3 Ağustos 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

3 Ağustos 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

Tefrika No. 123 Sultanhisarından Gelen Mektup Aydındaki Mukabil Kuvvetlerle Nankörleri Telâşa Düşürmüş ve Mutasarrıf Bey Nasihata Kalkışmıştı Teşekkülün daha ilk günlerin- de, mevki kumandanı binbaşı A. li Saip beyin idaresinde bulunan bu'milli kuvvetler, hakikaten pek kıymetli hizmetler, eşsiz fedakâr. lıklarla kendilerini göstermişlerdi. Germencik ve civarında bulunan haydutları tamamiyle tepelemiş - lerdi, Müfreze kumandanları ara. sında, Girit muhacirlerinden Sö. keli Caferaki Aydın milli müca- delesinde, gerçekten harikalar ya. ralmış, büyük ve çok şerefli bir nam kazanmıştır (1). azillinin tahliyesinden sonra, Aydında bulunan mukabil kuvvetlerle yerli nankör ve boz- guncuların telâşlandıklarını, sağa, sola baş vurup kurtuluş çareleri araştırdıklarını cyvelce yazmıştık. Tam bu sıralarda bazı milli müf. rezelerin Aydın muhitindeki faa- liyetlerini arttırması ve bilhassa, eşraftan bazılarına, Sultanhisarın- dan Hüsnü imzasiyle gönderilen telgraflarla, yakında Aydında da silâh patliyacağı haberinin ulaş. tırılması, Aydındakileri büsbütün korku ve dehşet içinde biraktı. Hepsinin huzur ve rahatını k, dı. Bu korkunç şayiaları tahkik için, Aydın mutasarıfı Abdür- rahman bey, yanina mevki ku- mandani Nuri beyi alarak Mende. res köprüsü başındaki milli kuv- vetler karargâhına geldi. Çinede “bulunan fırka kumandanı Şefik beye telefonla şu şekilde bir mü. Tacaatta bulundu: — Büğün, < Sultanhisarından Hüsnü imzesiyle eşraftan bir kaç kişiye bir telgraf geldi. Meali şu. “Mukabil kuvvetleri ip €- ruz. Önümüzden kaçıyor. Ha. zır olunuz. Aydında silâh patla- yınca, hemen siz de silâha sarılı. nız.., Bıf haberle telâşa düşen bazı €şraf nezdime geldiler. Binaena- leyh, sizden rica ederim, bu yüz. başıya böyle bir harekette bulun Mmamast için emir veriniz. Şayet çeteler Aydına gelir de, silâh pat. larsa bir takım masum kanları dö. külmesinden sarfinazar, siyaset noktasından umum devlet ve mil. let için pek fena olacaktır. Yüzbaşı Hüsnü efendiye nasi. hat vermek ve bu kanlı tasavvur ve teşebbüsteri sarfınazar ettirmek için bir heyet gidepektir. Nazilliyi tahliye eden kuvvetlerin hiç şüp. hesiz ki, Aydından da gidecekleri anlaşılıyor (2), Böyle bir Zaman. da sükünet göstermek, ötedenbe, ri hâkim yaşamış bir milletin muktezayı ablâkıdır. Bugün, Fran- $ız Jandarma kumandanı nezdinie geldi. Nazilli vakasını anlattıktan sonra, Aydının tahliyesi halinde kan dökülmesinin menedilmesini, itilâf devletleri ve insaniyet na- mına benden rica etti, Maksadm husulü için sizden ne lâzımsa ya pılmasını rica ediyorum. F ırka kumandanı, mutasarrıf Abdurrahman Beyin izhar ettiği endişelerini izale edecek ş€- kilde beyanatta bulunduktan son- ra: — Yapılan milli teşkilâtın önü- ne geçilebilmesi için. Dedi, İşgal. cilerin herhalde Aydından çeki- meleri lâzımdır. Bu işin böyle neti- celer vereceğini alâkadar devlet- ler maatteessüf takdir edemediler. Alınması arzu olunan tedbirlere gelince, Aydının tahliye edileceği herhalde katiyetle bilmetiyiz ki, o gün biz de bir miktar askerle yehrin mahreçlerini tutabilelim ve bu suretle çetelerin şehre girme. lefini önliyelim. Ayrica, Aydının tanmmış kimselerinden mürekkep devriyeler çıkarmak ve bu suretle Rum mahallesini de emniyet altına almak mümkün olabilir. Fakat, bü tün bu tedbirlerin vaktiyle alına- bilmesi, şehrin tahliye gün ve sa. atinin evvelce tarafımızdan malüm ik olmasına mütevakkıf olduğunu da takdir edersiniz tabii, Fırka kumandanı, “mutasarrıf beyle yaptığı bu telefon muhabe- resinden sonra, ihtiyati olmak üzere, bütün kuvvetiyle Ay- dın üzerine yürümesini ve (U- murlu) ya vardığı zaman kendisin- den emir ve talimat istemesini Sa. rayköy müfzezesine ve Aydın ile sıkı bir surette temas temini ile şehrin ansızın tahlıyesi vukuunda derhal harekete geçilerek asayişin temin edilmesi hususunu da Men- deres köprüsü müfrezesine emret- mişti, akat, hâdiseler ve alınan Ha- berler, mutasarrıf beyin şeh rin tabliye edileceği tahminlerini tekzip ediyordu. Çün küü, Aydında bulunan kuvvetler- de bir hareket hazırlığı yoktu. Bi- lâkis devriyeler çoğaltılınış hattâ Islâmlara karşı tazyik arttırılmış» t. Rum mahallelerinde çete teşki. Jâtı yapılıyordu. Rum kadınları gündüzleri sepetler içinde Topya- tağından Oo mahallelerine gizlice cephane taşıyorlardı. Topyatağın- da bulunan kıtalar, Karapınar ve Kepezden getirtilen piyade tabur ve makineli tüfeklerle kuvvetlen- diriliyordu. Topyatağı ve Kepez civarmda yeniden tahkimat yapılı- yor, Rumlardan teşkil edilen yerli hakkındaki © kuvvetlere muharebe talimleri yaptırılıyordu. Nazilli, Atça, Umurlu, Germen- cik, Karapınar ve Baltacık Rum- Ism, şehrin tahliye edileceği hak- kındaki şayia ve tahminlere rağ- men, kendilerini emniyet ve mu- hafaza altında bulundurmak fikri ile, hep Aydına sokulmuşlardı, ve bunlarda silâhlanıyorlardı. ırka kumandanı, biribiri ar- dina gelen bu haberlerle Aydının tahliye ve terkedileceğin- den artık tamamiyle ümidini kes. mişti, Kumandan, Aydına harp et- meden kavuşmayı, hiç şüphesiz ki, daha ziyade tercih ediyor ve ne de cisa, memleket dahilinde bir çok masum kanlarının dökülmesi ve 'bühassa Aydına karşı yapılacık bir hücumun Islâm ahaliye karşı bir katliâmı tevlit etmetsi düşün- cesiyle, mümkün olduğu kadar, harpten çekiniyordu. Bu noktal nazarla da bazı tedbir ve teşebbüs- lerde de bulunuyordu. Mutasarrı- fı, Itilâf devletleri mümessilleri nezdinde, tahliyeyi temin edecek tarzda müracaatlerde bulundurmı- ya uğraşıyordu. o (Devamı Var, (1) Bilâhare Germencikte şehit olanı bu völanseverle Sökenin diğer milli kahramanlarına ait hatıra ve menkibe- Jer sırası geldikçe yazılacaktır. (2) Mutasarrıf Beyin bu ifadesi tan hakkuk etmemiştir, OKMAN Fi EKİMİN GG GŞUY TLER GÜZEL SESİN SAĞLIĞI Bir okuyucumuzun, o ©, Tamer imzasiyle gönderdiği mektup pek hoşuma gitti. Sebebi, güzel sesine ehemmiyet vermesidir. Radyonun pek fazla yayıldığı bu zamanda herkes, parazit hırıltlarıyle karı. Şik ve çoğu çürük dişli ağızlardan çıkıyormuş gibi gelen acaip sesle. re alıştığından, güzel sese ehem. miyet veren kimse kaldığını, doğ- rusu, hiç zannetmiyordum. Eskiden sokaklardan geçerken işittiğimiz ve güzel seslerin söyledikleri şar- kıları oçoklanberi duyamadığımız da, o zannı kuvvetlendiriyordu. O. nun icin, yirmi yaşında ve — şüp- hesiz tevazu göstererek — lenilecek kadar güzel sesli, oldu- ğunu haber veren bu genç okuyu- cumuzun, güzel sesinin: — Daimi muhafazası için ne gis bi çarelere baş vurmalıyım? Diye sormasına sevindim. Gü. zel sese ehemmiyet vererek onun sağlığım korumak istiyen daba başka okuyucularımız da bulundu. ğunu ümit ederek — soyadındaki etlik sahibinin erkekliğine delil olamıyaca; — genç kız ya hat delikanlı olduğunu anlıyama- dığım okuyucumuzun istediğini, elimden geldiği kadar, yerine ge- tirmeğe çalışacağım. Fakat güzel sesin sağlığı bahsi — elbette siz de tahmin edersiniz — haylice u- zun olduğundan, bu bahsin hepsi. i kalkışırsam, sesleri gür uyucuların bile canını sıkmaktan korkarım. Bundan do- ayı ancak başlıca kaideleri söyli. yeceğim, Bir kere, sesin bütün uzuvlarla hattâ hormonlarla pek sıkı müna- sebetleri olmakla beraber, sağlığı bütün vücudün sağlığına daima bağlı değildir. Sesin yaşı bile çok defa yücudün yasındân ayrıdır. Çocuk annesi oldukları halde hâlâ çocuk sesli kadınlar ve belleri bü- küldüğü halde, hâlâ gür ve güzel sesleriyle okuyan erkekler bulunduğunu tabii bilirsiniz, Bun- dan #olayı ses sağlığı bahsinin, bütün vücudün sağlığı ile mina. sebeti üzerine bir kısmı bulundu - #w cibi, bir de kendi kendine sağ. lığı kısmı vardır. Sesin en ziyade münasebetleri, tabii, teneffüs uzvu iledir. Tenef- füs nzvuna dokunan her türlü has- talık sese de, az çok dokunur. Bir hastalık olmadan bile, teneffüs ci. hazını, ince zarını tahriş eden s6. kuk, pek kuru hava, duman, sis derhal sesi de bozar. Bundan dola. yı güzel ses talim etmek için, ilk şart, iyi nefes almasını öğrenmek olduğu gibi, onun sağlığını koru- mak için de birinci şart hefes ci- hazını sağlık halinde muhafaza et. mektir, İnsan bayağı bir nezleye bile tutulunca, sesinin değiştiğini, bozulduğunu . anlatmıya şüphesiz ihtiyaç yoktur. Sesin burunla o münasebetinde hiç şüphe edilemez. Burun nez. leden başkaca da, her hangi hir sebeple tıkanı ses bozulur, Bu- run iyice açık olmayınca, sesin güzel olması yahut güzel sesin mü“ haiazası kabil olamaz. a Böbreklerle de sesin çok müna- sebeti vardır. O deredece ki, böb- reklerin iltihabı bazılarının boğa- zındaki ses tellerinin şişmesinden teşhis edilir. Böbrek hastalığı vö- <udün başka tarafını | şişirmeden önce, ses tellerini şişirir. Öyle 0- lunca da ses titrek olur ve pek ca- buk yorulur. Güzel sesli sdamlarm gençliklerinde sesleri hiç titreme den düzgün devam ettiği halde, yaşlanınca, sesin titrek olması — damarların — sertleşmesiyle , böbreklerin bozulmuş olmasından ileri gelir, Genelikte de böbrek — meselâ soğuktu — bastalann- ca ses gene bozulur. Sinirlere gelince, güzel se. için sinirlerin tam müredil olması İâ- zımdır. Fazla sinirlenmiş bir ada. mın, güzel sesle şarkı okumasına imkân olamaz, Birbiri arkasından ya fazla yüksek ses çıkarır, yahut fazla kısık. Sese en zıyade doku nan şev de, bir viikselmek, bir al- çalmaktır... Sinirlerin uyuşuk ol- ması da sesi kısar. Heie mahcup- luktan, artislerin trak dedikleri a ni varmea, artık güzel sese değil, sesi rmıya imkân kalmaz. a Sesin güzel olarak devamı için, zekâ da lâzımdır. Zeki olmıyan kimsenin sesi, tabiaften giizel ol. sada şerkı sövlerken onu daimi olarak #üzel halde muhafaza ede- mez, Fakat — munlesef — zekâ- arttırılmasına da çare yoktur. Onun icindir ki, her vekit güzel sesli artistler, zeki insanlardır. TAN İzmir Fuarı İçin | Sinir Harbi İlâve Tren Seferleri Kondu (Başı 1 incide) Bu İzmir treninin Haydarpaşadan £ 14.25 te İzmire zarişı ü saat 19.30 da, Haydarpa- Yahut Beyaz Har (Başı 1 incide) şa treninin İzmirden kalkışı 7.50 de|bir harp usulü çıkarmıştır. Bu yeni Haydarpeşsya varışı ertesi günü sas 14.15 tedir. İskenderun — İzmir arasında mü tekabiler doğru yolcu arabaları işle. ölecek İskenderun, 4) harbin mucidi Nazi Almanyadır. Me. todu milletlerin harp korkusundan istifade ederek onları mütemadiyen sinirleri gergin bir halde bulundur. mak, ortaya huzursuzluk ve emniyet. Adana, Mersin) sizlik yaymak, ve kendi kuvvetine | Mdanevraların üçüncü safhası, yolcuları ba arabalardan istifade ede.) inandırarak düşmanı teslim olmıya rek Afyona uktarma etmeden yolla.| mecbur etmektir. rins devam ettirilecektir. İzmir treninin İskenderundan kal, Avusturyayı böyle işgal etmiştir. | Çekoslovakyayı böyle parçalamış. | kışı, saat 2 de İzmire varışı, ertesiltır. günü saat 19.39 da İskenderun treni. nin İzmirden kalkışı, saat 550 de Iş.) Bu sinir harbinde Danzig hâdise. kenderura varışı, ertesi günü saat| sine ki 10.13 tedir. İskenderundan o Afyona | arız, demokrasiler tedafül vaziyette pszartesi perşembe günleri ve Afyon- idiler, Altı aydanberi demokrasiler dan İskenderuna salıyı çarşambaya ve cumastesiyi pazara bağlıyan ge. velerdle kalkan trende yataklı ve ye. mekli vagonlar bulunacak ve izmir yolcuları bu vagonlardan istifade e- debilecekierdir. Hâlen sah günleri İzmir - Bandır- ma arasmda mütekabilen işliyen ve İstanbulla irtibatı bulunmıyan âdi yolcu trenleri yerine ekspres trenle. ri işletilecek ve Denizyolları idaresi İde bu ekspres seferlerine yeni seri vapurlarile İstanbul . Bandırma arâ- sında karşılık verecektir, Memeli böyle elde etmiştir. lar totaliter devletler müte. de arada sırada çıkışlar yapmıya, Karşıya ayni silâhlarla tecavüze geç- miye başlamıştır. Ve altı aydanberi bü sinir harbi karşılıklı cereyan et. mektedir. * ugün iki taraf ta taarruz ha. Vindedir. Almanyada ve İtalyada büyük manevralar başlamıştır. Ordunun se. ferberliğini tamamlamak için hum- malı bir faaliyet o sarfedilmektedir. Akdenizde İtalyan donanması ma. nevralara hazırlanmaktadır, Bir ta. raftan da Danzig meselesinin mut. İngiltere 180 Zırhlı Daha İnşa Edecek (Başı 1 incide) geçitlerinden Piemente'a girmiş ve Canev- re ve Cnir dağlarında İtalpan istikkamıa- rını tahrip etmiştir. Po ordusunun kısmi küllüsi o zaman müdahale ederek Alplara doğru harekete geçecek ve kati neticeyi Asti - Casnle hattında Tü kiloret cephede istihanl etmeğe çal taraftan da bu orduyu icap ederse takviye etmek üzere Po mıntakasından muhtelif Süzütemlar Alplara doğru İlerliyecektir. söylendiği- ne göre, zaferden istifade âtıdir. Yani kıtalar tekrar Alplara çıkarak ger- be doğru ilerliyeceklerdir. Yeni tipte olan Po ordusu 3 mo - törlü kolordu, 1 zırhlı kolordu, bir hafif ve seri kolordu, bir kendi vesa- itine bindirilmiş, kolordu ve muhte. lif piyade cüzütamlarından mürek - keptir. Bunların arasında 30 Siyah gömlekliler alayı bulunmaktadır. İtalyanlara göre manevralar Askeri mahfillerde söylendiği » ne göre bu seneki manevrular, İtel - yan etkânıharbiyesine çok mıktarda motörlü kıtaların kullsnılması neti, cesinde elde edilecek randıman hak. kında bir fikir vermeğe © matuftur. Tahşidatm ne şekilde yapılacağı, bü kıtaların muharebe mmtakasına ne suretle sevkedilerek muharebeye İş » tirak ettirileceği bukkında İtalyan erkânıharbiyesi bir fikir edinmek is. temektedir. Bu hususta İtalyanlar tamamiyle Vapurun İstanbuldan kalkışı saat| aka halledilmesi lâzım. geldiği hak, | motörleştirilmiş kıtalarla ilk tecrü - 8.15 te, Bandırmaya varış saat 12.30 | kında balonlar uçurulmaktadır. De. da, trenin Bandırmadan kalkışı saat | mokrasiler içinde de Alman casusla. 13.10 da, İzmire varışı saat 22.01 de,| rı efkâri umumiyeyi tenin İzmirden kalkışı saat 7.30 da, | meşguldür. Bandırmaya varışı saat 16.30 da, va purun Bandırmadan kalkışı sast| Pu tabiyesi iflâs etmiştir: Bütün bu 1.30 da, İstanbula varışı saat 22.15 | manevralar demokrasilerde tesirini tedir. Halen Alsancak © Aydın - Na, | kaybetmiştir. silli - Karakuyu » Afyon arasında haftada dört gün işliyen yolcu ka- tarları ile bu katarlara Söke, Denizli, Çivril, Burdur, İsparta, İğridir şube Ihatlarımdan karşılık vermek üzere yine haftada dört gün işliyen şube! manya üzerinden Polonyaya trenleri 15 ağustos tarihinden 25 ey-| ceklerini isbat lül tarihine kadar her gün İ cektir. iştirahatlermi temin dile alınan bu tedbirlerden başka bi- let ücretlerinde de büyük tenzilât/lâh, ve mühimmat dağıtmakta, on. yapılmıştır Fuar ziyaretçilerinin Hatayı gör-| maktadır ve İngiliz , Fransiz askeri melerini kolaylaştırmak o maksadile| heyetleri müttefik devletlerle 4skeri izmir fuar gişelerinde tebdilen Alâ. | plânlar üzerinde çalışmaktadır. kadarlara yüzde elli tenzilâtlı halk öcaret biletlerinin muayyen olan müddetleri zarfında İskenderunda Yetlerle yapılan müzakerelerin bit. bâmilleri tarafından bizzat vize et - ürilmek şartile 15 günlük meriyet müddetleri 17 güne çıkarılmıştır. Türkkuşunun Verimli /vir. Çalışmaları Ankara, 2 (A.A.) — Türkkuşunun İnönü plânörcülük, Ankaradaki mo. törlü tayyare kapmlarında çalışma.| tün neticelerine ve tehlikelerine kat- lara hararetle devam edilmektedir. Kampların tam mevcutla faaliyete | ç şöyle dursun, memleketinin haya. Iltim ve rejimini tehlikeye koymak geçtikleri 10 temmuz tarihinde! ağustosa kadar İnönünde plânörler üzerinde çalışan gençler 15283 uçuş ve Etimesutta motörlü tayyarelerle 5385 uçuş yapmışlardır. 31 temmuz akşamına kadar motörlü tayyare. Jerle yalnız o uçmıya muvaffak o. lanlar. 27 dir. Geriye kalanlar da en geç 15 ağustosa kadar uçmuş olacak. lardır, "Türkkuşu havacılik kamplarında yapılmış olan 21668 uçuşta hiçbir kaza olmadığı memnuniyetle öğrenil, miştir, Sovyetler Birliği Kahramanı Madalyaları Moskova, 2 (A.A.) — Tass Ajansı bildiriyor: * * N Sovyetler Birliği kahramanı un. vanını haiz olanların temayüz etme. sini temin maksadile, yüksek Sovyet divam bir altın madalya ihdas ot. miştir. İkinci bir kahramanlık eseri gös. termek suretile ikinci bir madalya a. Tan (Sovyetler Birliği kahramaaı)mn doğduğu memlekette bir kaide üze. rine bronzdan büstü konulecak #e üçüncü bir madalya alan Kkahrama. nının da Moskovada yüksek Sovyet sarayı yanında bir sütun Üzerine büstü yapılacaktır. | makta ve şimdiye kadar görülmemiş Fuara gideceklerin yolculuktaki| derecede büyük manevralara hazır. etmek maksa, | lanmaktadır. zehirlemekle Fakat artık totaliter devletlerin Buna mukabil ruza geçmişlerdir: demokrasiler taar. şuşları yaparak Berlini ve Romayı bombardıman edebileceklerini, AL bile. ngiliz hale kon. etmişlerdir. donanması seferber bir İngiltere müttefiklerine - para, si. ların müdafaa vasıtalarını tamamla. Fakat demokrasilerin sinir harbin. de en büyük muvaffakıyetleri, Sov. mek üzere olduğunun ilân edilebiL mesidir. İngiliz ve Fransız askeri heyetlerinin Moskovaya hareketleri, totaliter devletlerin bütün ümitlerini kırmış, ve onları telâşa düşürmüş.) Meşhur Fransız muharriri Keril lis'in dediği gibi: «Artık muslihane ilhaklar, harpsiz fethedilen şehirle. re.muzafferane girişler devri kapan. mıştır. Şimdi Hitler hareketinin bü. lanmalıdır. Bizzat kendi mukaddera. mecburiyetindedir. » : Polonya Çek Mültecilerine Yardım Ediyor Varşova, 2 (A.A) — Slovakyaya beyi İspanya harbi esnasında yap - mışlar ise de bu tecrübe pek kısa öL çüde yapılmıştır. Bu sefer, İtalyan gazetelerine göre, “sekiz gün zarfın. da 12 bin motör işleyecektir. Tabii hava kuvvetleri harekâtın bütün safhalarında başlıca rölü oynayacak. lardır. İtalyan erkânı harbiyesinin dok- trinine göre bombardıman tayyare » leki topçu kuv « vetlerinin yerine muvaffakıyetle ve büyük farklarla kaim olmaları lâ - zımdır. j Mussolini 'bi?eat “ “kullandığı bir bambardıman tayyaresiyle hu sre askeri manevraların yapıldığı saha - nın üzerinden uçmuş ve İki saat ka. dar harekâtı takip ettikten © sonra manevralarda hazır bulunmak üzere gelen kral ile görüşmek için Cameri tayyare meydanına inmiştir. Mus - solini, Kral ile bir sant görüştükten sonra tayyare ile Riminiye dönmüş tür, Ü lik bir saha üzerinde yapılacak hava manevraları bugün başlamıştır. a . MÜHİM Haberler ... (Başı 1 incide) garistana (oo yaklaşma (siyasetlerini izah ederek Bulgaristan ile Romans ya arasındaki münasebetlerin düzel. mesi arzusunu da izhar etmişlerdir. Bu yoldaki faaliyetler İngiltere hükümetinin sempatisini kazanmak» tadır. Bundan başka Yugöslavyanın iltica etmiş olan ve aralarında Be. nesin kuzeni de bulunan bir kaç yüz Çek. gizlice Polonya hududunu ge- yerek Katoviçe gelmişlerdir. Bunla. rın bazıları Fransaya veya İngiltere. ye gitmek istemektedirler. Mülteciler, müşkül vaziyette bu. Jaylaştıracak mahiyette sözler söyle, diği de anlaşılmaktadır. Türkler de Trakya hududundaki tahkimat ve tahşidatın Bulgaristan aleyhinde yapılmadığını hoşnutluk © uyandıran bir surette izah etmiş ve bunun, Arnavutluğun — işgalinden lundukları için bir Leh yardım ka,| 59578 alınması icap eden bir ihtiyati mitesi teşekkül etmiştir. Komite, Çek artistlerinin iştiraki. le 3 ağustosta bir Leh — Çekoslo. vak gecesi tertip edecektir. Bir Tayyare Rekoru Springfleld (İlİncis) 2 (A.A) — tedbir olduğunu anlatmışlardır. Bundan başka Kral Karolün yap: tığı son tenezzüh seyahatinden s9h- ra Balkan konferansının doğması ihtimalinden o bahsediliyor ve Ro. manya, Bulgaristan Krallarının, Yu- goslavya Saltanat Naibinin ve Tür- kiye Cümhürreisinin bu konferansa Moody ismindeki tayyareci kardeşlerl iştirak edecekleri söyleniyor. iaşe edilmek şartile hafif için tesis edilen dünya mukavamet areler| İzmir ve Erzincanda Zelzele Izmir, 2 (TAN) — Bugün 15,10 da rekorunu havada 219 saat 34 dakiko| şehrimizde şiddetlice bir 2922'e ol. * kalmak suretile kırmışlardır. du. Fasıla ile üç defa tekrarind; Zel Bundan evvelki rekor, havada 218| zele Bergama. Menemen. Foça. Tor. saat 43 dakika kalan Amerikâlı| balıda da hissedilmi: Sehleiper ve Long tarafından tesis e- | sarat yoktur. dilmişti, Moody'lerin tayyaresi madeni tek ştir. Hiçbir ha. Erzincanda Erzincan, 2 (Tan Muhahirindeni— satılı ve 55 beygir küvvetinde bir| Saat beşte burada hafif nir zelzele motörle mücehhezdir. olmuştur. Bulgaristana açılacak kredi işini ko