dört oda, bir helâ ve mozayik mer- divenle zemin kafa inilir. Zemin kat: Zemini karosiman döşeli bir taşlık üzerinde iki oda, bir kiler ve bir belâ; yine zemini karostman döşeli ala. İranga ocaklı bir mutfak ve ittisalinde zemini mermer döşeli tek kurna. li ve termosifonlu bir hamam mevcuttur, İkinci kat: Mozayik merdiven- İe çıkılır etrafı ahşap parmaklıklı ufak bir sofa üzerine büyük bir oda vardır. Bahçenin etrafı kısmen duvar ve kısmen delikli tel ile tahdit edil- miş olup deniz tarafında merdiveni havi rıhtımla ön cihetinde iki asması vardır. Evsaft umumiyesi! Gayrimenkul 'kâgir, “zemini ve birinei katın ön cephesi pencereleri demir parmaklıklıdır. Birinci katın deniz tara- fındâki odalardan biri cumbalı diğeri de demir parmaklıklı balkonu ha- vidir. İçinde elektrik, su ve telefon tesisatı mevcut olup 196 m! umum mesahasından 92 m? bina ve mütebakisi bahçeden ibaret bulunan bir bap sahilhanenin tamamı açık erttırmaya konmuştur | — İşbu gayrimenkulün şartnamesi 20—7—939 tarihinden itibaren 5 No. ile Üsküdar İcra Dairesinin musyyen numarasında ber- kesin görebilmesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardan fazla malümat almak istiyenler, işbu şartnameye ve 938 —2475 dosya No. sile memuri. yetimize müracaat etmelidir. 2 — Artırmaya iştirak için yukarda yazılı kıymetin y tinde pey veya milli bir bankanın teminat mektubu tevdi edilecektir. (Madde 124), 3 — İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin gayrimenkul üzerindeki haklarını hususiyle falz ve masra- fa dair olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren 20 gün le'n evrakı müsbitelerile birlikte memuriyetimize bildirmeleri icap eder. Aksi halde hakları tapu sicili ile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından ha- riç kalırlar. 4 — Gösterilen günde arttırmaya iştirak edenler arttırma garinamesi- ni okumuş ve lüzumlu malümat almış ve bunları tamamen kabul etmiş ad ve itibar olunurlar, 3 — Satış Emlâk ve Eytam Bankasının 844 No. Ju kanun hükümlerine tâbi olduğundan mezkür kanunun 15 inci maddesine tevfikan İki: arttırma yapılmaksızın gayrimenkul 12—9—939 tarihinde Salı gü öt 14 ten 16 ya kadar Üsküdar İcra Dairesinde yapılacak arttırma neti- cesinde üç defa bağırıldıktan sonra satışa rüçhanı olan diğer #lacaklıla. | sin bu gayrimenkulle temin edilmiş alacakları mecmuundan fazla olmak İ şartile en çok artırana ihale edilir. Böyle bir bedel elde edilemezse ihale yapılmaz ve satış talebi düşer. 6 — Gayrimenkul kendisine ihale olunan kimse derhal veya verilen | mühlet içinde parayı vermezse ihale kararı fesholunarak kendisinden İ evvel en yüksek teklifte bulunan kimse arzetmiş olduğu bedelle almağa razı olursa ona, razi olmaz veya bulunamazsa hemen on beş gün müd. detle arttırmaya çıkarılıp en çok artırana ihale edilir. İlk iki ihale ara- sindaki ferk ve geçen günler için yüzde 5 ten hesap olunacak faiz ve di- ğer zararlar uyrıca hükme hacet kalmaksızın Memuriyetimizce alıcıdan tahsil olunur. (Madde 133), 7 — Alıcı arttırma bedeli haricinde olarak yalnız tapu ferağ harcım, yirmi senelik vakıf taviz bedelini.ve ihale karar pullarını vermeğe mec- burdur. Müterakim vergiler, tenvirat ve tanzifat ve tellâliye resminden wülevellit belediye rüsumu ve müterakim vakıf icaresi alıcıya ait olmâ- öp arttırma bedelinden tenzil olunur. İşbu gayrimenkul yukarda güs” terilen tarihte Üsküdar İcra Memurluğa odasında işbu ilân ve gösterilen arttırma şartnamesi dalresinde Mi ilân olunur. — (5846) Emlâk ve Eytam lekeli İşbu gayrimenkulü satın alanlar arzu ederlerse Bankaca takdir edilecek kıymetin yüzde ellisine kadar Bankadan istikrazda bu- Üniversite Rektörlüğünden : Türk Inkılâbı tarihinin ikmal imtihanları 8/VI11/939 Salı günü saat 9 da Edebiyat Fakültesinde vapılacaktır. (5194) Alâkadar telebeye ilân olu- | 3.8.939 Mebilya Yaptırılacaktır. Ankara Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Direktörlüğünd AA — Fakttltenin yeni binası için yaptırılacak muhtelif cinste mobilyas nın kapalı zarf usuliyle münakasasası 10 gün daha temdit edilmiştir. B — Mühammen bedel 50017 lira 76 kuruştur. C — İstekliler Tenni şartname ve resimleri almak içir tepler Muhasebeciliğine 25 lira yatıracaklar ve alacakları külts he: una müracast edeceklerdir. Çe teminat bedeli 3750 lira 33 kuruşt D — İhale 7—8-939 Pazartesi günü saat 16,da Ankara Mektep Mühasebeciliğinde yapılacaktır. Teklif mektuplarının. ihaleden bir sast evveline kadar mezkör muhasebecilik veznesine teslim edilmis bulun- ması Mizımdır. “3441, ve Maarif Vekilliğinden: 1 — 22$9'sayılı kanunun tatbikine dair olan talimatnameve göre İlk- okulların #üncü ve Sinci sınıfları için iki ciltten müteşekkil bir Aritmetik kitabı yazılması müsabakaya konulmustur. 2 — Müsabaka müddeti 1 Eylül 1939 dan başlamak ve 29 Şi Perşembe günü akşamı bitmek üzere altı aydır. 3 — Müsabakaya iştirake karar verenler 30 İkinciteşrin 1939 Perşem. be günü akşamına kadar bir dilekçe ile Matrif Vekilliğine m at ede. rek bu müsübükaya girecekler defterine adlarını yazdırarak bir numara aklardı 4 — Müsabakada birinciliği kazanin kitap serisi üç yıl süre İle okul larda okutulacak ve müellifine her yıl için biner lira telif hakkı verile- cektir. İkinci çıkan kitap serisini yazana bir defaya mahsus olmak üzere birincinin müellifine verilenin bir yıllığı, üçüncü, dördüncü ve çıkanlara da bir delaya mahsus olmak üzere dörder yüz lira mükâfat ve- Ankara Mek, makbuzla Fe- Şubat 1940 eşine bakaya girseeklerin eserlerini üçer nüsha olmak üzere makine ile ve kâğıtların yalm birer yüzüne yazılmış olarak Maarif Vekilliği Neşriyat Müdürlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri v önderme- ndir. Kitaba konulacak resim, şekil, grafikler vesa'rerin asılla. nız bü müshalardan birine ve yerlerine konulmuş bulunması kâfidir. Müsabakaya basılmış bir kitapla girenler de kitabın üç nüshası. nı verecek veya göndereceklerdir. 6 — Müsabakaya girenlerin eser müsveddelerile birlikte, eserleri ka- bal edildiği takdirde eserlerini ilân edilen telif hakkı mukabilinde ve her türlü tasarruf hakkından vazgeçerek Maarit Vekilliğine üç yıllık bir dev. re İçin terkettiklerini ve kitabın o devre içindeki her bas biblerinin kendileri veya kendi mes'uliyetleri altında diğer bir zat tarafı ılacağını gösterir noterliki, ahhüt senedi vermeleri de lâzımdır. 7 — Kitaplarda bulunması lâzım gelen pedagojik ve teknik vasıfları eren şartname İle noterliğe tasdik ettirilecek taa t senedi formü lü Maarif Vekilliği Neşriyat Müdürlüğünden alınabilir, Mektupla isti. venlerin altı kuruşluk posta pulunu da birlikte göndermeleri lâzımdır. (3488) (5037) ışının son tas- in edecekleri n tasdikli bir ta- T. C. ZİRAAT BANKASI Kuruluş Tarihi: 1888 Sermayesi: 100,000,000 Türk Lirası Şube ve ajans adedi: 262 Zirai ve ticari her nevi banka muameleleri ki Yerdeki Zirant Bankasında kumbaralı ve İhbarsız tasarruf hesaplarında en az 50 lirası bulunanlara senede 4 defa çekilecek kur'a ile aşağıdaki Liralık *& 40 4500 20 3200 DIKKAT: Hesaplarındaki paralar bir sene içinde 50 liradan aşağı düşmiyenlere ikrumiye çıktığı takdirde $w 20 fazlasiyle verilecektir Kurular senede 4 defa, 1 Eylâl, 1 Birincikânun, 1 Mari ve 1 Harran tarihlerinde çekilecektir. je KELEPİR Satılık Arsalar Kalamış deniz kıyısında, müra- çaat Kızıltoprak. Rüştüy. 47 No. da Miço dali Dr. A. KUTİEL | Galata, Topçular Cad. No. 43 İ Sahibi « Halil T ve Ne Besildiği yer TAN EV “